abonnement Unibet Coolblue
pi_103227870
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:02 schreef RonB79 het volgende:
De eerste twee albums van hun vind ik helaas maar meh. Iets te rustig en niet echt bijzonder.
Niet bijzonder? Dat is juist wat ik er zo mooi aan vind. Als je het ergens mee moet vergelijken dan is het misschien een beetje radiohead-light, maar verder is het echt een vrij unieke sound, zeker voor die tijd. Nu loopt coldplay achter de top-40 aan en klinkt het misschien in veel oren wel goed, maar in ieder geval niet bijzonder..

Maarja dat is maar mijn perceptie hoor. :P
pi_103228482
Net even gedownload, gelukkig was de FLAC-versie al te vinden. Even kijken wat mijn oordeel wordt :)
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_103228999
Hurts Like Heaven klinkt ook wel erg lekker.
Amen.
pi_103229040
Ik ben benieuwd, hij staat nu in de download. Hij schijnt echter enorm tegen te vallen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_103229223
jammer eigenlijk dat er zoveel negatieve reacties zijn...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103229320
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 01:21 schreef thettes het volgende:
Dat vraag ik me nu echt af. De groep fans van de 'oude stempel' (zoals ikzelf overigens) die vooral de eerste twee albums waarderen, waren denk ik grotendeels al afgehaakt na wat al uitgelekt en bekend was. Zo ook ikzelf. Ik heb voor eeuwig Parachutes en AROBTTH in m'n kast staan en luister er met ongelooflijk veel plezier naar, maar mijn interesse in coldplay werd al minder na het erg goede (maar niet meer geniale) Viva la Vida, en na Christmas Lights was het wel over.

Ik zou mezelf geen vijand van coldplay noemen, ze hebben namelijk een ongelooflijke berg krediet bij me opgebouwd met hun eerste cd's en concerten, maar ik keek absoluut niet uit naar dit album.
En toch ben je in dit topic aanwezig om over het album te discussiëren.... Het is kennelijk toch niet ongemerkt aan je voorbij gegaan. Wat precies mijn punt bewijst: dit album is één van de belangrijkste muzikale releases van 2011. Coldplay is momenteel een erg grote band, dus wanneer zo'n band met nieuw werk komt, is dat een BIG release.

Overigens blijf ik X&Y hun beste album vinden; is gewoon het meest consistent en een mooie eenheid.
pi_103229503
coldplay twitterde op dinsdag 18-10-2011 om 12:18:26 Paradise video. Coming in the next 72 hours... PH http://t.co/A1FCD2dO reageer retweet
*O*



Dat belooft wat :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103229542
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:24 schreef Apotheose het volgende:
coldplay twitterde op dinsdag 18-10-2011 om 12:18:26 Paradise video. Coming in the next 72 hours... PH http://t.co/A1FCD2dO reageer retweet
*O*

[ afbeelding ]

Dat belooft wat :')
Lol whut? :D
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_103229619
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 03:06 schreef waaromniet1988 het volgende:
Met hun 4 voorgaande albums hebben ze de lat hoog gelegd. Dan komen ze ineens met dit baggeralbum waar men moet zoeken naar de guitarriffs.
Ja, een album kan natuurlijk ook alleen maar goed zijn als het stikt van de gitaarriffs.... - Het blijft me toch opvallen hoe krampachtig bepaalde mensen reageren wanneer bands als The Killers, Keane of Coldplay wat meer synth-geluiden toepassen in hun muziek. Een gitaar is niet meer of minder dan een instrument...

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 10:02 schreef RonB79 het volgende:
Maar het omgekeerde heb ik ook met andere bands; begin periode is beter dan de latere periode (bv Queen, Police, Muse, Kasabian en zo)... dus ik begrijp de Coldplay fans vh eerste uur hier wel hoor :)
Ik beschouw mezelf dan maar als fan van het eerste uur. Ik heb alle albums en zal de nieuwe ook zeker halen. Coldplay is al jaren één van mijn favoriete bands.

Ik vond (en vind) 'Viva La Vida' hun slechtste album tot dusver. Het viel me op dat het album erg in de smaak viel bij mensen die voorheen een hekel hadden aan Coldplay. Ik miste echter de echt liedjes op Viva La Vida. Ik vind "Violet Hill" met afstand het beste nummer van dat album.

