quote:
Op dinsdag 20 september 2011 12:24 schreef Rory78 het volgende:Gaat dat een beetje makkelijk, bier kopen in Westvleteren?
Eind oktober ben ik op vakantie in de Westhoek en ik zou er graag eens gaan neuzen..
(nieuwsgierig geworden door alle mythische verhalen over het schijnbaar verrukkelijke bier dat ik nog nooit -!- geproefd heb)
Zoals Nembrionic al zei: in De Vrede, het lunchcafé aan de overkant van de straat, is het eenvoudig. Daar bestel je ze gewoon aan de bar. Helaas mag je niks meenemen, ze openen elke gekochte fles al achter de bar alvorens hem aan je te overhandigen. Als je geluk hebt, dan verkopen ze daar naar het schijnt ook wel eens sixpacks in het winkeltje. Ik heb ze echter nog nooit gezien.
Dit alles geldt natuurlijk alleen mits het café geopend is, want momenteel is het voor een week of twee gesloten. Pech voor mij dus, afgelopen zaterdag.
Een krat bemachtigen is helemaal moeilijk. Je moet inderdaad bellen om te reserveren, en het schema daarvoor wordt hooguit enkele dagen van tevoren gepubliceerd. De lijnen worden dan volkomen platgebeld, en het overgrote deel van de tijd kom je niet eens zo ver als een bezettoon. Ik heb letterlijk honderden keren geprobeerd te bellen, tot ik vorige week maandag ineens tot mijn grote verbazing bij poging 26 van die morgen een kiestoon kreeg. Na een keer of tien overgaan, met bij elke *tuut* meer moed die mijn schoenen in zonk, kreeg ik een monnik aan de lijn. Hij gaf me drie opties voor afhalen, waarbij zaterdagmiddag mij beter uitkwam dan doordeweeks. :-)
Je geeft vervolgens je kenteken door, en met die auto moet je dan je bier rond het afgesproken tijdstip komen afhalen. Een andere auto wordt geweigerd (ze noteren volgens mij ook geen naam, alleen kenteken) en na afhaal mag je met diezelfde auto een maand lang niet meer langskomen.
Je kunt je voorstellen dat het een redelijk gevoel van triomf oplevert als je dan die twee kratten achterin je auto mag zetten.
[ Bericht 2% gewijzigd door totalatool op 20-09-2011 16:09:23 ]