En als je er nou gewoon nog een losse .srt file bij zet? laat ie die dan wel zien?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:00 schreef andreas612 het volgende:
Ik heb dus recent een samsung TV + samsung mediaspeler aangeschafd, nu zet ik af en toe wat HD bestanden via usb stick over op de HDD van de mediaplayer. Nu speelt ie deze gewoon goed af, alleen als ik ondertiteling wil selecteren zegt ie: 'niet beschikbaar' terwijl ik 100% zeker ben dat ze erin zitten, op pc doe ik namelijk gewoon rechtermuisknop, video en dan ondertitelingsspoor. En het is geen losse .srt file, de ondertiteling zit gewoon bij de .mkv file erbij in. Dus ik snap niet echt waarom hij de ondertiteling niet herkent..
Als iemand weet hoe dit op te lossen is, hoor ik het graag
En dan elke film zeker eerst gaan lopen editten voordat je eindelijk kunt kijken.. Niet echt ideaal.quote:
is een kwestie van 30 seconden coderen bij mijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
En dan elke film zeker eerst gaan lopen editten voordat je eindelijk kunt kijken.. Niet echt ideaal.
wat sm0kez zegt, niet ideaal, maar als het werkt zou het wellicht een oplossing kunnen zijn, moet ik nog een keer proberen dan.quote:
heb nog niet getest met losse srt's aangezien alle HD bestanden meestal gewoon mkv zijn met ingebouwde subsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En als je er nou gewoon nog een losse .srt file bij zet? laat ie die dan wel zien?
Nou, volgens mij is een losse .srt file erbij zetten het minst bewerkelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef andreas612 het volgende:
[..]
wat sm0kez zegt, niet ideaal, maar als het werkt zou het wellicht een oplossing kunnen zijn, moet ik nog een keer proberen dan.
[..]
heb nog niet getest met losse srt's aangezien alle HD bestanden meestal gewoon mkv zijn met ingebouwde subs
ja, maar op tv krijg ik dan zo'n overzichtje in beeld, dan selecteer ik dus die film, maar kan geen 2 dingen tegelijk afspelen (volgens mij) dus dan neemt ie toch niet automatisch die srt erbij lijkt mij?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is een losse .srt file erbij zetten het minst bewerkelijk.
xvid4pspquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:08 schreef andreas612 het volgende:
welk programmaatje gebruik je ervoor btw?
ja, maar da's niet van mkv naar mkv.... ik wil het namelijk wel in full HD blijven afspelen.. anders kan ik net zo goed een .avi torrent downloaden met ingebakken ondertiteling..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:10 schreef leeell het volgende:
[..]
xvid4psp
http://forum.videohelp.co(...)-burned-in-subtitles
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef leeell het volgende:
is een kwestie van 30 seconden coderen bij mij
quote:
Bij een fatsoenlijke mediaspeler dus wel, zolang de 2 bestandsnamen maar volledig aan elkaar gelijk zijn, los van de extensie dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:09 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, maar op tv krijg ik dan zo'n overzichtje in beeld, dan selecteer ik dus die film, maar kan geen 2 dingen tegelijk afspelen (volgens mij) dus dan neemt ie toch niet automatisch die srt erbij lijkt mij?
ok, maar als ik op internet zoek kom ik alleen maar srt's tegen voor xvid video's..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bij een fatsoenlijke mediaspeler dus wel, zolang de 2 bestandsnamen maar volledig aan elkaar gelijk zijn, los van de extensie dan.
Dus,
filmtitel.mkv
filmtitel.srt
Als je vervolgens de mkv afspeelt wordt de srt automatisch meegenomen.
je kan 1080 p houden hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Eerst in een uur tijd een HD film downloaden om er vervolgens in 30sec een 480x190 flutfilmpje omzetten
je kan hem gewoon op MKV houdenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:16 schreef andreas612 het volgende:
[..]
op welk formaat dan? bij .avi behoud je geen HD hoor..
ditquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef FredvZ het volgende:
.avi en .mkv zijn beide containers en kunnen dan ook beide een HD-film bevatten.
Ligt er maar net aan welke codec je gebruikt.
google anders gewoon .mkv hardcode subsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:17 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ok, zal thuis eens kijken, maar lijkt me sterk als er geen kwaliteitsverlies optreedt
bij wat voor bestand is dat bij jou btw? hoeveel mb en welke extensie?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef leeell het volgende:
[..]
is een kwestie van 30 seconden coderen bij mij
4 gig mkv.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:19 schreef andreas612 het volgende:
[..]
bij wat voor bestand is dat bij jou btw? hoeveel mb en welke extensie?
ik lees op het wereldwijdeweb als zoveel manieren, wat ik zeg ; google gewoon even naar de meest voordehand liggende manier.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |