abonnement Unibet Coolblue
pi_102054901
Post ik ook eens iets, gooi ik het FV topic gelijk dicht :D. Hier een nieuwe!
pi_102109257
1e post dan maar hier :)

Cas heeft net zijn fles op met 1 schepje nutriton, kijken of het helpt tegen het spugen!

--

Het lijkt te werken, gisteren en vanmorgen nog niet gespuugd *O* Even zien wat het met zijn luiers gaat doen...

[ Bericht 34% gewijzigd door Cyntiaa op 19-09-2011 12:32:54 ]
pi_102261347
Wij zijn van avent over gestapt op difrax. Arme kind kreeg die speen van avent niet eens in zijn mond.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_102261858
Ik heb ook 2 difrax flessen, Cas drinkt er erg goed uit ^O^ Hij spuugt heel af en toe nog, meest wanneer hij in de kinderwagen ligt. Beweging lijkt het te triggeren, helaas.. -O-
  vrijdag 23 september 2011 @ 14:35:16 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102298518
Even een crosspost uit het bv-topic:
Ik lees even mee, ik heb Aventflesjes en -spenen, en we zijn nu de Difraxspenen aan het proberen. Probleem is niet dat ventje niet drinkt, maar hij drink steeds maar 60 tot 90 ml. Daardoor geven we nu 6 -8 flesjes naast de 2 borstvoedingen om er genoeg in te krijgen. Voor een bv-kindje denk ik niet gek om steeds kleine beetjes te drinken. Denk alleen dat het voor de leidsters van het kdv wat lastig is (hij gaat er 4 oktober heen voor 't eerst). Ik heb het cb erover gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat we maar eens moesten experimenteren met flesjes en spenen. Gezien zijn formaat zou hij makkelijk 150-180 ml in een keer moeten kunnen drinken. Tips anyone?

Achtergrondinfo: ik ben de bv aan het afbouwen en geef nu deels flesvoeding (Jumbo). Ventje krijgt 's avonds en 's morgens nog borst.
pi_102299067
Cas drinkt sinds gisteren 140 cc en dat gaat prima.

Mijn redenatie zou idd zijn dat een bv kindje vaker kleine beetjes drinkt, misschien dat het straks veranderen gaat naar mate hij vaker de fles krijgt?
pi_102299622
Ik kan een tommee tippee van harte aanbevelen! Seth kreeg andere flessen ook niet leeg of deed er heel lang over.
pi_102299756
Die fles is ook meer "gevormd" als een tepel, toch? Lijkt me dan het proberen waard, Aventura!
pi_102299837
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 14:35 schreef Aventura het volgende:
Even een crosspost uit het bv-topic:
Ik lees even mee, ik heb Aventflesjes en -spenen, en we zijn nu de Difraxspenen aan het proberen. Probleem is niet dat ventje niet drinkt, maar hij drink steeds maar 60 tot 90 ml. Daardoor geven we nu 6 -8 flesjes naast de 2 borstvoedingen om er genoeg in te krijgen. Voor een bv-kindje denk ik niet gek om steeds kleine beetjes te drinken. Denk alleen dat het voor de leidsters van het kdv wat lastig is (hij gaat er 4 oktober heen voor 't eerst). Ik heb het cb erover gebeld en de dame aan de telefoon gaf aan dat we maar eens moesten experimenteren met flesjes en spenen. Gezien zijn formaat zou hij makkelijk 150-180 ml in een keer moeten kunnen drinken. Tips anyone?

Achtergrondinfo: ik ben de bv aan het afbouwen en geef nu deels flesvoeding (Jumbo). Ventje krijgt 's avonds en 's morgens nog borst.
ik zou het gewoon zo laten. als je gekolvde bv zou geven hadden ze toch ook vaak kleine beetjes aan moeten bieden. laat het hem lekker zelf regelen. als hij opeens wel meer in een keer drinkt hebben ze geluk en anders pech :+ overleg het anders eens met hun? tis iig helegaar prima om kleine beetjes te drinken nog hoor, zolang het maar genoeg is & niet teveel alles bij elkaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102299883
ik heb trouwens bij allebei gezworen bij de dr browns flesjes. met selene moesten we van de kraamzorg over op difrax en dat was vreselijk (en een ronduit fout advies trouwens, aangezien ze ons toen een 3standen speen door ons strot duwden, dat moest, terwijl die dingen pas vanaf 6 maanden zijn. het arme wurm stikte zowat in der flesjes en trok het vacuum)

[ Bericht 12% gewijzigd door simmu op 23-09-2011 16:16:34 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102301429
Wij hebben ook dr brown flessen. 1x avent geprobeerd met nutritron maar met die speen kon ze niets
Tommee tippee hebben wij hier ook staan allemaal nog in de verpakking omdat we van het z-huis dr brown moesten gebruiken.
Ik denk dat het kdv gewoon kleine beetjes moet geven het is immers hun werk. En geen een baby is hetzelfde.
pi_102304947
Wij hebben met Mette alle flessen die er zijn bijna wel uitgeprobeerd :')
Zij zoog juist te hard waardoor ze in 5 minuten een fles leegdronk. Met alle gevolgen van dien. We hebben dus lang gezocht naar spenen met kleine gaten. Voor ons werkte de Dr Brown heel goed, ook vanwege de krampen. Maar ik vind die flessen echt ondingen om schoon te maken. Dus zijn we overgestapt naar Tommee Tippee. Die vond ik erg fijn en Mette dronk er steady uit.

Over kdv's, jouw kind hoeft niet zijn drinkgewoontes aan te passen op de schema's van de leidsters, zeker niet op die leeftijd. Later als ze flexibeler en ouder worden kunnen ze steeds meer in het ritme van de kdv groeien. Een goed kdv zal dit ook zeggen en zullen met jou meedenken. Bespreek get met ze, dat jullie aan het omschakelen zijn en dat hij momenteel kleine beetjes drinkt. Na verloop van tijd gaat hij misschien wel meer per fles drinken, maar zoiets heeft tijd nodig. En misschien blijft hij wel zo drinken, maar dat móet niet uitmaken. Maar vooral goed bespreken! Dan voel jij je er niet bezwaard onder als je op werk bent en misschien hebben hun wel ideeën om het drinken beter of anders op de rit te krijgen.

Bij ons op het kdv hebben ze erg veel tijd gestopt in Mette's drink problemen toen ze bijna 1 was. Toen weigerde ze ineens alle flesvoeding. Radeloos waren we want ze zat nog op 4 voedingen toe en at amper vast voedsel. Ze hebben er veel aandacht aan besteed en zelf allerlei manieren bedacht en aangedragen om toch melk erin te krijgen. Alles in nauw overleg met ons. Soms belde ze zelfs op om het even te bespreken. Uiteindelijk zijn wij toen volledig gestopt met flesvoeding en overgestapt op karnemelk (ze hadden op het kdv ontdekt dat ze dat wel dronk uit een drinkbeker). Maar dit was even om te illustreren dat het hun werk is om voor jouw kind te zorgen en je mag enige flexibiliteit wel verwachten en al zeker helemaal voor een baby van die leeftijd.
Maar dat is mijn mening :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102327537
Hier ook even een vraag. Eva krijgt sinds afgelopen dinsdag een papfles voor het naar bed gaan. We hopen dat dit goed valt en dat ze wat langer slaapt 's nachts. Ze was bij de start met pap 4,5 maand. Wat vroeg, maar ze had ook al duidelijk interesse in ander eten, dus wilden we het proberen. We geven Nestlé pyamapapje, omdat je dit kan klaarmaken met een 150 cc fles. We hebben ook Bambix staan, maar dat gaat met een 200 fles en dat leek ons gelijk zo veel.
Goed, dinsdag dus gestart en sinds de zondag ervoor meer spugen.
Echt hele golven (golfjes).
Ze krijgt nutriton in haar fles en dat gaat goed.
Zou het met de pap te maken kunnen hebben? Of is het toeval, omdat het eerder begon dan wij met de pap?
Zou het verschil Nestlé/ Bambix ook wat kunnen betekenen?

edit: voor de nutriton spuugde ze de hele dag door, zelfs tot voor de volgende fles. Nu is het alleen vlak na het drinken.
Ze is ook erg druk/beweeglijk, dus dat werkt ook niet in haar voordeel.
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:01:35 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102328159
Jullie hebben helemaal gelijk hoor, en ik weet ook wel dat het kdv er alles aan gaat doen om zo goed mogelijk voor mijn kleintje te zorgen. Ik ben iemand die zich al snel bezwaard voelt zeg maar. Ik heb inderdaad tijdens de intake twee weken geleden al aangegeven dat we hoogstws. zouden gaan omschakelen en dat we dus op dat moment nog niets konden zeggen over het drinkpatroon van de kleine, en dat snapten ze prima. De week voor ik de kleine ga brengen ga ik ze uitgebreid informeren over de status quo. Het gaat helemaal goed komen. Je mag ook een schriftje meegeven waarin de leidsters allerhande bijzonderheden van die dag in kunnen schrijven. Dit ga ik zeker ook voor de voedingsinformatie gebruiken.

Gisteren waren manlief en ik trouwens uit eten en pasten mijn zus en mijn nichtje op. Nicht is zelf leidster op een kdv en daardoor vertrouwde ik het ook prima. Toen ik aangaf dat wij (fles)voeden op verzoek begreep ze dat volkomen (alhoewel ze aangaf dat de meeste baby's op het kdv ong. 3x 180 ml drinken). En het is hartstikke goed gegaan; knul heeft in 3 keer (een keer na een half uur het restje nog) 2 flesjes van 120 ml leeggedronken. Toen we thuiskwamen ging hij nog even aan de borst en toen viel hij lekker in slaap.

Ik vind het wel opvallend dat er zo vaak wordt gepraat over hoeveelheden en tijdsintervallen. Bij het cb dus (met hun opmerking dat hij nu toch wel 150-180 ml in een keer zou moeten kunnen drinken), de ervaring van mijn nichtje, de schema's die ik op de bussen voeding zie staan...En mijn moeder begon er ook al over; die vroeg zich ook al af om de hoeveel uur hij hoeveel moest hebben (zij gaat volgende week een middag en een nachtje op hem passen). Ik ga gewoon varen op mijn gevoel, en wat ik denk dat het beste is voor mijn kind (dus wat ik vanaf het begin al doe; voeden wanneer hij aangeeft dat hij wil drinken). Anderen die zich tijdelijk over mijn kind ontfermen moeten zich daar dan, natuurlijk in goed overleg, gewoon naar voegen.
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:19:37 #15
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_102328474
Als hij nu al restjes laat staan zou ik zeker niet grotere flessen maken, die kan je toch weggooien dan. Bep was ook een lastige drinker, als we meer in een fles deden, moesten we ook gelijk spenen met een gat extra kopen, anders bleven we altijd op dezelfde hoeveelheid zitten.

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om dan maar meer flessen met minder inhoud te geven. Je kan moeilijk een trechter op je kind zetten toch? Omdat Bep qua hoeveelheid ook nooit over de maximaal toegestane hoeveelheid flesvoeding zat, zijn we op een gegeven moment ook gewoon opgehouden met flessen tellen.

Wij hebben Bep nog tot een jaar of 2 "ergens op de dag" een fles melk gegeven, omdat ze daar zelf nog om vroeg. Het CB vond daar het zijne van :'). Het lijkt af en toe wel alsof het een hele wetenschap is, en iedereen is expert, behalve jijzelf :D.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_102328536
Danic, geen tips. Ik ken het niet van Puck.
Hij is nooit een spuger geweest en heeft ook nooit last gehad van de rijstebloem van bambix door zijn laatste fles.
Pyjamapapje hebben wij nog nooit gegeven omdat deze er niet is in een neutrale variant en ik het niet nodig vind om met 4 maanden al een smaakje toe te voegen.

Sterkte er mee :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102328574
Dank je DML. Ze lijkt na het flesdrinken ook echt even ergens last van te hebben. Doet 'bozig' en onrustig. Na 1 of 2 van die golven wordt ze weer rustiger.
Ik vraag me alleen af of die papfles van 23.30 al haar andere flessen ook kunnen beïnvloeden.
Of dat het nu toevallig samenvalt.
pi_102328605
Ze spuugde al eerder en bij elke fles... Ik kan het me haast niet voorstellen.
Zit ze niet gewoon te vol na elke fles dat ze dat weer kwijt wil?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:28:46 #19
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102328624
Ik heb helaas ook geen tips, maar het rijstepapje van Nestle is er ook in neutraal...

Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102328667
Ah kijk! Weer wat geleerd. Ik heb hem nog nooit in de winkel gezien.
Maar dit is wel een rijstepapje en niet het pyjamapapje ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:38:52 #21
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102328837
Ja, je hebt gelijk zie ik! Pyjamapapje alleen met smaakjes inderdaad, zou ik ook niet zo snel doen bij 4 maanden...
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102330087
Danic ook ik heb geen tips. Wij hebben nooit pap gegeven. Kijk het een paar dagen aan. Doe het daarna weer een paar dagen niet. Dan kan je beter zien of er verschil is.

Aventura, ik ken het hoor, ik voel me ook heel snel bezwaard. Wij hebben met Mette ook flesvoeding op verzoek gegeven. Al snel maakte ze zelf een 'schema'. Er viel ook niet veel in te sturen hoor, als ze niet wilde dronk ze ook echt niks. Let gewoon op dat je niet over het maximum per dag heen gaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102330554
We hebben ook rijstepapje staan van bambix (het is allebei vanaf 4 maanden trouwens--> zeg ik zonder de discussie weer op gang te brengen hoor).
Heb net even overlegt met buuf (heeft dochter van 2) en die gaf aan om het iets dunner te geven, dus eerst 1 schepje en dan opbouwen.
Vond het zelf ook nog heftig, gelijk de volledige pap, en mevrouw drinkt hem ook nog razendsnel leeg.
Dus ik denk dat er meerdere oorzaken zijn: iets nieuws, dat zwaar op de maag valt en het te snelle opdrinken door de papspeen. Als we het dunner geven gaat het hopelijk door het speentje 3 en anders sloop ik een speentje 1 en maak ik een kleiner gat dan een papspeen.
pi_102330731
Goed dat jullie er trouwens over beginnen, maar kom er net achter dat alles wat hier staat met vanille is. ga zo even de naturel halen.
pi_102331233
http://www.nestlebaby.com(...)1&r=187&num=10&pci=3

Deze is zonder smaakje en zonder toegevoegde suiker. Die heeft Senna ook een tijdje gehad als laatste voor het slapengana.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102331797
Die heb ik volgens mij staan miss_sly, zaten in één of andere blije doos.
Ik ga het onthouden want die is vanaf 6 maanden en dat is Eva nog niet.
pi_102332102
geef je het met de papspeen Danic? Sofie spuugde ook zoveel en dronk haar pap op een geven moment uit een s speen van Difrax. Anders ging het haar nog te snel.
*poef* nu is het weg
pi_102332660
Ja we gebruiken een papspeen. Ze verslikt zich niet, maar drinkt em wel erg snel leeg. 5-10 minuten voor 150cc. Is dus te snel.
Ik ga het nu dus met een gewone speen proberen.
Nogmaals: het gekke is dat ze niet spuugt bij haar papfles, maar wel bij haar gewone flessen.
Ik weet dus ook niet of het door de pap komt.....
  zaterdag 24 september 2011 @ 15:40:52 #29
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102332742
Misschien houdt ze de pap juist beter binnen, omdat het een wat dikkere substantie is...? Ik zeg: Volledig over op de pap :+ :P

Maar serieus: Wat een hoop moet je toch uitvogelen met zo'n kleintje... Wij zijn inmiddels 6 spenen, 3 flessen, 2 soorten voeding en 2 soorten 'medicijnen' verder.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102336247
Ja erg hè. Ik wordt er af en toe een beetje moedeloos van. Vriend ook en wordt daarbij gek van mij. We hebben net Bambix neutraal gekocht, vanavond proberen met 1 schepje en een speentje 3 waar ze haar gewone flessen ook uit drinkt. Voor de zekerheid een 4 gekocht, maar met 1 schepje zal het nog niet zo heel veel dikker worden.
Ik denk dat we Eva er iets te enthousiast in hebben gegooid en dat de overstap naar een papfles misschien iets geleidelijk had gemoeten. Gaan we dus alsnog doen.
pi_102339020
Danic drinkt ze haar flessen voerdag gulzig en snel? Dat had Sarah en wij zijn er ondertussen achter dat ze dan te veel lucht binnen kreeg dus nu pauzeren we ongeveer 2 keer of als ze heel onrustig gaat drinken en dan houden we haar even rechtop, soms boert ze dan soms niet (even ontluchten ;)) En dit heeft wel goed geholpen tegen het spugen.
Verder geven wij ook pap maar 's morgens als ontbijt met een lepeltje O+ Ze vind het geweldig!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102353365
Nee, de flessen overdag gaan nu goed. Dat duurde in het begin ruim een uur. We hebben echt even moeten puzzelen, maar nu doet ze er zo'n 20 minuten over. Netjes dus. Na het drinken houden we Eva eerst op de schouder voor het boeren (doet ze altijd) en daarna nog lekker zitten op schoot en tegenwoordig liedjes zingen. Blijft ze lekker rustig luisteren en kijken, zo schattig.
Liggen is dan geen optie, zitten is the bom!
Dat we de pap 's avonds geven is mede omdat we hopen dat ze dan wat langer doorslaapt en langzaamaan merken we verschil.
Gisteravond lag ze om 21.30 te slapen (ik al om 19.30, vriend heeft haar op bed gelegd en is aan het werk gegaan) en heb ik om 23.30 haar een fles gegeven met 1 schepje bambix neutraal. Dus minder dik en zonder vanille.
Ze was zo moe dat ze maar 70cc heeft gedronken, maar heeft het vannacht goed gedaan. Is wel wakker geweest, maar geen behoefte aan een fles.
Vanmorgen ook niet gespuugd na haar fles, maar ik vind1 fles te weinig om al de conclusie te trekken dat het nu beter gaat.
pi_102353392
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 14:58 schreef danic het volgende:
Die heb ik volgens mij staan miss_sly, zaten in één of andere blije doos.
Ik ga het onthouden want die is vanaf 6 maanden en dat is Eva nog niet.
Tot 6 maanden adviseren ze toch om er niets anders dan rijstebloem door te doen, of vergis ik me?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102353510
Dat klopt. Hoezo? Volgens mij begrijp ik je even niet.
  zondag 25 september 2011 @ 10:11:15 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102353555
Tot 6 mnd sowieso ook geen rijstebloem :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_102353565
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2011 10:08 schreef danic het volgende:
Dat klopt. Hoezo? Volgens mij begrijp ik je even niet.
Nee, mijn fout, ik had niet alles gelezen. Ik dacht dat je op zoek was naar pyjamapapjes zonder smaak, maar het ging over rijstebloem zonder smaakje. Never mind me ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102353657
Maakt niet uit ;)
pi_102430626
Cas doet het nu ontzettend goed qua slapen! 20:00 / 02:00 / 06:30! Hopelijk geen fase, haha 140 cc stelt hem heerlijk tevreden *;
pi_102727932
We hadden net intake van het cb voor Matthias. En nu vertelde de verpleegkundige me dat ze sinds kort ook vit d aan flesvoedingkindjes geven omdat ze dat blijkbaar toch nodig hebben. Extra dus naast dat wat al in de fv zit.
Hebben meer dit advies al gehad?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:33:52 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102728015
Nee, nog niet? Wat verwarrend zeg...
pi_102728108
Ja ze wist het ook in eerste instantie niet helemaal zeker omdat ze het van week in de rmail had gehad. Net belde ze me dat er idd extra vit d gegeven moet worden. Omdat er na onderzoek bleek dat ze niet genoeg uit zonlicht halen. Ze moeten dan 10 druppels per dag.
Dus we gaan straks maar even een flesje halen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:41:29 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102728249
Hier trouwens sinds afgelopen weekend helemaal over op flesvoeding. Het omschakelen is erg goed gegaan, geen centje pijn aan mijn borsten. (Ik vind het zelf wel erg jammer, maar da's een ander verhaal). Ventje drinkt zonder problemen de fels, alleen nog wel erg vaak kleine beetjes. Hij drinkt nu dit:

zo/ma:
02:26: 60 ml
522: allerlaatste bv
600: 90 ml
1030: 110 ml
1240: 150 ml
1520: 120 ml
1800: 120 ml
1900: 140 ml
2230: 80 ml

ma/di:

445: 180 ml
800: 120
1045:120
1144: 30
1245: 90
1430: 120
1800: 120
1945: 140
2300:120

en zo kom ik wel ongeveer aan wat hij nodig heeft, maar vermoeiend is het wel! En ook heel lastig met inschatten hoeveel ik moet aanbieden. Zo zonde ook om steeds zoveel weg te gooien. Maargoed, als dit is wat hij nodig heeft/prettig vind, is het ook wel prima. Al mogen die nachtelijke momentjes er wel uit van mij :P Ben allang blij dat hij nu meer komt, want zijn curve vind ik niet zo heel fraai nog. 5,5 kg bij 63 cm is best licht. Dat gister de kdv-leidster aangaf dat hij de lichtste baby is van de nieuwste groep vond ik ook minder leuk.
pi_102728294
Nicole, ik heb het vorige week ook ergens gehoord. Er zit blijkbaar ook niet genoeg in de flesvoeding.. Dat is nog gebaseerd op de oude hoeveelheden misschien?
pi_102728514
Aventura, dat kan snel veranderen. Hier was het na het overstappen naar de volledige FV ook eerst veel kleine flesjes (daarvoor afgewisseld met afgekolfde BV). Maar al snel werden de flesjes die opgingen steeds groter, en kwam er een soort-van-ritme/voorspelbaarheid in.
Ik zou dus even rustig afwachten wat hij er zelf van maakt..
pi_102728714
MeNicole2: wij kregen het advies in augustus ook. Dus het is wel bekend.
We hebben alleen even goed naar de verpakking gekeken, want kindjes moeten die 10 mg binnenkrijgen (10 druppels dus). Maar als je kindje minimaal 750 cc op een dag drinkt, krijgt ze dit in voldoende mate binnen. Eva komt hieraan en dus geven we niet extra.
maar Matthias komt natuurlijk nog niet aan die hoeveelheid en moet je het dus bijgeven.
Wij kregen daarbij te horen dat je de druppels niet in de fles mag doen, omdat je niet weet of het kindje ze binnen heeft als het niet de hele fles leegdrinkt. Een lepeltje dus.
pi_102728795
Aventura, ik weet niet hoe het werkt als je overstapt van borst- naar flesvoeding, maar bij je lijstje van ma/di kom je boven de 1000ml uit. Kindjes mogen nooit meer dan een liter per dag of 30 schepjes voeding.
Als dit een uitzondering was is het geen probleem, maar volgens mij mag het niet structureel. Is niet goed voor de niertjes volgens mij.
pi_102728967
Zie net ook op het voedingschema dat ze me gegeven heeft staan dat het geld voor als je kleine minder drinkt dan een halve liter per dag. Dus zolang hij dat niet haalt krijgt ie gewoon extra erbij. We zien dan over een tijdje wel weer verder!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:54:12 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102730618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef danic het volgende:
Aventura, ik weet niet hoe het werkt als je overstapt van borst- naar flesvoeding, maar bij je lijstje van ma/di kom je boven de 1000ml uit. Kindjes mogen nooit meer dan een liter per dag of 30 schepjes voeding.
Als dit een uitzondering was is het geen probleem, maar volgens mij mag het niet structureel. Is niet goed voor de niertjes volgens mij.
Ik zie dat nu ook net ja! Maar goed, de scheiding tussen de ene en andere dag verloopt met zo'n 'schema' nogal grillig. Uitgesmeerd per etmaal komt hij er maar net overheen. Het is ook lastig in de gaten te houden. Het is ook niet zo dat ik hem die laatste voeding om 23:00 had kunnen ontzeggen. Hij had honger. Had ik die een uur later gegeven dan was het dagtotaal wel onder de 1000 ml gebleven :P

@Deepfreeze: goed om te lezen dat jij ook iets dergelijks hebt ervaren. Ik blijf het maar gewoon aankijken. Hij heeft nu om 5:30, 9:15, 10:55 en 12:30 gedronken, steeds 120 ml. Toch alweer 480 binnen dus.
pi_102732609
Toen ik laatst op het CB vertelde dat Puck nog 'maar' drie flessen drinkt vertelde ze me dat ik extra vitamine D moest geven. Dat deed ik al. Maar Puck drinkt dus 600cc op een dag en moest ook extra druppels dus.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102732750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:49 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Toen ik laatst op het CB vertelde dat Puck nog 'maar' drie flessen drinkt vertelde ze me dat ik extra vitamine D moest geven. Dat deed ik al. Maar Puck drinkt dus 600cc op een dag en moest ook extra druppels dus.
drinkt hij naast zijn flessen dan ook nog wat anders?? Sarah begint nu ook richting 3 flessen te gaan en die wil verder neits anders drinken en ik ben zo bang dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102732900
MP: Anne is 12 maanden en drinkt nog steeds niets anders dan melk... ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar meer dan een paar slokjes gaan er niet in.

Ze krijgt nu 1 keer per dag pap (met gewone halfvolle melk) en 2 keer een fles van 200 cc. En that's it. Het CB vond het geen probleem. Ze haalt ook vocht uit fruit en groente, heeft voldoende plasluiers en ze ziet er niet slecht uit :)

Wb de vitamine D: Tijdens ons laatste bezoek aan het CB werd verteld dat het voortaan voor alle kinderen aangeraden wordt, ongeacht de hoeveelheid fles/borstvoeding die ze drinken. Anne krijgt sindsdien 4 druppels vitamine D per dag. Ze vind het heerlijk!
Overigens zei het CB dat ze best wel in staat moest zijn om een tabletje op te sabbelen, maar dat zag ik echt niet zitten. En het mondje gaat wagenwijd open voor die druppels. Als ze op het aankleedkussen ligt, blijft ze maar wijzen naar dat flesje :')
pi_102732959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:58 schreef Fannetje het volgende:
MP: Anne is 12 maanden en drinkt nog steeds niets anders dan melk... ik heb zo'n beetje alles geprobeerd, maar meer dan een paar slokjes gaan er niet in.

Ze krijgt nu 1 keer per dag pap (met gewone halfvolle melk) en 2 keer een fles van 200 cc. En that's it. Het CB vond het geen probleem. Ze haalt ook vocht uit fruit en groente, heeft voldoende plasluiers en ze ziet er niet slecht uit :)

Wb de vitamine D: Tijdens ons laatste bezoek aan het CB werd verteld dat het voortaan voor alle kinderen aangeraden wordt, ongeacht de hoeveelheid fles/borstvoeding die ze drinken. Anne krijgt sindsdien 4 druppels vitamine D per dag. Ze vind het heerlijk!
Overigens zei het CB dat ze best wel in staat moest zijn om een tabletje op te sabbelen, maar dat zag ik echt niet zitten. En het mondje gaat wagenwijd open voor die druppels. Als ze op het aankleedkussen ligt, blijft ze maar wijzen naar dat flesje :')
Ow dan krijgt Sarah ook wel genoeg denk ik. Ik vind het echt eng ofzo, maar Jaël drinkt ook zo onwijs veel, altijd al gedaan! Maar Sarah ziet er ook goed uit, plast ook goed dus het zal wel goed zitten :) Is er eigenlijk een minimum dat ze aan vocht binnen meoten krijgen??
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102733232
Volgens mijn CB 500 cc, en dat is dus incl. het vocht wat ze uit fruit en groente halen.
pi_102733336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:53 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

drinkt hij naast zijn flessen dan ook nog wat anders?? Sarah begint nu ook richting 3 flessen te gaan en die wil verder neits anders drinken en ik ben zo bang dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt..
Ja, hij drinkt water met een drupje diksap uit een tuitbeker. De ene keer meer dan de andere. Maar op het CB zeiden ze dat ze vaak zien dat kinderen voorlopig genoeg hebben aan die drie flessen!
Ik was ook bang voor te weinig vocht idd ;)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102733452
Ow okeej, nou aan 500cc komt ze wel en zolang ze goed plast begrijp ik dat ik me neit teveel zorgen hoef te maken.
Ik was foto's aan het terug kijken en zag dat Jaël op deze leeftijd al gewoon idd diksap uit een tuitbeker dronk... Schijnbaar was Jaël daar dan snel in ;) Ach verschil moet er zijn en ik moet niet zo onzeker zijn!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102733607
Sarah is weer snel in heel andere dingen :D

Anne drinkt nog steeds niet echt uit een tuitbeker... ze kán het wel, maar op de leeftijd van Sarah echt nog niet hoor.
Ik heb laatst wel ontdekt dat ze uit een pakje kan drinken, dat schept al wat mogelijkheden! :)
pi_102734128
Sofie snapt tuitbekers niet echt. Ze heeft dan niet door dat ze dan ook haar hoofd wat moet kantelen. Ze drinkt wel uit een rietjesbeker. Die bied ik haar nu regelmatig aan.
Ze krijgt nu 2x150 en 1x120 aan melk binnen. Ik gok dat we binnenkort overstappen op halfvolle melk. Volgende week maar eens vragen op het cb.
*poef* nu is het weg
pi_102734701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:36 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie snapt tuitbekers niet echt. Ze heeft dan niet door dat ze dan ook haar hoofd wat moet kantelen. Ze drinkt wel uit een rietjesbeker. Die bied ik haar nu regelmatig aan. Ze krijgt nu 2x150 en 1x120 aan melk binnen. Ik gok dat we binnenkort overstappen op halfvolle melk. Volgende week maar eens vragen op het cb.
Dat dus! Ik geef Sarah nu zelf een fles om mee aan te klooien, maar dan zit ze lucht te zuigen op die speen.

En Sarah kreeg dus 3x 150 en 1x 180, maar die van 180 sloeg ze gisteravond over. Maar ze eet nu eindelijk wel fruit en komkommer, dus ze komt wel aan genoeg dan. We willen nu toe naar 2x150 en 1x 180 :)

En ja Fannetje, Sarah is zeker snel in andere dingen... Stond net met slaapzak en al in haar bedje :o
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102734786
Cas drinkt 6 flessen van 140 op dit moment. Wil proberen om er 5 van 150 van te gaan maken straks. 1 nachtvoeding om 03:00, zo knus in de nacht. Ik vermoed dat die er straks wel af zal gaan wanneer ik hem rijstebloem bij zijn fles in mag doen?

Hoe zijn jullie daar mee begonnen?
pi_102735164
De overstap naar halfvolle melk is trouwens echt verbazingwekkend gemakkelijk gegaan hier. Ik vind het echt totaal anders smaken dan opvolgmelk, maar ons kieskeurige dametje gaf geen krimp en was binnen 3 dagen volledig over. Ik heb nog wel wat opvolgmelk en toen ik die van de week gaf, vond ze dat ook prima.

Cyntiaa, hier geen ervaring met rijstebloem. Anne sliep al meteen door, dus we hebben nooit iets aan haar flessen toegevoegd.
pi_102735234
Hoe doe je dat als je weg bent dan? Nu kan ik nog makkelijk poeder en water meenemen, maar melk moet natuurlijk koel blijven.
*poef* nu is het weg
pi_102735404
Gewoon een glas melk bestellen en laten opwarmen :)
pi_102735432
Jaël kreeg gewoon met 1 jaar melk bij het ontbijt en melk bij de lunch dus toen namen we geen melk meer mee en die overgang ging hier ook gewoon van de een op de andere dag en geen probleem mee gehad. We namen dan gewoon diksap oid mee.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102735649
Ja dat kan natuurlijk ook nog. Ik gok dat ze de melk nog wel even uit de fles krijgt. Rietjesbeker is vooral voor kleine slokjes tussendoor.
Misschien ga ik binnenkort ook de melk wat kouder maken. Nu is het 40 graden (we hebben een waterkoker die ingesteld kan worden). Maar als het kouder is, is het ook geen probleem.
*poef* nu is het weg
pi_102736998
Ow daar maakte Jaël wel een groot probleem van, dat het koud was de melk, dus wij piepte hem altijd 10 tot 20 secondjes op en dan dronk ze het probleemloos :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102737053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 11:31 schreef MeNicole2 het volgende:
We hadden net intake van het cb voor Matthias. En nu vertelde de verpleegkundige me dat ze sinds kort ook vit d aan flesvoedingkindjes geven omdat ze dat blijkbaar toch nodig hebben. Extra dus naast dat wat al in de fv zit.
Hebben meer dit advies al gehad?
Jep wij geven het er ook bij.
Ik had het hier al een keer eerder gepost omdat ik het las op de friso site. En later gaf het cb het ook aan. En vooral nu er weinig zonlicht is kan het zeker geen kwaad denk ik.
pi_102741286
ik heb er bij ons cb ook naar gevraagd en toen was het: oja, dat is zo...vergeten te zeggen. Moet eerlijk toegeven dat het nog niet in het systeem zit hier.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_102741383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:04 schreef kaatjejannie het volgende:
Hoe doe je dat als je weg bent dan? Nu kan ik nog makkelijk poeder en water meenemen, maar melk moet natuurlijk koel blijven.
Een thermosfles :)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:19:02 #69
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102839644
Vitamine D bij flesvoeding :? , die had ik ook even gemist... Tips welke ik dan het beste kan kopen?

Nog een vraagje voor hier. Olivia is nu 15 weken en al zeker een maand moeten we haar telkens wakker maken voor de late fles (23:00), sinds deze week gaat ze 'm echter heel slecht drinken, echt max 50 cc ofzo. Ze krijgt in totaal 5 x 180/6 aangeboden en dat drinkt ze vrij goed weg, alleen die late dus totaal niet. Overgaan naar 4 flessen lijkt me wel erg vroeg, maar ik krijg het ook niet voor elkaar om de flessen eerder op elkaar te geven, zodat ze om 21:00 de late krijgt... Tips anyone? :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102839841
isis, geen tips vwb schema voor Olivia. Ik volgde mijn kindje altijd in hoeveelheid en wanneer. Met 10w zat hij dan ook al op 4 flessen van 180/6. prima! nooit aan late avondflessen gedaan. hij sliep van 7 tot 7.

vwb vitamine d: je hebt druppels met sinaasappelsmaakje (heeeeeel veel suiker!!! je ziet het gewoon kristalliseren op je lepel!) op basis van azijn-iets (aquosun oid) en op basis van olie. voor elke variant zijn wel voor en tegenstanders te vinden geloof ik. ben wel van de smaak af gestapt en nu op de olie, omdat ik liever olie in mijn kind heb dan suiker.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102839852
Wij zijn gister bij het CB geweest en niets gehoord over vitamine D :?
Wel de tip gekregen dat we ook over mogen naar 5 x 165-180 cc. na het weekend even zien wat meneer daar van gaat vinden :) Hij is nu nog aan het bijkomen van zijn prikjes, net wat van zijn fles laten staan.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:35:46 #72
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102840079
Dank DJMomo, ik ga dan inderdaad ook voor de olie denk ik! Verder ga ik vandaag maar voeden op verzoek en ik zie wel waar het schip strandt. Ik kijk altijd wel naar of zij wel trek heeft enzo en overdag ga ik haar zeker niet wakker maken voor de voeding, maar ik probeer het wel een beetje zo te sturen dat de 23:00 uur fles niet nog later wordt.

Ik zag trouwens een leuke leestip van je in een ander topic, lijkt me erg leuk! Wij hebben hier een speciale band met uiltjes (lang verhaal, iets met overleden vader etc.), dus ik ga er zeker naar uitkijken! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102840448
Isis, wat jij beschrijft is héél herkenbaar!

Anne dronk vanaf ongeveer 10 weken de laatste fles heel slecht. 80 cc en dat liep terug naar 40-50 cc rond de 12 weken. We moesten haar er ook telkens voor wakker maken en dat vond ze echt niet leuk.

Ik heb dat toen op het CB aangekaart en die zeiden dat we die laatste fles nog niet mochten laten vallen tot ze 6 kg woog, had iets met de bloedsuikerspiegel te maken. met 3 maanden woog ze 5800 gram en anderhalve week later besloot ik dat ze wel 6 kg woog en hebben we die laatste fles laten vallen. Sindsdien krijgt ze dus haar laatste fles om 19.00 uur.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 12:59:15 #74
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102840710
Dat is fijn om te lezen Fannetje, Olivia is nu precies 6 kilo, dus het zou 'mogen'. We gaan het vandaag gewoon even aankijken, hopelijk doet ze het net zo goed als jouw meiske! :) :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102845535
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 12:26 schreef DJMomo het volgende:
vwb vitamine d: je hebt druppels met sinaasappelsmaakje (heeeeeel veel suiker!!! je ziet het gewoon kristalliseren op je lepel!) op basis van azijn-iets (aquosun oid) en op basis van olie.
Aquosum. Die zijn op waterbasis en smaken naar anijs.
De mijne is er wild van.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 16:02:03 #76
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102845654
Oh, dat klinkt ook goed Vanyel! Ben net bij de Kruitvat geweest, maar daar waren helaas veel lege schappen en heb geen van allen kunnen vinden, alleen die sinaasappel stond er. Zal maandag even op jacht gaan naar de Aquosum! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102856649
ohja, zo heet het, Vanyel! dank voor het corrigeren.

en graag gedaan, de boekentip, isis. het is echt een poppig boekje! en dat straks dus voor 5 euro...

CB heeft het met mij nooit over hoeveelheden en aantal flessen gehad. Nu dronk die van mij ook wel heel netjes de hoeveelheden per dag, maar dus al vrij snel nog maar 4 flessen. Vond het CB geen probleem. Ene kind drinkt nu eenmaal vaker maar kleinere porties dan het andere. Relaxed CB heb ik toch!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_102856942
Isis ook hier zijn wij al eerder dan 6kilo overgestapt op 4flessen wel de laatste fles nog vrij laat rond 22:00/23:00 maar dan moeten wij haar wel wakker maken. Nu heeft ze de laatste om 21:00 gekregen en ik ben benieuwd tot hoe laat ze morgen slaapt.
Wij tellen telkens 4uur verder vanaf de 1e fles en die wisselt aangezien ze hem pas krijgt als ze wakker is.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:26:15 #79
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102857369
Thx ook F_R! Is jouw meiske zo'n uitslaper dan, dat ze soms met 4 flessen pas om 23:00 de late krijgt?! :z

Vandaag was het dan dus 7:15 - 11:45 - 16:30 - 21:15 met voor de laatste een lekker warm badje in de emmer! Sowieso dronk ze nu alle flessen helemaal leeg :Y) , terwijl ze normaal per fles tussen de 20 en 50 cc laat staan en van de laatste dus nog maar ca. 50 cc dronk. Per saldo heeft ze vandaag dus bijna net zoveel gedronken met 4 flessen als normaal met 5 flessen. Hopelijk slaapt ze er lekker op! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102857443
Anne dronk ook ineens alle flessen leeg toen we over gingen op 4 flessen, hoewel ze daarvoor inderdaad ook wel wat liet staan.

Ben benieuwd hoe laat ze nu weer wakker is, ik lees het morgen wel :D
pi_102857532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 22:26 schreef __Isis__ het volgende:
Thx ook F_R! Is jouw meiske zo'n uitslaper dan, dat ze soms met 4 flessen pas om 23:00 de late krijgt?! :z

Vandaag was het dan dus 7:15 - 11:45 - 16:30 - 21:15 met voor de laatste een lekker warm badje in de emmer! Sowieso dronk ze nu alle flessen helemaal leeg :Y) , terwijl ze normaal per fles tussen de 20 en 50 cc laat staan en van de laatste dus nog maar ca. 50 cc dronk. Per saldo heeft ze vandaag dus bijna net zoveel gedronken met 4 flessen als normaal met 5 flessen. Hopelijk slaapt ze er lekker op! :)
Nou soms het toppunt is 11:00
Maar vandaag was het 09:15 /13:00/ 17:30 en 21:00
En op werkdagen tussen 07:30 en 08:00
Maar vaak valt ze om 18:00/18:30 in slaap en dan heeft ze dus pas 3 flessen gekregen
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 22:46:57 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102858026
Hier nog steeds 7-8 flesjes per dag van 90-120 ml en uitschieters van 150 ml. Daarmee krijgt hij tussen de 850-950 ml binnen. Gelukkig afgelopen nacht van 23:45 tot 7:30 geslapen. Afgelopen week moesten we er 2-4 keer per nacht uit voor een (kleine) voeding.
  zondag 9 oktober 2011 @ 11:00:28 #83
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102868134
Goh wat een verschil Aventura! Hoe oud is jouw mannetje nu?

Olivia kwam om 8:15! Volgens mij was ze al even wakker, want ze lag echt een beetje te spelen, maar ze 'riep' pas om 8:15 en flesje weer helemaal leeg. Lijkt erg goed te gaan dus! :) O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102869034
Wat lekker Isis!
pi_102869286
Ik zet hier ook maar even een tvp'tje.

Ben aan het overstappen, Bartje krijgt nog 2 a 3 keer de borst op een dag, maar daar haalt hij geen volledige voedingen meer uit. Voor de rest de fles, iets van 90-150 cc per keer, hangt een beetje af of hij daarvoor de borst heeft gehad, en dergelijke..
pi_102875222
Wij zijn nu over aan het stappen op 4x 180/6 ipv 5x 150/5
Normaal maken we Eva 's ochtends wakker en hebben we echt een ritme. Nu maar eens laten slapen en zien hoe laat ze wakker wordt: 09.00!! :o Oh wat heerlijk.
Nu heeft ze om 09.45 de eerste fles en om 14.00 de tweede fles.
Gaat best goed, dus ben benieuwd hoe het gaat lopen als ze straks haar laatste fles eerder krijgt. Die kreeg ze om 23.30, maar nu met een ander schema dus ws tussen 22.00 en 23.00
Ben benieuwd hoe laat ze dan morgen wakker is....
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:41:58 #87
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102897874
Hier gaat het weer een btje raar.
5:30: 110 ml
9:30:110 ml
13:00: 120 ml
17:00: 120 ml
21:00: 150 ml

Nu 610 ml binnen met nog 1 voeding te gaan. Ik vind dat hij veel te weinig drinkt op deze manier. Nogmaals, hij is 12 weken, 64 cm lang en weegt ongeveer 5,7 kilo. Dronk hij vorige week nog een liter, dit vind ik dan weer het andere uiterste. Ik snap er niks van.
pi_102898188
Aventura klinkt mij niet als een te weinig schema in de oren hoor. Er komt nog een fles bij dus dan kom je vrijwel zeker boven de 700 cc uit. Volgens mij is dat heel gemiddeld en heel netjes.
Dat hij vorige week zo hoog zat kwam misschien door het overstappen (je was toen toch net aan het overstappen?) was voor jullie allebei nog een zoeken en nu begint hij waarschijnlik een beetje ritme te vinden. Ik geloof dat het minimum wat ze binnen mketen krijgen op een dag 500 cc is, dus dan is dit toch heel netjes en gemiddeld?
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:47:04 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102898192
Stopt hij zelf met drinken? Dan is er niet heel veel aan te doen. Om er nou bewust een nachtvoeding bij te plannen...
Ik zou het een paar dagen aankijken en dan evt. een keertje extra gaan wegen ofzo?
***
pi_102898213
De Hema heeft ook Vitamine D druppels met anijs. Puck doet zelf zijn mond er voor open :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:56:44 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102898823
Oh, ik ga er zeker geen nachtvoeding voor inplannen hoor (kan natuurlijk zijn dat hij er zelf om een gaat vragen natuurlijk). Dat vind ik dan weer overdreven, Ik ga er van uit dat als hij echt, echt, echt scheurt van de honger er uiteindelijk wel zelf om vraagt. Als hij trek heeft of een beetje hongerig is doet hij dat trouwens wel minder snel. Stop ik er dan een flesje in, dan drinkt hij gewoon. Dat vind ik dus moeilijk. Het is een bescheiden en tevreden jochie, lijkt wel.

Hij stopt zelf met drinken, we bieden nu steeds 150 ml aan en daarvan laat hij 40-50 ml staan. Dat is al beter dan voorheen, want toen was 90 ml zijn tax (bij aanbieden van 120).

Reden dat ik denk dat hij te weinig krijgt, is dat ik overal lees dat je 150 ml per kilo lichaamsgewicht moet aanhouden. Hij zit tussen de 5,5 en 6 kilo, dus dat zou dan tussen de 825 en 900 ml moeten zijn.

Wegen wil ik deze week sowieso weer gaan doen. Vorige keer (2 weken geleden) boog de curve iets af. Of nou ja, liep minder steil naar boven zeg maar. De assistent vond het zelfs 'een signaal' en riep de wijkvpk erbij. Die vond het minder spannend maar ze zei wel dat we zijn inname in de gaten moesten houden.
pi_102899125
Is dat niet wat hij maximaal mag 150 ml per kilo?
Je mag maximaal een liter geven en hij is pas 3 maanden, hij gaat binnenkort vast wel meer drinken.
Met groeispurtjes willen ze ook meer voeding.
Ik vind het een mooi schema iig!
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:04:37 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102899422
Misschien ben ik wel een beetje overbezorgd :) En ook gek eigenlijk dat ik zo vastbijt in die ml's: alsof ik dat met bv wel wist. Tijdens de borstvoedingsperiode is hij helaas een paar keer afgevallen/niet hard genoeg gegroeid en ik merk dat ik me dat erg heb aangetrokken, misschien verklaart dat mijn onzekerheid. Maarja, het kind is vrolijk en blij en barst uit zijn kleren (in de lengte dan), dus heel erg fout kan het niet gaan :)
  zondag 9 oktober 2011 @ 23:06:31 #94
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102899563
Oh, misschien heeft hij een spurt gehad. Vorige week dronk hij juist steeds een liter. En sindsdien passen zijn broekjes niet meer :o
pi_102904757
Volgens min is die 150 ml per kilo inderdaad de max. Bartje is ouder en haalt de liter ook niet. En dat vind ik ook niet erg, hij doet het verder goed.
pi_102904896
Dottir is nu 8 maanden en ik ben over naar 2x borst en de rest fles pp een dag. Dat waren er 2, maar dan wordt ze tussen 1 en 2 mer scheurende honger wakker. Nu gaat ze weer een late voeding krijgen. We overwegen dan toch eens een papfles te proberen 's avonds. Maar wat voor pap is dan handig?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_102905102
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 23:01 schreef Troeta het volgende:
Is dat niet wat hij maximaal mag 150 ml per kilo?
Je mag maximaal een liter geven en hij is pas 3 maanden, hij gaat binnenkort vast wel meer drinken.

