abonnement Unibet Coolblue
pi_101858619
Een goedemiddag FOK!kers,

Het moment is eindelijk daar: Friek_ is zelfstandig gaan wonen. Dit brengt ook met zich mee dat hij sinds kort een eigen wasmachine heeft. Maar ik vroeg me af: wat is de beste manier om te wassen? Is dat via dat bakje, of via zo'n bol waar je je wasmiddel in giet? Qua levensduur van de wasmachine zou ik zeggen dat zo'n wasbol een betere optie is. Maar is dat ook zo? Of is het allemaal maar een simpel marketingtrucje?

Licht me in met uw huishoudelijke wijsheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2011 15:36:31 ]
pi_101858631
En ja, ik denk dat dit topic al vaker is langs gekomen. :')
pi_101858718
Bol gebruiken.
Bakje wordt zo vies na verloop van tijd.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_101858756
Ik vind dat het met een bol altijd lekkerder ruikt na de tijd! :P
Maar het schijnt wel zo te zijn dat je af en toe ff dat bakje moet gebruiken.. ik heb beide staan en wissel gewoon af.
pi_101858770
Bol is inderdaad het beste, heb je geen gezeik met het bakje wat gaat schimmelen ofzo. Bakje wel af en toe even schoonmaken, en vooral het rubbertje bij de deur droogmaken na het wassen, blijft vaak water in staan
Niets is sterker dan dat ene woord...
pi_101858788
Ik gebruik alleen het wasbakje. Let wel, niet teveel in mieteren, want het kan dus flink schuimen en overstromen. Ik heb daarnet nog de troep van afwezige huisgenoot mogen opruimen }:|
I reject reality and substitute my own
  maandag 12 september 2011 @ 15:41:24 #7
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_101858800
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:39 schreef minkuukel het volgende:
Bol gebruiken.
Bakje wordt zo vies na verloop van tijd.
Die kan je er gelukkig uithalen en zo schoonmaken.Een bol heb ik dan ook nog nooit gebruikt.
Deur van de wasmachine altijd open laten staan na het wassen ivm vocht.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_101858826
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 16:33:35 #9
327807 Mariposas
יה&#14
pi_101860794
Ik gebruik altijd het bakje. Ik moet die toch wel gebruiken, omdat ik 1 vakje vul met wasmiddel, en de ander met wasverzachter.

Gebruiken jullie bolletjesgebruikers nooit wasverzachter? Of hoe doen jullie dat dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_101860818
Geen wasverzachter :N
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 16:40:30 #11
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_101861124
Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel in het bakje, geen wasverzachter.
Om zeepresten te verwijderen [ook uit de rest van de machine, dat hoop overal op] draai ik eens in de zoveel tijd een lege hete was met wat schoonmaakazijn.
an urge to help mankind overcomes me
pi_101861676
Bol is voor vloeibaar, bakje is voor poeder.
  maandag 12 september 2011 @ 17:01:24 #13
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_101861928
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:54 schreef Danbo het volgende:
Bol is voor vloeibaar, bakje is voor poeder.
Niet per se hoor.
Overigens schijnt poeder wel beter te zijn voor de machine dan vloeibaar
My mama didn't raise no fool
pi_101863727
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 16:54 schreef Danbo het volgende:
Bol is voor vloeibaar, bakje is voor poeder.
je had ook bollen voor poeder... alleen kan ik die nergens meer vinden.
pi_101876275
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2011 16:33 schreef Mariposas het volgende:
Gebruiken jullie bolletjesgebruikers nooit wasverzachter? Of hoe doen jullie dat dan?
Wasmiddel in het bolletje, wasverzachter in het bakkie :+
  maandag 12 september 2011 @ 21:35:38 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101876481
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:46 schreef loecje het volgende:

[..]

