abonnement Unibet Coolblue
pi_102939850
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben lid geworden omdat dit een awesome forum is.

Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.

Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)

1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.

2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.

3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?

4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?

Alvast bedankt.
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:32:18 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102940217
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:25 schreef swagstyle het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben lid geworden omdat dit een awesome forum is.
Niet trollen he...
quote:
Ik heb me namelijk ingeschreven voor een voorlichtingsavond op 25 oktober en als ik daar heen ga heb ik toegang tot een solicitatie formulier. Maargoed ik wil een paar vragen stellen over de marechausse.

Ik ben 17 jaar en ik heb dit jaar me vmbo diploma gehaald. Het probleem is dat ik voor een vliegtuigtechniek opleiding had aangemeld en het bleek dat ze vol waren dus nu zit ik zonder school. Daarom heb ik me aangemeld voor de marechaussee (en het is iets wat ik wil)

1: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Goede instelling. Bel ze gewoon?
quote:
2: Heb ik veel kans om aangenomen te worden want ik zit al een jaar op fitness.
Er is meer nodig dan fitness, me dunkt.
quote:
3: En de gene die de opleiding gedaan hebben. Wat vonden jullie ervan? Is het zwaar?
Vriend van mij heeft het gedaan, leek op militaire opleiding.
quote:
4: Ze betalen je ook als je een opleiding wilt doen naast de Marechausse maar mag je zelf kiezen wat?
Bel ze gewoon.
quote:
Alvast bedankt.
Alsjeblieft.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102940488
Uuhm dat doe ik wel op die voorlichtingsavond maar voor die tijd wil ik wel graag anwoord op mijn vragen en dit zijn geen antwoorden
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:44:00 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_102940801
Het is een antwoord en een goed antwoord ook, alleen niet wat je wil lezen blijkbaar. Stap gewoon over je telefoonangst heen en bel ze gewoon. Hier zitten alleen maar FOK!ers
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_102941057
quote:
14s.gif Op maandag 10 oktober 2011 23:44 schreef error_404 het volgende:
Het is een antwoord en een goed antwoord ook, alleen niet wat je wil lezen blijkbaar. Stap gewoon over je telefoonangst heen en bel ze gewoon. Hier zitten alleen maar FOK!ers
ook hier zitten wouten en soldaten, dus vast ook wel iemand van de marechaussee gok ik zo :7
niet meer
  maandag 10 oktober 2011 @ 23:54:36 #6
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_102941295
Ik begrijp dat je wil solliciteren voor de Marechaussee-beveiliger?
(aangezien er een vacaturestop blijkt te zijn voor onderofficier/wachtmeester)

Het selectietraject neemt altijd tijd in beslag. Vanaf je sollicitatie duurt het vaak een week of twee voordat je een briefje binnenkrijgt dat ze alles ontvangen hebben.

Reken daar weer een week of 3 bij voordat je een uitnodiging krijgt voor een keuring. De psychologische keuring en de sport/medische keuring zijn niet altijd direct achter elkaar. Na een week of 4 kun je dan langs komen voor de eerste keuring. Tel daar ongeveer net zo'n periode bij op voordat je de overige keuringen doet.

Als je alles gehaald hebt gaan ze bepalen wanneer je kan beginnen. Hangt deels van jou af (wanneer heb je vakantie bijvoorbeeld) en het hangt er vanaf hoeveel opleidingen er dat jaar starten.

Voor marechaussee-beveiliger en onderofficier begint de opleiding met een basis militaire training van een maand of 3. Is dit zwaar? Nou, het is gewoon goed te doen. Voor de rest verschilt de beleving per persoon.
Fitnessen opzich is leuk, maar je komt er bij de keuring wel achter of je conditioneel en spierkrachtig genoeg bent. Blijf lekker trainen in ieder geval.

Pas als je helemaal klaar bent met de opleiding (dus militaire deel + functieopleiding) wordt je geplaatst. Vanaf dat moment kun je ook pas een verzoek indienen tot vergoeding van een studie buiten de Kmar.
Op dit moment is die geldkraan alleen dicht.
Verder kun je het zelf natuurlijk altijd betalen en in goed overleg is er vaak roostertechnisch wel wat mogelijk om je te laten studeren. Wát je wil studeren mag je zelf bepalen ja.
Curiousity is a curse...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:08:27 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_102941875
Esses kom er maar in.
pi_102941979
Bedankt voor je antwoord! Damn jullie zijn snel..

Nu ik over hun geldproblemen lees neem ik aan dat ze niet veel mensen aannemen.

