Hoofdkraan dichtdraaien gaat lukken. Wasmachinekraan even losdraaien gaat niet, wat de kraan zit ingemetseld in de badkamermuur. (denk ik)quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoofdkraan dichtdraaien, wasmachinekraan even losdraaien uit zijn 'voet', nieuwe kraan erop draaien van ¤ 9,- en klaar is klara.
Slotje.
Thanks, ik ga mn best doen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:56 schreef Onverlaatje het volgende:
Het lijkt erop dat het afdichtrubber aan de binnenkant van de kraan is gaan schilferen en nu met het water in het schroefdraad van de kraan gekomen is. Draai de hoofdkraan dicht. Kijk of je er een grote tang op kan zetten en hem voorzichtig open kan draaien. Als het goed is zit er een schroef op (onder een dopje?), schroef deze los, haal de kraandop er volledig af. Peuter de restjes kalk en rubber van het schroefdraad, maak het schoon (antikal?), koop een nieuw rubbertje van dezelfde groote, kraandop er weer op, schroefje er weer in, kraan dichtdraaien, hoofdkraan (voorzichtig!) stukje bij beetje open draaien, controleren of het goed gaat. Gaat het goed, hoofdkraan helemaal open draaien, kraan proberen te bedienen, gaat het soepel, wassen maar.
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is niet zo maar als het wel zo zou zijn dan is het ook geen simpel klusje en heb je toch een aantal vaklieden nodig.
Ik ga niet zelf een ingemetselde kraan uithakken en daarna de boel weer tegelen. Jij wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?
Ik ga geen kraan uithakken die je zo los kunt draaien, jij wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga niet zelf een ingemetselde kraan uithakken en daarna de boel weer tegelen. Jij wel?
Nee, die kan gewoon blijven zittenquote:
Wat moet ik dan nu doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die kan gewoon blijven zitten
De HELE kraan vastpakken/vastgrijpen en losdraaien... (Tegen de klok in)quote:
Zeker weten van nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ga geen kraan uithakken die je zo los kunt draaien, jij wel?
Dan zeg ik:quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:51 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoofdkraan dichtdraaien gaat lukken. Wasmachinekraan even losdraaien gaat niet, wat de kraan zit ingemetseld in de badkamermuur. (denk ik)
Dan zeg jij vreemd genoeg weer:quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is niet zo maar als het wel zo zou zijn dan is het ook geen simpel klusje en heb je toch een aantal vaklieden nodig.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor maar waar slaat dit dan op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?
Hoofdkraan eerst dicht doen of maakt dat niet uit?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HELE kraan vastpakken/vastgrijpen en losdraaien... (Tegen de klok in)
Lol, bedanktquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar zou je niet eerst zorgen dat je een nieuwe kraan hebt? Anders kun je de hoofdkraan niet meer opendraaien
Mwoah, met het losdraaien van die kraan creeer je een redelijk gat in je waterleiding. Ik zou hem dichtdraaien....quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:15 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoofdkraan eerst dicht doen of maakt dat niet uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |