abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_104057252
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
Gisteren nog bij mn garage ruitenwissers en lampje laten doen, hoefde geen montage te betalen :-)

Vind de blokjes en schijven nogal aan de prijs eigenlijk...
Nee, die zat reeds in de materiaalprijs verwerkt ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_104057413
Precies, ik ben niet dubbel genaaid ;-)
  maandag 7 november 2011 @ 11:34:35 #53
104367 Thrackan
new and improved
pi_104068649
Gisteren zelf de koplampunit van mijn Yaris uit 2002 vervangen 8-)
Inderdaad, de materiaalkosten bij de garage (¤80) vs zelf kopen (¤40) zijn echt belachelijk...
Was wel ff flink zoeken en klooien om de voorbumper er een stukje af te krijgen, en de oude unit is echt niet meer te gebruiken (wat pinnetjes afgebroken), maar het is de moeite zeker waard.

Straks maar even kijken of ik de lamp nog een beetje afgesteld kan krijgen. Hij schijnt nu een stuk verder omlaag dan de rechter. Maar ik heb al de inbus"boutjes" gevonden waar dat mee moet kunnen ^O^
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104100448
quote:
6s.gif Op maandag 7 november 2011 11:34 schreef Thrackan het volgende:
Gisteren zelf de koplampunit van mijn Yaris uit 2002 vervangen 8-)
Inderdaad, de materiaalkosten bij de garage (¤80) vs zelf kopen (¤40) zijn echt belachelijk...
Was wel ff flink zoeken en klooien om de voorbumper er een stukje af te krijgen, en de oude unit is echt niet meer te gebruiken (wat pinnetjes afgebroken), maar het is de moeite zeker waard.

