pi_101563714
registreer om deze reclame te verbergen
Precies. En dat soort zadelpendragers zijn niet al te stabiel. Na 1000km wil je geen gezwabber aan je fiets hebben.
pi_101567785
Net het hele verhaal van Ivo gelezen. Erg leuk, mede dankzij de foto's ;) Chapeau voor de prestatie!! _O_ Hoewel ik het mezelf de komende 10 jaar niet zie doen kan ik me de aantrekkingskracht van zo'n monstertocht wel voorstellen. Doen er eigenlijk veel jonge mensen, zeg twintigers, aan mee?

En rijden er ook mensen op crossfietsen? Die hebben ook vaak nokjes voor bagagedragers en spatborden en een iets comfortabeler zit dan een racefiets. En genoeg clearance bij de remmen voor 28mm +wat er door regen aan je banden plakt. Comfort heeft natuurlijk prioriteit bij zo'n tocht.
- verwijderd door admin - senk joe!
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:02:20 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101568005
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 20:59 schreef eentwee het volgende:
Net het hele verhaal van Ivo gelezen. Erg leuk, mede dankzij de foto's ;) Chapeau voor de prestatie!! _O_ Hoewel ik het mezelf de komende 10 jaar niet zie doen kan ik me de aantrekkingskracht van zo'n monstertocht wel voorstellen. Doen er eigenlijk veel jonge mensen, zeg twintigers, aan mee?
Ik denk dat die juist snel uitvallen. Harder willen fietsen dan de ouwe rotten en het te licht opvatten.
Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef liesje1979 het volgende:
Als ik groot ben ga ik met Kanovinnie trouwen.
pi_101568399
Zelf dit weekend twee ritjes gemaakt. Gisteren met Knut richting Oosterbeek. Omdat ik herstellende ben van een verkoudheid was een kleine 120km wel genoeg, merkte aan hartslag en vermoeide benen dat het lichaam niet echt optimaal kon presteren. Knut heeft denk ik ruim 150km gereden? Een mooie afstand want het was door de warmte zwaarder dan normaal. Welke afstand ga je volgende week ook alweer rijden in Nijmegen?
Vandaag was het na de buien heerlijk verfrissend. Nog even ruim 70km gereden alvorens op de bank te ploffen voor de Vuelta. :)
pi_101568486
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat die juist snel uitvallen. Harder willen fietsen dan de ouwe rotten en het te licht opvatten.
Ja precies, het lijkt erop dat je een bepaalde ervaring en taaiheid moet hebben die je misschien nog niet hebt op jonge leeftijd. Maar het kan ook zijn dat de jeugd gewoon niet geïnteresseerd is in zulke enduranceritten maar vooral in goud bij de Marmotte ;) Ivo weet vast 't antwoord.
pi_101568905
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:08 schreef eentwee het volgende:
Zelf dit weekend twee ritjes gemaakt. Gisteren met Knut richting Oosterbeek. Omdat ik herstellende ben van een verkoudheid was een kleine 120km wel genoeg, merkte aan hartslag en vermoeide benen dat het lichaam niet echt optimaal kon presteren. Knut heeft denk ik ruim 150km gereden? Een mooie afstand want het was door de warmte zwaarder dan normaal. Welke afstand ga je volgende week ook alweer rijden in Nijmegen?
Vandaag was het na de buien heerlijk verfrissend. Nog even ruim 70km gereden alvorens op de bank te ploffen voor de Vuelta. :)
Ik zat net onder de 150. 149.8 ofzo. Normaal rijd ik dan nog wel even de straat op en neer voor een mooi rond getal maar dat zat er nu echt niet meer in :P Was flink aan het doodgaan in je wiel die laatste kilometers dus van dat verkoudheidje heb ik iig niks gemerkt :) Bedankt voor de mooie tocht en de nieuwe weggetjes!

Overigens leuk om te zien dat ik m'n lekke banden virus van de laatste weken gewoon doorgeef. Tochtje hiervoor was het raak bij m'n vriendin en nu eentwee gelijk 2 lekke banden... Iemand nog zin om een tochtje met mij te maken?

