abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 september 2011 @ 11:20:21 #1
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_101666755
Peter R. de Vries stopt ermee naar 17 jaar.

http://www.peterrdevries.(...)llen-en-ontmaskeren/

quote:
Peter stopt in 2012 met misdaadprogramma na zeventien jaar onthullen en ontmaskeren
Peter stopt in juni 2012 met zijn succesvolle, veelbekeken misdaadprogramma. Dit heeft hij aan de directies van Endemol Nederland en SBS 6 aan de vooravond van het nieuwe tv-seizoen laten weten. Endemol en SBS betreuren de beslissing van de misdaadverslaggever, maar zeggen ook dat zij het besluit van Peter volledig begrijpen.


Peter won in 2008 de prestigieuze International Emmy Award
Geruchtmakende affaires
Als Peter in juni 2012 met zijn programma stopt, heeft hij het onafgebroken zeventien jaar op de buis gebracht als presentator en hoofdredacteur. Het misdaadprogramma dat onderzoekt, ontmaskert, aanklaagt en verdedigt stond aan de wieg van talloze geruchtmakende affaires, heeft gerechtelijke dwalingen rechtgezet, diverse moorden opgelost, tientallen bedriegers, oplichters en pedofielen ontmaskerd, een groot aantal voortvluchtigen opgespoord, mysterieuze verdwijningen opgehelderd en in de loop der jaren ook vele prijzen gewonnen, waarvan de International Emmy Award in 2008 voor de uitzending over Joran van der Sloot de meest prestigieuze is. Deze uitzending boekte met 7.2 miljoen kijkers een record en werd ook in de VS uitgezonden. Het programma van Peter kwam vooral op voor de belangen van slachtoffers en nabestaanden. In die hoedanigheid was het misdaadprogramma een gevreesde waakhond bij politie- en justitiefalen.


De Twee van Putten kreeg Peter na zeven jaar onterechte celstraf vrij
Zware beslissing
Peter zegt in een toelichting dat het een moeilijke, heel zware beslissing was om te stoppen. Mijn redactie en ik hebben het programma zeventien jaar onafgebroken gemaakt. Dat heeft een enorme wissel op mij getrokken. Het is een baan die vaak 24/7 doorgaat. Je hebt altijd te maken met zaken van leven en dood, dat laat je mentaal niet onberoerd. Elk woord moet op een goudschaaltje worden gewogen, advocaten dreigen continu met processen en schadeclaims, de research kost ongelofelijk veel tijd en inspanning. De nasleep van zaken en de nazorg van slachtoffers en nabestaanden is enorm en vergt dikwijls jaren van aandacht en ook bedreigingen en intimidaties vanuit de onderwereld nemen toe, al vormden die altijd eerder een aansporing dan een ontmoediging.


Het programma haalde in 2003 voor het eerst de wereldpers met Charlie da Silva en de zogenoemde Mabelgate
Ik heb het al die tijd vol kunnen houden door letterlijk het leven van een topsporter te leiden. Toen ik moest beslissen of ik mijn contract weer zou verlengen, ben ik tot de conclusie gekomen dat dit het moment is om te stoppen, om mezelf meer lucht te geven. Die afweging was zwaar, want we hebben in al die jaren wel een instituutje neergezet, dat in veel zaken het verschil heeft gemaakt. Het doet pijn om daar afstand van te doen, zeker ook omdat ik weet dat veel slachtoffers en nabestaanden op mij rekenen, maar ik kan niet eeuwig doorgaan. Toen ik in 1995 begon ging ik er vanuit dat ik het hooguit drie jaar zou doen. We zijn straks zeventien jaar verder.


In zeventien jaar tijd behandelde Peter talloze zaken, zoals die van Milica van Doorn, Nienke Kleiss, Gonda Drent en Bebe Paņa

De toekomst
Concrete plannen voor de toekomst heeft Peter nog niet. Ik wil eerst dit seizoen in stijl afsluiten. En ondertussen denk ik na over hoe ik verder wil. Ik blijf absoluut werken en misschien blijf ik ook wel iets op tv doen, ik wil de kennis en ervaring die ik heb opgedaan wel op één of andere manier gebruiken.

Commentaar Endemol & SBS 6
Endemol Nederland en SBS 6 hebben al aangegeven Peter graag te willen behouden voor de televisie en hebben hem gevraagd te mogen nadenken over een nieuw format voor de presentator.


Eric van Stade: "Peter heeft jarenlang laten zien hoe toptelevisie eruitziet..."
SBS 6 directeur Eric van Stade betreurt het zeer dat dit het laatste seizoen wordt van het altijd spraakmakende misdaadprogramma:

Peter R. de Vries, misdaadverslaggever is een instituut. Geen ander tv-programma heeft zo lang, zo veel impact gehad op levens en de samenleving in zn geheel. Door het perfectionisme, de doortastendheid en het vernuft hebben Peter en zijn team jarenlang laten zien hoe toptelevisie eruitziet. In al zijn succesvolle jaren is hij altijd zeer loyaal geweest naar SBS en dat is in deze wereld eerder uitzondering dan de regel. Daarom kan ik niets anders dan Peters beslissing al is het met veel pijn in mn hart met begrip en respect aanvaarden. Tegelijkertijd zal ik er alles aan doen om hem voor de Nederlandse televisie te behouden.


Peter Adrichem: "Onbetwist de beste in zijn vak..."
Ook Endemol Nederland-directeur Peter Adrichem was graag nog een aantal jaren doorgegaan met Peter en zijn crew:

Als producent hebben we uiteraard respect voor dit besluit en zijn we buitengewoon trots op de jarenlange samenwerking met Peter, waarin hij en zijn team garant stonden voor één van de beste journalistieke televisieprogrammas van Nederland. Peter is onbetwist de beste in zijn vak. Hard voor zichzelf en zijn omgeving, maar altijd integer en rechtvaardig. Door telkens hoge eisen te stellen en nooit genoegen te nemen met minder, groeide het programma uit tot een instituut dat zelfs op internationaal niveau faam wist te verwerven. We hopen in de toekomst met Peter samen te blijven werken aan nieuwe spraakmakende formats en programmas.

Gejuich
Peter zegt dat het hem goed doet dat men zo graag was doorgegaan met zijn programma, maar relativeert dit ook meteen met een knipoog: Ach, ik weet zeker dat er in veel gevangenissen ook een gejuich op gaat als men hoort dat ik stop
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_101666869
*G*
Mij mag je er voor wakker maken.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:26:05 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101666887
Kwalitatief ging het omlaag de laatste tijd, jammer dat hij stopt.
  woensdag 7 september 2011 @ 11:30:32 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101667017
Is die held op sokken ook weer weg.

With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101667024
Goede journalist, jammer dat die ermee stopt.
pi_101667362
Het is jammer maar zoals hij zelf al heeft aangegeven, het was er tijd voor.

Zijn programma ging kwalitatief inderdaad wel een beetje achter uit maar das met alles wat jaren en jaren op de buis is. Zie GTST bv. Veel mensen zeggen dat ze het een kut programma vinden, maar kloppen wel aan als hun kind vermoord is, en de dader vrij rond loopt:S
  woensdag 7 september 2011 @ 11:41:08 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_101667371
Dat is goed nieuws. Naar mannetje met een nare kop/uitstraling, vroeger toen ie die vieze politiesnor had was het nog erger. Hij doet me altijd aan een duitse herder denken op 1 of andere manier.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_101667633
quote:
4s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:30 schreef Confetti het volgende:
Goede journalist, jammer dat die ermee stopt.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_101667889
Who's next!
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 7 september 2011 @ 12:00:26 #10
327807 Mariposas
יה&#14
pi_101667954
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:26 schreef blup het volgende:
Kwalitatief ging het omlaag de laatste tijd, jammer dat hij stopt.
Eens. Het meest interessante vond ik altijd de uitgebreide moord- en/of verdwijningszaken. Maargoed, die heb je op een gegeven moment ook wel gehad natuurlijk.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_101668750
Hij wordt erg oud ineens.
pi_101669157
Jammer.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:48:11 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101669226
quote:
7s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:26 schreef blup het volgende:
Kwalitatief ging het omlaag de laatste tijd, jammer dat hij stopt.
Dus omdat het kut met peren werd is het jammer dat hij stopt? Die redenering volg ik niet helemaal.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 7 september 2011 @ 12:50:23 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101669284
Jammer. al sinds mijn vroege tienerjaren een trouw kijker. Een spannend programma.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:51:17 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_101669317


