abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 februari 2012 @ 15:09:58 #151
184465 Migue
Sensuele man
pi_108384118
Dat gaat hij met Caterham sowieso niet worden.
pi_108384303
Welk team is dat?
pi_108464327
Karter Indy Dontje stapt over naar de Formule ADAC met Motopark Academy, tegenwoordig onderdeel van Lotus.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108472489
Wie is er tegenwoordig niet verbonden aan Lotus :') :N
  maandag 27 februari 2012 @ 23:37:18 #155
184465 Migue
Sensuele man
pi_108487936
Ik wilde Ferrari zeggen, maar...
pi_108495472
Daniel de Jong gaat als derde Nederlander (naast Van der Garde en Melker) testen in de GP2

quote:
Naast Nigel Melker (Ocean Racing) en Giedo van der Garde (Caterham Racing) staat er nog een derde Nederlander aan de start tijdens de eerste dag van de eerste collectieve GP2-test van 2012: Daniel de Jong. De landgenoot komt in actie voor Rapax om ervaring op te doen in het talentenkampioenschap. Komend jaar rijdt De Jong met het Nederlandse MP Motorsport in de Auto GP maar wilde bovendien proeven aan het sterke kampioenschap dat in het voorprogramma van de F1 Grands Prix in actie komt.
'Renger van der Zande naar GP2'

quote:
Renger van der Zande zal komend seizoen mogelijk in de GP2 Series gaan racen. De Nederlander onthulde vandaag zijn nieuwe website waarop de kalender van de GP2 staat gepubliceerd. Ondertussen lijken de kansen op een nieuw contract bij Mercedes in de DTM steeds kleiner te worden.

Mercedes moet als enige van de drie fabrikanten de line-up voor 2012 nog bevestigen, maar het lijkt er sterk op dat er voor Renger van der Zande geen plaats meer is. Mogelijk maakt hij de overstap naar de GP2 Series. Op zijn website staat onder het kopje 'Kalender' namelijk het voorlopige schema van de GP2 geschreven.

Giedo van der Garde en Nigel Melker zijn inmiddels al bevestigd in de GP2 Series voor komend seizoen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108495500
Jeroen Bleekemolen tweede in 12 uur van Bathurst
quote:
Jeroen Bleekemolen heeft een succesvol weekend achter de rug. Tijdens de traditionele 12-uursrace in Bathurst kwam de Nederlandse alleskunner als tweede over de streep. In de brute Mercedes SLS AMG kwam de coureur uit Aerdenhout met zijn drie teamgenoten slechts een minuut te kort op de winnende Audi van Mies/O’Young/Joens. Desondanks was Bleekemolen, ook actief in het F1-voorprogramma met de Porsche Supercup, na afloop tevreden met het behaalde resultaat.

“Ik heb een geweldig weekend achter de rug in Bathurst. Het circuit was fantastisch om te rijden en met een tweede plaats was het resultaat ook super!”, blikte Bleekemolen terug. “Na 12 uur racen kwamen we slechts een minuut te kort op de fabrieksbolides van Audi. Het voelt altijd een beetje dubbel om zo dichtbij een overwinning te zijn, maar we zijn zeker tevreden. Onze auto was net niet snel genoeg om de topauto's van Ferrari en Lamborghini aan te vallen maar desondanks hebben we door een foutloze en constante race toch de tweede plaats gepakt.”

“Het weer sloeg tijdens de race helemaal om en van de Australische zomer was weinig te merken. Net toen ik de auto in ging begon het te regenen. We konden nog wel een tijdje doorrijden op slicks maar het was ontzettend lastig. Ik was snel onderweg en kon de leiding overnemen van de Audi's. Ik had een heel mooi gevecht met Craig Lowndes, een van de toprijders uit de Australian V8's. Dat ik hem op een mooie manier kon inhalen zorgde voor heel veel respect bij het Australische publiek en de pers. Het was ook echt een mooi gevecht.”

“Audi kwam nog goed weg, want hoewel ze van de baan gevlogen waren konden ze snel uit de grindbank getrokken worden. Als het iets langer had geduurd hadden we de race kunnen winnen. Het team waar ik voor uitkwam, Erebus Racing, is vrij nieuw. Zij hebben het ook top gedaan en waren erg blij met de tweede plaats.”

“De komende weken staat er wat testwerk op het programma en de 12 uur van Sebring. Over twee weken begint dat evenement, waar ik voor Rebellion Racing uitkom in de LMP1. Ik kijk ontzettend uit naar deze race. Rijden is een LMP1-auto is altijd super en Sebring is een van de grootste langeafstandsraces ter wereld. Hopelijk kunnen we daar ook meedoen voor een podiumplek, hoewel de concurrentie met de diesels van Audi natuurlijk enorm is.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 februari 2012 @ 11:15:07 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108496012
quote:
ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108498155
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik wil hierbij de kanttekening plaatsen dat de GP2 nog een extra raceweekend in Bahrein heeft. Die race staat niet op de kalender van Van der Zande. Dus GP2 lijkt me een tikkie voorbarig. Ikzelf denk dat hij in de Porsche Supercup zal gaan racen. Die kalenders komen wel overeen.
Het zijn ook van die zwakteboden. Renger is allang klaar in de GP2 en zeker geen junior meer. Zo zijn er wel meer...
pi_108520607
Van Der Zande moet gewoon lekker naar de GT wagens ofzo.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:25:32 #161
184465 Migue
Sensuele man
pi_108525436
Dat gaat ie dan ook ;)
pi_108542892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:01 schreef Funzel het volgende:
Van Der Zande moet gewoon lekker naar de GT wagens ofzo.
Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.
pi_108546971
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:53 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Het ontbreekt hem aan een aansprekende titel voor een echt goed zitje. Toch geeft 'men' wel over hem op. Schijnt een goede ontwikkelings coureur te zijn.
Het team wilde hem wel in de DTM houden, maar Mercedes zelf lijkt de voorkeur te geven aan de jonge Duitser Vietoris (om marketing technische redenen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108587937
Van Asseldonk naar Brits Formule 3 kampioenschap
quote:
Hannes van Asseldonk zet zijn raceloopbaan dit jaar voort in het Brits Formule 3-kampioenschap. De 20-jarige coureur uit Boekel, die onlangs nog als tweede eindige in de Nieuw-Zeelandse Toyota Racing Series, gaat rijden voor Fortec Motorsports uit het Engelse Daventry, een van de topteams in deze Britse raceklasse.

"Ik ben erg blij dat we een deal hebben kunnen sluiten met Fortec Motorsports", reageerde Van Asseldonk, die dit jaar ook support krijgt van Mercedes. "Na mijn tweede plaats in de Toyota Racing Series waren er heel veel teams geïnteresseerd in mij, maar ik heb voor Fortec gekozen, omdat dat een zeer professioneel en gedreven team is. De Britse Formule 3 is bovendien een geweldig kampioenschap. De afgelopen jaren hebben we al verschillende namen uit deze klasse door zien stromen naar de Formule 1, wat natuurlijk ook mijn uiteindelijke doel is."

"De beslissing om aan het begin van dit jaar in de Toyota Racing Series te rijden, bleek een schot in de roos. Ik heb in Nieuw-Zeeland in anderhalve maand tijd de ervaring opgedaan waar je normaal in een Europees kampioenschap een heel jaar over doet", vervolgde Van Asseldonk, die de afgelopen twee jaar podiumplaatsen behaalde in de Duitse Formule 3, de Europese Formule BMW en de Italiaanse Formule Abarth, en eind vorig jaar ook nog een vijfde plaats scoorde bij zijn debuut in de Grand Prix van Macau. "Ik heb vandaag een stoeltje gepast in de fabriek van Fortec in het Engelse Daventry. Ik voel me er al helemaal thuis. Het is alweer een paar jaar geleden dat er een coureur met een Mercedes-motor kampioen is geworden in de Britse F3, maar ik weet zeker dat ik met Fortec een gooi naar de titel kan doen."

