abonnement Unibet Coolblue
pi_102843887
Ik wil niet veel zeggen maar België is wel het bewijs van een goed functionerende democratie, dat kan je van het huidige Nederland niet zeggen.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 15:45:13 #27
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_102845140
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 14:53 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar België is wel het bewijs van een goed functionerende democratie, dat kan je van het huidige Nederland niet zeggen.
Dat moet je uitleggen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_102845764
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 15:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat moet je uitleggen ...
Ik kijk met veel bewondering naar het (in)formatieproces in België. Alle partijen worden betrokken bij de onderhandelingen, in Nederland is juist de trend om partijen uit te sluiten. Wees enorm blij dat er in België tenminste met elkaar constructief gepraat wordt.

Nederland is in een vrije val geraakt, een minderheid regeert het land momenteel, eigen bevolking word niet geraadpleegd op verschillende en veelal belangrijke dossiers die een zeer grote impact hebben op het functioneren van onze samenleving.

Maar Nederlanders zijn voor het overgrote deel, sorry dat ik het zeg, domme kortzichtige mensen die niet in zien wat de staat van het politieke bestel op dit moment is.
pi_102845811
Sorry maar constructief praten en deze formatie in Belgie zijn niet echt dingen die mij als een logische combinatie in de oren klinken :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_102845946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:07 schreef du_ke het volgende:
Sorry maar constructief praten en deze formatie in Belgie zijn niet echt dingen die mij als een logische combinatie in de oren klinken :P
Ja, dan verschillen we van mening hierover. In Nederland regeert men liever met 52 zetels dan dat ze even wat tijd uit trekken om verder te onderhandelen en een regering te vormen dat een breed draagvlak heeft.

In België heeft het misschien abnormaal lang geduurd maar zijn ze onderhandelingen over echt belangrijke staatshervormingen niet uit de weggegaan. (met de exceptie; NVA)
pi_102846719
Het hangt af van je prioriteiten.....er zijn toch heel wat dingen in België, ofwel eigen aan de instelling, ofwel aan de politieke cultuur, die toch niet "optimaal" zijn.
Zo werd de gevallen regering wel door 94 van de 150 leden van de Kamer gesteund, maar slechts door 41 van de 88 Vlaamse leden. Je kan argumenteren dat dat geen probleem mag zijn, maar je ziet bijvoorbeeld wel dat men bij peilingen gewoon enkel kijkt naar de Vlaamse kiezers (de N-VA haalt dus uiteraard geen 35% in het hele land)

Er is ook maar een akkoord in België als er over alles een akkoord is. Dit geldt tussen Vlamingen en Franstaligen, maar ook onderling. Als twee Vlaamse partijen op federaal niveau het niet vinden, wordt er gesuggereerd dat dan ook de regering op Vlaams niveau zou kunnen barsten.

Er is voortdurend overleg nodig, en soms wordt het absurd: zo is preventie een Vlaamse bevoegdheid, anticonceptie een federale,....
pi_102848552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 16:05 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Ik kijk met veel bewondering naar het (in)formatieproces in België. Alle partijen worden betrokken bij de onderhandelingen, in Nederland is juist de trend om partijen uit te sluiten. Wees enorm blij dat er in België tenminste met elkaar constructief gepraat wordt.

Nederland is in een vrije val geraakt, een minderheid regeert het land momenteel, eigen bevolking word niet geraadpleegd op verschillende en veelal belangrijke dossiers die een zeer grote impact hebben op het functioneren van onze samenleving.

Maar Nederlanders zijn voor het overgrote deel, sorry dat ik het zeg, domme kortzichtige mensen die niet in zien wat de staat van het politieke bestel op dit moment is.
De enige reden dat alle partijen meepraten is omdat er amper een coalitie te vormen is. :')

In dat geval houdt je zoveel mogelijk partijen in het spel om de meeste mogelijkheden te hebben.

Daarnaast heeft het feit dat 1,5 jaar na de verkiezingen nog steeds geen regering is gevormd weinig meer met democratie te maken.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 18:10:09 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_102848965
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 17:56 schreef Breekfast het volgende:
Daarnaast heeft het feit dat 1,5 jaar na de verkiezingen nog steeds geen regering is gevormd weinig meer met democratie te maken.
Het is problematisch, maar ik zou het niet ademocratisch noemen.
pi_103105787
quote:
10s.gif Op zondag 25 september 2011 15:22 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik ben daar eigenlijk vrij zeker van.

