abonnement Unibet Coolblue
pi_105221529
niemand :D
  dinsdag 6 december 2011 @ 21:59:32 #177
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_105273007
Wat is tegenwoordig een gangbare termijn voor een ontstekingsbeurtje van een auto? Ik sleutel alleen aan oldtimers of diesel dus ik ben gewend om vaak bougies te wisselen bij de oldtimers, maar bij mijn huidige auto zag ik tot mijn verbazing 95.000km als termijn voor bougies. Is dat normaal?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_105276068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:59 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is tegenwoordig een gangbare termijn voor een ontstekingsbeurtje van een auto? Ik sleutel alleen aan oldtimers of diesel dus ik ben gewend om vaak bougies te wisselen bij de oldtimers, maar bij mijn huidige auto zag ik tot mijn verbazing 95.000km als termijn voor bougies. Is dat normaal?
Varrierend van 60.000 tot 120.000
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 00:41:32 #179
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105281058
Mijn Patrol moet binnenkort voor de APK.. Hoe creatief kun je tegenwoordig zijn met roetmetingen, om de motor niet teveel op z'n flikker te geven?
Tevens -purist.
  woensdag 7 december 2011 @ 02:12:55 #180
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_105282502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 21:59 schreef Barcaconia het volgende:
Wat is tegenwoordig een gangbare termijn voor een ontstekingsbeurtje van een auto? Ik sleutel alleen aan oldtimers of diesel dus ik ben gewend om vaak bougies te wisselen bij de oldtimers, maar bij mijn huidige auto zag ik tot mijn verbazing 95.000km als termijn voor bougies. Is dat normaal?
Geen idee. Ik weet wel dat mijn diesel bij 170k inmiddels diverse foutmeldingen begint te geven over m'n gloeibougies. En ik begin het in 't verbruik ook te merken...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 7 december 2011 @ 09:14:53 #181
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_105284349
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 00:41 schreef NoBody122 het volgende:
Mijn Patrol moet binnenkort voor de APK.. Hoe creatief kun je tegenwoordig zijn met roetmetingen, om de motor niet teveel op z'n flikker te geven?
hoe bedoel je precies? ben je bang dat je de co-meting niet gaat halen?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 15:03:36 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105296018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 09:14 schreef MrKikker het volgende:

[..]

hoe bedoel je precies? ben je bang dat je de co-meting niet gaat halen?
Nee, dat zal wel wat meevallen denk ik (tenzij ze het meteen koud meten...), maar het gaat me vooral om de manier waarop ze die test doen; de motor wordt dan hoog in de toeren gejaagd en dat vinden de meeste (diesel)motoren niet echt fijn, koud al helemaal niet..

Ben er gisteren wat over wezen googlen en ben toen zelfs verhalen tegengekomen van motoren die gewoon kapot zijn gelopen tijdens een roetmeting :{
Tevens -purist.
pi_105296383
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Nee, dat zal wel wat meevallen denk ik (tenzij ze het meteen koud meten...), maar het gaat me vooral om de manier waarop ze die test doen; de motor wordt dan hoog in de toeren gejaagd en dat vinden de meeste (diesel)motoren niet echt fijn, koud al helemaal niet..

Ben er gisteren wat over wezen googlen en ben toen zelfs verhalen tegengekomen van motoren die gewoon kapot zijn gelopen tijdens een roetmeting :{
Vraag gewoon even of ze de Patrol even warm laten lopen, En dan pas gaan meten is hier nooit een probleem als ik erom vraag.
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 15:25:56 #184
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105296836
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:13 schreef ayumu het volgende:

[..]

Vraag gewoon even of ze de Patrol even warm laten lopen, En dan pas gaan meten is hier nooit een probleem als ik erom vraag.
Juh, dat was ik sowieso wel van plan; liefst nog doe ik dat zelf (scheelt toch weer een half uur arbeidstijd).

De reden voor mijn vraag is dat er wellicht ook nog andere tips 'n tricks bestaan, die het leed nog wat verder zouden kunnen verzachten :)
Tevens -purist.
  woensdag 7 december 2011 @ 15:59:19 #185
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_105298094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:25 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Juh, dat was ik sowieso wel van plan; liefst nog doe ik dat zelf (scheelt toch weer een half uur arbeidstijd).

De reden voor mijn vraag is dat er wellicht ook nog andere tips 'n tricks bestaan, die het leed nog wat verder zouden kunnen verzachten :)
zelf een paar rondjes rijden zodat hij goed warm is?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 17:06:40 #186
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105300658
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:59 schreef MrKikker het volgende:

[..]

zelf een paar rondjes rijden zodat hij goed warm is?
Dat.
Tevens -purist.
pi_105304879
je kunt hem warm rijden, maar dan moet ie nog op zn staart getrapt worden.
je komt er niet onder uit....

en ja er sneuvelen nog wel eens motoren bij een roetmeting, maar dit zijn eigenlijk slecht onderhouden auto's (d-riem niet vervangen)
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 18:53:38 #188
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105305124
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:48 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
je kunt hem warm rijden, maar dan moet ie nog op zn staart getrapt worden.
je komt er niet onder uit....