Van Asseldonk heeft volgende week dinsdag en woensdag zijn eerste test met Fortec Motorsports, op Snetterton. De eerste races in het Brits Formule 3-kampioenschap staan gepland voor het weekend van 6 en 7 april op Oulton Park.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108720017
quote:
Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.
pi_108732871
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef Marks het volgende:

[..]

Volgens mij 1 van de grootste talenten uit NL. Het moet raar lopen wil er over een jaar of 3,4,5 geen Nederlander(s) in de F1 aan races meedoen.
Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.
pi_108734463
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:49 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ik help het je hopen, maar het zegt allemaal nog niks. Ik geef Robin Frijns momenteel de meeste kans met zijn 2 titels(Formule bmw en Formule Renault euro) op zak.
Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
pi_108734748
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
Hannes moest even op gang komen, lijkt het. Zijn start in de Duits F3 was niet overdonderend, maar hij gaat wel steeds beter rijden. Giedo heeft te lang over zijn enige aansprekende titel gedaan. Ik denk dat hij wel enkel voor het geld bij Caterham zit. Met zijn ervaring in de GP2 kan hij hun team daar wel vooruit helpen. Wel heeft hij veel te verliezen in diezelfde klasse waarin hij al zolang zit. Alles minder dan de titel zal verdere afbreuk betekenen van zijn status.
pi_108737359
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Ja, ook.
Maar Hannes reed erg goed in Macau, werd 4e daar en heb die hele race gezien. En hij rijdt even in Nieuw Zeeland bijna naar het kampioenschap. Hij staat nog wat lager op de ladder dan Frijns, dus die 2 vergelijken lijkt me moeilijk.

Nu we het over Frijns hebben, die gaat dan naar de 3.5 liter Formule Renault. Bijna iedereen lijkt het over de GP2 te hebben als opstap voor de F1, maar onderschat de 3.5 FR ook niet! En dan met name de kwaliteit die ze leveren, met Kubica en Vettel als oud kampioenen.
En dat zet me aan het denken; vd Garde was in 2008 ook kampioen daar(!) Jammer dat dit niet direct is doorgezet naar de F1, afgezien van enkele tests voor Renault destijds....
Dus eerst Giedo ook even zeker een kans geven, die zit er niet alleen voor het geld.
De coureurs die van de FR 3.5 overstappen naar de F1 zijn wel uitzonderingen (en dan voornamelijk uit de Red Bull stal). De meeste coureurs gaan ook van de FR3.5 naar de GP2. Daarnaast zijn de meeste FR3.5 kampioenen (Kubica uitgezonderd) niet rechtstreeks de F1 ingegaan.
Vergne, Ricciardo, Alguersuari hebben bijvoorbeeld wel een volledig seizoen gereden, maar zijn geen kampioen geworden voordat ze de F1 ingegaan zijn. Vettel heeft maar een half seizoen gereden.
Vanuit de GP2 is alleen Pantano niet als kampioen de F1 ingegaan, maar verder iedereen.

Het halve F1 veld heeft GP2 gereden en dat is (imho) ook de 'normale' weg om te gaan.

Voor de volledigheid een overzicht van de coureurs die vanuit de GP2 de F1 ingegaan zijn versus de Formule Renault 3.5

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
      GP2               FR3.5
2011  Grosjean (1)      Vergne (2)
      Pic (4)           Ricciardo (5, seizoen niet afgemaakt)
2010  Maldonado (1)     Ricciardo (2)
      Perez (2)
      D'Ambrosio (12)
2009  Hulkenberg (1)    Alguersuari (6)
      Petrov (2)
      Di Grassi (3)
      Grosjean (4, seizoen niet afgemaakt)
2008  Buemi (6)         -
2007  Glock (1)         Vettel (5, seizoen niet afgemaakt)
      Nakajima (6)
2006  Hamilton (1)      
      Piquet jr. (2)
2005  Rosberg (1)       Kubica (1)
      Kovalainen (2)

Dat zijn er dus 5 vanuit de FR 3.5 en 15 vanuit de GP2.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108777966
Melker, Van der Garde en De Jong testten afgelopen week in de GP2.

