abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:13:33 #1
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102918008
Binnenkort wordt Hanoying papa *O*

Voor de kleine wil ik per maand 100 euro opzij leggen zodat hij als hij gaat studeren een mooi bedrag heeft staan om te beesten maar in plaats van het suf op een spaarrekening te storten wil ik er eigenlijk elke maand een paar aandelen van kopen en zo een effectenportefeuille opbouwen voor de kleine man.

Een beleggingsfonds of iets dergelijks is geen optie, ik wil er zelf ookeen beetje lol van hebben en af en toe wat pseudostrategisch kunnen pielen met mijn portefeuille :P

Waar kan ik het beste een rekening openen voor dit doel/welke broker rekent lage basiskosten voor transacties? (heb weinig zin om steeds 6 euro transactiekosten te betalen voor orders van 100 euro) en is deze broker een beetje betrouwbaar op de lange termijn (het blijft er toch al snel een jaar of 20 staan)?

Ik sta open voor suggesties :Y
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102918056
tip

ga
quote:
suf op een spaarrekening te storten
als je wil dat die kleine er daadwerkelijk nog wat mee kan
pi_102918097
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:15 schreef Roellie80 het volgende:
tip

ga

[..]

als je wil dat die kleine er daadwerkelijk nog wat mee kan
Dit.

Mijn ouders hadden ook zo'n beleggingsplan voor studeren en zo, rendement viel uiteindelijk vies tegen :{
pi_102918198
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:16 schreef OverRated het volgende:

[..]

Dit.

Mijn ouders hadden ook zo'n beleggingsplan voor studeren en zo, rendement viel uiteindelijk vies tegen :{
Inderdaad
Kreeg ook een zut aandelen toen ik 16 was beheerd door mijn vader
Nu ben ik 26 en ze zijn nooit meer waard geworden wat ze toen waren :')
Ik hoop nog op een wonder :')
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_102918378
Ik heb 17 jaar geleden ook een soort beleggingsplan voor beide kinderen afgesloten, met een looptijd van 16 jaar, bleek achteraf ook een woekerconstructie te zijn, na 16 jaar niet eens de inleg gekregen, dat was een wijze en dure les.
Ouwe sok was beter geweest.

Ik zou het in elk geval in eigen hand houden en geen langlopende zaken afsluiten.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 16:25:46 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102918431
Dus je wil met het geld dat voor je kleine is bestemd eigenlijk ordinair gaan gokken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_102918438
Ik snap heel goed waarom mensen dit willen doen en vind het echt een netjes doel, maar waarom openen mensen een nieuwe rekening hiervoor of gaan ze geld uitgeven?

Je kun dit toch ook op een eigen rekening doen en gewoon uitrekenen hoeveel je aan het einde wil hebben?
pi_102918795
In plaats van je kind geld te geven, kun je beter je kind zelf laten werken, goed voor de opvoeding.
Wij hebben nooit "geld" gehad, en toch allemaal goede baan/opleiding, ben nooit iets te kort gekomen in ieder geval.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:43:31 #9
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102919079
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:36 schreef raptorix het volgende:
In plaats van je kind geld te geven, kun je beter je kind zelf laten werken, goed voor de opvoeding.
Wij hebben nooit "geld" gehad, en toch allemaal goede baan/opleiding, ben nooit iets te kort gekomen in ieder geval.
Zoiets als dit dus. Investeer in kennis voor je kind, zo vroeg en zo snel mogelijk.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 16:45:08 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102919154
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:36 schreef raptorix het volgende:
In plaats van je kind geld te geven, kun je beter je kind zelf laten werken, goed voor de opvoeding.
Wij hebben nooit "geld" gehad, en toch allemaal goede baan/opleiding, ben nooit iets te kort gekomen in ieder geval.
Hoezo is dat beter? Ik heb wel "geld" gehad, en k heb ook een goede opleiding + baan, en ik ben ook nooit iets tekort gekomen. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_102919198
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:43 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Zoiets als dit dus. Investeer in kennis voor je kind, zo vroeg en zo snel mogelijk.
Er zijn genoeg ouders die een 'geheime' spaarrekening hebben voor hun kind voor als deze bijvoorbeeld gaat trouwen/samenwonen/huis kopen etc
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn oma die ook had (kei lief) en toen heel modern besloot dat samenwonen tegenwoordig het zelfde is en toen hebben we van haar de wasmachine gehad :P