en ja er sneuvelen nog wel eens motoren bij een roetmeting, maar dit zijn eigenlijk slecht onderhouden auto's (d-riem niet vervangen)
Daar was ik al bang voor. Nu weet ik het in ieder geval. Dank voor de reacties :)
Tevens -purist.
pi_105305287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 18:53 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Daar was ik al bang voor. Nu weet ik het in ieder geval. Dank voor de reacties :)
waarom zou je bang zijn voor een roetmeting, als je auto fatsoenlijk onderhouden is, is er niks aan de hand
pi_105306479
En motor niet laten warmlopen, dan heb je kans dat er roet verzamelt in de uitlaat. Beter is goed warm rijden, even lekker op zijn staart trappen en dan laten keuren/meten. Nooit problemen met mijn 31 jaar oude diesel. En onderhoud is inderdaad ook heel belangrijk.

Overigens gaat een goede keurmeester wel met tact met een auto om, het gas niet keihard laten 'klappen' maar met een korte curve op- en afbouwen bijvoorbeeld. Dat kan een gezonde motor echt wel hebben.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_105306681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
En motor niet laten warmlopen, dan heb je kans dat er roet verzamelt in de uitlaat. Beter is goed warm rijden, even lekker op zijn staart trappen en dan laten keuren/meten. Nooit problemen met mijn 31 jaar oude diesel. En onderhoud is inderdaad ook heel belangrijk.

Overigens gaat een goede keurmeester wel met tact met een auto om, het gas niet keihard laten 'klappen' maar met een korte curve op- en afbouwen bijvoorbeeld. Dat kan een gezonde motor echt wel hebben.
voor de APK moet je in 1x vol gas geven, en vast houden voor een X sec. Zoals hij het doet, hoord het niet
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 19:41:25 #192
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105307496
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:20 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
En motor niet laten warmlopen, dan heb je kans dat er roet verzamelt in de uitlaat. Beter is goed warm rijden, even lekker op zijn staart trappen en dan laten keuren/meten. Nooit problemen met mijn 31 jaar oude diesel. En onderhoud is inderdaad ook heel belangrijk.

Overigens gaat een goede keurmeester wel met tact met een auto om, het gas niet keihard laten 'klappen' maar met een korte curve op- en afbouwen bijvoorbeeld. Dat kan een gezonde motor echt wel hebben.
Er zijn er ook, die niet verder gaan dan 4000 toeren, om zo het risico zoveel mogelijk te beperken. Ik ga sowieso even bij mijn garagist na hoe zij daar normaliter mee omgaan; het verschilt natuurlijk per persoon.

Vervolgens maar even op de één of andere manier afspreken dat ik de kans krijg hem nog even goed warm te rijden + hem nog even van oud roet ontdoe door hem op zijn staart te trappen, zo kort mogelijk voor de daadwerkelijke keuring.
Tevens -purist.
pi_105307502
Maar 'in één keer vol gas geven' kan op verschillende manieren...
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_105308000
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:41 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Maar 'in één keer vol gas geven' kan op verschillende manieren...
ik kan je wel zeggen, een steek proefcontroleur trapt hem in 1x op zn staart..
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 20:01:15 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105308694
Eigenlijk is het idioot dat de wet voorschrijft dat je voor de APK een motor onbelast (ver) in het rode toerengebied moet jagen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_105309033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef 2cv het volgende:
Eigenlijk is het idioot dat de wet voorschrijft dat je voor de APK een motor onbelast (ver) in het rode toerengebied moet jagen.
waarom dan, dan kun je echt zien als de motor schoon is, in deel last niet. dan pak je er geen slechte verstuivers er uit
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 20:15:31 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105309400
Hoe vaak komt zo'n auto normaliter in het rode toerengebied, in de praktijk?

Vrijwel nooit... Dus is het een bijzonder irrelevante test, en dat klein beetje relevantie wat er overblijft weegt bij lange na niet op tegen de risico's en extra veroorzaakte slijtage.
Tevens -purist.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 20:30:11 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105310065
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

waarom dan, dan kun je echt zien als de motor schoon is, in deel last niet. dan pak je er geen slechte verstuivers er uit
Slechte verstuivers constateer ik door de verstuivers uit het blok te trekken en door de dieselboer na te laten kijken.

En dat rode toerengebied is niet voor niets rood.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker woensdag 7 december 2011 @ 20:30:32 #199
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_105310088
Laat ik dit topic trouwens meteen nog maar een keer gebruiken: Hoe heten die, vaak rubberen, spatborden die vaak nog tussen de wielkast en de band zitten, om te voorkomen dat er teveel vocht en rotzooi in de spatborden zelf komt (waardoor sneller roest)?

Die dingen worden vaak met popnagels vastgezet, hangen tot vlak boven de weg en meestal staat het merk van het voertuig er ook nog op.
Tevens -purist.
  † In Memoriam † woensdag 7 december 2011 @ 20:33:02 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_105310218
Binnenschermen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')