abonnement Unibet Coolblue
pi_122288165
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:12 schreef tinoz het volgende:
Ik wilde eigenlijk vandaag al beginnen aan die toren, maar wilde eerst de laatste repen nog afmaken. Toen stuite ik op een probleempje ,ik moest de kabel voor het watervalletje aansluiten , weg werken en verlengen. Daar had ik een steentje voor nodig , dus ben ik naar mijn ouders gegaan. Moest even helpen met instellen van de telefoon en even TV gekeken naar de Koningin .

Toen ik op mijn oude kamer was kwam ik allemaal dingen van vroeger tegen en ik kreeg een slecht gevoel over men verleden, heb nog wel een beker mee genomen, omdat ik die gewonnen had in mijn betere jaren vóór mijn pubertijd en dat de eerste keer was dat ik iets groots won, dat was de grootste verrassing ooit. Toen ik door mijn CD's van vroeger bladerde , kwamen oude herinneringen weer terug, ik raakte weer helemaal deprie.

Ik was daarmee meteen te laat thuis om aan de toren te werken of de iets.

Heb maar snel een sixspack gehaald, hoop dat ik zo weer mijn verleden weet te vergeten...
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpen ;)
Blijf goed op het positieve focussen: Je hebt iets leuks terug gevonden (beker die je gewonnen had), je ouders even fijn geholpen, je weet dat je veel progress gemaakt hebt en nu op een fijne plek woont waar je vooruit kunt! En dat je de laatste repen al in zicht hebt! want dat lijkt me een leuke klus om te starten, maar zoveel van hetzelfde maken lijkt me niet heel lang leuk en ben je blij als je aan de volgende klus kan starten! *O*

Heb je nu het steentje wel of niet gevonden? Wat voor steentje had je nodig voor je waterval!? Weet je al waar je die waterval wilt gaan plaatsen?

dikke kus! Kop op! Lekker aan de knutsel ;) :*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:19:12 #127
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122302784
Het was een steentje voor een netsnoer mee te verlengen, hij moet de waterval voorzien van stroom, en ik moet hem een stuk omleiden, omdat ik hem anders niet makkelijk aan en uit kan zetten.

Dat was lang zoeken ! Ik heb vast niet de goede naam gebruikt, mijn vader zei dat het inderdaad gewoon "steentje"was, maar kon zo snel niets vinden met die zoek term..

Hoe dan ook , dit is een vergelijkbaar steentje :



Ik heb overigens met mn slimme kop al een aantal repen over het stopcontact heen geplakt :o dus die moeten er eerst af.

Ik heb overigens dus nu de paddenstoelen al met mijn vader geplant .

Owja

De waterval komt in de hoek. Het pompje dat ik heb gekocht , kan tot 1 meter omhoog pompen en zo hoog ga ik het ook proberen. Het water moet via verschillende plateua's naar het pompje terug lopen ..
Save Us From Fashion !
pi_122317180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 16:19 schreef tinoz het volgende:
Het was een steentje voor een netsnoer mee te verlengen, hij moet de waterval voorzien van stroom, en ik moet hem een stuk omleiden, omdat ik hem anders niet makkelijk aan en uit kan zetten.

Dat was lang zoeken ! Ik heb vast niet de goede naam gebruikt, mijn vader zei dat het inderdaad gewoon "steentje"was, maar kon zo snel niets vinden met die zoek term..

Hoe dan ook , dit is een vergelijkbaar steentje :

[ afbeelding ]

Ik heb overigens met mn slimme kop al een aantal repen over het stopcontact heen geplakt :o dus die moeten er eerst af.

Ik heb overigens dus nu de paddenstoelen al met mijn vader geplant .

Owja

De waterval komt in de hoek. Het pompje dat ik heb gekocht , kan tot 1 meter omhoog pompen en zo hoog ga ik het ook proberen. Het water moet via verschillende plateua's naar het pompje terug lopen ..
kroonsteentje.. zeg dat dan :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:28:34 #129
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122321061
owjaa

ik dacht al dat het zoiets was , sorry :P

Ik ben overigens net naar de Hornbach geweest om van mijn laatste centen een machientje te kopen waarmee ik makkelijk figuren kan uit zagen / snijden / branden.

Ik had iets in gedachten als een soort van dremel met een langwerpig zaagblad waarmee ik makkelijk vormen uit kon zagen uit de de losse pols, maar dat hadden ze niet .

Uiteindelijk ben ik met een gloei ding soldeer dinges naar huis gegaan.

15¤ en het heet "een slodeer pistool" CFH E 100
Het ding kan volgens de verpakking tot 300 Graden verwarmd worden en werkt op netstroom.

