quote:
Op woensdag 25 januari 2012 19:03 schreef NoBody122 het volgende:[..]
Die drukte daar wordt niet veroorzaakt door bussen, aap, maar door auto's. Veel auto's.
Voor alle bussen die daar langs moeten betekent het dus fikse vertraging iedere keer. De filelengtes doet het natuurlijk ook geen goed, daarbij.
[..]
Niet lang meer dus..
[..]
In de spits veel vaker...
Volgens mij ben je aan het trollen

Dat mag wel wat vriendelijker grapjas

Voor het gerechtsgebouw (waar deze bussen langsrijden) is juist amper meer autoverkeer door de rampaal voor de Harmonie. Hoe je erbij komt dat daar
auto's, veel auto's zijn ontgaat mij.
De keren dat ik op dat stuk geweest ben het afgelopen jaar kwam ik er amper bussen tegen. Toegegeven, dat is wel buiten de spits, maar dat zou betekenen dat het er in de spits een komen en gaan van bussen en passagiers is, vooral met de aantallen die PSM uit de LC quote.
Volgens mij is het een beetje non-nieuws wat opgeblazen wordt, hoeveel mensen stappen nou daadwerkelijk op bij dat punt en hoeveel moeite is het om even naar het station te lopen als je toch naar Franeker/Harlingen wilt. Dat heeft weinig met trollen te maken, dat zou ik eerder in de hoek van 'veel auto's' zoeken

Ik meen zelfs dat er een paar jaar terug sprake van was dat de bussen achter de harmonie langs zouden rijden ipv. via het zaailand om het stuk rond de harmonie verkeersluw te maken. Mogelijk zetten ze dat alsnog door zodra de herinrichting van het harmoniekwartier afgerond is.
[edit]
Ah, ik zie het al... jij hebt het over de Heliconweg terwijl ik het over de oude route uit je gequote LC artikel heb

Een bus is per definitie traag, dus dat beetje file aan de Heliconweg overleef je wel als OVer.
[ Bericht 7% gewijzigd door Paladijn op 25-01-2012 22:23:13 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
25 t/m 29 juli 2011 - Carbagerun team 124 /
19 t/m 23 juli 2010 - Carbagerun team Spijker