quote:
Op dinsdag 4 oktober 2011 09:29 schreef -tape- het volgende:[..]
Op het gebied van design, gebruikersgemak en besturing zullen ze sowieso de beste zijn; in hoeverre ze dat nu al nog niet zijn met de 'normale' 4. Alleen denk ik dat ze met een 4S het niet waarmaken om dat nog anderhalf jaar te zijn. Mocht er een 5 aangekondigd worden dan weet je zeker dat je ruim een jaar het beste toestel hebt die er op de markt verschijnt. Dat is de grootste reden waarom ik zo graag een nieuw toestel zie, alhoewel ik met een 4S ook tevreden zal zijn (denk ik

).
iPhone 5/iPhone 4S.. Het wordt hetzelfde toestel, met dezelfde interne componenten. Het enige dat de naamgeving zal bepalen, is in hoeverre ze het uiterlijk veranderen. En aangezien de concurrentie zich vooral richt op 'groter en lichter', zie ik de bouwkwaliteit niet snel verbeterd worden.
Laat andere fabrikanten lekker 'telefoons' met schermen van 4,5-5" maken. Een 4" scherm in de iPhone zou ik fijn vinden, maar niet als hij daardoor veel groter wordt.
De camera, het scherm, de accu en de bouwkwaliteit behoren ruim een jaar na dato nog steeds tot de top van de smartphone-wereld. Het zal mij echt aan mijn reet roesten of de iPhone een drastisch veranderd uiterlijk heeft, zolang er maar een A5 in zit, de resolutie verhoogd wordt en er wellicht een groter scherm in zit (4" past prima in de huidige form factor). Die drie dingen alleen al zouden de iPhone, icm iOS 5, de iPhone weer het beste toestel op de markt maken.
Daarnaast mag je kleine upgrades verwachten. Misschien een bump in RAM, een NFC-chip, en een verdubbeling in geheugen (nog iets wat ik heel belangrijk vind) naar 32 en 64gb, en een betere front-facing camera en batterij.
De naamgeving heeft alleen betrekking tot het uiterlijk: blijft hij dezelfde glazen behuizing houden (eventueel met edge to edge scherm), dan is het een 4S. Krijgt hij een nieuw design (zoals het aluminium teardrop design), dan zullen ze het hoogstwaarschijnlijk de iPhone 5 noemen.
Ik kan echt niet bevatten waarom iedereen zich zo gek laat maken door het schaapjesgedrag en alle geruchten gewoon herhaalt en zelf ook maar besluit te geloven, hoe stompzinnig dit ook is. De nieuwe iPhone is gewoon de vijfde iPhone, hoe ze hem ook noemen. Klaar.