abonnement Unibet Coolblue
pi_104214180
Jamie was d'r ook helemaal van slag door, in de anderhalve minuut vlak voor de 'final curtain call'...


quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 18:54 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Stopt 'ie ermee :?? Waarom?
Hij heeft aangegeven voorlopig meer tijd te willen hebben voor z'n eigen projecten, of in ieder geval iets meer doen dan zoals hij het zelf gekscherend "occasionally playing 2, sometimes 3, notes at a time stuck on the side of stage with Arctic Monkeys" noemde. Begrijpelijk, zeker gezien de huidige Arctic Monkeys-tour nog wel even verder gaat. Australië in januari, uitgebreid Europa in januari/februari, Amerika in maart, Zuid-Amerika in maart/april, daarna weer Amerika en ongetwijfeld Europa, en dan zijn we alweer toe aan de zomer-festivals.

Big Nige doet niet meer mee, persoonlijk assistent Cleasby is er ook mee opgehouden, van de oude garde is nu vrijwel niemand meer over. Ik was absoluut geen fan van de "Humbug" live-periode, met de vijfde man slapend op het orgel tijdens de nummers die nog enige energie zouden moeten uitstralen, maar persoonlijk vond ik dat ze met Ashton deze tour de juiste balans hadden gevonden. Een erg persoonlijke sfeer tijdens de optredens als gitaar-roadie, en als vliegende keep flexibel inpasbaar waar ze hem nodig hadden, al was het de afgelopen tijd enkel op een speelgoed-orgeltje.

Toen ik de band live zag tijdens de iconische arena-optredens in The O2 twee weken terug, werd pas echt duidelijk wat voor een meerwaarde hij kan hebben op bepaalde songs. Gitaar overnemen van Alex op "Leave Before The Lights Come On" bedank ik voor, maar die harmonieën en extra partijen op "Dance Little Liar" zijn onmisbaar.

Erg jammer als ze die nummers niet meer in vol ornaat zouden kunnen uitvoeren. "Pretty Visitors" is wel op te lossen, iets wat ze al eerder gedaan hebben, maar "Secret Door" gaat dus echt niet gebeuren met 4 man. En behalve dat Ashton een zeer getalenteerde multi-instrumentalist is, is het ook nog eens een oprecht hele sympathieke kerel. Da's geen heet van de naald-nieuwtjes meer voor ons dus ;).
pi_104220410
Erg jammer inderdaad. Ik hoop toch stiekem dat ze een andere vijfde man ergens vandaan toveren. Wat jij zegt, ik zou graag nog een keer "Secret Door" in de set willen zien. "Dance Little Liar" was ook perfect met hem erbij.

Trouwens, dat buigen, doen ze dat tegenwoordig altijd na het encore?

En die Jamie-faals...ze lijken alleen maar erger te worden :') . Hij is wel een baas.
pi_104221074
Ik hoorde net What I You Were Right the First Time.

Zo vet. Gingen ze maar weer eens die kant op.
pi_104223861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:49 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat laatste vind ik eerlijk gezegd niet zo heel erg O-) anders was ik wel heel jaloers geworden :P .

[..]
2 keer "Wrong" en 3 keer SIAS blijft in de pocket, hoor O-).

