abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:39:46 #26
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102637789
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.

Overigens ook wel enigszins matig van de Ringtaxi. Zo blijkt maar dat snel over het circuit kunnen jagen, niet betekent dat je ook kan racen en inzicht hebt. Want een aantal anderen konden wel op tijd stoppen...?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:44:41 #27
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102637919
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.

Overigens ook wel enigszins matig van de Ringtaxi. Zo blijkt maar dat snel over het circuit kunnen jagen, niet betekent dat je ook kan racen en inzicht hebt. Want een aantal anderen konden wel op tijd stoppen...?
Je weet niet hoe of wat, komt in het bericht ook niet heel duidelijk naar voren. Misschien reed de taxi er wel half naast of 2 meter achter. Moeilijk te zien. En volgens mij is dit op een stuk waar de taxi met iets van 180 aan komt zetten dan is het niet heel gek dat je niet meer kan remmen en uitwijken. Je hebt wel een mooi verhaal als je in die taxi zat. (Mits je het er goed vanaf hebt gebracht).
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:48:00 #28
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102637995
quote:
Die sich so abspielende Unfallsituation wurden von drei weiteren Fahrern erkannt und sie konnten ihre Pkw abbremsen. Ein weiterer Wagen, das sogenannte Ringtaxi, prallte jedoch gegen einen der abbremsenden Wagen. Anschließend stieß das Ringtaxi noch gegen einen weiteren Pkw und kam links neben der Fahrbahn zum Stehen.
Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 00:48:59 #29
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_102638016
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
In ieder geval een flinke klapper.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_102638085
Op die foto zie ik toch echt dat alle auto's betrokken zijn bij het ongeval, ook die auto op de achtergrond (tvr?) is heftig beschadigd, dat oude BMWtje midden op de baan lijkt nog redelijk in tact.
pi_102640520
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:18 schreef Mikkie het volgende:

Mag ik dat in gedachten houden voor als je een keer gaat als ik er ook ben? :)
Geen probleem.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_102641102
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Mijn Duits is niet geweldig, maar daarin wordt toch gesteld dat de Ringtaxi op één van de afremmende auto's is geboemeld? Dan heeft ie zelf dus relatief laat geremd (misschien niet eerder iets kunnen zien), maar ook geen uitwijkmogelijkheid gezien.
Het ongeval vond in 2 delen plaats en het 2e deel bestaat dus idd uit dat de Ringtaxi op een afremmende auto knalt.

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:52 schreef Meike26 het volgende:
Op die foto zie ik toch echt dat alle auto's betrokken zijn bij het ongeval, ook die auto op de achtergrond (tvr?) is heftig beschadigd, dat oude BMWtje midden op de baan lijkt nog redelijk in tact.
8 auto's betrokken bij het ongeval :Y en die staan inderdaad alle 8 op de foto.
pi_102641582
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:24 schreef RingBewoner het volgende:
http://www.polizei.rlp.de(...)b&page=1&pagesize=10

Boem is ho? Beide BMW's lijken NL kenteken te hebben...
Ringtaxi erbij... Uitzonderlijk.

Misschien wel dezelfde bestuurder als de malloot die mij vanaf Adenauer Forst tot aan Breidscheid (waar ik eraf ging) niet voorbij wenste te laten ondanks dat ik snel naar hem toe reed op koude bandjes ook nog...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:54:08 #34
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102642672
Verhaal uit eerste hand staat op TF forum.
De rest is speculatie imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 oktober 2011 @ 11:58:03 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102644559
Linkje?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:06:29 #36
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102646478
Als je op het TF forum zit is het wel te vinden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_102646687
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_102646810
Das Ringtaxi hat heute ne schwedische Corvette im Kesselchen abgeschossen! Ich war ca 5 Autos dahinter und muss sagen, dass was die NR GmbH da abzieht, ist ein ganz schlechter Witz!
Wie Ihr bestimmt mitbekommen habt, hat es heute eine längere Streckensperrung aufgrund eines schweren Unfalls gegeben. Über den Unfall an sich, will ich nur wenig loswerden, allerdings mehr über die Umstände:

Ich bin gegen 14.45 Uhr die erste Runde mit meiner Frau gefahren und gut durchgekommen. Die einzige Auffälligkeit in dieser Runde war, dass ein Leitplankenreparaturservice LKW samt Anhänger die NOS befuhr. Diesen hatte ich bereits Ausgang Adenauer Forst langsam überholt. Ich habe mir nur die Frage gestellt, was der denn da zu Suchen hat....