Ik vraag me nog steeds af wat hij onder 'opgelost' verstaat.
  woensdag 7 september 2011 @ 21:48:31 #16
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_101690832
Jammer dat hij stopt. Niet eens per se vanwege het programma (alhoewel ik best een trouwe kijker ben), maar vooral voor al die mensen waarvoor hij in feite de enige hoop is dat de moord op/verdwijning van hun dierbare ooit nog opgelost wordt. De politie houdt na een tijdje op met het onderzoek en komt dan alleen nog maar in actie als ze de dader kant en klaar aangeleverd krijgen. Door iemand als Peter R. de Vries dus.

Ben het er mee eens dat wat irritante trekjes heeft in z'n manier van presenteren, maar dat vind ik persoonlijk minder belangrijk dan het positieve feit dat hij oude, onopgeloste zaken steeds weer onder de aandacht bracht, onderzoek bleef doen en daardoor ook daadwerkelijk heeft bijgedragen aan de oplossing van sommige van die zaken.
Zijn programma is/was de enige in z'n soort in Nederland. Andere misdaadverslaggevers zijn meestal alleen maar geīnteresseerd in de georganiseerde misdaad.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_101691001
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:48 schreef Jane het volgende:
Jammer dat hij stopt. Niet eens per se vanwege het programma (alhoewel ik best een trouwe kijker ben), maar vooral voor al die mensen waarvoor hij in feite de enige hoop is dat de moord op/verdwijning van hun dierbare ooit nog opgelost wordt. De politie houdt na een tijdje op met het onderzoek en komt dan alleen nog maar in actie als ze de dader kant en klaar aangeleverd krijgen. Door iemand als Peter R. de Vries dus.

Ben het er mee eens dat wat irritante trekjes heeft in z'n manier van presenteren, maar dat vind ik persoonlijk minder belangrijk dan het positieve feit dat hij oude, onopgeloste zaken steeds weer onder de aandacht bracht, onderzoek bleef doen en daardoor ook daadwerkelijk heeft bijgedragen aan de oplossing van sommige van die zaken.
Zijn programma is/was de enige in z'n soort in Nederland. Andere misdaadverslaggevers zijn meestal alleen maar geīnteresseerd in de georganiseerde misdaad.
Helemaal mee eens!
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_101700514
idd heel jammer, het was het enige goede programma van sbs
  donderdag 8 september 2011 @ 09:25:13 #19
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101700546
Jammer
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 8 september 2011 @ 09:29:47 #20
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101700617
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:23 schreef sherezade het volgende:
idd heel jammer, het was het enige goede programma van sbs
Dat was Probleemwijken.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101700963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:29 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Dat was Probleemwijken.
ja of tienermoeders zeker _O-
  donderdag 8 september 2011 @ 09:49:20 #22
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101700974
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:48 schreef sherezade het volgende:

[..]

ja of tienermoeders zeker _O-
...Is dat een programma van SBS? :@
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101701036
Het was er sowieso al nauwelijks meer op eigenlijk... :@ Don't get me wrong, ik ben een liefhebber van het programma, maar ik heb het gevoel dat het er vroegah wekelijks op was, en tegenwoordig is het bij wijze van uitzondering een paar afleveringen in het najaar en een paar in het voorjaar, waarvan vaak dan ook nog een "drieluik" :') Jammer, maar veel was 't al niet meer.
  donderdag 8 september 2011 @ 09:56:12 #24
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_101701111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:49 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

...Is dat een programma van SBS? :@
Dat je je dat nog afvraagt. _O-
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 8 september 2011 @ 10:03:07 #25
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101701260
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:56 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat je je dat nog afvraagt. _O-
Ja ok, het SBS gehalte straalt er wel vanaf. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')