abonnement Unibet Coolblue
pi_102510474



perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gif meisje.jpg pudelrechtsklein.jpg



















- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten verwijderen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de alg makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van in met zwarte tape om alg in je slangen te voorkomen.



Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048



Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik hier.
De Openingspost is hier te vinden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102510503
LAPO'S:

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Damn, ik ben altijd slecht in soorten benoemen... Ik kan de namen nooit zo goed onthouden.
Ze zijn in ieder geval geel en kunnen iets van 12cm worden.

Zien er zo uit:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kan je plaatje niet zien, maar waarschijnlijk is het de "valse" siamese algeneter: Gyronocheilus Aymonieri
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, dat is 'm niet. Daar heb ik er wel een van, weet ik eindelijk hoe 'ie heet. :P

*edit*
Is het de Hypostomus plectomus (albino)?
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb er 2 die er sprekend op lijken, maar dan met blauwe ogen en worden 5/7cm. Leuke beestjes idd.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102510650
Wow dat zijn mooie aquaria, ik heb maar een simpel bakje, ik heb er niet meer tijd/ruimte voor helaas :(.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_102511084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:16 schreef poepeneesje het volgende:
Wow dat zijn mooie aquaria, ik heb maar een simpel bakje, ik heb er niet meer tijd/ruimte voor helaas :(.
Wat voor een bakje heb je? En heb je er een foto van?
Zelf vind ik me aqua niet zo mooi, maar anderen wel.. Dat is een bekend iets :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102511302
Ik sta erbij, wat cool *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102511512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:38 schreef Komakie het volgende:
Ik sta erbij, wat cool *O*
ik ook *O*
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 september 2011 @ 14:28:04 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102512945
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zelf vind ik me aqua niet zo mooi, maar anderen wel.. Dat is een bekend iets :P
Ik vind het design vd mijne wel mooi. Maar qua inrichting had ik toch wel veel dingen anders gedaan. :').
pi_102513767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Nee, dat is 'm niet. Daar heb ik er wel een van, weet ik eindelijk hoe 'ie heet. :P

*edit*
Is het de Hypostomus plectomus (albino)?
Met rode ogen is het de albino ancistrus. Blauwe ogen is geen albino, maar een kweekvorm L-nummer.
pi_102513871
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:28 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vind het design vd mijne wel mooi. Maar qua inrichting had ik toch wel veel dingen anders gedaan. :').
Jouw bak is zo mooi hoog O+
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 29 september 2011 @ 15:41:30 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102515315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Met rode ogen is het de albino ancistrus. Blauwe ogen is geen albino, maar een kweekvorm L-nummer.
Als ik me niet vergis is het een albino ancistrus. Ancistrus komt me in ieder geval bekend voor :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer donderdag 29 september 2011 @ 16:13:55 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102516487
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:54 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Met rode ogen is het de albino ancistrus. Blauwe ogen is geen albino, maar een kweekvorm L-nummer.
Ja klopt. Ben alleen het nummer vergeten. :').

...en dat terwijl ik mijn L75, L333 en ancistrus dan wel weer uit het hoofd weet....
De L75 aka 'tijgutjuh' begint echt supermooi te worden trouwens. Prachtige tekening, niet meer zo schuw. De L333 "Zebrabitch" zit 23.5 uur per dag in z'n kokosnoot. ;(.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Jouw bak is zo mooi hoog O+
Thx. :). Vond ik zelf ook 1 vd mooiste 'features'. Al had ik liever een nog wat bredere gehad (met zellfde hoogte) maar ja dat kon de vloer niet aan.
pi_102524107
Jaaaaaa! Net even wezen kijken voor een aquarium.... Wilde het al langer, maar nu dus maar eens goed laten informeren.....

Van het weekend maar eens ruimte maken voor een mooie bak... :)

Ik ga simpel en kleinschalig beginnen.... Eerst maar eens kijken of ik het leuk vind.... :P
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_102525089
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:13 schreef Kreator het volgende:


Thx. :). Vond ik zelf ook 1 vd mooiste 'features'. Al had ik liever een nog wat bredere gehad (met zellfde hoogte) maar ja dat kon de vloer niet aan.
Ach, zo houd je nog iets om over te dromen voor in de toekomst.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 19:54 schreef Spezza19 het volgende:
Jaaaaaa! Net even wezen kijken voor een aquarium.... Wilde het al langer, maar nu dus maar eens goed laten informeren.....

Van het weekend maar eens ruimte maken voor een mooie bak... :)

Ik ga simpel en kleinschalig beginnen.... Eerst maar eens kijken of ik het leuk vind.... :P
Leuk! Welk formaat? Ben benieuwd.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102525367
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Ach, zo houd je nog iets om over te dromen voor in de toekomst.

[..]

Leuk! Welk formaat? Ben benieuwd.
Ja, daar dub ik nog een beetje over. Ik had begrepen van de aquarium winkel dat een grotere bak "makkelijker" te onderhouden is dan een kleinere bak.

Dus mijn vraag is: klopt dat?

En wat ik mij ook nog afvraag; er werd gezegd dat in een grotere bak het zelfzuiverende eco systeem beter zal werken.
If so, wat zijn dan nog wel dingen om op te letten en hoe houdt je het beste zo'n bak in balans....?

Want ik had begrepen dat een bak niet schoon moet zijn, maar natuurlijk ook niet vies... Gewoon er tussenin en dat dan de grootste zuivering vanuit de planten en levende beestjes zal komen.

Ik hoor wisselende dingen, de 1 zei als de bak goed in balans is dan is het water voor 1/3e verversen voldoende, een ander zegt, je moet die bak grondiger schoonhouden.

Tips zijn welkom.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_102528660
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:21 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, daar dub ik nog een beetje over. Ik had begrepen van de aquarium winkel dat een grotere bak "makkelijker" te onderhouden is dan een kleinere bak.

Dus mijn vraag is: klopt dat?
Dat klopt absoluut. :)

quote:
En wat ik mij ook nog afvraag; er werd gezegd dat in een grotere bak het zelfzuiverende eco systeem beter zal werken.
If so, wat zijn dan nog wel dingen om op te letten en hoe houdt je het beste zo'n bak in balans....?

Want ik had begrepen dat een bak niet schoon moet zijn, maar natuurlijk ook niet vies... Gewoon er tussenin en dat dan de grootste zuivering vanuit de planten en levende beestjes zal komen.
Zelfzuiverende ecosysteem? Wat moet ik me hierbij voorstellen?
quote:
Ik hoor wisselende dingen, de 1 zei als de bak goed in balans is dan is het water voor 1/3e verversen voldoende, een ander zegt, je moet die bak grondiger schoonhouden.

Tips zijn welkom.
Het ligt eraan wat voor filtering je neemt (intern filter, extern, bioloog), en wat voor vissen. Met bijvoorbeeld een intern filter + goudvissen zul je toch echt de bodem zelf regelmatig moeten schoonmaken. Goudvissen zijn enorme vervuilers.

Ikzelf heb veel bodembewoners die de grond lekker schoon houden. Zo hoef ik de bodem niet tot nauwelijks te 'stofzuigen'. Ik woel wel af en toe in de bodem (zand). Je hoort wel eens dat bodems (of de troep erin) gaat rotten.

En wat misschien het allerbelangrijkste is: Geduld. Veel problemen komen voort omdat mensen het moeilijk vinden om een bak 3 weken te laten indraaien. Even een middeltje erin, en het kan na een week ook wel. Wrong. Gewoon lekker laten indraaien en genieten van plantenbak ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102529281
Ik mis mijn aqua, heb hem weg moeten doen vanwege verhuizing naar kleiner appartement (en financiele zaken)

Kan een RIO 300 van een vriend krijgen, maar het past gewoon niet ;(
pi_102529284
Met zelfzuiverend eco systeem bedoel ik dus een goede combinatie van planten, filter en vissen en bodemdieren/slakken.

Volgens de verkoopster hoef je dan alleen je water af en toe voor een derde te legen en te verversen ipv je hele bak leeg te moeten halen.

Het aquarium 3 weken laten staan zonder vissen was ook verteld en vind ik geen probleem. Ik wil het goed doen en een aquarium opzetten die goed in balans is zowel qua planten als qua bewoners.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_102529527
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef Markster het volgende:
Ik mis mijn aqua, heb hem weg moeten doen vanwege verhuizing naar kleiner appartement (en financiele zaken)

Kan een RIO 300 van een vriend krijgen, maar het past gewoon niet ;(
en een kleiner aquarium dan?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef Spezza19 het volgende:
Met zelfzuiverend eco systeem bedoel ik dus een goede combinatie van planten, filter en vissen en bodemdieren/slakken.

Volgens de verkoopster hoef je dan alleen je water af en toe voor een derde te legen en te verversen ipv je hele bak leeg te moeten halen.

Het aquarium 3 weken laten staan zonder vissen was ook verteld en vind ik geen probleem. Ik wil het goed doen en een aquarium opzetten die goed in balans is zowel qua planten als qua bewoners.
als het goed is hoef je nooit je hele bak leeg te halen, ook niet bij een klein aquarium.
daarmee maak je alles wel goed schoon, maar dood je ook alle goede bacterieen enzo. dan zou je weer helemaal opnieuw moeten beginnen en weer (minimaal) 3weken indraaien zonder vissen.
pi_102529659
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:47 schreef loecje het volgende:

[..]

en een kleiner aquarium dan?

[..]

als het goed is hoef je nooit je hele bak leeg te halen, ook niet bij een klein aquarium.
daarmee maak je alles wel goed schoon, maar dood je ook alle goede bacterieen enzo die je opbouwt in die 3 weken indraaien. dan zou je dus weer opnieuw moeten indraaien zonder vissen.
Precies, dat leek mij dus ook. Tenzij je bak echt verneukt is hoef je volgens mij nooit je bak helemaal leeg te halen.


Iemand tips over wat voor bodem je het beste kan nemen? Zand? Steentjes?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_102529768
quote:
7s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja klopt. Ben alleen het nummer vergeten. :').
L144
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_102530841
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:47 schreef loecje het volgende:

[..]

en een kleiner aquarium dan?

[..]

als het goed is hoef je nooit je hele bak leeg te halen, ook niet bij een klein aquarium.
daarmee maak je alles wel goed schoon, maar dood je ook alle goede bacterieen enzo. dan zou je weer helemaal opnieuw moeten beginnen en weer (minimaal) 3weken indraaien zonder vissen.
Vind ik dus niet mooi :D
Heb ooit een 60L aqua gehad, maar dat mist gewoon het echte werk aan een aqua.
Die 240 die ik had was echt superleuk, maar ook die mocht nog wel groter. De 300 is eigenlijk prima, omdat die iets hoger is, maar helaas ook dieper, en dat moet ik juist niet hebben.

Daarbij kan ik een 300 krijgen, en moet ik anderen kopen :')
Pomp en interieur heb ik allemaal nog. Krijg 2 discussen van me maat erbij :Y)
Als ik hem neem, that is.

keuzes keuzes
pi_102531514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 21:42 schreef Spezza19 het volgende:
Met zelfzuiverend eco systeem bedoel ik dus een goede combinatie van planten, filter en vissen en bodemdieren/slakken.

Volgens de verkoopster hoef je dan alleen je water af en toe voor een derde te legen en te verversen ipv je hele bak leeg te moeten halen.

Het aquarium 3 weken laten staan zonder vissen was ook verteld en vind ik geen probleem. Ik wil het goed doen en een aquarium opzetten die goed in balans is zowel qua planten als qua bewoners.
Ahhh het biologisch evenwicht. Ik dacht even dat je een machine ging aanschaffen, het zelfzuiverende ecosysteem. :@

Maar dat klopt inderdaad. Water verversen (ongeveer een derde) is eens in de twee a drie weken nodig. Handige trucjes genoeg zodat je niet met emmers hoeft te zeulen ;)

quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2011 22:14 schreef Markster het volgende:

[..]

Vind ik dus niet mooi :D
Heb ooit een 60L aqua gehad, maar dat mist gewoon het echte werk aan een aqua.
Die 240 die ik had was echt superleuk, maar ook die mocht nog wel groter. De 300 is eigenlijk prima, omdat die iets hoger is, maar helaas ook dieper, en dat moet ik juist niet hebben.

Daarbij kan ik een 300 krijgen, en moet ik anderen kopen :')
Pomp en interieur heb ik allemaal nog. Krijg 2 discussen van me maat erbij :Y)
Als ik hem neem, that is.

keuzes keuzes
Ik snap je helemaal, ik heb dat ook. Nu de 120 liter er staat mis ik mijn 400L enorm. Ik vind echter het licht in de 120L wel veel mooier, dus die van de 400L ga ik tzt wel veranderen.

Maar maak een lijstje met voor en nadelen. Als je het echt mist... Misschien is er toch een mouw aan te passen ergens. Bij ons moest een boekenkast wijken. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 29 september 2011 @ 22:47:24 #23
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102532621
Wij zijn hier van ruim 1000 liter naar +- 70 liter gegaan die voor ongeveer de helft gevuld is. :{
pi_102533888
Messina, trucjes zodat je niet met emmers hoeft te zeulen, vertel?
  donderdag 29 september 2011 @ 23:16:58 #25
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102534134
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:11 schreef loecje het volgende:
Messina, trucjes zodat je niet met emmers hoeft te zeulen, vertel?
Als je gaat verbouwen rekening houden met je toekomstige hobby:


:s) :s)
pi_102534240
ik zit in een containerstudio, ik mag helemaal niets met de muren doen
  donderdag 29 september 2011 @ 23:21:28 #27
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102534353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:19 schreef loecje het volgende:
ik zit in een containerstudio, ik mag helemaal niets met de muren doen
Toen wij gingen verbouwen hebben we een fundering gestort, de muren, kranen en afvoer aangepast aan het aquarium.
pi_102534433
de truc is dus om een eigen huis te kopen...
ik zeul de komende jaren nog wel met emmers ;)
  donderdag 29 september 2011 @ 23:26:00 #29
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_102534559
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:23 schreef loecje het volgende:
de truc is dus om een eigen huis te kopen...
ik zeul de komende jaren nog wel met emmers ;)
Een lange slang in je aquarium hangen en aan het andere uiteinde water gieten tot de slang vol zit en in je wc/douche/bad hangen.
pi_102534910
ik heb (nog) niet zo'n groot aquarium en mn gootsteen is maar een paar stappen van mn aquarium. dat gaat net zo snel met een emmer.
en ik kan geen slang aansluiten op de kraan dus vullen moet sowieso met een emmer.
pi_102537285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:34 schreef loecje het volgende:
ik heb (nog) niet zo'n groot aquarium en mn gootsteen is maar een paar stappen van mn aquarium. dat gaat net zo snel met een emmer.
en ik kan geen slang aansluiten op de kraan dus vullen moet sowieso met een emmer.
Hihi, maar ik moe(s)t elke twee weken 130 liter water eruit halen. Dat zouden 13 emmers zijn als ze helemaal vol zouden, maar dat kan ik niet dragen ( :@ ), dus verdubbel dat maar :P Nee, doe mij de slang maar :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102539010
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:34 schreef loecje het volgende:
ik heb (nog) niet zo'n groot aquarium en mn gootsteen is maar een paar stappen van mn aquarium. dat gaat net zo snel met een emmer.
en ik kan geen slang aansluiten op de kraan dus vullen moet sowieso met een emmer.
Slang aansluiten op de kraan is wel mogelijk. Daar heeft Gardena allemaal stukjes voor :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 30 september 2011 @ 09:22:45 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102540438
Gewoon een tuinslang pakken, Even een aansluiting voor op de kraan ergens vandaan ritselen en je bent er al.
Ik doe het nog steeds met een emmer, maar ik gebruik wel een slangetje om het eruit te laten lopen. Aan de andere kant heb ik niet zo'n bizar grote bak. Elke 3 dagen 2 emmers eruit en klaar is kees (of Komakie :P )