Straks maar even kijken of ik de lamp nog een beetje afgesteld kan krijgen. Hij schijnt nu een stuk verder omlaag dan de rechter. Maar ik heb al de inbus"boutjes" gevonden waar dat mee moet kunnen ^O^
Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 8 november 2011 @ 09:15:53 #55
104367 Thrackan
new and improved
pi_104110805
quote:
2s.gif Op maandag 7 november 2011 22:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Op een strakke muur en een rechte ondergrond krijg je ze al aardig strak !
Poging 1 (zonder muur) is re-de-lijk gelukt, poging 2 volgt als ik tijd en een muur heb :)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104113087
Gister een 1980 toyota hiace gekocht (in Australie) voor weinig (lokaal gezien). Heeft maar 167.000 op de teller staan en heeft een 2 liter benzine blokje. Technisch gezien ben ik niet zo'n wonder (echt totaal geen kennis eigenlijk, was al 15 minuten bezig met de accu vinden :')). Hij rijdt prima, starten gaat wat moeizaam maar daar kan ik wel mee leven. Vorige eigenaar zei wel dat hij vrij veel olie zuipt, maar voor dat geld is geen perfecte bak te verwachten. Ook brand het acculampje, net zoals het olielampje. Staat het olielampje voor een gebrek aan olie, of de verkeerde oliedruk o.i.d.? Oliepeil was wel iets laag maar hij stond niet helemaal recht, zal morgen eens kijken wat hij zegt als hij helemaal recht staat. En wat voor olie moet ik erin gooien? Er liggen hier namelijk 2 lege flessen, 15w50 en 10w40 als ik het goed heb onthouden. En er zit momenteel water als koelvloeistof in, vervangen door groene koelvloeistof of er mooi water in laten zitten? Nieuwe accu koop ik morgen wel, en wacht met het overzetten van de accu's tot het moment dat de huidige instort.
pi_104113210
Lees net het trabiet stukje, en zie verdachte overeenkomsten :')
quote:
Alvorens we konden vertrekken, kregen we eerst een heldere uitleg over de bediening van de auto. Die is namelijk niet zoals je gewend bent. Schakelen gaat met een pook aan het stuur (beetje zoals de automaat van een oudere Amerikaanse auto, maar dan zonder dat het automatisch gaat :7), er zit nog een choke in, en voor het starten moet vooral niet vergeten worden het brandstofkraantje open te draaien. Nou ja, dan voor het eerst de sleutel omdraaien. Wat een herrie, wat een rook! Een blauwe mist trok op vanaf de achterkant van de auto :D. Vervolgens werd nog even de achterruitverwarming aangezet, om te voorkomen dat deze zou beslaan. De reden waarom er op zo’n oud gammel brikkie achterruitverwarming zit kregen we ook te horen: dan krijg je geen koude handen als je moet duwen :').
En:
quote:
Verder gaf het vreemde schakelen hier en daar een probleempje. Je trekt op in z’n 1, wil opschakelen, trapt de koppeling in, en moet vervolgens nadenken. Hmmm, waar zat de 2 ook alweer? Ondertussen rijd je steeds langzamer, met een hele file achter je. Nou ja, dan maar weer terug naar 1 :').
  dinsdag 8 november 2011 @ 11:20:01 #58
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104113883
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 10:50 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister een 1980 toyota hiace gekocht (in Australie) voor weinig (lokaal gezien). Heeft maar 167.000 op de teller staan en heeft een 2 liter benzine blokje. Technisch gezien ben ik niet zo'n wonder (echt totaal geen kennis eigenlijk, was al 15 minuten bezig met de accu vinden :')). Hij rijdt prima, starten gaat wat moeizaam maar daar kan ik wel mee leven. Vorige eigenaar zei wel dat hij vrij veel olie zuipt, maar voor dat geld is geen perfecte bak te verwachten. Ook brand het acculampje, net zoals het olielampje. Staat het olielampje voor een gebrek aan olie, of de verkeerde oliedruk o.i.d.? Oliepeil was wel iets laag maar hij stond niet helemaal recht, zal morgen eens kijken wat hij zegt als hij helemaal recht staat. En wat voor olie moet ik erin gooien? Er liggen hier namelijk 2 lege flessen, 15w50 en 10w40 als ik het goed heb onthouden. En er zit momenteel water als koelvloeistof in, vervangen door groene koelvloeistof of er mooi water in laten zitten? Nieuwe accu koop ik morgen wel, en wacht met het overzetten van de accu's tot het moment dat de huidige instort.
Olielampje betekent meestal dat de oliedruk niet voldoende is, als het peil OK is, vallen er dus grotere problemen te verwachten, zoals oliepompen enzo.. doorrijden betekent dan op een gegeven moment uiteraard een overlijdensbericht uit het vooronder, of in jouw geval, vanonder de voorbank. Olieverbruik is óf lekkage, óf verbruik, óf een koppakking die de olie naar oorden laat verdwijnen die niet de bedoeling zijn. Rookt hij als je rijdt?
Ik zou er 15W40 in gooien, dat is wat dikker als 10W40, en zou dus iets minder snel verbruikt moeten worden.
Vwb de koelvloeistof; ligt aan het weer aldaar. Als je kans hebt op vorst, moet er koelvloeistof of antivries in, en als het daar niet gaat vriezen kan water ook wel, al veroorzaak je daarmee wel wat sneller roest in het koelsysteem, wat later weer gezanik op kan leveren dmv verstoppingen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104114752
Verbrand alleen, geen olie onder de auto o.i.d., heb geen rook gezien, maar trek hem ook niet al te ver door in de toeren. Verder vriest het hier nooit. Ik zal morgen de olie ook eens bijvullen en hopen dat het lampje uitgaat. In de stand voor het starten brandt het lampje al, maar de olie kan toch nooit zo snel op druk komen?
pi_104114884
quote:
Oil pressure is higher when the engine is cold due to the increased viscosity of the oil, and also increases with engine speed until the relief valve opens to divert excess flow. Oil pressure is lowest under hot idling conditions, and the minimum pressure allowed by the manufacturer's tolerances is usually given at this point. Excessive oil pressure may indicate a blocked filter, blocked oil gallery or the wrong grade of oil. Low oil pressure indicates worn bearings on the crank shaft or a broken oil pump.
oh...
pi_104115191
Dus puur theoretisch gezien, want je moet het volgende NOOIT doen, als je de olie tot de top bijvult, dan mag het lampje niet aangaan want de druk is dan hoog?
  dinsdag 8 november 2011 @ 18:46:50 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104130737
Dat lampje brandt altijd even als je het contact aan zet, ter controle van het funktioneren van het lampje. na het starten moet hij uit zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104150692
Ja, dat ben ik thuis ook gewend, maar hier bleven ze maar branden als je in de stand voor het starten zit, en gingen ze niet na een paar seconden uit. Maar eenmaal gestart gingen ze beide uit, niks aan de hand dus. Heb ook 5 liter 20w50 gekocht, speciaal voor 1993 of ouder blokken.

