abonnement Unibet Coolblue
pi_4877860
Na de dood van Herman Brood is het Cobramuseum op de geniale (?) gedachte gekomen om een aantal werken van hem tentoon te stellen.

Dit is voor het eerst dat zijn schilderijen in een museum komen.

Horen ze hier thuis, of speelt het museum hiermee in op de actualiteit om zo meer bezoekers te trekken???

Wat is jouw mening??

pi_4877869
Nou echt actueel is zijn dood niet meer

Ik vond dat ie altijd wel leuk schilderde, en er zijn al ergere dingen in musea gekomen

Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 4 juli 2002 @ 03:06:24 #3
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4877876
In de meeste musea is toch al geen echte kunst meer te bekennen, dus wat maakt het uit?

Kan je hier wat mee?

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_4877918
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 03:06 schreef Rica het volgende:
In de meeste musea is toch al geen echte kunst meer te bekennen, dus wat maakt het uit?

Kan je hier wat mee?


Wat versta jij dan onder ECHTE kunst??????

  donderdag 4 juli 2002 @ 03:19:23 #5
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_4877989
Dit is niet de eerste keer dat er een Brood in een museum komt te hangen. Het is wel de eerste overzichtstentoonstelling van zijn werk.

Ik vind het een goed idee. Ik denk dat Brood uiteindelijk meer gekend zal blijven als schilder dan als muzikant.

Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  donderdag 4 juli 2002 @ 03:25:47 #6
24371 wouterheid
Effectenlease is mooi
pi_4878026
op zich maakt het niet veel uit
Uw financieel adviseur met Effect. Mzzl :O
  donderdag 4 juli 2002 @ 03:30:34 #7
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_4878057
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 03:11 schreef MrLucca het volgende:

[..]

Wat versta jij dan onder ECHTE kunst??????


Een afspiegeling van de zichtbare werkelijkheid

(als in kunst = namaken, benaderen van de werkelijkheid)

En zomaar wat op een doek kladderen heeft weinig meer met de zichtbare werkelijkheid te maken.

Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  donderdag 4 juli 2002 @ 03:42:07 #8
23495 TheFluGuy
Live Fast, Die Young
pi_4878125
brood hoort toch in de bakker
[b]"Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive."[/b][br]Elbert Hubbard
pi_4878431
Brood hoort op élke plank
pi_4880300
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 03:30 schreef Rica het volgende:

[..]

Een afspiegeling van de zichtbare werkelijkheid


zo , dat kan nog net
inside-in
  donderdag 4 juli 2002 @ 14:49:24 #11
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4883034
Ik vind dat we nog een jaartje of honderd moeten wachten alvorens we hem tot legende kunnen uitroepen en zijn werk in een museum tentoonstellen.
  donderdag 4 juli 2002 @ 17:22:55 #12
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_4885318
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:49 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vind dat we nog een jaartje of honderd moeten wachten alvorens we hem tot legende kunnen uitroepen en zijn werk in een museum tentoonstellen.
Hij was tijdens z'n leven al een legende. Dan is het nogal inconsequent om hem eerst te ontlegenderen, om hem vervolgens over 100 jaar weer te legenderen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_4885598
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 14:49 schreef MeneerTim het volgende:
Ik vind dat we nog een jaartje of honderd moeten wachten alvorens we hem tot legende kunnen uitroepen en zijn werk in een museum tentoonstellen.
Wil dit zeggen dat je sowieso tegen moderne kunst in musea bent?
  donderdag 4 juli 2002 @ 17:44:01 #14
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4885632
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 17:22 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hij was tijdens z'n leven al een legende. Dan is het nogal inconsequent om hem eerst te ontlegenderen, om hem vervolgens over 100 jaar weer te legenderen.


Ok, jij wint.
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 17:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Wil dit zeggen dat je sowieso tegen moderne kunst in musea bent?


Nee, jij wel?

Hoewel ik misschien wel een beetje oubollig ben, qua smaak.

  donderdag 4 juli 2002 @ 18:04:13 #15
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4885879
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 17:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Wil dit zeggen dat je sowieso tegen moderne kunst in musea bent?


