abonnement Unibet Coolblue
pi_103712311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:40 schreef Banaanensuiker het volgende:
Eerste uitwedstrijd gewonnen sinds april :o
En hoe :D, ik was zo bang dat dit een genadeloos pak slaag ging worden ala Manchester maar heerlijk dit :D
pi_103716405
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:40 schreef Banaanensuiker het volgende:
Eerste uitwedstrijd gewonnen sinds april :o
Zo :o En hoorde ook iets van eerste keer 2 PL wedstrijden achter elkaar gewonnen sinds rond die tijd ergens.

FF lekker er van genieten. Maandag ben ik wel weer teruggezakt op aarde om weer realistisch te kunnen praten O-)
pi_103716640
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 19:55 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Zo :o En hoorde ook iets van eerste keer 2 PL wedstrijden achter elkaar gewonnen sinds rond die tijd ergens.
Maar dat klopt niet. We hebben bijvoorbeeld ook al Sunderland en Stoke op rij gewonnen. Maar het klopt wel dat we eindelijk weer enige vorm van consistentie hebben behaald. Of klink ik nu als Wenger? ;(
pi_103717828
Van Persie, levende legende bij Arsenal, hopelijk haalt hij de 30 goals dit seizoen
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 22:54:18 #155
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_103723097
RvP _O_ WAt een held. Hij moet naar United :@
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_103729553
pi_103750311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:01 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Maar dat klopt niet. We hebben bijvoorbeeld ook al Sunderland en Stoke op rij gewonnen. Maar het klopt wel dat we eindelijk weer enige vorm van consistentie hebben behaald. Of klink ik nu als Wenger? ;(
Haha nou, het ziet er allemaal positief uit. Met Szczesny hebben we een wereldkeeper, Koscielny haalt eindelijk het gewenste niveau, Vermaelen terug, Gibbs bijna terug, Song is degelijk, Ramsey is eindelijk weer op het niveau van voor zijn blessure en groeit zelfs verder, Walcott heeft zijn plekje gevonden voorin (minder op de flanken te vinden), Gervinho is geaard en met Van Persie hebben we de beste spits van dit moment in ons team. En dan kunnen die 3 het nu ook nog eens goed met elkaar vinden voorin (wisselen veel van positie)

Maar het kan zo omslaan O-) Er raakt er vast wel weer eentje (of meer) geblesseerd en ik weet niet of ze kunnen omgaan met een mentale tik zoals vorig seizoen in februari.

Ben geneigd om positief te kijken, maar de ellende van de afgelopen jaren houdt me ergens toch tegen. Moet eerst weer eens een succesje (prijs) zien bij Arsenal.
pi_103767936
Maar ik vind het toch dat we in essentie nog steeds dezelfde - en misschien wel extremer - zwakheden vertonen voorgaande aan dit seizoen. In dat opzicht zijn wel helemaal niets opgeschoten en allemaal achteruit gegaan. Ik ben er van overtuigd dat wij een heel stuk kwaliteit te kort komen als we willen meedingen naar de championship en de CL.

Het is natuurlijk een ontzettende belangrijke overwinning, en ik heb er ook erg van genoten. Dat neemt niet weg dat wij, zeker in de eerste helft, gewoon op defensief vlak faalden. Ik wil niet te negatief klinken, maar enige nuance is wel nodig. Ik lees nu op wat blogs dat "Arsenal can beat everyone" en dingen als Arsenal weer zijn oude vorm hervonden heeft. Dat valt nog maar te zien.

Daarnaast ben ik het met je eens dat een paar spelers het verdienen om geprezen te worden. Vooral over Ramsey, wat ook een van favoriete spelers van dit Arsenal is, ben ik positief. Je bent ook positief over Walcott. Daar kan ik me dan niet in vinden. Tegen Chelsea was hij redelijk goed, maar in "kleinere" wedstrijden is hij soms totaal onzichtbaar. Daarnaast is Song gewoon te klunzig voor woorden. Persoonlijk verwacht ik nog een stuk meer van veel spelers, ook van de niet-basisspelers. Ik moet er namelijk niet aan denken wat er gebeurt wanneer RVP geblesseerd raakt. En we weten allemaal dat dat gaat gebeuren. Maar gelukkig komt Wilshere over een tijdje terug, en voelt dan aan 'like a new signing'. ;)

Ik wil niet te negatief klinken, maar de fouten punten van dit team worden na zo'n overwinning te makkelijk onder het tapijt geveegd.
pi_103777658
Ben het wel met je eens hoor Banaanensuiker. Ik vond ons aanvallend erg sterk dit keer, heerlijk... zo maak je die tegengoals nog wel goed, maar als ik denk aan een treffen met bijv. Man City dan weet ik het nog zo net niet ;)

