abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2011 @ 13:44:57 #76
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_103323676
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:31 schreef Catch22- het volgende:
hm oke.

als je in een liveomgeving MOET werken, gebruik dan firebug om het live aan te passen en te testen, kan je werkende fixes in je code zetten en kan er weinig misgaan (buiten cross-browser issues)
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:40 schreef Tijn het volgende:
Een ongesloten tag voor je content verklaart een hoop.
De pest is dat ze zelf hebben aangegeven dat zo moest :X Ik ben voor mezelf de code wat aan het opschonen, maar als er gezegd wordt: dat doe je zo, dan doe ik dat zo, want ik ben geen pro, verre van zelfs. Zat wel al te bedenken om 'm door een code-checker heen te gooien van W3S ofzo, maar toen kwamen ze hier mee aanzetten.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_103326275
quote:
11s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 11:00 schreef Catch22- het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

zou het moeten oplossen. Wel even uitzoeken welke selector het override.
Als je uitzoekt welke selector het override kun je net zo goed de originele rule aanpassen. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 14:47:42 #78
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103326382
klopt, maar dan hoef je niet in hun rommel te kutten.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:47 #79
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_103361959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 13:22 schreef Etcetera het volgende:

[ code verwijderd ]


De eerste zorgde voor de vetgedrukte tekst, de tweede zorgt ervoor dat het niet gebeurde.
Gratis tip van de dag. "<A name=betalen></A> neerzetten als
1<a name="betalen"></a>
pi_103363515
Dag lieve mensen, ik heb de volgende vraag, ik heb een horizontaal menu met daaronder een soort uitklappanelen net als bovenaan op de frontpage van fok! Nu wil ik echter dat die panelen niet onder het kopje verschijnen waar de muis overheen gaat maar altijd helemaal links dus bij elk item in het horizontale menu op dezelfde positie als het frontpage paneel.

Iemand een idee hoe ik dat kan doen?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:44:15 #81
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103363793
Ja. Met CSS. Waarom wil je dat in hemelsnaam? Is nogal een usabilityfail.

Ik zou een UL opzetten met de hoofdmenuitems en met jQuery een set divs met submenus laten tonen bij een hover op het hoofdmenuitem.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:09:06 #82
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_103364643
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:31 schreef GI het volgende:

[..]

Gratis tip van de dag. "<A name=betalen></A> neerzetten als
[ code verwijderd ]

Wat maakt dat precies voor verschil? :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:11:09 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_103364719
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:09 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Wat maakt dat precies voor verschil? :)
Het is semantisch correct, valide HTML. Zo parsen alle browsers deze HTML correct.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:13:44 #84
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_103364825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is semantisch correct, valide HTML. Zo parsen alle browsers deze HTML correct.
^O^ Ik duik er maandag nog even in om het recht te zetten :)
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_103365798
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 10:44 schreef Catch22- het volgende:
Ja. Met CSS. Waarom wil je dat in hemelsnaam? Is nogal een usabilityfail.

Ik zou een UL opzetten met de hoofdmenuitems en met jQuery een set divs met submenus laten tonen bij een hover op het hoofdmenuitem.
Ik wil net zoiets maken als op de site van wehkamp, een div over de hele breedte van de pagina.
Alleen welke div is dus afhankelijk van boven welk menuitem gehoverd wordt.

Wat jij voorstelt heb ik allemaal al, alleen verschijnen de divs nu onder het menuitem waarboven gehoverd wordt en ik wil ze naar links hebben naar de rand waar de pagina begint. Alleen vraag ik me af hoe ik dat moet doen, ik kan volgens mij geen absolute positioning gebruiken omdat de marge aan de linkerkant van de pagina afhangt van de breedte van het browserscherm. En ook geen relative omdat de afstand die ik ze naar links wil verplaatsten steeds verschilt. Stukje sterk versimpelde code, maar het idee is hetzelfde:

1
2
3
4
5
<ul class="menu">
  <li id="1"> menuitem 1 <div class="panel"> inhoud submenu 1 </div> </li>
  <li id="2"> menuitem 2 <div class="panel"> inhoud submenu 2 </div> </li>
  <li id="3"> menuitem 3 <div class="panel"> inhoud submenu 3 </div> </li>
</ul>
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:39:38 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_103365911
ja je gaat geeikel krijgen als je het zo oplost.

Ik zou het lostrekken

Een li met een data-id, onzichtbare div een data-reffering-id ofzo, als je hovered op de LI zoek je de div die daarbij hoort, die maak je zichtbaar met jQuery en zet je in de submenucontainer


ah, de wehkamp heeft het anders. Die hebben er geen hoverstate in. Die hebben een aparte container voor het submenu dat gevuld wordt met het actieve submenu. Dat is toch niet zo lastig?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_103380728
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:31 schreef GI het volgende:

[..]