Afstand in Nijmegen nog even kijken of m'n vriendin ook mee gaat. Zo ja 85 km, anders doe ik denk ik de 145.
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:20:26 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101569065
Oja, banden. Voor het eerst een lekke band gekregen. Mijn groep fietste door omdat ze het te laat doorhadden (fietste achteraan).
Tegen de tijd dat ik mijn fiets weer op orde had zat ik helemaal achter aan het peleton. Daarna heb ik denk ik een kwart van het peleton ingehaald, maar mijn groep, net als een andere bekende, niet meer gezien.

Maar wat een fietsers! 9800 mensen, waarvan zo'n 6000 in 1 lang peleton :D
pi_101569115
Ik twijfel voor aankomende week nog. Of een hardloopwedstrijdje of in Nijmegen meerijden.
Dosis sola venenum facit
2772km gefietst 566km hardgelopen
"Die Einen hör' ich sagen Ich sei der alte nicht mehr. Und wieder Andere sich beklagen Dass ich noch der alte wär'"
  zondag 4 september 2011 @ 21:30:43 #209
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_101569725
Ik geloof dat je duurvermogen ook verbeterd naarmate je ouder wordt...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator zondag 4 september 2011 @ 21:33:02 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101569878
Ik denk dat niet zozeer je duurvermorgen verbeterd, maar dat je minder explosief bezig bent, beter je krachten leert in te delen enzovoorts.
pi_101572379
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik zat net onder de 150. 149.8 ofzo. Normaal rijd ik dan nog wel even de straat op en neer voor een mooi rond getal maar dat zat er nu echt niet meer in :P Was flink aan het doodgaan in je wiel die laatste kilometers dus van dat verkoudheidje heb ik iig niks gemerkt :) Bedankt voor de mooie tocht en de nieuwe weggetjes!

Overigens leuk om te zien dat ik m'n lekke banden virus van de laatste weken gewoon doorgeef. Tochtje hiervoor was het raak bij m'n vriendin en nu eentwee gelijk 2 lekke banden... Iemand nog zin om een tochtje met mij te maken?

Afstand in Nijmegen nog even kijken of m'n vriendin ook mee gaat. Zo ja 85 km, anders doe ik denk ik de 145.
Van dit soort ritten word je sterker :) Merk in het voorjaar ook meestal pas een beetje progressie als ik een paar keer over de 120-130km ga. Die lekke banden waren wel balen ja maar ik denk toch dat 't door het velglint kwam dus in die zin vooral eigen schuld.. bij die zonda wielen liggen de spaakgaten helemaal aan de rand van het velgbed en een beetje speling in het lint zal wel voor verschuivingen hebben gezorgd. Ik ga dat kreng gelijk vervangen en het voorwiel eens goed nakijken ook. Overigens heeft de meerwaarde van een CO2-pompje zich toch ook wel bewezen. Vooral bij een tweede lekke band als je echt geen zin meer hebt in al dat gepomp.. :X
pi_101576905
De meeste mensen debuteren pas rond hun 40ste bij PBP. Ik reed op mijn 43ste mijn 5e PBP. Je kunt dus afwijken van de norm. De afgelopen jaren zijn er steeds meer jongere deelnemers bijgekomen. Toen ik mijn 1e PBP reed was ik gelijk Nederlands recordhouder qua jongste deelname (toen was ik 27). Inmiddels zal dit record rond de 20 liggen. Een forse verlaging.
Met name bij PBP is ervaring ontzettend belangrijk. En parcourskennis.
Een crossframe wordt steeds vaker gebruikt, vooral door gebrek aan goede randonneursframes op de gewone markt (de meesten die er een hebben laten er een bouwen). Spatborden zijn uiterst handig voor zo'n tocht. Een droge kont draagt fors bij tot prettig zitten, ik moet er niet aan denken om een mengsel van water en modder op en in mijn broek te hebben als ik nog 600km moet fietsen. En ergens op zo'n tocht kom je wel een regenbui tegen.
pi_101583214
Zoiets dus ,

6125-0001-N0805.jpg

dan kun je dat combineren met

9162007.jpg
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
  maandag 5 september 2011 @ 09:39:32 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_101583490
Even iets heel anders, na al dat PBP-geouwehoer ;)

Wil eventueel een Tacx kopen voor in de winter. Er zijn verschillende varianten, namelijk de rollenbank, fietstrainer, ergotrainer en vr-trainer. De rollenbank en vr-trainer vallen af om uiteenlopende redenen. Maar wat is nou precies het verschil tussen de ergotrainer en de fietstrainer?