je had ook bollen voor poeder... alleen kan ik die nergens meer vinden.
Hoeft niet in een speciale bol. Kan in elk wasmiddelbolletje wel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101883819
De eensgezindheid hier doet me een deugd. *kuch*
  dinsdag 13 september 2011 @ 06:36:30 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101889099
Het maakt voor het wasresultaat gewoon niet zo veel uit.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 13 september 2011 @ 06:52:41 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_101889129
gewoon je was naar je moeder blijven brengen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_101891481
Ik gebruik poeder en doe dat in het bakje, omdat het a) daarvoor bedoeld is en b) ik geen bol heb. Voor vloeibaar wasmiddel schijnt zo'n bol wel beter te zijn, omdat je zo beter kunt doseren en je er zeker van bent dat al het wasmiddel in de trommel komt en oplost.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_101893283
Met een bol heb je het risico dat er wasmiddel direkt in je kleding trekt.
Dit kan witte strepen veroorzaken die je never nooit niet meer uit je kleding krijgt.
  dinsdag 13 september 2011 @ 11:42:13 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101893514
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 11:34 schreef Fudgeo het volgende:
Met een bol heb je het risico dat er wasmiddel direkt in je kleding trekt.
Dit kan witte strepen veroorzaken die je never nooit niet meer uit je kleding krijgt.
Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gemerkt.

Witte strepen associeer ik eerder met te veel wasmiddel.

Je kunt overigens volgens mij gerust minder doseren dan op de verpakking staat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101901098
Volgens de consumentenbond (en mij):
Zeepbakje of wasbol?

Kun je het wasmiddel nu beter via het zeepbakje in de wasmachine laten stromen, of is het beter om het in een wasbol of waszakje rechtstreeks in de trommel op de was te leggen?

Waspoeder
Volgens wasmiddelfabrikanten is het beter om een waspoeder via het zeepbakje in de wasmachine te laten stromen, omdat het wasmiddel dan beter wordt verdeeld over de was. Op de verpakking van enkele poeders wordt aangeraden om het waspoeder alleen rechtstreeks op de was te doen als het waspoeder niet goed inspoelt, dus als er vaak en veel waspoeder in het zeepbakje achterblijft.

Vloeibare wasmiddelen
De meeste fabrikanten van vloeibare wasmiddelen raden aan om het wasmiddel in een wasbol rechtstreeks op de was te plaatsen. Het extra geconcentreerde Robijn Klein & Krachtig moet juist in de zeeplade.

Kortom: poeder kun je beter via het zeepbakje doseren, behalve als er vaak of veel waspoeder achterblijft in het zeepbakje, en vloeibare wasmiddelen kunnen doorgaans het best in een wasbol rechtstreeks in de wastrommel op de was worden gebruikt.
pi_101901175
Dan ga ik maar eens zo'n wasbol fixen.
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:53:23 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101901262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:48 schreef Danbo het volgende:
Volgens de consumentenbond (en mij):
Zeepbakje of wasbol?

Kun je het wasmiddel nu beter via het zeepbakje in de wasmachine laten stromen, of is het beter om het in een wasbol of waszakje rechtstreeks in de trommel op de was te leggen?

Waspoeder
Volgens wasmiddelfabrikanten is het beter om een waspoeder via het zeepbakje in de wasmachine te laten stromen, omdat het wasmiddel dan beter wordt verdeeld over de was. Op de verpakking van enkele poeders wordt aangeraden om het waspoeder alleen rechtstreeks op de was te doen als het waspoeder niet goed inspoelt, dus als er vaak en veel waspoeder in het zeepbakje achterblijft.

Vloeibare wasmiddelen
De meeste fabrikanten van vloeibare wasmiddelen raden aan om het wasmiddel in een wasbol rechtstreeks op de was te plaatsen. Het extra geconcentreerde Robijn Klein & Krachtig moet juist in de zeeplade.

Kortom: poeder kun je beter via het zeepbakje doseren, behalve als er vaak of veel waspoeder achterblijft in het zeepbakje, en vloeibare wasmiddelen kunnen doorgaans het best in een wasbol rechtstreeks in de wastrommel op de was worden gebruikt.
Maar inderdaad erg oppassen met die geconcentreerde vloeibare wasmiddelen. Als dat spul rechtstreeks op je wasgoed komt, kon het eindresultaat wel eens heel vervelend zijn. Dus dan géén wasbol! En 't werkt ook heus goed als je dat vloeibare wasmiddel in je zeepbakje giet. Dan overigens wel direct de wasmachine aanzetten.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')