Voor zover ik weet:
Het advies is 150ml per kg.. En dan is 180ml/kg de max. en 120 de min. En inderdaad 1000cc als totale max..
  maandag 10 oktober 2011 @ 08:14:52 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102905154
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 07:41 schreef Vanyel het volgende:
Dottir is nu 8 maanden en ik ben over naar 2x borst en de rest fles pp een dag. Dat waren er 2, maar dan wordt ze tussen 1 en 2 mer scheurende honger wakker. Nu gaat ze weer een late voeding krijgen. We overwegen dan toch eens een papfles te proberen 's avonds. Maar wat voor pap is dan handig?
Ik zou geloof ik beginnen met rijstepap. Daar zit niet heel veel bijzonders in, maar is wel net even wat zwaarder voor de nacht.

Ik probeer me te herinneren wat wij deden, maar men, wat vergeet je dat snel! :o :?

Ik zie nu dat Bambix het volgende heeft: rijstebloem vanaf 4 mnd is, fijne granen vanaf 6 mnd, en dan licht volkoren vanaf 8 mnd.
Maar die laatste lijkt me, zeker om te beginnen, wat heftig voor de nacht, dus ik zou voor de rijstebloem of de fijne granen gaan.
Er zijn ook allerhande pyamapapjes, maar die hebben wij nooit gegeven, dus daar kan ik weinig over zeggen.

[ Bericht 14% gewijzigd door BE op 10-10-2011 08:20:25 ]
***
pi_102905193
Wij zijn ook begonnen met rijstebloem. Heb k best lang gebruikt. Later zijn we pap gaan geven.
pi_102905428
Maar levert die rijstebloem dan ook echt wat op of is het puur vulling?

Ik vind fijne granen wel aangenaam klinken.
Bedankt trouwens, ik zit steeds mobiel en mijn tablet vindt de danonewebsite niet zo fijn, dus zelf opzoeken is ff lastig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_102905563
Als ze al 8 maanden is zou ik ook voor de fijne granen gaan, zitten vezels in neem ik aan, dus altijd goed.

Deepfreeze, wat is dan het minimum? Ik vin dhet voor een baby van 12 weken best veel hoor.
pi_102905665
Vanyel, ik zou ook voor die 4+ of 6+ versie kiezen. Sommige kindjes slapen juist onrustiger op zo'n stevige fles, dus dat is even uitproberen..

Troeta, minimum is 120ml/kg. Maar het hangt natuurlijk erg af van de groei van je kindje. De ene groeit als kool op die 120, andere groeien amper op die 180.

Chris was met 2 maand al 6 kilo, en zat al snel op de max van een liter. Die hebben we met hongerige babyvoeding en nutriton (en een beetje rijstebloempap) toch op 1 liter FV kunnen houden tot 5,5 maand..
  maandag 10 oktober 2011 @ 11:00:17 #103
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_102908373
Aventura, sorry dat ik het weer vroeg van zijn leeftijd, maar ben echt een zeef :@. Ik dacht dat ze tussen de 150 en 180 cc per kilo 'moeten' drinken, maar bij Olivia is het ook minder aan het worden. Na de eerste groeispurt stabiliseert het zich en da's ook wel logisch, anders zou je op een gegeven moment de liter gaan overschrijden. Als hij vrolijk is en lekker groeit is het toch goed? :Y

Olivia kwam om 5:30, beetje vroeg dus :O. Vandaag komen we dus wel weer op 5 flessen uit, maar dat is prima. Zal tijdens de omschakeling wel 1 of 2 weekjes beetje om en om zijn, dat hadden we ook bij het overgaan van 6 naar 5...

Vanyel, ik heb nog geen ervaring met bijvoeding, maar zou gezien de leeftijd van Dottir denk ik rustig aan met de fijne granen beginnen.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_102911952
Wij geven Puck nog rijstebloem in zijn laatste fles omdat we dachten dat hij op die fijne granen pap reageerde en nu hebben we dus nog een voorraad rijstebloem die op moet :+
Maar rijstebloem is voornamelijk vulling. Die 6+ fijne granen is goed om mee te beginnen en valt dat goed kan je aan het einde van het pak de 8+ proberen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_102914201
Wij zijn over op halfvolle melk. Sofie heeft net een flesje, zo zonder problemen op. We gaan ook proberen de fles voor het slapen gaan af te bouwen. Wel met kleine stapjes.

In de ochtend gaan we morgen starten met brood of pap. Ik heb nog een pak pap staan.
*poef* nu is het weg
pi_102932704
ik ben over gegaan op volle melk, sinds vandaag en hij dronk het ook zo weg. Maar is halfvol beter??
pi_102933423
Vol is lekker vet. Vet is fijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_102934839
We drinken zelf ook halfvolle melk, en op het cb werd het ook geadviseerd (nu weet ik dat het cb niet bij iedereen hoge ogen gooit)
Ik vind volle melk zelf ook echt heel vies.
Sofie krijgt ook halfvolle of magere yoghurt.
*poef* nu is het weg
pi_102936127
Kleine kinderen hebben veel vetzuren nodig voor hun hersenontwikkeling. Daarom zou je volle producten kunnen overwegen.
pi_102944411
Ik wil Cas zijn fles weer wat gaan ophogen, meneer is nu 7 kg. Ik dus braaf een grotere fles gekocht, difrax, hij lijkt een beetje bang voor de fles. Hij drinkt hem niet helemaal leeg met de oude hoeveelheid er in. :?
pi_102947394
Ook even hier

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb hier een aantal pakken peutergroeimelk staan. (tht is 1x mei 2012, de rest okt/nov 2012)
[ afbeelding ]

Ooit ingekocht bij een kortingsactie, maar Sofie drinkt gewone melk, dus niet meer nodig. Zonde om weg te gooien natuurlijk.

Ik geloof dat ze in de winkel tussen de 8 en 10 euro zijn.

Ik verkoop ze voor 3 euro per pak excl verzendkosten. (als je dus meer pakken neemt, dan kom je goedkoper uit, want dan haal je de verzendkosten eruit)
*poef* nu is het weg
pi_102964727
Nou, ik heb een papje gevonden hoor. Wat een gedoe. Uiteindelijk toch een pyjamapap omdat mijn Kruidvat alleen rijstebloem en veeelgranen heeft. Levensgroot geen suikers toegevoegd op de verpakking. Lijkt me ook niet nodig met de 34 per 100 gram natuurlijke suiker die daarin zit 8)7

Toch maar eens zoeken naar iets minder babygericht spul met iets minder suiker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_102965020
Bedankt dan blijven we op volle melk!

Heb je die van het Kruidvatmerk zelf vanyel? Die zijn toch best ok?

En ook niet weer te bang zijn voor suikers he, kindjes kunnen dat best hebben.
pi_102966571
Nestlé.

Ik hou meer van vet dan van suiker.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_102969757
Bekijk die van Kruidvat zelf eens, Slaap en ontwaakpapje, ik heb het idee dat die met 8 granen goed vult en er zit niet echt een zoete smaak aan.
pi_102971364
Dank je.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_103383653
Ik zit met een vraagje.

Wij zijn een maand geleden gaan afbouwen met bv, en nu zit Bartje volledig op flesvoeding. Hij is nu 4,5 maand, en we geven hem 5 flessen van 180 mL per 24 uur. Als ik zoek dan zou hij op basis van zijn gewicht al terug moeten naar 4 flessen. Moeten wij daar ook naartoe gaan werken? Hij zit nu op 8, 12, 16, 20 en 23 uur een fles. Zou dan die laatste eraf moeten?
pi_103383986
l'tiekje, bij ons ging de fles van 20 uur er af. Dar hebben we gedaan toen hij steeds slechter ging drinken en steeds meer liet staan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_103384073
Ok, hij drinkt nu alles nog wel op, alleen voor die van 23 uur maken we hem wel wakker... Heel soms komt hij op 4 flessen uit, maar het is veel vaker dat het er 5 zijn..
pi_103384227
L'tiekje het mag maar hoeft niet als hij nog niet zonder kan. Wij zijn zelfs na 6 maanden tijdelijk terug gegaan naar 5 flessen omdat Puck eczeem kreeg van iets en we terug wilden naar de basis om allergie uit te sluiten.

Misschien kan je bij die van 20.00 of 23.00uur er iets minder in doen en kijken of hij dat accepteert en zo één van de twee afbouwen?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_103393860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:55 schreef Vanyel het volgende:
Nou, ik heb een papje gevonden hoor. Wat een gedoe. Uiteindelijk toch een pyjamapap omdat mijn Kruidvat alleen rijstebloem en veeelgranen heeft. Levensgroot geen suikers toegevoegd op de verpakking. Lijkt me ook niet nodig met de 34 per 100 gram natuurlijke suiker die daarin zit 8)7

Toch maar eens zoeken naar iets minder babygericht spul met iets minder suiker.
Ik heb hier ook gewone "volwassenen" pap staan voor madam. Zit idd minder zooi in.
pi_103414139
Zo, hallo :) Wies en ik melden zich. Ze is helemaal over naar kunst nu. We hadden vorige week al normale kv geprobeerd. Dat accepteerde ze niet en ging volledig fout. Nu zitten we op hypo allergeen, vanwege ook de borstvoeding. Maar we zijn vervroegd helemaal overgeschakeld naar kv. De lactatiekundige raadde ons aan tot en met de 3 maanden op de hypo te blijven omdat het anders wel erg veel veranderingen worden voor haar. Maar wat is dat spul duur zeg :o 20 euro :X
Misschien moet ik toch maar blijven borstvoeden :') grapje natuurlijk.

Maar we geven haar momenteel flessen van 135cc die zou ze 6 op een dag mogen met haar gewicht. Ze drinkt momenteel max 100/110 uit een fles, maar soms ook maar 40cc. We gaan kijken of ze de komende week een beetje een ritme voor haarzelf kan vinden. Vannacht ging het weer zoals tijden het borstvoeden. Laatste voeding goed drinken, daarna 5 uur slapen, dan maar 40cc al slapend en dan nog 3 uur slapen en dan een gemiddelde voeding.
Ik wil net zoals met Mette weer voeden op verzoek met de fv. Dat is ons erg goed bevallen de vorige keer en Mette gaf het zelf altijd duidelijk aan en ontwikkelde heel erg snel zelf een mooi ritme.
Ben benieuwd hoe het deze keer allemaal zal verlopen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103434572
Wickie wat een gedoe zeg.

Hopelijk knap je snel op en kan t genieten beginnen.

Kruidvat heeft ook prima hypo allergeen,zelfde fabriek als nutrilon.
Heb voor tijn altijd eigen merk gehad,scheelt behoorlijk wat.
pi_103465931
Wie heeft er ervaring met biobim? Wil het straks gaan introduceren bij Cas omdat ik lees dat er minder toevoegingen in zitten in tegenstelling tot dat van bambix :)
pi_103466036
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 23:18 schreef het-is-mij het volgende:
Wickie wat een gedoe zeg.

Hopelijk knap je snel op en kan t genieten beginnen.

Kruidvat heeft ook prima hypo allergeen,zelfde fabriek als nutrilon.
Heb voor tijn altijd eigen merk gehad,scheelt behoorlijk wat.
Heeft KV nog hypo allergeen? Ik dacht dat die er uit was.
Wickie jammer dat je je hier toch nog moet melden. Als er een iemand is met doorzettingsvermogen ben jij het wel. En des te zuurder is het dan dat het je niet gegund is. Ik hoop dat je snel weer helemaal herstelt bent en lekker van je meiden kunt gaan genieten
pi_103468375
Ik ga morgen even kijken bij de kruidvat. Stiekem hoop ik dat ze het nog nog hebben, bedankt voor de tip.
FR :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_103468683
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik ga morgen even kijken bij de kruidvat. Stiekem hoop ik dat ze het nog nog hebben, bedankt voor de tip.
FR :*
Etos heeft het nog wel van hun eigen merk
pi_103468722
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:48 schreef Cyntiaa het volgende:
Wie heeft er ervaring met biobim? Wil het straks gaan introduceren bij Cas omdat ik lees dat er minder toevoegingen in zitten in tegenstelling tot dat van bambix :)
wij hebben het bij Amber gegeven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_103469568
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:32 schreef wickie het volgende:
Ik ga morgen even kijken bij de kruidvat. Stiekem hoop ik dat ze het nog nog hebben, bedankt voor de tip.
FR :*
Het Kruidvat heeft de hypoallergene voeding nog wel hoor. Het heet: extra care
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_103469653
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 20:52 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Het Kruidvat heeft de hypoallergene voeding nog wel hoor. Het heet: extra care
Aha oke mijn zus zei dat ze het niet meer hadden. Andere naam gekregen dus.
  maandag 24 oktober 2011 @ 05:55:09 #131
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_103486084
Hallo,

Onze dochter is net 1 jaar geworden en zit nog wel op een aantal flesvoedingen per dag.

Vaak komt ze s'nachts en krijgt dan 180cc, bij het wakker worden weer, bij het ochtend dutje ook en s'avonds voor het slapen nog ff 240cc.. gemiddeld toch nog wel 780cc dus.
Ook eet ze gewoon d'r brood, fruit en warme hap... vreetzakje dus maar is de hele dag ook redelijk druk in de weer dus niet te zien..

Vraag 1, is het slecht voor de nieren om deze hoeveelheid te geven?
2, zouden we bijv. d'r ochtend drankje om kunnen zetten naar gewone volle melk?
FCT
pi_103486240
Gewone melk kan je geven hoor.

Ik weet even niet meer of na 1jr de max. hvh flesvoeding nog steeds 1l. is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_103486765
Leyla krijgt vanaf dat ze 1 is ook gewone melk bij.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_103488125
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 19:48 schreef Cyntiaa het volgende:
Wie heeft er ervaring met biobim? Wil het straks gaan introduceren bij Cas omdat ik lees dat er minder toevoegingen in zitten in tegenstelling tot dat van bambix :)
Ik! ik vind het goed spul. :)
pi_103488762
Mijn vriend gaat in Zwolle even een pakje halen :) Kijken hoe Cas er op gaat reageren straks.
  maandag 24 oktober 2011 @ 17:49:45 #136
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103505250
Cyntiaa, bedoel je met straks ook echt zo dadelijk? Cas is toch pas 3 maanden? Da's best vroeg om al met pap te beginnen toch of hebben jullie daar een bepaalde reden voor? *nieuwsgierig*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103509446
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 17:49 schreef __Isis__ het volgende:
Cyntiaa, bedoel je met straks ook echt zo dadelijk? Cas is toch pas 3 maanden? Da's best vroeg om al met pap te beginnen toch of hebben jullie daar een bepaalde reden voor? *nieuwsgierig*
Niet straks als in nu ;) Maar ik merk wel aan hem dat hij wel toe is aan iets vastere voeding, meneer heeft zijn fles in no-time leeg.
pi_103510799
Maar je wil echt gaan bijvoeden al? Is dan iets tegen hongere baby;s niet iets om te proberen ?
Of een wat groter flesje eerst?
  maandag 24 oktober 2011 @ 20:09:57 #139
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_103512093
Ja, of een tragere speen?
Hebben wij ook gedaan ivm 180 cc in 6 minuten drinken :o.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_103513239
@cynthiaa: Je kunt ook nog nutriton/johannesbroodpitmeel proberen. Dat is geschikter onder de 4 maand. En dikt de voeding ook goed in. Normaal wordt het gebruikt bij spugen/reflux, maar hier werkte het ook perfect tegen de honger (zeg 6a7 flessen a 200cc hongerige baby voeding naar 5 flessen van die Forte).