Gratis tip van de dag. "<A name=betalen></A> neerzetten als
[ code verwijderd ]

Maak er dan gelijk <a href="#" name="betalen"></a> van.

http://developer.yahoo.com/performance/rules.html#emptysrc correctie: blijkt alleen relevant voor images...

[ Bericht 15% gewijzigd door KomtTijd... op 21-10-2011 17:40:40 ]
pi_103450184
Dag heren,

Op dit moment is er, door mij, een klein javascriptprobleempje gecreëerd op mijn website. Bij het laden van een een site wordt er een div gevuld dmv een stukje jQuery en .load die dus een bepaalde pagina in een div zet.
Wat ik inlaad zijn formulieren, maar die posten wel naar zichzelf toe (niet via PHP_SELF), om vervolgens weer een ander formulier te laten zien.

Nu heb ik al heel wat gegoogled op 'jquery load submit form' en dergelijke termen, maar ik kan niet vinden hoe ik dat nou toepas dat dus eigenlijk de response (het nieuwe formulier) in diezelfde div komt.
Hoe doe ik dat nou?
pi_103471120
ik heb bij een icon menu een probleem als ik met mijn muis over het menu ga dat de iconen 1 x knipperen ( dan worden de images opgeslagen in Cache geheugen als ik het goed heb?)
is dit te verhelpen? ik las dat het aan de grootte kan liggen maar de iconen hebben een grootte van 8kb. Gif/Jpeg/Png geprobeerd als file.
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
pi_103472067
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 13:39 schreef Xanland het volgende:
Dag heren,

Op dit moment is er, door mij, een klein javascriptprobleempje gecreëerd op mijn website. Bij het laden van een een site wordt er een div gevuld dmv een stukje jQuery en .load die dus een bepaalde pagina in een div zet.
Wat ik inlaad zijn formulieren, maar die posten wel naar zichzelf toe (niet via PHP_SELF), om vervolgens weer een ander formulier te laten zien.

Nu heb ik al heel wat gegoogled op 'jquery load submit form' en dergelijke termen, maar ik kan niet vinden hoe ik dat nou toepas dat dus eigenlijk de response (het nieuwe formulier) in diezelfde div komt.
Hoe doe ik dat nou?
Ligt het aan mij of is hier echt geen touw aan vast te knopen? Probeer eerst eens voor jezelf duidelijk te krijgen wat nou precies het probleem is (het oorspronkelijke probleem, niet een (te) moeilijke oplossing), anders ga je nooit verder komen.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:13 schreef Koopsie het volgende:
ik heb bij een icon menu een probleem als ik met mijn muis over het menu ga dat de iconen 1 x knipperen ( dan worden de images opgeslagen in Cache geheugen als ik het goed heb?)
is dit te verhelpen? ik las dat het aan de grootte kan liggen maar de iconen hebben een grootte van 8kb. Gif/Jpeg/Png geprobeerd als file.
Een sprite gebruiken.
pi_103476955
Goed, via jQuery laad ik een andere pagina in met behulp van:
1
2
3
4
$ ("a[href=\"#wijzigpagina\"]").click (function ()
{
    $ (".content").load ("wijzigpagina.php");
});

Dat houdt dus in dat als je op een linkje klikt met als a href "#wijzigpagina" dat hij wijzigpagina.php in de div, met als class="content", zet. In dit geval en formulier.

Nu submit ik dat formulier (van wijzigpagina.php) naar zijn eigen pagina, via de paginanaam (wijzigpagina.php) in de form action in te vullen. Nu wil ik, dat als ik op Submit druk, dat de uitkomst van het stuk wat in zijn werk gaat na het klikken op die knop weer in diezelfde div met class="content" komt. Want nu gaat hij, na het drukken, naar wijzigpagina.php, maar hij moet blijven op die index.php waar je dus de verwerkte pagina te zien krijgt.
  zondag 23 oktober 2011 @ 22:29:43 #92
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_103477305
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:25 schreef Xanland het volgende:
Goed, via jQuery laad ik een andere pagina in met behulp van:
[ code verwijderd ]

Dat houdt dus in dat als je op een linkje klikt met als a href "#wijzigpagina" dat hij wijzigpagina.php in de div, met als class="content", zet. In dit geval en formulier.

