abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:11:02 #126
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114961943
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Standaard zat deze erop.
[ afbeelding ]
De TRAS 1000B is in principe een goede AOP met een demping van 0,5 dB. Het nadeel is de IEC-aansluiting waardoor je meer contactverlies hebt. Je zou eventueel een TRIS102A kunnen proberen met een demping van 0,4 dB met aan beide kanten F-connectoren. TRIS102B is F-connector naar IEC, welke ik heb en naar tevredenheid werkt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114962334
Ik zou me niet druk maken over een AOP.

Feitelijk is dat slechts (zoals de naam al zegt) niet meer of minder dan een Abonnee Overname Punt. Oftewel, ergens moet die onhandige groene kutkabel omgezet worden in een voor een consument handige aansluiting.

Heeft verder niets met storing van doen, want een filter zit er niet in.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:28:25 #128
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114962983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik zou me niet druk maken over een AOP.

Feitelijk is dat slechts (zoals de naam al zegt) niet meer of minder dan een Abonnee Overname Punt. Oftewel, ergens moet die onhandige groene kutkabel omgezet worden in een voor een consument handige aansluiting.

Heeft verder niets met storing van doen, want een filter zit er niet in.
Je hebt de plank compleet misgeslagen. Er zit wel degelijk een filter in om de ongebruikte frequenties eruit te filteren. 50Hz mantelstroom veroorzaakt door aangesloten apparatuur is veruit het beruchtste. Een moderne AOP heeft zelfs galvanische scheiding om mantelstroom naar het kabelnetwerk te voorkomen.

Als ze erachter komen staan ze voor je deur. En als je niet thuis bent gaat de kabel eraf. De volgende werkdag mag je bellen voor een afspraak. En je hebt geen recht op compensatie, lees de algemene voorwaarden maar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114964060
quote:
4s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:28 schreef ACT-F het volgende:
Je hebt de plank compleet misgeslagen. Er zit wel degelijk een filter in om de ongebruikte frequenties eruit te filteren. 50Hz mantelstroom veroorzaakt door aangesloten apparatuur is veruit het beruchtste. Een moderne AOP heeft zelfs galvanische scheiding om mantelstroom naar het kabelnetwerk te voorkomen.
Daar kan ik me inderdaad (technisch gezien) wel iets bij voorstellen. Ik dacht zelf eigenlijk meer aan HF storingen. En met een demping van 0.4dB over heel de bandbreedte kan er wat betreft eigenlijk geen filter inzitten.

quote:
Als ze erachter komen staan ze voor je deur. En als je niet thuis bent gaat de kabel eraf. De volgende werkdag mag je bellen voor een afspraak. En je hebt geen recht op compensatie, lees de algemene voorwaarden maar.
In dat geval zit natuurlijk allang het AOP weer op zijn plek als ze komen. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:05:34 #130
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114965253
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Daar kan ik me inderdaad (technisch gezien) wel iets bij voorstellen. Ik dacht zelf eigenlijk meer aan HF storingen. En met een demping van 0.4dB over heel de bandbreedte kan er wat betreft eigenlijk geen filter inzitten.
Die 0,4 dB is zelfs met dubbele galvanische scheiding. En daarover gesproken, zo'n AOP beschermt je dus ook tegen indirecte blikseminslag vanuit het kabelnetwerk, mits de aardedraad gebruikt is.

quote:
In dat geval zit natuurlijk allang het AOP weer op zijn plek als ze komen. :+
Ondertussen wel enkele dagen zonder kabel gezeten. En als er weer een storing is omdat je de AOP ertussen uit gehaald hebt ben jij de eerste verdachte.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114970358
quote:
3s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:05 schreef ACT-F het volgende:
Die 0,4 dB is zelfs met dubbele galvanische scheiding. En daarover gesproken, zo'n AOP beschermt je dus ook tegen indirecte blikseminslag vanuit het kabelnetwerk, mits de aardedraad gebruikt is.
Aangezien 50Hz een teringeind uit de buurt ligt van het gangbare frequentiebereik van de CAI is die 0,4dB 'doorlaatdemping' makkelijk te bereiken. Maar met blikseminslag heeft dat geen fuck te maken. Dan heb je namelijk het liefst een demping van googletriljoenbiljoenmiljardmiljoen DB.

quote:
Ondertussen wel enkele dagen zonder kabel gezeten. En als er weer een storing is omdat je de AOP ertussen uit gehaald hebt ben jij de eerste verdachte.
Mja, en? Ik kan me overigens niet voorstellen dat er in de verdeelkasten geen filters zijn opgenomen. Je bent als leverancier niet goed bij je hoofd als je dat aan de willekeur van de bewoners overlaat.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114972686
zijn er ook aop punten die in een 50 mm inbouwdoos passen, en ik begrijp dat het geen probleem is als er ook een afnamepunt komt.
maar bij deze situatie moet er een blindplaat komen en de kabel moet doorlopen naar een andere locatie.

