abonnement Unibet Coolblue
pi_104385063
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:44 schreef OmniRocket het volgende:
Utrecht gaat richting faillissement.... schandalig deze verliezen.
Vorig jaar 5 miljoen, de jaren daarvoor ook verlies.....
Van Seumeren staat garant, dus failliet gaan we niet.

Wel ongelooflijk natuurlijk dat er zoveel verlies is geleden op een begroting van 16 miljoen euro....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104387401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 08:47 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Van Seumeren staat garant, dus failliet gaan we niet.
Maar hoe lang nog?
Er moet wel structureel iets veranderen, want zo wordt het er niet beter op.
pi_104388099
Hoe kun je nou 9 miljoen verlies draaien? Dat zijn echt bizarre cijfers. En dan te bedenken dat je die bij lange niet kunt dekken met de verkopen van dit jaar...
pi_104388296
De ''bedrijfskosten'' zijn met 3 miljoen euro gestegen. :')

Misschien maar gewoon weg met die ambitie om in de (sub)top te spelen ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104388354
Op naar de jupilerleague...

Stelletje zelfverrijkers zitten er bij onze fc; zou het declaratiegedrag wel eens willen inzien...
pi_104390213
De opbrengsten uit de transfers van Dries en co. zijn niet meegerekend. Maar het blijven bizarre cijfers.
pi_104390427
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:11 schreef Stampie22 het volgende:
De opbrengsten uit de transfers van Dries en co. zijn niet meegerekend. Maar het blijven bizarre cijfers.
Die stromen voor het grootste deel terug naar de zakken van de investeerders in dat spelersfonds, niet naar de club. Misschien dat we daar een derde van de schuld van kunnen wegstrepen. Eindresultaat is dus:

hoop kwaliteit ingeleverd
Dure, minder kwalitatieve spelers aangekocht
Flinke restschuld

Groter wanbeleid kun je niet voeren lijkt me....
pi_104390592
Hier nog het stuk van de officiele site :

quote:
Uit het jaarverslag 2010-2011 blijkt, dat FC Utrecht over het afgelopen boekjaar een verlies van 9,2 miljoen euro heeft geleden. De dit najaar aangetreden algemeen directeur Wilco van Schaik komt binnenkort met een plan van aanpak, dat er toe moet leiden dat FC Utrecht in drie jaar richting een sluitende begroting gaat.

“We moeten toe naar een situatie, dat FC Utrecht ook zonder transferopbrengsten volgens een sluitende begroting kan werken. Ik voorzie op termijn voor de club een financieel en sportief gezonde toekomst, maar daarvoor is eerst nodig, dat we stevig in de kosten snijden”, aldus Van Schaik. “Dat betekent dat we zeer kritisch naar ons uitgavenpatroon gaan kijken, iets waarmee ik inmiddels al ben begonnen. We hebben veel te veel uitgegeven. En wat we niet hebben, kunnen we niet uitgeven in de toekomst.” Verder gaat FC Utrecht haar commerciële apparaat herstructureren en versterken, zodat de inkomsten substantieel kunnen stijgen.

Lange termijn
De cijfers over het afgelopen jaar vallen onder meer tegen, doordat de opbrengst van de transfers van Mertens en Strootman naar PSV en Vorm naar Swansea om boekhoudkundige redenen niet ten gunste komt van 2010-2011, maar pas in het nieuwe boekjaar kan worden verwerkt. Verder heeft FC Utrecht veel last gehad van de economische recessie (minder sponsorinkomsten en onder meer het tussentijds afhaken van hoofdsponsor Phanos) en was de transfermarkt tot afgelopen zomer lange tijd opgedroogd. Daarnaast heeft het Europese avontuur (dat sportief een succes was) voor stevige extra kosten gezorgd.