Maar tegelijkertijd is er ook genoeg om positief over te zijn. Ik vind Arteta een goede speler, mss niet heel opvallend en wat ondergewaardeerd maar ik vind het een goeie aankoop. Walcott nog wat wisselvallig denk ik, hopelijk blijft die zo goed spelen als zaterdag ;) Ramsey-Gervinho-RVP daar valt weinig op aan te merken na de laatste paar wedstrijden. Straks Wilshere nog erbij, Sagna terug... dan zou het op papier alleen maar beter kunnen worden :P
all your heroes are whores
  maandag 31 oktober 2011 @ 10:43:51 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103777823
Dit Arsenal is een stuk minder dan dat van vorig seizoen en het kon toen ook geen potten breken in de top, daar was het te wisselvallig voor en daar ontbreekt het nu gewoon aan kwaliteit.

Arteta is middelmaat, Walcott een dom dravertje, Mertesacker een miskoop, Wilshere een talent maar hij heeft altijd een paar stappen nodig om een pass te geven, zijn handelingssnelheid moet omhoog, Ramsey en Gervinho vind ik wel goed en Van Persie is buitencategorie, kortom te weinig om in de top mee te draaien
pi_103778542
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:38 schreef sylvietjoo het volgende:
Straks Wilshere nog erbij, Sagna terug... dan zou het op papier alleen maar beter kunnen worden :P
En dat is nou net deel van het probleem. Er wordt vooral gekeken naar wie er terugkomt van een blessure, en niet wie er af kan vallen door een blessure. Daar word, ook door Wenger, niet erg realistisch mee omgegaan. Denk maar aan vorig jaar, toen Vermaelen geblesseerd was. Squilacci heeft te vaak moeten spelen t.o.v. van zijn kwaliteit. En het jaar daarvoor, toen Arshavin een paar maanden als centrumspits heeft moeten spelen. Compleet mismanagement.
pi_103790366
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 22:59 schreef Banaanensuiker het volgende:
Maar ik vind het toch dat we in essentie nog steeds dezelfde - en misschien wel extremer - zwakheden vertonen voorgaande aan dit seizoen. In dat opzicht zijn wel helemaal niets opgeschoten en allemaal achteruit gegaan. Ik ben er van overtuigd dat wij een heel stuk kwaliteit te kort komen als we willen meedingen naar de championship en de CL.

Het is natuurlijk een ontzettende belangrijke overwinning, en ik heb er ook erg van genoten. Dat neemt niet weg dat wij, zeker in de eerste helft, gewoon op defensief vlak faalden. Ik wil niet te negatief klinken, maar enige nuance is wel nodig. Ik lees nu op wat blogs dat "Arsenal can beat everyone" en dingen als Arsenal weer zijn oude vorm hervonden heeft. Dat valt nog maar te zien.

Daarnaast ben ik het met je eens dat een paar spelers het verdienen om geprezen te worden. Vooral over Ramsey, wat ook een van favoriete spelers van dit Arsenal is, ben ik positief. Je bent ook positief over Walcott. Daar kan ik me dan niet in vinden. Tegen Chelsea was hij redelijk goed, maar in "kleinere" wedstrijden is hij soms totaal onzichtbaar. Daarnaast is Song gewoon te klunzig voor woorden. Persoonlijk verwacht ik nog een stuk meer van veel spelers, ook van de niet-basisspelers. Ik moet er namelijk niet aan denken wat er gebeurt wanneer RVP geblesseerd raakt. En we weten allemaal dat dat gaat gebeuren. Maar gelukkig komt Wilshere over een tijdje terug, en voelt dan aan 'like a new signing'. ;)

Ik wil niet te negatief klinken, maar de fouten punten van dit team worden na zo'n overwinning te makkelijk onder het tapijt geveegd.
Nou ik mag toch hopen dat we niet meedingen naar de Championship ;)

Dat defensief falen dat zal straks een stuk minder zijn als Vermaelen terug is. Dat is een topverdediger en Koscielny lijkt nu eindelijk ook die kant op te gaan. Zet daar Sagna naast en je hebt gewoon een goede verdediging.

De 11e van Arsenal zouden prima kunnen meedoen om het kampioenschap. Dat heb ik ook gezegd toen het niet goed ging aan het eind van vorig seizoen en het begin van dit seizoen.