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Jah, daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Zeker bij die Amerikaanse tv-show vond ik hem echt niet overtuigend. [..]
Hij valt sowieso nooit zo lekker live. Waarschijnlijk de reden dat hij nog nooit ergens vast in de set heeft gezeten. Ook het op het album valt hij er een beetje tussenin.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:08 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ah, Cool! Mooi lijstje inderdaad :D. Maar die kiezen ze dus zelf uit. Maar kiezen ze alleen de muziek uit voor de Engelse Tour, of voor alle andere tours? Hadden ze bij Paradiso zelf ook de afspeellijst bepaald?
Als je dit je trouwens nog kan herinneren kijk ik wel uit naar de rest van je verslag :D
Voor alle shows, dat is redelijk standaard bij grote bands. Redelijk essentieel voor de sfeer bij zo'n grote band natuurlijk. Door Don Valley Bowl schalden een aantal van deze songs, maar ook "Revolution" van The Beatles, eentje die ook standaard op de lijst bij Beady Eye staat, maar zij hebben net zoals Miles Kane iets meer voorspelbare sfeermakers (The Stone Roses, beide "Satisfaction" van The Stones etc.). Tijdens de "Humbug"-shows heb ik meer dan eens "Only You Know" gehoord, evenals George Harrison's "Art Of Dying", plus "Very Ape" en wat Hendrix. Nu vond ik het eens tijd om het lijstje te vereeuwigen, omdat het altijd zo'n lekkere selectie is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 21:28 schreef hallo-daar het volgende:
Niet de eerste trouwens keer dat we het over Alex' solo's hebben :P. Maar als 'ie z'n solo een beetje verkloot bij "BBB", "Crying Lightning", "The Chair", etcetera vind ik het niet zo erg. Dat is juist wel Rock 'n Roll 8-)
Het stoort me alleen in "All My Own Stunts", maar de rest van de slordige stukken zijn precies zoals je omschrijft, lekker rock 'n' roll. Mijn favoriet blijft die vernachelde versie van "Dangerous Animals" bij de BBC, maar live-beest "Evil Twin" is kanshebber om mijn nieuwe favoriet te worden. Zijn 'anti-solo's' zijn zo erg goed.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:18 schreef hallo-daar het volgende:
Erg jammer inderdaad. Ik hoop toch stiekem dat ze een andere vijfde man ergens vandaan toveren. Wat jij zegt, ik zou graag nog een keer "Secret Door" in de set willen zien. "Dance Little Liar" was ook perfect met hem erbij.

Trouwens, dat buigen, doen ze dat tegenwoordig altijd na het encore? [..]
Nee, er is wel geniaal grappige ongekende publieksinteractie toegevoegd op verschillende momenten in de set, maar terwijl Alex aan het einde over het podium loopt van links naar rechts om elke hoek van de zaal te bedanken, was de buiging gisteren speciaal om John Ashton tegen zijn zin in het zonnetje te zetten. Ben echt heel benieuwd hoe ze bepaalde songs gaan oplossen zonder vijfde man, zeker nu ze nog lang niet klaar zijn met de arena's, deze versies van "Dance Little Liar" waren onderdeel van het absolute hoogtepunt van de live-shows die ik dit jaar gezien heb.




Mijn beelden vereeuwigd door Tumblr-fangirls, ik heb het groot gemaakt.
pi_104224931
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 19:45 schreef Aisumasen het volgende:
Jamie was d'r ook helemaal van slag door, in de anderhalve minuut vlak voor de 'final curtain call'...


[..]

Hij heeft aangegeven voorlopig meer tijd te willen hebben voor z'n eigen projecten, of in ieder geval iets meer doen dan zoals hij het zelf gekscherend "occasionally playing 2, sometimes 3, notes at a time stuck on the side of stage with Arctic Monkeys" noemde. Begrijpelijk, zeker gezien de huidige Arctic Monkeys-tour nog wel even verder gaat. Australië in januari, uitgebreid Europa in januari/februari, Amerika in maart, Zuid-Amerika in maart/april, daarna weer Amerika en ongetwijfeld Europa, en dan zijn we alweer toe aan de zomer-festivals.

Big Nige doet niet meer mee, persoonlijk assistent Cleasby is er ook mee opgehouden, van de oude garde is nu vrijwel niemand meer over. Ik was absoluut geen fan van de "Humbug" live-periode, met de vijfde man slapend op het orgel tijdens de nummers die nog enige energie zouden moeten uitstralen, maar persoonlijk vond ik dat ze met Ashton deze tour de juiste balans hadden gevonden. Een erg persoonlijke sfeer tijdens de optredens als gitaar-roadie, en als vliegende keep flexibel inpasbaar waar ze hem nodig hadden, al was het de afgelopen tijd enkel op een speelgoed-orgeltje.

Toen ik de band live zag tijdens de iconische arena-optredens in The O2 twee weken terug, werd pas echt duidelijk wat voor een meerwaarde hij kan hebben op bepaalde songs. Gitaar overnemen van Alex op "Leave Before The Lights Come On" bedank ik voor, maar die harmonieën en extra partijen op "Dance Little Liar" zijn onmisbaar.

