abonnement Unibet Coolblue
pi_102755154
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:54 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat noemt men dan ook geen tuin.
hoe dan?
pi_102755523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:54 schreef DeLuiaard het volgende:

[..]

hoe dan?
Parkeerplaats/circuit.
U MAD?
pi_110694458
Op dat plaatje van Hilfiger zie je rechte bakken. Dat zijn vierkantemetertuinen, ook wel makkelijke moestuintjes genoemd. Als je de muren laat begroeien met bloeiende klimplanten en een of van die bakken neer zet, heb je gelijk dieptje in je tuin en niet veel werk er aan. Wel handige opbrengst.

*knip*

Doe maar niet, ik heb je spam verwijderd.

[ Bericht 19% gewijzigd door Vonkenboer op 23-04-2012 21:45:56 ]
pi_110694510
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:33 schreef Teslynd het volgende:
Op dat plaatje van Hilfiger zie je rechte bakken. Dat zijn vierkantemetertuinen, ook wel makkelijke moestuintjes genoemd. Als je de muren laat begroeien met bloeiende klimplanten en een of van die bakken neer zet, heb je gelijk dieptje in je tuin en niet veel werk er aan. Wel handige opbrengst.

*knip*
wat een smerige spam :r

[ Bericht 6% gewijzigd door Vonkenboer op 23-04-2012 21:46:12 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110702621
Dus... :') Hoe is de tuin tegenwoordig?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_110703121
Een oud topic kicken om te spammen. :') Waarschijnlijk is die tuin allang klaar.
  dinsdag 24 april 2012 @ 16:13:58 #32
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110725372
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2012 00:00 schreef OverRated het volgende:
Een oud topic kicken om te spammen. :') Waarschijnlijk is die tuin allang klaar.
De tuin is zeker nog niet klaar. We gaan wel langs de randen wat perkgoed zetten, vandaar dat ik dit topic zelf weer even onder de aandacht heb gebracht in het bloemen en planten topic.
Maar serieuze ideeen zijn nog steeds van harte welkom.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_110730217
hennep is mooi en je wordt er high van
pi_110744485
Die vierkantemetertuinen zijn bakken van een vierkante meter. Eigenlijk randen, die je zo op de grond zetten kan. Of met bodem voor op een verhoging en voor balkons. Ze worden met een raster in 9 vakken verdeeld en per vak zat je een of enkele groenteplanten. Het opmerkelijke, is dat zo'n bak best goed kan staan. Ik denk dat jullie met klimplanten langs de muren, het gras en één zo'n bak (met groente of bloemen of wat ook) een aangeklede tuin zullen hebben die redelijk ruim oogt.
Op de site die ik gaf (bij belangstelling pm'en) wordt uitgebreid uitleg gegeven. De jongeman verklaart ook dat hij domweg gemakzuchtig is en zich niet bezig houdt met allerlei ins en outs van beplantingsplannen, soortbehandeling, of wat ook.
pi_110745690
Breek die betontegels in tweeën en je kunt een leuk muurtje maken van die halve tegels, met de "gebroken" zijde naar buiten.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_110756097
tegen die lange muur, die die het langste zon krijgt kan je ook heel mooi een druif zetten, geeft een mooie begroeing en nog druifjes op de koop toe, en onder die druif een framboos, dat is er een prima plek voor
  woensdag 25 april 2012 @ 10:26:24 #37
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_110759234
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 22:05 schreef Teslynd het volgende:
Die vierkantemetertuinen zijn bakken van een vierkante meter. Eigenlijk randen, die je zo op de grond zetten kan. Of met bodem voor op een verhoging en voor balkons. Ze worden met een raster in 9 vakken verdeeld en per vak zat je een of enkele groenteplanten. Het opmerkelijke, is dat zo'n bak best goed kan staan. Ik denk dat jullie met klimplanten langs de muren, het gras en één zo'n bak (met groente of bloemen of wat ook) een aangeklede tuin zullen hebben die redelijk ruim oogt.
Op de site die ik gaf (bij belangstelling pm'en) wordt uitgebreid uitleg gegeven. De jongeman verklaart ook dat hij domweg gemakzuchtig is en zich niet bezig houdt met allerlei ins en outs van beplantingsplannen, soortbehandeling, of wat ook.
Ik ken het idee van de vierkante meter tuin, ik ga zelf bakken op hoogte maken voor groente en kruiden . En zijn juist op zoek naar een hele andere tuin dan die we nu hebben. Meer in de richting van de plattegrond die ik zelf heb geupload. Dus zonder gras en zonder betontegels. Dit is puur een tijdelijke oplossing om geen zwart zand mee naar binnen te lopen.
@Sys mijn schoonouders hebben een hele grote druif (nu naar 30 jaar) en als ik zie wat voor moeite ze daar allemaal moeten doen met netten enzo om de vogels weg te houden zie ik dat niet zo zitten.
Ben meer op zoek naar ideeen voor waar paden, terassen, planten etc dan afzonderlijke planten.
Alhoewel framboos wel erg goed klinkt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_143885994
Ik vind het er leuk uitzien!! Zelf zou ik denk ik voor een donkere soort tegel genomen, meer in de richting van Chinees hardsteen. Dit hebben wij afgelopen voorjaar aangeschaft bij ons in Huizen bij een vloerenbedrijf. Prachtig! De kwaliteit is ook goed en voor ons had het veel voordelen. Maar de tuin ziet er prachtig uit!
pi_143959303
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:28 schreef Laura88 het volgende:
Ik vind het er leuk uitzien!! Zelf zou ik denk ik voor een donkere soort tegel genomen, meer in de richting van Chinees hardsteen. Dit hebben wij afgelopen voorjaar aangeschaft bij ons in Huizen bij een vloerenbedrijf. Prachtig! De kwaliteit is ook goed en voor ons had het veel voordelen. Maar de tuin ziet er prachtig uit!
Na een aantal jaar ziet het gras er minder strak uit dan op de foto. Maar het begin is gemaakt, maandag is er een tuinarchitect langs geweest en over 3,5 week heeft hij een eerste ontwerp klaar :D
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:23:35 #40
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_143982236
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 16:13 schreef SV-tje het volgende:

