quote:
Op dinsdag 15 november 2011 15:37 schreef simmu het volgende:wij krijgen komend jaar ook de keuze
er is hier een christelijke en een openbare. naar wat ik tot nu toe van de andere moeders begrijp is er niet heel veel verschil. de christelijke is wat meer gericht op orde & regelmaat, de openbare is wat losser en vrijer zeg maar. ik had zo gedacht om in januari of februari langs te gaan. zo werkt dat hier
@sturen mbt voortgezet onderwijs: hier houden we het eenvoudig. ze mogen zelf kiezen, maar een vervolgopleiding + diploma is verplicht.
dus als er eentje kapper wil worden bij een iq van 150 is ons dat best, mits het kind in kwestie dan wel netjes de kappersschool afrondt. ik heb te vaak gezien hoe ellendig het kan eindigen met een 20jarige die het verkloot na zn vmbo. daar beginnen we niet aan, daar zijn we dan weer heul streng. en ja. dat zal wellicht conflict opleveren. tsja. dat zij dan maar zo
dit vind ik dat weer iets wat ik niet zou doen
En ik ben blij dat het van mijn ouders niet moest.
Ik zelf heb de hbo-v gedaan (3,5 jaa lang

), maar door bepaalde factoren uiteindelijk niet afgemaakt, Ik hoef in principe alleen nog mijn laatste jaar en dan heb ik mijn diploma. Wat is dat jaartje nou zou je denken, nou voor mij een hoop stress die het me neit waard is.
Tuurlijk heeft het een hoop geld gekocht en kost het me nog steeds (studieschuld). Ik ben blij dat ik mn ouders niet hoef terug te betalen ervoor.
En ik denk dat zij blij zijn dat ik nu wel goed in me vel zit.
Oh en scholen, ik ben geneigd te kiezen voor de dichtsbijzijnde school. Hier in t dorp heb je niet heel veel keus, je heb bijvoorbeeld wel Dalton, maar dat is vrij nieuw nog op die school en ik vond op andere scholen dat dat ook terugkomt. Plus dat die school een stuk verder weg is dan andere scholen. Ik vind het ook fijn dat hij alleen naar school kan straks. Andere onderwijssoorten hebben ze hier niet. Mn nichtje gaat naar die school dus heb mooi 2 jaar om te kijken hoe die school bevalt

Oh en leren leren vind ik wel belangrijk. Gelukkig heeft Floris een vader die wel moest leren

Want ik ben niet t beste voorbeeld wat dat betreft. Tot 5 vwo heb ik eigenlijk amper wat te hoeven doen, en toen bleef ik zitten en ging ik naar de havo, waar ik dus ook weinig hoefde te doen voor mn examen.
Had achteraf wel gewild dat ik meer inzet had en meer uitgedaagd werd door school, maar ja das achteraf he