quote:
Op donderdag 20 oktober 2011 16:22 schreef jut23 het volgende:Ik vond die bewijzen trouwens wel goed te doen dit tentamen inleiding statistiek maar die vraag 1 en die vraag 4
ik kwam bij de allerlaatste vraag er op uit dat je sowieso altijd moet meedoen en het niet uitmaakt wat P is juisst....

Ik denk dat ik de bewijzen helemaal heb, weet niet zeker. Vraag 3 ook voor het grootste deel. Vraag 1 was echt onzin zo moeilijk vergeleken met wat we gehad hebben, ik heb hier en daar wel wat puntjes denk ik maar niet veel. Ik heb ook gewoon bij de bereken vragen gewoon wat getallen verzonnen en daarmee de E(Y) en StDev uitgerekend, om te laten zien dat ik dat wel kan

.
Bij 4: Je moest kijken of het experiment een meerwaarde gaf ten opzichte van het niet doen van het experiment volgens mij. Via bayes kwam ik uit op 2p/(p-1) dus voor p=1/2 gaf het experiment meerwaarde ten opzichte van het niet doen (qua uitbetaling). Alleen je moest geloof ik ook nog de range of zo bepalen? Dat lukte me niet, te weinig tijd..
Ik zag trouwens een aantal mensen na een 1/1.5u al weglopen, die hebben het zeker opgegeven