@Mojave: het advies vanaf een jaar is 300cc zuivel en max 500 cc. Dat is dan FV, koemelk, kaas en toetje samen. Voor de nieren kun je wel iets meer FV geven, dacht 800cc de max. Maar eigenlijk zou je kleine de voedingsstoffen wel uit het gewone eten moeten kunnen halen.
Hier was die melk leek ook echt nodig en had niet verwacht te kunnen minderen, maar we waren zo terug naar 300-400c (zonder FV) na het jaar.
pi_103531586
Beide opties al geprobeerd, zonder resultaat. Hij drinkt nu flessen van 160 cc maar in de avond hebben we hetzelfde hongerprobleem weer. We kijken het nog even aan tot we weer naar het cb moeten :)
pi_104118338
Meneer zit nu op flessen van 190 cc die er prima in gaan, nog een nachtelijk uitstapje rond 03:00 uur.
  vrijdag 18 november 2011 @ 20:46:52 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104527457
Het volgende, binkje is nu 4 maanden en drinkt ongeveer als volgt: 8/12/16/20/00 (tijdstippen kunnen varieren met een paar uur, maar het komt altijd neer op vijf flesjes) 180/6. Die flesjes gaan de laatste paar dagen niet op. Vandaag was het helemaal rommelig: 6 uur: 180 ml, om 10 uur 140, om 1230 uur 80 ml, om 15 uur 180 ml, om 19 uur 100 ml. De keren dat hij minder dan 180 ml dronk gaan ongeveer als volgt: ik bied de fles aan, mannetje omklemt deze stevig en begint gulzig te drinken. Na een tijdje duwt hij de fles weg, brengt hem weer naar zijn mond, duwt hem weer weg, etc. Dit alles met een brede grijns. Hij lijkt erg druk bezig te zijn met de omgeving. Ik weet ook eigenlijk niet zo goed wanneer hij nou honger heeft. Behalve 's morgens (huilen!) geeft hij niet zo duidelijk aan dat hij wil drinken. Het is meer dat ik zelf merk dat hij 4 uur geleden heeft gedronken, dat ik eens ga kijken of hij wakker is, en dat is hij meestal. Ik hoor hem via de babyfoon soms ook uren spelen. Kortom, het is net alsof hij geen tijd of zin heeft om te drinken. Hoe kan ik hem stimuleren om weer beter te drinken?
pi_104529053
En als je er 4,5 uur tussen houdt? Het lijkt alsof je gewoon iets te snel bent met het aanbieden. Eva heeft nu 4x 180/6, maar die is iets ouder.
Hou oud is J. nu?
pi_104529472
Het is ook een beetje de leeftijd om onrustig te gaan drinken. Veel meer dan rust zoeken is daar niet aan te doen. Bijv op zijn kamertje, even zonder teveel indrukken.

En ik zou eens kijken wat er gebeurd als je hem op zijn verzoek laat drinken. Misschien wil hij op sommige tijdens liever 5 uur ertussen, en andere momenten juist 3.
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:24:11 #146
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104529676
Morgen precies vier maanden :) De reden dat er soms minder tijd tussen zit, is dat hij op zo'n moment huilt, en dat is dan echt zo'n hongerhuiltje. Ik ben dan eerder geneigd om een fles aan te bieden omdat hij de keer daarvoor vaak minder heeft gehad. Maar over vier voedingen, is 4 keer 180 niet weinig? Je moet toch ongeveer 150 ml per kilo lichaamsgewicht aanhouden?
pi_104529690
Aventura, ik herken die fase maar al te goed. Beide dames hebben 'm gehad. Wat bij ons hielp was om ze in de wipstoel te zetten, ervoor te gaan zitten en zo de fles te geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104529875
Het advies van 4-6 maand is meestal 800-1000cc. Dus 4 flessen zou mogen..
pi_104530153
De truc van Vicky zou ook goed kunnen werken Aventura.
Hij is misschien idd nog wat jong om over te stappen naar 4 flessen. Ik geloof dat mijn cb daar 5 maanden voor aanhield (erg zeg, hoe snel je dingen vergeet, Eva is pas 6 maanden).
pi_104530327
Anne ging al met 3 maanden en een week over naar 4 flessen, de vijfde hoefde ze echt niet meer.
Over naar 4 flessen 'mag' vanaf 6 kilo. Anne woog met 3 maanden 5800, dus heb ik de gok maar genomen dat ze een week later 6 kilo woog ;)
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:37:15 #151
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104530460
De cb-arts keek laatst een beetje bedenkelijk toen we vertelden dat niet alle flesjes van 180 op gaan. Vervolgens plakte ze een sticker ( :'). ) in ons groeiop- boekje met daarin dus dat advies van 150 ml/kg.
Hm, en nu heb ik die sticker weer eens beter bekeken, en bij 4-6 maanden staat er 4 tot 5 keer 180 ml.

Vicky, ik ben bij de laatste voeding al voor hem gaan liggen, want hij bleef maar naar de lamp kijken. De tv had ik al uitgezet; dat gaat écht niet meer samen met voeden :D
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:38:13 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104530516
Als het met gewicht te maken heeft, dan kan het. Hij weegt om en nabij de 6800 geloof ik!
  vrijdag 18 november 2011 @ 21:39:31 #153
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104530593
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 21:32 schreef danic het volgende:
De truc van Vicky zou ook goed kunnen werken Aventura.
Hij is misschien idd nog wat jong om over te stappen naar 4 flessen. Ik geloof dat mijn cb daar 5 maanden voor aanhield (erg zeg, hoe snel je dingen vergeet, Eva is pas 6 maanden).
Ik kwam hier in dit topic posts van mij tegen van begin oktober. Dat was ik dus allang vergeten!
pi_104530676
Aventura, Bartje is denk ik een week of 3 geleden van 5 naar 4 flessen overgegaan. Hij liet die laatste gewoon vallen, als we hem wakker maakten, dan dronk hij hem wel, maar als we hem lieten slapen sliep hij wel door... En hij was toen denk ik iets lichter dan jouw jongetje...

Op de pakken flesvoeding staat als ik het mij goed herinner dat ze vanaf 5 kilo al naar 4 flessen per dag over kunnen...
pi_104532701
Aventura, welke fles gebruik je?
Bij Mette, die een extreem steady drinker was (fles erin, in 10/15 minuutjes dronk ze hem in 1x leeg, eruit halen werd ze panisch. Altijd gewoon netjes drinken), had ook van die periodes. Heel opvallend dus omdat ze anders altijd netjes dronk. Haar flesjes waren haar alles. Maar in die peiodes dronke ze altijd rommelig en ging ze zelfs minder drinken. Ze begon dan voortvarend en dat stopte dan, alsof ze geen zin meer had om te drinken.
Wij kregen als tip dat dit ook wisselmomenten kunnen zijn naar een volgende stap speen. En dat was altijd zo het geval. 1 stapje hoger gaan en dan dronk ze weer goed. Dat kan je dus ook nog proberen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zondag 20 november 2011 @ 18:50:13 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104596602

Geprobeerd vast te leggen wat er gebeurt :P
  zondag 20 november 2011 @ 18:51:38 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_104596660
Wickie, ik gebruik de 123-speen van difrax. Meestal stand 2. Ongeacht welke stand, is het flesje als hij goed drinkt, in 6 minuten leeg. Ik weet niet of zijn gedrag aan de speen ligt. Ik heb nog aventspenen liggen, misschien die eens proberen.
pi_104597001
Als Bartje het zo doet, dan heeft hij of even geen honger meer, of hij is gewoon teveel afgeleid. Kwestie van even geduld hebben meestal. Hij doet dan soms ook wel een half uur over een fles..
pi_104827633
Aventura, dan zal het waarschijnlijk daar niks mee te maken hebben. Gaat het nu beter inmiddels?

Wij hebben nog steeds behoorlijke sores met het drinkgedrag van Wies. Bijna elke fles is drama. Misschien 1x per dag dat het ok gaat en dat ze de fles (tussen de 165 en 180 cc) binnen een uur leeg heeft zonder drama. Meestal halen we dat de 165cc niet. Ze drinkt 5x op een dag en we halen meestal niet gemiddeld 5x165 terwijl ze 5x180 zou mogen.
Ik ben dinsdag wezen wegen en ze komt goed aan, dus dat is geen probleem.
Maar nu haar drinkgedrag nog... Dat wordt eigenlijk steeds slechter hebben we het idee.
Ze drinkt 20/30cc en dan stopt ze, meestal met een hoop gekrijs. Ze drinkt heel onregelmatig neemt veel lucht en verslikt zich vaak. Dus we boeren maar veel tussendoor (niet echt moeilijk want ze stopt zelf automatisch tussendoor).
Al met al een echt gevecht.
Alles al geprobeerd, van allerlei soorten flesjes/spenen tot houdingen.

We hebben besloten contact op te nemen met een pre logopedist, maandag worden we gebeld (de gespecialiseerde logopediste was vandaag vrij).
Heeft iemand hier daar misschien ervaring mee?
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104828362
Geen ervaring wickie met een logopedist, bij ons is het zo ver niet gekomen. Tienus dronk heel slecht toen we nog geen jbpm gaven en zijn nek nog vastzat. Dan ging er gewoon niets in en wat erin ging, kwam er meteen weer uit. Voor dat boeren hebben wij goede ervaringen met een born free fles, dan zuigen ze weinig lucht. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104829176
We gaan dinsdag ook naar de manueel therapeute, ik zal ook met haar overleggen over haar drinkgedrag. Het rare is dat toen ze nog borstvoeding kreeg de fles gewoon best goed ging (3x gedaan toen) en toen kwam alle stress en problemen en het overschakelen en sindsdien gaat het slecht.
Ze is nooit een nette drinker geweest, ook niet aan de borst. Ze heeft er geen natuurtalent voor :')
Maar de drama waarmee het nu gaat, dat was eerst echt niet zo.

Ik ga de fles even googlen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104829319
en de voeding wat indikken, helpt dat nog? Gaat het poepen wel? Ik zie hier verband tussen moeilijk drinken en niet kunnen poepen. Poep eruit, drinken weer prima.
Fles is met een soort ventiel, net als dr. brown. Maar die brown is lastig schoonmaken en deze niet. Driekus heeft em ook nog steeds als ie gaat slapen (want die heeft nooit leren drinken uit een gewone fles en knoeit daar nog steeds mee)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_104836226
Wicky, Ik weet niet welke voeding je geeft? Maar Eva dronk ook heel rommelig en langzaam toen ze alleen nutrilon standaard kreeg. We zijn toen over gestapt naar de Omneo. Deze is én wat dikker, én is lichter verteerbaar. Halverwege het overstappen bleek dat voor Eva de combi te zijn, dus die krijgt nu half om half met een schepje jbpm tegen het spugen.
Daarbij zijn we naar een speentje groter gegaan, maar dat was mede omdat de Omneo dus wat dikker is.
Over het algemeen klinkt het heel herkenbaar dus. Vooral het weer stoppen gaan gillen lijkt er op dat het haar veel moeite kost.
pi_104836486
Ze krijgt nu Hypo Allergeen om dat we abrupt bij moesten voeden omdat mijn productie van de bv ineens achteruit liep. Standaard flesvoeding weigerde ze toen te drinken en de hypo dronk ze na wat morren wel. We zitten er dus niet aan vast en we dachten zelf ook aan overschakelen naar omneo want ze poept ook moeizaam.
Mette heeft ook omneo gehad de eerste 5 maanden en dat werkte heel goed voor haar destijds (maar zij was een huilbaby).

Als ze gepoept heeft drinkt ze daarna nog steeds moeizaam ze spuugt alleen dan minder.

We hebben net besloten na dinsdag te beslissen of we gaan overstappen (denk het wel, we gaan zoiezo van de hypo af maar vragen ons af of we naar omneo of gewoon gaan). We wachten even de adviezen van de logopediste en therapeut af. En we hebben net een bus nieuwe hypo geopend :P
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_104851008
Wij hebben voor ean wel een pre logopediste gehad in het z-huis. Is hiet standaard met te vroeg geboren kindjes. Die keek echt hoe ze aanhapte ed. Nu deed ean het eigenlijk meteen goed maar ik denk dat ze je wel wat tips kunnen geven.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:28:12 #166
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_105254147
Het zal al vaak genoeg gevraagd zijn, maar om al de post weer terug te lezen is ook veel werk.

Het gaat om het volgende. Onze kleine man, Roel, is nu bijna 8 weken. Met 2 weken sliep hij s'nachts soms al door en vanaf 51/2 week deed hij dat continu, van ongeveer 22.30 tot 07.30. Heel tevreden mannetje. Dronk ook altijd heel goed.
Nu drinkt hij nog steeds goed, maar eigenlijk te goed. 180cc water + 6 scheppen nutrilon (standaard) zijn binnen 10 minuten op. We zijn al teruggegaan naar speen 1 van difrax. Dit drinkt hij 5x per dag en komt rond de 21/2 a 3 uur voor voeding.
Laatste paar dagen slaapt hij niet meer door en wil een extra fles van 180 cc. Dus over de "grens" van 1 liter heen. Opzich geen probleem voor een keer, maar gezien hoe boos die wordt na zijn 180cc en dat die meer wil lijkt het erop dat we vaker over die grens heen gaan (een keer na een lange nacht van 11 uur slaap dachten we dat we hem maar iets meer moesten geven, toen bleek dat 240cc met 8 scheppen er ook zonder probleem in gaat).
Hij is nu ongeveer 6,5 kilo en ik denk zo'n 65 cm.

Wij zijn ook voor geven op vraag, maar hoe zit het nu met de grens van 1 liter. Wat raden jullie aan. Want als we hem minder geven is het dus echt dik krijsen, terwijl het normaal gesproken een mannetje is die echt niet veel krijst.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_105254327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:28 schreef peasant het volgende:
Het zal al vaak genoeg gevraagd zijn, maar om al de post weer terug te lezen is ook veel werk.

Het gaat om het volgende. Onze kleine man, Roel, is nu bijna 8 weken. Met 2 weken sliep hij s'nachts soms al door en vanaf 51/2 week deed hij dat continu, van ongeveer 22.30 tot 07.30. Heel tevreden mannetje. Dronk ook altijd heel goed.
Nu drinkt hij nog steeds goed, maar eigenlijk te goed. 180cc water + 6 scheppen nutrilon (standaard) zijn binnen 10 minuten op. We zijn al teruggegaan naar speen 1 van difrax. Dit drinkt hij 5x per dag en komt rond de 21/2 a 3 uur voor voeding.
Laatste paar dagen slaapt hij niet meer door en wil een extra fles van 180 cc. Dus over de "grens" van 1 liter heen. Opzich geen probleem voor een keer, maar gezien hoe boos die wordt na zijn 180cc en dat die meer wil lijkt het erop dat we vaker over die grens heen gaan (een keer na een lange nacht van 11 uur slaap dachten we dat we hem maar iets meer moesten geven, toen bleek dat 240cc met 8 scheppen er ook zonder probleem in gaat).
Hij is nu ongeveer 6,5 kilo en ik denk zo'n 65 cm.

Wij zijn ook voor geven op vraag, maar hoe zit het nu met de grens van 1 liter. Wat raden jullie aan. Want als we hem minder geven is het dus echt dik krijsen, terwijl het normaal gesproken een mannetje is die echt niet veel krijst.
Je kunt het mengen met forte om te kijken of hij het daar wat langer op vol houdt. Over de 1liter gaan is niet aan te raden. Hij moet nog kunnen groeien in de hoeveelheid voeding en het is niet goed voor de nieren.
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:39:59 #168
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_105254653
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:32 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Je kunt het mengen met forte om te kijken of hij het daar wat langer op vol houdt. Over de 1liter gaan is niet aan te raden. Hij moet nog kunnen groeien in de hoeveelheid voeding en het is niet goed voor de nieren.
Ja, daar zaten we ook al aan te denken. Of flessen om en om, of een mix maken. Gaan we daar maar een mee aan de slag
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  vrijdag 9 december 2011 @ 12:56:51 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105373955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:28 schreef peasant het volgende:

Hij is nu ongeveer 6,5 kilo en ik denk zo'n 65 cm.