Btw, Mijn blauwalg probleem heb ik in zo verre onder controle dat het in ieder geval niet erger wordt en het lijkt zelfs iets af te nemen. Nu gaan we er voor om het helemaal weg te krijgen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102540474
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 06:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Slang aansluiten op de kraan is wel mogelijk. Daar heeft Gardena allemaal stukjes voor :P
op van die designkranen is het vaak niet mogelijk, dus het ligt er een beetje aan. van de andere kant, een extra kraantje onder het aanrecht maken is ook weer niet zo moeilijk.
pi_102541393
Nee ok, op een designkraan kan ik het me voorstellen. Extra kraan is best een goed idee van je!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102541962
trouwens komakie, elke 3 dagen water verversen? hoe groot is je bak en hoeveel % ververs je per keer? Ik doe het ongeveer 1 keer per maand, 25-33%, met de gedachte dat ik niet teveel schommelingen in mn aquarium wil hebben. maar het ligt er ook aan wat voor aquarium je hebt, ik heb veel planten, dus hoef me niet zo'n zorgen te maken om nitraat/fosfaat.
  vrijdag 30 september 2011 @ 11:39:58 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102544235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 10:28 schreef Byte_Me het volgende:
trouwens komakie, elke 3 dagen water verversen? hoe groot is je bak en hoeveel % ververs je per keer? Ik doe het ongeveer 1 keer per maand, 25-33%, met de gedachte dat ik niet teveel schommelingen in mn aquarium wil hebben. maar het ligt er ook aan wat voor aquarium je hebt, ik heb veel planten, dus hoef me niet zo'n zorgen te maken om nitraat/fosfaat.
Elke 3 dagen op 170L en dan ongeveer 1 emmer water. Dat ligt iets onder de 10%.
Ik vervang dus niet zo heel veel per keer, maar mij is altijd geleerd om wel frequent water te vervangen en dan liever elke keer een klein beetje dan ineens een heleboel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102544261
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 06:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Slang aansluiten op de kraan is wel mogelijk. Daar heeft Gardena allemaal stukjes voor :P
daarvoor moet je toch zo'n stukje van de kraan losdraaien? volgens mij kan dat bij mij niet. maar ik zal eens kijken morgen.
ik heb een diepe gootsteen met een hoge kraan, en ook bij de badkamer past er makkelijk een grote emmer onder de kraan.
pi_102544316
hoe weet je wanneer je moet verversen?
ik lees elke 3 dagen, 1x per maand. dat is nogal een verschil.
pi_102545213
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:42 schreef loecje het volgende:
hoe weet je wanneer je moet verversen?
ik lees elke 3 dagen, 1x per maand. dat is nogal een verschil.
Gevoel.
Daarbij moet je ook regelmatig je bodem 'zuigen' op troep en dooie bladeren enzo. Dan hoef je naar mijn mening al wat minder te verversen.
Elke 3 dagen is veel te overdreven. Ik deed het 1x in 2 maanden. (ongeveer) Maar ik deed het ook wel eens vaker per maand.
Je ziet vanzelf aan je water of het echt nodig is of niet.
1/3 of 1/2 uit je bak halen en er nieuw water indoen.

Zo bleven bij mij de planten en vissen het mooist. Maar dit zal per bak enorm verschillen.
pi_102545260
quote:
12s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:16 schreef betyar het volgende:

[..]

Als je gaat verbouwen rekening houden met je toekomstige hobby:

[ afbeelding ]
:s) :s)
diehard _O_
  Official ESF Kreviewer vrijdag 30 september 2011 @ 16:21:55 #42
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102553076
...water verversen, dik uur schrobben op de ruiten (met een ijskrabber), planten knippen, voeding derbij. Wel leuk weer.
Paar GSM pics. (uiteraard laten de L nummers en garnalen zich niet zien als de ruit schoon is. :') )









  vrijdag 30 september 2011 @ 16:22:21 #43
92409 Twinky
Little star.
pi_102553094
Ze zijn er *O* *O*


en eentje kwam Slakobus tegen, en die klom er gewoon overheen :D
  Official ESF Kreviewer vrijdag 30 september 2011 @ 16:24:47 #44
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102553181
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:22 schreef Twinky het volgende:
Ze zijn er *O* *O*
[ afbeelding ]

en eentje kwam Slakobus tegen, en die klom er gewoon overheen :D
[ afbeelding ]
Leuk. Zal wel een paar dagen duren voordat ze gaan eten.
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:29:53 #45
92409 Twinky
Little star.
pi_102553384
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Leuk. Zal wel een paar dagen duren voordat ze gaan eten.
haha :D ik ben benieuwd. Ze zijn nu allemaal de hele bak al aan het rondsnuffelen! Behalve eentje, en daar zit ook niks meer in zijn huisje (de kleinste, rechts voorop de groepsfoto) dus ik denk dat die niet meer bestaat. Maar toen zag ik een micro-helena op het glas zitten. Zo klein!

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinky op 30-09-2011 16:35:21 ]
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:31:01 #46
92409 Twinky
Little star.
pi_102553435
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef Kreator het volgende:
...water verversen, dik uur schrobben op de ruiten (met een ijskrabber), planten knippen, voeding derbij. Wel leuk weer.
Paar GSM pics. (uiteraard laten de L nummers en garnalen zich niet zien als de ruit schoon is. :') )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ziet er goed uit :) Die plant links ziet er wel een beetje bruinig uit.. verder een hoop gezellieid!
pi_102561468
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:29 schreef Twinky het volgende:

[..]

haha :D ik ben benieuwd. Ze zijn nu allemaal de hele bak al aan het rondsnuffelen! Behalve eentje, en daar zit ook niks meer in zijn huisje (de kleinste, rechts voorop de groepsfoto) dus ik denk dat die niet meer bestaat. Maar toen zag ik een micro-helena op het glas zitten. Zo klein!
Die kleine zijn erg fragiel.. Een leeg huisje kun je dan gewoon verwijderen.
Maar zo te horen heb je al jonkies? Haha erg leuk. :D

Leuke foto's iig! Veel plezier ervan ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_102565599
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 september 2011 16:21 schreef Kreator het volgende:
...water verversen, dik uur schrobben op de ruiten (met een ijskrabber), planten knippen, voeding derbij. Wel leuk weer.
Paar GSM pics. (uiteraard laten de L nummers en garnalen zich niet zien als de ruit schoon is. :') )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tof strak model aquarium. Is dat links sterrenkruid?
"The problem with common sense is that most people are morons."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 30 september 2011 @ 23:18:46 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102569285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 22:06 schreef Lolaatje het volgende:
Tof strak model aquarium. Is dat links sterrenkruid?
Geen idee, ben niet zo'n plantenkenner. Ik ga wel 2 planten vervangen die het niet zo goed doen sinds de blauwalg, waaronder de meest linker..

Was nog wat aan het kutten met de macrofunctie van m'n telefoon. Voor de liefhebbers:

http://i55.tinypic.com/dq39fc.jpg
http://i51.tinypic.com/23vejt.jpg
http://i54.tinypic.com/kw1e1.jpg
http://i51.tinypic.com/103y5pu.jpg
http://i53.tinypic.com/m9oj8w.jpg
http://i54.tinypic.com/2wpmnfc.jpg
http://i56.tinypic.com/2n1xc2v.jpg
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 21:18:53 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102591975
Mijn moeder kwam gisteren langs.
Vraagt ze wat dat groene spul is. Dus ik uitleggen dat het blauwalg is en dat het gelukkig al weer aan het wegtrekken is.

Zegt ze "wat jammer, ik vind het wel fleurig staan". :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102593111
quote:
9s.gif Op vrijdag 30 september 2011 23:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Geen idee, ben niet zo'n plantenkenner. Ik ga wel 2 planten vervangen die het niet zo goed doen sinds de blauwalg, waaronder de meest linker..

Was nog wat aan het kutten met de macrofunctie van m'n telefoon. Voor de liefhebbers:

http://i55.tinypic.com/dq39fc.jpg
http://i51.tinypic.com/23vejt.jpg
http://i54.tinypic.com/kw1e1.jpg
http://i51.tinypic.com/103y5pu.jpg
http://i53.tinypic.com/m9oj8w.jpg
http://i54.tinypic.com/2wpmnfc.jpg
http://i56.tinypic.com/2n1xc2v.jpg
Mooie pics, zeker voor telefoonfoto's! ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:18 schreef Komakie het volgende:
Mijn moeder kwam gisteren langs.
Vraagt ze wat dat groene spul is. Dus ik uitleggen dat het blauwalg is en dat het gelukkig al weer aan het wegtrekken is.

Zegt ze "wat jammer, ik vind het wel fleurig staan". :')
lol :')
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 22:52:30 #52
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102595242
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 21:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Mooie pics, zeker voor telefoonfoto's! ;)

[..]

lol :')
Verder is ze wel lief hoor ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:53:21 #53
92409 Twinky
Little star.
pi_102615710
Ik heb één van de microslakjes (zag er op het eerste oog al een stuk of 3) goed bestudeerd toen die langs het glas paradeerde. Onmiskenbaar een minislakobusje, met twee voelsprieten ipv één helenaslurf. Goed nieuws, dan hebben de Helena's hopelijk een hoop te eten :D Ben benieuwd of dan die witte dingetjes dus ook Slakobuseitjes waren. Ze worden nu bruinig, dus zou kunnen dat het slakjes worden :P

Wat is een aquarium tof zeg, terwijl er alleen nog maar slakjes in zitten!
  maandag 3 oktober 2011 @ 10:21:38 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102641887
Mijn blauwalg probleem is aardig terug gelopen. Alleen de erge stukken zit nu nog wat, maar verder ziet het er weer aardig uit :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 3 oktober 2011 @ 16:49:32 #55
92409 Twinky
Little star.
pi_102653478
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:21 schreef Komakie het volgende:
Mijn blauwalg probleem is aardig terug gelopen. Alleen de erge stukken zit nu nog wat, maar verder ziet het er weer aardig uit :)
Dat is snel *O* mooizo!

Het gaat hier fantastisch met de Helena's. Ze hebben de tijd van hun leven :P (of gaat hun hele leven zo? wat moeten ze dan een superleven hebben!) Ik heb net een beetje opgeruimd en vond Slakobus nergens. Maar zijn huisje ook niet, dus wie weet dat hij nog ergens is. Of ze hebben hem met huid en haar opgesmikkeld natuurlijk ;)

Ze krijgen af en toe een beetje visvoer, dat vinden ze lekker! Kijk ook even naar de 'ik woon hier al honderd jaar'-move op 0:30:

  maandag 3 oktober 2011 @ 17:59:41 #56
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102655869
quote:
7s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:49 schreef Twinky het volgende:

[..]

Dat is snel *O* mooizo!
Het is nog niet helemaal weg en de erge stukken zullen pas over een week weg zijn denk ik, maar als je het vergelijkt met een kleine week geleden is het echt een heel stuk opgeknapt :)

quote:
Het gaat hier fantastisch met de Helena's. Ze hebben de tijd van hun leven :P (of gaat hun hele leven zo? wat moeten ze dan een superleven hebben!) Ik heb net een beetje opgeruimd en vond Slakobus nergens. Maar zijn huisje ook niet, dus wie weet dat hij nog ergens is. Of ze hebben hem met huid en haar opgesmikkeld natuurlijk ;)

Ze krijgen af en toe een beetje visvoer, dat vinden ze lekker! Kijk ook even naar de 'ik woon hier al honderd jaar'-move op 0:30:

grappige beestjes haha :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:16:56 #57
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_102676573
Ik heb sinds een week of wat ook een aquarium *O* Sinds een paar dagen ook mét vissen :+
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_102676902
Foto's? :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:37:02 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102677304
Pics or it didnt happen. B-).

Overigens. Iemand een idee waarom mijn regenboogzalmen ineens de garnalenkorrels opeten? Deden ze nooit, maar nu vechten ze er zowat om. (en zo blijft er weinig over voor de garnalen/algeneters). Lijkt wel alsof ze plotseling hebben ontdekt dat het lekker is. :').
pi_102677333
bij mij kan er vanalles op de verpakking staan, maar de verschillende vissen/slakken/garnalensoorten boeit dat geen ene flikker: alles wat eetbaar is zal gegeten worden :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:49:48 #61
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102677499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:39 schreef Leipo666 het volgende:
bij mij kan er vanalles op de verpakking staan, maar de verschillende vissen/slakken/garnalensoorten boeit dat geen ene flikker: alles wat eetbaar is zal gegeten worden :+
Ik voer wel wat minder, misschien hebben ze gewoon meer honger. Ze worden wel dik van die korrels. :').
Maar het is op zich wel apart dat ze ze nooit aten en nu doen alsof het chocola is.
pi_102677521
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 08:49 schreef Kreator het volgende:

nu doen alsof het chocola is.
doen ze zeker 1x per maand ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:58:27 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_102677648
Het zijn met name de mannetjes die eetlust hebben.
pi_102677809
dan zijn het zeker blauwe voerpilletjes :P

ik heb van die grote tabletten voor mijn bodembewoners, maar de eerste 6 pillen verdwijnen altijd al direct in de bekken van mijn 6 Geophagus tapajos red-heads voordat ze de bodem kunnen raken :+ dus ik voer altijd minimaal 6 pillen + wat nodig is voor mijn cory's :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:29:59 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102678337
Mijn tetra's eten ook van die tabletten voor bodembewoners. Altans, dat proberen ze :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102678413
mijn roodneuzen ook, maar die knabbelen alleen wat van de randjes af, bij die geophagussen is het hap-slik-weg :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:25:01 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102679716
Btw, is het niet een leuk idee (voor de toekomst) om de plaatjes in de OP "clickable" te maken zodat je ook grotere versies van die plaatjes kunt zien? Ik weet niet of het mogelijk is, maar leek me wel leuk. Zat naar de OP te kijken en de plaatjes leken mij wat klein :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102681780
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:25 schreef Komakie het volgende:
Btw, is het niet een leuk idee (voor de toekomst) om de plaatjes in de OP "clickable" te maken zodat je ook grotere versies van die plaatjes kunt zien? Ik weet niet of het mogelijk is, maar leek me wel leuk. Zat naar de OP te kijken en de plaatjes leken mij wat klein :)
Dat was het idee, ja. Maar er komt iets anders. Ik kan nog niet verklappen wat :P
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:10:16 #69
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102682749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat was het idee, ja. Maar er komt iets anders. Ik kan nog niet verklappen wat :P
Ik ben benieuwd :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102683327
Ik ga toch mijn 60L bakje weer gebruiken. Alleen heb ik niet zoveel ervaring met kleinere bakken.

Wat zal ik ermee doen?
Wat voor vissen kunnen erin?
Garnalen / kreeftjes erbij?
Welke planten doen het goed in kleinere bakken, of maakt dit niet zoveel uit?

Iemand leuke ideeen voor mensen met wat minder ruimte O-)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 12:58:04 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102684247
Je kunt er bijvoorbeeld een kreeften of garnalen bak van maken.
Verder voornamelijk kleine vissen zoals Tetra's. Gourami's gaat ook nog wel, maar veel groter kan het niet worden.