“Maar we moeten ook onder ogen zien, dat in het algemeen de kosten de afgelopen jaren veel te fors zijn opgelopen”, zegt Van Schaik. “Het beheersen van de kosten krijgt daarom vanaf nu hoge prioriteit, net als een adequate managementinformatie, zodat we op elk moment precies weten hoe we er voor staan.” Volgens de algemeen directeur is het noodzakelijk (niet alleen voor FC Utrecht, maar voor de hele bedrijfstak voetbal) dat de club verder transformeert van voetbalclub naar voetbalbedrijf. “Alleen op die manier kunnen we voor de lange termijn hier iets goeds en blijvends neerzetten. Daar hebben onze supporters en onze businessrelaties recht op”, stelt Van Schaik. “We zullen het echt anders moeten gaan doen dan we het ooit hebben gedaan en op alle terreinen.”

Raad van Commissarissen
“Drie jaar geleden hebben we met de directie en grootaandeelhouder Frans van Seumeren een meerjarenplan opgesteld, waarbij FC Utrecht bewust een ruimere jas aandeed met de bedoeling in de loop der jaren in die jas te groeien”, zegt Jacques van Ek, voorzitter van de Raad van Commissarissen. “We hebben bewust geïnvesteerd in onder meer spelers, de scouting en de opleiding in de wetenschap, dat we enkele jaren de aanloopverliezen moesten accepteren en daarna zwarte cijfers zouden schrijven”, aldus Van Ek. “Maar het is teleurstellend en zorgelijk, dat we er niet in zijn geslaagd de slechte resultaten om te buigen en ook dat de publieke belangstelling ten opzichte van het vorige boekjaar achter bleef.”

‘Grote uitdaging’
Ook Van Ek vindt het noodzakelijk, dat FC Utrecht de komende jaren nadrukkelijk inzet op commercie. “Er moeten nieuwe commerciële initiatieven worden ontplooid, zodat de inkomsten substantieel hoger worden”, aldus de voorzitter van de Raad van Commissarissen. “En natuurlijk zullen de kosten beter moeten worden beheerst dan afgelopen jaren is gebeurd. Eén en ander leidt tot een noodzakelijke aanpassing van het strategisch meerjarenbeleid”, benadrukt Van Ek. “Dit is een grote uitdaging voor de nieuwe algemeen directeur, in nauwe afstemming met de Raad van Commissarissen.”

Wanbeleid gaat me te ver, maar er is in overleg met Van Seumeren gekozen voor het welbekende ''kosten gaan voor de baten uit'', alleen is de club niet gegroeid zoals gehoopt door de recessie e.d.

Die Van Schaik wil nu echt een sluitende begroting hebben waarin geen transferopbrengsten nodig zijn, waar heb ik dat eerder gehoord. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104390634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:25 schreef PBateman1978 het volgende:
Hier nog het stuk van de officiele site :

[..]

Wanbeleid gaat me te ver, maar er is in overleg met Van Seumeren gekozen voor het welbekende ''kosten gaan voor de baten uit'', alleen is de club niet gegroeid zoals gehoopt door de recessie e.d.
Klinkt anders behoorlijk als wanbeleid :P
pi_104390774
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 12:27 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Klinkt anders behoorlijk als wanbeleid :P
Tsja misschien wel, maar het was dit, of 3 jaar geleden al de ambities naar beneden bijstellen en een club in de marge worden, en dat wil niemand hier eigenlijk. ;)

Maar misschien is dat de enige oplossing wel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104426358
Pff vanochtend een artikel in de krant dat het allemaal nog veel erger is; bij de 9 miljoen schuld van vorig seizoen is de tranfser van van Wolfswinkel al meegerekend; in het huidige seizoen dreigt nu al een tekort van 7 á 8 miljoen.

Uit de verkochte spelers is maar 6 miljoen naar de club gegaan, wat dus betekend dat we al met een schuld van minstens 10 miljoen euro zitten...

Als ik de KNVB was zou ik Utrecht gelijk in de meest risicovolle groep zetten...