Omg, met 8 weken? Wat een flinkerd! Onze baby is nu 20 weken en is 6800 gram en meet 68 cm. En dat is groot voor die leeftijd. Over je vraag, geen idee, maar de buurvrouw heeft ook zo'n hongerige baby en geeft johannesbroodpitmeel door het flesje.
pi_105374159
Dan mag ik me heel hard gaan schamen, Aventura ;) Cas is 8 kg en 66 cm :+

Krijgt flesjes van 200 cc met johannesbroodpitmeel, tegen het spugen.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:09:49 #171
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105374356
Lekkere bollo dus :P Onze knul geeft de laatste paar dagen ook wat meer melk op, maar dat is denk ik omdat hij een beetje ziekig is. Ik geef nog altijd Friso 1, standaard. Hij doet het er goed op!
pi_105374414
Ik hoor weer iemand kraaien boven, zal mijn lekkere bollo even ophalen.

Wij gaan nu een ander schema aan proberen te leren, zien of hij straks gaat doorslapen ;)
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:20:43 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_105374718
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 13:11 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik hoor weer iemand kraaien boven, zal mijn lekkere bollo even ophalen.

Wij gaan nu een ander schema aan proberen te leren, zien of hij straks gaat doorslapen ;)
Wij staan ook op het punt van verandering. Hij krijgt nu grofweg rond 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Soms een fles meer, soms een fles minder. We merken dat wanneer het vierde flesje wat later uitkomt, dat hij dan net zo lief doorslaapt en dan gewoon om 7 uur weer komt. Echter, hij krijgt dan wel wat weinig binnen. Nu kijken we of hij niet meer per flesje blieft.
  vrijdag 9 december 2011 @ 13:55:32 #174
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_105376007
Soms is er ook niets van te begrijpen. We zijn van 180 teruggegaan naar 150 en dan weer 6 flessen per dag. Nu geen probleem meer. Hij was dus waarschijnlijk nog niet klaar voor maar 5 flessen per dag. Daarbij had hij 2 avonden niet doorgeslapen, maar de daarna was het weer als vanouds. 10 uur erin, half 8 wakker. Daar hebben we ongelovelijke mazzel mee.
En ja, hij is best wel groot voor zijn leeftijd.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_105394957
Ik heb geen bollo
7mnd en 63cm bij 6,6 kilo

Fijn dat het beter gaat peasant.
pi_105525026
Cas heeft afgelopen nacht geen nachtfles gehad.. Geen gehuil, fijn zijn speen gegeven tot 06:30 uur.
Toen fles gegeven, ging niet helemaal op.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:52:00 #177
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106539484
Ik heb even een vraag, seth (5mnd) zit sinds vandaag op 4 flessen. Ons schema ziet er zo uit:
8.00: 200cc melk met rijstepap
12.20: 125 gram fruit en 100cc melk
17.00: 125 gram groente en 100ccmelk
21.30: 200cc melk met rijstepap

in totaal is dat 600cc melk, is dat genoeg?
  zaterdag 7 januari 2012 @ 21:58:22 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106539764
Lijkt mij weinig, baby's van die leeftijd krijgen doorgaans nog geen voeding en zelfs als je dat wel geeft, is het voor erbij. Volgens mij moet je kind nog minimaal 800 ml binnenkrijgen.
pi_106539893
Volgens mij moet je tot 6 maanden inderdaad minimaal 800 aanbieden. Anne kreeg 800 aangeboden en dronk meestal tussen de 650 en 720 op een dag en daar groeide ze prima op.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:05:28 #180
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106540046
Maar is die norm niet gesteld op kindjes die nog geen vast voedsel krijgen? Het lijkt wat veel om en 800cc melk en groente en fruit te geven. In het fruit zit ook vocht. Ik weet dat het pas vanaf 6 maanden word aanbevolen maar mijn andere zoon begon ook met 4 mnd met fruit en met 5 mnd met groente op aanraden van de kinderarts.
pi_106540773
Ja, maar fruit en groenten zijn bijvoedingen. De flessen zijn tot een jaar de hoofvoedingen. Eva is nu 8 maanden en net terug naar drie flessen. Tot dan kreeg ze vier flessen van 180/6.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:29:14 #182
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106540951
Het heet niet voor niets bijvoeding. Voor de meeste baby's gaat dat met 5 maanden al prima inderdaad, maar dan is het echt nog als extra, om te wennen en leren.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:37:06 #183
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106541355
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 22:25 schreef danic het volgende:
Ja, maar fruit en groenten zijn bijvoedingen. De flessen zijn tot een jaar de hoofvoedingen. Eva is nu 8 maanden en net terug naar drie flessen. Tot dan kreeg ze vier flessen van 180/6.
Ik ga morgen ook proberen 4x180/6 te geven. Hoelang na de fruit en groente geef jij de melk?
pi_106541658
Eeeh, nou ik doe het andersom. Ik geef de flessen op vaste tijdstippen en het fruit en groenten doe ik ertussen. Afhankelijk ook van haar slaapjes.

Maar haar schema was ongeveer:
08.00 wakker
08.30 fles 180/6
10.30 slapen
12.15 wakker + fruit
13.00 fles 180/6
15.00 stukje brood/koekje
16.00 slapen
17.00 wakker
17.30 fles 180/6
18.30 groenten
20.00 slapen
21.30 fles 180/6 + pap

Tijden zijn ongeveer hè.

Dus iedere 4,5 uur een fles. Maar als ze net ervoor fruit/groenten heeft gehad, dan speel ik met een half uurtje. Dus soms max 5 uur ertussen. De fles van 21.30 is vast. Soms zit daar maar 3,5 uur tussen.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 22:55:28 #185
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_106542250
Oke, dank je wel!
Wie weet slaapt hij nu niet door hoor, we zullen het zien. Ik ben erg van de 3 r+en. Kijken of ik alles daar in kan plannen!
pi_106542375
Dat is ook het belangrijkst. En slaapt hij een keertje langer, dan maar een keer geen groente of fruit, die flessen zijn belangrijker. Moet natuurlijk geen gewoonte worden, maar een dagje overslaan kan echt geen kwaad.
  zondag 8 januari 2012 @ 11:14:01 #187
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106553277
Ik had het ook al in het babytopic geplaatst maar kan beter hier in het flesvoeding topic.

Graag hoor ik een paar ervaringen van hoe er over is gestapt van borst- naar flesvoeding. Ik ben nog een paar weken thuis en hoop dan werk te vinden dus moet de kleine naar de opvang en wil dan kv geven.
Maar in 98% van de gevallen wil hij van mij de fles niet, bij mijn vriend drinkt hij wel zonder morren.
Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik kom in dit topic geen enkele vraag hierover tegen, is dat bij jullie dan zo vlekkeloos en zonder problemen gegaan?
Om nou te wachten tot hij schreeuwende honger heeft zodat hij de fles bij mij wel drinkt vind ik nou ook nogal wat. :N
Of is het een kwestie van maar blijven aanbieden en als hij niet wil toch de borst geven? en dat het op een gegeven moment wel lukt? :?

Of er vanuit gaan dat als hij bij mijn vriend wel de fles drinkt dat hij dit bij een "vreemde"op het kinderdagverblijf ook wel gaat doen?
Rayen 2½ jaar!
pi_106639484
Ik kan je helaas niet helpen, TJ.

Hier wil ik graag Cas zijn schema gaan aanpassen op de dagen dat we lekker samen thuis zijn :

07:00 Ontbijt : Papfles 200cc
Tussendoor : Rijstwafeltje/koekje en iets te drinken
12:00 Lunch : Fles/beker opvolgmelk 200cc
15:00 tussendoor : Fruit
17:30 Warme maaltijd : groente/aardappel/rijst etc.
22:00 Slapen gaan : Fles opvolgmelk 200 cc (deze fles steeds iets vervroegen zodat we op +/- 19:00 uitkomen.

Op het kdv krijgt hij nu nog geen fruit of tussendoortjes, denk dat het zal komen wanneer hij zelfstandig in zijn kinderstoel kan zitten.


[ Bericht 1% gewijzigd door Cyntiaa op 10-01-2012 15:19:18 ]
pi_106639602
Is drie flessen niet wat weinig Cynthiaa? Hij is toch nog geen zes maanden?
Puck zat pas op dit schema met 8 maanden. Ik vind het al heel veel bijvoeding voor een kleintje dat pas binnenkort een half jaar is. Hij haalt nu echt nog de meeste voedingsstoffen uit de opvolgmelk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106639605
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:14 schreef TimeJumper het volgende:
Ik had het ook al in het babytopic geplaatst maar kan beter hier in het flesvoeding topic.

Graag hoor ik een paar ervaringen van hoe er over is gestapt van borst- naar flesvoeding. Ik ben nog een paar weken thuis en hoop dan werk te vinden dus moet de kleine naar de opvang en wil dan kv geven.
Maar in 98% van de gevallen wil hij van mij de fles niet, bij mijn vriend drinkt hij wel zonder morren.
Hoe is dat bij jullie gegaan?
Ik kom in dit topic geen enkele vraag hierover tegen, is dat bij jullie dan zo vlekkeloos en zonder problemen gegaan?
Om nou te wachten tot hij schreeuwende honger heeft zodat hij de fles bij mij wel drinkt vind ik nou ook nogal wat. :N
Of is het een kwestie van maar blijven aanbieden en als hij niet wil toch de borst geven? en dat het op een gegeven moment wel lukt? :?

Of er vanuit gaan dat als hij bij mijn vriend wel de fles drinkt dat hij dit bij een "vreemde"op het kinderdagverblijf ook wel gaat doen?
Wil jij helemaal afbouwen?
Je kan ook besluiten af te bouwen pas als je ook echt weer aan het werk gaat. Omdat je zegt dat hij de fles wel bij je man pakt, dan zou ik vooral je man lekker laten oefenen met de fles en er verder niet teveel druk op leggen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_106639782
Hier werkte de fles vervroegen trouwens niet omdat hij nog vol zat van het avondeten. Wij hebben de late voeding dus aangehouden totdat deze helemaal kon vervallen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 10 januari 2012 @ 13:57:27 #192
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106640173
3 flessen vind ik eerlijk gezegd ook wel erg weinig, aangezien fruit & groenten nu echt nog bijvoeding zijn. Mijn meiske is nu bijna 7 maanden en heeft het volgende schema:

08:00 Papfles (220cc, 2 schepjes pap)
11:30 Fruit (half tot heel stuk met evt. een halve liga erdoor als het erg nat is)
12:00 Fles (200cc)
15:00 Groenten (klein beetje)
16:00 Fles (200cc)
20:00 Papfles (220cc, 2 schepjes pap) hierna slaapt ze de hele nacht door tot 8 uur :)

Tussendoor friemelt ze soms met een rijstwafel, maar ze krijgt misschien een paar kruimels binnen. Doen we meer voor de motoriek etc.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106640338
Tj, als hij het wel bij je man pakt, dan zal het waarschijnlijk op het Kdv ook wel loslopen.
Of misschien eens voeden als je een dikke trui aan hebt, die je man heeft gedragen. Dat hij jou niet zo sterk ruikt?

Cynthia, Dat is een mooi schema voor 6+ maand. Maar tot die tijd zou ik die 4e fles er wel inhouden. Koekje zou ik nog even laten, die melk heeft hij harder nodig om te groeien ;)
Die avondfles hadden we hier ook nog tot 7 maand. De nachten kreeg Chris nou eenmaal niet langer tot die tijd..
pi_106641480
Dank voor de tips! Daarom plaatste ik dit schema ook even, fijn dat ik hoor dat ik het eerst toch fijn even op 4 flessen kan houden :)
pi_106642104
Ik weet het even niet meer. Volgens de 'regeltjes' zou onze meid aan de hand van leeftijd en gewicht 5 flessen van 150+5 per dag moeten drinken. Hier komen we echter niet mee uit. Ze drinkt en fles van 150+5 niet leeg en komt daarom voor meer dan 5 flessen per dag. Ik neem aan dat we ook gewoon 5 flessen van 120+4 en dan een laatste van 150+5 mogen aanbieden? Dat levert namelijk ook 750+25 schepjes per etmaal.

Of is er een andere reden waarom er 5 flesjes van 150+5 wordt geadviseerd dat de hoeveelheid? Iets met het aantal uren tussen twee flesjes ofzo?

SPOILER: compleet offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106646867
Er is niet per se een moeten met de fles. Je kan ook prima op verzoek geven. Dat wat op de verpakking staat is een advies, geen moeten.
Als ze.liever 120-4 drinkt zou k dat geven, dan maar ren voedingsmoment extra.per dag,
Das helemaal niet erg.
Hoeveel ze precies mag weet k niet, maar vast iemand.anders.wel ;)
pi_106646917
afgaande op de stelregel 150 ml per kilo lichaamsgewicht kom ik op 700 ml, dus dat komt helemaal goed dan
pi_106648414
Maar het is geen regel het is een richtlijn...
Naar je kind luisteren heb je meer aan dan aan een verpakking lezen ;)
pi_106649145
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 17:41 schreef Pvoesss het volgende:
Maar het is geen regel het is een richtlijn...
Naar je kind luisteren heb je meer aan dan aan een verpakking lezen ;)
Dat doen we eigenlijk ook al. Als ze honger heeft krijgt ze. Maar ik heb het nu twee dagen bijgehouden en mevrouw drinkt doodleuk bijna 800 ml en ik was bang dat dat wat aan de hoge kant is.
Over een week weer naar het CB en dan overleg ik het daar ook nog even. Zij kunnen zien of mevrouw het nodig heeft lijkt me.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 18:10:06 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106649498
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 16:57 schreef SummerBreeze het volgende:
afgaande op de stelregel 150 ml per kilo lichaamsgewicht kom ik op 700 ml, dus dat komt helemaal goed dan
Dan zou Anouk 800 'moeten' drinken en daar komt ze echt niet aan. We rommelen eigenlijk maar wat aan, als zij honger heeft, dan krijgt ze, hoe lastig ik het ook vind. Soms denk ik dat er een ritme in zit en drinkt ze netjes d'r fles leeg, dan heeft ze na een uur alweer honger. Ik geef nu nog steeds 120/4, probeer 's morgens 150/5, maar dat red ze vaak niet op....en dan dus na een uur of 1,5 uur weer honger hebben.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106651598
150 is de richtlijn, maar mag tussen de 120 en 180, als je kindje het daar verder goed op doet ;)
pi_106672966
Susie zo doen wij het ook hoor. De ene dag drinkt ie precies een liter de andere dag maar 600ml. Hij heeft soms om de 6 uur en soms om de 2 uur. Ik let er alleen goed op dat ie niet over die liter heen gaat. Als ie eens een keer midden in de nacht komt weer dan beginnen we met een flesje van 120/4 want dan weet ik dat ie die dag meerdere flessen wil.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:56:36 #203
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106676377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 13:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wil jij helemaal afbouwen?
Je kan ook besluiten af te bouwen pas als je ook echt weer aan het werk gaat. Omdat je zegt dat hij de fles wel bij je man pakt, dan zou ik vooral je man lekker laten oefenen met de fles en er verder niet teveel druk op leggen.
Nou eigenlijk wel.
Als ik aan het werk ga dan is het ineens (via uitzendbureau). En afbouwen in 1 dag lukt natuurlijk niet.
Dus loop ik met overvolle borsten, da's ook niks denk ik.

Deepfreeze, ja daar hoop ik dan maar op. Tsja als het geleidelijk overgaan niet lukt dan maar ineens van de 1 op andere dag.
Al vind ik dat wel zonde voor hem, maar misschien heeft hij er helemaal geen last van :{
Rayen 2½ jaar!
pi_106677941
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:56 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou eigenlijk wel.
Als ik aan het werk ga dan is het ineens (via uitzendbureau). En afbouwen in 1 dag lukt natuurlijk niet.
Dus loop ik met overvolle borsten, da's ook niks denk ik.