Op dag 1 kwamen alle drie de coureur in actie. 's Ochtends werd Melker 10de, Van der Garde 12de en De Jong 24ste.
1
2
3
4
 1.  Davide Valsecchi     DAMS                1m26.014s
10.  Nigel Melker         Ocean               1m26.944s  + 0.930s
12.  Giedo van der Garde  Caterham            1m26.990s  + 0.976s
24.  Daniel De Jong       Rapax               1m28.438s  + 2.424s

's Middags werd Melker 11de, De Jong 21ste en Van der Garde 24ste.
1
2
3
4
 1.  Marcus Ericsson      iSport              1m26.407s
11.  Nigel Melker         Ocean               1m27.238s  + 0.831s
21.  Daniel de Jong       Rapax               1m27.914s  + 1.507s
24.  Giedo van der Garde  Caterham            1m29.472s  + 3.065s

Op de tweede dag werd Van der Garde 's ochtends 11de en De Jong 25ste. Melker maakte een schuiver en zette de auto in de vangrail, waardoor deze testdag voor hem verloren ging.
1
2
3
4
 1.  Davide Valsecchi         DAMS                      1:24.783   32
11.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:25.893   20
25.  Daniel de Jong           Rapax                     1:26.712   31
26.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1:41.035    2

's Middags reed Van der Garde de snelste tijd, werd De Jong 15de en kwam Melker door de schuiver niet meer in actie.
1
2
 1.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1:26.270   32
15.  Daniel De Jong           Rapax                     1:27.801   18

Op de laatste dag werd Van der Garde 4de en Melker 9de. Daniel de Jong reed op deze dag niet.
1
2
3
 1.  Davide Valsecchi         DAMS                      1m25.567s    69
 4.  Giedo van der Garde      Caterham Racing           1m25.742s    96
 9.  Nigel Melker             Ocean Racing Technology   1m26.082s    79

Van der Garde en Melker rijden dit seizoen in de GP2, terwijl Daniel de Jong AutoGP rijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108778381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:40 schreef sasquatsch het volgende:
Melker, Van der Garde en De Jong testten afgelopen week in de GP2.

Op dag 1 kwamen alle drie de coureur in actie. 's Ochtends werd Melker 10de, Van der Garde 12de en De Jong 24ste.
[ code verwijderd ]

's Middags werd Melker 11de, De Jong 21ste en Van der Garde 24ste.
[ code verwijderd ]

Op de tweede dag werd Van der Garde 's ochtends 11de en De Jong 25ste. Melker maakte een schuiver en zette de auto in de vangrail, waardoor deze testdag voor hem verloren ging.
[ code verwijderd ]

's Middags reed Van der Garde de snelste tijd, werd De Jong 15de en kwam Melker door de schuiver niet meer in actie.
[ code verwijderd ]

Op de laatste dag werd Van der Garde 4de en Melker 9de. Daniel de Jong reed op deze dag niet.
[ code verwijderd ]

Van der Garde en Melker rijden dit seizoen in de GP2, terwijl Daniel de Jong AutoGP rijdt.
Mooi overzicht :)
Melker schat ik nog hoger in dan vd Garde, hopen dat hij veel goeds laat zien dit seizoen.
pi_108813886
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is nog maar de vraag of FIA GT1 (het zijn in werkelijk GT3 wagens) doorgang zal vinden. Naar verluidt zijn er nog maar 8 wagens ingeschreven.
Tot nu toe 7 merken. Nissan, Mercedes, BMW, McLaren, Audi, Ferrari en recentelijk kwam daar Lamborghini bij. Stef Dusseldorp rijdt voor Hexis, Peter Kox wss voor Reiter in een Lambo. Er zijn ook twee Belgen actief dit jaar: Enzo Ide in een Ferrari 458, Laurens Vanthoor in een Audi R8. Rest heeft nog geen lineup bekend gemaakt
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_108814082
Peter Kox is bevestigd.
pi_108817567
Kevin Abbring start in Rally van Mexico
quote:
De komende WK-Rally van Mexico is het eerste gravel-evenement van het seizoen 2012 met dit jaar een aantal nieuwe klassementsproeven, meer wedstrijdkilometers, een remote service en een monsterachtig lange klassementsproef van 55 kilometer op de laatste dag. Maar gebleven zijn de met rotsstenen bedekte wegen, de hoge temperaturen en de bergachtige gebieden die de grootste uitdagingen vormen voor de deelnemers.