Ik heb er een tijdje een kreeftje bij gehad naast de vissen die erin zaten. Ging prima :)
Planten had ik er altijd een varen in. Werkte erg goed.
Nu heb ik een wat kleiner plantje. Geen idee hoe hij heet :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102737559
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 11:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Dat was het idee, ja. Maar er komt iets anders. Ik kan nog niet verklappen wat :P
Ach, waarom ook niet?

Fok Aquaria Foto's
2003-2009, de rest komt uiteraard ook :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102745418
vraag!
Ik heb alleen nog een pomp voor aqua's tot 300L (of zelfs meer :? )
Kan dit kwaad als ik die in een 60L zet?
pi_102751183
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:49 schreef Markster het volgende:
vraag!
Ik heb alleen nog een pomp voor aqua's tot 300L (of zelfs meer :? )
Kan dit kwaad als ik die in een 60L zet?
Nope. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:53:07 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102751884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:02 schreef Messina het volgende:

[..]

Ach, waarom ook niet?

Fok Aquaria Foto's
2003-2009, de rest komt uiteraard ook :P
Cool :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 5 oktober 2011 @ 21:53:20 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102751901
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:49 schreef Markster het volgende:
vraag!
Ik heb alleen nog een pomp voor aqua's tot 300L (of zelfs meer :? )
Kan dit kwaad als ik die in een 60L zet?
Buiten dat het een beetje overkill is :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 6 oktober 2011 @ 18:16:23 #77
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_102778832
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 07:59 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Foto's? :D
Ohja :D Eh.... andere keer? :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_102792651
quote:
2s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:49 schreef Markster het volgende:
vraag!
Ik heb alleen nog een pomp voor aqua's tot 300L (of zelfs meer :? )
Kan dit kwaad als ik die in een 60L zet?
er zal wel veel stroming in je bak komen.
pi_102824508
Heb even wat fotootjes gemaakt van mn 2 "showbakken":



Mn grote bak, rio 180. Laatst het vissenbestand een beetje geupdate: 10 rode rio's erbij, en 10 sterbai. Javavaren moet nodig worden uitgedund en eigenlijk moet er een nieuwe zandbodem is :'(



Mn kleine bak, 60*30*35. koppel ramirezi electric blue zat er al in, 10 otocinclus vitatus erbij gedaan. verder veel garnalen, japonica's en vuurtjes. Plantjes moeten nog gepland worden, moet nog een indeling bedenken. Ze beginnen wel mooi rood te worden onder mn verlichting, toen ik ze kreeg waren ze helemaal niet rood.

(foto's zijn klikbaar voor een grotere foto)

[ Bericht 8% gewijzigd door Byte_Me op 07-10-2011 21:59:58 ]
pi_102825152
en nu ik toch bezig ben hier mn "koppel" (?) ramirezi:





(foto's wederom klikbaar)

Op de tweede foto zie ik volgens mij de legbuis, dus dat zou een vrouwtje moeten zijn. Omdat ik meende een koppeltje te kopen, zou dan de eerste een mannetje moeten zijn, maar ik heb zo mn twijfels, voornamelijk vanwege de roze buik. Wat denken jullie ervan?
pi_102826517
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 23:07 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

er zal wel veel stroming in je bak komen.
Dat denk ik ook, maar kan het kwaad, en zijn er vissen die dat niet willen :?
Kan die pomp niet reguleren, maar het is wel een goede pomp en nog vrij nieuw
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 22:25:26 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102826899
Haha ik wilde morgen mijn kleine aquarium gaan schoon maken. Er zat een beetje alg aanslag op de ruiten en dat moet ff weg.

Kom ik vanmiddag thuis, zie ik dat een heleboel er is afgehaald door de enige algeneter die er nog in zit.
Grappige is dat het nog nooit eerder is gebeurd terwijl hij er al een half jaar in zit en ik hem ook helemaal nooit zie bewegen. Hij zit ook echt altijd verscholen op precies dezelfde plek. Soms dan tik ik wel eens heel zachtjes tegen hem aan om te kijken of hij nog leeft. Nu heeft hij ineens het halve raam schoon gemaakt :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102828823
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:19 schreef Markster het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar kan het kwaad, en zijn er vissen die dat niet willen :?
Kan die pomp niet reguleren, maar het is wel een goede pomp en nog vrij nieuw
Er zijn vissen die een sterke stroming waarderen, en vissen die dat niet doen.
Op Aquavisie kun je jouw gewenste vis opzoeken, en kijken waar zij blij van worden.
Je kan natuurlijk altijd een flinke plant (gedeeltelijk) voor de uitstroom zetten om de stroming daar te verminderen. Je hebt ook kraantjes. Die zou je ipv helemaal half open kunnen zetten, maar dat schijnt toch niet helemaal goed voor je filter te zijn, dus als je dat overweegt moet je dat ook meenemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:25 schreef Komakie het volgende:
Haha ik wilde morgen mijn kleine aquarium gaan schoon maken. Er zat een beetje alg aanslag op de ruiten en dat moet ff weg.

Kom ik vanmiddag thuis, zie ik dat een heleboel er is afgehaald door de enige algeneter die er nog in zit.
Grappige is dat het nog nooit eerder is gebeurd terwijl hij er al een half jaar in zit en ik hem ook helemaal nooit zie bewegen. Hij zit ook echt altijd verscholen op precies dezelfde plek. Soms dan tik ik wel eens heel zachtjes tegen hem aan om te kijken of hij nog leeft. Nu heeft hij ineens het halve raam schoon gemaakt :D
Wat een aangename verrassing ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:45 schreef Byte_Me het volgende:
Heb even wat fotootjes gemaakt van mn 2 "showbakken":

[ link | afbeelding ]

Mn grote bak, rio 180. Laatst het vissenbestand een beetje geupdate: 10 rode rio's erbij, en 10 sterbai. Javavaren moet nodig worden uitgedund en eigenlijk moet er een nieuwe zandbodem is :'(

[ link | afbeelding ]

Mn kleine bak, 60*30*35. koppel ramirezi electric blue zat er al in, 10 otocinclus vitatus erbij gedaan. verder veel garnalen, japonica's en vuurtjes. Plantjes moeten nog gepland worden, moet nog een indeling bedenken. Ze beginnen wel mooi rood te worden onder mn verlichting, toen ik ze kreeg waren ze helemaal niet rood.

(foto's zijn klikbaar voor een grotere foto)
Mooi hoor O+
Ik vind het er op die niet geplante-plantjes na erg natuurlijk uitzien.

En in de volgende OP sta je weer ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102832861
Ik heb volgens mij al 15 jaar een volledig plantloze bak, kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een plant gekocht heb.

Mooie diversiteit aan bakken in de OP.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 17:23:59 #85
92409 Twinky
Little star.
pi_102847710
ik heb nieuwe vulling :D

Twee sewellia lineolata! Wat een toffe beesten. Ze waren gisteravond heel schichtig maar beginnen nu lekker rond te crossen. In de winkel zaten ze echt alleen maar tegen het glas geplakt, bij mij zwemmen ze ook wat meer rond en grazen ze ook over stenen en planten!


Vijf chrystal red garnaaltjes


drie roodneusjes. Deze is niet zo mooi gekleurd, de andere twee wat meer. Gisteren waren ze heel actief, vandaag heb ik ze nog niet echt zien zwemmen... Hopelijk vinden ze gauw de spirit weer!

Ik had gisteren wat garnalenvoer (van die pil-vormige) erin gedaan, zooo de Helena's helemaal gek! Die deden hun onderste slurf (ik wist helemaal niet dat ze er nog één hadden) helemaal om die tabletten heen. En vreten! Ik hoop dat ze daarom nu allemaal ingegraven zitten, dat ze moeten verteren, en dat het niet is doordat ze gepest worden door de garnaaltjes!

Dat was het weer :D
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:38:39 #86
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102849832
Die sewellia lineolata zien er echt vet uit :D
Ze zien er op het plaatje trouwens wel wat groter uit dan ze in het echt zijn volgens mij.
Tenminste, ik kwam dit plaatje tegen:


Opgezocht, maar zijn niet echt standaard gezelschapvisjes dus ik denk dat ze in mijn bak al gauw niet gaan werken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 20:16:35 #87
92409 Twinky
Little star.
pi_102852794
Ja ze zijn niet echt groot, denk drie of vier centimeter. Maar erg leuk zijn ze, doen de hele tijd andere dingen op andere plekjes.
Waarom niks voor jou dan? Ik had ze eigenlijk gekocht omdat ik algeneters wilde en deze waren echt de tofste :D
pi_102852874
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:42 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ik heb volgens mij al 15 jaar een volledig plantloze bak, kan me niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een plant gekocht heb.

Mooie diversiteit aan bakken in de OP.
Kan ook erg mooi zijn? Malawi?
En we willen foto's! :@

quote:
7s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:23 schreef Twinky het volgende:
ik heb nieuwe vulling :D
Wow, die sewellia lineolata zijn inderdaad erg mooi! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102853438
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 23:03 schreef Messina het volgende:
Mooi hoor O+
Ik vind het er op die niet geplante-plantjes na erg natuurlijk uitzien.

En in de volgende OP sta je weer ;)
Dankje :P

dan zal ik maar gauw de plantjes planten en foto's maken voor de volgende OP
pi_102853494
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 22:19 schreef Markster het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar kan het kwaad, en zijn er vissen die dat niet willen :?
Kan die pomp niet reguleren, maar het is wel een goede pomp en nog vrij nieuw
je kunt de uitstroom rustig afknijpen om de stroming te verminderen. de instroom moet je met rust laten.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:16:50 #91
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102856995
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:16 schreef Twinky het volgende:
Ja ze zijn niet echt groot, denk drie of vier centimeter. Maar erg leuk zijn ze, doen de hele tijd andere dingen op andere plekjes.
Waarom niks voor jou dan? Ik had ze eigenlijk gekocht omdat ik algeneters wilde en deze waren echt de tofste :D
Nou ja laat ik zeggen dat mijn bak er waarschijnlijk niet geschikt voor is. Ik heb ern echt gezelschap aquarium met niet echt glad steen ofzo en wat ik lees op internet is dat ze het meestal niet zo goed in gezelschapsaquaria doen en ze graag op gladde stenen zitten, vandaar.

Ze doen het ook het best met sterkere stroming maar ik weet niet zo goed de definitie van sterke stroming.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:43:10 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102888607
Het alg probleem is voor het grootste gedeelte bezworen :)
Mijn planten zijn ook als een jekko gegroeid de laatste paar weken. Check het verschil maar eens:

19 september 2011:


Nu:


Ik weet alleen niet zo goed hoe ik die linker planten (die rechter trouwens ook) zou moeten snoeien of dat ik daar nog iets van stekjes van kan maken ofzo. Ze beginnen nu al serieus lang te worden en ze hangen zo krom omdat de stroming er een beetje tegen aan zit.

Zit te bedenken of ik dat niet kan oplossen op de 1 of andere manier. Een andere plek in het aquarium is niet echt een optie aangezien ik niet echt plek heb aan de andere kant.
Of ik moet niet meer de stang met de gaatjes gebruiken om het water van het filter weer in het aquarium te laten lopen, maar de standaard uitvoer die er in zit. Dan zit de uitvoer op een andere plek en zou het probleem misschien wel opgelost zijn.... Kan het altijd proberen... :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Komakie op 09-10-2011 20:51:06 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 9 oktober 2011 @ 20:53:16 #93
92409 Twinky
Little star.
pi_102889282
Zo, dat groeit inderdaad hard! Die linker, kun je die niet gewoon afknippen? Ofwel aan de onderkant (moet ie wel weer opnieuw wortelen) maar je zou ook eens kunnen proberen aan de bovenkant te knippen...
pi_102913943
Vandaag maar weer eens contact gezocht met de verzekering. Ze willen graag de bon zien. Tuurlijk, geen probleem... Maar hadden ze dat nou niet even twee weken geleden kunnen melden? }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102916240
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 14:14 schreef Messina het volgende:
Vandaag maar weer eens contact gezocht met de verzekering. Ze willen graag de bon zien. Tuurlijk, geen probleem... Maar hadden ze dat nou niet even twee weken geleden kunnen melden? }:|
Elke dag dat een verzekering niet hoeft uit te betalen is een dag dat ze rente vangen. Als je alle claims zo bij elkaar optelt is dat een behoorlijk bedrag. Irritant is het wel ja :(
pi_102954941
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Elke dag dat een verzekering niet hoeft uit te betalen is een dag dat ze rente vangen. Als je alle claims zo bij elkaar optelt is dat een behoorlijk bedrag. Irritant is het wel ja :(
Ik vind het vooral vervelend omdat we de bak op maat laten maken. Voor die klaar is gaat er ook wel enkele weken overheen.

Maar elk nadeel heeft zn voordeel, we kunnen nu eindelijk de muur erachter aanpakken :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_102959040


vandaag pakketje met plantjes bij de post. hier ff snel de plantjes erin gezet. moet nog anders maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten.
pi_102959545
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 16:35 schreef loecje het volgende:
[ afbeelding ]

vandaag pakketje met plantjes bij de post. hier ff snel de plantjes erin gezet. moet nog anders maar daar moet ik eens goed voor gaan zitten.
Ziet er tof uit :D Persoonlijk zou ik de plantjes van hetzelfde soort wat dichter bij elkaar zetten, en ergens een blikvanger (rode plant) zetten :) Maar ik vind 'm nu ook al prachtig. :Y
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:51:20 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102959686
Ziet er goed uit inderdaad :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_102959818
er komt nog een rode lotus. maar dat stekje moet nog even groeien voordat het naar mijn bak over kan.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:48:18 #101
92409 Twinky
Little star.
pi_102975548
ik ben verliefd O+
pi_102980371
ik heb voor messina even de plantjes netjes geplant ;)


(klikbaar)

moet nog even bedenken wat ik met de linkerhoek wil doen, die is me nog iets te kaal. misschien ook behangen met kerstmos.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:01:12 #103
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_102980486
Ah en Messina maar wachten. :*.
Daarvoor kwam ik even lurken namelijk maar ook weer mooie plaatjes in dit topic over ander visgebroed.

Het is niet erg interessant maar zal morgen even een foto plaatsen van mijn bakje vol Staphorstenaren.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 01:16:39 #104
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_102985939
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:48 schreef Twinky het volgende:
ik ben verliefd O+
Wat een vet beestje :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 20:28:03 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103049792
Het is een beetje stil vandaag.... Maar even opleuken met wat foto's :D

Ik heb de uitvoer van de filter van mijn bak aangepast. Eerst was het een hele buis met gaatjes, nu nog een enkele uitvoer (of hoe je het ook noemt) Hierdoor blijven mijn planten veel mooier rechtop staan.


Eindelijk een foto kunnen maken van mijn mannetjes Apistogramma in volle glorie.
Hij is nog niet zo scherp als ik zou willen, maar dat beest wil niet stil blijven.
Zoals hij er nu uit ziet vind ik hem echt gruwelijk. Onze punker :D


Het vrouwtje steekt iets wat schraal af met haar kleine kammetje. Daarnaast valt ze iets wat weg op de foto door de achtergrond, maar des al niet te min :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103049885
Je planten zien er schitterend groen uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:03:56 #107
92409 Twinky
Little star.
pi_103051696
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je planten zien er schitterend groen uit.
Ja dat! Hoe!

