dinsdag 24 april 2012 @ 17:24:21 #151
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_110728716
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom! :)

Tandarts ging goed; zonder verdoving met elektrische slijper, toch handig soms, zo'n koelbloedig type. :+
pi_110740376
Bedankt!

Fijn dat het goed ging met de tandarts. Ik moet ook weer eens bellen voor een checkup.

Paard loopt sinds vandaag kreupel! Linksvoor heeft ze last van.
Been is niet dik of warm, hoef ziet er prima uit, heel vreemd.

Ze wil haar been wel optillen (voetje geven) en strekken, ze ontlast hem ook niet, staat er gewoon met haar volle gewicht op.

Kijk het even aan met rust en koelen, wat stappen op het harde en verder rust.
Wordt het niet beter deze week, dan bel ik de DA.
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_111034464
Wat een heerlijke ochtend gehad zo. Het begon al goed in het bos met de honden, ze waren uitermate vrolijk en ik heb heerlijk gelachen. En bij de paarden zette deze trent zich voort.

Eerst even met de kleine meid bezig gegaan, we zijn aan het beleren voor de kar, beter gezegd, bezig met de voorbereiding, dus er wordt nu heeeeeeeeeeel veel vanuit zone 5 gedaan(oh pardon, parelli praat, achter het paard bedoel ik dus ;) ). Dus eerst de hele pp doorgegaan zo achter haar, bezig met de stemcommando's bevestigen, vooral de "ho" natuurlijk, zeker bij zo'n lekkere peper in haar kont pony is dat wel handig.

Daarna het stilstaan nog meer bevestigen, kortom, gewoon naar achteren sturen aan de lange leadrope en dan in een (denkbeeldig) vak plaatsen waar stilstaan ook echt stilstaan is en niet toch nog een stapje hier en daar heen.
Maar het mooiste kwam toen ik haar terug wilde gaan vragen, ik formuleerde de vraag eerst in mijn hoofd en voordat ik de energie er echt in ging leggen om een suggestie te doen naar haar toe kwam ze al, met een gelukzalig en relaxed hoofd.

Ik zat daar op een blok hout en ze kwam heerlijk bij me staan, ik heb haar hoofd naar beneden gevraagd en heb haar halster afgedaan. Zo hebben we nog een ruime 10 minuten gewoon samen gestaan, wat adem gedeeld, maar vooral gewoon even zijn samen, gewoon zijn in het nu.
Soms valt alles heel even zo op zijn plaats en is het moment gewoon perfect, te perfect om verder nog wat te doen. Wat zijn paarden toch fantastische wezen, want die 10 minuten met haar stond gelijk aan een half uur tot een uur meditatie.

Daarna nog even bij de haf gekropen die lag te suffen, lekker tegen hem aangekropen en zo nog een minuutje of 10 gezeten. Met hem verder niets gedaan vandaag, alhoewel, dat mag ik niet zeggen, undemanding time is erg veel waard, een ondergeschoven kindje in de paardenhouderij.
Hey dude, you're so uncool but he, that's allright
Like there's no need te get uptight
My eyes reflect the stars and a smile lights up my face
We're on a amazing flight in space
pi_111034935
Klinkt als een heel fijne dag met heel fijne momenten, Erodome!
Lekker van nagenieten! (maar dat doe je zo te lezen wel)
pi_111095820
He wat grappig. Zit al jaren hier op Fok! maar nog nooit dit topic gezien. Ik rijd al 38 jaar paard, heb vroeger met pony's altijd wedstrijden gereden, dressuur en springen. Ben altijd blijven rijden. Heb sinds 6 jaar weer een eigen paard die in pension staat op een manege. Rijd nu alleen recreatief, geen zin meer in wedstrijden. Maar wel springen, dressuren en lekkere buitenritjes maken.

Mijn paard is een mooie, bruine KWPN'er van 1.75, 11 jaar oud. En het liefste paard van de wereld natuurlijk!
  donderdag 3 mei 2012 @ 18:57:40 #156
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111096166
Dat kan nooit, dat is die van ons al. :{w
  zaterdag 19 mei 2012 @ 16:19:22 #157
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111743996
Eindelijk fatsoenlijk paardenweer! ^O^ Gister met de paarden naar Stroe / Kootwijkerbroek geweest voor een buitenrit. Handig, een staleigenaar met een veewagen. :Y
pi_111746281
Lekker he! En nog niet veel insecten.
pi_111747633
Ow hier verektte het afgelopen weken al van de mugjes enzo.
pi_111747854
Ja dat klopt trouwens wel, vooral op bepaalde stukken, maar nog geen dazen gelukkig.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 18:19:40 #161
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111748056
Ik heb al wel één of twee vroege dazen gespot. :Y
pi_111748320
bah, dazen...dat ze maar zo lang mogenlijk weg blijven.