Wanbeleid anyone?
pi_104426419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 08:49 schreef zatoichi het volgende:
Pff vanochtend een artikel in de krant dat het allemaal nog veel erger is; bij de 9 miljoen schuld van vorig seizoen is de tranfser van van Wolfswinkel al meegerekend; in het huidige seizoen dreigt nu al een tekort van 7 á 8 miljoen.

Uit de verkochte spelers is maar 6 miljoen naar de club gegaan, wat dus betekend dat we al met een schuld van minstens 10 miljoen euro zitten...

Als ik de KNVB was zou ik Utrecht gelijk in de meest risicovolle groep zetten...

Wanbeleid anyone?
Dit klopt volgens mij niet helemaal.

Voor Wolf hebben we uiteindelijk maar een paar ton verdiend aldus Van Ek, en het tekort van 7-8 miljoen over het lopende seizoen is nog zonder die transferinkomsten van Strootman, Mertens en Vorm, dat is bij elkaar zo'n 5-6 miljoen, dat gaat als het goed is nog van het tekort af.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104427074
Ja, je moet het zo zien:

2010/2011: Van Wolfswinkel: enkele tonnen winst
2011/2012: Mertens/Strootman/Vorm: +/- 5 miljoen

Over jaar 2011/2012 wordt verwacht een tekort van 8 miljoen te hebben voor verrekening van die 5 miljoen. Het valt gelukkig nog wel mee dankzij die 5 miljoen.

Van Dop heeft er echt een rommeltje van gemaakt als ik Vermeulen en van Eck mag geloven. Niet bepaald iemand die de hand op de knip hield.
pi_104427405
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:34 schreef Oidipous het volgende:
Ja, je moet het zo zien:

2010/2011: Van Wolfswinkel: enkele tonnen winst
2011/2012: Mertens/Strootman/Vorm: +/- 5 miljoen

Over jaar 2011/2012 wordt verwacht een tekort van 8 miljoen te hebben voor verrekening van die 5 miljoen. Het valt gelukkig nog wel mee dankzij die 5 miljoen.

Van Dop heeft er echt een rommeltje van gemaakt als ik Vermeulen en van Eck mag geloven. Niet bepaald iemand die de hand op de knip hield.
Dan vergeet je de 9 miljoen van afgelopen seizoen?

Dus 9 miljoen plus 3 miljoen= 12 miljoen; dat is nog meer verlies dan ik aangaf. Waar de fuck moeten wij dit jaar 12 miljoen vandaan halen?
pi_104427553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:51 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dan vergeet je de 9 miljoen van afgelopen seizoen?

Dus 9 miljoen plus 3 miljoen= 12 miljoen; dat is nog meer verlies dan ik aangaf. Waar de fuck moeten wij dit jaar 12 miljoen vandaan halen?
Ik vergeet niets, over 2010/2011 (=afgelopen seizoen) 9 miljoen verlies geboekt ná verrekening van winst op v Wolfswinkel (= enkele tonnen).
Dat gat is inmiddels 'gevuld' met eigen vermogen en een achtergestelde lening van v. Seumeren.

Voor seizoen 2011/2012 begin je dus weer op 0. Dit jaar mag je die 5 miljoen verrekenen van Mertens/Vorm/Strootman en van Schaijk verwacht een resultaat van 8 miljoen voor verrekening van 5 miljoen. Het resultaat zal dus rond de 3 miljoen uitkomen dit jaar.
pi_104427792
Ja Odipous heeft gelijk voor zover ik het heb begrepen allemaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 09:34 schreef Oidipous het volgende:
Van Dop heeft er echt een rommeltje van gemaakt als ik Vermeulen en van Eck mag geloven. Niet bepaald iemand die de hand op de knip hield.
Vermeulen en Van Eck zijn net zo schuldig natuurlijk, zeker die laatste.
De RvC is er toch om toezicht te houden ? En dan roept ie dat ie nooit volledige cijfers van Van Dop kreeg... Dan eis je die toch gewoon ? Nee ze laten het op zijn beloop....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104427949
Dus we gaan verlies compenseren met een lening? :')

