quote:
Op donderdag 29 september 2011 15:16 schreef Banaanensuiker het volgende:[..]
Dit is voor mij echt compleet onbegrijpelijk. Het maakt je dus niet of ze kampioen worden, of slechts Europa league spelen.
Voor mij is het nog altijd een sport, en sport draait om winnen, ongeacht wie er speelt.
En waarom ben je dan niet zo lyrisch over Alex Oxlade-Chamberlain? Die heeft nu ook al een tijdje zijn kwaliteiten laten zien, en heeft al meer bewezen klaar te zijn voor dit niveau dan Ryo.
Vooral in voetbal ligt verlies en winst vaak zo dicht bij elkaar en is vaak afhankelijk van zaken die niets met de kwaliteit te maken heeft van het voetbal, maar van details als een scheidsrechter, een polletje, een individuele fout, een bal die net binnenkant paal mof buitenkant paal gaat, etc etc.
Ik vind het veel belangrijker HOE ze spelen. Als ik voetbal kijk wil ik leuk en goed voetbal zien, en als dan toevallig de tegenstander wint door wat mazzelgoalsdie erin vliegen of een onterechte penalty... tja... het is nu eenmaal voetbal. Het is geen 'eerlijke' sport zoals tennis of basketball of golf of whatever. De beste wint niet altijd.
Goed voorbeeld is Oranje vorige zomer. Ze worden 2de, hadden zelfs kampioen kunnen worden, maar ik gaf er echt helemaal NIKS om, want ik heb ze nauwelijks goed/leuk zien voetballen. Het was echt ondermaats. Sneijder die te ver achter Van Persie stond, Van Persie in dramatische vorm, etc etc. Het was niet leuk om te kijken. 2de helft tegen Brazilie was goed, en tegen Uruquay was best ok, en hier en daar nog wat leuke fases, maar we speelden geen voetbal zoals we dat willen zien, en ook niet het voetbal waar de wereld ons van kent en om looft. Op de BBC en de duitse TV herkende men ons amper, en dat is jammer.
Ik zie ons liever een fantastisch WK/EK spelen met schitterend voetbal waar de hele wereld van geniet en graag naar kijkt en het over heeft, en dan vliegen we er misschien in de halve finale onterecht uit.... dan dat we met matig doorsnee voetbal de hoofdprijs pakken.
En ja, dan zal ik wellicht in de minderheid zijn, maar goed, zo beleef ik het nou eenmaal.
En iederen hier in dit topic zal fan zijn van Arsenal vanwege de SPEELSTIJL. Niet vanwege de prijzen. Arsenal is een mooie club omdat na de komst van Bergkamp en Wenger er het beste voetbal van Engeland werd gespeeld. Misschien zelfs wel het beste voetbal van Europa. Het beste en het mooiste.
Natuurlijk wil ik dat ze winnen. Natuurlijk wil ik dat ze prijzen pakken. Maar voor mij als toeschouwer is dat niet het allerbelangrijkste. Ik wil gewoon leuk voetbal zien ipv een seizoen vol met 1-0 overwinningen en dan juichen dat 'we' de beste zijn. Daar heb ik niets mee.
Maar goed, ik ben dan ook geen clubsupporter, maar meer gewoon een onafhankelijke voetballiefhebber.
"Sure... imprisoning innocent people is not 'ideal'.... but isnt the greater tragedy that we are finding out about it!?" - Colbert.