abonnement Unibet Coolblue
pi_101620688

© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld? :?

Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...

Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:

• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer?
Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet)
• Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.

Handige links:

Midomi
Musipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!)
Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly, RacerDKB & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N

• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost d.m.v. de knop 'open nieuw deel'. Een lief modje zal hem weer sticky maken.

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door krioro op 15-09-2011 16:20:21 ]
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_101620714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 00:52 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Ik zoek zo'n nummer wat nu best wel bekend is. Ik heb em al meerdere malen op 538 gehoord.

Beetje avicii achtig
Deze misschien?

Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_101621029
En sticky.
full stops and exclamation marks
pi_101622490
quote:
Nee, hij is niet van avicii zelf.
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_101643816
Hey,

Wie kan mij helpen? :?
Ik zoek voor iemand anders de pianomuziek uit deze TLC-promo:


Deze week wordt deze muziek ook in een RTL promo gebruikt.

Who knows??
pi_101647604
Hallo, ik ben op zoek naar een nummer dat volgens mij eind jaren 80 - begin jaren 90 veel op de Nederlandse radio te horen was.
Ik weet er maar heel weinig van... Het is italiaans of spaans gezongen (volgens mij italiaans) door een man en wat me er van bij is gebleven is dat het heel zachtaardig klinkt en de zang heeft een heel mooie en herkenbare melodie.
De zanger klinkt, voor zover ik het me kan herinneren, nogal zoals Eros Ramazotti maar volgens mij is hem dat niet. Het was geen stevige rock; geen elektrische gitaar of harde drum of wat dan ook.
Erg vaag, I know :'( ... Iemand enig idee?

In de zanglijn klinkt het ook alsof er iets als 'oohoooh' aan het eind van een maat wordt gezongen...
pi_101648395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:48 schreef TUFKAL het volgende:
Hey,

Wie kan mij helpen? :?
Ik zoek voor iemand anders de pianomuziek uit deze TLC-promo:


Deze week wordt deze muziek ook in een RTL promo gebruikt.

Who knows??
Klinkt echt als iets van Snow Patrol, ik zoek even verder.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:26:30 #8
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_101649542
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Aukje83 het volgende:
Hallo, ik ben op zoek naar een nummer dat volgens mij eind jaren 80 - begin jaren 90 veel op de Nederlandse radio te horen was.
Ik weet er maar heel weinig van... Het is italiaans of spaans gezongen (volgens mij italiaans) door een man en wat me er van bij is gebleven is dat het heel zachtaardig klinkt en de zang heeft een heel mooie en herkenbare melodie.
De zanger klinkt, voor zover ik het me kan herinneren, nogal zoals Eros Ramazotti maar volgens mij is hem dat niet. Het was geen stevige rock; geen elektrische gitaar of harde drum of wat dan ook.
Erg vaag, I know :'( ... Iemand enig idee?

In de zanglijn klinkt het ook alsof er iets als 'oohoooh' aan het eind van een maat wordt gezongen...
Dat moet wel bijna Eros zijn... Weet je zeker dat het geen Eros Ramazotti is?

Het klinkt als zijn Se Bastasse Una Canzone....
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_101649790
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:26 schreef Roland1000 het volgende:

[..]

Dat moet wel bijna Eros zijn... Weet je zeker dat het geen Eros Ramazotti is?

Het klinkt als zijn Se Bastasse Una Canzone....
Nee zeker niet!

Het is niet echt zo'n soort aangezette ballade en het is ook niet zo heel typische popmuziek. Je moet meer denken in de richting van More Than Words (van Extreme) maar dan mediterraner en wat melancholischer.
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:33:00 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101649910
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

Nee zeker niet!

Het is niet echt zo'n soort aangezette ballade en het is ook niet zo heel typische popmuziek. Je moet meer denken in de richting van More Than Words (van Extreme) maar dan mediterraner en wat melancholischer.
Zoiets?
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:34:06 #11
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_101649968
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

Nee zeker niet!

Het is niet echt zo'n soort aangezette ballade en het is ook niet zo heel typische popmuziek.
Ok gokje:
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_101650192
Allebei hierboven zijn het niet :'(

Ze zijn allebei ook niet echt in de richting eerlijk gezegd :P Maar ja ik weet er ook maar zo weinig van sorry :'(

Nee het is een nummer met iets meer tempo en 'groove' dan Max van Paolo Conte.

