abonnement Unibet Coolblue
pi_102625799
Bespreek hier de "verrassende" dingen die je vroeger niet mocht van je ouders.

Uit het vorige deel:
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:03 schreef Aspergermeisje het volgende:

[..]

:D Ik mocht niet achter auto's aanrennen van mensen die weggingen. Dat was gevaarlijk.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
de woonkamer verlaten of tv kijken wanneer er familie op visite was
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 14:54 schreef bulbjes het volgende:
Te lang computeren internetten, want dan kon er niet gebeld worden ;( (in de tijd van internet over de telefoonlijn :P)

Langer dan 10 minuten onder de douche staan....of eigenlijk moest ik het gewoon in 2 minuten kunnen want mn vader kon dat ook }:| ....stond ik er langer dan 5 of 10 minuten oid onder, dan ging het kartonnen 'verboden te douchen' bordje wat mn vader had gefabriceerd op de douchedeur om, en mocht ik een week niet douchen :')
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:29 schreef Probability het volgende:
gtst kijken met mijn vader er bij, omdat pulp
naar de mc donalds, omdat vies

ze hadden eigenlijk wel gelijk, mijn ouders :')!
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:27 schreef sjeksmine het volgende:
Ik mocht tot mijn 16e ofzo niet kijken naar zoenscènes in films enzo. :')
Ook mocht ik tot mijn 18e geen vriendje. Dus toen vertelde ik haar dat ik lesbisch was, toen had ze even niks meer te zeggen. :')
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ik mocht vanaf mijn zesde of zo mijn ouders niet meer aanspreken met 'mama' en 'papa' want dat vonden ze kleutertaal. Pa, ma, pap of mam mocht wel. Ik kan me nu dus enorm ergeren aan bijvoorbeeld twintigers die nog steeds papa en mama zeggen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:26 schreef Gwywen het volgende:
Pa en Ma was in hun ogen asociaal, pap en mam vonden ze veel beschaafder. Wij waren heel beschaafd thuis. Dat betekende dat er helemaal niks mocht. Onder het eten leek het wel of hare majesteit (destijds) Juliana bij ons aanzat. "Met mes en vork eten", "ellebogen van tafel", "niet praten met volle mond", "niet over de tafel heen reiken naar de jus, dan vraag je even of iemand anders het aangeeft", "rechtop zitten!", "aardappels snijd je niet met een mes, hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen" enzovoorts. Reuze gezellig altijd. Ik hoef me niet af te vragen waarom ik sinds ik op mezelf woon vrijwel altijd met mijn bord op schoot op de bank eet. :P

Weet je wat ik trouwens nog erger vind dan grote mensen die papa (pappie) en mama (mammie) zeggen?
Paps en mams :r
Game on!

Ik mocht niet eten op straat en geen elektrische legotrein.

[ Bericht 69% gewijzigd door _Ophelia_ op 02-10-2011 21:07:15 ]
pi_102626515
Ik mocht geen petje op want dat was aso.
Hier staat niets.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:14:06 #3
232644 Dhaha
lachmeneer
pi_102626694
Ik mocht niet blowen
wat is dit
pi_102632232
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:11 schreef Prospos het volgende:
Ik mocht geen petje op want dat was aso.
Bedenk me net dat ik geen capuchon op mocht in huis. Dan zou ik me afzonderen van de rest of iets.
  zondag 2 oktober 2011 @ 22:41:20 #5
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102632783
Ik mocht de tv niet op een zender zetten waar voetbal op was, dan zou de tv kapot gaan van 'de snel verspringende beeldjes'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen.
pi_102632863
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:41 schreef Isis20 het volgende:
Ik mocht de tv niet op een zender zetten waar voetbal op was, dan zou de tv kapot gaan van 'de snel verspringende beeldjes'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:06:38 #7
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_102641595
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 22:41 schreef Isis20 het volgende:
Ik mocht de tv niet op een zender zetten waar voetbal op was, dan zou de tv kapot gaan van 'de snel verspringende beeldjes'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van onze vader mocht eerst geen gameconsole op de televisie aangesloten worden, omdat hij ervan overtuigd was dat dat schadelijk zou zijn voor de televisie :P.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_102646841
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:06 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Van onze vader mocht eerst geen gameconsole op de televisie aangesloten worden, omdat hij ervan overtuigd was dat dat schadelijk zou zijn voor de televisie :P.
Dat verhaaltje had ik ook altijd ;( Als ik op de grote tv zou spelen met een gameconsole, dan brande de tv door of ontplofte hij.