Deepfreeze, ja daar hoop ik dan maar op. Tsja als het geleidelijk overgaan niet lukt dan maar ineens van de 1 op andere dag.
Al vind ik dat wel zonde voor hem, maar misschien heeft hij er helemaal geen last van :{
En kolvend afbouwen? Nu je nog thuis bent?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 11 januari 2012 @ 14:25:43 #205
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106680904
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 12:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En kolvend afbouwen? Nu je nog thuis bent?
Ja dat is nog niet zo'n slecht idee :N . Helemaal niet aan gedacht.
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 12 januari 2012 @ 15:39:00 #206
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106724937
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 09:54 schreef MeNicole2 het volgende:
Susie zo doen wij het ook hoor. De ene dag drinkt ie precies een liter de andere dag maar 600ml. Hij heeft soms om de 6 uur en soms om de 2 uur. Ik let er alleen goed op dat ie niet over die liter heen gaat. Als ie eens een keer midden in de nacht komt weer dan beginnen we met een flesje van 120/4 want dan weet ik dat ie die dag meerdere flessen wil.
Gelukkig, ben ik niet de enige die zo loopt te klooien. Ze komt in ieder geval niet over een liter heen. Ik vind het alleen zo vervelend als ze straks op het kdv is. Vraag me af hoe ze dat doen, maar dat hoor ik wel bij de intake.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106726411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 15:39 schreef Susie het volgende:

[..]

Gelukkig, ben ik niet de enige die zo loopt te klooien. Ze komt in ieder geval niet over een liter heen. Ik vind het alleen zo vervelend als ze straks op het kdv is. Vraag me af hoe ze dat doen, maar dat hoor ik wel bij de intake.
Als ze niet wil wil ze niet. Ik kan hier wel een fles gaan maken als ik vind dat hij weer wat moet hebben maar dan drinkt ie toch niet. Als ie honger heeft meld ie zich wel. Moet er alleen soms (zoals vandaag) opletten dat ie niet te weinig drinkt. Hij heeft vandaag nog maar 2 flessen van 180/6 gehad. Dan maak ik hem 's nachts wel wakker voor een extra voeding!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 12 januari 2012 @ 18:50:18 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106731314
Oh, dat is wel weinig inderdaad.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106880508
Gisteren 07:00/11:00/15:00/18:30 aangehouden, 180/6. En meneer sliep heerlijk van 18:30 tot 06:00 uur. Vanavond heeft hij nog een half potje groente/aardappel gehad, smullen!
  maandag 16 januari 2012 @ 19:26:47 #210
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106881165
Wat fijn! :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 16 januari 2012 @ 20:44:31 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106885373
Dat wil ventje echt nog niet Cyntiaa! Maar fijn ritme zo!
I
pi_106901112
Cas vindt het ook pas sinds een paar dagen echt lekker hoor, hij valt het lepeltje met dezelfde grom aan als zijn fles _O- Weer een fijne nacht achter de rug, blijkbaar krijgt hij toch weer teveel energie van de fles van 23:00 uur. En hij lijkt hem niet te missen, de ochtendfles gaat soms niet helemaal op. Vanavond krijgt Cas rijst, kijken wat hij daar van vindt!
pi_106905920
De laatste anderhalve week kreeg Marieke rond een uur of 9 een fles en sliep dan door tot een uur of 4. Omdat de wekker om 6 uur afgaat hier wilden we die vroege voeding voor vandaag proberen te verplaatsen naar half 7 omdat het nog voor een uurtje terug op bed gaan zorgde voor brakke ochtenden.
Gisteravond dus het geniale idee opgevat om mevrouw om een uur of half 12 nog even een klein flesje te geven in de hoop dat ze daarna door zou slapen tot half 7. Nou, experiment mislukt. Mevrouw nam geen genoegen met een klein flesje en klokte zo in totaal 150+5 weg. En daarna had ze erg veel moeite om weer in slaap te komen (we zijn anderhalf uur met haar bezig geweest).
Als ze nou een lekkere lange nacht had gemaakt daarna was het nog niet eens zo heel erg vervelend geweest, maar om 4 uur was ze al weer wakker.

Ik denk dus dat we gewoon mar weer teruggaan naar rond 9uur de laatste fles en dit dan eerst maar eens gaan oprekken naar 11 uur in stapjes van een kwartier om dan vervolgens die laatste fles weer te gaan vervroegen met behoud van wakkerword-tijd
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:01:29 #214
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108009656
Anouk drinkt nog steeds 150/5 niet altijd in ene leeg. Nu is ze inmiddels bijna 4 maanden, maar ik gebruik nog steeds de 2+ spenen (Avent hier). Eigenlijk omdat ze vaak ook melk naast haar mond laat lopen. Wat denken jullie, overstappen op de 3+? Ik heb het vermoeden dat ze namelijk gewoon moe wordt van het drinken met die 2 omdat het moeite kost. Of is dat raar? Uiteraard kan ik het gewoon proberen, maar vroeg mij af hoe de ervaringen zijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108010066
Ik heb geen ervaring met Avent spenen maar wij zijn nooit verder dan een M speen van difrax gekomen. Je zou een keer de 3+ kunnen proberen maar hier werkte een L niet. Daar kwam veel te veel uit. Het niet opdrinken van de flessen lag niet aan te hard moeten werken om er meer uit te krijgen dus. En het er naast laten lopen doet Puck nog wel. Slordige drinker :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 15 februari 2012 @ 17:24:20 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108013207
Mweh, zal zelf het antwoord geven; maakt niets uit, flesje weer niet leeg, en meer gelek langs mondje.... Jammer. Het is dat ze verder goed groeit, anders had ik me wat zorgen gemaakt denk ik.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108013273
Als ze goed groeit zou ik het lekker los laten (makkelijker gezegd dan gedaan I know). Dan is ze waarschijnlijk een slordige drinker en heeft ze voor nu niet meer nodig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108015816
Anne was ook een slordige drinker, zeker tot een maand of 9 had ze altijd een doekje of slabber om tegen het lekken. Hier gingen de flessen ook lang niet altijd leeg maar ze groeide gewoon goed.

Nu is ze bijna 17 maanden, drinkt nog steeds regelmatig uit een fles, maar ook wij zijn nooit verder gekomen dan de M speen. L staat garant voor een grote knoeipartij.
pi_108016141
Susie, als je nou het gaatje ietje groter maakt met een naald?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 februari 2012 @ 18:55:51 #220
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_108016324
Wij zijn op een gegeven moment overgestapt op 1,2,3 spenen, dan kan je zelf doseren hoeveel melk er tegelijk uit moet komen :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:13:35 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108017021
Vicky, dat maakt dus niet uit, meer of minder gaatjes, ze drinkt de fles gewoon niet leeg. Moet mij er maar bij neerleggen (soms trouwens wel hoor...)
Die 1,2,3 speen heb ik hier ook nog.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108020736
Susie, als ze verder goed groeit, zou ik me er niet te druk om maken. Sommige kindjes drinken liever wat meer. Zolang ze het er maar goed op doen..

Chris dronk met die 1-2-3 speen uit alle gaatjes evenveel: een grote golf melk. Dat was alleen handig voor de ingedikte flessen (jbpm of rijstebloem)
pi_108020902
Hoe oud is ze Susie?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:28:28 #224
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108023767
Volgende week 4 maanden Vicky.
Ze groeit goed hoor en heeft ook aardig wat reserves meegekregen vanuit mama ;)
Ik maak mij verder ook geen zorgen, vroeg mij alleen af of het wat uit zou maken en of er ervaringen zijn.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108023898
Mijn beide dames hebben.zo rond een mnd of 5 een faaaase gehad dat ze de fles niet leeg wilden drinken. Ze werden zich bewust van hun omgeving.

Wat hier redelijk hielp was ze in de wipstoel zetten en ervoor gaan zitten op de grond en op die manier de fles geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:44:06 #226
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_108041681
De mijne heeft die hele grote flessen nooit helemaal opgedronken, bedenk ik me nu. Ik maakte minder, maar gaf dan nog een fles extra op een ander tijdstip.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_108041997
Matthias drinkt nu met zijn bijna 5 maand ook heel slecht. Hij drinkt alleen goed als ik met hem op bed ga liggen in het donker. Als ik in de woonkamer ga zitten waar de andere 2 spelen dan is ie veel te nieuwsgierig.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108497613
Zo, een schopje.

Het kwam van de week in Z&G al ter sprake, maar omdat dat niet echt hét topic voor FV is, schop ik deze even zachtjes omhoog.

Waar moet ik zoal aan denken nu zo voor de bevalling qua flesjes enzo? Ik lees her en der op internet dat flesjes en speentjes na het uitkoken in de koelkast moeten. Maar hoelang van tevoren? :@ Ik kan me voorstellen dat ik die geen vier weken in de koelkast moet laten staan?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108497681
Mijn kraamdame heeft de flesjes pas bij thuiskomst uitgekookt en toen in de koelkast gezet. Mijn vriend heeft diezelfde dag pas een pak nutrilon gekocht :)

De difrax fles is hier een succes :s)
pi_108497688
Ik heb eerst borstvoeding gegeven maar volgens mijn kraamverzorgster was al dat uitkoken achterhaald.
Daar verschillen de meningen nogal over wel, maar je kraamverzorgster gaat dat uitkoken wel voor je doen eerst.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108497756
Ahh dus als ik alles maar voor d'r klaarzet komt het goed. Dat is wel een fijne gedachte :D.
En nja, of iets nou wel of niet eerst uitgekookt moet worden.. tsja. Dat is net zoiets als dat je nieuwe pannen die je koopt eerst moet afwassen. :+.

Thanks dames!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_108497814
Eerst een keer uitkoken dan wel omspoelen zou ik sowieso wel doen ja :D
Hoelang je het daarna dan blijft doen is een beetje ieder voor zich geloof ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108498134
Ik kook Cas zijn flessen ook af en toe nog even uit. En ik koop nog elke 6 weken nieuwe spenen en flesspenen :@
pi_108498278
Ik kook de flessen en spenen nooit meer uit. Gooi alles af en toe in de vaatwasser en was ze elke dag af met sopje en heet water.
Matthias drinkt de laatste paar dagen nog maar 3 flessen. Hij word groot!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108498471
Cyntiaa aan jou hebben ze een goede dus :D Ik vond het wat geldklopperij elke zes weken.

Menicole met 5 maanden al drie flessen?! Wat krijgt hij de rest van de dag er allemaal bij dan?
Ik vind het wel wat vroeg geloof ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108498591
Een hele goede _O-
Cas heeft nog steeds 4 flessen en dat zal voorlopig wel zo blijven, hij eet van zijn warme hap al wel een mooie portie.
pi_108499989
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Cyntiaa aan jou hebben ze een goede dus :D Ik vond het wat geldklopperij elke zes weken.

Menicole met 5 maanden al drie flessen?! Wat krijgt hij de rest van de dag er allemaal bij dan?
Ik vind het wel wat vroeg geloof ik.
Ben al blij dat ie de 3 flessen nog wil. Hij is veel te nieuwsgierig en drinkt daardoor erg slecht. Hij krijgt ook fruit en groente als het uit komt. Hij krijgt 3 flessen van 210/7. Vaak gaan ze niet eens helemaal op. Maar hij is bijna 9 kilo dus hij zal er wel genoeg aan hebben!!

Oh en zijn groente en fruit eet ie heel goed :P 2 Stuks fruit met een halve liga erdoor en groente eet ie zo 2 a 3 eetlepels van weg!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108500143
210/7 werd juist afgeraden toch?
pi_108501040
Hier zeiden ze op het cb met 4 maand dat ie vanaf toen 4 flessen van 210/7 mocht. Maar de enige fles die ie daarvan leeg drinkt is de eerste.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108501161
Ben benieuwd of het CB dat ook bij ons gaat voorstellen :) Cas drinkt nog fijn zijn 4 flessen leeg dus ik denk niet dat we dat snel gaan veranderen.
pi_108501258
Hoe oud is Cas nu? Matthias dronk ook altijd eigenlijk wel redelijk. Nu ie zich steeds meer bewust word van de omgeving en zijn broers word het steeds minder. We zaten 2 weken terug nog op 5 flessen. Zo van de een op de andere dag 4 en nu dus meestal 3!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108501602
Cas is bijna 7,5 maand, 16 maart mogen we weer naar het CB. Ik vermoed dat ze een zelfde soort schema aan gaan raden. Fruit en warm eten gaan hier erg goed, brood is nog iets om aan te wennen :') kokhalzen is dan het resultaat.
pi_108501918
Wij koken nog braaf elke avond de flessen en spenen uit.
pi_108501957
Wij moeten ook 16 maart weer naar cb. Brood krijgt Matthias nog niet!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108502874
Seth krijgt nog 3 flessen van 180 water en 6 schepjes. En s'morgens een bordje pap met 150 water en 5 schepjes. Hij wil nu alleen al 2 dagen de middag fles niet....frustrerend, nu dus ook niet. Hij heeft nu dus vanmorgen pap en fruithap met een halve liga 2e stap erdoor op en verder niks...de fles gaat in zn mond uit zijn mond, de speen word uitgebreid bestudeerd, boksen met de speen, rechtop zitten enz.
pi_109015953
Ik vrees dat ik maar weer een 23:00 fles in moet lassen...Meneer weigert gewoon lekker te slapen 's nachts. Standaard weer rond 01:00/02:00 wakker en niet verder slapen. Heb verder geen idee wat ik er aan kan doen! -O-
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:00:13 #247
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109558810
Wij geven nu Friso standaard. Op het kdv geven ze Nutrilon standaard. We willen nu zelf ook over op Nutrilon maar eerst moet de Friso nog op. Is het erg als Midas op het kdv (1 dag per week) Nutrilon krijgt terwijl hij thuis nog Friso krijgt? Gister heeft hij op het kdv ook Nutrilon gehad (foutje van mama die de friso vergeten was af te geven }:| ) En gisteravond en vannacht heeft hij wel veel geschreeuwd en gehuild. Maar geen idee of het van de flesvoeding of van teveel prikkels/oververmoeidheid kwam.

Wat raden jullie aan? Laten wennen aan de Nutrilon door 50/50 te geven, opbouwen of in een keer over op de Nutriton als de Friso op is?

Mij lijken het verder redelijk vergelijkbare merken eigenlijk.
pi_109559079
Ik zou het opbouwen door per dag een schepje per fles te vervangen. Dan kan zijn lichaam er aan wennen.

Puck heeft ook weleens het verkeerde gehad maar was al veel groter en reageerde niet.
Ik zou zeker gezien vannacht rustig aan omschakelen. Reactie al lijkt het spul allemaal gelijk is wel degelijk mogelijk.

Jammer trouwens dat je nu over moet stappen. Bij ons kdv bestellen ze gewoon wat jij geeft tenzij erg bijzonder.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:12:53 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109559124
DML. je kan dan dus wel 2 soorten voeding in 1 fles combineren?
pi_109559148
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:12 schreef Kyara het volgende:
DML. je kan dan dus wel 2 soorten voeding in 1 fles combineren?
Ja :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:14:02 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109559162
Bedankt DML! Gaan we zeker proberen :*
pi_109559204
Succes. Hopelijk was het gisteren gewoon door zn eerste dagje wennen :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109686496
Wij hebben hier nu:
07:00 fles van 180/6
11:30 broodje met fles van 90/3
15:00 fruit
17:30 warm eten en yoghurt
20:00 fles pap an 200cc

En tussendoor soms een soepstengel of cracker met water uit een rietjesbeker!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_109686571
Ik moet bij de GO gewoon voeding en luiers mee geven. Dan is een KDV misschien wel goedkoper.

Hoe is het vandaag Kyara?
pi_109686662
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:31 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik moet bij de GO gewoon voeding en luiers mee geven. Dan is een KDV misschien wel goedkoper.