Die 2. Runde bin ich im Anschluss mit meinem Kumpel gefahren.
Ausgang Bergwerk Anfang Kesselchen stand dann an der linken Seite auf dem Grünstreifen der in Runde 1 erwähnte Anhänger des Leitplankenreparatur LKW´s: Der Schilderwald auf Diesem stellte eindeutig trotz geschätzen 140 bis 150 km/h folgendes dar: Fahrbahnverengung / 2 orange blinkende Warnlampen / 70 km/h Begrenzung. Jeder normal denkende Mensch sollte hier erkennen, dass eine mögliche Gefahrensituation besteht und seine Geschwindigkeit drastig reduzieren! Ich jedenfalls habe es erkannt und bin stark auf die Bremse. Mein Kumpel rief nur "Ach Du ********" als er das Chaos unmittelbar vor uns erkannte:
Querstehende verunfallte Autos, Leute auf der Fahrbahn, überall Teile und Scherben....
Nachdem wir gesehen hatten, dass bereits Leute nach hinten zum absichern unterwegs waren, haben wir uns auf den Weg gemacht, um zu checken, ob es Verletzte gab.
Ich bin dann nach ganz vorne gelaufen und konnte feststellen, dass es augenscheinlich keine argeren Verletzungen gab, was sich später auch als richtig herausstellte. Als ich wieder zum Standort des Ringtaxis zurück kam, bemerkte ich Feuer an dessen A Säule. Ich vermute, dass dort eine Flüssigkeit auf die heisse Bremse gelaufen war. Ein schwedischer Corvette Fahrer, der wie sich noch nach Zeugenaussagen herausstellte, vom Ringtaxi abgeschossen wurde, stellte auf Zuruf seinen Feuerlöscher zur Verfügung. Der Ringtaxifahrer hatte es aber leider nicht hinbekommen, die Sicherung von diesem zu entfernen
Kurzerhand hat mein Kumpel ihm dann den Feuerlöscher aus der Hand gerissen, das Ding entsichert und dessen Karre gelöscht.

Wie das Ganze passiert ist, kann ich nur aufgrund Aussagen von verwickelten Leuten widergeben:

Aufgrund des Anhängers incl. Schilderwald haben diverse Fahrer die Geschwindigkeit drastig reduziert. Dennoch ist es zu einem Unfall gekommen, in den mehrere Autos verwickelt wurden. Die Umstände möchte ich hier nicht erläutern.
Jedenfalls fuhr der Corvettefahrer an das Ende der Unfallstelle auf und kam noch locker zum stehen wurde dann vom Ringtaxi von hinten abgeschossen!
Meiner Meinung nach hätte das nicht passieren müssen, wenn der Taxifahrer mal lieber auf die Schilder geachtet hätte...
Als später die Streckensicherung an der Unfallstelle auftauchte, konnte man natürlich so einiges über Funk mitbekommen... unter anderem wurde der Streckensicherung aufgetragen, das verunfallte Ringtaxi nicht sichtbar, also mit einer Plane verdeckt von der Strecke zu bringen. Genau da fängt für mich die Sauerei an: fürchtet die NR GmbH etwa einen Imageverlust? Man redet immer von Gültigkeit der StVO bei den Tourifahrten und die Jungs in den weissen Schweineeimern dürfen auf der Strecke machen was sie wollen

Jedenfalls stellte sich mir die Grundsatzfrage, ob es an einem Sonntag wo nun mal sehr viel Verkehr auf der NOS herrscht wirklich nötig ist, eine Leitplankenreparatur durchzuführen und diese lediglich durch einen mit 2 Warnleuchten behangenen und Schildern versehenen Anhänger zu sichern. Ich halte das für einen ganz schlechten Scherz, der durchaus Leben kosten kann! Zum Glück gab es bei diesem Crash keine schweren Verletzungen.
Sollte eine Leitplankenreparatur wirklich notwendig gewesen sein, hätte man die Strecke für die komplette Reparaturzeit komplett sperren sollen oder mindestens mit ausreichend Fahnenschwenkenden Streckenposten safen müssen.

