abonnement Unibet Coolblue
pi_102640780
Mijn buurman gaat een boom weghalen die op de erfgrens tussen onze tuinen staat.
Hij is het eerst braaf komen vragen, maar ik wil die boom niet weg.
Toen is hij het daarna nog een keer of drie komen vragen, waarschijnlijk in de hoop dat ik van gedachte was veranderd, maar mijn antwoord bleef nee.

Nu heeft hij de gemeente gebeld en is erachter gekomen dat hij deze boom zonder vergunning weg mag halen, en, kwam hij gisteren vertellen, dat gaat hij dus doen ook.

Ehm, waarom kwam je dan eerst zogenaamd "overleggen", als mijn nee geen enkele waarde heeft?

Kan ik hier op de een of andere manier toch bezwaar tegen maken of sta ik machteloos?
pi_102640828
Staat de boom precies op de erfgrens?
pi_102640892
Het overleggen is denk ik in de hoop dat hij er toch met jou uit zou komen. Mocht jij het er volledig mee eens zijn is het goed om het een keer besproken te hebben.

Dat hij die boom zo graag weg wilt hebben en jou negeert, tja, dat is jammer.
_________________O_________________
pi_102640927
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:31:38 #5
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_102641011
bel de gemeente en vertel dat er een zeldzaam beschermd diertje in de boom nestelt
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_102641128
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
pi_102641144
Als ik de buurman was zou ik de boom gewoon precies doormidden zagen
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:40:43 #8
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_102641174
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:40:55 #9
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_102641178
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:26 schreef Symphonic het volgende:
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen :Y
En geen bladeren vegen in de herfst!
To doom or not to doom
pi_102641217
als hij de boom dan niet weghaalt kan hj altijd nog alle takken aan zijn kant wegknippen.
moet je zien hoe lang die boom blijft leven dan :P
flauw maar kan wel , en ik zou idd niet klagen als hij de boom zelf weg wilt halen dat is een duur en tijdrovende klus.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:44:20 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641241
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies! :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Forum Admin maandag 3 oktober 2011 @ 09:47:29 #12
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_102641296
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:44 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies! :)
:D DIE BOMEN!!!! IK KAN ER NIET MEER TEGEN, ZE MAKEN ME KAPOT, AAAAARRRRRGGHHHH! :D
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:48:18 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641302
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Forum Admin maandag 3 oktober 2011 @ 09:48:43 #14
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_102641309
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
Sorry Sjeen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 09:54:54 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641401
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102641419
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen :Y
Serieus bomen hoor niet in een tuin :N
Juin uit Eigen Tuin!
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 09:56:46 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641428
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:56 schreef Symphonic het volgende:

[..]

volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen :Y
Serieus bomen hoor niet in een tuin :N
Waarom horen bomen niet in een tuin dan?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_102641464
Dit was laatst nog in de rijdende rechter. :P

Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.

Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:00:00 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102641496
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Logisch :) Om die reden moeten bomen dan ook een meter van de erfgrens staan, scheelt een hoop ellende.
Nederlandse postzegeltuinen zijn over het algemeen veel te klein voor een boom, omzagen dus, meer zonlicht.
censuur :O
  Licht Ontvlambaar maandag 3 oktober 2011 @ 10:00:13 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_102641499
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit was laatst nog in de rijdende rechter. :P

Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.

Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...

Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:06:07 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641584
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...

Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
lijkt me wel, dat staat immers in de OP.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:06:24 #22
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_102641591
quote:
5s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...

Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
Heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven en is cruciaal :p
Speak only if it improves upon the silence....
pi_102641854
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:40 schreef ElisaB het volgende:
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Ja, zo denk ik er dus ook over.
De vorige bewoners van beide huizen hebben die boom ooit op de erfgrens neergezet. Hij staat er helaas nog geen 20 jaar, want dan zou mijn buurman geen poot hebben om op te staan (ik heb ook al het e.e.a. nagezocht).

quote:
17s.gif Op maandag 3 oktober 2011 09:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
Ja, tuurlijk heb ik uitleg gegeven. Het is een prachtige boom, een parel voor onze voortuinen (de mijne althans). Er broedt een merel in en een winterkoning, en in het voorjaar zit er een soort bloesem in.
Ik ga er overigens ook van uit dat als je iemand iets vraagt, je er volgens het principe "nee heb je, ja kun je krijgen" rekening mee houdt dat het antwoord ook wel eens nee kan zijn.
Als je je in een "nee" al bij voorbaat niet kunt schikken, vraag het dan gewoon niet.

Maar je buren toestemming vragen, vervolgens een nee incasseren en dan toch gewoon je zin doordrijven, dat vind ik eigenlijk wel op het randje van onbeschoft.
Zeker als je ergens nog maar een paar maanden woont.

Maar goed, dat is even mijn persoonlijke woede. Waar het mij om gaat, normaal heb je met dit soort dingen ofwel een meldingsplicht, ofwel een vergunningsplicht, en in beide gevallen kunnen andere burgers dan bezwaar maken.
Maar hier is van zowel meldings- als vergunningsplicht geen sprake. Betekent dat dus dat ik geen poot heb om op te staan?

Ik baal hier echt van, ik wil die boom helemaal niet kwijt en bovendien zit ik straks met een enorm gat in mijn tuin, zicht (en herrie) van de straat, een straatlantaarn die recht in m'n slaapkamer schijnt enz.
(heb ik hem allemaal gezegd en maakt dus geen enkele indruk).
Moet ik dan gewoon maar concluderen dat ik een hufter naast me heb wonen en daar vrede mee leren hebben?
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:23:24 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102641931
als er nu vogels in broeden mag de boom niet gekapt worden iig :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_102641938
ik vind het eerder hufterig is om een grote boom in de voortuin te hebben die je niet weg mag halen.
^_^
snap niet dat mensen dat willen hebben, neemt ontzettend veel ruimte in beslag , overlast met ongedierte en neem bergen licht weg.
( en kan als je koophuis hebt nog zeer veel schade aanrichten aan je huis als hij te dicht bij staat)

misschien kan je buurman overtuigen om nieuwe kleine boom neer te zetten ?
en anders zou ik wel eventjes getekende breif in de bus gooien bij hem dat jij er niet mee akkoord gaat.
hij heeft niks op papier gezet lijkt me .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')