En wat een onwijs cool visje :D erg stoer. ik mis alleen nog de piercing!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:32:04 #108
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103053296
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 20:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je planten zien er schitterend groen uit.
Klopt, tot nu zijn ze al een maand zo (zitten er nu ongeveer een maand in)
Terwijl de plant in mijn andere bak toch wel weer wat bruine plekken heeft :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 13 oktober 2011 @ 21:37:06 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103053567
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 21:03 schreef Twinky het volgende:

[..]

Ja dat! Hoe!

En wat een onwijs cool visje :D erg stoer. ik mis alleen nog de piercing!
Geen idee waarom ze zo mooi blijven. Ik heb er 1 keer wat mest bij gegooid en verder de bak vrij standaard onderhouden. Blijkbaar werkt dat goed ;)

Hehe een vis met een piercing, dat zou helemaal koning zijn. Hoewel de link naar een vishaakje snel gemaakt is.
Op zich is het wel jammer dat hij niet altijd zo er bij zwemt. Meestal is zijn kuif omlaag. Ik denk dat hij het vrouwtje probeert te imponeren ofzo. Ladiesman ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 18:23:59 #110
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_103083436
Ik word gemindfucked door mijn bewoners.

Ik heb een aqua60 met 3 albino corydoras, 3 guppen en een x aantal garnalen (ik gok op 25)

Nu kom ik net thuis van studie, zie ik nog maar 2 guppen?! Ik voer gegeven, nog steeds maar 2 guppen. Ik heel de bak afgezocht, en maar 2 guppen?! Wtf?!
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 09:12:08 #111
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_103106266
Heel fijn... Mijn 4 en halve week oude aquarium is lek :{ :(
Gelukkig goeie service bij de winkel waar ik het aquarium vandaan heb :D Ik krijg een nieuwe bak, dan mag ik rustig alles over zetten en als dat gedaan is breng ik de nieuwe terug. Gelukkig lekt ie niet heel hard, het zijn een paar druppels, maar ik ben er absoluut niet gerust op. Zometeen dus nieuwe bak halen en snel alles over zetten. Beetje jammer dat het kastje er onder ook nat is en ik die dus weg kan gooien... :{ En m'n nieuwe vloerbedekking zit een vlekje in, maar daar zet ik wel een plant op ofzo :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_103106837
Pff das echt shit zeg..
Is dat kastje dan al helemaal weggerot?
Anders lichtjes opschuren, en die mooi opnieuw schilderen en afwerken met beits of jachtlak (iig zorgen dat water er niet direct in trekt)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:15:10 #113
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_103106923
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:08 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Pff das echt shit zeg..
Is dat kastje dan al helemaal weggerot?
Anders lichtjes opschuren, en die mooi opnieuw schilderen en afwerken met beits of jachtlak (iig zorgen dat water er niet direct in trekt)
Nee, maar kastje van geperst hout... Daar is water in gekomen, en daardoor durf ik het niet zo goed meer aan om er weer aan aquarium op te zetten, het hout in de hoeken is helemaal zacht geworden :{
Ik baal flink iig...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_103107157
Hmm das een goeie ja.. Wellicht nu kijken voor een beter kastje..
Ik snap echt dat je baalt ;(
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 10:58:16 #115
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_103107602
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2011 10:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hmm das een goeie ja.. Wellicht nu kijken voor een beter kastje..
Ik snap echt dat je baalt ;(
Mja, zal wel moeten... Kastje hoort bij de bak... Maar goed, het moet maar even, kan er nu toch niks meer aan veranderen.

Overigens, zodra alles weer staat en in orde is; foto's :D
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_103119854
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 18:23 schreef Saninl het volgende:
Ik word gemindfucked door mijn bewoners.

Ik heb een aqua60 met 3 albino corydoras, 3 guppen en een x aantal garnalen (ik gok op 25)

Nu kom ik net thuis van studie, zie ik nog maar 2 guppen?! Ik voer gegeven, nog steeds maar 2 guppen. Ik heel de bak afgezocht, en maar 2 guppen?! Wtf?!
Ik denk dat je garnalen lekker gegeten hebben. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:08:39 #117
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_103125611
Pffff alles staat weer, het lekt niet... Kastje viel nog mee, heb 'm daar weer opgezet... misschien komt er tzt een nieuwe, misschien niet.
Nu maar eens opruimen, mijn hele huis ligt vol met aquariumspul :')
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:12:50 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103144466
:W
Ik heb even een vraagje. Wij hebben leuke gele vissen van een vriend gekregen en we noemen ze gekscherend 'yellow molly's', aangezien ze dezelfde vorm hebben als black molly's. Maar geloof niet dat dat bestaat (ook niet volgens Wiki). Dusssss, wie weet hoe deze visjes heten?
Ze doen het heel leuk in ieder geval, want heb al 4 jonkies mogen begroeten O+

Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:19:07 #119
92409 Twinky
Little star.
pi_103144621
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:12 schreef Susie het volgende:
:W
Ik heb even een vraagje. Wij hebben leuke gele vissen van een vriend gekregen en we noemen ze gekscherend 'yellow molly's', aangezien ze dezelfde vorm hebben als black molly's. Maar geloof niet dat dat bestaat (ook niet volgens Wiki). Dusssss, wie weet hoe deze visjes heten?
Ze doen het heel leuk in ieder geval, want heb al 4 jonkies mogen begroeten O+

[ afbeelding ]
Wat een leukerds O+ Ik weet het ook niet, maar wat zit er in dat plantenpotje?
  zondag 16 oktober 2011 @ 13:21:23 #120
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103144682
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:19 schreef Twinky het volgende:

[..]

Wat een leukerds O+ Ik weet het ook niet, maar wat zit er in dat plantenpotje?
Geen plant meer in ieder geval! :@ Mijn planten doen het niet heel erg goed. Lukt me gewoon niet om ze levend te houden... Moet nodig weer nieuwe halen en het daarmee proberen. Deze visjes (en de anderen) houden wel van wat meer planten zeg maar.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 16 oktober 2011 @ 14:05:52 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103146134
Ik ben er inmiddels achter; het zijn doodgewone platy's.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103146201
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 13:21 schreef Susie het volgende:

[..]

Geen plant meer in ieder geval! :@ Mijn planten doen het niet heel erg goed. Lukt me gewoon niet om ze levend te houden... Moet nodig weer nieuwe halen en het daarmee proberen. Deze visjes (en de anderen) houden wel van wat meer planten zeg maar.
Je moet de plantjes ook planten :P Dan doen ze het een stuk beter :) Zeker als je er even een voedingstabletje bij stopt ;)

Nou, onze nieuwe bak is besteld. *O*
Zal tussen de 3 (met veel geluk) en 6 (met veel pech) gaan duren :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103146851
dat grijsgroene steenwol wat bij de plantjes in zit kan je beter verwijderen. daardoor kunnen de wortels rotten. en steenwol is ook niet zo best voor je vissen als ze dit opeten.

en idd voedingstabletjes _O_
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:47:12 #124
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103151142
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 14:26 schreef loecje het volgende:
dat grijsgroene steenwol wat bij de plantjes in zit kan je beter verwijderen. daardoor kunnen de wortels rotten. en steenwol is ook niet zo best voor je vissen als ze dit opeten.

en idd voedingstabletjes _O_
Ok. Thanks voor de tips!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103200377
Mijn aquarium is nu aan het opstarten nadat deze helemaal opnieuw is ingericht. Na een paar dagen ziet het er zo uit



De vissen die erin komen (er zitten al een paar vuurgarnalen in):
- minimaal 10x Boraras Brigittae


- 2x Colisa Chuna (honing goerami) Een paartje


-minimaal 6x Corydoras Panda
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  maandag 17 oktober 2011 @ 19:53:04 #126
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103203630
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:33 schreef Zolcon het volgende:
Mijn aquarium is nu aan het opstarten nadat deze helemaal opnieuw is ingericht. Na een paar dagen ziet het er zo uit

[ afbeelding ]

De vissen die erin komen (er zitten al een paar vuurgarnalen in):
- minimaal 10x Boraras Brigittae
[ afbeelding ]

- 2x Colisa Chuna (honing goerami) Een paartje
[ afbeelding ]

-minimaal 6x Corydoras Panda
[ afbeelding ]
Staat je plant rechts achterin midden in de stroming? Zo ja dan leeft die niet lang.
pi_103206060
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 19:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Staat je plant rechts achterin midden in de stroming? Zo ja dan leeft die niet lang.
Nope, heb die stroming precies zo gericht de planten er geen last van hebben.

Hoe gaat het met je voet trouwens?!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  maandag 17 oktober 2011 @ 20:41:41 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103206519
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:33 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Nope, heb die stroming precies zo gericht de planten er geen last van hebben.

Hoe gaat het met je voet trouwens?!
Goed zo.
Met mijn voet is het prima, het is de knie. Heeft tijd nodig, net een aquarium. Langzaam weer opbouwen niks forceren maar mijn handen jeuken om een aquarium te gaan bouwen.
pi_103207601
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:41 schreef betyar het volgende:

[..]

Goed zo.
Met mijn voet is het prima, het is de knie. Heeft tijd nodig, net een aquarium. Langzaam weer opbouwen niks forceren maar mijn handen jeuken om een aquarium te gaan bouwen.
Fijn om te horen!
Heerlijke hobby inderdaad. Lekker rustgevend zijn die vissen, dat is ook wel nodig na dat gekibbel in POL SC ;)
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:00:18 #130
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103207738
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 20:58 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Fijn om te horen!
Heerlijke hobby inderdaad. Lekker rustgevend zijn die vissen, dat is ook wel nodig na dat gekibbel in POL SC ;)
Klopt, ik ga trouwens voor een paludarium. Nu de vrouw nog overhalen.... :{
pi_103208086
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Klopt, ik ga trouwens voor een paludarium. Nu de vrouw nog overhalen.... :{
is veel werk, zo'n paludarium, lijkt me!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:08:51 #132
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103208309
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:05 schreef Zolcon het volgende:

[..]

is veel werk, zo'n paludarium, lijkt me!
Het maken zal wel wat uurtjes worden. Het onderhouden is zoals bij een aquarium als je het gewoon in verhouding inricht is onderhoud minimaal.
pi_103208408
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Het maken zal wel wat uurtjes worden. Het onderhouden is zoals bij een aquarium als je het gewoon in verhouding inricht is onderhoud minimaal.
dat is waar!
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  maandag 17 oktober 2011 @ 21:16:34 #134
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103208802
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 21:10 schreef Zolcon het volgende:

[..]

dat is waar!
Ik heb in het begin veel leergeld gepind en heel vaak overbodige spullen gekocht.
pi_103287632
Want to see... more... pics! :D
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:33:49 #136
92409 Twinky
Little star.
pi_103287690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:31 schreef Messina het volgende:
Want to see... more... pics! :D
Komen eraan! Tien minuutjes!

En vanavond komen mijn nieuwe beestjes: nog een stelletje vuurtjes, hommelgarnalen (O+) enn rasbora brigittae!
pi_103287790
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 17:33 schreef Twinky het volgende:

[..]

Komen eraan! Tien minuutjes!

En vanavond komen mijn nieuwe beestjes: nog een stelletje vuurtjes, hommelgarnalen (O+) enn rasbora brigittae!
*O*

Hier staat het er nu zo bij, semi midden in de kamer. Rechts nog net een stukje te zien van de oude bak. Ik hoop zoooo dat m'n nieuwe bak snel komt :D

Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 17:40:15 #138
92409 Twinky
Little star.
pi_103287919
Nou, hier even een plaatje van mijn etende vuurtjes:


En een Sewelia en Geenneusje (een Roodneus wiens neus was afgebroken)! Zijn neus groeit alweer flink aan en begint weer een rood puntje te krijgen!

  woensdag 19 oktober 2011 @ 20:12:33 #139
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_103294548
Hey leuke op :) ik zie dat mijn bak er ook bij staat :) ik zal eens kijken dat ik wat nieuwe foto's maak.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_103295275
morgen een aantal neritina slakken halen.
misschien ook paar otocinclus. maar daarvoor wacht ik eerst ff de watertest af.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 00:37:24 #141
92409 Twinky
Little star.
pi_103309898
KOMEN ZE O+O+

We beginnen met... een slakkenpiramide!


Dan: de hommeltjes O+


wat zijn hommeltjes eigenlijk? ze hebben een beetje rossige gloed en lijken ergens ook op die red/black crystal... misschien gewoon een mislukt doch zeer snoezig soort

En dan komen morgen de filmpjes van de rasbora brigittae. Je krijgt ze echt niet op de foto anders dan dit:

pi_103332490
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 20:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Kan ook erg mooi zijn? Malawi?
En we willen foto's! :@
Nee, discus.

Heb alleen even een paar kleine foto's van een jaartje geleden.



"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:56:18 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103418120
Ik heb ook wat nieuwe visjes :)

Krystal Red Garnaaltjes in mijn kleine bak. Kunnen ze mooi een beetje opruimen :P
Ik hoop een beetje dat ze zich uiteindelijk gaan voortplanten. Lijkt me wel gaaf. Ik heb begrepen dat ze dit vrij makkelijk doen (?)
Daarnaast nog wat kleine beplanting.

Een paartje maanvissen en 2 kogelvisjes in het andere aquarium :)

Foto's volgen nog een keer :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103418471
de eerste bewoners:

pi_103418528
en overzichtsfoto. wel van vorige week, inmiddels is er al wel weer wat veranderd maar camera is leeg dus die foto's komen nog wel weer.

  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:25:27 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103419156
Wat mooi Loecje. Ik heb dan toch maar een saaie bak hoor... moet ik toch eens wat aan doen.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103419350
had je al ergens een overzichtsfoto gepost? ben wel benieuwd
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:39:38 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103419605
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:31 schreef loecje het volgende:
had je al ergens een overzichtsfoto gepost? ben wel benieuwd
Nee en daarvoor is mijn bak echt niet interessant genoeg :@
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103419713
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:39 schreef Susie het volgende:

[..]

Nee en daarvoor is mijn bak echt niet interessant genoeg :@
Een bak hoef niet interessant of spectaculair te zijn. :)

Leuke foto's allemaal! Ik ga binnenkort weer wat OP-plaatjes aanpassen! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103419715
een saaie bak is een bak met enkel een bodem, water en vissen.
ik zag op je vorige foto in ieder geval al hout en verschillende planten dus saai kan het niet zijn.

ik vind mijn bak ook nog niet super.

[ Bericht 2% gewijzigd door loecje op 22-10-2011 16:52:35 ]
  Official ESF Kreviewer zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:42:54 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103419723
Mooie foto's allemaal.

Mijn planten doen het niet super. Groeien wel, maar qua kleur is het niet heel mooi. Vissen doen het prima.
pi_103419764
quote:
7s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:37 schreef Twinky het volgende:
KOMEN ZE O+O+

We beginnen met... een slakkenpiramide!
[ afbeelding ]

Dan: de hommeltjes O+
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat zijn hommeltjes eigenlijk? ze hebben een beetje rossige gloed en lijken ergens ook op die red/black crystal... misschien gewoon een mislukt doch zeer snoezig soort

En dan komen morgen de filmpjes van de rasbora brigittae. Je krijgt ze echt niet op de foto anders dan dit:

[ afbeelding ]
Leuke pics! Tip: Gordijnen dicht, lichten uit. Dit voorkomt glasreflecties op foto's :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103419771
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:42 schreef Kreator het volgende:
Mooie foto's allemaal.