Nu nog kijken of ik de stopcontacten aan de praat krijg, en of ze 12 of 240V zijn. Heb geen idee namelijk :')
pi_104153272
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
  woensdag 9 november 2011 @ 11:35:43 #65
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_104155468
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Ben je serieus?
Als ik een nieuwe vaatwasser wil dan schroef ik er toch ook geen nieuwe voorkant op?
Je moeder is een hamster
  woensdag 9 november 2011 @ 12:09:37 #66
104367 Thrackan
new and improved
pi_104156621
als jij een frontje kunt vinden die cd's in cassettebandjes verandert ;)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_104159598
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Je hebt wel cassettetapes met n aux kabeltje er aan, maar lijkt me dat n nieuwe radio n wat betere optie is...
  woensdag 9 november 2011 @ 13:48:56 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104159773
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 06:06 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ja, dat ben ik thuis ook gewend, maar hier bleven ze maar branden als je in de stand voor het starten zit, en gingen ze niet na een paar seconden uit. Maar eenmaal gestart gingen ze beide uit, niks aan de hand dus. Heb ook 5 liter 20w50 gekocht, speciaal voor 1993 of ouder blokken.

Nu nog kijken of ik de stopcontacten aan de praat krijg, en of ze 12 of 240V zijn. Heb geen idee namelijk :')
Is het net daar niet in 110V?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 10:09 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Volgende vraag dan maar, ik wil een nieuwe radio, eentje met een aux ingang. En zit momenteel een kenwood radio-casette, en vraag me af, is er een mogelijkheid dat ik alleen het frontje kan vervangen, ipv het hele gevaarte te vervangen?
Doe maar het hele gevaarte vervangen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_104235986
Radio is wel het laatste probleem momenteel. Radiotor werkt niet fatsoenlijk en moet vervangen worden, grapje van 400 euro :(. Gelukkig had ik zulke dingen al bij de prijs ingerekend, maar het blijft natuurlijk balen. En het is hier 240 hoor, volgens mij is het alleen in amerika 110.
  Spellchecker vrijdag 11 november 2011 @ 14:23:23 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104245630
Als die cassette/radio goed is en je wilt er alleen aux bij, dan kun je idd, wat JohnB52 zegt, zo'n dummy-cassettebandje kopen, waar een aux-kabeltje aan hangt.

Heb ik op vakantie wel eens gebruik van gemaakt; werkt best goed ^O^
Tevens -purist.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2011 @ 01:29:02 #71
25682 2cv
Niet subtiel
pi_104276420
Kijk ook meteen naar de dynamo. Die laadt niet meer bij waardoor je accu steeds leger raakt. En de stroom voor o.a. de ontsteking komt uit ... juist ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Spellchecker zaterdag 12 november 2011 @ 03:13:21 #72
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_104277548
Ik vervang meestal ook meteen mijn dynamo, bij het vervangen van de autoradio. Wel zo praktisch.
Tevens -purist.
pi_104284278
En met wat zou de dynamo te maken hebben?
pi_104312240
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:44 schreef koekjestrommel1 het volgende:
En met wat zou de dynamo te maken hebben?
een dynamo werkt met een elektromagnetisch veld, dynamo's van oude auto's hadden hier voor geen ontstoring op de dynamo zitten, wat ruis en slecht ontvangst veroorzaakt
pi_104349441
Ah oke, maar de radio stoort niet hoor :), wou er alleen een ipod op aansluiten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')