En aangezien Blikchick er ook op gaat fietsen, is het aan te raden om 1 achterwiel te hebben voor de Tacx die je dan verwisselt tussen de fietsen? Of gewoon 1 fiets voor de Tacx die je kunt verstellen?
pi_101583491
Zoiets werkt idd prima. Alleen vraag ik mij af of de huidige generatie carbon frames hierop berekend is. Die worden precies berekend, zodat er geen overtollig carbon op zit. Overtollig voor als je onbeladen rijdt. Een stalen (en veel aluminium) frames hebben meer reserves en kunnen zo'n drager beter aan. Maar uiteindelijk blijft het lapwerk vergeleken met frames met spatbord/bagagedrageroogjes
pi_101583618
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef Blik het volgende:

Wil eventueel een Tacx kopen voor in de winter. Er zijn verschillende varianten, namelijk de rollenbank, fietstrainer, ergotrainer en vr-trainer. De rollenbank en vr-trainer vallen af om uiteenlopende redenen. Maar wat is nou precies het verschil tussen de ergotrainer en de fietstrainer?

En aangezien Blikchick er ook op gaat fietsen, is het aan te raden om 1 achterwiel te hebben voor de Tacx die je dan verwisselt tussen de fietsen? Of gewoon 1 fiets voor de Tacx die je kunt verstellen?
Ik zou daar een goedkoop achterwiel voor gebruiken met een al wat versleten bandje. Je kunt ook zo'n tacx achterband kopen, maar eigenlijk is dat niet nodig
Springbreak - Panama City Florida! - New York City - Chicago - Washington DC - St Louis - Niagara Falls
Juli 2007; Indonesie
Augustus 2009; Thailand
2012.............................
pi_101583632
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef Blik het volgende:

vWil eventueel een Tacx kopen voor in de winter. Er zijn verschillende varianten, namelijk de rollenbank, fietstrainer, ergotrainer en vr-trainer. De rollenbank en vr-trainer vallen af om uiteenlopende redenen. Maar wat is nou precies het verschil tussen de ergotrainer en de fietstrainer?

Volgens mij is het grootste verschil dat de ergotrainer je meer feedback geeft over hartslag en het aantal wattages dat je aan het trappen bent. Maar ik ben geen expert, ik vond het zelf ook al vage begrippen.

Overigens is het verschil tussen de fietstrainers, ergotrainers en vr trainers sowieso al een beetje aan het vervagen. Tegenwoordig kun je vrijwel alle tacx modellen later nog uitbreiden tot VR-trainers.
pi_101583692
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:46 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik zou daar een goedkoop achterwiel voor gebruiken met een al wat versleten bandje. Je kunt ook zo'n tacx achterband kopen, maar eigenlijk is dat niet nodig
Ik dacht dat het juist niet slim was om met versleten achterbanden op een tacx te fietsen omdat je wiel dan veel zal doorslippen? Of heb je hier in de praktijk niet echt last van?
pi_101583841
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik dacht dat het juist niet slim was om met versleten achterbanden op een tacx te fietsen omdat je wiel dan veel zal doorslippen? Of heb je hier in de praktijk niet echt last van?
Heb ik zelf nog nooit last van gehad. Als er nog teveel profiel op de band zit geeft het wel wat rommel want dat rij je er nogal snel af op een tacx
Springbreak - Panama City Florida! - New York City - Chicago - Washington DC - St Louis - Niagara Falls
Juli 2007; Indonesie
Augustus 2009; Thailand
pi_101583857
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Maar uiteindelijk blijft het lapwerk vergeleken met frames met spatbord/bagagedrageroogjes
Als ik rondkijk lijkt het me haast onmogelijk om tegenwoordig een nieuwe stalen tourfiets te kopen, tenzij je er 1 op maat laat maken, klopt dat eigenlijk? Stale frames met oogjes zijn zeldzaam, denk ik?
Carbon lijkt me helemaal niets op lange afstanden, onder alle omstandigheden, of praat ik nu een beetje uit m'n nek?
ESF fan. Vader van een baletdanser. Recreatief wielrenner(ongeschoren), enthousiast vakantiefietser. ABBA en Slayer op dezelfde dag, waarom niet? Dropkick Murphy's. Dichter en Bluesmens.
  maandag 5 september 2011 @ 10:06:28 #221
27167 SuperWeber
pi_101584063
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:

of praat ik nu een beetje uit m'n nek?
Wil je nu echt per sé die bevestiging?
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_101584339
quote:
6s.gif Op maandag 5 september 2011 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wil je nu echt per sé die bevestiging?
:'( :'( :'(
pi_101584558
Zijn er ook randonneurs die met zo'n Bob trailer fietsen Ivo?
pi_101585735
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als ik rondkijk lijkt het me haast onmogelijk om tegenwoordig een nieuwe stalen tourfiets te kopen, tenzij je er 1 op maat laat maken, klopt dat eigenlijk? Stale frames met oogjes zijn zeldzaam, denk ik?
Carbon lijkt me helemaal niets op lange afstanden, onder alle omstandigheden, of praat ik nu een beetje uit m'n nek?
Stalen frames zijn er zeker te krijgen, je moet er alleen naar zoeken. M-gineering heeft er een paar op voorraad. En aan de overkant van de haringvijver zijn ze nog goed te krijgen, ook in confectiemaatje. Kijk maar eens bij SJS cycles, Condor en Dawes (via spacycles). TItanium zie je steeds meer onder randonneurs, Spacycles biedt speciale randonneursframes in Titanium, net zoals Van Nicholas. Vaak alleen niet op de Nederlandse markt te krijgen.
Carbon wordt wel eens gebruikt, ik ben er huiverig voor. Dat breekt en buigt niet als het een keer misgaat. Staal kun je nog met kunst en vliegwerk in orde krijgen om de volgende controle te halen.
pi_101585747
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er ook randonneurs die met zo'n Bob trailer fietsen Ivo?
Eigenlijk alleen een deel van diegenen die op de fiets naar de koers rijden.
pi_101586525
Als je naar die sites kijkt, is Randoneuren in Engeland een stuk populairder dan hier, of lijkt het maar zo? Als ik een Dawes Super Galaxy zie....dat zie ik niet op veel Nederlandsee sites staan zo'n fiets.
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 12:29:10 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101587609
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:39 schreef ultra_ivo het volgende:
Zoiets werkt idd prima. Alleen vraag ik mij af of de huidige generatie carbon frames hierop berekend is. Die worden precies berekend, zodat er geen overtollig carbon op zit. Overtollig voor als je onbeladen rijdt. Een stalen (en veel aluminium) frames hebben meer reserves en kunnen zo'n drager beter aan. Maar uiteindelijk blijft het lapwerk vergeleken met frames met spatbord/bagagedrageroogjes
Met de constructies die ik maak hebben we een bepaalde factor, en een kracht.
Stel dat jij 80 kg weegt, met 10 kg bagage, dan ben je dus 90 kg, dus 900 newton. Dan doen wij die factor er over heen voor de klappen die je maakt, hobbels/kuilen, wat meer bagage. Noem het een factor 3.
Zo word een carbon frame ook gemaakt.

Staal buigt, carbon ook. Maar dat maakt niet uit als het voor dezelfde krachten ontworpen is. Want bij Kracht X gaan allebei de frame's kapot.
pi_101587985
Wat vinden julie hiervan? Persoonlijk probeer ik altijd te drinken op de fiets VOOR ik dorst heb, net als met honger, als je het hebt, is het voor mij vaak te laat om nog bij te drinken/eten, je krijgt gewoon een tik als je wacht tot je lichaam er om gaat vragen...
pi_101588217
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat vinden julie hiervan? Persoonlijk probeer ik altijd te drinken op de fiets VOOR ik dorst heb, net als met honger, als je het hebt, is het voor mij vaak te laat om nog bij te drinken/eten, je krijgt gewoon een tik als je wacht tot je lichaam er om gaat vragen...
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ver , en hoe lang je op de fiets zit