Ben er alleen achter gekomen waarom hij dat zei: Hij was bang dat we 24/7 gingen gamen zodat hij zijn progamma's niet meer kon zien }:|
Unlimited, my future is unlimited. And i've just had a vison almost like a prophecy! I know, it sounds truly crazy. And true the vison's hazy. But i swear, someday there'll be a celebration troughout Oz. That's all to do with me!
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:19:31 #9
324709 baaart
¯¯¯¯¯¯¯
pi_102648641
Wow, sommige ouders :D ik kan er met de pet niet bij. Veel linkse boomknuffelaars om het maar even netjes te verwoorden :') .

Mocht vrijwel alles. Uiteraard geen criminele dingen en iets wat echt over de streep ging. Heb 't ook niet opgezocht, voorbeeldig kind geweest... denk dat je met zoveel regeltjes er juist tegen in gaat.
pi_102650512
Ik heb eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt op dit vlak. Alles kon, zolang het maar enigszins normaal was.

Een vriendin van me heeft 't wat dat betreft veel minder getroffen.

Ze mocht, tot ze op haar 19e het huis uit ging, niet:

op stap
naar de bioscoop
vrienden bij haar thuis uitnodigen
verjaardagsfeestjes geven (is ook lastig als je geen vrienden mag uitnodigen)
naar schoolfeesten

Ze mocht vrijwel niks ondernemen en werd heel beschermd opgevoed.

En nee, de ouders waren niet eens super christelijk of zo..
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:30:15 #11
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102650847
Ik mocht geen foto's meer maken van vogeltjes (met name mussen)

Waarom? Omdat ik elk jaar 2 fotorolletjes kreeg voor mijn minicamera als we op vakantie gingen/dagje weg.. en altijd meer dan de helft foto's van vogeltjes (met name mussen) was. Vonden ze zonde. Dus nu als ik op vakantie ga/een dagje weg ga, maak ik altijd een vogelfoto als het kan _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_102650985
Godverdomme zeggen.
Dan moest je je mond spoelen met zeep en als je moest kotsen was het je eigen schuld.
Twiddel
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:36:19 #13
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_102651049
Oja, en ik mocht 'joyce(zus) is een slet' niet stoepkrijten. Wat heb ik daar voor op mn kop gehad. En ik wist niet eens wat slet was _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_102651205
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:20 schreef Gnoesje het volgende:
Ik heb eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt op dit vlak. Alles kon, zolang het maar enigszins normaal was.

Een vriendin van me heeft 't wat dat betreft veel minder getroffen.

Ze mocht, tot ze op haar 19e het huis uit ging, niet:

op stap
naar de bioscoop
vrienden bij haar thuis uitnodigen
verjaardagsfeestjes geven (is ook lastig als je geen vrienden mag uitnodigen)
naar schoolfeesten

Ze mocht vrijwel niks ondernemen en werd heel beschermd opgevoed.

En nee, de ouders waren niet eens super christelijk of zo..
Jezus wat moet dat een klotejeugd zijn geweest.
pi_102652216
ik mocht geen grote aankopen( bedragen boven ¤100) doen zonder mn ouders in te lichten.
voor de rest boeit het ze niet veel wat ik allemaal uitspook(te), en als ik zou worden op gepakt , zouden ze me maandag ophalen. pech dus als het dinsdag is.
I don't battle, I just allow you to lose.
pi_102655625
Ik mocht niet te veel tv kijken, want dan zou ik vierkante ogen krijgen ofzoiets.. Waarop ik zei; dan kopen we toch een ronde tv

;)
pi_102655994
Geen "u" zeggen tegen mijn ouders, daar hadden ze een hekel aan als kinderen dat moesten van hun ouders. U zeg je tegen vreemden. Ik heb dus nog steeds de neiging om iedereen die ik een beetje ken gewoon aan te spreken met "je"ook al is het bv een opa of oma van mijn partner waar iedereen, waaronder hun eigen kinderen,wel u tegen zeggen.