Ik hoop maar dat alles goed gaat want ik wil niet in contact komen met de leerplicht...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:28:34 #9
302657 Wasmachinu
cleaning your mess
pi_102949861
Ik dacht trouwens dat de marechaussee maar 1x per jaar startte, maar dit is dus niet zo?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:42:39 #10
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_102950287
Op de KMA start er maar een Marechaussee lichting per jaar. Maar dat zal voor onderofficiers/manschappen wel anders zijn neem ik aan.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_102954012
De opleidingen bij de Mrechaussee starten elke 3 maanden
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:10:49 #12
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_102957897
Officier is 1x per jaar idd

De rest voorheen elke 3 maanden vaak, maar dat verschilt ook een beetje per aanbod en per aantal vacatures.

Op dit moment zijn ze aan het snijden, wat dus ook betekent dat er minder mensen bij komen.
Voor de onderofficiersopleiding zijn ze momenteel ook bezig marechaussee-beveiligers aan te nemen. Dat gaat natuurlijk ten koste van nieuwe spijkerbroeken.
Maar voor de marechaussee-beveiliger is er nu volgens mij geen vacaturestop.

Anyway, mocht je er toch bij willen en je hebt de juiste papieren, dan zou ik zeker voor onderofficier gaan, met die rang (plus je opsporingsbevoegdheden) kun je zo'n beetje alle functies binnen de Kmar doen!
Voor marechaussee-beveiliger is dat allemaal véél beperkter.

Ook met het oog op later en carriere enzo kan ik je sterk aanraden eerst de nodige burgerdiploma's te gaan behalen!
Curiousity is a curse...
pi_103028027
Dit wordt echt niks :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 13 oktober 2011 @ 10:36:22 #14
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_103030056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Dit wordt echt niks :')
Waarom dan niet?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_103063832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 08:56 schreef Lightning_NL het volgende:
Dit wordt echt niks :')
waarom niet?
pi_103113634
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 00:08 schreef Nibb-it het volgende:
Esses kom er maar in.
die kun je beter een pm sturen ;) of anders even 'arnootje' ;) aanspreken
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 16 oktober 2011 @ 20:05:59 #17
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_103159297
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 15:14 schreef rubje het volgende:

[..]

die kun je beter een pm sturen ;) of anders even 'arnootje' ;) aanspreken
Amootje

Met de mmmmm van Mike

;)
Curiousity is a curse...
pi_103178898
quote:
1.: Hoe lang duurt de selectieprocedure? (sport test enz) want bij de politie kan het tot 6 maanden duren en dat vind ik echt te lang.
Bullshit dat het 6 maanden duurt. Ligt er net aan hoeveel mensen het korps waar je solliciteerd wilt aannemen.

Ik was bij de politie namelijk veel sneller door het traject heen dan defensie ;)
Er was eens....
pi_103225046
Hij zegt toch ook TOT 6mnd ;)
pi_103842675
Ok ik ben naar de infodag geweest en ik was blij met alles. Ik heb gesoliciteerd en heb de nodige formulieren opgestuurd via post en het is nu afwachten voordat ze me uitnodigen voor de traject.

Wat ik me afvraag. Ze gaan spier en conditie kracht testen. Maar weet iemand wat de minimale eisen daarvan zijn. Ik heb geprobeert te googlen maar ik heb geen duidelijk antwoord gevonden.
pi_103844778
Was het nou een infodag of een voorlichtingsavond?
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:20:05 #22
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_103846171
http://www.defensie.nl/cd(...)gen/medische_keuring

Kijk bij de PDF bestandjes onderaan. De brochure "fit op de keuring" bevat een hoop bruikbare informatie en een trainingsprogramma.

Dat is denk ik het meest complete beeld wat je ervan krijgen kan.

Waarvoor heb je gesolliciteerd? Voor Marechaussee-beveiliger?
Curiousity is a curse...
pi_103862474
@ Sloggi Voorlichtingsavond bedoel ik

@amootje Ja voor beveiliger.

Ik zal kijken naar de PDF maar ik denk niet dat er precies in staat wat de eisen zijn.
pi_103873090
Klopt er staat niet precies wat de eisen zijn of ik wil in ieder geval weten wat voor kracht test ze doen (bijvoorbeeld optrekken?)

Werkt iemand hier bij de Marechaussee die dit misschien weet?
  woensdag 2 november 2011 @ 17:05:31 #25
211797 Esses
Splendide mendax
pi_103880927
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:56 schreef swagstyle het volgende:
Klopt er staat niet precies wat de eisen zijn of ik wil in ieder geval weten wat voor kracht test ze doen (bijvoorbeeld optrekken?)

Werkt iemand hier bij de Marechaussee die dit misschien weet?
Zie het grote keuringstopic. Staat prachtig vermeld hoe het gaat. Aparaat slepen enzo ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')