Mijn planten doen het niet super. Groeien wel, maar qua kleur is het niet heel mooi. Vissen doen het prima.
wat voor plantenvoeding gebruik je ?
bij mij werden de planten geel. ik kreeg de tip om plantenveding met ijzer te gebruiken (Easy-Life Profito) en nu zijn ze weer mooi groen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:49:21 #154
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103419936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:42 schreef loecje het volgende:
een saaie bak is een bak met bodem, water en vissen.
ik zag op je vorige foto in ieder geval al hout en verschillende planten dus saai kan het niet zijn.

ik vind mijn bak ook nog niet super.
Slap excuus; fototoestel heeft mijn kerel mee, die is grote vissen aan het vangen :D
Nee, idd, heb er wel wat in, maar vind het gewoon eigenlijk wat kaal enzo. En zoals ik het lees hier, steken de meeste van jullie er best veel tijd in, ook met het meten van de waardes van het water enzo (doe ik dus nooit!) etc etc, dat maakt dat ik mij eigenlijk ook best schaam voor mijn bak.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103420147
dan vanavond fotos? O-)

meten van waardes doe ik nu vooral omdat mijn bak nog aan het opstarten is. water is nu perfect zonder dat ik daar extra dingen voor moest doen dus zolang er geen rare dingen gebeuren ga ik ook niet meten.
volgende week visjes *O*
pi_103420342
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:49 schreef Susie het volgende:

[..]

Slap excuus; fototoestel heeft mijn kerel mee, die is grote vissen aan het vangen :D
Nee, idd, heb er wel wat in, maar vind het gewoon eigenlijk wat kaal enzo. En zoals ik het lees hier, steken de meeste van jullie er best veel tijd in, ook met het meten van de waardes van het water enzo (doe ik dus nooit!) etc etc, dat maakt dat ik mij eigenlijk ook best schaam voor mijn bak.
Als je foto's plaatst, kunnen mensen hier je natuurlijk tips geven over eventuele verbeteringen! O-)
Schaam je niet voor je bak. We've seen it all. ;)


Dit was ooit onze bak. Notice de prachtige poster als achterwand. Notice de plastic bloem in de rechterhoek. De kalk-houdende witte stenen die absoluut niet geschikt waren voor het aquarium.
:@
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:05:16 #157
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_103420439
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:55 schreef loecje het volgende:
dan vanavond fotos? O-)

meten van waardes doe ik nu vooral omdat mijn bak nog aan het opstarten is. water is nu perfect zonder dat ik daar extra dingen voor moest doen dus zolang er geen rare dingen gebeuren ga ik ook niet meten.
volgende week visjes *O*
Hahaha! Morgen dan maar? Zal kijken of het gaat lukken en of de vissen zich laten zien, want overdag is er geen hol aan! Stomme verstopvissen }:|
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_103420799
Update:



En de huidige bewoners (het zijn er veel meer):

Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_103421264
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:01 schreef Messina het volgende:

[..]

Als je foto's plaatst, kunnen mensen hier je natuurlijk tips geven over eventuele verbeteringen! O-)
Schaam je niet voor je bak. We've seen it all. ;)

[ afbeelding ]
Dit was ooit onze bak. Notice de prachtige poster als achterwand. Notice de plastic bloem in de rechterhoek. De kalk-houdende witte stenen die absoluut niet geschikt waren voor het aquarium.
:@
Die poster en die plastic bloem vind ik nog niet eens zo heel erg (wel lelijk, maar niet echt een beginnersfout ofzo)
Maar kalkhoudende stenen daarentegen :X
Wat zullen jouw waterwaardes geweest zijn :?
pi_103421600
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:29 schreef Markster het volgende:

[..]

Die poster en die plastic bloem vind ik nog niet eens zo heel erg (wel lelijk, maar niet echt een beginnersfout ofzo)
Maar kalkhoudende stenen daarentegen :X
Wat zullen jouw waterwaardes geweest zijn :?
Geen idee... Ik heb ze er uiteindelijk wel weer uitgevist. Maar het werd als "aquariumstenen" verkocht bij de Praxis (of Gamma). Ben blij dat ik tegenwoordig iets meer check voor ik iets in m'n aquarium doe. Of het nou planten zijn, zand of planten. Altijd even checken...
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:28:00 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103432306
Ik ben echt verliefd geworden op mijn garnaaltjes. Die beestjes zijn echt leuk :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:21:34 #162
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103471752
Dammit!
Die kogelvisjes lijken heel lief en leuk, maar ze zijn alles behalve aardig tegen mijn andere vissen.

Ik was gisteren naar een andere winkel dan normaal. Ik had een beetje uitgelegd wat ik heb en wat ik wilde en vroeg of die beestjes erbij kunnen. Was geen probleem volgens de verkoper.

Inmiddels hebben ze al de vinnen van mijn mannetjes Apistogramma geknabbeld en die is nu dood :(
Nu zitten ze achter de andere vissen aan.
Eerst dacht ik, ik zet ze wel in de andere bak bij de Tetra's. Die laten ze in de bak waar ze nu in zitten ook met rust dus hopelijk zou dat lukken. Maar ja, daar zitten mijn nieuwe garnaaltjes in en die worden waarschijnlijk gewoon als lekker hapje gezien. Geen optie dus.

Ik ga in ieder geval nooit meer naar die winkel. Hij zit wel wat meer in de buurt dan de winkel waar ik mijn aquarium mee opgezet heb, maar die weet veel beter wat wel en niet te doen.

Iemand die toevallig 2 kogelvisjes wil hebben?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103471962
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:21 schreef Komakie het volgende:
Dammit!
Die kogelvisjes lijken heel lief en leuk, maar ze zijn alles behalve aardig tegen mijn andere vissen.

Ik was gisteren naar een andere winkel dan normaal. Ik had een beetje uitgelegd wat ik heb en wat ik wilde en vroeg of die beestjes erbij kunnen. Was geen probleem volgens de verkoper.

Inmiddels hebben ze al de vinnen van mijn mannetjes Apistogramma geknabbeld en die is nu dood :(
Nu zitten ze achter de andere vissen aan.
Eerst dacht ik, ik zet ze wel in de andere bak bij de Tetra's. Die laten ze in de bak waar ze nu in zitten ook met rust dus hopelijk zou dat lukken. Maar ja, daar zitten mijn nieuwe garnaaltjes in en die worden waarschijnlijk gewoon als lekker hapje gezien. Geen optie dus.

Ik ga in ieder geval nooit meer naar die winkel. Hij zit wel wat meer in de buurt dan de winkel waar ik mijn aquarium mee opgezet heb, maar die weet veel beter wat wel en niet te doen.

Iemand die toevallig 2 kogelvisjes wil hebben?
Heb je exacte naam en fotootjes van die kogels?
Even kijken of ik behoefte heb aan een kogelbak
pi_103472628
daarom neem ik niets standaard aan van een winkel.
eerst zelf info inwinnen op internet. dan weer terug om de vissen te kopen.
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:38:19 #165
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103473144
quote:
2s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:23 schreef Markster het volgende:

[..]

Heb je exacte naam en fotootjes van die kogels?
Even kijken of ik behoefte heb aan een kogelbak
Het is een Tetraodon travancoricus of een Colomesus asellus. Ik ben er niet 100% zeker van. (zoals bekend, ik ben gruwelijk slecht met vissennamen)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:41:32 #166
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103473424
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:32 schreef loecje het volgende:
daarom neem ik niets standaard aan van een winkel.
eerst zelf info inwinnen op internet. dan weer terug om de vissen te kopen.
Ik normaal ook eigenlijk. Ik baal er onwijs van,want eigenlijk gaat mijn hele aquarium goed met elkaar en heb ik alle vissen juist zo goed mogelijk op elkaar afgestemd. 1 keer ergens anders heen en het is fout.

Hier staat nog wat info trouwens.
http://dier-en-natuur.inf(...)s-dwergkogelvis.html

Het klopt wel ongeveer met mijn ervaring. Kortvinnige vissen laten ze met rust, langvinnigen niet.
Ze zeggen dat hij wel met garnalen gehouden kan worden, maar dan vraag ik me even de grootte van die garnalen af aangezien mijn garnaaltjes heel klein zijn. Anders gooi ik ze in de andere bak tot ik ze kwijt ben.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103473662
kan je ze niet gewoon terug brengen?
  zondag 23 oktober 2011 @ 21:45:09 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103473728
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:44 schreef loecje het volgende:
kan je ze niet gewoon terug brengen?
ehm... eigenlijk nog nooit aan gedacht. Leek me eigenlijk een beetje onlogisch als dat zou mogen :?
(waarom? geen idee eigenlijk)

Edit: e-mail verstuurd naar de winkel om te vragen of we hier iets aan kunnen doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Komakie op 23-10-2011 21:50:47 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:22:06 #169
92409 Twinky
Little star.
pi_103476718
He, naar verhaal -O- zou tof zijn als ze terug naar de winkel kunnen!

Hier ook een minder prettig berichtje. Roodneusgarnalen kunnen inderdaad springen. Er lag een uitgedroogde naast het aquarium toen ik vanmiddag thuiskwam. Jammer, het zijn erg mooie beestjes en leuk om naar te kijken, zitten vaak in het zicht. Gelukkig zijn er nog twee!

ik dacht trouwens dat 20 hommel- en vuurgarnaaltjes veel zou zijn in 25liter. Ik moet toch nog steeds best even zoeken wil ik er een paar zien! Wat kunnen die zich goed verstoppen!
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:57:08 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103479217
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:22 schreef Twinky het volgende:
He, naar verhaal -O- zou tof zijn als ze terug naar de winkel kunnen!

Hier ook een minder prettig berichtje. Roodneusgarnalen kunnen inderdaad springen. Er lag een uitgedroogde naast het aquarium toen ik vanmiddag thuiskwam. Jammer, het zijn erg mooie beestjes en leuk om naar te kijken, zitten vaak in het zicht. Gelukkig zijn er nog twee!

ik dacht trouwens dat 20 hommel- en vuurgarnaaltjes veel zou zijn in 25liter. Ik moet toch nog steeds best even zoeken wil ik er een paar zien! Wat kunnen die zich goed verstoppen!
Ik heb nu 5 Chrystal Red garnalen in mijn 54L bak zitten. Gelukkig zit er niet heel erg veel beplanting in, anders zou ik ze al helemaal niet meer terug kunnen vinden :')
ik wil er nog wel een aantal bij hebben, maar ik vind ze vrij prijzig. Het schijnt dat ze zich makkelijk voortplanten dus zou leuk zijn als ik er een heleboel bij krijg ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 23 oktober 2011 @ 23:12:01 #171
92409 Twinky
Little star.
pi_103479991
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb nu 5 Chrystal Red garnalen in mijn 54L bak zitten. Gelukkig zit er niet heel erg veel beplanting in, anders zou ik ze al helemaal niet meer terug kunnen vinden :')
ik wil er nog wel een aantal bij hebben, maar ik vind ze vrij prijzig. Het schijnt dat ze zich makkelijk voortplanten dus zou leuk zijn als ik er een heleboel bij krijg ;)
Als je goed googlet vind je ontzettend veel prijsverschil. Vooral de niet-perfecte gaan voor helemaal niet zo veel de deur uit! Ik weet niet hoe mooie je wil, maar de iets minder mooie zijn er al voor 2/3 euro p/s.
  maandag 24 oktober 2011 @ 00:43:47 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103483814
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

Als je goed googlet vind je ontzettend veel prijsverschil. Vooral de niet-perfecte gaan voor helemaal niet zo veel de deur uit! Ik weet niet hoe mooie je wil, maar de iets minder mooie zijn er al voor 2/3 euro p/s.
Tja "hoe mooi" is natuurlijk een beetje een relatief begrip.
Ik heb al wel gezien dat via marktplaats ik in de buurt best wel een paar aardige kan krijgen. Misschien maar eens kijken hoe of wat.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103485318
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:21 schreef Komakie het volgende:
*knip*

Iemand die toevallig 2 kogelvisjes wil hebben?
Kogelvissen houd je sowieso met minimaal drie stuks. 1 man, 2 vrouw.
Ik weet niet waar jij je vissen koopt, maar ik zou in het vervolg die winkel links laten liggen. Elke goede fish store weet dat je kogelvissen niet in een gezelschapsaquarium moet houden, en zullen je er sowieso voor waarschuwen als je er toch op staat.
Je hebt nu wel een hele goede les gehad, though. Vertrouw nooit een verkoper. Vaak willen ze maar een ding. Verkopen. ;)

Ik vraag me af hoeveel mensen piranha's in hun bak zouden gooien zonder onderzoek als ze er superschattig uit zouden zien en/of mooie kleuren zouden hebben.

Je raekt an de dinge geweun.
pi_103485337
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:06 schreef loecje het volgende:
en overzichtsfoto. wel van vorige week, inmiddels is er al wel weer wat veranderd maar camera is leeg dus die foto's komen nog wel weer.

[ afbeelding ]
Wat zijn dat voor zakjes eigenlijk, loecje? Mos of zo? :)
Je bak ziet er leuk uit, zo met dat 'paadje' :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103485359
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2011 23:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

Als je goed googlet vind je ontzettend veel prijsverschil. Vooral de niet-perfecte gaan voor helemaal niet zo veel de deur uit! Ik weet niet hoe mooie je wil, maar de iets minder mooie zijn er al voor 2/3 euro p/s.
Ik ben toch een beetje huiverig voor marktplaats vissen/garnalen/slakken. Wie weet wat voor ziekte ze meedragen, of wat voor zooi d'r in dat water zit.

Misschien ben ik te paranoia :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103486293
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 02:13 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor zakjes eigenlijk, loecje? Mos of zo? :)
Je bak ziet er leuk uit, zo met dat 'paadje' :D
dat is een netje waarmee het mos om een steen gebonden zit.
ik kon geen groene netjes vinden maar ach straks is dit helemaal begroeit en zie je er niets meer van.
  maandag 24 oktober 2011 @ 07:51:42 #177
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_103486422
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 02:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben toch een beetje huiverig voor marktplaats vissen/garnalen/slakken. Wie weet wat voor ziekte ze meedragen, of wat voor zooi d'r in dat water zit.

Misschien ben ik te paranoia :@
Meestal minder dan in de standaard LFS :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 08:50:28 #178
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103486904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:44 schreef loecje het volgende:

[..]

wat voor plantenvoeding gebruik je ?
bij mij werden de planten geel. ik kreeg de tip om plantenveding met ijzer te gebruiken (Easy-Life Profito) en nu zijn ze weer mooi groen.
Ik gebruik Easylife Profito. ;). Maar ik doe vast iets fout qua snoeien en bijhouden. Planten zien er vies uit.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 08:52:19 #179
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103486934
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:21 schreef Komakie het volgende:
Ik was gisteren naar een andere winkel dan normaal. Ik had een beetje uitgelegd wat ik heb en wat ik wilde en vroeg of die beestjes erbij kunnen. Was geen probleem volgens de verkoper.
Mja. Google is je vriend. Dat had je binnen 30 seconden kunnen lezen natuurlijk. Een (slechte) verkoper wil gewoon verkopen.
Volgende keer een beetje inlezen voordat je vissen koopt.

