Kan ik die ook mooi laten zien tijdens mijn betoogje ^^ lekker trollen, vindt die docent ook wel grappig Hij kon zelfs gniffelen over de voordelen die wij over hitler hadden bedachtquote:Op dinsdag 29 november 2011 19:18 schreef Paladijn het volgende:
LC heeft een filmpje over het occupy kamp op de site staan, helaas nog geen youtube upload
De infrastructuur in Liwwadden laat dan ook sterk te wensen over; zo gauw er iets gebeurt, ongeacht waar, slibt de hele stad meteen dicht.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
http://www.lc.nl/frieslan(...)k-rondweg-Leeuwarden
Hierdoor stonden er vanmiddag aan de zuidkant van Leeuwarden files die bijna langer waren dan in de ochtendspits
klopt. De Haak lost een deel van het probleem al op, maar daarmee ben je er nog niet.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:32 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De infrastructuur in Liwwadden laat dan ook sterk te wensen over; zo gauw er iets gebeurt, ongeacht waar, slibt de hele stad meteen dicht.
Sinds die superrotonde er bij het FEC is, staat de Tesselschadestraat niet meer vast en is de doorstroming naar de Julianalaan/ Europaplein ook een stuk sneller gegaan.quote:Op zondag 4 december 2011 00:08 schreef Paladijn het volgende:
De Haak is leuk en aardig, maar het probleem is niet het verkeer om Leeuwarden heen, maar in Leeuwarden zelf. Om te beginnen met het volslagen debiele suicidale fietsersvoorrangsbeleid bij rotondes waardoor het hele centrum vastzit in de spits Er is niet genoeg ruimte voor al het verkeer en de doorstroming wordt overal beperkt, dat los je niet op met asfalt op de stad heen.
Het nieuwe Drachtsterplein lost misschien het een en ander op qua doorstroming, maar ook daar vrees ik dat het lokaal is en elders in de stad weer vastloopt. Je zag heel mooi de file van de waldwei verhuizen richting goutum/drachtsterplein nadat de waldwei tweebaans werd. Het is puur verplaatsing van de trechter.
bron.quote:LEEUWARDEN - De voorrang voor fietsers op rotondes in de Leeuwarder binnenstad bevalt goed.
Dat blijkt uit een evaluatie van de gemeente. In 2007 werden de voorrangsregels op rotondes aangepast.
Uit het onderzoek blijkt dat het aantal ongelukken in de stad is gelijk gebleven. Wel waren er meer ongelukken tussen fiets en auto. Het autoverkeer stroomt langzamer door.Logisch... Maar wanneer de voorrangsregel weer zou worden omgedraaid, zouden juist meer auto's die nu van de stadsring gebruik maken, de sluiproutes wtf!? binnendoor kiezen is de verwachting.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:02 schreef The_Dean het volgende:
Oh, en die fietsers die geen poot uitsteken krijgen ook geen voorrang meer
ben dus al enkele keer rondje omgeweest ...quote:Op woensdag 18 januari 2012 05:45 schreef NoBody122 het volgende:
Het Drachtsterplein heeft momenteel een rotonde-constructie in de vorm van een ster; je zit al op de rotonde voor je het in de gaten hebt. Een heel ongewone situatie in het Nederlandse verkeer en je moet deze situatie echt middels de praktijk leren kennen, wil je het snappen en het foutloos kunnen handlen.
Dat valt wel mee toch? Gewoon goed naar de bordjes kijken.quote:Op woensdag 18 januari 2012 05:45 schreef NoBody122 het volgende:
Het Drachtsterplein heeft momenteel een rotonde-constructie in de vorm van een ster; je zit al op de rotonde voor je het in de gaten hebt. Een heel ongewone situatie in het Nederlandse verkeer en je moet deze situatie echt middels de praktijk leren kennen, wil je het snappen en het foutloos kunnen handlen.
Uiteraard.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:02 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch? Gewoon goed naar de bordjes kijken.
Benieuwd welk effect dat gaat hebben, vooral dat stukje Heliconweg (waar het al druk is overdag en waar in de spits files standaard zijn)..quote:Streekbussen weg uit binnenstad Leeuwarden
LEEUWARDEN De streekbussen naar en van Franeker en Harlingen stoppen vanaf komend najaar niet meer in hartje Leeuwarden.
De nieuwe route voert vanaf het busstation aan de Zuidersingel, naast het NS-station, via Snekertrekweg en Heliconweg de stad uit. Op termijn zullen ook de bussen richting Stiens in de binnenstad worden geweerd.
De stadsbussen blijven wel langs Zaailand en Gerechtshof rijden. De gemeente wil fietsers en voetgangers in dit deel van het centrum meer ruimte bieden.
Bron: LC.
Geen idee, ik kom er niet zo heel vaak. Zwolle is voor mij net zo ver en dan ga ik meestal daar heenquote:Op maandag 23 januari 2012 00:16 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Uiteraard.
Toch zijn er al de nodige ongelukken gebeurd, zo begreep ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |