abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 september 2011 @ 17:31:51 #1
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_102335533


Plot
Person of Interest stars Jim Caviezel, Emmy Award winner Michael Emerson and Academy Award nominee Taraji P. Henson in a crime thriller about a presumed dead former-CIA agent, Reese, who teams up with a mysterious billionaire, Finch, to prevent violent crimes by using their own brand of vigilante justice.

Reese's special training in covert operations appeals to Finch, a software genius who invented a program that uses pattern recognition to identify people about to be involved in violent crimes. Using state-of-the-art surveillance technology, the two work outside of the law, using Reese's adept skills and Finch's unlimited wealth to unravel the mystery of the "person of interest" and stop the crime before it happens.

Reese's actions draw the attention of the NYPD, including homicide detective Carter, and Fusco, a cop whom Reese uses to his advantage. With infinite crimes to investigate, Reese and Finch find that the right person, with the right information, at the right time, can change everything.

Jim Caviezel as Reese

Former CIA agent presumed dead who teams up with Mr. Finch to stop violent crimes before they happen.

Michael Emerson as Mr. Finch

Mysterious billionaire genius who invented a program that can identify people about to be involved in violent crimes.

Taraji P. Henson as Detective Carter

NYPD officer who crosses paths with Reese and tries to track him down.

Kevin Chapman as Detective Fusco

Corrupt cop blackmailed by Reese into being a source inside the police department.
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_102335650
Ik moest onmiddellijk vergelijkingen maken met Batman. Interessante pilot, werd er niet helemaal warm van, maar toch kijkt het erg goed weg. De 'spy' shots vind ik een leuke toevoeging, de actie gebeurt voor een groot gedeelte van afstand: het afluisteren van gesprekken en bekijken via verrekijkers enz. Het voelt ook echt aan alsof Reese alles vanaf de zijlijn moet redden en dat is gewoon erg slim gedaan. Ik hoop wel dat een overkoepelende verhaallijn komt, want anders ben ik bang dat de serie vervalt in een CSI.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102335760
Pilot gisteren gezien, heeft zeker potentie!
Caviezel speelt redelijk koeltjes, maar neem aan dat dit net zoals Olivia in Fringe wel los gaat lopen gedurende de show vordert. Hopelijk wordt het als Seam zegt wel een serie waarin veel mythology afleveringen voorkomen, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat J.J. zei dat dit wel een case of the week style serie gaat worden. Past ook wel meer bij de series die CBS uitzendt natuurlijk (had daarom wat mij betreft beter op Fox gepast).

Ratings vallen lichtjes tegen. Wel veel kijkers, maar relatief weinig mensen in 18-49 range.
Hopelijk kan het een beetje groeien, ben namelijk wel benieuwd waar ze heen willen met het sci-fi deel van de show.
pi_102335771
-pardon-
pi_102335839
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:41 schreef Glenn0 het volgende:
Pilot gisteren gezien, heeft zeker potentie!
Caviezel speelt redelijk koeltjes, maar neem aan dat dit net zoals Olivia in Fringe wel los gaat lopen gedurende de show vordert. Hopelijk wordt het als Seam zegt wel een serie waarin veel mythology afleveringen voorkomen, maar volgens mij heb ik ergens gelezen dat J.J. zei dat dit wel een case of the week style serie gaat worden. Past ook wel meer bij de series die CBS uitzendt natuurlijk (had daarom wat mij betreft beter op Fox gepast).

Ratings vallen lichtjes tegen. Wel veel kijkers, maar relatief weinig mensen in 18-49 range.
Hopelijk kan het een beetje groeien, ben namelijk wel benieuwd waar ze heen willen met het sci-fi deel van de show.
Ja ik moest ook denken aan Fringe, pilot daar beloofde ook erg veel en uiteindelijk groeide die serie iedere aflevering dus daarom wil ik deze serie absoluut ook een kans geven.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_102338797
Binnenkort ook maar eens checken!
pi_102349534
Interessant concept. Maar ze gaan met zevenmijlslaarzen door het verhaal heen. De eerste paar minuten waren aardig. Daarna ging het wat mij betreft mis. Maar ik blijf voorlopig nog wel kijken. Dat case of the week gedeelte staat me trouwens ook niet aan eigenlijk.

Die beelden van de verschillende beveiligingscamera's tussendoor werd op den duur ook irritant. Het is leuk als je het met mate kan gebruiken (wanneer het past bij het verhaal oid), nu wordt het meer een flauw nietszeggend tussenstukje.

[ Bericht 12% gewijzigd door Toad op 25-09-2011 01:09:57 ]
pi_102350054
Geweldige pilot!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zondag 25 september 2011 @ 01:10:09 #9
19242 yavanna
Results may vary.
pi_102350153
Ik heb het net op de helft uitgezet. Het deed mij nogal erg cliche , voorspelbaar en 'here's superman' aan. Misschien dat ik later nog eens de 2e helft bekijk, zien of dat beter te pruimen is.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_102350245
Het is ook zo dubbel: ze laten nauwelijks iets van de case zien; het is een soort opsomming van de belangrijkste gebeurtenissen waardoor het niet spannend of interessant wordt. En tegelijkertijd weten ze ook niet veel met de hoofdpersonages te doen, of met de thema's/vraagstukken die aan de orde komen.
pi_102354374
Creator van de show is trouwens Jonathan Nolan, de broer van Christopher Nolan en writer van The Dark Knight.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_102393272
Geinig! En JJ Abrams kennende zal er heus wel een rood draadje door de serie gaan loppen :Y