Ik denk dat ik de albums als volgt zou rangschikken:

1: X&Y
2: A Rush Of Blood To The Head
3: Mylo Xyloto
4: Parachutes
5: Viva La Vida / Prospekt March
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:32:37 #285
189731 superjojo
Wok de Draak
pi_103229768
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, een album kan natuurlijk ook alleen maar goed zijn als het stikt van de gitaarriffs.... - Het blijft me toch opvallen hoe krampachtig bepaalde mensen reageren wanneer bands als The Killers, Keane of Coldplay wat meer synth-geluiden toepassen in hun muziek. Een gitaar is niet meer of minder dan een instrument...
Ik kan me alleen wel herinneren dat Coldplay het had over dit album en sprak over iets als 'nu eens echt los gaan met gitaren' of zelfs een beetje metal. Maar goed, voor de rest heb ik niks tegens synths, al wordt het bij de ene beter gedaan (Editors) dan bij de andere (Killers).
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
pi_103229777
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:17 schreef Apotheose het volgende:
jammer eigenlijk dat er zoveel negatieve reacties zijn...
Lig je daar wakker van? Een band als Coldplay trekt gewoon veel aandacht en er zijn dus ook genoeg mensen die er een hekel aan hebben en dat graag even laten doorschemeren. Wanneer je bevooroordeeld luistert naar een album van een band die je niet goed vindt (of: waarvan je hebt besloten dat je ze niet goed vindt), is het een koud kunstje om zo'n album de grond in te trappen.

Ik zie dat vaak zat bij bands waarvan ik fan ben. Bijvoorbeeld ook bij Keane. Mensen hebben eenmaal het standpunt ingenomen dat een band zonder gitaren niet kan klinken, of dat synth-geluiden betekenen dat "alles uit de computer" komt, of dat het "plastic" is - en baseren daarop hun oordeel over de volgende 23 albums van die band.

Ik zou je er niet aan storen; gewoon lekker genieten van wat jij leuk vindt en blij zijn dat de band succesvol genoeg is om door te gaan en steeds met nieuw materiaal te komen. Als je een band echt goed vindt, dan is elk nieuw nummer een geschenk.
pi_103230195
Wakker liggen doe ik er natuurlijk niet van. Het valt me op. Ik vind het ergens wel jammer maar tuurlijk: het is ieders eigen smaak. Prima. :) Ik vind het wel verfrissend dat ze even een andere aanpak kiezen dan dat ze in t verleden gedaan hebben. Heb het album niet gedownload. Ik ren gewoon naar de winkel :D Zal dan mijn oordeel laten horen ;)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103230303
Zo, net het album beluisterd. Erg VLV-achtig, maar dat had ik wel verwacht. Nummers als UFO en Us against the world vind ik erg lekker klinken, maar ik houd dan ook meer van de oudere albums. Charlie Brown is ook niet verkeerd, zal vast één van de nieuwe singles gaan worden.

Toch moet ik het album nog een paar keer luisteren deze week, toch even wennen aan de nieuwe nummers. Tot nog toe vind ik het niet echt een hoogvlieger...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:53:48 #289
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_103232562
Up In Flames klinkt aan het begin erg dub-step en minimalistisch. Ik had gehoopt dat ze dat verder zouden uitwerken in het nummer.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_103235926
Je moet ook niet te snel een mening vormen, eerst eens rustig een paar keer het album luisteren.
Fans van parachutes, het zou ook niet leuk zijn als cp alleen maar dat soort albums neerzet. Ik denk trouwens dat Chris zelf ook een grote invloed op de meer uptempo stijl ik weet van een paar jaar geleden in een interview zei ie dat ie naast de band zelf, ook wat meer krachtigere (weet niet meer precies welk woord ie gebruikte) wilde maken. Ook daaruit vloeide volgens mij z'n numemr met kanye west.

Het valt me trouwens wel op dat ook een andere doelgroep cp waardeerd/leuk vindt. En daarom valt Miss de oude kern weg?
pi_103237156
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 15:27 schreef Twest1 het volgende:
Je moet ook niet te snel een mening vormen, eerst eens rustig een paar keer het album luisteren.
Fans van parachutes, het zou ook niet leuk zijn als cp alleen maar dat soort albums neerzet. Ik denk trouwens dat Chris zelf ook een grote invloed op de meer uptempo stijl ik weet van een paar jaar geleden in een interview zei ie dat ie naast de band zelf, ook wat meer krachtigere (weet niet meer precies welk woord ie gebruikte) wilde maken. Ook daaruit vloeide volgens mij z'n numemr met kanye west.

Het valt me trouwens wel op dat ook een andere doelgroep cp waardeerd/leuk vindt. En daarom valt Miss de oude kern weg?
eensch.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103240407
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En toch ben je in dit topic aanwezig om over het album te discussiëren.... Het is kennelijk toch niet ongemerkt aan je voorbij gegaan. Wat precies mijn punt bewijst: dit album is één van de belangrijkste muzikale releases van 2011. Coldplay is momenteel een erg grote band, dus wanneer zo'n band met nieuw werk komt, is dat een BIG release.

Belangrijk zeker, het is een van de grootste bands van het moment. En zoals ik al zei, het oude werk hoort echt tot mijn favoriete muziek. Omdat MX toch wel duidelijk anders is dan dat, zullen ze inderdaad veel fans 'vervreemden'. Dat is voor mij reden tot teleurstelling en dat probeer ik zonder zeikerig te doen over te brengen ;)

Overigens hoeven ze van mij echt geen tweede Parachutes te maken, dat is nogal een dooddoener. Want vernieuwing juich ik juist toe, maar helaas is dit gewoon geen richting die ik kan waarderen. Radiohead kon zich ook een aantal maal vernieuwen zonder zich richting de mainstream te hoeven begeven.