Zolang ik het ding niet vies maak of beschadig, kan ik het terug brengen als hij niet naar mijn zin werkt, vond ik ook wel een goede deal



[ Bericht 4% gewijzigd door tinoz op 31-01-2013 22:41:39 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:53:07 #130
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122347663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:28 schreef Dottey het volgende:
Nu weet je ondertussen ook wel dat 6-packs niet helpen ;)
Blijf goed op het positieve focussen: Je hebt iets leuks terug gevonden (beker die je gewonnen had), je ouders even fijn geholpen, je weet dat je veel progress gemaakt hebt en nu op een fijne plek woont waar je vooruit kunt! En dat je de laatste repen al in zicht hebt! want dat lijkt me een leuke klus om te starten, maar zoveel van hetzelfde maken lijkt me niet heel lang leuk en ben je blij als je aan de volgende klus kan starten! *O*

Heb je nu het steentje wel of niet gevonden? Wat voor steentje had je nodig voor je waterval!? Weet je al waar je die waterval wilt gaan plaatsen?

dikke kus! Kop op! Lekker aan de knutsel ;) :*
Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.

Wat nog is , zijn eigenlijk 3 dingen :

1) ik kan mijn verleden niet makkelijk achter me laten, en baal om de fouten die ik gemaakt heb, en heb het gevoel dat mensen me daarop zullen beoordelen op een slechte dag

2) mijn grote doel : een idealistisch netwerk opzetten, loopt kei traag. sommige projecten heb ik 3 keer over moeten laten doen ( ook telkens door andere programmeurs ), en het is nog niet af. Ook nu zit ik weer te wachten op een programmeur die "privé dingen" heeft en dus na een aantal weken nog niet eens begonnen is aan het project dat hij heeft aangenomen.

3) het lijkt erop dat ik een soort van "writersblock" heb ofzo.... Ik werk aan de leuke dingen van de website ; de manier hoe het moet werken heb ik helemaal uitgeschreven met wat hulp, en ik ben dus met wat grafische dingetjes bezig ( DIG / filmpje bewerken ) Maar het schrijven van de artikeltjes wil al lang niet meer. Sterker nog , ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tekst gemaakt heb !

PS: bedankt voor de kus en de positieve energie ! :o
Save Us From Fashion !
pi_122350395
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:53 schreef tinoz het volgende:

[..]

Wat meer het probleem is ( is misschien beter voor R&P ) is dat het nu beter gaat met me ; ik heb maanden iedere avond me ellendig gevoeld, ik ben toen vaak maar gaan stappen , want na een paar pintjes, vergeet ik dat allemaal.

Wat nog is , zijn eigenlijk 3 dingen :

1) ik kan mijn verleden niet makkelijk achter me laten, en baal om de fouten die ik gemaakt heb, en heb het gevoel dat mensen me daarop zullen beoordelen op een slechte dag

2) mijn grote doel : een idealistisch netwerk opzetten, loopt kei traag. sommige projecten heb ik 3 keer over moeten laten doen ( ook telkens door andere programmeurs ), en het is nog niet af. Ook nu zit ik weer te wachten op een programmeur die "privé dingen" heeft en dus na een aantal weken nog niet eens begonnen is aan het project dat hij heeft aangenomen.

3) het lijkt erop dat ik een soort van "writersblock" heb ofzo.... Ik werk aan de leuke dingen van de website ; de manier hoe het moet werken heb ik helemaal uitgeschreven met wat hulp, en ik ben dus met wat grafische dingetjes bezig ( DIG / filmpje bewerken ) Maar het schrijven van de artikeltjes wil al lang niet meer. Sterker nog , ik kan me niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een tekst gemaakt heb !

PS: bedankt voor de kus en de positieve energie ! :o
1. Veel mensen worstelen met probleempjes van vroeger. Dat je werkt aan jezelf maakt je al mooi! Laat ze maar lekker denken, vaak zijn de mensen die er niet toe doen of niet belangrijk zijn in je leven een oordeel klaar hebben.. . Het is niet aan hen om te oordelen ^^.
Makkelijk gezegd... loslaten :P worstel er ook mee hoor ^^. maar zo proberen te denken scheelt al een hoop drama en kopzorgen.

2. wat voor netwerk?

3. Als je met veel randzaken bezig bent ipv alleen schrijven komt het vanzelf wel weer op gang. Inspiratie zit niet in een doosje, dat moet je opzoeken, onderzoeken en de ruimte geven om er weer te komen. Als je alleen maar zou schrijven komt de rest ook nooi aan de beurt. Als je straks wat klaar hebt en er dingen afgestreept kunnen worden die gereed zijn krijg je vanzelf weer meer plek om de vingers te knakken en er lekker op los te typen!! *O* :*

p.s. anytime :* positieve gedachtes en woorden knuffels en dikke kussen horen gedeeld te worden ;)

Heb je al iets aan de waterval kunnen doen? Denken waar je die gaat plaatsen enzo?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zaterdag 2 februari 2013 @ 17:57:22 #132
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122384514
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:14 schreef Dottey het volgende:


Heb je al iets aan de waterval kunnen doen? Denken waar je die gaat plaatsen enzo?
Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !
Save Us From Fashion !
pi_122426725
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:57 schreef tinoz het volgende:

[..]

Ben er nog niet aan toe gekomen. Ik kan je wel al vertellen dat het de bedoeling is dat het moet "zigzaggen" van plateau naar plateau tot het beneden weer in het bakje met het pompje komt !
Leuk.. ga je dat er een beetje infreezen/gutsen in die platen?
Heb je eigenlijk iets van een ruwe tekening van waar wat gaat komen of doe je alles opzicht en zie je het gaande weg wel?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 4 februari 2013 @ 14:45:17 #134
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122464109
mijn plan is om een soort van overtjes aan te leggen waartussen het water dan komt te lopen. Ik heb nog geen tekening of iets dergelijks, maar wel een idee in mijn hoofd
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:26:52 #135
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122558082
dat had "oevertjes"moeten zijn :@

Maaruh , hier even een voorbeeldje van de plakjes waarmee ik een toren wil maken..



De bedoeling is dat ik 1 voorbeeld plak maak, en dan leg ik die weer op het floormate, en trek ik het figuur om, ik heb besloten om plakken van 2Cm te nemen, en een aantal van de schijven, kleiner en groter te doen, zodat de toren wat breder is van onder, in het midden mooi ietsje smaller , en weer wat breder wordt naar de bovenkant om er dan een soort van platdak met torentje op te zetten...

Ik heb nog geen idee hoe ik het spits dak ga doen, met papier zou makkelijk zijn maar dat lijkt me niet mooi ...

[ Bericht 3% gewijzigd door tinoz op 06-02-2013 17:48:44 ]
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:37:39 #136
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122560876
Hier weer even een paar voorbeelden ter inspiratie !

Modelbouwe trein

piepschuim toren met trap

Zelfde toren alleen Boven Aanzicht


zelfde toren alleen afgemaakt met kleur en spits torentje met dakpannen

Piepschuimen natuurlijk oogende rots met gaten


[ Bericht 15% gewijzigd door tinoz op 07-02-2013 05:35:42 (Tikfouten) ]
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 18:41:00 #137
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:46:36 #138
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122561193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Dat ziet er ook wel makkelijk uit , maar waarom zou ik die digen kopen als ik van dat floormate materiaal dat ik heb ook bouwsteentjes kan maken ?

Heb jij ervaring met dat bouwpakket dan ?
Save Us From Fashion !
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:41 #139
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122561666
Ik kwam net dit tegen :



Vond het wel kei mooi , maar het is weer boven mijn niveau....
Save Us From Fashion !
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 20:04:32 #140
91830 MaximusTG
pi_122565144
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef lady-wrb het volgende:
en met van die setjes waar je zelf bouwsteentjes mee kan maken?
http://www.goedkoopstespe(...)-brix-huis-bouwenset
Zie dit toevallig.. Maar dat dat nog bestaat! Dat heb ik echt bijna 20 jaar geleden een keer voor sinterklaas gehad. Wel leuk, maar de mal die erbij zit was (toen iig) maar voor een klein aantal steentjes. En ze moeten best lang drogen. Dus dat was een beetje jammer. Duurde veel te lang :p.
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:20:21 #141
151199 tinoz
Alter Reality
pi_122566062
dat wordt m dus niet ...

Die toren met trap , zou die trap er aangemaakt zijn, of zouden ze de trap gewoon tegelijkertijd met de rest hebben uitgesneden ?

Ik vind het overigens gruwelijk irritant dat je tegenwoordig allemaal van die tussen-sites krijgt , hebben die dingen ook al een naam ? Ik klik op een plaatje dat ik vind via Google afbeeldingen zoeken , en dan krijg ik een grijze site , waarna ik moet klikken wat ik wil . Ligt dat aan mij of is dat iets nieuws van Google ?

Doen de plaatjes het overigens bij jullie wel ?