En daar ben ik heus niet lui van geworden of zo, ik vond het alleen ontzettend lief
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:47:24 #12
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102919244
Ik vroeg geen moreel oordeel over het al dan niet sparen voor de studie van je kind ik vroeg welke broker past bij iemand die maandelijks voor zo'n 100 euro aandelen wil kopen en dat gedurende een periode van een jaar of 20 wil laten groeien.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102919252
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:36 schreef raptorix het volgende:
In plaats van je kind geld te geven, kun je beter je kind zelf laten werken, goed voor de opvoeding.
Wij hebben nooit "geld" gehad, en toch allemaal goede baan/opleiding, ben nooit iets te kort gekomen in ieder geval.
Gedeeltelijk ondersteunen is geen probleem, maar leren omgaan met geld is wel slim om te doen.
pi_102919315
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:36 schreef raptorix het volgende:
In plaats van je kind geld te geven, kun je beter je kind zelf laten werken, goed voor de opvoeding.
Wij hebben nooit "geld" gehad, en toch allemaal goede baan/opleiding, ben nooit iets te kort gekomen in ieder geval.
Ik heb wel 'geld gehad' en ben nu gewoon bezig met een goede opleiding, en heb bovendien ook werk :)

Het was echter wel handig voor rijbewijs, en wat leuke dingen als een surfset.
  maandag 10 oktober 2011 @ 16:52:47 #15
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102919480
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:25 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je wil met het geld dat voor je kleine is bestemd eigenlijk ordinair gaan gokken?
min of meer.

Ik denk dat er meer rendement is te behalen door 20 jaar lang een maandelijks bedrag in aandelen te stoppen dan door 20 jaar in termijndepositos te storten en daarnaast is het natuurlijk leuker om te doen :)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102919486
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:47 schreef Hanoying het volgende:
Ik vroeg geen moreel oordeel over het al dan niet sparen voor de studie van je kind ik vroeg welke broker past bij iemand die maandelijks voor zo'n 100 euro aandelen wil kopen en dat gedurende een periode van een jaar of 20 wil laten groeien.
Zoals je hier al leest hebben de meeste geen goede ervaringen met fondsen, dat is niet zo vreemd, want fondsmanagers romen de boel af wanneer het goed gaat, en wanneer het slecht gaat zeggen ze: helaas, dat is de beurs.

Kortom ik zou zelf een aandelenpakket samenstellen dat inspeelt op toekomstige problemen, kortom koop aandelen van bedrijven die inspelen op vergrijzing en gezondheidszorg (Phillips).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 10 oktober 2011 @ 16:57:14 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_102919667
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:52 schreef Hanoying het volgende:

[..]

min of meer.

Ik denk dat er meer rendement is te behalen door 20 jaar lang een maandelijks bedrag in aandelen te stoppen dan door 20 jaar in termijndepositos te storten en daarnaast is het natuurlijk leuker om te doen :)
Dus, je wil geld opzij zetten voor de kleine, maar wat nou als dat mislukt? Dan heeft de kleine dus niks? Want daar komt het dan wel een beetje op neer.

Ik weet niet, die 24.000 euro na die 20 jaar is wel een bedrag wat je dan simpelweg hebt. Als je gaat handelen dan kan dat meer zijn ja, maar het kan ook op 0 eindigen, en dan? Dan zou ik zeggen, zet een paar 100 euro (of misschien wel paar 1000 euro) opzij waar je mee kunt 'spelen' die 20 jaar, maar laat die 100 euro per maand voor je kind met rust. Als je nou goed scoort met je 'speelgeld' dan heb je daar uiteraard voordeel van en de kleine over 20 jaar misschien ook wel.

Maar, simpelweg gaan gokken met geld waarvan je zegt dat het eigenlijk voor je kleine is is...tja..
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:01:52 #18
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102919871
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus, je wil geld opzij zetten voor de kleine, maar wat nou als dat mislukt? Dan heeft de kleine dus niks? Want daar komt het dan wel een beetje op neer.

Ik weet niet, die 24.000 euro na die 20 jaar is wel een bedrag wat je dan simpelweg hebt. Als je gaat handelen dan kan dat meer zijn ja, maar het kan ook op 0 eindigen, en dan? Dan zou ik zeggen, zet een paar 100 euro (of misschien wel paar 1000 euro) opzij waar je mee kunt 'spelen' die 20 jaar, maar laat die 100 euro per maand voor je kind met rust. Als je nou goed scoort met je 'speelgeld' dan heb je daar uiteraard voordeel van en de kleine over 20 jaar misschien ook wel.

