abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 september 2011 @ 14:36:51 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_102437381
Ik heb al jaren mijn beleggingen staan mij de Amerikaanse broker Interactive Brokers. Is een stuk goedkoper, en helemaal als je transacties doet in de USA. Er is alleen één nadeel wat mij behoorlijk dwars zit.

Er kan zo veel, dat het overzicht moeilijk te behouden is. Zeker als je het vergelijkt met Alex of Binck. Stel, ik wil graag weten hoe mijn positie opgebouwd is in een fonds. Lukt niet.

Ook lastig, gewoon een normaal positie overzicht in excel.

Meer Fokkers op IB?
Overal verstand van.
pi_102441537
Ik, via Lynx.
Mijn enige zorg is momenteel de tegenrekening in Duitsland, van BAC.......
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:06:50 #3
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102454580
Je broker biedt toch cursussen aan? Lynx in ieder geval wel. Dat helpt je misschien het platform beter te begrijpen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_102468803
Ik ben het met je eens dat de software onoverzichtelijk is. Dit komt door de vele mogelijkheden, maar ook doordat de interface niet altijd even gebruikersvriendelijk is.

Ik neem aan dat je ook zo nu en dan inlogt op ' account management ' ? De opbouw van je positie kun je, tot op het blok nauwkeurig, nagaan in ' report management '. Draai daar een ' Activity Statement ' -> Full Default uit en je vindt je posities bij "Long Open Positions" , ergens halverwege. Het kan inderdaad alleen naar HTML/WEB or PDF.
  woensdag 28 september 2011 @ 10:50:31 #5
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_102470361
Yep, maar als ik over tijd de positie opbouw wil zien is dat volgens mij nergens mogelijk. Bijvoorbeeld al mijn transacties over de loop der jaren in een bepaald aandeel ; dat moet toch mogelijk zijn snel te zien zou je zeggen.

Inderdaad neus ik wel eens rond in account management, maar daar word ik weinig wijzer. Eigenlijk is de interface gewoon ruk - zoals jaco al zegt.
Overal verstand van.
pi_102472928
Even uit mijn hoofd: onder 'activity statement' zit zoiets als 'position transfers' oid en die exporteert wel naar Excel. Dat moet je dan meen ik voor elke maand doen en dan valt het totaal misschien te sorteren per aandeel.

Zeer omslachtig inderdaad. Interactive Brokers zou eens wat usability experts van Apple of Google moeten inhuren.
  woensdag 28 september 2011 @ 12:35:18 #7
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_102473656
hmm, dit is dus precies de reden waarom ik twijfel om een account te openen bij Lynx, het ziet er allemaal erg ingewikkeld uit. Voor je het weet doe je een verkeerde order de deur uit en zit je met de gebakken peren.

Aangezien ik toch niet zo veel transacties per jaar wil doen denk ik dat ik toch voor Alex of Binck ga kiezen; dan maar wat hogere kosten. Hoewel,bij Lynx rekenen ze kosten voor real-time Euronext data, is dat bij IB ook het geval?
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
  woensdag 28 september 2011 @ 13:26:47 #8
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_102475265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 12:35 schreef Duiker_21 het volgende:
hmm, dit is dus precies de reden waarom ik twijfel om een account te openen bij Lynx, het ziet er allemaal erg ingewikkeld uit. Voor je het weet doe je een verkeerde order de deur uit en zit je met de gebakken peren.

Aangezien ik toch niet zo veel transacties per jaar wil doen denk ik dat ik toch voor Alex of Binck ga kiezen; dan maar wat hogere kosten. Hoewel,bij Lynx rekenen ze kosten voor real-time Euronext data, is dat bij IB ook het geval?
Ja, je moet betalen voor de real time data feed. Echter, dit wordt wel verrekend met je transactiekosten. En ze zijn véél goedkoper dan Alex/Binck en er kan véél meer. Per ongeluk verkeerde orders sturen, nee dat is niet echt een risico.

Vooral de rapportage mogelijkheden zuigen.
Overal verstand van.
pi_102475349
Ik kan me wel vinden in het beeld van de slechte interface, dat is wel jammer want op zich is het een goed platform met enorm veel mogelijkheden. Mede hierdoor gebruik ik IB alleen voor posities die niet verkrijgbaar zijn bij binck. Echt veel handel ik niet dus de transactiekosten wegen voor mij niet zwaar.
pi_102485345
Ik heb sinds het begin van het jaar een account. Ik vind de user interface helder en overzichtelijk en de customer support reageert ook behoorlijk snel op vragen (iets wat ik ook overal anders lees).

Misschien helpt het dat ik een software Engineer ben maar goed, zo hoor je ook een ander geluid.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:55:26 #11
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_102734855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 18:58 schreef wachtwoord33 het volgende:
Ik heb sinds het begin van het jaar een account. Ik vind de user interface helder en overzichtelijk en de customer support reageert ook behoorlijk snel op vragen (iets wat ik ook overal anders lees).

Misschien helpt het dat ik een software Engineer ben maar goed, zo hoor je ook een ander geluid.
Het handelen is easy, inderdaad. Maar ik kan volgens mij nergens de uitslagen importeren in een online portfolio tooltje. Dat werkt altijd voor alle US brokers, maar niet voor IB grrr
Overal verstand van.
pi_102760933
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:55 schreef macondo het volgende:

[..]

Het handelen is easy, inderdaad. Maar ik kan volgens mij nergens de uitslagen importeren in een online portfolio tooltje. Dat werkt altijd voor alle US brokers, maar niet voor IB grrr
Ik zou ook nog even kijken bij TheMarketplace@IB , dit vind je onder 'Education' in het hoofdmenu. Dit zijn externe software oplossingen die werken met de API van IB. Die kosten vaak maar een paar tientjes. Het zou kunnen dat een van deze programma's wel doet wat je wilt. Zoek met name onder 'Reporting & Tax Tools'.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')