abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_102763047
Hoi allen!

Ik zit eraan te denken komende zomer een cursus te doen in 'echt' bergbeklimmen. Hikes, sneeuwvelden, via ferrata's, enz heb ik al genoeg gedaan, maar ik zou graag eens leren hoe je serieuze bergen beklimt; 4000'ers, bergen met gletsjers, jezelf (of een ander) zekeren, enz.

Nou biedt de NKBV (Nederlandse Klim en Bergsport Vereniging) zulk soort cursussen aan in de zomer. Deze zien er goed uit, maar als het goedkoper kan zou dat mooi zijn. Daarnaast is een feitelijke berg beklimmen tijdens de cursus natuurlijk onmisbaar, maar het feitelijke beklimmen doe ik het liefst op een berg naar eigen keuze, so to say.

Met andere woorden; kent iemand andere instanties die ook serieuze alpine-/klimcursussen aanbieden in de zomervakantie? Bij voorkeur eentje waarbij je zoveel mogelijk leert; want het feitelijke klimmen kun je zelf wel :)

Ik ben benieuwd.

Btw; iemand ervaring met de Monviso (Monte Viso) in Italie, zuidoost van Torino? :)
  Boks-Chick donderdag 6 oktober 2011 @ 09:40:23 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_102763222
je kan eens gaan zoeken op alpineclubs aldaar? Enige is wel dat je de taal wel redelijk moet beheersen. En je moet natuurlijk ook in de Brenta Dolomiti gaan klimmen he, daar is de mooiste en langste ferrata O+
lolwut
pi_102763322
quote:
19s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:40 schreef BrandX het volgende:
je kan eens gaan zoeken op alpineclubs aldaar? Enige is wel dat je de taal wel redelijk moet beheersen. En je moet natuurlijk ook in de Brenta Dolomiti gaan klimmen he, daar is de mooiste en langste ferrata O+
Dank voor de tip :)
Heb 2 zomers terug in de Dolomieten wel een aantal ferrata's gedaan ja, maar of er ferrata's uit de Brenta tussen zaten durf ik niet meer te zeggen. Waar paradijs daar, dat wel, zo ontzettend veel tracks! :) Ik zal ook zeker nog wel eens ferrata's doen, maar ben toch ook op zoek naar iets 'puurders' en iets hogers, witte toppen zegmaar..
  Boks-Chick donderdag 6 oktober 2011 @ 09:47:17 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_102763366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:45 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Dank voor de tip :)
Heb 2 zomers terug in de Dolomieten wel een aantal ferrata's gedaan ja, maar of er ferrata's uit de Brenta tussen zaten durf ik niet meer te zeggen. Waar paradijs daar, dat wel, zo ontzettend veel tracks! :) Ik zal ook zeker nog wel eens ferrata's doen, maar ben toch ook op zoek naar iets 'puurders' en iets hogers, witte toppen zegmaar..
Snap ik. Beste berg die je daar hebt is de Cima Tosa. Die is niet zo zeer enorm moeilijk, als wel erg link vanwege de weersomstandigheden. Laat ik het zo zeggen, overnachten in een tentje midden in onweerswolken doe je niet voor je lol :o
Ook word je daar echt enorm plotsklaps overvallen door sneeuwstormen ed. Zo zit je in de zon, strak blauwe lucht, en binnen vijf minuten is de pleuris uitgebroken :') :o B-)

Brenta dolomiti O+
lolwut
pi_102763417
quote:
19s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:47 schreef BrandX het volgende:

[..]

Snap ik. Beste berg die je daar hebt is de Cima Tosa. Die is niet zo zeer enorm moeilijk, als wel erg link vanwege de weersomstandigheden. Laat ik het zo zeggen, overnachten in een tentje midden in onweerswolken doe je niet voor je lol :o
Ook word je daar echt enorm plotsklaps overvallen door sneeuwstormen ed. Zo zit je in de zon, strak blauwe lucht, en binnen vijf minuten is de pleuris uitgebroken :') :o B-)

Brenta dolomiti O+
Sweet, je had er gelukkig wel rekening mee gehouden een tent mee te nemen :')
*Ondertussen even je gigantische fobo aan't bekijken :)
  Boks-Chick donderdag 6 oktober 2011 @ 10:00:45 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_102763658
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 09:50 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Sweet, je had er gelukkig wel rekening mee gehouden een tent mee te nemen :')
*Ondertussen even je gigantische fobo aan't bekijken :)
Jah! :D

En in mijn fobo staan het e.e.a. aan bergfoto's idd _O- O+
lolwut
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')