* wolfrolf O+ Michael Emerson. Opperbaas deze acteur.
lekker faxen heel de dag echt genot
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:03:50 #13
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102440892
Person of Interest is echt gaaf :Y Ik ben benieuwd naar de achtergronden van de karakters, het plot heeft genoeg potentie om elke week een leuke aflevering neer te zetten en ook met de actie zit het wel goed ^O^

Al denk ik wel de hele tijd dat ik naar Christian Bale zit te kijken :+
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  woensdag 28 september 2011 @ 08:43:59 #14
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_102467671
Ik heb van de week ook aflevering 1 gekeken en ik vond het een boeiend begin. Ik ga dit wel blijven volgen voorlopig. Het heeft wel iets weg van Human Target, alleen dan zonder de humoristische ondertoon. En HT was misschien iets meer over the top.
pi_102573320
Ik vond de 2e aflv. een stuk beter.
pi_102575580
Ik heb het idee dat Person of Interest idd net zoiets als Fringe gaat worden qua verhaal: een duidelijk aanwezige rode draad, met iedere week "de case" voor de mensen die daar van houden, waarbij de liefhebbers van die draad zeker niet vergeten zullen worden.

Aflevering 2 leek in ieder geval zeker aan dit beeld te voldoen.

* anoniemelurker blijft het zeker nog even kijken!
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 10:45:29 #17
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_102577659
Aflevering twee is ook weer erg sterk, dit is een blijvertje :Y
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 18:48:49 #18
154052 RobertVH
I am your father
pi_102587521
Benieuwd hoe groot het verhaal is/wordt. Ik heb telkens het idee dat ik weer naar Ben Linus zit te kijken. Genoeg tijd over, dus blijf het nog even volgens :P
pi_102743000
Aardige serie :) Alleen ik dacht dat Michael Emerson met zijn rol in Lost als Ben Linus het stemgebruik acteerde. Maar hij praat dus gewoon zo ws. Vrij vervelende manier van spreken eigenlijk ;)

Hoop alleen wel dat het niet elke aflevering zo gaat zijn dat Reese nét op tijd verschijnt om de dag te redden.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 16:55:46 #20
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_102812709
Interessant weer.
Leuk om zo langzamerhand (denk ik) steeds wat meer te weten te komen over de achtergrond en het verleden van Reese en Finch.
Burnt to the core but not broken
  maandag 10 oktober 2011 @ 03:18:15 #21
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_102904485
Ga deze serie zo eens uitproberen , klinkt positief hier
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 00:35:20 #22
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_103102706
Deze aflevering was de best tot nu toe.

Maar mijn probleem blijft nog steeds met de werking van die machine. Ik snap dat die machine iedereen afluistert enz. Maar de zaken die ze krijgen zijn zo mysterieus dat ik niet snap hoe die machine ooit kan weten dat die persoon iet gaat overkomen/doen.
In het echt zou zo'n machine werken zo'n machine voor terrorisme met red flags als bom, moord, dood, vermoorden, ontvoeren, ingrediënt voor bom. terroristische organisatie enz. Dat is iig mijn idee hoe de inlichtingendienst in het echt te werk gaat. En zelf als je een supermachine uitvindt zoals in de serie die geen onderscheid kan maken tussen terrorisme en normale criminaliteit. Dan nog moeten er dingen zijn waarop die reageert, waardoor iemands nummer getrokken wordt.. Maar de zaken tot nu toe zijn zo onduidelijk en/of vergezocht dat het vreemd is dat de machine die personen aanwijst. Aangezien er geen duidelijke aanknopingspunten zijn.
Vergelijk het bijvoorbeeld met de film Minorty Report wat ongeveer hetzelfde concept heeft. Maar daar gaan ze uit van mensen die de toekomst kunnen voorspellen en zo weten wie de dader is.

Neem de laatste aflevering hoe kan die machine ooit weten dat zij van plan is om die verkrachter te vermoorden als ze dat plan compleet geheim heeft gehouden.
Vorige week waarom komt de naam van die jongen die slachtoffer kan worden naar voren, wanneer die organisator die iedereen vermoord een veel geschiktere kandidaat is om uit het systeem te komen
Om over aflevering twee waarin het slachtoffer iemand is waarvan iedereen denkt dat ze allang dood is maar te zwijgen.
pi_103105066
Ik denk dat je die vraag niet moet stellen omdat ik denk dat ze dat nooit gaan uitleggen, misschien omdat de makers het zelf niet eens weten.

Zie het als een gegeven, de serie draait niet om hoe de machine werkt; het is een creatieve optie om zo opdrachten voor iedere afl. te krijgen waar je van te voren niet echt weet wat er met die persoon aan de hand is.

De serie doet het trouwens goed met 11.6 miljoen kijkers.
pi_103445751
Na vier afleveringen heb ik een dubbel gevoel bij deze serie. Ik blijf kijken maar vind het allemaal net niet goed genoeg. Vorig jaar was er de serie Undercovers daarmee vergelijk ik het dat was goed maar net niet. Toch heb ik hoop dat ze het beter hebben uitgewerkt dan bij Undercovers en als we iets meer weten over het verleden van de personages dan kan het beter worden. Al was aflevering 4 wel de beste tot nu toe.
pi_103448492
Aflevering 5 was wel weer goed opzich, maar ik heb hetzelfde gevoel; het is an sich goed maar het heeft niets speciaals, geen x-factor zeg maar. Het is vlak, statisch... de hoofdrolspelers spreken met een robotische stem en hoe Reese elke keer als een soort Batman achter iemand opduikt is maar duf.

Maar tja dit soort series doen het wel goed in Amerika; makkelijk te volgen, geen doorlopende verhaallijnen, het plot wordt elke aflevering weer even herhaald. Zo kan iedereen een aflevering aanzetten zonder voorgeschiedenis nodig te hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')