Als wij de politiek nog niet beu zijn, zou je bijna zeggen dat de politici dat wel zijn. Iedereen loopt naar de uitgang: Caroline Gennez (SP-A) stopt als voorzitter, Frank Vandenbroucke (S-PA) wil onderzoek doen, Leterme (CD&V) gaat naar de OESO, Vervotte (CD&V) gaat uit de politiek, Sven Gatz (OpenVLD) verlaat het Vlaams parlement, Dirck Sterckx (OpenVLD) stopt als Europees Parlementslid, Frank Vanhecke (Vlaams Belang) verlaat met slaande deuren de partij waarvan hij ooit voorzitter was......
Eerlijk gezegd is niemand een verlies, behalve VDB, maar die werd toch al buitenspel gezet door Miss Gennez
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:23:03 #35
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_103148665
Tegen het eind van de week zou er een regering zijn ... "naar het schijnt" ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:34:59 #36
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103148974
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 20:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Resultaat van de nieuwe financieringswet : De Vlamingen geven elk jaar minstens 1000¤ aan Wallonië. Bedankt Vlaamse onderhandelaars ...
http://vtm.be/nieuws/belga/74280-waalse-gewest-is-winnaar
En da's een typisch geval van eigen schuld. Ze hadden nooit met die gewestelijke flauwe zever moeten beginnen. Eén regering voor één land zou de norm moeten zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_103154036
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 15:34 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En da's een typisch geval van eigen schuld. Ze hadden nooit met die gewestelijke flauwe zever moeten beginnen. Eén regering voor één land zou de norm moeten zijn.
Er zijn heus nog wel staten met verschillende regeringen naast de nationale (VK, Duitsland, ...). Vergeet trouwens niet dat territoriale autonomie eerder op vraag van de Franstaligen was, waar de Vlamingen culturele autonomie wensten.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:06:48 #38
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103154396
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 17:59 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Er zijn heus nog wel staten met verschillende regeringen naast de nationale (VK, Duitsland, ...). Vergeet trouwens niet dat territoriale autonomie eerder op vraag van de Franstaligen was, waar de Vlamingen culturele autonomie wensten.
Het verschil is dat men in Duitsland en in Groot-Brittannië niet vechtend over straat loopt omdat een taalgroepje een dorpje meer bevolkt dan het andere.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_103154668
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:06 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Het verschil is dat men in Duitsland en in Groot-Brittannië niet vechtend over straat loopt omdat een taalgroepje een dorpje meer bevolkt dan het andere.
En bij ons dan wel?
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:19:30 #40
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_103154888
quote:
10s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:13 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

En bij ons dan wel?
De inwoners van die dorpjes (BHV) zal het een grote rotzorg wezen welke taal de buurman spreekt. Het zijn een stel achterlijke politici die hier al een paar decennia te lang over aan het vechten zijn.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_103308237
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2011 18:19 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

De inwoners van die dorpjes (BHV) zal het een grote rotzorg wezen welke taal de buurman spreekt. Het zijn een stel achterlijke politici die hier al een paar decennia te lang over aan het vechten zijn.
Je vergeet natuurlijk wel een belangrijk verschil met Duitsland en het Verenigd Koninkrijk: daar spreekt iedereen één taal (of toch dezelfde basistaal). Dat is in België heel anders natuurlijk.

Ik denk trouwens dat er in pakweg het Verenigd Koninkrijk en meer bepaald Noord-Ierland de voorbije eeuw wel meer bloed gevloeid is dan in België...

Maar je hebt natuurlijk gelijk dat een probleem als BHV belachelijk opgeklopt werd en dat het beschamend lang geduurd heeft voor er een oplossing uit de bus is gekomen, terwijl veel mensen daar weinig om gaven.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 08:03:43 #42
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103313612
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 00:00 schreef Heero87 het volgende:
Maar je hebt natuurlijk gelijk dat een probleem als BHV belachelijk opgeklopt werd en dat het beschamend lang geduurd heeft voor er een oplossing uit de bus is gekomen, terwijl veel mensen daar weinig om gaven.
Waarbij ook nog geldt dat de splitsing van BHV op geen enkele manier bijdraagt aan het oplossen van de onderliggende Vlaamse grief (de verfransing van Vlaams-Brabant).
pi_103319104
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:03 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarbij ook nog geldt dat de splitsing van BHV op geen enkele manier bijdraagt aan het oplossen van de onderliggende Vlaamse grief (de verfransing van Vlaams-Brabant).
Maar de oplossing voor dat is etnisch zuiveren en ik denk niet dat je dat als vierkiezings slogan kan gebruiken :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_103319695
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 08:03 schreef Reya het volgende:

[..]