...garnaaltjes gaan ze trouwens inderdaad gewoon oppeuzelen.
  maandag 24 oktober 2011 @ 10:53:46 #180
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103489367
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 02:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Kogelvissen houd je sowieso met minimaal drie stuks. 1 man, 2 vrouw.
Ik weet niet waar jij je vissen koopt, maar ik zou in het vervolg die winkel links laten liggen. Elke goede fish store weet dat je kogelvissen niet in een gezelschapsaquarium moet houden, en zullen je er sowieso voor waarschuwen als je er toch op staat.
Je hebt nu wel een hele goede les gehad, though. Vertrouw nooit een verkoper. Vaak willen ze maar een ding. Verkopen. ;)
Ik moet zeggen dat ze in de winkel waar ik begonnen ben altijd heel correct zijn. Tot nu toe werkt alles wat ik bij hun gehaald heb perfect. Ze zijn ook heel voorzichtig met wat je in een aquarium kan gooien. Als er ook maar een klein idee is dat het niet kan, raden ze het heel duidelijk af. Wel zo fijn. :)
Zoals ik al zei is het een andere winkel dan waar ik normaal naar toe ga. Achteraf spijt van gehad en ga ik in ieder geval daar nooit meer komen.
Balen, maar jammer genoeg niets aan te doen. Ik wil alleen a.s.a.p. van die beestjes af. :(

quote:
Ik vraag me af hoeveel mensen piranha's in hun bak zouden gooien zonder onderzoek als ze er superschattig uit zouden zien en/of mooie kleuren zouden hebben.

[ afbeelding ]
Voordeel van piranha's is dat het redelijk algemeen bekend is dat ze niet in een standaard bak kunnen. Zeker nu die film erover uit is gekomen :P (toevallig zaterdag gezien. Wat een boutfilm zeg :') )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 11:17:35 #181
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103490008
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 10:53 schreef Komakie het volgende:
Ik wil alleen a.s.a.p. van die beestjes af. :(
Breng ze terug.
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:43:33 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103493026
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2011 11:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Breng ze terug.
Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of dat mag. Nog geen reactie en ik ben niet in de gelegenheid om op mijn werk te bellen :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103493141
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2011 08:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik gebruik Easylife Profito. ;). Maar ik doe vast iets fout qua snoeien en bijhouden. Planten zien er vies uit.
Mij is verteld dat niet alle planten hun volledige voedselbron uit het water kunnen halen, en dat voedingsstoffen bij de wortels stoppen dus ook erg belangrijk kan zijn. Misschien het moeite waard om eens te proberen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of dat mag. Nog geen reactie en ik ben niet in de gelegenheid om op mijn werk te bellen :(
Heb je niet even een backupbakje waar ze in kunnen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103493255
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2011 07:51 schreef Prowl het volgende:

[..]

Meestal minder dan in de standaard LFS :P
Ik heb nog nooit een zieke vis meegekregen van mijn LFS. Ze hebben best een heftig quarantaine-beleid waar ik kom, misschien dat dat helpt. Maar goed, ook zij kunnen niet altijd alles zien dus er zullen best wat ziektes rondzweven in die bakken daar, ja.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:52:58 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103493409
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Mij is verteld dat niet alle planten hun volledige voedselbron uit het water kunnen halen, en dat voedingsstoffen bij de wortels stoppen dus ook erg belangrijk kan zijn. Misschien het moeite waard om eens te proberen ;)

[..]

Heb je niet even een backupbakje waar ze in kunnen?
Nee niet echt. Mijn ene bak zitten tetra's en garnalen. Als ik ze daar in doe ben ik waarschijnlijk mijn garnaaltjes kwijt. De bak waar ze nu in zitten terroriseren ze, maar tot nu toe gaat het buiten die ene vis nog redelijk dus ik hoop dat als ik straks thuis kom en alles nog leeft.

Niet iemand die toevallig nog een idee heeft om ze in een soort kooitje te doen in het water ofzo? :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103493689
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

Nee niet echt. Mijn ene bak zitten tetra's en garnalen. Als ik ze daar in doe ben ik waarschijnlijk mijn garnaaltjes kwijt. De bak waar ze nu in zitten terroriseren ze, maar tot nu toe gaat het buiten die ene vis nog redelijk dus ik hoop dat als ik straks thuis kom en alles nog leeft.

Niet iemand die toevallig nog een idee heeft om ze in een soort kooitje te doen in het water ofzo? :P




Maar reken dan wel op enorme stress bij die beestjes...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103493767
ik zag vorige week bij iemand een die superfish box die je buiten je aquarium kan hangen, en daar een pompje bij zodat er constant stroming en vers water is. lijkt mij ideaal als kweekbakje. maarja ik was niet vanplan te gaan kweken

edit:
foto
schematisch

[ Bericht 33% gewijzigd door loecje op 24-10-2011 13:10:08 ]
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 13:17:06 #188
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103494253
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 12:46 schreef Messina het volgende:

Mij is verteld dat niet alle planten hun volledige voedselbron uit het water kunnen halen, en dat voedingsstoffen bij de wortels stoppen dus ook erg belangrijk kan zijn. Misschien het moeite waard om eens te proberen ;)
Ze groeien als kool. Doe af en toe wel tabletjes erbij, maar echt nodig is het niet. Het is meer dat sommige planten echt enorm bruin en vies zijn. De planten zelf zijn goed, maar er zit drap op ofzo.
Ik zal vanavond wel even wat foto's maken, dat zegt meer dan 1000 woorden. B-).
pi_103496039
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 13:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ze groeien als kool. Doe af en toe wel tabletjes erbij, maar echt nodig is het niet. Het is meer dat sommige planten echt enorm bruin en vies zijn. De planten zelf zijn goed, maar er zit drap op ofzo.
Ik zal vanavond wel even wat foto's maken, dat zegt meer dan 1000 woorden. B-).
Dan wachten we de foto's wel even af :)
Het klinkt zo als bruinalg ;)

Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 14:12:38 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103496375
Zou best kunnen. De blauwalg is er ook nog niet helemaal uit. (wel bijna). Tijd voor een nieuw probleem. :'(.
pi_103497004
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:12 schreef Kreator het volgende:
Zou best kunnen. De blauwalg is er ook nog niet helemaal uit. (wel bijna). Tijd voor een nieuw probleem. :'(.
Heb je toevallig i.v.m. je blauwalg probleem je lichttijd naar minder uren gezet? Ik heb even zitten google'n op bruinalg, en daar staat als oorzaak vaak "te weinig licht".
Je raekt an de dinge geweun.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 14:36:18 #192
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103497214
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je toevallig i.v.m. je blauwalg probleem je lichttijd naar minder uren gezet? Ik heb even zitten google'n op bruinalg, en daar staat als oorzaak vaak "te weinig licht".
Nope. Gewoon van 14:00 tot 23:00, as usual.
  maandag 24 oktober 2011 @ 14:44:10 #193
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103497500
Bij mij zijn een aantal planten ook wat smerig, maar dat komt omdat er een hoop rommel in het water zit en aangezien de planten in de tegenovergestelde hoek van het filter staat gaat daar een heleboel viezigheid in zitten.
Ik wil eigenlijk die bak een keer leeg halen en helemaal schoon maken. Er ligt zo veel drap op de grond en die komen dan in de planten terecht door de stroming. Dat krijg je er jammer genoeg niet af met een stofzuigertje oid aangezien je dan de hele plantjes mee neemt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 14:51:30 #194
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103497792
Ja. Daarover gesproken. Heeft iemand hier ervaring met die Eheim automatische grindbodem schoonmaakdingen?
pi_103497888
quote:
5s.gif Op maandag 24 oktober 2011 14:51 schreef Kreator het volgende:
Ja. Daarover gesproken. Heeft iemand hier ervaring met die Eheim automatische grindbodem schoonmaakdingen?
Ik heb deze:



En ben daar zeer tevreden over ;) Zuigt als een malle, maar laat m'n zand met rust :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103498349
ik heb zoiets gemaakt

moet er nog wat aan veranderen maar het werkt wel

wat betreft bruinalg. had ik ook iets wat last van. schijnt vrij normaal te zijn in een opstart bak.
tip: Neritina slakken nemen ;) hier is alles na een weekendje weg.
  maandag 24 oktober 2011 @ 15:10:45 #197
92409 Twinky
Little star.
pi_103498609
ik had zo'n stofzuigerding gekocht (zonder motortje) maar zie geen voordeel, ik doe het nu gewoon met een gewone slang, even zuigen aan het einde en dan pielen zodat het precies boven de poep is. Niet fantastisch maar wel okay.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 15:33:43 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103499568
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 15:04 schreef loecje het volgende:
wat betreft bruinalg. had ik ook iets wat last van. schijnt vrij normaal te zijn in een opstart bak.
tip: Neritina slakken nemen ;) hier is alles na een weekendje weg.
Hm. Interessant. Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden. (maar eerst foto's maken)
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 17:35:12 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103504623
Foto's:


Vies. Geen idee waarom. Kwam zo ineens.


Doet het niet zo goed sinds ie last had van blauwalg. Begint wel weer een beetje te leven. Te redden, of moet er wat nieuws voor in de plaats?


Te hard gegroeid/verkeerd gesnoeid. Alleen bovenin mooi vol en groen. De rest is stengels. :').


Doet het prima. B-)


Doen het ook prima. Mooi van kleur, niet vies.

En zo ook nog wat meer planten die het super doen. Het zijn net die bovenste van hier die er niet uitzien. :'(.
pi_103505001
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:35 schreef Kreator het volgende:
Foto's:

[ afbeelding ]
Vies. Geen idee waarom. Kwam zo ineens.

[ afbeelding ]
Doet het niet zo goed sinds ie last had van blauwalg. Begint wel weer een beetje te leven. Te redden, of moet er wat nieuws voor in de plaats?

[ afbeelding ]
Te hard gegroeid/verkeerd gesnoeid. Alleen bovenin mooi vol en groen. De rest is stengels. :').

[ afbeelding ]
Doet het prima. B-)

[ afbeelding ]
Doen het ook prima. Mooi van kleur, niet vies.

En zo ook nog wat meer planten die het super doen. Het zijn net die bovenste van hier die er niet uitzien. :'(.
Hmm. Het lijkt er toch op dat je toppen zo mooi vol zijn/waren, dat het middenstuk te weinig licht heeft gekregen. Dat is het enige wat ik zo even uit m'n duim kan zuigen ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:54:15 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103505426
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:35 schreef Kreator het volgende:
Foto's:

[ afbeelding ]
Vies. Geen idee waarom. Kwam zo ineens.

[ afbeelding ]
Doet het niet zo goed sinds ie last had van blauwalg. Begint wel weer een beetje te leven. Te redden, of moet er wat nieuws voor in de plaats?

[ afbeelding ]
Te hard gegroeid/verkeerd gesnoeid. Alleen bovenin mooi vol en groen. De rest is stengels. :').


Doet het prima. B-)

[ afbeelding ]
Doen het ook prima. Mooi van kleur, niet vies.

En zo ook nog wat meer planten die het super doen. Het zijn net die bovenste van hier die er niet uitzien. :'(.
Die is echt schattig :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 17:57:16 #202
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103505523
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die is echt schattig :D
:7. Ik wilde er meer, maar er was er nog maar 1. :'(.
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:01:04 #203
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103505648
quote:
6s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:57 schreef Kreator het volgende:

[..]

:7. Ik wilde er meer, maar er was er nog maar 1. :'(.
Zo tussen die stenen vind ik hem echt leuk :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:10:14 #204
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103505954
Btw, hoe snel groeien crystal red garnaaltjes :? Ik heb echt het idee dat die beesten al anderhalf keer groter zijn dan toen ik ze kocht (zaterdag)
Zal wel aan mij liggen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer maandag 24 oktober 2011 @ 18:20:34 #205
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103506352
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:10 schreef Komakie het volgende:
Btw, hoe snel groeien crystal red garnaaltjes :? Ik heb echt het idee dat die beesten al anderhalf keer groter zijn dan toen ik ze kocht (zaterdag)
Zal wel aan mij liggen :P
Zo snel groeien ze ieg niet. Paar maandjes, dan zijn ze een cm of 3.
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:09:58 #206
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103512094
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zo snel groeien ze ieg niet. Paar maandjes, dan zijn ze een cm of 3.
Nee dacht ik ook eigenlijk niet, maar voor mijn gevoel zijn ze groter dan toen ik ze kocht. Zal wel zijn omdat ik er nu aan gewend ben dat ze best klein zijn ofzo :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103514218
Pff wordt echt gek van mijn mannelijke platy's ze zijn mijn vrouwtjes maar de hele dag aan het verkrachten, echt niet normaal.
Denk dat ik maar wat mannetjes ga weg doen maar goed ik blijf dan aan de gang want ik heb weer tig kleintjes.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen zodat de vrouwtjes wat meer rust krijgen? Beschutting heb ik genoeg.

Dit is trouwens echt niet normaal meer http://link.marktplaats.nl/495763052 wat een triest aquarium.

Zal mijn 250liter een van deze dagen wel is plaatsen.
pi_103514858
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:41 schreef Kadooosh het volgende:
Pff wordt echt gek van mijn mannelijke platy's ze zijn mijn vrouwtjes maar de hele dag aan het verkrachten, echt niet normaal.
Denk dat ik maar wat mannetjes ga weg doen maar goed ik blijf dan aan de gang want ik heb weer tig kleintjes.
Zijn er nog andere dingen die ik kan doen zodat de vrouwtjes wat meer rust krijgen? Beschutting heb ik genoeg.

Dit is trouwens echt niet normaal meer http://link.marktplaats.nl/495763052 wat een triest aquarium.

Zal mijn 250liter een van deze dagen wel is plaatsen.
De enige manier lijkt me; Alle mannen weg doen ;)
Je kan wel meer vrouwen erbij nemen, maar dan krijg je automatisch dus ook meer jongen... ;)

Ach, wat zielig... Ik erger me ook al weken aan deze advertentie. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103518716
Pas ik enkele plaatjes in de OP aan, zet ik de datums er verkeerd op :')
Ik zal het binnenkort weer even aanpassen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103519121
Wel tof dat je al die moeite doet, Messina. *O*
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_103533315
niet alleen goudvissen die te klein zitten. maar kijk eens naar een willekeurig visbestand van de Gevuld zoetwateraquaria.
ik dacht er in het begin aan om een compleet aquarium over te nemen. maar na me een beetje te hebben ingelezen kwam ik erachter dat maar weinig (1 op 10 ofzo) aquaria een normaal visbestand hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:11:00 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103533952
Sommige mensen interesseert het ook gewoon geen reet.

Als je dit gaat lezen wordt je verbazing ook steeds groter:
http://forum.punkyfish.nl/viewtopic.php?f=46&t=77988
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:17:16 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103534086
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 09:39 schreef loecje het volgende:
niet alleen goudvissen die te klein zitten. maar kijk eens naar een willekeurig visbestand van de Gevuld zoetwateraquaria.
ik dacht er in het begin aan om een compleet aquarium over te nemen. maar na me een beetje te hebben ingelezen kwam ik erachter dat maar weinig (1 op 10 ofzo) aquaria een normaal visbestand hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat was de vuistregel? Per cm vis 10 liter water?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:30:57 #214
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103534441
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Wat was de vuistregel? Per cm vis 10 liter water?
Dan zou het wel heel karig worden. Het is maximaal 1cm per liter, maar dat betekent niet dat je een vis van 10cm in een 10L bak kunt stoppen, of dat je met gemak 300cm aan vissen in je 300L aquarium kunt stoppen. Het is meer om mensen een leidraad te geven die dat kennelijk nodig hebben.
pi_103535393
er zijn meerdere vuistregels. ik heb geleerd: 10 keer zijn volwassen lengte = minimum lengte van het aquarium.
verschilt ook een beetje hoe actief de vis is.
en voor de hoeveelheid vis: max 1cm lichaamslengte per liter.

ik gebruik de afmetingen van aquavisie als richtlijn.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:31:45 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103536042
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 10:30 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dan zou het wel heel karig worden. Het is maximaal 1cm per liter, maar dat betekent niet dat je een vis van 10cm in een 10L bak kunt stoppen, of dat je met gemak 300cm aan vissen in je 300L aquarium kunt stoppen. Het is meer om mensen een leidraad te geven die dat kennelijk nodig hebben.
Inderdaad is het in de bak dan karig. In mijn aquarium heb ik nooit veel vis gehad. Ook nooit geen problemen gehad.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:32:38 #217
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103536069
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Inderdaad is het in de bak dan karig. In mijn aquarium heb ik nooit veel vis gehad. Ook nooit geen problemen gehad.
Dat is natuurlijk geen automatisch gevolg van...
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:05:52 #218
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103537156
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 11:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen automatisch gevolg van...
Jawel hoor. Je creëert een mini biotoop met teveel vis erin dus je biotoop is ten alle tijden verstoord. Daarom heb je ook een pomp met filters nodig. Echter staan de filters niet garant voor een evenwichtig biotoop.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:09:26 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103537263
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:05 schreef betyar het volgende:

[..]