Nu submit ik dat formulier (van wijzigpagina.php) naar zijn eigen pagina, via de paginanaam (wijzigpagina.php) in de form action in te vullen. Nu wil ik, dat als ik op Submit druk, dat de uitkomst van het stuk wat in zijn werk gaat na het klikken op die knop weer in diezelfde div met class="content" komt. Want nu gaat hij, na het drukken, naar wijzigpagina.php, maar hij moet blijven op die index.php waar je dus de verwerkte pagina te zien krijgt.
Ik denk dat dat het beste gaat met ajax.
pi_103477774
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:09 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Wat maakt dat precies voor verschil? :)
Een A kan op 2 manieren worden gebruikt:
1 - Je maakt van alles wat tussen <a href="" >LINKNAAM</a> staat een klikbare link
2 - Je maakt van een A een punt in een pagina waar je heen kan springen dmv een link

<a name="springhierheen"></a>

als je dan achter de url zet http://site.nl/pagina.html#spinghierheen

springt de pagina naar dat punt in de pagina.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2011 22:36:40 ]
pi_103478888
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Een A kan op 2 manieren worden gebruikt:
1 - Je maakt van alles wat tussen <a href="" >LINKNAAM</a> staat een klikbare link
2 - Je maakt van een A een punt in een pagina waar je heen kan springen dmv een link

<a name="springhierheen"></a>

als je dan achter de url zet http://site.nl/pagina.html#spinghierheen

springt de pagina naar dat punt in de pagina.
Voor dat tweede hoef je geen <a> te gebruiken, en ook geen name. Je kunt het ook doen door een div (of een andere tag) de gewenste id mee te geven. (Weer een reden waarom id's uniek moeten zijn.)
pi_103479213
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:51 schreef Light het volgende:

[..]

Voor dat tweede hoef je geen <a> te gebruiken, en ook geen name. Je kunt het ook doen door een div (of een andere tag) de gewenste id mee te geven. (Weer een reden waarom id's uniek moeten zijn.)
ja dat weet ik, maar ik ging er vanuit dat ze dit voor dit doeleinde gebruikten. waarom zou je anders een lege tag ergens neerzetten?
pi_103480412
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:25 schreef Xanland het volgende:
Goed, via jQuery laad ik een andere pagina in met behulp van:
[ code verwijderd ]

Dat houdt dus in dat als je op een linkje klikt met als a href "#wijzigpagina" dat hij wijzigpagina.php in de div, met als class="content", zet. In dit geval en formulier.

Nu submit ik dat formulier (van wijzigpagina.php) naar zijn eigen pagina, via de paginanaam (wijzigpagina.php) in de form action in te vullen. Nu wil ik, dat als ik op Submit druk, dat de uitkomst van het stuk wat in zijn werk gaat na het klikken op die knop weer in diezelfde div met class="content" komt. Want nu gaat hij, na het drukken, naar wijzigpagina.php, maar hij moet blijven op die index.php waar je dus de verwerkte pagina te zien krijgt.
Dan moet je ofwel je formulier submitten met een ajax-call ipv een normale submit button, ofwel in je PHP-code een redirect opnemen.
Maar waarom moet je uberhaupt met ajax content in een div laden enzo?
pi_103480614
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:57 schreef totalvamp het volgende:

[..]

ja dat weet ik, maar ik ging er vanuit dat ze dit voor dit doeleinde gebruikten. waarom zou je anders een lege tag ergens neerzetten?
Geen idee, maar als dat het enige doel is, kan het geen kwaad alternatieven aan te geven.
pi_103480624
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 21:25 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[..]

Een sprite gebruiken.
ahaah, ik zal me er in verdiepen ;) thx
"Dubbelop alsof ik een quote citeer"
  Redactie Frontpage maandag 24 oktober 2011 @ 09:18:45 #99
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_103487358
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is semantisch correct, valide HTML. Zo parsen alle browsers deze HTML correct.
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 22:36 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Een A kan op 2 manieren worden gebruikt:
1 - Je maakt van alles wat tussen <a href="" >LINKNAAM</a> staat een klikbare link
2 - Je maakt van een A een punt in een pagina waar je heen kan springen dmv een link

<a name="springhierheen"></a>

als je dan achter de url zet http://site.nl/pagina.html#spinghierheen

springt de pagina naar dat punt in de pagina.
Dat websysteem haalt al mijn <A name="bestelling"></A> haakjes weg :( :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 24 oktober 2011 @ 09:27:12 #100
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_103487539
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 09:18 schreef Etcetera het volgende:

[..]

[..]

Dat websysteem haalt al mijn <A name="bestelling"></A> haakjes weg :( :')
Hoe bedoel je?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')