En niks mis met mainstream, maar daarvan is er al ruim genoeg, dus daar hoeft coldplay zich van mij niet tussen te voegen.
pi_103240499
Ik vind Major Minus eigenlijk maar een irritant schreeuwnummer na een paar keer luisteren :{.

Dat duet met Rihanna hadden ze trouwens beter op een B-side kunnen zetten, maar die zal wel weer marketing-technisch als single uitgebracht worden.
Amen.
pi_103243507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:24 schreef Apotheose het volgende:
coldplay twitterde op dinsdag 18-10-2011 om 12:18:26 Paradise video. Coming in the next 72 hours... PH http://t.co/A1FCD2dO reageer retweet
*O*

[ afbeelding ]

Dat belooft wat :')
Bij dit nummer verwacht je een dromerige videoclip en niet 4 mannen in olifantenpakken
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:16:16 #295
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_103248955
Het valt mij op dat, ookal is CP zo populair, vrijwel iedereen die ik ken CP de grond in trapt :)
Ze vinden het allemaal niks en kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik CP goed vind :D
Dit is zo in mn vriendenkring, op het werk en binnen de familie. Of ze geven niet toe dat ze het toch wel wat vinden of ik heb de pech dat ik net in zo'n omgeving zit waar niemand CP leuk vindt, terwijl er verder miljoenen mensen zijn die het wel leuk vinden :)
pi_103249414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:16 schreef RonB79 het volgende:
Het valt mij op dat, ookal is CP zo populair, vrijwel iedereen die ik ken CP de grond in trapt :)
Ze vinden het allemaal niks en kijken me altijd raar aan als ik zeg dat ik CP goed vind :D
Dit is zo in mn vriendenkring, op het werk en binnen de familie. Of ze geven niet toe dat ze het toch wel wat vinden of ik heb de pech dat ik net in zo'n omgeving zit waar niemand CP leuk vindt, terwijl er verder miljoenen mensen zijn die het wel leuk vinden :)
vast omdat het 'te commercieel' is. Omdat 'iedereen' het al leuk vindt. En omdat men zo graag 'uniek' wil zijn, vinden zij coldplay niet leuk genoeg omdat ze niet met de meute willen meelopen. Net zoals 'iedereen' Justin Bieber vreselijk vindt.

Maar goed, das mijn theorie :D Ik ben wel echt fan. Eigenlijk t laatste jaar meer dan de vorige jaren omdat ik met andere oren naar hun muziek ben gaan luisteren. De teksten raakten me nu nog meer dan anders. Hoop dat ze echt nog jaaaaaaaaren doorgaan :D

Topic is trouwens bijna vol! :o
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_103259663

Paradise (Fedde le Grand Remix) => :D
don't get attached too anything you can't walk out on in 30 seconds... "...if you feel the heat around the corner."
pi_103259923
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 20:23 schreef Apotheose het volgende:

[..]
Net zoals 'iedereen' Justin Bieber vreselijk vindt.

Nee, want dat is me toch een topmuzikant! Prachtige muziek!
pi_103260561
quote:
Hijs nog goed te luisteren :Y
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_103261013
trouwens: http://www.volkskrant.nl/(...)um-kunnen-zijn.dhtml
quote:
Voorman Chris Martin van Coldplay denkt dat Mylo Xyloto wel eens het laatste album van de Britse succesband zou kunnen zijn. 'Het is het destillaat van drie jaar werk, en ik kan me niet voorstellen waar een nieuw album vandaan zou moeten komen.

Martin werd dit weekend uitgebreid geïnterviewd door de Mail on Sunday. Over zijn vrouw, actrice Gwyneth Paltrow, over het succes en over het nieuwe album dus. 'We moeten het nu opnemen tegen Adele en Justin Bieber, die zijn een stuk jonger. We moeten net zo veel energie hebben om moeite te doen voor ons werk als zij doen. Als het voorbij is, is het voorbij, ik kan daar mee leven', zegt Martin. 'Het belangrijkst is dat we altijd moeten doen alsof het huidige album het laatste is, meer moeten we niet verwachten van onszelf.'

Mylo Xyloto verschijnt eind deze maand. Dat het nieuwe album een succes wordt, lijkt bijna onvermijdelijk. De Britse krant zette wat cijfers op een rijtje: Alle albums van Coldplay haalden het tot de nummer één-positie in de Britse albumhitlijsten. In 2005 werden van X&Y alleen al 8,3 miljoen exemplaren wereldwijd verkocht en voerde de albumlijsten aan in 19 landen. Geschat gecombineerd vermogen van Coldplay: Ruim 145 miljoen euro (waarvan 10 procent wordt gedoneerd aan goede doelen). Mocht de band echt stoppen met nieuwe muziek maken na Mylo Xyloto: over succes hoeft Coldplay niet te klagen
:{

Volgens mij riep ie ook al zoiets 3 jaar geleden. Zou het ook wel t laatste concert kunnen zijn toen hier in NL... Dus Chris, niet de moed opgeven :*
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')