Hoe is het vandaag Kyara?
Volgens mij is dat per kdv verschillend. Daar waar mijn neefje heen gaat moet ie ook zelf alles meenemen.
Ik ben zelf ook go en de ouders moeten alleen luiers en fv mee geven. De rest krijgen ze van hier.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_109686700
Ik blijf het weinig flesvoeding vinden voor die leeftijd Nicole maar als hij goed aankomt dan zal het wel goed zijn :+

Bij ons beide kdv kreeg je fv en luiers. Alleen dan moet je wel de standaard fv geven. Merk doet er niet toe maar geen hypoallergeen etc.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109686819
Hij is nu 6,5 maand en op cb zeiden ze dat ie 500cc moest hebben. En dat krijgt ie. Hij is bijna 9 kilo dus hij doet het prima!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:41:37 #258
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109686871
Hier hebben ze gewoon standaard luiers en nutrilon. Wil je iets anders, prima maar dan moet je het zelf meenemen. Opbouwen gaat goed. Tip van DML werkt goed dus vandaag krijgt hij per voeding 2 schepjes nutrilon en 3 schepjes friso. Al is dat nog wel even uitvogen want het nutrilon schepje is groter. Denk dat ik hem maandag nog wel voeding mee geef (de mix dus). Kunnen we eerst rustig over (week er op is het 2e paasdag dus dan zit er ook weer 2 weken tussen, dan zou het goed moeten gaan).

Lijkt me trouwens best onhandig om alle mee te moeten geven. Voeding a la, maar luiers lijkt me wel lastig.
pi_109686997
Ik geef 1 pak luiers mee en hoor van haar wanneer ik weer wat mee moet nemen luierdoekjes hoef ik niet mee te geven. Eerst moest ik ook gepureerd fruit meegeven maar nu Ean stukjes eet hoeft dat niet meer. Brood en sap enzo hoef ik ook niet mee te geven
pi_109687014
Moet er misschien even bij zeggen dat ie met de flessen nog steeds heel veel spuugt. Daarom proberen we zo min mogelijk flessen te geven omdat ie er steeds meer last van krijgt!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:51:18 #261
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_109687124
Hier hetzelfde probleem hoor, ook een spuger maar groeit als kool.

7.30> bordje pap..is dus 200 melk
10.30> fruithap
13.30> broodje
14.30> fles met 200 melk
18.00> groente
20.00> fles met 200 melk
pi_109688529
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:51 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Hier hetzelfde probleem hoor, ook een spuger maar groeit als kool.

7.30> bordje pap..is dus 200 melk
10.30> fruithap
13.30> broodje
14.30> fles met 200 melk
18.00> groente
20.00> fles met 200 melk
Ja zo hadden wij het eerst ook. Maar die fles van van 14:30 had ie altijd veel last van. Kon ie daarna niet van slapen enzo.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_109690092
Wij hebben thuis:
ongeveer 08:30 's morgens 120/4+pap uit een schaaltje
10:00 fruit
11:30 boterham+water
15:00 120/4
17:00 warm eten + water+ yoghurt
21:00 180/6+rijstebloem

bij de gastouder
08:00 boterham+120/4 zonder pap
10:00 fruit
11:30 boterham + 120/4
16:00 cracker+sap
En dan thuis avondeten + papfles
Bij de GO heeft ze de ochtendpapfles niet meer die weigerde ze omdat de andere kindjes wel brood kregen en dat wilde ze ook.
pi_109696301
Wij zitten nog steeds op :

07:00 180/6
9:30 fruit
11:00 180/6
15:00 180/6
17:00 warm eten
21:00 180/6

Dagen dat Cas niet op het kdv is eet hij wat stukjes brood met ons mee en warm eten met ons. Raply en prakjes.
pi_110905373
Vraagje!

Voor de flesvoedende met flessenwarmers. Hoe doe je dat als er meer voeding in de fles zit dan er in de flessenwarmer past? Dussuh. Het water in de warmer komt op de fles tot 130cc ongeveer. En er zit 150 cc voeding in.

Crosspostje. Thanks alvast!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_110906445
Ik vond die flessenwarmer zo'n onding. Duurde een eeuw voordat het flesje een beetje goed warm was.
Heb je geen magnetron?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:48:39 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110906703
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:10 schreef Kuukske het volgende:
Vraagje!

Voor de flesvoedende met flessenwarmers. Hoe doe je dat als er meer voeding in de fles zit dan er in de flessenwarmer past? Dussuh. Het water in de warmer komt op de fles tot 130cc ongeveer. En er zit 150 cc voeding in.

Crosspostje. Thanks alvast!
Gewoon verwarmen en dan schudden/draaien als het klaar is?

Nooit gedaan overigens, want geen warmer gebruikt.
***
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:48:46 #268
57497 happyme28
I'm so happy
pi_110906709
Wij deden op de boot in de flessenwarmer en de haalde we 'm tussendoor eruit en dan even omschudden om de warmte te verdelen. Werkte prima.

Thuis idd gewoon magnetron.
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:27:04 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110908302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef Vicky het volgende:
Ik vond die flessenwarmer zo'n onding. Duurde een eeuw voordat het flesje een beetje goed warm was.
Heb je geen magnetron?
BV mag niet in de magnetron, heb ik begrepen... En ik ga ervanuit dat Kuukske bv opwarmt...
Vond het toen ook een onding idd.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110908369
Kuuks doet aan flesvoeding en anders had ze het wel in het bv topic gezet :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110910115
Maar waarom heb je een flessenwarmer nodig voor kunstvoeding? Wij mengen melkpoeder altijd met warm water uit de kraan. Op advies van de kraam.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110910162
wij hebben een waterkoker die je in kan stellen op temperatuur.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 28 april 2012 @ 21:17:05 #273
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110910329
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:12 schreef Vanyel het volgende:
Maar waarom heb je een flessenwarmer nodig voor kunstvoeding? Wij mengen melkpoeder altijd met warm water uit de kraan. Op advies van de kraam.
Wij ook sinds ze een maand of 3 was, scheelt een hoop tijd! :) Alleen niet doen als je heel oude leidingen hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_110910607
Of als je een geiser hebt :N
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110910612
Beneden een bepaalde hoeveelheid water mag het niet in de magnetron. ean had in het begin maar 60cc voeding per keer dus hier wel een flessenwarmer gebruikt. Ik zette hem wel ruim van te voren aan. Nu gebruik ik ook de magnetron
pi_110910891
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Of als je een geiser hebt :N
Heb ik. Wat is daar mis mee?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110911919
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Heb ik. Wat is daar mis mee?
Daar zit nog lood van binnenin en gaat het water langs om lauw water te produceren zegt mijn schoonvader die die dingen schoon maakte.
Staat ook op de websites van water bedrijven trouwens dat het met een geiser niet verstandig is.

Het wordt sowieso afgeraden om warm water uit de kraan te drinken ook voor volwassenen al. Al heb je een cv ketel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 28-04-2012 22:04:48 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110912252
Onze kraam adviseerde weer melkpoeder en koud water mengen, daarna in de magnetron, ook toen die nog maar 30 cc kreeg.
Mijn schoonouders die een kindje van 5 hebben kookten het water altijd eerst en lieten dat afkoelen en mengde het dan met melkpoeder.
Bij een vriendin werd geadviseerd eerst het water te verwarmen,daarna melkpoeder er bij te doen.
Ik vond dat zelf vrij irritant om als laatste het melkpoeder er bij te doen, kwam er zo'n grote hoop boven op en met schudden kreeg je dan klonten in de speen.

Na 3 maanden ben ik gewoon warm water uit de kraan gaan gebruiken, nog handiger!

Kortom, geloof dat alle manieren wel kunnen, behalve bij loden leidingen idd.
pi_110912500
Waterbedrijven raden het af, ongeacht wat voor soort leidingen en warm water bron. Ik vind die 30 seconden magnetron dan niet opwegen tegen de mogelijke risico's. Sowieso duurt het vaak bij een cv op zolder wel even voordat het water warm wordt. Kost ook tijd en liters water die weg lopen ;)

http://www.vitens.nl/Lists/Vragen/detail.aspx?ID=71
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:15:50 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110912578
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 20:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kuuks doet aan flesvoeding en anders had ze het wel in het bv topic gezet :+
Euh, tja, duh... :+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110912611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:42 schreef Vicky het volgende:
Ik vond die flessenwarmer zo'n onding. Duurde een eeuw voordat het flesje een beetje goed warm was.
Heb je geen magnetron?
Ja zeker wel, alleen zei onze kraam dat dat niet mag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 19:48 schreef happyme28 het volgende:
Wij deden op de boot in de flessenwarmer en de haalde we 'm tussendoor eruit en dan even omschudden om de warmte te verdelen. Werkte prima.

Thuis idd gewoon magnetron.
Dit had ik inderdaad ook wel kunnen bedenken :D. Goeie! Thanks.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 21:12 schreef Vanyel het volgende:
Maar waarom heb je een flessenwarmer nodig voor kunstvoeding? Wij mengen melkpoeder altijd met warm water uit de kraan. Op advies van de kraam.
Dat mocht van onze kraam ook niet.

Conclusie: iedereen roept iets anders. Dus (bijna) alles kan. Al snap ik er zo geen bal meer van haha. Maar goed, al doende ontdekt men. We gaan het eens proberen met de magnetron. Bedankt voor jullie inzichten ladies O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:17:59 #282
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110912652
Ik kook water in de waterkoker, laat dat afkoelen en dan gaat het in een grote fles (ding van Tupper komt nog eens van pas!) de koelkast in.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110912691
Bij Friso stond de handleiding voor de magnetron op de verpakking zelfs geloof ik :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:22:37 #284
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110912782
Hier Nutrilon en daar staat een waterkoker op.... Maar als je dan moet wachten tot het eens 37 graden is? :X
Water opwarmen in de magnetron en de scheppen toevoegen, klaar ben je. Maar dus wel vooraf gekookt en niet zo uit de kraan.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110912860
Wij gebruikten dan wel weer koud water uit de kraan :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110912883
Ach, kuukske, do eje het al die tijd alleen maar met de flessenwarmer? De magnetron is zo geweldig, binnen een minuutje warm.

Oja, ik had ook eens gehoord dat een waterkoker ook niet goed is, daar zit weer kalk in.
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:26:09 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110912909
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij gebruikten dan wel weer koud water uit de kraan :P
Koud water voor wat?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110912925
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:26 schreef Susie het volgende:

[..]

Koud water voor wat?
Koud water uit de kraan in de fles en dat in de magnetron
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 28 april 2012 @ 22:27:22 #289
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110912958
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Koud water in de fles en dat in de magnetron
Oh zo... Ik kook het dus eerst en dan de koelkast in.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110913052
Het probleem is dat elke kraam weer een andere methode hanteert en de richtlijnen continue veranderen. Wel kraanwater direct in de fles en magnetron. Water altijd koken etc.

Maar het verhaal van geen warm water uit de kraan gebruiken komt van de waterbedrijven en ik ga er vanuit dat zij van dat deel het meeste verstand hebben dus dat heb ik gewoon altijd steevast niet gedaan.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110913104
Of ze willen zich indekken tegen allerlei onwaarschijnlijkheden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110913121
Wij kookten ook altijd water en deden dat in een afgesloten kan in de koelkast. Sinds SC-tje 4 maanden oud was zijn we gewoon ongekookt water gaan opwarmen in de magnetron.
Bij mijn schoonouders die geen magnetron hebben zetten we de waterkoker aan en gieten dan 20-40cc kokend water in de fles en doen daar koud water bij om zo aan 182cc 180cc handwarmwater te komen.

Er zijn inderdaad erg veel manieren. mijn (nouja, onze) kraam heeft ze ook allemaal aan mijn vriend (en toen ik later weer in het ziekenhuis lag aan mijn schoonmoeder) uitgelegd. Enige puntje is dat je er volgens haar niet goed aan zou doen om de afgemengde melk in de magnetron te doen omdat de straling de melkmoloculen zou slopen.
pi_110913164
182cc? :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110913192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het probleem is dat elke kraam weer een andere methode hanteert en de richtlijnen continue veranderen. Wel kraanwater direct in de fles en magnetron. Water altijd koken etc.

Maar het verhaal van geen warm water uit de kraan gebruiken komt van de waterbedrijven en ik ga er vanuit dat zij van dat deel het meeste verstand hebben dus dat heb ik gewoon altijd steevast niet gedaan.
Ik denk dat de waterbedrijven vooral uit voorzorg melden geen leidingwarm water te drinken. Kunnen ze in iedergeval nooit aansprakelijk worden gesteld als iemand met oude leidingen ziek wordt.
Bovendien geldt uiteraard wel dat het 'voor 'ns een keertje' echt geen kwaad kan. Er is maar 1 type acute loodvergiftiging en daar is een kogel voor nodig ;)
pi_110913213
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:33 schreef Vanyel het volgende:
182cc? :D
Ja, die 2 cc doen het 'm. Wij hebben een hongerlapje :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_110913303
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:34 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ik denk dat de waterbedrijven vooral uit voorzorg melden geen leidingwarm water te drinken. Kunnen ze in iedergeval nooit aansprakelijk worden gesteld als iemand met oude leidingen ziek wordt.
Bovendien geldt uiteraard wel dat het 'voor 'ns een keertje' echt geen kwaad kan. Er is maar 1 type acute loodvergiftiging en daar is een kogel voor nodig ;)
Maar wel eens een keertje is iets anders dan je baby meerdere malen per dag maandenlang in het enige voedsel dat hij/zij binnen krijgt.

Maar ieder maakt daarin zijn eigen afweging natuurlijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110913360
Nederland is het enige land ter wereld met drinkwaterkeur verplichting op de warme zijde van watervoorzieningen als geisers en combiketels. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat warm tapwater in Nederland iets bevat dat schadelijk is of mindere kwaliteit heeft dan het koude water.
pi_110913400
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:37 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Maar wel eens een keertje is iets anders dan je baby meerdere malen per dag maandenlang in het enige voedsel dat hij/zij binnen krijgt.

Maar ieder maakt daarin zijn eigen afweging natuurlijk.
Ik zeg ook niets over maanden elke fles. Maar meer dat het geen probleem is (imo) als je eens ergens waar geen waterkoker/magnetron is een flesje moet bereiden.
pi_110913429
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:39 schreef jpjedi het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld met drinkwaterkeur verplichting op de warme zijde van watervoorzieningen als geisers en combiketels. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat warm tapwater in Nederland iets bevat dat schadelijk is of mindere kwaliteit heeft dan het koude water.
Het enige? Wat relaxt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_110913450
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2012 22:39 schreef jpjedi het volgende:
Nederland is het enige land ter wereld met drinkwaterkeur verplichting op de warme zijde van watervoorzieningen als geisers en combiketels. Er is totaal geen reden om aan te nemen dat warm tapwater in Nederland iets bevat dat schadelijk is of mindere kwaliteit heeft dan het koude water.
Uitgaande van wat er geleverd wordt door de waterbedrijven dan misschien. Als je een oude geiser hebt zoals ik in ons vorige (huur)huisje had, dan wil je daar echt geen warm water uit drinken. Dat ding was vanbinnen nog voorzien van voornamelijk loden buizen.
pi_110913602
Wij hebben bij alle 3 ook afgekoeld gekookt water gebruikt, en dat mengen met heet water. Dat adviseerden de kraamverzorgsters bij Sarah en Kevin.
Nu bij Lucas zei de kraamhulp dat het met koud water uit de kraan kan en dan opwarmen in de magnetron.
Dat hebben wij de eerste dagen gedaan, maar Lucas had zoveel last van krampjes dat we er snel mee zijn gestopt en het weer deden zoals bij de vorige 2.
Sinds een paar weken doe ik het weer in de magnetron.
Eerst koud water uit de kraan opwarmen en dan de poeder erbij.
Wat schudden, even laten staan en dan zitten er niet zoveel kloetjes meer in :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')