Erg jammer als ze die nummers niet meer in vol ornaat zouden kunnen uitvoeren. "Pretty Visitors" is wel op te lossen, iets wat ze al eerder gedaan hebben, maar "Secret Door" gaat dus echt niet gebeuren met 4 man. En behalve dat Ashton een zeer getalenteerde multi-instrumentalist is, is het ook nog eens een oprecht hele sympathieke kerel. Da's geen heet van de naald-nieuwtjes meer voor ons dus ;).
Gaan ze dan weer dat gitaarintro voor Pretty Visitors van stal halen? Meteen een goede reden om dat nummer meteen helemaal van de setlist te droppen :). En dus ook geen Dance Little Liar meer bij de volgende tournees of kan dat wel zonder John?

Ook jammer trouwens dat Big Nige weg is, was toch altijd een leuk en opvallend( :') ) herkenningspunt. Dat je weet dat de Arctic Monkeys binnen een half uur op het podium staan als Big Nige nog even de drums ging testen _O_

Over dat eerste wat je zegt trouwens. Wat denk jij? Gaan ze weer de festivals af ( of iig een paar) dit jaar? Vorig jaar hebben ze toch wel bijna de hele festivalronde gehad, van Benicassim half juni tot Rock en Seine eind Augustus. Een jaartje touren is wel gemiddeld denk ik toch? Dus tot mei ergens.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

2 keer "Wrong" en 3 keer SIAS blijft in de pocket, hoor O-).

Met dat eerste zal je vooral heel blij zin ja :'(
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Voor alle shows, dat is redelijk standaard bij grote bands. Redelijk essentieel voor de sfeer bij zo'n grote band natuurlijk. Door Don Valley Bowl schalden een aantal van deze songs, maar ook "Revolution" van The Beatles, eentje die ook standaard op de lijst bij Beady Eye staat, maar zij hebben net zoals Miles Kane iets meer voorspelbare sfeermakers (The Stone Roses, beide "Satisfaction" van The Stones etc.). Tijdens de "Humbug"-shows heb ik meer dan eens "Only You Know" gehoord, evenals George Harrison's "Art Of Dying", plus "Very Ape" en wat Hendrix. Nu vond ik het eens tijd om het lijstje te vereeuwigen, omdat het altijd zo'n lekkere selectie is.

[..]
Weet ik dat ook weer. Ga ik er volgende keer toch heel wat anders naar luisteren. Lijkt me trouwens wel leuk om zo'n lijst samen te stellen als band :)
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Het stoort me alleen in "All My Own Stunts", maar de rest van de slordige stukken zijn precies zoals je omschrijft, lekker rock 'n' roll. Mijn favoriet blijft die vernachelde versie van "Dangerous Animals" bij de BBC, maar live-beest "Evil Twin" is kanshebber om mijn nieuwe favoriet te worden. Zijn 'anti-solo's' zijn zo erg goed.

[..]
Opvallend trouwens dat die ook geen vaste plek meer heeft in de set, leek altijd veel reactie te krijgen van het publiek. Maar ja dat geeft ze wel de mogelijkheid om nummers als Black Treacle te spelen O+. Evil twin is een echt een bazennummer inderdaad _O_ . Maar wel opvallend hoe veel verschil in tempo er wel niet zit tussen de studio en de live versie, ben het gewend van de Monkeys, maar niet zó erg. Nu ik de studio versie gewend ben vind ik de live versie trouwens weer veel te snel :')

Toch wel handig dat multiquoten :P

Ze hebben nu trouwens een verdiende dikke maand rust, ben benieuwd hoe ze die gaan doorkomen :9

[ Bericht 1% gewijzigd door Jacobuspower op 10-11-2011 22:34:49 ]
pi_104226364
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 21:29 schreef Xrenity het volgende:
Ik hoorde net What I You Were Right the First Time.