Veel moderne kunst hoort ook niet in musea. Maar hoort midden in 'het leven' te staan. Buiten, op straat, in het weiland, bij de fabriek, enz.
I wasn't supposed to BE here today!
pi_4885942
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:04 schreef zodiaque het volgende:
Veel moderne kunst hoort ook niet in musea. Maar hoort midden in 'het leven' te staan. Buiten, op straat, in het weiland, bij de fabriek, enz.
Om daar vernield te worden door hangjongeren.
  donderdag 4 juli 2002 @ 18:14:48 #17
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4886031
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Om daar vernield te worden door hangjongeren.


Je demoniseert, .
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:04 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Veel moderne kunst hoort ook niet in musea. Maar hoort midden in 'het leven' te staan. Buiten, op straat, in het weiland, bij de fabriek, enz.


Die snap ik trouwens niet. Leg eens uit?
  donderdag 4 juli 2002 @ 18:18:34 #18
20551 zodiaque
Epibreëer.
pi_4886085
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:14 schreef MeneerTim het volgende:
Die snap ik trouwens niet. Leg eens uit?
Wat heb je aan kunst als het een beetje steriel aan een muur hangt te bungelen. Allerlei frigide franse vijftigers die het bekijken en een mening vormen. Het elitaire staat me soms tegen. Gooi eens zo'n mooie action painting op zo 'n betonnen blok naast de treinrails, of op een kale muur. Er is zat plek voor kunst.

Dat bedoel ik en mijn grootvader zei altijd: Kunst is er om bekeken te worden door velen.

I wasn't supposed to BE here today!
  donderdag 4 juli 2002 @ 18:26:06 #19
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_4886216
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 18:18 schreef zodiaque het volgende:

[..]

Wat heb je aan kunst als het een beetje steriel aan een muur hangt te bungelen. Allerlei frigide franse vijftigers die het bekijken en een mening vormen. Het elitaire staat me soms tegen. Gooi eens zo'n mooie action painting op zo 'n betonnen blok naast de treinrails, of op een kale muur. Er is zat plek voor kunst.

Dat bedoel ik en mijn grootvader zei altijd: Kunst is er om bekeken te worden door velen.


Ik vind een kunstwerk op bijvoorbeeld een station altijd heel bevordelijk voor de sfeer, en het kan natuurlijk mooi zijn. Helemaal mee eens.
pi_4888971
Zelf heb ik 2 broodjes hangen. Nou ja, broodjes. Ze komen van Pistolen Paultje af

Maar zelf vind ik dat hij best in een Museum thuishoort. En welk museum is er voor Brood nou beter geschikt dan het Cobra?

Het is dat hij zijn eigen markt verpest heeft door zoveel schilderijen te maken. Maar hij had natuurlijk wel een heel eigen stijl. Bovendien was het onze nationale knuffeljunk. Een fenomeen als Brood verdient een expositie, het is alleen jammer dat het niet tijdens zijn leven kon.

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  donderdag 4 juli 2002 @ 22:31:09 #21
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_4889467
Precies ik ben voor een broodtentoonstelling maar er ook weer tegen om er alleen schilderijen op te hangen. Desnoods ook muziek van hem laten horen, gedichten en schilderijen afgewisselt met foto's over zijn leven etc. etc. Meer een overzichtstentoonstelling dan een kunsttentoonstelling zou ik Brood gunnen.
Maar goed het is dus een schilderijententoonstelling en ondanks dat het de meest waardevolle beleggingen van het afgelopen jaar waren is er geen schilderij vsn Brood waar ik warm voor loop, voor Herman als mens wel.

Ps. ik zie Kunst toch liever in steriele musea dan in kluizen van de upperclasse.

Liefde, leven , geven!!!!
pi_4889577
Zelf ben ik een fan van Herman. Van zijn schilderijen maar ook vooral van zijn muziek. Never be clever is toch gewoon een goed nummer?

Tuurlijk zijn er betere schilders, er zijn ook betere zangers. Maar welke Nederlander kent Herman Brood nou niet?

[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_4889612
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 03:42 schreef TheFluGuy het volgende:
brood hoort toch in de bakker
dan hoef ik geen brood meer...
pi_5025070
quote:
Op donderdag 04 juli 2002 22:37 schreef SwissCom het volgende:
Zelf ben ik een fan van Herman. Van zijn schilderijen maar ook vooral van zijn muziek. Never be clever is toch gewoon een goed nummer?

Tuurlijk zijn er betere schilders, er zijn ook betere zangers. Maar welke Nederlander kent Herman Brood nou niet?


Als bekendheid een criteria zou zijn om in een museum terecht te komen... Daar lijken me toch betere argumenten voor nodig te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')