abonnement Unibet Coolblue
pi_102492745


Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |

Links

Deze openingspost
Accomodatie reserveren in heel Thailand
Khao San Road
Het grote 'Hoe kom ik goedkoop van A naar B'-topic
Reisnieuws en aanbiedingen-topic
Reisverslagen van FOK!ers in Azië
Sawadee, portal voor toeristen naar Thailand
Thailand op Wikitravel
Thais consulaat in Amsterdam
The Nation - voor de politieke situatie in Thailand
Tourism Thailand
Tripadvisor Thailand
VirtualTourist Thailand
WaarBenJij.Nu Thailand

Tips

quote:
Goedkoop vliegen naar Thailand

Vliegen naar Thailand is altijd duur. Toch zijn er mogelijkheden om de kosten te beperken:

• Hoe vroeger je boekt, hoe meer geld je bespaart. Als geldt dat niet altijd, met een overstap is vaak goedkoper dan direct, ook boeken via de Belgische KLM site kan geld besparen.
• Controleer bij verschillende luchtvaartmaatschappijen als je vanuit Amsterdam wil vliegen, zoals KLM, China Airlines, EVA Air, Emirates (600-1400 euro retour).
• Vliegen met LTU, Emirates, Ethiad vanuit D�sseldorf (600-800 euro retour).
• Ook kan je Qatar Airways vanuit Londen of Frankfurt / München proberen (400-700 euro retour).
• AirAsia vliegt goedkoop van Londen Gatwick naar Kuala Lumpur (500-800 euro retour).
quote:
Vaccinaties

Ga altijd 3 weken voor vertrek langs bij de plaatselijke GGD voor persoonlijk advies! Als richtlijn heb je nodig:

• Voor korte reizen: DTP en Hepatitis A.
• Voor reizen langer dan 2 maanden: Buiktyfus, Hepatitis B en mogelijk Rabiës.

Meer informatie: GGD
quote:
Visa en aankomst-informatie

• Voor een reis korter dan 30 dagen heb je geen visum nodig, zolang je een retour-ticket hebt. Bij aankomst op het vliegveld krijg je dan een stempel van 30 dagen in je paspoort.
• Bij aankomst over land vanuit buurlanden heb je geen visum nodig. Maar dan krijg je slechts een stempel voor 15 dagen. Bij aankomst met het vliegtuig vanuit buurlanden krijg je wel gewoon een stempel voor 30 dagen.
• Voor een enkele reis of een reis langer dan 30 dagen heb je wel een visum nodig. Met een toeristenvisum mag je 60 dagen in het land blijven, binnen die periode moet je het land uit. Wel kan je meerdere visa in één keer halen, zolang je elke 60 dagen maar het land verlaat. Elk visum van 60 dagen kost 30 euro en verloopt zodra je het land verlaat. Het is mogelijk een visum te regelen waarmee je uitstapjes kan maken naar buurlanden.
• Officieel moet je een bankafschrift laten zien met 7 euro per dag dat je in het land aanwezig bent. In de praktijk wordt dit nooit gecontroleerd.

Wat moet je meenemen bij een aanvraag toeristenvisum

• Paspoort dat nog zes maanden geldig is bij het vertrek uit Thailand (en een lege bladzijde heeft)
• Ingevulde en ondertekende aanvraagformulier (link)
• Kopie van vluchtgegevens
• 2 gelijke recente pasfoto's
• 30 euro per visum dat je aanvraagt

Meer informatie: Royal Thai Consulate General in Amsterdam
quote:
Met de bus naar Bangkok

Als je geen 'dure' taxi vanaf luchthaven Suvarnabhumi naar Bangkok wil betalen, kan je gebruik maken van de Airlink. Tarief naar eindbestemming is 45 THB. Vanaf daar kan je verder met de BTS of lokaal met de taxi verder.
quote:
Feestdagen in Thailand

• Eind januari, begin februari: Chinees Nieuwjaar (veel winkels dicht, speciale ceremonie bij de Chinese Phanan Choeng-tempel in Ayutthaya)
• Midden-april: Songkhran (waterfestival, elkaar natspuiten met super soakers op Khao San Road)
• 5 december: Father's Day (verjaardag van de koning, grote ceremonie bij het Grand Palace in Bangkok)
• 25 december: Kerstmis (wordt maar weinig gevierd, winkels gewoon open)

Meer informatie op Sunsite en Wikipedia
Bezienswaardigheden



• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend, helaas spreekt de omroeper alleen Thai)
• Lumphini Park, Downtown (park met hagedissen)
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown (link)
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen) (link)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)



• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa (link)
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempels, met de fiets bezichtigen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

Bekijk deze YouTube-video



• Koh Chang (strandeiland)
• Koh Kut (waar je spontaan opgewonden raakt. Mooie stranden, verder totaal niets te doen)
• Koh Mak (stil strand, verder weinig te doen)
• Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)
• Pattaya (strand, surfen, waterskiën, toeristenoord)



• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Olifantenschool, Chiang Dao
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Shop City, Chiang Mai
• Thai cookery classes, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp, Mae Hong Son
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (hippystadje)
• Vissengrot, Tham Pla



• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (wilde olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai



• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monkey business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong



• Songkran (waterfestival rond april, elkaar natspuiten met super soakers in Khao San Road)
• Thai boxing-wedstrijd
• Thaise massage
• Thaise keuken (tom yam goong, pad thai)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102508251
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer :(

we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
pi_102508766
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer :(

we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.
  donderdag 29 september 2011 @ 13:28:06 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102510958
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:53 schreef KDZ het volgende:
Ik ga er over een week naartoe (8ste), maar ik maak me echt zorgen over het weer :(

we gaan naar Bangkok, Kaeng Krachan Natuurpark, Chiang Mai en naar Koh Chang....
Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al ben :o!
Nu in Chiang rai maar morgen naar Chiang Mai, en nog steeds in dubio want ondanks overstroming, zijn de waarschuwingen overal in het noorden (hier zijn we begonnen met de trip), ook waar ik nu verblijf, maar deze plek wel zoo ongeveer gezien. Dus ja wat is wijsheid, zolang de bussen nog rijden enzo... anders leggen ze dat ook plat als het te erg is lijkt me>?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_102529311
Blijf gewoon uit de buurt van Mae Ping rivier in chiang mai, de rest is gewoon te doen tbh :)
pi_102533569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 12:10 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Er rijden momenteel geen treinen naar Chiang Mai, dus hou het nieuws in de gaten.
Waar kan ik dat checken dan?
pi_102533935
quote:
5s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:28 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ja kan me indenken, dat heb ik ook, terwijl ik er al ben :o!
Nu in Chiang rai maar morgen naar Chiang Mai, en nog steeds in dubio want ondanks overstroming, zijn de waarschuwingen overal in het noorden (hier zijn we begonnen met de trip), ook waar ik nu verblijf, maar deze plek wel zoo ongeveer gezien. Dus ja wat is wijsheid, zolang de bussen nog rijden enzo... anders leggen ze dat ook plat als het te erg is lijkt me>?
Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?
  vrijdag 30 september 2011 @ 07:51:23 #8
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102539318
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 23:12 schreef KDZ het volgende:

[..]

Hoe is het weer daar nu dan? Hoe kleed je je?
Chiang Rai zitten we, en tot nu toe bloedheet dus korte broek ;)
maar vanaf vandaag t/m 3e geven ze heavy rains en floods op tis een rest van een cycloon zoals ik het begreep , nouja we gaan het uitzitten, want nu naar het zuiden schijnt ook niet op te schieten en bij de stranden erge hoge golven enzo en we kunnen hier nog vanalles doen, daarna trekken we alsnog ri Chiang Mai is nu het plan, en dat plan veranderd nog wel 100 keer :)
dit is trouwens wel erg naar nieuws: http://www.bangkokpost.co(...)ath-toll-reaches-188
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_102562085
Hmzzzz dat is niet goed al dat water.

Gelukkig had Air Asia net een actie zodat ik niet met de trein hoef maar het relatief economisch is om te vliegen van Bangkok naar het noorden.

Over een paar dagen moet er wel zon zijn, helemaal bleek terugkomen kan ik niet maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 2 oktober 2011 @ 10:14:04 #10
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102604184
In de OP is er nog geen link naar deeltje 31. Geen ramp maar wel handig ;)

Wij gaan 15 oktober voor 3 weken naar Thailand! Is het zoals de kenners nu zien beter om naar Koh Tao, Samui en pangang te gaan of naar de eilanden aan de andere kant; Koh Phi Phi of Lanta?
Het leven is wat je ervan maakt!
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:17:51 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_102606448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 07:51 schreef MissHobje het volgende:

[..]
dit is trouwens wel erg naar nieuws: http://www.bangkokpost.co(...)ath-toll-reaches-188
Ach, dat is nog niets vergeleken met het aantal mensen in Thailand dat jaarlijks van armoede en van Aids sterft.
!!! Go 49-ers !!!
pi_102606920
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:14 schreef tomic het volgende:
In de OP is er nog geen link naar deeltje 31. Geen ramp maar wel handig ;)

Wij gaan 15 oktober voor 3 weken naar Thailand! Is het zoals de kenners nu zien beter om naar Koh Tao, Samui en pangang te gaan of naar de eilanden aan de andere kant; Koh Phi Phi of Lanta?
Phi Phi is erg overrated.
Ik zou zelf naar de golf toegaan, vooral Koh Tao is erg relaxed, het is echt mijn favoriete eiland, en je hoeft niet per se te duiken, er hangt gewoon een erg leuke sfeer.
Verleden keer ben ik veel langer blijven hangen dan gepland.
Mocht je van een beetje rust houden, pas dan alleen wel op dat de full moon party niet net is geweest op Koh Phanang, want dan wordt Koh Tao een paar dagen overspoeld met backpackers die even een paar dagen komen uitrusten :)
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:38:02 #13
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102606998
THanks. Phanang lijkt ons overigens ook een goede optie, maar ik vroeg het eigenlijk omdat het weer zo erg schijnt te zijn nu. En dat je in oktober midden in het regenseizoen zit?
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_102607588
van Bangkokpost.com

quote:
Meanwhile, the situation in Chiang Mai has almost returned to normal after flood water receded
.