Zo vet. Gingen ze maar weer eens die kant op.
Dat nummer doet me toch altijd denken aan "Out Of The Dreams" van The Rascals. Dat komt vooral omdat beide nummers een versnelling/dynamiek wisseling (van zacht naar hard) hebben waarover het 1e couplet nogmaals wordt gezongen.
pi_104230624
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:28 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Gaan ze dan weer dat gitaarintro voor Pretty Visitors van stal halen? Meteen een goede reden om dat nummer meteen helemaal van de setlist te droppen :). En dus ook geen Dance Little Liar meer bij de volgende tournees of kan dat wel zonder John?
Geloof me, "Dance Little Liar" kan echt niet zonder vijfde man. Pas na een minuut of 2 in het nummer viel het me op hoe strak de harmonieën waren in de nieuwe versie, toen zag ik pas dat John Ashton verdekt stond opgesteld. Vond het al zo bijzonder klinken voor anderhalve zanger (Nick en Matt). "Pretty Visitors" viel heel erg goed in de arena, en die hebben ze zoals gezegd al op verschillende manieren live gedaan zonder hem. Maar iets als "The Jeweller's Hands" gaan we zonder Ashton (gelukkig, sorry) echt niet meer zo perfect live uitgevoerd horen worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:28 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Over dat eerste wat je zegt trouwens. Wat denk jij? Gaan ze weer de festivals af ( of iig een paar) dit jaar? Vorig jaar hebben ze toch wel bijna de hele festivalronde gehad, van Benicassim half juni tot Rock en Seine eind Augustus. Een jaartje touren is wel gemiddeld denk ik toch? Dus tot mei ergens.
Een paar denk ik wel, ja. Waarom ook niet :P. En er zijn er toch nog wel wel heel wat over, hoor. En ze gaan echt nog wel even door, ze zijn op het hoogtepunt van hun live-carrière op het moment.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:28 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Opvallend trouwens dat die ook geen vaste plek meer heeft in de set, leek altijd veel reactie te krijgen van het publiek. [..]
Ze hebben met deze plaat echt een luxe-probleem, ik bedoel... Gedoodverfde arena-knaller "Library Pictures" ook gewoon niet meer op de lijst. "Black Treacle" is een goude keuze, amper tot niet gespeeld in Amerika, terwijl wij (en Amerika) "All My Own Stunts" vaak genoeg hebben gehoord, in tegenstelling tot Engeland. Er is niet genoeg ruimte...

quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2011 22:28 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ze hebben nu trouwens een verdiende dikke maand rust, ben benieuwd hoe ze die gaan doorkomen :9
De bassist van de band deze week tegen de Australische media: "Alex normally waits until he’s back [from tour before writing], but I’ve noticed in the last few days he’s been having a go."

En ik zei laatst al iets over een waarschijnlijke EP 'in the works':


(03:08)

En tot slot voor mijn wank friends:

pi_104322664
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Geloof me, "Dance Little Liar" kan echt niet zonder vijfde man. Pas na een minuut of 2 in het nummer viel het me op hoe strak de harmonieën waren in de nieuwe versie, toen zag ik pas dat John Ashton verdekt stond opgesteld. Vond het al zo bijzonder klinken voor anderhalve zanger (Nick en Matt). "Pretty Visitors" viel heel erg goed in de arena, en die hebben ze zoals gezegd al op verschillende manieren live gedaan zonder hem. Maar iets als "The Jeweller's Hands" gaan we zonder Ashton (gelukkig, sorry) echt niet meer zo perfect live uitgevoerd horen worden.

[..]

Ah oke.
No offence voor de mensen die het een geweldig nummer vinden, maar ik vind "The Jeweller's Hands" trouwens een van de meest overgewaardeerde nummers van de Arctic Monkeys.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

Een paar denk ik wel, ja. Waarom ook niet :P. En er zijn er toch nog wel wel heel wat over, hoor. En ze gaan echt nog wel even door, ze zijn op het hoogtepunt van hun live-carrière op het moment.

[..]

De bassist van de band deze week tegen de Australische media: "Alex normally waits until he’s back [from tour before writing], but I’ve noticed in the last few days he’s been having a go."

En ik zei laatst al iets over een waarschijnlijke EP 'in the works':


(03:08)

En dat is heel goed nieuws!
  zondag 13 november 2011 @ 17:49:56 #259
192683 AMDB
Visionair.
pi_104322874
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:43 schreef Jacobuspower het volgende:

No offence voor de mensen die het een geweldig nummer vinden, maar ik vind "The Jeweller's Hands" trouwens een van de meest overgewaardeerde nummers van de Arctic Monkeys.

Overgewaardeerd? Zijn maar heel weinig mensen die het wel waarderen. Ondergewaardeerd dus :P
pi_104323569
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:49 schreef AMDB het volgende:

[..]