of mag ik het ook zo maken dat ik een nette F connector aan de groene kabel knijp en daar de kabel verleng tot de meterkast en dan aop plaatsen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 1 augustus 2012 @ 23:37:11 #133
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_114974505
Ik denk dat ik hier maar eens een apart topic over open, want we zijn finale off-topic en er valt een hoop bij te spijkeren over het nut en noodzaak van een AOP.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_114974927
quote:
15s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:37 schreef ACT-F het volgende:
Ik denk dat ik hier maar eens een apart topic over open, want we zijn finale off-topic en er valt een hoop bij te spijkeren over het nut en noodzaak van een AOP.
Doe dat. Ik ben bijvoorbeeld met name geinteresseerd in je blikseminslag-beveiligingsclaim. En een ander wellicht in een ander aspect.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114983700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 18:25 schreef densmee het volgende:

[..]

ach ja je hebt niks te klagen wij hebben maar 3 groepen, waaronder de halve benedenverdieping plus werkplaats op 1 groep zit, helft woonkamer groep 2, boven groep 3.
en dat is dan een redelijk groot 2 onder 1 kap huis
Geen aparte groep voor je oven? Of heb je een gas oven? Want dat was de vierde groep. En wij hebben zeker geen klein huis! (vrijstaand).

Toen de nieuwe meterkast geplaatst was, waren er in eerste instantie 6 groepen geplaatst. Ik weet even alleen niet hoeveel we er nu hebben...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 13:35:02 #136
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_114993741


Ééntje uit de jaren tachtig, in mijn knusse huurwoning. :P
Drie mooie groepen, waarvan alleen de groene achter de aardlek zitten, de wasmachine groep is degene die er niet achter zit. Mooie smeltpatroontjes, en verder is er weinig bijzonders. ;)

De groene kabel van Ziggo gaat nu direct mijn kabelversterker in, maar gezien de hele AOP discussie hierboven, denk ik toch dat ik nog even een TRIS-102AEN ga halen en het allemaal even netjes in orde maak. :)
pi_114999202
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 07:53 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Geen aparte groep voor je oven? Of heb je een gas oven? Want dat was de vierde groep. En wij hebben zeker geen klein huis! (vrijstaand).

Toen de nieuwe meterkast geplaatst was, waren er in eerste instantie 6 groepen geplaatst. Ik weet even alleen niet hoeveel we er nu hebben...
nee we hebben nog een krachtstroom groep 25 ampere en daar zit kookplaat+ oven op
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_115002574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:21 schreef densmee het volgende:

[..]

nee we hebben nog een krachtstroom groep 25 ampere en daar zit kookplaat+ oven op
Zie, dan had je het beter dan wij, want wij hadden maar 1x 25A groep die binnen kwam en daar gesplitst werd in die 4 groepen.
pi_115004289
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:16 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Zie, dan had je het beter dan wij, want wij hadden maar 1x 25A groep die binnen kwam en daar gesplitst werd in die 4 groepen.
voor de werkplaats hebben wij voornamelijk de krachtstroom nodig
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_115036962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 16:46 schreef densmee het volgende:

[..]

voor de werkplaats hebben wij voornamelijk de krachtstroom nodig
Ik weet nu hoe hij zat. 1 groep voor de oven, 1 groep voor de wasmachine en 2 groepen voor de rest van het huis (inclusief garage). En we hadden ook een stopcontact die op twee groepen zat...
  maandag 6 augustus 2012 @ 10:46:46 #141
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115176559
Historisch scheefgegroeid....

Dit krijg je als er in de loop der jaren wat veranderd wordt.







en dat kabeltje gaat van daar naar uhhhhhh... welk kabeltje had ik nou ook alweer.....



Alle wijzigingen zijn gedaan door erkende installateurs (veiligheidseisen van het werk)


dus plaats je eerst een groepenkast in een werkruimte, en plaats je er later een keuken in...


en omdat een gedeelte van de installatie buiten gebruik is gesteld draai je de zekeringen eruit en vervangt de kapotte glaasjes van de smeltpatroonhouder niet.... Waarom zou je ook, er staat maar 230 V op de rails in die kast...

Het motto binnen het bedrijf:
Er mag alleen door gecertificeerde en erkende bedrijven aan de installaties gewerkt worden, die weten hoe het moet _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Wandtegeltje op 06-08-2012 11:03:34 ]
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:50:12 #142
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115186540
Mijn handen jeuken om die kast onder handen te nemen :D
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_115187210
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:50 schreef ACT-F het volgende:
Mijn handen jeuken om die kast onder handen te nemen :D
Ik zou er niet bij in de buurt durven komen...
pi_115188298
Wat voor een bedrijf is dit eigenlijk ?
pi_115188572
Heeft iemand nog interesse in foto`s van een MCC ruimte (motor control centre) op een offshore gasproductie platform ?
Of van (aardgas)gasgeneratoren (caterpillar 12 cilinder) voor de energieopwekking.
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:06:49 #146
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115209719
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ik zou er niet bij in de buurt durven komen...
Afgezien van het feit dat het rommelig is ziet het nog redelijk schoon uit. Wat dacht je van die meterkasten met verroeste gietijzeren kasten, overal spinnenwebben en vocht wat aan alle kanten langs sijpelt :Y)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 22:36:01 #147
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115212052
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 10:46 schreef Wandtegeltje het volgende:
Historisch scheefgegroeid....