Mijn paardje staat al bijna de hele week stil omdat ik op de tandarts aan het wachten ben. Arme beest had flinke haken op zijn tanden en rijden is dus voor nu geen optie.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 21:37:44 #163
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111756758
Toen Fin een tijdje terug hetzelfde probleem had, heb ik een weekje bitloos gereden. :)
pi_111759651
Oh heerlijk, het is veulentijd. De eerste plurk in de kudde is al geboren, genieten is dat!
Vooral mijn haf vindt het helemaal geweldig, zijn oren vallen er bijna voorover vanaf en hij is zeer afgeleid.
We hebben dan ook maar een beetje gerommeld en zijn bij moeders en kind in de buurt gebleven. Dat vond hij duidelijk leuker en ik vond het natuurlijk ook niet erg dat moeders regelmatig even bij me kwam staan terwijl de haf aan het eind van de lijn stond.
Het stoorde de cirkels wel, maar alleen een kniesoor die daarmee zit als er ondertussen een kersvers veulentje aan je staat te friemelen ;)
De haf vond het allemaal een zeer goed idee, hij mocht zo heel dichtbij het veulen komen en heeft zelfs even gesnoven, handig zo'n mens zag je hem denken ;)

De kleine meid heeft meer geduld, die weet beter dat er nog tijd zat komt om zich met het veulen te bemoeien, die wacht rustig af.
pi_111773501
Bitloos, ja dat was nog ee. Optie geweest als ik een bitloos hoofdstel had tenminste? Naja ik hoop maar dat de tandarts morgen tijd heeft

Veulentijd O+ zo leuk
  zondag 20 mei 2012 @ 11:33:32 #166
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111775201
Met een gewoon bithoofdstel valt ook te improviseren. Bit + bijbehorende riempjes eraf en teugels vastmaken aan neusriem. Niet perfect, werkt wel. :Y
pi_111777799
Dat zou ik wel eens kunnen proberen, hij os er braaf genoeg voor :)
  zondag 20 mei 2012 @ 20:59:35 #168
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111822655
Je kan ook gewoon met een stalhalster rijden, zou dan wel even het aan de teugel lopen laten schieten, het is erg moeilijk voor ze om dat te doen op een stalhalster met zoveel ruis.

Voor geknutselde dingen is het wel handig als het paard erg braaf is, maar verder geeft een bit je niets meer in handen dan een normale bitloze optoming.
Ik rijd zelf onder het zadel meestal met touwhalster, maar voor het beleren van het mennen vind ik dat minder prettig en heb ik een sidepull, daarmee gaan we straks ook echt mennen.

Wat een bit kan toevoegen boven een bitloze optoming is dat als je hoger gaat in dressuur het een zeer fijne manier van communicatie geeft, het is een hele logische "druk" voor het paard waardoor hij oa zijn kaak makkelijker ontspant.
Dit kan ook met bitloos, maar is moeilijker. Je hebt met het bit(en zeker met het dubbele bit) meer mogelijkheden tot fijne communicatie, vooral daar in die regionen van het lichaam(wat samen hangt met het verdere lichaam natuurlijk).

Qua controle heb je niets meer, eerder zelfs minder, want bij het gebruik van een bit voor controle gebruik je een hele nare pijnprikkel, vele paarden gaan daar alleen maar harder van op hol.
pi_111822696
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nrsv.nl/deelname/inschrijving/regiorit/

Ga ik samen met een stalgenoot aan meedoen. :D
Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.
Wat mensen van stal, wat mensen met paarden uit de directe omgeving en dan gaan we met z'n allen een dagje bos doen, broodjes mee, prikpaaltjes en lintje mee. Heb er nu al zin in!
pi_111822775
wij zijn niet van plan hoger de dressuur in te gaan, dus op dat gebied zou het niks uitmaken
Dus mischien moet ik sowiezo eens gaan kijken of het zonder bitjes kan...mischien is dat wel iets voor ons :)

klinkt leuk zo'n regiorit :D
  maandag 21 mei 2012 @ 11:25:11 #172
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111823492
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:02 schreef erodome het volgende:

[..]

Ah leuk, zo'n soort plannetje hebben we hier ook, alleen dan met een eigen groepje mensen.
Wat mensen van stal, wat mensen met paarden uit de directe omgeving en dan gaan we met z'n allen een dagje bos doen, broodjes mee, prikpaaltjes en lintje mee. Heb er nu al zin in!
Dit is alleen niet door het bos maar dwars door Rotterdam. :P
pi_111824265
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 20:59 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nrsv.nl/deelname/inschrijving/regiorit/

Ga ik samen met een stalgenoot aan meedoen. :D
Leuk!
Is de opkomst altijd groot of is dat verschillend?
Life is a B movie; it's stupid and it's strange. A directionless story, and the dialogue is lame.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:01:22 #174
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111824786
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Leuk!
Is de opkomst altijd groot of is dat verschillend?
Ik heb geen idee, ik kende die hele organisatie niet eens. :) Er mogen maximaal 30 paarden meedoen. Er stond een advertentie voor die rit in de nieuwsbrief van horses.nl. Die lees ik meestal niet eens, maar nu opende ik 'm en viel mijn oog erop en heb ik me meteen ingeschreven. Lijkt me echt supergrappig om dwars door de stad heen te rijden. Nu nog even bedenken wat ik ga aantrekken en kijken of er iemand is die Finnegan mooi kan invlechten ofzo (dat kan ik zelf totaal niet }:| ).
  woensdag 23 mei 2012 @ 22:38:55 #175
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_111950115
Arm paard staat momenteel te zweten zonder dat hij iets doet. Vanavond maar even een lekker stapritje gemaakt en meneer daarna even afgespoeld. Dat afspoelen vindt hij niks, maar volgens mij vindt hij het nat-zijn wel lekker.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')