Overgewaardeerd? Zijn maar heel weinig mensen die het wel waarderen. Ondergewaardeerd dus :P
Naja op AMUS zijn het er genoeg hoor :P: http://arcticmonkeysus.co(...)ound-3/page__st__180
pi_104324234
The Jeweller's Hands is nog een tijdlang mijn favoriete monkeys nummer geweest. Echt een geweldig outro O+
pi_104325814
Ik vind het ook geen slecht nummer, maar ik vind het iets te veel voortkabbelen en uitmonden op niets. En ik erger me altijd nogal aan dat intro :')
pi_104377517
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 17:43 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Ah oke.
No offence voor de mensen die het een geweldig nummer vinden, maar ik vind "The Jeweller's Hands" trouwens een van de meest overgewaardeerde nummers van de Arctic Monkeys. [..]
Dat is precies wat ik bedoelde met dat het "gelukkig" niet meer (zo) uitgevoerd zou kunnen worden ;). En ik zou het ook exact 'overgewaardeerd' noemen, want ik vind het onbegrijpelijk dat het een van de grootste fan-favorieten is, wat de link die jij gaf ook bewijst.
  maandag 14 november 2011 @ 23:34:58 #264
192683 AMDB
Visionair.
pi_104380677
Misschien onder de hardcore fans, onder vrienden van mij is The Jewellers Hands écht geen favoriet hoor. Ik geloof het gewoon niet. Ook in ons tournament niet hoog gekomen volgens mij...
pi_104381056
Wat dat betreft is hij inderdaad misschien wel 'exact juist geschat', haha. Geloof me, slaapliedjes als "The Jeweller's Hands" en "Don't Forget Whose Legs You're On" zijn mateloos populair bij het gros van de fans. En in mijn directe omgeving is "Suck It And See" over het algemeen weer het eerste sinds de nummers uit 2007 wat bekoort kan worden. Dus het een heft het ander op.
  maandag 14 november 2011 @ 23:45:56 #266
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_104381074
Mijn post is verwijderd :') ? Wat is dat nou. Ik zei zojuist dat AMUS raar is omdat iedereen daar Humbug het beste sinds gesneden brood vindt.
2000 light years from home
  maandag 14 november 2011 @ 23:47:19 #267
192683 AMDB
Visionair.
pi_104381118
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:45 schreef Merkie het volgende:
Mijn post is verwijderd :') ? Wat is dat nou. Ik zei zojuist dat AMUS raar is omdat iedereen daar Humbug het beste sinds gesneden brood vindt.
Sowieso, AMUS :')

Aparte topics over bandleden :')
pi_104381430
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:45 schreef Merkie het volgende:
Mijn post is verwijderd :') ? Wat is dat nou. Ik zei zojuist dat AMUS raar is omdat iedereen daar Humbug het beste sinds gesneden brood vindt.
Ook dat is echt maar heel erg lokaal. Het is een kleine groep die elke mogelijkheid aangrijpt om te benadrukken dat alleen de underdog waardig genoeg is voor hun. Het is beide een vertekend beeld. Het gaat er bij mij persoonlijk niet in dat je het liefste naar "Humbug" luistert als dezelfde band dit heeft gedaan:

  dinsdag 15 november 2011 @ 00:03:05 #269
159761 Arn0
Abbey Road
pi_104381694
Vind ik net het "slechtste" nummer van die Liverpool video :@ (maar nog steeds erg goed uiteraard)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_104387265
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:47 schreef AMDB het volgende:

[..]

Sowieso, AMUS :')

Aparte topics over bandleden :')
Dat zit je heel hoog hé? :D
  dinsdag 15 november 2011 @ 11:01:53 #271
192683 AMDB
Visionair.
pi_104388078
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 10:27 schreef Kijana het volgende:

[..]

Dat zit je heel hoog hé? :D
Heb het niet zo op fangirl gedrag :P
pi_104403041
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ook dat is echt maar heel erg lokaal. Het is een kleine groep die elke mogelijkheid aangrijpt om te benadrukken dat alleen de underdog waardig genoeg is voor hun. Het is beide een vertekend beeld. Het gaat er bij mij persoonlijk niet in dat je het liefste naar "Humbug" luistert als dezelfde band dit heeft gedaan:

Ik voel me bijna aangevallen worden :@ :P. Ik weet niet hoe letterlijk je opmerking bedoeld is, maar het is toch prima mogelijk om Humbug het beste album te vinden? Je begrijpt wel dat iemand DLL geweldig kan vinden, tenminste, daar ga ik vanuit, want je hebt vaak genoeg verkondigd dat jij dat nummer ook geweldig vindt. Er zit toch net zo'n grote muzikale kloof tussen DS en DLL, als tussen DS en bijvoorbeeld TJH? En zo erg verschillen DLL en TJH ook weer niet, toch? Dat geldt ook voor "My Propeller" en "Fire And The Thud". "Crying Lightning" en "Pretty Visitors" verschillen niet eens zo van het eerdere werk, in ieder geval niet qua mate van energie. Het is soms gewoon lastig te verklaren waarom je een nummer wel of niet leuk vindt.