Maar, simpelweg gaan gokken met geld waarvan je zegt dat het eigenlijk voor je kleine is is...tja..
Als ik de portefeuille breed houd en aandelen kies die een aardige divident-waarde ratio hebben dan is de restwaarde na 20 jaar maandelijks inleggen heus geen nul euro....

De beslissing om voor hem te sparen middels een effectenportefeuille heb ik allang genomen, ik wil alleen graag weten welke broker er goed bij mijn profiel past.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:02:33 #19
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102919902
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoals je hier al leest hebben de meeste geen goede ervaringen met fondsen, dat is niet zo vreemd, want fondsmanagers romen de boel af wanneer het goed gaat, en wanneer het slecht gaat zeggen ze: helaas, dat is de beurs.

Kortom ik zou zelf een aandelenpakket samenstellen dat inspeelt op toekomstige problemen, kortom koop aandelen van bedrijven die inspelen op vergrijzing en gezondheidszorg (Phillips).
Ik wil dus ook zelf een aandelenpakket samenstellen :P
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_102920162
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:02 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik wil dus ook zelf een aandelenpakket samenstellen :P
Tjah het blijft altijd een beetje lastig om in te schatten welke aandelen op lange termijn goed doen, maar ik zou vooral gaan voor voedsel en energie gerelateerde bedrijven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:37:31 #21
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102921451
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Er zijn genoeg ouders die een 'geheime' spaarrekening hebben voor hun kind voor als deze bijvoorbeeld gaat trouwen/samenwonen/huis kopen etc
Ik weet bijvoorbeeld dat mijn oma die ook had (kei lief) en toen heel modern besloot dat samenwonen tegenwoordig het zelfde is en toen hebben we van haar de wasmachine gehad :P

En daar ben ik heus niet lui van geworden of zo, ik vond het alleen ontzettend lief
cute O+
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:46:30 #22
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102921806
Wat betreft brokers:
Naar mijn weten is Lynx de goedkoopste met zo'n 6¤ per order.

Wat betreft strategieën:
Een buy & hold strategie, gebaseerd op solide dividend betalende large-cap stocks lijkt mij het beste, aangezien je met uiterst kleine bedragen werkt.
Je kan bijvoorbeeld niet een bedrijf kopen, voor 100¤, 6¤ commissie betalen, vervolgens een week later verkopen en weer 6¤ betalen en dan ook nog eens degelijk rendementen behalen, dus je zal wel buy&hold moeten doen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 10 oktober 2011 @ 17:55:50 #23
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_102922152
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:46 schreef monkyyy het volgende:
Wat betreft brokers:
Naar mijn weten is Lynx de goedkoopste met zo'n 6¤ per order.

Wat betreft strategieën:
Een buy & hold strategie, gebaseerd op solide dividend betalende large-cap stocks lijkt mij het beste, aangezien je met uiterst kleine bedragen werkt.
Je kan bijvoorbeeld niet een bedrijf kopen, voor 100¤, 6¤ commissie betalen, vervolgens een week later verkopen en weer 6¤ betalen en dan ook nog eens degelijk rendementen behalen, dus je zal wel buy&hold moeten doen.
Op zich een solide advies, alhoewel een beetje voor de hand liggend en een open deur.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  maandag 10 oktober 2011 @ 19:57:10 #24
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_102927070
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 17:55 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Op zich een solide advies, alhoewel een beetje voor de hand liggend en een open deur.
Maar wel wat ik wil hebben waarbij ik eigenlijk hoop dat er een broker is die goedkoper is dan 6 euro per order :)

Mocht dat niet het geval zijn dan ga ik denk ik maar naar elke 4 maanden een opdracht toe in plaats van maandelijks een opdracht. 125 euro per maand naar de effectenrekening en dan 1 keer per 4 maanden een order voor zo'n 500 euro.

[ Bericht 14% gewijzigd door Hanoying op 10-10-2011 21:09:17 ]
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:10:08 #25
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_102945253
Papa? Waarom mag ik niet studeren zoals al mijn vriendjes?
- Nou zoon, die andere papa's zijn maar sufkutten die elke maand suf geld op een paarrekening stortten. Jouw papa daarentegen is avontuurlijk, een tikkie eigenwijs en wilde zelf ook lol hebben.

;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')