Dat gat wordt dus alleen maar groter (tenzij het eigen vermogen ontzettend groot is)
pi_104428062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:16 schreef zatoichi het volgende:
Dus we gaan verlies compenseren met een lening? :')

Dat gat wordt dus alleen maar groter (tenzij het eigen vermogen ontzettend groot is)
In principe is die lening gewoon eigen vermogen binnen de groep omdat FC Utrecht voor 60% in handen is van Holding Frans van Seumeren. Dat zit dus wel goed.

Daarnaast mag je een enorme scheve verhouding hebben in ev/vv zolang je maar aan je betalingsverplichtingen kan voldoen.
pi_104428095
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 10:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Vermeulen en Van Eck zijn net zo schuldig natuurlijk, zeker die laatste.
De RvC is er toch om toezicht te houden ? En dan roept ie dat ie nooit volledige cijfers van Van Dop kreeg... Dan eis je die toch gewoon ? Nee ze laten het op zijn beloop....
Raar verhaal ook dat de boekhouding er een puinzooi van maakte waardoor niemand eigenlijk binnen de organisatie wist wat de stand was van inkomsten en uitgaven. Dat is ook weer van Dop aan te rekenen.
pi_104434649
Op fcu.net zei iemand dat het gek is dat Van Seumeren in juni, en zelfs nog na het ontslag van Erwin Koeman, riep dat we nog altijd voor plek 3 t/m 8 moeten spelen.

Dat roep je toch niet als je weet dat de club afstevent op een recordverlies van 9,2 miljoen euro ?
Of zou ie het niet hebben geweten ? (ook kwalijk natuurlijk)

Ik wil eigenlijk wel eens van Frans horen wat ie nu denkt en van plan is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104465685
quote:
FC Utrecht moet dankzij de dieprode cijfers sportief een stevige pas op de plaats maken. Technisch directeur Foeke Booy reageert. Over zijn frustraties over het tekort van negen miljoen euro, maar ook over de nieuwe sportieve doelen van zijn FC Utrecht.


Foeke Booy kan zich het moment nog helder voor de geest halen dat hij naar het stadion werd geroepen en werd geconfronteerd met het feit dat het financieel mis zat. Het was de dag voor Vitesse - FC Utrecht. Eind augustus, vlak voor de transferdeadline.

De onderhandelingen met ADO-middenvelder Jens Toornstra waren in volle gang, maar werden abrupt stopgezet. Drie miljoen euro betalen voor een nieuwe speler was even 'not done'. En dus werd in allerijl geschakeld naar Ajax-huurling Rodney Sneijder.

FC Utrecht verzuimde deels coach Erwin Koeman in te lichten, die zijn boosheid daarna in de pers ventileerde. In amper 24 uur veranderde Utrecht weer eens in een snelkookpan van emoties.

Iedereen bij Utrecht baalde er verschrikkelijk van dat de rem er sportief op móest. Het niet kunnen halen van Toornstra was de zoveelste tegenvaller, nadat eerder al meer spelers dan gewenst verkocht hadden dienen te worden. Omdat prijzen werden geboden die niet te weigeren waren en Utrecht tevens de sportieve aspiraties van Mertens, Van Wolfswinkel, Strootman en Vorm niet in de weg wilde staan.

Booy: 'Utrecht is toch de vierde stad van het land, we waren vol ambitie op weg. Tegelijkertijd weet je de reden waarom de ambities onder druk zijn komen te staan en moet je verder in de realiteit.'

