abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 november 2011 @ 19:41:08 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_104293316
quote:
MONTE CARLO - De Jamaicaanse sprinter Usain Bolt en de Australische hordeloopster Sally Pearson zijn zaterdag tijdens het gala van de IAAF in Monte Carlo uitgeroepen tot de beste atleten van 2011.

© ANP
Bolt, in 2008 en 2009 ook al uitverkoren, dankte deze prijs aan zijn wereldtitels op de 200 meter en de 4x100 meter. Hij verzamelde meer stemmen dan zijn landgenoot Yohan Blake (100 meter) en de Keniaan David Rudisha (800 meter).
Pearson, afgelopen seizoen onaantastbaar op de 100 meter horden, kreeg de voorkeur boven de Keniaanse Vivian Cheruiyot (5000 en 10.000 meter) en Nieuw-Zeelandse Valerie Adams (kogel).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_104293835
Terecht, denk ik. Wat een race liep die Pearson in Korea. _O_
pi_105301689
quote:
Europees kampioen breekt polsstok en hand

De Franse polsstokspringer Renaud Lavillenie heeft zijn hand gebroken op training. De Europese kampioen kwam hard neer toen zijn polsstok in drie stukken brak.

Renaud Lavillenie is een van de sensaties in het polsstokspringen van de voorbije jaren. De kleine Fransman werd Europees kampioen, sprong over de mythische zes meter en was favoriet voor het WK-goud. Hij faalde evenwel en won maar brons.

Woensdag wordt Lavillenie geopereerd. Hij viel ook op zijn rug, maar die is slechts zwaar gekneusd. Na twee weken rust zal beslist worden wanneer Lavillenie de training mag hervatten.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2011 @ 13:41:30 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105450547
EK Cross nu live bij de NOS.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105450897
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:41 schreef borisz het volgende:
EK Cross nu live bij de NOS.
Herzog kan niet echt mee.
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2011 @ 14:09:19 #56
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105451499
Goud naar Britton(ire)
Felix 2
Steel 3
Hertzog 5 op 39 sec.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105452071
Zag er goed uit die Ana Dulce Felix, net als Machado. :P
pi_105452206
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:25 schreef Nober het volgende:
Zag er goed uit die Ana Dulce Felix, net als Machado. :P
Die eerste had in ieder geval een bijzonder lekker kontje :9
pi_105452282
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die eerste had in ieder geval een bijzonder lekker kontje :9
Die Britton en die Marokkaans Italiaanse waren zó mager (Steel ook al), tijd voor minimum gewicht in atletiek!
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 december 2011 @ 15:02:24 #60
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105453565
Bekele pakt het goud bij de heren. Hele race hard gemaakt en nu ook gewonnen. ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_105466386
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:32 schreef Nober het volgende:

[..]

Die Britton en die Marokkaans Italiaanse waren zó mager (Steel ook al), tijd voor minimum gewicht in atletiek!
Dan had die Turkse zeker mee mogen doen.. Die leek wel 15 kilo zwaarder dan Britton.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_105466451
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:14 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Dan had die Turkse zeker mee mogen doen.. Die leek wel 15 kilo zwaarder dan Britton.
Dat was net een vent joh _O-
pi_105466673
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:15 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat was net een vent joh _O-
Die ging in het begin nog goed mee
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_105474089
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 20:14 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Dan had die Turkse zeker mee mogen doen.. Die leek wel 15 kilo zwaarder dan Britton.
Leek wel een gewichthefster.
pi_105474158
-

[ Bericht 98% gewijzigd door Nober op 11-12-2011 22:27:39 ]
pi_105594486
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:26 schreef Nober het volgende:

[..]

Leek wel een gewichthefster.
Vergeleken met de dames die er liepen ja, maar ze had meer een bouw van een sprintster..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_105904546
Lemaitre aan de doping of zo? Die gast heeft een PR van 9.92s!!!!!!!
pi_106092509
quote:
5s.gif Op donderdag 22 december 2011 04:51 schreef Setting_Sun het volgende:
Lemaitre aan de doping of zo? Die gast heeft een PR van 9.92s!!!!!!!
Een blanke die onder de tien loopt, en meteen wordt er aan doping gedacht :D. Die gozer heeft best een rappe PR :D
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_106994519
Zuur nieuws. Nelson Evora, de regerend olympisch kampioen hinkstapspringen, heeft zijn scheenbeen gebroken en kan zijn olympische titel daardoor niet verdedigen in Londen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 januari 2012 @ 13:29:03 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107176945
Schorsing atleten Ethiopië weer opgeheven.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107347139
Abshero (21) debuteert even op de marathon in Dubai met 2:04.23, damn! _O_
Jack does it in real time...
pi_107348149
Fabian Florant heeft het Nederlandse indoorrecord hinkstapspringen verbeterd. De 28-jarige atleet sprong tijdens de universiteitswedstrijden op het Carthage College in Kenosha een afstand van 16,75 meter. Daarmee verpulverde hij het oude record van Frans Maas, die in 1988 tot 16,24 meter kwam.

Het record van Florant is precies de limiet voor deelname aan de EK atletiek in Helsinki. Dat toernooi vindt plaats van 27 juni tot en met 1 juli. De limiet voor de WK indoor in Istanbul staat op 17 meter.

