quote:
Op dinsdag 27 september 2011 20:09 schreef Alle-Andere-Mensen het volgende:Heey!
Ik solliciteer net voor mijn eerste baantje en ik heb de belangstelling gewekt van de selecteerders van de mcDonalds! Nu vragen ze me naar interesses, hobby's en speciale vaardigheden en mijn motivatie om te werken bij hun restaurant!
Hoe hebben jullie dat beschreven? (Jullie zijn immers aangenomen) kortom; wat willen zij graag horen dat je bent?
Je interesses en hobby's maken niet zo heel veel uit; dat zijn niet de punten waarop je wel of niet aangenomen wordt! Is puur om een beeld van jou, als persoon, te kunnen krijgen.
Qua speciale vaardigheden, zou ik als ik jou was eens goed nadenken wat McDonald's voor mensen zoekt... Bedenk welke kwaliteiten de medewerkers (zouden moeten) bezitten en kijk dan of jij die ook bezit. Denk bijvoorbeeld aan stressbestendigheid, teamplayer zijn en gastvriendelijkheid!
Motivatie is nog wel het meest belangrijk; als jij gaat zeggen, "Ja, ik heb doekoes nodig mann" Dat geeft niet de beste indruk, zoals je zelf wel begrijpen zult. Geld verdienen kan best een goede motivatie zijn, maar geef dan ook aan waarom je dat geld wil verdienen. Eigenlijk moet je in je motivatie aangeven waarom je bij McDonald's wil werken, en niet bij (bijvoorbeeld) AH.
Voor mij persoonlijk, ik heb als klein kind geroepen dat ik later bij McDonald's wilde werken, dat heb ik tijdens mijn sollicitatiegesprek dan ook verteld. Er werd hardop om gelachen, maar ik ben wel aangenomen...