quote:
Op zondag 9 oktober 2011 22:12 schreef Bravebart het volgende:[..]
Wtf, wat doe je dan de hele dag, speelgoed tegen de muur rossen om te kijken of het heel blijft en zo nee, de stukjes in je mond steken om te kijken of er inslikgevaar is?
Nou ja, niet helemaal, maar zit er dicht in de buurt. Ik geef de opdracht aan een lab persoon het speelgoed tegen de muur aan te rossen en dan kijken of er geen stukjes afkomen waarin je kan stikken

In de praktijk gaat het er iets wetenschappelijker aan toe. Er wordt bijvoorbeeld XX kilo van XX cm op een speelgoedauto laten vallen,of XX newton aan een oortje van een knuffel gehangen voor XX seconde. En als er een klein stukje afkomt, dan heb je een koker waarmee je kan meten of het potentieel stikgevaar oplevert.
Aangezien speelgoed zeer divers is, moet je ervoor zorgen dat de correcte testen worden uitgevoerd op elk stuk speelgoed, van mechanische testen tot chemische testen. Daarvoor moet/mag ik het speelgoed soms ook helemaal slopen

Net deze vrijdag een brandweerauto en een speelgoedstofzuiger helemaal uit elkaar gesloopt

Verder schrijf ik risk assessments voor speelgoed. Dan moet je echt met de speelgoed aan de slag. Je speelt er een beetje mee en probeert dan de risico's te bepalen bij voorzienbaar gebruik. Er zijn natuurlijk wel allemaal schema's en templates om gevaren te bepalen, maar het is de kunst gevaren te ontdekken die niet zijn gecovered in de normale normen.
Totaal Travel 04-11: 45 reizen, 69 vliegtickets, 41 landen, 6 continenten, 396 reisdagen, 32.964 foto's
Mijn reisfotos!