---------------------------------------------------------------------------

Bovenstaande is de tekst van het TF Forum, maar daar moet je voor geregistreerd zijn. Op Driving-Fun is deze tekst echter ook te vinden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_102646866
quote:
Ai, dat filmpje zeg. In een bocht naar links gewoon ineens een verwijzing. Als je daar net iemand aan het inhalen bent en je wil je auto niet vol in die oplichtende pijl boren, dan snap ik heel goed dat je in een reflex naar rechts stuurt en daarbij een auto in de flank rijdt.

Slecht aangegeven in mijn ogen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_102647162
Belachelijk aangegeven inderdaad... De pijl staat ook nog eens net na het uitkomen van die bocht... je rijdt je hele auto aan gort als je te hard schrikt. Of in die pijl, of in de rechter vangrail waar die pijl naartoe wijst :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 13:32:13 #41
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102647167
Echt handig is het niet inderdaad. Als je al gaat knutselen op een Touristenfahrtendag, zorg dan dat je het van tevoren aangeeft (liefst al bij het begin van de ronde) en een paar honderd meter van tevoren. Dit is een blinde bocht, je kunt erop wachten dat het fout gaat...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_102653140
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 00:39 schreef Mikkie het volgende:
Oei, daar zijn wat auto's serieus afgeschreven. Wel zuur, ben benieuwd hoe de verzekering daarover denkt. Want je rijdt op een afgesloten tolweg, maar als een ander je aan barrels rijdt...tsja. Lastig.
Over hoe het verzekeringstechnisch zit kun je weinig zinnigs zeggen, maar in het vorige topic is er wel het een en ander over gezegd. Voor de uitgebreide info mag je daar kijken, maar in het kort is het als volgt;

Als het gaat om een Nederlandse verzekeraar, dan is er een redelijke kans dat rijden op de NR expliciet gemeld wordt in de voorwaarden (als uitgesloten van dekking). Als in de voorwaarden alleen vermeld staat dat rijden op een circuit niet gedekt wordt, dan zegt de huidige jurisprudentie dat rijden op de NR gezien moet worden als rijden op een circuit. Op die uitspraak valt wel het een en ander aan te merken, dus wellicht heb je een kans op een andere uitspraak als je het zelf tot een rechtzaak laat komen.

De schade die je veroorzaakt is dus mogelijk niet gedekt. Mocht het zo zijn dat jouw schade duidelijk veroorzaakt is door een ander, dan kun je die ander natuurljik aansprakelijk stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2011 16:41:51 ]
pi_102653995
[edit]Lezen :').
pi_102654013
quote:
2s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:58 schreef Falco het volgende:
De Volvo op de eerste foto heerst hard.
Dank u.
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:04:54 #45
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_102654052

Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
pi_102654068
Ja, wat de GmbH gister bezielde is me inderdaad nog een raadsel.
pi_102654880
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:

Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
Wel een typische Duitse afzetting hoor :') :X.

quote:
4s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:05 schreef r8v2 het volgende:
Ja, wat de GmbH gister bezielde is me inderdaad nog een raadsel.
Welke GmbH? Of wat bedoel je daarmee?
  maandag 3 oktober 2011 @ 17:33:38 #48
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_102655049
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:04 schreef Tinos85 het volgende:

Nog duidelijker te zien hoe gevaarlijk het afgezet is. Die baustelle scheen ook nog even naar achter gereden te hebben.
Idioot ja. Ik zag het in een ander filmpje ook al.

Wel mooi hoe ie die Engelse M6 gewoon compleet wegrijdt vlak daarna, terwijl zo'n ding al niet echt traag is :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 3 oktober 2011 @ 18:48:33 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_102657398
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2011 17:28 schreef Anne het volgende:

Welke GmbH? Of wat bedoel je daarmee?
De Nürburgring GmbH.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_102662687
Vandaag niet lang gebleven. Toen ik aankwam baansluiting. Na een uurtje ging de baan open. Het was niet alleen druk, Scuderia Hanseat had de vrije dag, heel veel Duitsers die volgens mij niet zo vaak komen... en dat is geen beste combinatie. Het aantal malloten die ik op de baan trof was in de vijf ronden die ik kon rijden tot de volgende baansluiting in nog geen uur tijd stond gelijk aan wat ik normaal in een compleet seizoen zie. Ik heb de baansluiting derhalve aangegrepen om terug te gaan, ik had niet zo'n zin om gelijk te hebben terwijl ik in de vangrails sta (of erger).

Zonde, maar over twee weken ben ik waarschijnlijk weer terug.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')