En aangezien ze vier vrij verschillende albums hebben, zou je het ook andersom kunnen formuleren: Het gaat er bij mij niet in dat je het liefste naar "Whatever" luistert als dezelfde band dit heeft gedaan:


Maar in principe heb je wel gelijk over AMUS, maar dat volk is sowieso niet echt serieus te nemen, volgens mij :P.
pi_104420192
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:29 schreef hallo-daar het volgende:

[..]

Ik voel me bijna aangevallen worden :@ :P. Ik weet niet hoe letterlijk je opmerking bedoeld is, maar het is toch prima mogelijk om Humbug het beste album te vinden? Je begrijpt wel dat iemand DLL geweldig kan vinden, tenminste, daar ga ik vanuit, want je hebt vaak genoeg verkondigd dat jij dat nummer ook geweldig vindt. Er zit toch net zo'n grote muzikale kloof tussen DS en DLL, als tussen DS en bijvoorbeeld TJH? En zo erg verschillen DLL en TJH ook weer niet, toch? Dat geldt ook voor "My Propeller" en "Fire And The Thud". "Crying Lightning" en "Pretty Visitors" verschillen niet eens zo van het eerdere werk, in ieder geval niet qua mate van energie. Het is soms gewoon lastig te verklaren waarom je een nummer wel of niet leuk vindt.

En aangezien ze vier vrij verschillende albums hebben, zou je het ook andersom kunnen formuleren: Het gaat er bij mij niet in dat je het liefste naar "Whatever" luistert als dezelfde band dit heeft gedaan:


Maar in principe heb je wel gelijk over AMUS, maar dat volk is sowieso niet echt serieus te nemen, volgens mij :P.
Van mij mag je elk album het best vinden en ik zou elke keuze ook begrijpen. Maar op AMUS moeten veel mensen in elke post maar weer duidelijk maken dat Humbug het geweldigste is wat ze ooit hebben gedaan (alles er om heen is natuurlijk ook onovertroffen) en dat mensen die dat niet vinden er eigenlijk geen kijk op hebben. Voor de rest niks tegen Humbug en Humbug-fans, ik blijf het zelf ook een geweldig album vinden :)!
pi_104460036
Haha, ik wist dat ik dit weer moest gaan nuanceren. Absoluut niets persoonlijks, maar het is enkel wat Jacobuspower hierboven al zegt, het was gericht aan de kleine groep fans die daadwerkelijk warmer wordt van de heilloze optredens uit 2009, dan van de recente periode. Kan ik me niet voorstellen. En 2 van de 4 nummers op "Humbug" die ik nog vrij regelmatig kan draaien worden door die mensen dan weer verguisd, haha. Het is typisch. Ach, dat verschil van mening is allemaal prima, maar de hele pro-"Humbug"-evangelie is zwaar overtrokken. Het zijn, wat, 10 nummers?

En bij voorbeelden van nummers heb ik het over kwaliteit liedjes en live-energie. Want daarin verschillen de songs uit die periode wel degelijk met het eerdere en meest recente werk. En er waren ook een aantal hele goede dingen in die tijd, laat ik daar duidelijk over zijn. Helaas hebben we die in ieder geval in Nederland maar heel schaars te zien gekregen in 2009.
pi_104479378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 00:19 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De bassist van de band deze week tegen de Australische media: "Alex normally waits until he’s back [from tour before writing], but I’ve noticed in the last few days he’s been having a go."

En ik zei laatst al iets over een waarschijnlijke EP 'in the works':


(03:08) [..]
quote:
"Turner revealed the band is recording several B-side tracks in the UK before their Australian tour.

"Black Treacle, the single we're releasing next year, we're recording a B side for that," Turner said.

"It's a little bit more rock'n'roll. A lot of the album was more mellow. Since we put that out the songs we've been doing are a reaction to that. The new ones are a little bit more friendly.

"I quite like going in to do sessions just for B sides. It's a holiday for us. There's no pressure."
http://www.cqnews.com.au/(...)-real-party-animals/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')