als ik maar 3 tot 4 uurtjes fiets neem ik net zo makkelijk helemaal geen bidon mee.
voor hardlopers die een uurtje lopen lijkt het me ook totaal zinloos om drank mee te nemen

ik merk zelf dat vooral voeding belangerijk is
op patat en vettigheid wil het allemaal een stuk minder als op gezonderekost.
en dan bedoel ik natuurlijk wat je de avond en ochtend vooraf hebt gegeten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 5 september 2011 @ 12:53:32 #230
62913 Blik
The one and Only!
pi_101588263
3 a 4 uur fietsen en dan geen bidon mee... Gekkenwerk. Ik kom dan compleet uitgedroogd thuis
pi_101588290
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:52 schreef dop het volgende:

[..]

[..]

ik denk dat het nogal uitmaakt hoe ver , en hoe lang je op de fiets zit

als ik maar 3 tot 4 uurtjes fiets neem ik net zo makkelijk helemaal geen bidon mee.

??? what the fuck gast?
Juli 2007; Indonesie
Augustus 2009; Thailand
pi_101588337
tja spijt me maar is echt niet zo bizar, je moet natuurlijk vooraf wel drinken en achteraf ook
en bij erg warm weer heb je natuurlijk eerder vocht nodig

[ Bericht 14% gewijzigd door dop op 05-09-2011 13:01:25 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 5 september 2011 @ 13:10:55 #233
145492 CyclingGirl
A girl on a racebike
pi_101588764
Nou afgelopen zaterdag had je het dan niet gered zonder bidon of tussendoor iets te drinken. Wat was het benauwd zeg!

CyclingBoy nog lek en gestoken door een Wesp, die zit nu met een dikke knie. Wel lekker 100km getraind.
Cycling is like a church - many attend, but few understand.
  maandag 5 september 2011 @ 13:47:45 #234
308981 Narcotical
Best in the World
pi_101589913
Ik neem zelfs nog een bidon mee als ik om de hoek een onsje worst ga halen, bij wijze van spreken dan.. ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
The Challenge - Tot streefgewicht: 5.5 kg
  maandag 5 september 2011 @ 13:49:20 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_101589959
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:57 schreef Yankee het volgende:

[..]

Heb ik zelf nog nooit last van gehad. Als er nog teveel profiel op de band zit geeft het wel wat rommel want dat rij je er nogal snel af op een tacx
Continental heeft een band met een speciale "cold-running" compound die nooit te heet wordt. Een klapband op je Tacx is niet echt leuk.......
2013: FRA-MCT-SIN-KUL-PNH-BKK-HKG-ORD-EWR-BUD-OTP-LIN-IST-LHR _ _ _ _ _ _ _ _ _ _?
pi_101590681
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:47 schreef Narcotical het volgende:
Ik neem zelfs nog een bidon mee als ik om de hoek een onsje worst ga halen, bij wijze van spreken dan.. ;)
Ik word door mijn collega's ook wel eens uitgelachen als ik mijn bidon vul voor de 10 km naar huis....

3 tot 4 uur zonder bidon gaat mij echt niet lukken :N
  maandag 5 september 2011 @ 14:19:27 #237
27167 SuperWeber
pi_101590907
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 14:12 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik word door mijn collega's ook wel eens uitgelachen als ik mijn bidon vul voor de 10 km naar huis....