Dit krijg je als er in de loop der jaren wat veranderd wordt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en dat kabeltje gaat van daar naar uhhhhhh... welk kabeltje had ik nou ook alweer.....

[ afbeelding ]

Alle wijzigingen zijn gedaan door erkende installateurs (veiligheidseisen van het werk)

[ afbeelding ]
dus plaats je eerst een groepenkast in een werkruimte, en plaats je er later een keuken in...

[ afbeelding ]
en omdat een gedeelte van de installatie buiten gebruik is gesteld draai je de zekeringen eruit en vervangt de kapotte glaasjes van de smeltpatroonhouder niet.... Waarom zou je ook, er staat maar 230 V op de rails in die kast...

Het motto binnen het bedrijf:
Er mag alleen door gecertificeerde en erkende bedrijven aan de installaties gewerkt worden, die weten hoe het moet _O-
Nou, die geweldig mooi geïnstalleerde telecominstallatie maakt ook een hoop kapot; vooral kabels die veelste lang zijn vooral niet op lengte knippen voordat men ze aansluit.

Maar idd. historisch scheefgegroeid; in de loop van de tijd komt er van alles bij en worden er van allerlei kastjes met groepen erbij aan gezet. Er is vast ook geen duidelijke groepenverklaring aanwezig ? Dat men nog weet wat wat is ? Die rooie zekeringhouder zal wel iets van de inbraak of brandmeld/ontruimingscentrale zijn ?

Het is geen nette installatie; maar het is ook niet direct een gevaarlijk geïnstalleerd iets :)

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 15:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Heeft iemand nog interesse in foto`s van een MCC ruimte (motor control centre) op een offshore gasproductie platform ?
Of van (aardgas)gasgeneratoren (caterpillar 12 cilinder) voor de energieopwekking.
Die mag je gerust hier tonen hoor :) ben wel nieuwsgierig naar die mcc's :P
  maandag 6 augustus 2012 @ 22:41:29 #148
372316 Wandtegeltje
Gebruiksaanwijzing (PDF)
pi_115212371
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nou, die geweldig mooi geïnstalleerde telecominstallatie maakt ook een hoop kapot; vooral kabels die veelste lang zijn vooral niet op lengte knippen voordat men ze aansluit.

Maar idd. historisch scheefgegroeid; in de loop van de tijd komt er van alles bij en worden er van allerlei kastjes met groepen erbij aan gezet. Er is vast ook geen duidelijke groepenverklaring aanwezig ? Dat men nog weet wat wat is ? Die rooie zekeringhouder zal wel iets van de inbraak of brandmeld/ontruimingscentrale zijn ?

Het is geen nette installatie; maar het is ook niet direct een gevaarlijk geïnstalleerd iets :)

[..]

Die mag je gerust hier tonen hoor :) ben wel nieuwsgierig naar die mcc's :P
Dat WAS van de inbraakbeveiliging, maar nu niet meer.
Maar niemand durft er aan te komen omdat hij rood is en hij is nu loos _O-

Ge groepenverklaring ziet er hetzelfde uit als de meterkast, met doorhalingen, met de hand erbij geschreven en soms vergeten te wijzigen 8)7

Telecomkastjes zijn gedeeltelijk ook niet meer in gebruik, is van de oude telefooninstallatie.
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:13:14 #149
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115214846
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:41 schreef Wandtegeltje het volgende:

[..]

Dat WAS van de inbraakbeveiliging, maar nu niet meer.
Maar niemand durft er aan te komen omdat hij rood is en hij is nu loos _O-

Ge groepenverklaring ziet er hetzelfde uit als de meterkast, met doorhalingen, met de hand erbij geschreven en soms vergeten te wijzigen 8)7

Telecomkastjes zijn gedeeltelijk ook niet meer in gebruik, is van de oude telefooninstallatie.
Kennelijk hebben ze geen behoefte om de boel te verbeteren omdat het gebouw bijna afgeschreven is of zo?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator maandag 6 augustus 2012 @ 23:20:42 #150
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_115215463
quote:
5s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Kennelijk hebben ze geen behoefte om de boel te verbeteren omdat het gebouw bijna afgeschreven is of zo?
Verbeteren of vervangen kost vaak veel geld; iets wat veel bedrijven niet doen.
Pas als er weer een keer uitbreidingen gedaan moeten worden vanwege nieuwe machines of ruimten oid. gaat men pas investeren in zo'n verdeelkast.

Het werkt toch zo ook goed ? Wordt er dan toch gedacht :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')