[..]

De tuin is zeker nog niet klaar. We gaan wel langs de randen wat perkgoed zetten, vandaar dat ik dit topic zelf weer even onder de aandacht heb gebracht in het bloemen en planten topic.
Maar serieuze ideeen zijn nog steeds van harte welkom.
Ik zou voor een deel kunstgras nemen. Dan de duurdere soort en als je een coupon neemt heb je voor een voordelige prijs een goed stuk (kunst) gras.
Wij hebben het zelf in ons tuintje gelegd en ik vind het ideaal, geen onderhoud, voelt hartstikke zacht aan je voeten, zeker als de zon schijnt (dan wordt het nog zachter).
En het staat "warm" als aankleding.
Rayen 2½ jaar!
pi_143982554
Kunstgras in een tuin _O-
8)7
pi_143985353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:23 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik zou voor een deel kunstgras nemen. Dan de duurdere soort en als je een coupon neemt heb je voor een voordelige prijs een goed stuk (kunst) gras.
Wij hebben het zelf in ons tuintje gelegd en ik vind het ideaal, geen onderhoud, voelt hartstikke zacht aan je voeten, zeker als de zon schijnt (dan wordt het nog zachter).
En het staat "warm" als aankleding.
Als we graag gras zouden willen zou dat zeker een optie zijn. Maar aangezien we geen kinderen hebben en willen zien we geen noodzaak om gras te nemen. Dus hebben aan de architect aangegeven dat we liever terras, vijver en planten hebben dan gras.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_144066622
kunstgras in een tuin? Dat lijkt mij juist erg naar aan je voeten voelen! Maar een vijver lijkt me echt heel gaaf om te hebben! wij denken er ook aan misschien (in de verre toekomst) een vijvertje aan te leggen. Iemand hier tips/ ervaring meer? Hebben we hiervoor een vijverrand nodig? Deze kwam ik namelijk wel tegen toen wij tegels gingen kopen, in dezelfde stijl als het Chinees hardsteen wat we nu hebben, en de kosten vielen wel mee. Maar om ergens te beginnen ga ik maar eerst eens wat ervaring opdoen, dus bij deze, is dit nodig?
  maandag 1 september 2014 @ 16:42:00 #44
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_144066727
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:03 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Als we graag gras zouden willen zou dat zeker een optie zijn. Maar aangezien we geen kinderen hebben en willen zien we geen noodzaak om gras te nemen. Dus hebben aan de architect aangegeven dat we liever terras, vijver en planten hebben dan gras.
Wat is het verband tussen kinderen en de keuze tussen kunstgras en gras? Er zijn genoeg gezinnen met kunstgras. En nog meer huishoudens zonder kinderen met echt gras...
pi_144074820
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 16:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Wat is het verband tussen kinderen en de keuze tussen kunstgras en gras? Er zijn genoeg gezinnen met kunstgras. En nog meer huishoudens zonder kinderen met echt gras...
Er is niet perse een verband, maar vaak vinden kinderen het fijn te spelen op gras. Wij hebben dus helemaal niets met gras en dus komt het ook niet terug in het nieuwe ontwerp.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_144081589
De tuin bij mijn vader is ook omringd door vier stenen muren, maar we hebben daar de perfecte oplossing voor gevonden. We hebben de muur laten stucen waarbij stukken zijn vergeten en dus de orginele muur te zien is. De gehele muur hebben we vervolgens beige/geel geverfd. Die verf zit er nu al 10 jaar op en het verveeld nog steeds niet. Je krijgt een soort Efteling effect :)
pi_144121962
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:18 schreef keeyzie het volgende:
De tuin bij mijn vader is ook omringd door vier stenen muren, maar we hebben daar de perfecte oplossing voor gevonden. We hebben de muur laten stucen waarbij stukken zijn vergeten en dus de orginele muur te zien is. De gehele muur hebben we vervolgens beige/geel geverfd. Die verf zit er nu al 10 jaar op en het verveeld nog steeds niet. Je krijgt een soort Efteling effect :)
Wij willen graag een strakke tuin, dus het idee van sprookjesbos achtige muren spreekt ons niet echt aan. We wonen maar 5km van de Efteling vandaan dus dat hoeven we niet in onze tuin.
19 september hebben we afspraak bij de tuinarchitect voor het eerste ontwerp, ik zal dit hier ook zeker plaatsen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:44:05 #48
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_145756587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 21:27 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
In een blaadje kwam ik (stads)tuinen van Buytengewoon tegen. Wellicht leuk om ideeën op te doen. :)
Met dank aan de tip van Dr. Hilfiger hebben we een tuinontwerp bij Buytengewoon laten maken. Onderstaande is het geworden. Dit voorjaar gaan we ermee starten.


We zijn er zelf heel blij mee :)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_145788730
Mooi gevarieerd ontwerp. Het lijkt me wel veel (veelzijdig) onderhoud, zowel beplanting als vijver. Daar moet je dus direct een goede discipline voor invoeren. Wat ik van professioneel ontworpen tuinen gezien heb, is dat het even duurt voor het is zoals geplant. Alles moet nog uitgroeien en zo.

Hoe zijn de afstanden, kan je van het terras op de vlonder stappen?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:20:52 #50
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_145796932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:20 schreef Teslynd het volgende:
Mooi gevarieerd ontwerp. Het lijkt me wel veel (veelzijdig) onderhoud, zowel beplanting als vijver. Daar moet je dus direct een goede discipline voor invoeren. Wat ik van professioneel ontworpen tuinen gezien heb, is dat het even duurt voor het is zoals geplant. Alles moet nog uitgroeien en zo.

Hoe zijn de afstanden, kan je van het terras op de vlonder stappen?
Onderhoud aan beplanting valt wel mee. We hebben in de voortuin ook bakken, zolang deze goed vol staan (er komt in elke bak maar 1 soort plant) komt er nagenoeg geen onkruid tussendoor.
Vijver is afhankelijk van een goede waterhuishouding maar er komen geen vissen ofzo in.

We gaan alles zelf aanleggen, dus bij voorkeur wat meer planten die we later moeten uitdunnen dan half lege bakken die pas na een paar jaar vol zijn.

Schaal 1:50, dus je kunt van het terras op de vlonder stappen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')