Hier is de site

[ Bericht 54% gewijzigd door tinoz op 06-02-2013 21:51:55 ]
Save Us From Fashion !
  vrijdag 15 maart 2013 @ 18:39:46 #142
151199 tinoz
Alter Reality
pi_124101564
Vandaag voor het eerst het soldeer pistool gebruikt. Ik moet er nog even aan wennen, want hij ging er niet compleet doorheen ; ik deed de helft met het pistool en de rest met een mesje.

iemand hier al ervaring mee ? of het rustig moet, hoelang de trekker inhouden etc ?
Er komt wel een walm vanaf zeg !! pfff , ik hoop dat het rookalarm der niet door af gaat
Save Us From Fashion !
  zaterdag 18 mei 2013 @ 00:50:00 #143
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126662894
quote:
14s.gif Op pic/1706975/1/50#101671035]woensdag 7 september 2011 13:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dude, maak vooral foto's en filmpjes!
Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang :



is voor het wegwerken van de elektrische toestanden.


Hier kan je met een beetje moeite het waterpompje zien, ik ga zo een reep over het stopcontact en stekker doen, en dan maar hopen dat de repen precies goed aansluiten :)

Edit : ik heb de hoogtes van de andere repen aangehouden maar ik kom tóch net niet uit :/ weet nou niet wat ik ga doen , de onderkant is meer werk te veranderen dan de bovenkant denk ik. de repen aanpassen dat ze toch passen is geen echte optie denk ik ... ;(

[ Bericht 6% gewijzigd door tinoz op 18-05-2013 01:14:32 ]
Save Us From Fashion !
pi_126714403
Geweldig idee om een hamsterwereld te bouwen. Maar ik raad je aan dit topic ook te openen op http://forum.dehamster.nl/ Hier vind je ervaren hamsterhouders die met je mee zullen denken over het materiaal dat je gebruikt. Zo is hout voor terrariums bv giftig voor hamsters. Hou er rekening mee dat hamster aan ALLES knagen. Dus kunststof, plastic, papiermache en planten die je er in zet kunnen gevaarlijk zijn.
Succes, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_126714643
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 00:50 schreef tinoz het volgende:

[..]

Okay ! Nu ik bijna niet meer stap en bijna niet drink lijkt alles weer even wat beter te gaan : zie hier de kleine langzame vooruitgang : [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is voor het wegwerken van de elektrische toestanden.
[ afbeelding ]

Hier kan je met een beetje moeite het waterpompje zien, ik ga zo een reep over het stopcontact en stekker doen, en dan maar hopen dat de repen precies goed aansluiten :)

Edit : ik heb de hoogtes van de andere repen aangehouden maar ik kom tóch net niet uit :/ weet nou niet wat ik ga doen , de onderkant is meer werk te veranderen dan de bovenkant denk ik. de repen aanpassen dat ze toch passen is geen echte optie denk ik ... ;(
Gaaf! Creatief zeg, goed bezig!
pi_126719294
Wat leuk zeg! Ik heb ook dwerghamsters gehad en wat grotere, ben erg benieuwd naar hoe het gaat worden! :)
pi_126719689
Voor steviger materiaal zou ik op zoek gaan naar modelbouw baksteentjes 2 aparte linkjes. Zijn wel duur, maar zeker knaagbestendiger dan hout, piepschuim, papier-maché en dergelijke.

En een stekker 'vast' in de wandcontactdoos ben ik niet zo'n liefhebber van, in geval van problemen moet je de stekker er wel uit kunnen halen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 19 mei 2013 @ 16:04:31 #148
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126725061
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
En een stekker 'vast' in de wandcontactdoos ben ik niet zo'n liefhebber van, in geval van problemen moet je de stekker er wel uit kunnen halen.
Die stekker hoeft er toch niet uit als ik hem met dat knopje kan uitzetten ?
Save Us From Fashion !
  zondag 19 mei 2013 @ 20:42:27 #149
151199 tinoz
Alter Reality
pi_126736857
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 13:32 schreef Resistor het volgende:
Voor steviger materiaal zou ik op zoek gaan naar modelbouw baksteentjes 2 aparte linkjes. Zijn wel duur, maar zeker knaagbestendiger dan hout, piepschuim, papier-maché en dergelijke.
* tinoz gebruikt styrofoom en spuit der daarna plamuurspray overheen; dat zou zo hard moeten worden als steen !

Hier even een kleine update :

Ik heb alle repen toch recht weten te krijgen. Hier en daar zeer hard aan moeten duwen dus ik hoop dat dat geen problemen gaat geven wanneer ik de plateaus erin ga schuiven over een tijdje...

de extra dunne reepjes moet ik nog aan beide kanten afwerken maar dat is iets voor morgen :)







[ Bericht 17% gewijzigd door tinoz op 20-05-2013 00:15:35 ]
Save Us From Fashion !
pi_126772595
Mooi hoor! Ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk zal worden!

[ Bericht 93% gewijzigd door CesarMilan op 20-05-2013 20:48:18 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')