Jawel hoor. Je creëert een mini biotoop met teveel vis erin dus je biotoop is ten alle tijden verstoord. Daarom heb je ook een pomp met filters nodig. Echter staan de filters niet garant voor een evenwichtig biotoop.
Meer dan 1cm vis per 10 liter water kan prima. Ben het wel met je eens dat minder vaak beter is, maar dat is geen enkele garantie. Het is onzin om te verkondigen dat dat de enige reden is dat jij nooit problemen hebt gehad. (als je helemaal geen vis hebt, gaat er helemaal nooit wat mis!!)

Overigens, over overcrowding gesproken:

  dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:24:13 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103537672
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meer dan 1cm vis per 10 liter water kan prima. Ben het wel met je eens dat minder vaak beter is, maar dat is geen enkele garantie. Het is onzin om te verkondigen dat dat de enige reden is dat jij nooit problemen hebt gehad. (als je helemaal geen vis hebt, gaat er helemaal nooit wat mis!!)

Overigens, over overcrowding gesproken:

Ik constateer dat alleen.
Wij waren op vakantie hadden we thuis stroom uitval en de terugslagklep werkte niet, gevolg bioloog overstroomt en een litertje of 100 het aquarium uit. Schoonmoeder belt in paniek op. Ik zeg de pomp afzetten en meer kun je niet doen, 3 weken later komen we terug niks aan het handje in de bak, gewoon biologisch goed. De pomp heeft ook niet meer gedraaid, Af en toe wat water ververst omdat het water te bruin werd door de looizuren.
pi_103538076
Ik vind net een dode vis. Ik ben daar altijd helemaal van slag van ;(
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:31:22 #222
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103539920
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 12:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meer dan 1cm vis per 10 liter water kan prima. Ben het wel met je eens dat minder vaak beter is, maar dat is geen enkele garantie. Het is onzin om te verkondigen dat dat de enige reden is dat jij nooit problemen hebt gehad. (als je helemaal geen vis hebt, gaat er helemaal nooit wat mis!!)

Overigens, over overcrowding gesproken:

Wtf, het lijkt wel spitsuur in Amsterdam |:(

Ook de tekst van die gast erbij :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Komakie op 25-10-2011 13:46:53 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103547200
nieuwe visjes:)

eerst een overzichtje.


4x otocinclus. volgens kaartje is het O.Affinis. maar dat soort wordt amper verkocht. als ik naar de tekening kijk denk ik dat het de O. vittatus is.


een van de slakken liet zich overdag zien.


en nog 2 foto's


[ Bericht 18% gewijzigd door loecje op 25-10-2011 19:08:38 ]
pi_103553059
Leuke foto's! :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103553688
dankje.
ik ben nog met de instellingen van de camera(panasonic lumix FX37) aan het prutsen.
automatisch scherpstellen gaat vaak verkeerd en ik kan niet vinden hoe ik dat handmatig kan doen.
anders de camera van mn vriend maar eens lene. die heeft iets wat meer opties.

iemand nog tips voor nog betere foto's??
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:57:38 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103557055
Ik mag de 2 kogelvisjes terug brengen :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 26 oktober 2011 @ 01:05:35 #227
92409 Twinky
Little star.
pi_103568359
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 20:57 schreef Komakie het volgende:
Ik mag de 2 kogelvisjes terug brengen :)
mooi!
pi_103595576
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:50 schreef Messina het volgende:

[..]

De enige manier lijkt me; Alle mannen weg doen ;)
Je kan wel meer vrouwen erbij nemen, maar dan krijg je automatisch dus ook meer jongen... ;)

Ach, wat zielig... Ik erger me ook al weken aan deze advertentie. }:|
Pff triest hoor, denk dat ie express ook nog de breedte van het aquarium erbij heeft gezet ;).

Hier mijn aquarium dan, moet nog wel wat andere vissen kopen en will eigenlijk af van de mannelijke of vrouwelijke platys maar dat is bijna onmogelijk, heb nu alweer tig jonkies rond zwemmen :p.

Heb hem nu ook pas 1,5 maand dus doe nog maar rustig aan.

Had eigenlijk helemaal zand moeten gaan, heb ik nu heel spijt van maar heb nu maar een zandstrandje gemaakt voor mijn bronchis splendes(corydora) en wou ook nog wat vriendjes voor hem kopen maar geen enkele winkel in de buurt hebben ze :(.
Het strandje waardeert ie wel, elke ochtend zit ie erop *)





pi_103599412
Heeft iemand trouwens ervaring met tl dimmers, zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/483795729

Vind het altijd een beetje nep dat het licht hup uit gaat, lijkt mij een stuk mooier als dat geleidelijk gaat zoals in het echt ;).
pi_103599848
ik dacht dat je daar van die speciale (dure) tllampen voor nodig had.
schrik me elke keer dood als het licht aan/uit gaat. en pang van de tijdklok en een lichtflits...
pi_103600035
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:12 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met tl dimmers, zoals deze:
http://link.marktplaats.nl/483795729

Vind het altijd een beetje nep dat het licht hup uit gaat, lijkt mij een stuk mooier als dat geleidelijk gaat zoals in het echt ;).
Geen ervaring mee, wist zelfs niet eens dat het bestond. Ga hier eens naar kijken, interessant.
Overigens heb ik drie TL lampen die afzonderlijk aan en uit gaan.
Het begint met de rode, dan de wit/gele, dan de witte.
En in tegengestelde volgorde weer uit. Zo heb ik een beetje het zonsopgang/zonsondergang nagebootst :P

Je raekt an de dinge geweun.
pi_103600127
Werkt wel, maar dan moet je wel dimbare EVSA's hebben, anders gaat dit dus niet werken.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103600154
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Werkt wel, maar dan moet je wel dimbare EVSA's hebben, anders gaat dit dus niet werken.
Ah, en das duur zeker? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103600469
Als je van die speciale aquarium merken gaat wel.
Een Philips dimbare evsa gaat zit je tussen de 40 a 60 euro per stuk, maar dat is afhankelijk van je lampen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103600873
Hoe weet je of je vsa's dimbaar zijn dan?
Maar dan heb je dus ook weer speciale tl lampen nodig?

Te dure grap ben ik bang.
Zou wel erg mooi zijn.
  woensdag 26 oktober 2011 @ 22:24:26 #236
92409 Twinky
Little star.
pi_103604180
hmm. Mijn net nieuwe Brigittae doen het fantastisch, ze worden steeds roder! Maar nu zag ik bij een van de roodste dat hij/zij een behoorlijk dikke buik had. Of eerder dikke borst. Zilver en dikkig. Zwanger? Nu al? Of ziek?
pi_103604663
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:34 schreef Kadooosh het volgende:
Hoe weet je of je vsa's dimbaar zijn dan?
Maar dan heb je dus ook weer speciale tl lampen nodig?

Te dure grap ben ik bang.
Zou wel erg mooi zijn.
Dat staat erop. Heb je anders een merk/typenummer?
En je gebruikt dan normale TLs.
Enige wat belangrijk is, is dat je kabels niet te lang mogen zijn bij dimbare evsa's.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 oktober 2011 @ 09:01:06 #238
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103614084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 22:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat staat erop. Heb je anders een merk/typenummer?
En je gebruikt dan normale TLs.
Enige wat belangrijk is, is dat je kabels niet te lang mogen zijn bij dimbare evsa's.
De meeste aquariums hebben standaard geen dimbare vsa's. Heb het zelf ook wel eens uitgezocht.
Als je dat wil aansluiten op je aquarium moet je allemaal kabels gaan trekken van je TL balk naar beneden enzo. Wordt er niet mooier op.

Je hebt ook wel van die kant en klare stekkerblokken, maar die zijn nog veel duurder.
pi_103614962
Klopt, dat hebben de meeste ook niet.
dimbare vsa's opzich zijn de grootste kosten niet.
Nadeel is dat je kabels maximaal 1 en 1,5 meter lang mogen zijn om geen storingen te krijgen.
Dus je moet de vsa's OF in je kap monteren (betekent dus meer hitte onder de kap), of achter je kap.

En ja, je kan het heel mooi maken, maar dat kost je of veel geld, of veel moeite.
Maargoed, het resultaat liegt er natuurlijk niet om
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_103615014
Zullen wel geen dimbare vsa's zijn dan, ze zitten gemonteerd in de kap en er staat verder niets van dimbaar op.
pi_103615694
Meestal staat er dan iets van 1-10volt bij :P en dan heb je een aansluitpunt erbij..
Maar in standaard kappen zitten ze eigenlijk nooit
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 oktober 2011 @ 10:56:07 #242
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103616602
Als je geld over hebt, kan zoiets dus ook:

  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:45:55 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103624410
Btw, ik ga vanmiddag die kogelvisjes terug brengen.
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb geen mooie zakken zoals ze die in de winkel hebben. Kan ik ze gewoon in een afgesloten bakje doen? Het is voor iets van 20 min rijden dus niet zo heel lang.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 oktober 2011 @ 14:54:18 #244
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103624750
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:45 schreef Komakie het volgende:
Btw, ik ga vanmiddag die kogelvisjes terug brengen.
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb geen mooie zakken zoals ze die in de winkel hebben. Kan ik ze gewoon in een afgesloten bakje doen? Het is voor iets van 20 min rijden dus niet zo heel lang.
Da's geen probleem, je moet alleen ff opletten dat het niet als een malle gaat klotsen. Ik zet een bakje meestal in een emmer.
pi_103625043
je kan ook een zakje(pedaalemmerzak ofzo) in een emmer/bakje doen. en dan daar de visjes in. zakje dichtknopen. dan kan het amper klotsen.

heb je niet nog van die zakjes van de winkel bewaard?

[ Bericht 1% gewijzigd door loecje op 27-10-2011 15:20:44 ]
  donderdag 27 oktober 2011 @ 15:16:22 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103625607
Ik snap even het idee van de emmer niet :?

Nee ik heb inderdaad niet de zakjes van de winkel bewaard, maar ik ben ook nog wel eens vrij gemakzuchtig omdat die zakjes vaak zo goed dicht zitten dat ik ze gewoon kapot knip.

Ik vraag me af wat voor vergoeding ik krijg. Ik breng vissen terug en ik ben een vis armer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer donderdag 27 oktober 2011 @ 15:50:00 #247
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103626850
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:16 schreef Komakie het volgende:
Ik snap even het idee van de emmer niet :?

Zakje met kans op knappen op je schoot leggen is ook weer zoiets tijdens het rijden. Ik zet hem op de grond, klem tussen de stoel en de bank, zakje derin, klaar. áls het dan al knapt, knapt het in de emmer.
  donderdag 27 oktober 2011 @ 18:55:40 #248
92409 Twinky
Little star.
pi_103634954
KIJK NOU!!



o god ik ben zo trots :D
  donderdag 27 oktober 2011 @ 22:48:57 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103648689
Vissen terug gebracht en garnaaltjes mee genomen. Was een goedmakertje van de baas. Nou ja, toch wel aardig van hem. Ik koop er alleen nooit meer vissen...

Echt flauw. ik had een mailtje gestuurd met daarin mijn verhaal. Kom ik ze terug brengen. Zegt die vrouw doodleuk "ja maar dat had Pietje duidelijk gezegd".
Die verkoper had dus tegen zijn baas gezegd dat hij me helemaal had uitgelegd dat ze niet in mijn aquarium konden en het afraadde, etc.

Wtf? Ik doe juist zo goed mijn best om een fatsoenlijke bak op te zetten en luister naar iedereen die wat zinnigs te vertellen heeft en neem dat advies ook aan en dan zou ik nadat het mij afgeraden werd alsnog dat soort vissen nemen?
Die verkoper zelf was er natuurlijk niet dus tja verder niets aan te doen, maar ik vond het wel flauw.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103648754
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:55 schreef Twinky het volgende:
KIJK NOU!!

[ afbeelding ]

o god ik ben zo trots :D
baby garnalen O+
pi_103648943
quote:
14s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 15:50 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zakje met kans op knappen op je schoot leggen is ook weer zoiets tijdens het rijden. Ik zet hem op de grond, klem tussen de stoel en de bank, zakje derin, klaar. áls het dan al knapt, knapt het in de emmer.
Gewoon een maatbeker en daar een groot boterhamzakje indoen kan er niets mis gaan ;).
pi_103649421
Hmmm, twee sluier corydoras zijn hun staart kwijt. En dan niet een hoek eruit ofzo, maar alsof de complete staart er met een schaar is afgeknipt. Ze eten en zwemmen nog prima en zien er ook niet ziek uit.

:?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:25:25 #253
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103653915
quote:
17s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 18:55 schreef Twinky het volgende:
KIJK NOU!!

[ afbeelding ]

o god ik ben zo trots :D
Waar dan :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:28:58 #254
92409 Twinky
Little star.
pi_103654068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waar dan :?
Betere foto (ik heb gewoon een hele tijd gewacht tot ze weer naar buiten kwam!):


filmpje (kijk goed, ze wriemelen een beetje!)
pi_103658103
Leuk he, die heb ik hier ook in de bak rondhuppelen :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:46:11 #256
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103658973
Is ook leuk. Heb zelf alleen nog nooit gezien dat ze daadwerkelijk die kleintjes poepen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:03:23 #257
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103659176
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 00:28 schreef Twinky het volgende:

[..]

Betere foto (ik heb gewoon een hele tijd gewacht tot ze weer naar buiten kwam!):
[ afbeelding ]

filmpje (kijk goed, ze wriemelen een beetje!)
Ah nou zie ik het :)
Nu ik trouwens naar die andere foto kijk zie ik het ook. Ik wist alleen niet dat het er zo uit zag :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103659562
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 09:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Klopt, dat hebben de meeste ook niet.
dimbare vsa's opzich zijn de grootste kosten niet.
Nadeel is dat je kabels maximaal 1 en 1,5 meter lang mogen zijn om geen storingen te krijgen.
Dus je moet de vsa's OF in je kap monteren (betekent dus meer hitte onder de kap), of achter je kap.