Waarbij ook nog geldt dat de splitsing van BHV op geen enkele manier bijdraagt aan het oplossen van de onderliggende Vlaamse grief (de verfransing van Vlaams-Brabant).
Wat is daaraan het probleem? De inwoners hebben er geen probleem van dat er mensen Frans spreken, alleen de politici. Het blijft België hoor...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 20 oktober 2011 @ 17:54:21 #45
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_103334054
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar de oplossing voor dat is etnisch zuiveren en ik denk niet dat je dat als vierkiezings slogan kan gebruiken :') .
Gohjah, er staan nu toch enkele hoogovens in de buurt van Luik vrij voor gebruik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_103336664
Terug naar de stand van zaken!

Di Rupo moet op zoek naar 8 miljard euro, door belastingen te verhogen en door te besparen. Wie wil kan hier zelf eens een poging doen.

Ook opmerkelijk: Alexander Decroo, voorzitter van de Vlaamse liberalen, laat zich bij deze discussies bijstaan door Vincent Van Quickenborne (partijgenoot die hem geholpen heeft het voorzitterschap te krijgen). Guy Vanhengel, eveneens partijgenoot en huidig minister van Begroting voelt meer dan een klein beetje aan de kant geschoven...

En ook binnen de CD&V botert het niet allemaal: premier Leterme zit op federaal niveau, en Kris Peeters is de Vlaamse minister-president. De federale overheid vindt dat ze reeds genoeg heeft bijgedragen na de aankoop van Dexia.

Hetzelfde probleem zou kunnen ontstaan binnen de PS, met di Rupo die op federaal niveau een nieuwe regering vormt, terwijl partijgenoten Demotte en Picque respectievelijk Wallonië en Brussel besturen.
pi_103353502
Stammen ontdekt aan Nederlands-Franse grens

Antropologen hebben in het Nederlands-Franse grensgebied een aantal nieuwe stammen ontdekt. Het lijkt te gaan om een cultuur die in een los, stateloos verband samenleeft.

De stammen leven in de moeilijk toegankelijke overgangszone tussen de lijn Terneuzen-Tilburg-Maastricht enerzijds en Calais-Lille-Metz aan de andere zijde. Er lijkt sprake van een dubbele invloedssfeer. Een gedeelte van de stammen spreekt een door het Nederlands beïnvloede taal, onder Maastricht zijn juist veel Franse klanken hoorbaar.

Een team onder leiding van hoogleraar culturele antropologie Bert Bokhoven doorkruiste enkele jaren het gebied en kwam tot opmerkelijke ontdekkingen. Zo lijkt de cultuur, meer dan de Nederlandse of Franse, in het teken van de eigen stam te staan. Nationaal bewustzijn en behoefte tot statenvorming lijken te ontbreken. Wel zijn sinds april 2010 diverse stamhoofden in onderling overleg om tot een hechtere samenwerking te komen.

Bokhoven verwacht niet dat de stammen zich op korte termijn zullen verenigen tot een onafhankelijkheidsbeweging. “De onderlinge verdeeldheid is daartoe te groot. Het grootste gevaar voor deze cultuur zie ik in de massa’s dagjesmensen die nu naar het gebied zullen gaan om ‘aapjes te gaan kijken.’ Hoewel ik van sommige inboorlingen het vertrouwen heb gewonnen weet ik niet hoe ze op massatoerisme zullen reageren.”

Om de stammen voor het massatoerisme te behoeden en hun de mogelijkheid te bieden hun cultuur te behouden pleit Bokhoven in het afsluitende hoofdstuk van zijn onderzoek voor het aanleggen van taalgebonden reservaten.

http://www.speld.nl/2011/(...)landse-franse-grens/
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:58:48 #48
66825 Reya
Fier Wallon
pi_103360789
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 23:46 schreef du_ke het volgende:
Stammen ontdekt aan Nederlands-Franse grens

Antropologen hebben in het Nederlands-Franse grensgebied een aantal nieuwe stammen ontdekt. Het lijkt te gaan om een cultuur die in een los, stateloos verband samenleeft.

De stammen leven in de moeilijk toegankelijke overgangszone tussen de lijn Terneuzen-Tilburg-Maastricht enerzijds en Calais-Lille-Metz aan de andere zijde. Er lijkt sprake van een dubbele invloedssfeer. Een gedeelte van de stammen spreekt een door het Nederlands beïnvloede taal, onder Maastricht zijn juist veel Franse klanken hoorbaar.

Een team onder leiding van hoogleraar culturele antropologie Bert Bokhoven doorkruiste enkele jaren het gebied en kwam tot opmerkelijke ontdekkingen. Zo lijkt de cultuur, meer dan de Nederlandse of Franse, in het teken van de eigen stam te staan. Nationaal bewustzijn en behoefte tot statenvorming lijken te ontbreken. Wel zijn sinds april 2010 diverse stamhoofden in onderling overleg om tot een hechtere samenwerking te komen.