De zang klinkt ook redelijk jong, heel andere inborst dan Zucchero, het is geen klassieke zang.
  ESF Reporter dinsdag 6 september 2011 @ 21:38:11 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_101650346
quote:
Ook niet, het nummer dat ik bedoel heeft een veel sterker aanwezige (haast overheersende) melodie. Ook is er veel minder productie (achtergrond zang e.d.), het klinkt veel minimaler zeg maar.

De zanger heeft ook niet zo een bepaald zachte stem, het lijkt wel enigszins op de stem van Eros Ramazotti qua intonatie (maar verder niet vergelijkbaar).
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:44:43 #15
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_101650589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:40 schreef Aukje83 het volgende:

[..]

Ook niet, het nummer dat ik bedoel heeft een veel sterker aanwezige (haast overheersende) melodie. Ook is er veel minder productie (achtergrond zang e.d.), het klinkt veel minimaler zeg maar.

De zanger heeft ook niet zo een bepaald zachte stem, het lijkt wel enigszins op de stem van Eros Ramazotti qua intonatie (maar verder niet vergelijkbaar).
Nog een gokje (spaans dan maar):
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
  ESF Reporter dinsdag 6 september 2011 @ 21:47:44 #16
87554 Cee
Welluk?
pi_101650790
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:44 schreef Roland1000 het volgende:

[..]

Nog een gokje (spaans dan maar):
Die wilde ik ook al voorstellen aan Aukje83 maar kon niet op de titel komen, zat 'm al op Soundhound in te neuriën. :D
Nou, Aukje83, zeg maar ja. :P
pi_101650883
Holy shit dat is hem idd _O-

Nooit gedacht dat ik hem dit jaar nog zou vinden :')

Hartelijk dank mensen! (especially Roland O+ )
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:52:16 #18
303136 Roland1000
Google is your best friend!
pi_101651073
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:49 schreef Aukje83 het volgende:
Holy shit dat is hem idd _O-

Nooit gedacht dat ik hem dit jaar nog zou vinden :')

Hartelijk dank mensen! (especially Roland O+ )
:@ Heel graag gedaan! En terwijl Cee aan het neuriën was, heb ik snel even de lijsten uit de jaren 90 doorgespit, en niet geheel toevallig was het hetzelfde jaar als Extreme met More than words: 1991.

^O^
Van het concert des levens, krijgt niemand een program.
pi_101651286
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:52 schreef Roland1000 het volgende:

[..]

:@ Heel graag gedaan! En terwijl Cee aan het neuriën was, heb ik snel even de lijsten uit de jaren 90 doorgespit, en niet geheel toevallig was het hetzelfde jaar als Extreme met More than words: 1991.

^O^
Haha kleine wereld soms :P

Wel respect ervoor dat je met mijn (hooguit) matige tips dit zo snel wist te vinden :D
pi_101654674
Ik zoek: Nummer wat ook om de 10 min bijna op 538 is word "gezongen" door een vrouw
En in refrein zingt ze iets van fire away fire away of fly away fly away
...
  dinsdag 6 september 2011 @ 23:38:02 #21
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_101657752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:43 schreef afro het volgende:
Ik zoek: Nummer wat ook om de 10 min bijna op 538 is word "gezongen" door een vrouw
En in refrein zingt ze iets van fire away fire away of fly away fly away
David guetta ft sia - fire away?
pi_101657970
Adele - fire to the rain?
pi_101658091
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:43 schreef afro het volgende:
Ik zoek: Nummer wat ook om de 10 min bijna op 538 is word "gezongen" door een vrouw
En in refrein zingt ze iets van fire away fire away of fly away fly away
pi_101658421
Ik zoek zelf nog een nummer. Ik herinner mij vaag een videoclip van +10 jaar geleden waarin je kinderen (negertjes) zag voetballen op een zandveld, onder een zwaar zomers nummer. Het was volgens mij een zomerhit tijdens een van de WK/EK's.

Ik dacht zelf dat het deze was, maar deze clip is heel anders? :?


Was die clip aangepast voor het voetbal of zoek ik een ander nummer?
  woensdag 7 september 2011 @ 00:02:31 #25
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_101658869
Bestaat er eigenlijk een instrumental van Crystal Waters - Gypsy Woman (She's Homeless) op Youtube?
The Most Incredible, Baby
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')