Florant verbetert Nederlands record hinkstapspringen
"Als je een speler ziet sprinten is hij te laat vertrokken." - JC
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 januari 2012 @ 18:40:16 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_107370251
Marathon
278 Kenianen die de Olympische Limiet van 2:15 gelopen _O-. Er zijn slechts drie plekken voor Kenia.
Slechts 42 Europeanen die dat hebben gepresteerd :P

[ Bericht 4% gewijzigd door borisz op 29-01-2012 18:48:03 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_107375508
Godtering, de volgende Nederlandse topsporter met kanker. Dit keer de talentvolle meerkamper Mark Jacobs.

quote:
Meerkamper Mark Jacobs vecht tegen kanker: ‘Opgeven staat niet in mijn woordenboek’

Daar was hij, opeens, in de winter van 2010. In drie weken tijd stond Mark Jacobs drie keer op het podium tijdens nationale kampioenschappen. Bij het NK indoor won hij zilver op het onderdeel verspringen en tijdens het NJK indoor won hij goud op de meerkamp en het verspringen. Afgelopen jaar zette hij opnieuw een stap met een knappe vierde plaats tijdens het EJK in Tallinn. Het was pas zijn tweede tienkamp ooit. Maar met zijn klassering en een mooi puntentotaal van 7725 punten lijkt Jacobs een belangrijke kandidaat om de sterke meerkamptraditie van Nederland ook voor de nabije toekomst te verzekeren.

Maar zo snel als de 19-jarige Jacobs opkwam zo abrupt komt er nu ook een voorlopige halt aan zijn opmars. In het weekend voor de kerst werd hij flink ziek en onlangs kreeg de meerkamper te horen dat er acute lymfatische lymfoom bij hem geconstateerd is. Jacobs vertelt in eigen woorden wat hij de afgelopen weken heeft meegemaakt. ‘Bij het scheren voelde ik een bobbeltje in mijn hals het leek toen nog heel onschuldig maar het groeide al snel uit naar een flinke bult. Ik ben toen naar de dokter gegaan die mij doorverwees naar het ziekenhuis voor bloed te prikken. Daaruit kwam dat ik de ziekte van Pfeiffer heb gehad en daardoor als reactie misschien mijn lymfeklieren zijn opgezwollen. Het zou een kwestie van wachten zijn voordat de bult weg zou zijn. Je accepteert het en gaat verder trainen met een grote bult in je hals. De eerst volgende tempo training had ik het idee dat ik door een rietje moest ademen en ging daardoor hyperventileren. De ademhalingsstress ‘’waar ik al een tijdje last van had’’ was erger geworden dachten we toen. De week daarop kreeg ik bij het inlopen al een drukkend gevoel op de borst, had het idee dat ik door een rietje moest ademen en was buiten adem na het inlopen. Na de training kreeg ik een immense pijn van mijn hals door mijn armen tot aan mijn vingers. Het voelde alsof het boren van een gaatje bij de tandarts zonder verdoving. Ik heb toen mijn trainingsmaatje laten autorijden en boodschappen laten doen omdat ik daartoe niet meer in staat was.’

‘De week rust in de kerstvakantie zou mij goed doen en we zouden kijken hoe het daarna zou gaan. In het weekend voor de kerst werd ik erg ziek. Extreem veel hoesten, duizeligheid, concentratieverlies en slecht slapen. Na de kerst zat ik al om 8:00 bij de dokter, ik moest weten wat er met me aan de hand was. De dokter vertrouwde het ook niet meer en vroeg met spoed een afspraak met de arts in het ziekenhuis aan. De arts vertrouwde het ook niet die met spoed een scan en bloedafname aanvroeg. Toen de arts de scan had en mij kwam halen stelde ze me meteen voor aan een chirurg voor een bioptie. Vanaf toen wist ik dat het goed mis was. De arts liet mij de scan zien waarop een flinke tumor was te zien in de hals en in de borstkast rondom mijn luchtpijp (wat alles verklaarde van ‘’het gevoel door een rietje ademen’’ en het hoesten). Vanaf toen is het een hectische periode geweest met veel onderzoeken, intensief care en flink ziek te zijn geweest zit nu bijna de eerste van de drie kuren erop. Flink afgezwakt maar ik heb hem goed doorstaan.’

Jacobs houdt goede moed. De diagnose is ernstig genoeg maar de meerkamper prijst zich gelukkig dat het geen leukemie is. ‘Het is geen leukemie omdat het niet in mijn ruggenmerg en beenmerg zit. Dat verhoogt mijn kansen op volledig herstel aanzienlijk,’ zo laat Jacobs weten.

De Brabander is momenteel vooral bezig met het overwinnen van deze ziekte. het is nog te vroeg om in te schatten wat het betekent voor terugkeer in de sport. Jacobs weet dat het een lange weg terug zal worden. ‘Ik zal dit jaar geen wedstrijden doen en ik zal (als ik volledig herstel) vanaf nul weer moeten gaan opbouwen. Het zal een lang traject worden met veel ups en downs maar opgeven staat niet in mijn woordenboek!!! Daarentegen heb ik het woord ‘’GEDULD’’ nog eens is aandachtig doorgelezen in het woordenboek.’

Losseveter
pi_107379746
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:47 schreef TheArt het volgende:
Godtering, de volgende Nederlandse topsporter met kanker. Dit keer de talentvolle meerkamper Mark Jacobs.

[..]

Het is inderdaad toevallig dat er twee gevallen vlak na elkaar bekend worden. Gelukkig voor de persoon in kwestie is het gelukkig wel goed behandelbaar. Voor zwemmer Reijns zijn de kansen op volledig herstel ook vrij groot. Hopelijk kunnen beiden zich terugknokken!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')