En ja, je kan het heel mooi maken, maar dat kost je of veel geld, of veel moeite.
Maargoed, het resultaat liegt er natuurlijk niet om
dat van die max lengte is geen probleem: ik heb nu al een aantal jaar een 3-tal dimbare VSA's (van steeds 2x54w) met daaraan 6x 54w T5 TL's en deze zitten met ruim 2 meter draad aan de VSA's verbonden. De VSA's zitten dan ook gewoon netjes weggewerkt onder mijn aquarium in het meubel.

deze worden analoog (dus met 1-10v) gedimt door mijn Flora-mate dimmer en dit werkt alweer enkele jaren zonder problemen ^O^

belangrijkste om op te letten is welke manier van dimming je wil gebruiken: digitaal of analoog (1-10v). Het heeft namelijk geen nut een digitale dimmer op een analoog dimbare VSA aan te sluiten (of vice versa): dat gaat gewoon niet werken!

de combi dimmer <> VSA moet dus OF beide analoog OF beide digitaal zijn. Dan is het een kwestie van aansluiten en klaar :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_103703870
kijk wat ik gister nacht in mn aquarium vond



een minivisje.
enige vissen die er nog in zitten zijn Otocinclus sinds dinsdag. dus of het is een jonkie daarvan. of er zijn 3week geleden eitjes meegelift met de plantjes.

nu ben ik dus toch nog met de kweek bezig terwijl dat niet de bedoeling was. ik ben te nieuwschierig watvoor visje het nu is. dus zo een kweekbakje kopen en iets van voer.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:51:51 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_103711074
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 13:01 schreef loecje het volgende:
kijk wat ik gister nacht in mn aquarium vond
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

een minivisje.
enige vissen die er nog in zitten zijn Otocinclus sinds dinsdag. dus of het is een jonkie daarvan. of er zijn 3week geleden eitjes meegelift met de plantjes.

nu ben ik dus toch nog met de kweek bezig terwijl dat niet de bedoeling was. ik ben te nieuwschierig watvoor visje het nu is. dus zo een kweekbakje kopen en iets van voer.
Als ik google op Otocinclus Fry kom ik veel gelijkende visjes tegen. Maar dat zijn soms ook Corydorassen :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 16:51 schreef AchJa het volgende:
Een foto van 1 van de twee slachtoffers...

[ afbeelding ]
Dat ziet er niet zo gezellig uit...
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:08:23 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_103711447
ik heb nu een kweeknetje gehaald.
het ziet er niet uit in mn kleine bak maar ik ben te nieuwsgierig wat het is dus dan moet ik het laten opgroeien.

verder vandaag koppeltje honinggoerami's gehaald. die zwemmen nu mooi achter elkaar aan. mannetje laat al stiekem iets van zijn mooie kleuren zien :D
pi_103712029
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Apart he. Er mankeert ze verder niets, ze zwemmen nog, doen normaal, eten goed. Ze missen alleen de staart.
Is het schimmel misschien? Er lijkt wat pluisig materiaal aan de achterkant te zitten.
Overigens las ik na even googlen dan het mogelijk is dat de staart terug gaat groeien. Laten we het hopen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:10 schreef loecje het volgende:
ik heb nu een kweeknetje gehaald.
het ziet er niet uit in mn kleine bak maar ik ben te nieuwsgierig wat het is dus dan moet ik het laten opgroeien.

verder vandaag koppeltje honinggoerami's gehaald. die zwemmen nu mooi achter elkaar aan. mannetje laat al stiekem iets van zijn mooie kleuren zien :D
Ik ben ook benieuwd! We willen natuurlijk wel weer foto's! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_103713947
eerst maar wat foto's van mijn nieuwe aanwinsten




wat een actieve beestjes. dat is een stuk moeilijk op de foto te zetten dan de oto's
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:48:56 #266
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_103714099
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 17:29 schreef Messina het volgende:

Is het schimmel misschien? Er lijkt wat pluisig materiaal aan de achterkant te zitten.
Overigens las ik na even googlen dan het mogelijk is dat de staart terug gaat groeien. Laten we het hopen :)
Je zou zeggen dat je dat ook zou moeten zien aan de andere vinnen, maar die zien er allemaal prima uit.

Maar ja, we zullen zien of die staart terug groeit, de vis zelf lijkt er niet zo van onder de indruk.
pi_103738401
Is het normaal dat de bevalling bij guppen over een lange periode wordt uitgesmeerd? Ik heb afgelopen maandag één jong gupje mogen verwelkomen, maar niet meer, en de moedervis zwemt nog steeds met een dikke buik rond.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_103749410
en de nieuwste aanwinst van vandaag

  zondag 30 oktober 2011 @ 17:29:39 #269
92409 Twinky
Little star.
pi_103749650
wat gaaf, met die stipjes!
pi_103754819
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 12:35 schreef naamdrager het volgende:
Is het normaal dat de bevalling bij guppen over een lange periode wordt uitgesmeerd? Ik heb afgelopen maandag één jong gupje mogen verwelkomen, maar niet meer, en de moedervis zwemt nog steeds met een dikke buik rond.
Ik heb er vaker topics over gezien op een niet nader te noemen aquariumforum. Guppies lijken er vaker 'last' van te hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 17:23 schreef loecje het volgende:
en de nieuwste aanwinst van vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi O+
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:21:59 #271
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103787419
Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum. Ik wil ook graag een aquarium gaan aanschaffen. Wat en waarop moet ik letten? Ik wil er een van 80 cm breed. Ook wil ik er een onderkast bij.
Waar kan ik goede aquariums kopen en om welke prijs moet ik denken?

Wat voor filter moet erin en eventueel verwarmingselement?

Graag tips :)
pi_103787523
wat is je budget?

het kan zo duur als je zelf wilt. 2ehands of nieuw spul noem maar op.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:27:44 #273
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103787625
hum tussen de 100 en 150 euro voor de bak als dat mogelijk is.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:32:18 #274
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103787810
Dan zal het 2dehands worden en moet je wat mazzel hebben denk ik.
Ik heb mijn hoekaquarium 2dehands voor 80 euro gekocht omdat iemand er snel vanaf moest, maar over het algemeen stonden ze op marktplaats er voor veel meer geld.

Bedenk je wel dat de inrichting daarna ook nog het nodige geld kost. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar je bent zo aardig wat geld kwijt.
En dan heb ik het nog niet eens over de vissen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103788595
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:32 schreef Komakie het volgende:
Dan zal het 2dehands worden en moet je wat mazzel hebben denk ik.
Ik heb mijn hoekaquarium 2dehands voor 80 euro gekocht omdat iemand er snel vanaf moest, maar over het algemeen stonden ze op marktplaats er voor veel meer geld.
Ligt er ook aan waar iemand woont. In Amsterdam is er veel meer keus dan in Hippolytushoef. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 oktober 2011 @ 15:52:36 #276
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103788655
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:27 schreef egelhond het volgende:
hum tussen de 100 en 150 euro voor de bak als dat mogelijk is.
En voor het totale plaatje? Denk daaraan: Wat voor vissen wil je houden?
pi_103788682
vissen kosten ook geld ja. kan je die ook wel 2ehands aanschaffen maar een goede winkel heeft toch mijn voorkeur.
planten heb ik vooral stekjes van mensen gekregen. dus dat was voor mij gratis.

ik heb eerste gekeken wat mijn totale budget was. toen welke vissen, daarbij een goedkope bak zoeken (geduld hebben op marktplaats) en de rest was voor overig (planten, voeding, nieuwe tl lampen, eventueel buitenfilter, enz)

bedenk ook dat je stroomrekening iets wat omhoog zal gaan
  maandag 31 oktober 2011 @ 17:41:07 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_103793486
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 15:21 schreef egelhond het volgende:
Hallo mensen, ik ben nieuw op dit forum. Ik wil ook graag een aquarium gaan aanschaffen. Wat en waarop moet ik letten? Ik wil er een van 80 cm breed. Ook wil ik er een onderkast bij.
Waar kan ik goede aquariums kopen en om welke prijs moet ik denken?

Wat voor filter moet erin en eventueel verwarmingselement?

Graag tips :)
Als je gaat beginnen zou ik zeker voor een extern filter gaan met verwarming. Ik ben begonnen met een intern filter (meegeleverd) maar dat vind ik gepruts. Ben daarna over gegaan op een extern filter en dat bevalt mij stukken beter. En ik heb nu spijt dat ik niet een filter met ingebouwde verwarming heb, scheelt gewoon aan techniek in je bak.

Ik heb nu een JBL filter en dat ding presteert prima.
pi_103801136
Even mijn aquarium showen:


54L Aquael aquarium
pi_103808947
als ik eraan denk plaats ik morgen m'n ex aqua's
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 november 2011 @ 09:11:00 #281
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103820867
Gisteren in de dierentuin (Münster) geweest en daar hebben ze ook een paar aquariums. Niet zo uitgebreid maar het zag er wel okayig uit.
Zag er nog wel een leuke vis in een gezelschapsbak: Anostomus anostomus (Prachtkopstaander).
Denk dat ze iets te groot worden voor mijn bak en dat het dan te vol wordt, maar ik had er graag een paar gehad.

  dinsdag 1 november 2011 @ 09:42:16 #282
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103821712
Ik ben ook al vrij vaak naar Sealife in Schevingen en in Oberhausen geweest. Ik vind het altijd zo mooi om daar naar te kijken. Ook Burger's Zoo is erg leuk :)
Ik vind ook vissen de meest rustgevende dieren om naar te kijken. Ik kan er echt uren naar kijken :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_103822027
ik vind Sealife zooooo tegenvallen

ga ik liever naar Burgers Zoo of naar Zoo Zajac (is dan wel een winkel, maar je kijkt echt je ogen uit!)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:55:32 #284
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_103822028
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:11 schreef Kreator het volgende:
Gisteren in de dierentuin (Münster) geweest en daar hebben ze ook een paar aquariums. Niet zo uitgebreid maar het zag er wel okayig uit.
Zag er nog wel een leuke vis in een gezelschapsbak: Anostomus anostomus (Prachtkopstaander).
Denk dat ze iets te groot worden voor mijn bak en dat het dan te vol wordt, maar ik had er graag een paar gehad.

[ afbeelding ]
Dat zijn enorme rotbeesten tenzij je een bak van 2 meter hebt met alleen een stuk of 10 van die vissen anders zijn ze nauwelijks te houden
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 november 2011 @ 11:20:46 #285
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103824386
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:55 schreef Prowl het volgende:
Dat zijn enorme rotbeesten tenzij je een bak van 2 meter hebt met alleen een stuk of 10 van die vissen anders zijn ze nauwelijks te houden
Ik zag ze in een gezelschapsaquarium met veel andere soorten erbij (nu was dat wel een ronde bak van 10000 liter ofzo, maar toch.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 november 2011 @ 11:22:17 #286
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103824436
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 09:55 schreef Leipo666 het volgende:
ik vind Sealife zooooo tegenvallen
In Oberhausen is het wel leuk om 1x te gaan kijken. Spectaculair is het niet nee. Burgers zoo is mooi, maar ik ben in San Francisco geweest en dat was echt fenomenaal. Jammer dat ze hier niet zoiets hebben.
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:24:26 #287
92409 Twinky
Little star.
pi_103824512
in Parijs is ook een prachtig aquarium, met een enooooorme bak met haaien :D
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:37:08 #288
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_103824928
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik zag ze in een gezelschapsaquarium met veel andere soorten erbij (nu was dat wel een ronde bak van 10000 liter ofzo, maar toch.
Als ze te weinig ruimte/soortgenoten hebben gaan ze andere vissen lastig vallen

Ik weet niet of je ooit een "vervelende" Labeo Bicolor hebt mee gemaakt, nou dat alleen nog 10 erger + ze zijn zo schuw als wat

Niks mis met een Labeo Bicolor alleen er zitten ettertjes tussen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:41:46 #289
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_103825096
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

In Oberhausen is het wel leuk om 1x te gaan kijken. Spectaculair is het niet nee. Burgers zoo is mooi, maar ik ben in San Francisco geweest en dat was echt fenomenaal. Jammer dat ze hier niet zoiets hebben.
Vriendin van me was laatst bij dat bizar grote ding in Dubai. Ik heb er een paar foto's van gezien. Best wel indrukwekkend.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:35:41 #290
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103834954
Ben aan het rondkijken voor een aquarium. Denk dat het er een van marktplaats gaat worden want nieuw zijn ze echt duur. Zag vandaag in de winkel een aquarium met een scheepswrak erin. Dat is zoooooo mooi! Alleen die was ruim 70 cm lang. Mijn bak gaat maar 60 worden denk ik.
pi_103835493
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:35 schreef egelhond het volgende:
Ben aan het rondkijken voor een aquarium. Denk dat het er een van marktplaats gaat worden want nieuw zijn ze echt duur. Zag vandaag in de winkel een aquarium met een scheepswrak erin. Dat is zoooooo mooi! Alleen die was ruim 70 cm lang. Mijn bak gaat maar 60 worden denk ik.
Je hebt die scheepswrakken ook in het klein ;)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 november 2011 @ 16:54:20 #292
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103835857
Die scheepswrakken zijn wel een beetje de Opel Kadett GSI onder de aquariumaccessoires (net als neonlichtgevend grind en schatkisten).
pi_103835937
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:54 schreef Kreator het volgende:
Die scheepswrakken zijn wel een beetje de Opel Kadett GSI onder de aquariumaccessoires (net als neonlichtgevend grind en schatkisten).
schatkist met bubbeltjess :P
pi_103835942
Even een vraagje, wat kan je nog krijgen voor een rio 240, met zelfgebouwde onderkast, extern eheim filter (nog garantie aanwezig), 2 lampen extra, decoratie zooi en wat potjes en prulletjes?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 1 november 2011 @ 17:00:41 #295
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_103836136
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:56 schreef rene90 het volgende:
Even een vraagje, wat kan je nog krijgen voor een rio 240, met zelfgebouwde onderkast, extern eheim filter (nog garantie aanwezig), 2 lampen extra, decoratie zooi en wat potjes en prulletjes?
Ik denk: "wat de gek ervoor geeft." en als ik marktplaats geloof is dat tussen de 150 en 300 euro, afhankelijk van de accessoires en vissen en staat van het bakkie.
pi_103837642
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik denk: "wat de gek ervoor geeft." en als ik marktplaats geloof is dat tussen de 150 en 300 euro, afhankelijk van de accessoires en vissen en staat van het bakkie.
Staat en dergelijke is verder prima, vissen ga ik weg doen want lijkt me een stuk moeilijker verkopen namelijk. We zullen wel zien, kan ik een nieuwe tv kopen :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 1 november 2011 @ 18:14:17 #297
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103839471
als ik een onderkast zou kopen, kan ik daar met gemak wieltjes onderzetten? Dat is altijd makkelijker te verplaatsen.
pi_103839619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:14 schreef egelhond het volgende:
als ik een onderkast zou kopen, kan ik daar met gemak wieltjes onderzetten? Dat is altijd makkelijker te verplaatsen.
Ik denk dat het niet verstandig is zoiets te doen, je aquarium kan beter één vaste plek hebben. Rollen met een aquarium wat al snel (uitgaande van 60 liter) alles bij elkaar tegen de 100 kilo loopt is niet handig. Ook het water wat erin zit dat gaat klotsen...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 1 november 2011 @ 20:50:20 #299
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_103847953
Ik twijfel tussen de Juwel Rekord 600 en de Record 800. Verschil is de 61 cm of de 81 cm. Wat zouden jullie doen?

[ Bericht 62% gewijzigd door egelhond op 01-11-2011 21:03:33 ]
  dinsdag 1 november 2011 @ 21:12:02 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_103849145
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:50 schreef egelhond het volgende:
Ik twijfel tussen de Juwel Rekord 600 en de Record 800. Verschil is de 61 cm of de 81 cm. Wat zouden jullie doen?
Hoe groter, hoe beter.
pi_103849251
als je het kwijt kan de record 800.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')