'Er komt een hele goede lichting aan met Kali, Pappot, Heerings, Van der Hoorn, Bulthuis en Ayoub', zegt Booy. 'Er is qua jeugdopleiding, scouting, het doorontwikkelen van het spelersfonds FPI en het uitbreiden van internationale netwerken en samenwerkingsverbanden een stevig fundament gelegd. Dat maakt ook dat ik weer nieuwe energie heb gekregen om door te gaan. Ondanks dat we terug zijn op het niveau van drie jaar geleden, zo eerlijk moet je zijn.'

'We hebben de laatste jaren bewust geïnvesteerd in vers bloed van buitenaf, dat was nodig voor de korte termijn. Nu gaan de schouders er weer onder om de jeugd in te passen. In de jeugdopleiding zit volop muziek, dat komt juist nu heel goed uit. Hopelijk lukt het om daarnaast commercieel stappen te maken. Maar wat dat betreft is het ook zaak realistisch te zijn: eerst zien, dan geloven.'
ad.nl
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104465901
En nog een interview met Wilco van Schaik :

quote:
"Het kan en moet beter"
FC Utrecht schrijft ontluisterende verliescijfers over het afgelopen seizoen; 9,2 miljoen. De kersverse algemeen directeur Wilco van Schaik is geschrokken, maar hij gelooft ook in crisistijd heilig in een zonnige toekomst.

- Uw eerste jaarcijfers, U moet zich kapot geschrokken zijn.

,,Dat klopt. Ik was natuurlijk al een tijdje bekend met wat er aan zat te komen. Maar van de definitieve omvang van het tekort was ik eerst verbaasd en later verbijsterd.''

- Hoe kán zoiets?

,,Ik ga over de toekomst niet over het verleden. Maar als je structureel tien miljoen meer uitgeeft dan er binnenkomt, heb je een probleem. Er is op bepaalde terreinen veel te genereus geld uitgegeven. Het beeld vertekend omdat het tekort in het seizoen 2009/2010 eigenlijk ook tien miljoen was, maar dat is naar beneden gehaald met een achtergestelde lening van Frans van Seumeren. Als je het afgelopen jaar bekijkt hebben we niet alleen te maken gehad met de crisis, maar ook met een aantal fikse tegenvallers die daarmee gepaard gingen. Zoals het wegvallen van hoofdsponsor Phanos. Daarnaast heeft het Europese avontuur meer geld gekost dan het heeft opgebracht. Dan praat je samen over twee tot vier miljoen.''

- Waar gaat het financieel gezien heen met FC Utrecht?

,,Sportief hebben we wel degelijk stappen gemaakt, maar de organisatie - met name op commercieel gebied - was daar absoluut niet klaar voor. Het is overduidelijk dat er minder geld uitgegeven moet worden. Dat doen we bijvoorbeeld door salarissen te betalen die meer in lijn liggen bij deze economische tijden. Nu is al duidelijk dat we het lopende seizoen ook afsluiten met zeven, acht miljoen tekort. Maar daar halen we vijf miljoen vanaf die is binnengekomen met de transfers van Strootman, Mertens en Vorm. Dan hou je twee á drie miljoen tekort over. Het seizoen dat volgt verwachten we een tekort van 2 miljoen om over drie seizoenen break even te draaien. Misschien eindigen we dit seizoen zelfs op papier op nul omdat we een derde investeringsfonds opzetten met grootaandeelhouder Frans van Seumeren. Daardoor komt direct geld beschikbaar voor de club.''

- Hoe werkt dat?

,,We laten zeg 3, 4 spelers waarderen door een onafhankelijke makelaar. Die bepaalt de prijsbepaling voor een speler bijvoorbeeld op 2 miljoen. Dat waardebedrag betaalt het spelersmakelaarsbedrijf FPI van Frans van Seumeren alvast aan FC Utrecht, als voortransfer. Mocht een speler later verkocht worden dan delen FC Utrecht en FPI de extra winst boven dat bedrag. Soms droogt de transfermarkt op, maar op deze manier houdt FC Utrecht inkomsten vooruitlopend op een transfer. Mensen roepen al gauw dat Van Seumeren daarmee zijn geld in een bodemloze put gooit, maar het is gewoon een vorm van investeren.''