3 tot 4 uur zonder bidon gaat mij echt niet lukken :N
Ik heb gisteren tijdens een rit van 70 km in 2 uur en 5 min 2 bidons van 750 ml leeggedronken. Maar goed, dat was een tempotraininkje, ik kan me voorstellen dat als je minder hard op de pedalen gaat staan, je ook minder vocht verliest en daarom dus ook minder hoeft aan te vullen...
  maandag 5 september 2011 @ 14:25:22 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_101591064
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Continental heeft een band met een speciale "cold-running" compound die nooit te heet wordt. Een klapband op je Tacx is niet echt leuk.......
Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainen
  maandag 5 september 2011 @ 14:27:34 #239
27167 SuperWeber
pi_101591132
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 14:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar het is dus wel verstandig om een standaard Tacx-achterwiel te hebben, die je er dan insteekt als je gaat trainen. Een fiets is namelijk geen optie aangezien mijn vriendin ook wilt trainen
In jullie geval zou ik voor een wiel gaan, omdat je die beide kunt gebruiken. Als je er een complete fiets inzet dan moet je die eerst volledig opnieuw afstellen als de ander getraind heeft. Want natuurlijk weer een flinke drempel opwerpt om uberhaupt op dat ding te gaan zitten.
Wielletje steken is zo gedaan...
  maandag 5 september 2011 @ 14:28:30 #240
18322 jackson
Jackson Claxon.
pi_101591167
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Want? Klapband boeit in de regel weinig en zeker op zo'n ding. Voorkomen is beter uiteraard :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me..
-- YOU FOUND YOURSELF --
Stofje zei: "Tieten. Borsten. Jetsers. Kneiters. Bollen."
pi_101591823
quote:
Ik wist persoonlijk niets van de mogelijkheid om teveel te drinken tijdens 't fietsen. Wat zou de oplossing zijn? Het artikel heeft het over een gebrek aan zout als gevolg van het teveel drinken... Dus een soepje eten bij de lunch?

Ik heb namelijk zelf het idee dat ik een vrij dorstige fietser ben. Ik neem altijd een liter mee bij elke rit die ik ga doen. Ik zweet nogal veel wegens mijn afmetingen en gebrek aan conditie. Laatst reed ik 80 km met die liter en het raakte in the middle of nowhere op tegen het eind. Ik kwam helmaal naar thuis....
If you think that's a crime you should take a look at my bloody birth certificate!
pi_101592237
Nou ja, het artikel gaat dus over hardlopers...maar het klinkt best wel plausible voor (relatief) korte inspanning zoals hardlopen. Maar ik denk dat op de fiets de zaken anders liggen.
  maandag 5 september 2011 @ 15:19:15 #243
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_101592507
Zo, de afgelopen 8 dagen tijdens de Tour for Life bijna 1200km gefietst en bijna 20.000 hoogtemeters. De zwaarste klim was toch wel de Madeleine. Helemaal nadat we eerst al de Croix de Fer moesten doen. Nu maar kijken hoe het lichaam herstelt de komende dagen...

Daarnaast maar eens kijken hoe we de conditie verder gaan opbouwen en vasthouden in de winter. Schaatsen lijkt me in elk geval geen optie. :')
[b]Op woensdag 9 juni 2010 09:38 schreef n3z het volgende:[/b]
Nee. Ik vindt immigranten niet erg, maar aub alleen hoogopgeleide.
  maandag 5 september 2011 @ 16:09:32 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_101594147
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Nou ja, het artikel gaat dus over hardlopers...maar het klinkt best wel plausible voor (relatief) korte inspanning zoals hardlopen. Maar ik denk dat op de fiets de zaken anders liggen.
Denk dat dat inderdaad niet te vergelijken is. Ik doe zelf ook aan hardlopen en ben vaak niet langer dan 45 minuten weg. Ik hoef in die 45 minuten echt niet te drinken onderweg, dat doe ik gewoon als ik thuiskom. En dan drink ik gewoon een glas water en dan is het weer prima. Sowieso drink ik het uur voordat ik ga hardlopen eigenlijk niet, klotsend gevoel in je maag is niet lekker.

Wielrennen echter, ben je 3 a 4 uur onderweg. Je zweet in die tijd een stuk meer dan wat je zweet bij het hardlopen. Dus moet je ook meer bijdrinken, en je moet wel erg veel drinken wil je een overschot opbouwen.
pi_101594233
Pas bij ongeveer een uur of meer moet je wat gaan drinken, eerder mag natuurlijk ook, maar je vochtverlies is meestal niet dermate groot dat je het zal merken in je prestaties. Als wielrenner moet je gewoon zorgen dat je niet alleen water drinkt maar ook wat zout binnen krijgt. Alleen 2 liter water drinken is niet goed.
Dosis sola venenum facit
2772km gefietst 566km hardgelopen
"Die Einen hör' ich sagen Ich sei der alte nicht mehr. Und wieder Andere sich beklagen Dass ich noch der alte wär'"
  maandag 5 september 2011 @ 16:54:03 #246
27167 SuperWeber
pi_101595816
Tja, er zijn natuurlijk ook genoeg hardlopers die een paar uur hardlopen...
  maandag 5 september 2011 @ 16:57:15 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_101595945
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:54 schreef SuperWeber het volgende:
Tja, er zijn natuurlijk ook genoeg hardlopers die een paar uur hardlopen...
De meeste hardlopers blijven toch echt onder of rond het uur.