Maar in je laatste post noem je precies het probleem van Arsenal, met 11 spelers word je geen kampioen. Je hebt minstens 5/6 gelijkwaardige spelers en 5/6 spelers die er dicht tegenaan zitten nodig. En die hebben we niet. Dus gaan we inderdaad weer niet mee doen om de prijzen. Daarvoor moet die mismanager weg. Leuk weer dat iedereen zingt There's only one Arsene Wenger en met spandoeken en shirts van In Arsene we trust lopen...maar ik zie liever zo snel mogelijk een andere trainer komen. Of je moet een hele sterke Technisch manager aannemen. Eentje die hij niet kan overrulen. Maar dat zal toch niet gebeuren.

Maar we zullen uiteindelijk best weer bovenin mee gaan doen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:37:58 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103790600
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:32 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Nou ik mag toch hopen dat we niet meedingen naar de Championship ;)

Dat defensief falen dat zal straks een stuk minder zijn als Vermaelen terug is. Dat is een topverdediger en Koscielny lijkt nu eindelijk ook die kant op te gaan. Zet daar Sagna naast en je hebt gewoon een goede verdediging.

De 11e van Arsenal zouden prima kunnen meedoen om het kampioenschap. Dat heb ik ook gezegd toen het niet goed ging aan het eind van vorig seizoen en het begin van dit seizoen.

Maar in je laatste post noem je precies het probleem van Arsenal, met 11 spelers word je geen kampioen. Je hebt minstens 5/6 gelijkwaardige spelers en 5/6 spelers die er dicht tegenaan zitten nodig. En die hebben we niet. Dus gaan we inderdaad weer niet mee doen om de prijzen. Daarvoor moet die mismanager weg. Leuk weer dat iedereen zingt There's only one Arsene Wenger en met spandoeken en shirts van In Arsene we trust lopen...maar ik zie liever zo snel mogelijk een andere trainer komen. Of je moet een hele sterke Technisch manager aannemen. Eentje die hij niet kan overrulen. Maar dat zal toch niet gebeuren.

Maar we zullen uiteindelijk best weer bovenin mee gaan doen.
Ik denk niet dat het Wenger ligt, hoewel zijn aankopen dit seizoen niet erg best zijn geweest, het is gewoon enorm moeilijk om in de top mee te draaien als je 2 van je 3 beste spelers weg gaan met wie het eigenlijk ook al niet lukte om echt om het kampioenschap te vechten.
pi_103794285
Idd, ook met Nasri en Fabregas hebben we geen prijzen kunnen pakken... Nou waren we vorig seizoen goed op weg tot die enorme inkakking, daarna het vertrek van die 2 en toen nieuwe aankopen die pas erbij kwamen toen het seizoen al begonnen was... da's mijn enige kritiek maar ja ik weet ook niet precies hoe het allemaal zit met transfergeld en loonstructuren en weet ik wat allemaal ;)
all your heroes are whores
pi_103797928
quote:
He may be out injured, but Jack Wilshere is among three Arsenal players short listed for Tuttosport’s annual ‘Golden Boy’ award – the unofficial version of FIFA’s World Player of the Year crown.

Wilshere, who finished second behind Manchester City striker Mario Balotelli last year, is joined by Gunners team-mates Alex Oxlade-Chamberlain and Lorient loanee Joel Campbell. The trio will face stern competition for the overall title though, with Eden Hazard, Mario Gotze, Xherdan Shaqiri, Thiago, and Phil Jones all expected to boast big totals.
pi_103798331
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 10:43 schreef Tarado het volgende:
Wilshere een talent maar hij heeft altijd een paar stappen nodig om een pass te geven, zijn handelingssnelheid moet omhoog, Ramsey en Gervinho vind ik wel goed
Wilshere is echt een van de allergrootste talenten IMO. Vooral die wedstrijd tegen Barcelona was hij zo verschrikkelijk goed.
pi_103798522
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:23 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Wilshere is echt een van de allergrootste talenten IMO. Vooral die wedstrijd tegen Barcelona was hij zo verschrikkelijk goed.
Tottenham - Arsenal in de league cup was hij ook fenomenaal.
pi_103804718
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het Wenger ligt, hoewel zijn aankopen dit seizoen niet erg best zijn geweest, het is gewoon enorm moeilijk om in de top mee te draaien als je 2 van je 3 beste spelers weg gaan met wie het eigenlijk ook al niet lukte om echt om het kampioenschap te vechten.
Wenger bepaalt die aankopen. Wenger bepaalt ook of iemand mag vertrekken. Hij is daar trainer en technisch directeur te gelijk.

