abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 juli 2012 @ 11:35:12 #151
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_113665174
http://www.bol.com/nl/p/h(...)00615#product_images

Gisteren gezwicht voor deze, was al zo'n fan van Plenty O+

Plaatje lukt mobiel niet maar t is dus Ottolenghi het kookboek!
pi_113670165
Van de week de Banketbakker gehaald van Cees Holtkamp. Echt een aanrader voor iedereen die van bakken houdt. Hier ga ik echt veel uit maken. Afgelopen weekend de kalskroketten gemaakt en die waren echt heerlijk..
pi_113677783
Waar kan ik De Kunst Van Het Koken voor een mooie prijs vinden? :).
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:27:25 #154
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_114049749
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:57 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Ken er iemand en goede gids voor eetbare wilde planten?
Wil je echt met wilde planten gaan koken? Verzamelen en dan ermee koken zou ik je namelijk afraden. Veel planten lijken op elkaar en zijn lastig te determineren. Familie van koolsoorten, ui/looksoorten en van de wortel lijken allemaal op elkaar maar bevatten ook (zeer) giftige soorten en dat staat niet in zo'n boek. Niet alle soorten gif verdwijnen bij koken. Dan hebben we het niet eens over de ziektes/parasieten die ze kunnen bevatten. (90% van de NL vossen heeft bijvoorbeeld lintworm maar ook bodem vervuiling komt in de plant terecht)

Mocht je een boek vinden dan zou ik je aanraden om bij het verzamelen om met Heukels flora van Nederland de plant te determineren.
  woensdag 11 juli 2012 @ 09:55:15 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_114050385
Daslook lijkt bv heeel erg op meiklokjes, en meiklokjes zijn verschrikkelijk giftig. Heb vorig jaar nog meegekregen dat een echtpaar die verwisseld had en aan de gevolgen waren overleden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:28:52 #156
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_114055679
Volg eerst deze workshop Wildpluk Bloemen & Planten bij Casa Foresta. Daar leer je al doende wat je wel of niet kunt eten, waar je op moet letten en wat de risico's zijn enzo. Die kan je dan ook vast een boek aanraden, als dat nog nodig is.

*edit* Oh, dat was een vraag van 9 mei... :')
pi_117269247
Tijd om dit topic weer eens een schop te geven. Zal deze week eens een foto van mijn kookboekenplank maken :) Ik zag zo snel in de vorige topics al mijn favo boek voorbij komen (Kookook, half recepten/half warenkennis, geweldig!) en moest even grinniken bij het plaatje van Eugen Pauli's boek (Verplichte kost op de Hotelschool.....)

Mijn collectie bestaat eigenlijk uit twee categorieėn:
- Boeken om echt te gebruiken, met recepten die ik aan kan ;) Het merendeel van deze categorie pluk ik uit de De Slegte als ik er weer eens langsslenter
- Boeken om in te bladeren en weg te dromen bij de prachtige plaatjes en creaties. (Coffeetable books)

Uit die laatste categorie wil ik mijn twee favorieten graag met jullie delen, niet toevallig van dezelfde auteur: de Canadese patissier Marcel Desaulniers.



Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_117285399

Deze toch maar eens aangeschaft. Wat een geweldige slow cooking recepten staan hier in zeg! Wil er zo snel mogelijk mee aan de slag.

[ Bericht 15% gewijzigd door Molleman op 27-09-2012 16:51:24 ]
pi_117303194
Van de zomer heb ik veel ijs gemaakt en vooral recepten uit The Perfect Scoop van David Lebovitz. De recepten zijn goed te volgen en het resultaat is doorgaans uitstekend. Een leuke bijkomstigheid vind ik dat er bij ieder ijsrecept suggesties worden gegeven om erbij te serveren, zoals sauzen of koekjes (Staan ook veel recepten voor in het boek).
Dit boek is echt een aanrader voor iedereen met een ijsmachine.



Voor de wat meer gevorderde ijsmaker is er ook nog het boek: Los secretos del helado van Angelo Corvitto. Dit boek richt zich meer op de professional en daar is de prijs van 150 euro dan ook naar.
Het mooie is echter dat er een gratis pdf versie (Engels/Italiaans) van het boek op de website staat: http://www.angelocorvitto.com/ingles/libro/pdf.html

pi_117305481
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 09:19 schreef FigureBirdStars het volgende:
Van de zomer heb ik veel ijs gemaakt en vooral recepten uit The Perfect Scoop van David Lebovitz. De recepten zijn goed te volgen en het resultaat is doorgaans uitstekend. Een leuke bijkomstigheid vind ik dat er bij ieder ijsrecept suggesties worden gegeven om erbij te serveren, zoals sauzen of koekjes (Staan ook veel recepten voor in het boek).
Dit boek is echt een aanrader voor iedereen met een ijsmachine.