Bokhoven verwacht niet dat de stammen zich op korte termijn zullen verenigen tot een onafhankelijkheidsbeweging. “De onderlinge verdeeldheid is daartoe te groot. Het grootste gevaar voor deze cultuur zie ik in de massa’s dagjesmensen die nu naar het gebied zullen gaan om ‘aapjes te gaan kijken.’ Hoewel ik van sommige inboorlingen het vertrouwen heb gewonnen weet ik niet hoe ze op massatoerisme zullen reageren.”

Om de stammen voor het massatoerisme te behoeden en hun de mogelijkheid te bieden hun cultuur te behouden pleit Bokhoven in het afsluitende hoofdstuk van zijn onderzoek voor het aanleggen van taalgebonden reservaten.

http://www.speld.nl/2011/(...)landse-franse-grens/
Ik mis erkenning voor de waardevolle veldobservaties die ik heb verricht.
pi_103792206
Iets heel anders... de kusttram! Dat is een tramlijn die verschillende gemeenten aan onze kust verbindt, en met 67 kilometer de langste ter wereld. Het probleem: deze "tram" gedraagt zich meer als een trein of metro, en is dan ook berucht om de frequente ongevallen.

Hier een selectie uit een opiniestuk ( volledig stuk )

quote:
De hoge ongevallencijfers van de kusttram hebben een verklaring: wat wij 'kusttram' noemen is een in 1978 op maat van de stad Chaleroi gebouwd metrostel. Douglas De Coninck is redacteur bij deze krant en groeide op in Oostende. Hij bepleit de vernietiging van de kusttram.

Dit jaar vielen er al drie doden, twee zwaargewonden en 75 lichtgewonden te betreuren met de kusttram. Markante cijfers zijn dat, voor een tram. Minister van Mobiliteit Hilde Crevits kondigt nu een verkeersveiligheidsplan aan dat het aantal ongevallen volgend jaar met 2,5 procent moet doen dalen. Ze geeft zo op z'n minst grond aan de suggestie dat iets of iemand schuld treft aan deze cijfers. Dat er ergens iets schort aan de opleiding van de wattman, of aan de wegsignalisatie. Er is wel degelijk een schuldige voor de dramatisch hoge ongevallencijfers, maar geen enkel veiligheidsplan zal daar ooit vat op krijgen. De schuldige is Belgische politieke geschiedenis.
....
Van de LRV zijn destijds 108 exemplaren gebouwd, 54 voor Charleroi en 54 voor de kust. Netjes verdeeld, perfect gewoon. Ze zijn gebouwd in de ateliers van de firma Brugeoises et Nivelles (BN). Het ging in die jaren niet zo best met BN. Er werkten veel mensen, er waren machtige vakbonden en om de toekomst bekommerde politici. BN had zwaar te lijden onder de oliecrisis en de opkomst van de auto. Wou BN overleven, dan moest het bedrijf innoveren en exporteren. Dus ontwikkelde BN de LRV, een voor die tijd experimenteel vervoerssysteem met tunneltjes, viaductjes en blitse stationnetjes in marmer en staal.

Om het LRV-systeem verkocht te krijgen, moest het natuurlijk eerst kunnen worden getest. Et voilà, in het kort, de ontstaansgeschiedenis van de metro van Charleroi. Het besluit om in één klap 108 LRV's te bestellen bij BN, was er een die was ingegeven door zorg om de toekomst van een particulier bedrijf, en vooral niet door zorg om de gebruiker.

BN heeft zijn LRV-systemen verkocht gekregen in Manilla en Londen. In de Londense Docklands kun je zien hoe het systeem werkt. De opstaphoogte is aangepast aan metroperrons, de snelle acceleratie heeft tot doel de moderne mens in de moderne stad geen seconden te doen verliezen. Wat je in de Docklands vooral niét ziet, is dat de metro opeens z'n viaduct verlaat en zich tussen het autoverkeer gaat mengen. Daar is de LRV gewoon niet voor gebouwd.
Al jaren komt die kusttram in het nieuws omwille van de ongevallen, niet zelden met de dood tot het gevolg, en minister Crevits wil het aantal ongevallen zien dalen met... 2,5 procent? Ik dacht: dit moet een tikfout zijn, bedoelt men niet 25 procent of zo? Op de site van Crevits staat het nochtans inderdaad zo? :{
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 november 2011 @ 18:10:56 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_104638804
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')