En dan nog zullen de meeste hardlopers het bij een kleine hoeveelheid water houden, tijdens het hardlopen drinken is gewoon echt a-relaxed. Dus de echte relevantie van dit onderzoek ontgaat me een beetje, ik ken niemand die echt flinke hoeveelheden water naar binnen werkt tijdens het hardlopen.
  maandag 5 september 2011 @ 17:00:03 #248
27167 SuperWeber
pi_101596073
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:57 schreef Blik het volgende:

[..]

De meeste hardlopers blijven toch echt onder of rond het uur.

En dan nog zullen de meeste hardlopers het bij een kleine hoeveelheid water houden, tijdens het hardlopen drinken is gewoon echt a-relaxed. Dus de echte relevantie van dit onderzoek ontgaat me een beetje, ik ken niemand die echt flinke hoeveelheden water naar binnen werkt tijdens het hardlopen.
Hehe, ik loop zelf ook hard en persoonlijk vind ik het ook niet fijn. Wat wel werkt is kleine beetjes wegwerken, maar ik loop max. een uur oid... Mijn zwager daarentegen loopt marathons, hij loopt makkelijk langer dan een uur. Desalniettemin, zie ik hem ook niet vaak met waterflessen scharrelen...
pi_101596238
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als je naar die sites kijkt, is Randoneuren in Engeland een stuk populairder dan hier, of lijkt het maar zo? Als ik een Dawes Super Galaxy zie....dat zie ik niet op veel Nederlandsee sites staan zo'n fiets.
Het is meer dat de Britse fietsers wat conservatiever zijn en er daar naar verhouding minder boyracers zijn, de groep die hier de hoofdmoot is. Vandaar dat het lijkt alsof randonneuren populairder is. En vergeet niet dat het klassieke wielertoerisme in Engeland niet bestond voordat men begon met randonneurswerk. Daardoor is randonneurswerk de norm geworden waar het hier een nichebezigheid is.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 12:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Met de constructies die ik maak hebben we een bepaalde factor, en een kracht.
Stel dat jij 80 kg weegt, met 10 kg bagage, dan ben je dus 90 kg, dus 900 newton. Dan doen wij die factor er over heen voor de klappen die je maakt, hobbels/kuilen, wat meer bagage. Noem het een factor 3.
Zo word een carbon frame ook gemaakt.

Staal buigt, carbon ook. Maar dat maakt niet uit als het voor dezelfde krachten ontworpen is. Want bij Kracht X gaan allebei de frame's kapot.
Het gaat 'm er meer om hoe een frame kapot gaat en of dat van te voren merkbaar is. Het verschil tussen in een keer knappen of over een wat langere periode permanent vervormen. Dat laatste heb je liever, dan is er nog wat constructieve stevigheid en rem je niet met je gezicht maar kun je nog enigsinds normaal tot stilstand komen.
  Moderator maandag 5 september 2011 @ 17:33:23 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_101597196
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 17:04 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Het is meer dat de Britse fietsers wat conservatiever zijn en er daar naar verhouding minder boyracers zijn, de groep die hier de hoofdmoot is. Vandaar dat het lijkt alsof randonneuren populairder is. En vergeet niet dat het klassieke wielertoerisme in Engeland niet bestond voordat men begon met randonneurswerk. Daardoor is randonneurswerk de norm geworden waar het hier een nichebezigheid is.

[..]

Het gaat 'm er meer om hoe een frame kapot gaat en of dat van te voren merkbaar is. Het verschil tussen in een keer knappen of over een wat langere periode permanent vervormen. Dat laatste heb je liever, dan is er nog wat constructieve stevigheid en rem je niet met je gezicht maar kun je nog enigsinds normaal tot stilstand komen.
Als een constructie over langere tijd vervormt wil dat zeggen dat je constructie te zwak is.
En vervorming=metaalmoeheid. Uiteindelijk breekt een stalen frame ook in 1 keer. Net als een carbon frame.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')