[ afbeelding ]

Voor de wat meer gevorderde ijsmaker is er ook nog het boek: Los secretos del helado van Angelo Corvitto. Dit boek richt zich meer op de professional en daar is de prijs van 150 euro dan ook naar.
Het mooie is echter dat er een gratis pdf versie (Engels/Italiaans) van het boek op de website staat: http://www.angelocorvitto.com/ingles/libro/pdf.html

[ afbeelding ]
Oe die link ga ik bookmarken! Thanks!
pi_117930098
Iemand deze al?


Made in Italy is voor mij het boek als het gaat om de (moderne) Italiaanse keuken. Ik ben dus erg benieuwd naar dit tweede boek van deze beste man.
pi_117950949
Ik vind de juiste smaken bij elkaar combineren nog een beetje lastig af en toe. Daarom het volgende boek gekocht.


The Flavour Thesaurus
pi_117965505
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:36 schreef Molleman het volgende:
Ik vind de juiste smaken bij elkaar combineren nog een beetje lastig af en toe. Daarom het volgende boek gekocht.

[ afbeelding ]
The Flavour Thesaurus
Ik heb nog nooit eerder van dit boek gehoord, maar het klinkt als iets dat in mijn collectie hoort!
Hoe vind jij het? Is het wat je ervan verwacht had?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_117974211
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 11:36 schreef Molleman het volgende:
Ik vind de juiste smaken bij elkaar combineren nog een beetje lastig af en toe. Daarom het volgende boek gekocht.

[ afbeelding ]
The Flavour Thesaurus
Je hebt dacht ik ook een Nederlandse uitgave.
Heb je het expres in het Engels gekocht?
  zondag 14 oktober 2012 @ 21:06:59 #165
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_117974351
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:04 schreef floris_b het volgende:

[..]

Je hebt dacht ik ook een Nederlandse uitgave.
Heb je het expres in het Engels gekocht?
Ik denk dat hij gegoogeld heeft naar een foto.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_117975121
Nee, ik heb wel de engelse uitgave. Was toch een bestelling aan het plaatsen op Amazon, mij maakt het weinig uit in wat voor taal het is geschreven. :)

Eerste indruk van het boek is goed alleen heb het nog niet goed door kunnen nemen. Ik zal er vandeweek eens op terug komen.
pi_117975340
Ik ben ook benieuwd :). Lijkt me wel wat!
I would date the hell out of me.
pi_118084549
Iemand die een boek over snijtechnieken kan aanraden?
I would date the hell out of me.
pi_118086751
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 15:42 schreef Wanderlust. het volgende:
Iemand die een boek over snijtechnieken kan aanraden?
Ik heb zelf deze:

pi_118097627
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:24 schreef Wanderlust. het volgende:
Ik ben ook benieuwd :). Lijkt me wel wat!
The Flavour Thesaurus (Smaakbijbel)

Heb het even vlug doorgenomen en het is een boek wat ik er vaker bij ga pakken. Ontzettend handig. Er staan 99 smaken in die gecombineerd worden met de andere smaken van die 99. Het zijn smaken uit allerlei verschillende categorien. Aardse smaken, Pittige smaken, Mosterdsmaken, Fruitige smaken. Onder de categorie Geroosterde smaken vallen bijvoorbeeld Chocolade, Koffie en Pinda. Zie schema:

Klik

Wanneer ze een smaak gaan vergelijken met een andere smaak krijg je meestal te zien wat deze smaken met elkaar doen, of het goed werkt en voorbeelden van gerechten die met die combinatie gemaakt worden. Eigenlijk zijn ze in dit boek op zoek naar ideale smaakpartners.

Al met al een ontzettend handig boek die ik denk ik vaak ga gebruiken wanneer ik een bepaald ingredient in huis heb waarvan ik niet weet wat ik er mee ga doen.
pi_118097689
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 16:38 schreef floris_b het volgende:

[..]

Ik heb zelf deze:

[ afbeelding ]
En bevalt deze? Staat er wat nuttigs in?
pi_118104854
Ik ben helemaal fan van Sorted O+
Een groepje Britse vrienden die altijd erg lekkere maar ook simpele gerechten maken :D
Ik hoorde laatst dat ze ook al een eigen kookboek hadden uitgebracht hadden, en na enige tijd speuren kwam ik erachter dat ie op Bol.com te verkrijgen was *O*
Vandaag kwam ie binnen en ik ben er erg blij mee *O* Allemaal makkelijke maar toch ook superlekkere recepten staan erin.

"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_118145508
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 20:46 schreef Molleman het volgende:

[..]

En bevalt deze? Staat er wat nuttigs in?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het boek nog nooit heb gebruikt :+
Het is handig als je vele vis moet fileren of grote stukken vlees.
En hoe je groenten moet snijden als garnering
pi_118151476
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 21:28 schreef floris_b het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het boek nog nooit heb gebruikt :+
Het is handig als je vele vis moet fileren of grote stukken vlees.
En hoe je groenten moet snijden als garnering
Haha, daar was ik dus al bang voor. Deze zal ik dan ook overslaan ;)
pi_118204638
Dat geldt ook voor mij ben ik bang! Iemand ervaring met deze?
I would date the hell out of me.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')