Nee als elke zomer 2-3 van je beste spelers vertrekken dan zal het volgend seizoen ook niet lukken met die 2 a 3 toppers die vervolgens ook weer vertrekken. Het is elke zomer hetzelfde liedje bij Arsenal.
pi_103804813
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:18 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Jammer dat hij geblesseerd is op dit moment. Anders was ik er bijna zeker van geweest dat hij hem had gewonnen. Nu heeft hij het nadeel dat hij zich niet echt in de kijker kan spelen rond de verkiezing.
pi_103808043
Ik zie er deze zomer geen 2-3 toppers vertrekken, gewoonweg omdat we er niet meer zoveel hebben. Vermaelen heeft een nieuw contract, Wilshere ook vorig jaar. Nu moeten alleen RVP en Walcott en nieuw contract tekenen, en ik ben er wel vrij zeker van dat dat gebeurt.

Maar het aan- en verkoopbeleid zal niet drastisch veranderen zolang Wenger er zit. Het is niet zo zeer dat hij geen toppers kan vinden/scouten, maar hij wil liever een interne oplossing zoeken. Want als hij een topper koopt 'killed' hij het potentieel van een jongere speler. Aan de ene kant een erg mooie gedachte waar veel vertrouwen van afstraalt, maar zoals algemeen bekend is, was die balans niet juist. Nu kunnen we ons niet meer schuilen achter het feit dat we zogenaamd jong zijn, want is niet meer het geval. Nu is de kwaliteit er gewoonweg niet.

@ Goldenboy Award: ik ben juist erg verrast dat Joel Campbell genomineerd is. Ja zijn wk onder de 20 was blijkbaar erg goed, maar hij is een onbekende naam. Ben dus erg benieuwd wanneer hij een werkvergunning krijgt :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:07:30 #171
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103809777
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 20:59 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Wenger bepaalt die aankopen. Wenger bepaalt ook of iemand mag vertrekken. Hij is daar trainer en technisch directeur te gelijk.

:) Ik denk niet dat hij Nasri en Fabregas heeft weggestuurd, die waren niet te houden en als je je beste spelers niet kan behouden dan is het moeilijk meedoen met de top
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:13:44 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103810171
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:23 schreef Mercurial het volgende:

[..]

Wilshere is echt een van de allergrootste talenten IMO. Vooral die wedstrijd tegen Barcelona was hij zo verschrikkelijk goed.
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 19:26 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Tottenham - Arsenal in de league cup was hij ook fenomenaal.
Ik heb het filmpje even bekeken en dat bevestigt alleen maar wat ik zei, in Engeland wordt je al snel "brilliant' genoemd maar dat is hij nog niet, wel een talent.
pi_103813785
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het filmpje even bekeken en dat bevestigt alleen maar wat ik zei, in Engeland wordt je al snel "brilliant' genoemd maar dat is hij nog niet, wel een talent.
Wat jij stelt als zwakte van hem, is juist een van zijn sterke punten. Hij kan goed dribbelen en is behendig in de kleine ruimte. Dat heeft niets met onkunde te maken.
Hier Wilshere in de door Mercurial genoemde wedstrijd:

Overigens vind ik dat er veel te veel gemaakt wordt van het vertrek van Nasri. Die jongen was 5 maanden in vorm. Ja hij scoorde veel, maar daarvoor (en de 2 jaren daarvoor) was hij gewoon middelmatig. Ik vind dat er goed zaken zijn gedaan - veel geld binnen en een minstens evenwaardige vervanger in Yao Gervinho.
  maandag 31 oktober 2011 @ 23:43:09 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_103815013
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 23:18 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Wat jij stelt als zwakte van hem, is juist een van zijn sterke punten. Hij kan goed dribbelen en is behendig in de kleine ruimte. Dat heeft niets met onkunde te maken.
Hier Wilshere in de door Mercurial genoemde wedstrijd:

Overigens vind ik dat er veel te veel gemaakt wordt van het vertrek van Nasri. Die jongen was 5 maanden in vorm. Ja hij scoorde veel, maar daarvoor (en de 2 jaren daarvoor) was hij gewoon middelmatig. Ik vind dat er goed zaken zijn gedaan - veel geld binnen en een minstens evenwaardige vervanger in Yao Gervinho.
Ik zeg niet dat hij niet kan dribbelen, verder is hij ook heel balvast, maar hij doet het wel altijd (ook al is het 1 of 2 stappen) voordat hij de pass geeft en dan staan de vrije mensen op betere posities alweer gedekt waardoor het meestal tikjes in de breedte worden, is verder geen probleem want hij is nog geen 20 en zal nog wel een stuk beter worden, een jongen voor de toekomst maar niet iemand waar je nu van mag verwachten dat hij Arsenal verder brengt.

Blijft moeilijk spelers te vergelijken maar je hebt zeker gelijk dat het vertrek van Nasri een minder grote aderlating is dan dat van Fabregas en zal inderdaad makkelijker op te vangen zijn, ik vind Gervinho het ook goed doen
pi_103822636
Hoe is het met Ryo ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')