- Daarnaast wilt u in zee gaan met Sportfive, een marketingbureau dat met gerenommeerde clubs als Juventus en HSV grote stappen maakt, met name commercieel.

,,Die gesprekken lopen nog, daar verwachten we veel van ja. Maar we willen sowieso onze commerciële afdeling versterken. Deze club moet uit de schaduw stappen, actiever op zoek gaan naar sponsors. ‘Ja, maar het is zo moeilijk vanwege de crisis', hoor ik dan als excuus. Maar ik vind dat te makkelijk. Bedrijven hebben juist in crisistijd behoefte aan een plek waar zij potentiële opdrachtgevers ontmoeten om zelf te overleven. Die kunnen wij hen bieden. Daarom heb ik behoefte aan een goede commerciële man en daarnaast iemand met verstand van PR en Marketing en financiën. Op die terreinen valt nog een wereld te winnen.''

- Met oude ambitieuze plannen als Challenger op 4 is het ook niet gelukt om deze slapende reus wakker te schudden. Vijftien jaar nadien lukte het zelfs in een Europees jaar niet de tribunes voller te krijgen en meer sponsoren aan te trekken. Hoe reëel is het te denken dat u wel gaat slagen?

,,Ik krijg zelfs van oud-voorzitters te horen dat het me niet gaat lukken om Utrecht te laten groeien, maar van negatief denken is nog nooit iemand beter geworden. Het is een beetje Utrechts. Als we een paar keer verliezen staan we gelijk op degraderen, winnen we van Ajax dan gaan we op voor Europees voetbal. Die ene bal die wel of niet binnenkant paal binnenvalt, bepaalt nog teveel of we een rotdag hebben of niet. Ik wil meer beleving brengen. Een fandorp bouwen rond het stadion waardoor het weer een dagje uit wordt. Mensen laten kijken naar dwingend typisch Utrechts voetbal. Je kunt ook een keer verliezen, maar iedereen heeft wel een topdagje uit. Zoals vroeger met vader naar het stadion. Gaat de sfeer omhoog dan trekt dat sponsors aan, het één versterkt het ander.''

- En ondertussen moet u elke jaar weer aankloppen bij Frans van Seumeren.

,,De hand ophouden is het ergste dat een mens in zijn leven kan overkomen. Ik zou me kapot schamen als we over drie jaar nog van hem afhankelijk zijn.''
Wederom uit het AD.

Een ''fandorp'' rondom het stadion lijkt me wel een goed idee eigenlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_104466178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Een ''fandorp'' rondom het stadion lijkt me wel een goed idee eigenlijk.
Haha occupy FC Utrecht _O_
pi_104495045
quote:
Nana Asare is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers bij FC Utrecht en dat is ook in de Franse Ligue 1 niet onopgemerkt gebleven. De Ghanese middenvelder wordt gevolgd door scouts van Girondins Bordeaux, die Asare onder meer aan het werk zagen tegen Ajax. In dit duel was de viervoudig international, die onlangs zijn contract in Utrecht verlengde, één van de uitblinkers. (Canal+ )
Voetbalzone.nl

Ondanks dat ik Nana het liefste zie blijven denk ik wel dat de Franse Ligue 1 een mooie competitie voor m zou zijn, en Bordeaux een mooie club.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 17 november 2011 @ 22:18:56 #275
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_104495145
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 22:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Voetbalzone.nl

Ondanks dat ik Nana het liefste zie blijven denk ik wel dat de Franse Ligue 1 een mooie competitie voor m zou zijn, en Bordeaux een mooie club.
Utrecht kijkt alleen naar de opbrengsten op dit moment. Als ze 5 miljoen kunnen beuren is 'ie weg.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')