Gelukkig ;)
pi_102645353
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 12:38 schreef tomic het volgende:
THanks. Phanang lijkt ons overigens ook een goede optie, maar ik vroeg het eigenlijk omdat het weer zo erg schijnt te zijn nu. En dat je in oktober midden in het regenseizoen zit?
Ik zou het van de week zelf laten afhangen, je kan ook hele mooie dagen hebben tussendoor in die tijd.
Maar ik heb inderdaad ook wel eens gehad dat er zoveel regen viel in september/oktober dat ik idd niet naar die eilanden ben toe gegaan.
In plaats daarvan ben ik naar Koh Samet toegegaan, daar is het zelfs dan nog mooi weer, en dat bleek toen inderdaad te kloppen.
Alleen het eiland is niet echt een aanrader.
  maandag 3 oktober 2011 @ 21:34:37 #16
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102666549
Goed advies Xlarge! Dank. Dat gaan we doen. _O_ Ben natuurlijk nog wel benieuwd waarom koh Samet geen aanrader is.

Edit: staat al in de OP? Koh Samet (prachtig spierwit bountystrand en dichtbij Bangkok, verder weinig te doen)

Daarnaast vraag ik me ook af of thailand gangers nu veel DEET opsmeren als je bijvoorbeeld in Bangkok of daarbuiten zijn. Het wordt aangeraden maar hebben jullie het als nuttig ervaren? Ik ben benieuwd naar ervaringen, zeker omdat er recent een Dengue -O- uitbraak is geweest.
Het leven is wat je ervan maakt!
pi_102667566
Geen Deet gebruikt in Thailand geloof ik. Zeker niet in Bangkok.
Misschien een avondje in de bergen. Meer omdat ik niet geprikt wilde worden dan voor de malaria
pi_102668076
Ik heb nog nooit Deet gebruikt :) Heb ook nooit de 3e vaccinatie ronde aan spuitjes gehad. Ik leef nog :P
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:04:43 #19
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_102668382
Dat is ook wat. Oké we nemen iig 1 flesje deet mee, just in case. maar het is dus niet nodig! :s)
Het leven is wat je ervan maakt!
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:48:43 #20
6941 APK
Factual, I think.
pi_102670771
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:04 schreef tomic het volgende:
Dat is ook wat. Oké we nemen iig 1 flesje deet mee, just in case. maar het is dus niet nodig! :s)
Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.
Bij elke 7-eleven hebben ze flesjes Sketolene, zit 20% DEET in en dat helpt redelijk tegen vervelende muggen.



Lokaal spul (wit flesje met blauwe dop en iets meer DEET) is ook op vrij veel plaatsen te koop.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_102676464
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:48 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind het wel nodig, want ik haat muggen, maar je kunt het gewoon daar kopen.
Bij elke 7-eleven hebben ze flesjes Sketolene, zit 20% DEET in en dat helpt redelijk tegen vervelende muggen.

[ afbeelding ]

Lokaal spul (wit flesje met blauwe dop en iets meer DEET) is ook op vrij veel plaatsen te koop.
Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heufje op 04-10-2011 11:08:08 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:38:46 #22
6941 APK
Factual, I think.
pi_102676701
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 06:43 schreef Heufje het volgende:

[..]

Dit is goed spul, wij hadden de variant met het groene etiket, weet ff niet meer wat het verschil is. Dit hebben wij de afgelopen vakantie ook veel gebruikt. Zelfs een paar flesjes van mee naar huis genomen. Wij hadden de eerste dag in Bangkok al last van muggen. Moet wel zagen dat ons hotel naast een klong was.
Die groene zit volgens mij geen DEET in maar citroenspul :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 07:43:45 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_102676738
Dit jaar hebben vier vrienden stevig Dengue gehad, dus ja, hier wordt ook gesmeerd wanneer nodig.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 08:51:00 #24
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_102677516
Ik smeer me sowieso stevig in met deet shizzle, wordt altijd al lek gestoken, en als ik nu een ministukje vergeet pakken die musquitos me daar grrr knetter wordt ik ervan, en hubsel, nergens last van grrrr dus als je normaal ook gestoken wordt in NL dan absoluut smeren!
Moet zeggen in Chiang Rai staken ze erger dan nu in Ao Nang maar toch..
Iemand in de buurt van Ko Samui of Phangnan? hoe is het weer daar? hier vooral regen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 21:39:05 #25
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102709715
Lokaal muggenspul kopen is betere dan in Nederland, in Nederland of andere landen van Europa zit wat restrictie op het gebruik van Deet.

Persoonlijk gebruik ik het niet zo vaak, je hebt er wel eens last van, maar ik probeer muggen liever te vermijden dan dat ik iets erop smeer wat ze weg zou moeten houden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')