Ik noemde mijn vader en moeder ook al vanaf mijn 6e bij hun voornaam, maar van de 4 kinderen ben ik de enige die dat doet. (hoe dat komt zijn we nog niet achter gekomen) Ik kan er dus ook niet tegen als een volwassen persoon papa of mama zegt. Ik vind dat zo kinderachtig klinken.
pi_102660999
Ik mocht geen Heinz -tomatenketcup-chips.... want dat was ''grote-mensen chips''

Mijn pa vond hem gewoon te lekker...
pi_102723019
Ik mocht niet vragen wat we die avond deden eten als er vriendinnetjes bij waren. :') Want dat ging hun niks aan, aldus m'n moeder.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 08:31:51 #20
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102723035
Uit de OP: Waarom mag je aardappels niet met een mes snijden :') ? Dat is toch juist netjes?

Ik mocht vroeger niet met soldaatjes spelen, en kreeg ook geen pistooltjes enzo. Dat vonden m'n ouders nooit goed.
Tics van je petten.
pi_102723153
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:04 schreef calastra het volgende:
Geen "u" zeggen tegen mijn ouders, daar hadden ze een hekel aan als kinderen dat moesten van hun ouders. U zeg je tegen vreemden. Ik heb dus nog steeds de neiging om iedereen die ik een beetje ken gewoon aan te spreken met "je"ook al is het bv een opa of oma van mijn partner waar iedereen, waaronder hun eigen kinderen,wel u tegen zeggen.

Ik noemde mijn vader en moeder ook al vanaf mijn 6e bij hun voornaam, maar van de 4 kinderen ben ik de enige die dat doet. (hoe dat komt zijn we nog niet achter gekomen) Ik kan er dus ook niet tegen als een volwassen persoon papa of mama zegt. Ik vind dat zo kinderachtig klinken.
En ik gruw dus van kinderen van ouders (tenzij stief- of pleeg oid) die hun ouders bij de voornaam namen. Ik vind het he-le-maal niets.

Kinderen of jong volwassenen die anderen (volwassenen en zéker ouderen) aanspreken met 'jiiiiijjj' (van dat langgerekte) ipv 'u'. Ik vind het uitermate respectloos.

Ik zal wel ouderwets zijn. Maar daar ben ik trots op.

Ik zelf mocht geen hagelslag op pindakaas op mijn brood. Óf hagelslag óf pindakaas. Niet allebei tegelijk. Toen ze laatst een keer bij me was, en ik mijn brood klaarmaakte, keek ze me aan. "Allebei?" Mijn glunderende antwoord: "Ja, mijn huis, mijn brood, mijn dubbele beleg!" Ze kon er om lachen. Maar ik snap het wel van destijds, het wás ook dubbel op. Ik kwam echt niets te kort.
pi_102724713
Ik mocht bepaalde tekenfilms niet kijken. Een goed voorbeeld daarvan is David de Kabouter. Mijn ouders vonden die trollen maar niks!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:52:57 #23
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_102724762
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:04 schreef calastra het volgende:
Geen "u" zeggen tegen mijn ouders, daar hadden ze een hekel aan als kinderen dat moesten van hun ouders. U zeg je tegen vreemden. Ik heb dus nog steeds de neiging om iedereen die ik een beetje ken gewoon aan te spreken met "je"ook al is het bv een opa of oma van mijn partner waar iedereen, waaronder hun eigen kinderen,wel u tegen zeggen.

Ik noemde mijn vader en moeder ook al vanaf mijn 6e bij hun voornaam, maar van de 4 kinderen ben ik de enige die dat doet. (hoe dat komt zijn we nog niet achter gekomen) Ik kan er dus ook niet tegen als een volwassen persoon papa of mama zegt. Ik vind dat zo kinderachtig klinken.
Hier hetzelfde. Nooit mijn ouders/opa of oma, of iemand anders in de familie aangesproken met "u", omdat dat onwenselijk was.

Vreemde mensen daarentegen (bijvoorbeeld de grootouders van mijn vriendin) zal ik wel met "u" aanspreken.
Tics van je petten.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:43:54 #24
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_102808068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 08:31 schreef nattermann het volgende:
Uit de OP: Waarom mag je aardappels niet met een mes snijden :') ? Dat is toch juist netjes?
Ik hoorde laatst ook dat iemand dat vroeger niet mocht - snapte het ook al niet :?

Edit:

Ah, gevonden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/hoor-aardappel-snijden.103850

[ Bericht 11% gewijzigd door Flurry op 07-10-2011 15:15:42 ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_103337405
Ik mocht niet in m'n spijkerjackie aan naar het kerstschool-diner (overhemdje met rood strikje), stiekem toch meegenomen onder m'n jas. Zo koppig ben ik nog steeds :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')