Rally
De rally bestaat uit 25 klassementsproeven, drie meer dan vorig jaar, en ook het aantal wedstrijdkilometers is toegenomen tot 430 kilometer, zo’n 70 meer. De spectaculaire ceremoniële start vindt plaats in de stad Guanajuato, behorend tot het UNESCO Wereld Erfgoed. Dit jaar wordt er in deze stad een publieksproef gereden, waarbij de deelnemers door smalle, bochtige tunnels rijden. Ook in de stad Leon, waar het indoor-servicepark is gevestigd, wordt een publieksproef georganiseerd.

In de bergen
Maar het merendeel van de wedstrijdkilometers wordt verreden in de bergen van Sierra de Lobos en Sierra de Guanajuato, waarbij de kans op een lekke band op nagenoeg iedere meter aanwezig is.

Nieuw
Kevin Abbring: “De rally is voor mij compleet nieuw, dus de ‘recce’ zal nog belangrijker zijn dan anders. De proeven zijn allemaal onverhard en dat ligt mij wel. Daarbij kan ik profiteren van de ervaring die ik heb opgedaan in het Frans gravelkampioenschap in 2010. Het lijkt mij trouwens een kick om die klassementsproef door de tunnels te rijden met vele tienduizenden toeschouwers.”

Hoogte
De rally houdt meer nieuwigheden in voor de jonge Nederlander. “De grote hoogte, de laagste proef begint op 1.600 meter, zorgt ervoor dat de motoren zo’n 20 procent aan vermogen inboeten. Daar moet je je rijstijl op aanpassen, want de auto’s zonder turbo zijn extra in het nadeel. Daarnaast rijd ik voor het eerst met mijn nieuwe navigator Freddy Miclotte. We hebben samen al wel de nodige ervaring opgedaan tijdens de training van de Rally van Zweden vorige maand, waarbij we ook ons pace note systeem goed op elkaar hebben afgestemd. Mijn teamgenoot Sébastien Ogier lag vorig jaar in Mexico overigens lange tijd aan de leiding,” zegt Abbring.

Ogier
Ogier voert dit jaar het Volkswagen Motorsport-team aan in Mexico, met een identieke auto als die van Abbring, een Skoda Fabia S2000.

Vertrouwen
Abbring kijkt met veel vertrouwen uit naar de rally, ook al omdat hij in de twee voorgaande rallies voor het Volkswagen Motorsport-team uitstekend heeft gepresteerd, met beide keren een 12de plaats en eerste niet-WRC-rijder. “Ik zal dezelfde tactiek hanteren als in de Monte Carlo-rally. Zo hard als het kan zonder extreme risico’s te nemen, en goed te luisteren naar de teamleiding van VW Motorsport. Freddy zal daarbij een belangrijke rol spelen, omdat hij veel WRC-ervaring heeft en net zo fanatiek is als ik om een goed resultaat neer te zetten,” sluit Kevin af.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_108820214
Klopt Abbring en Mikkelsen rijden dit seizoen om en om als teamgenoot van Ogier. De rally's die Abbring NIET start mag hij trouwens wel verkennen.

Hans Weijs is dit jaar trouwens ook voor VW onderweg maar dan in het kampioenschap van Zuid-Afrika. Hij rijdt in een Polo.

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')