abonnement Unibet Coolblue
pi_101345831
Zoals de titel het al zegt.
Na wat verbouwingen hebben we nogal wat "spanningen"(lees: scheuren op 1=2 cm in het stucwerk op het plafond met aansluiting op "zachte" binnenmuren (huis van 1983 met zgn bouwspons als opvulling) maar niet enkel scheuren maar "zakkend" stuc hetgeen dus gewoon los laat tussen de binnenmuren en het gespoten plafond. Gezien het feit dat het niet normaal te repareren is denken we dus aan een spanplafond waarvoor volgende week wat bedrijven langskomen.
Wie heeft ervaring met en/óf kan mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van een spanplafond en eventuele valkuilen?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101347054
Wij hebben er hier thuis een. Ziet er heel mooi uit, met halogeenspotjes erin.

We hebben toen meteen een isolatielaag tussen het plafond en het spanplafond laten plakken, zodat de kamer minder galmt.

Zit er nu al een paar jaar in.
pi_101349038
Thanx, probleem is hier wel dat de ramen haast tot tegen het plafond aan zitten, met een speling van zo'n5- 6 centimeter, geschat.
Maar, we hebben een huis met een "hoedje" dus de schuine kap met dakkapellen direkt boven de benedenverdieping en dus recht boven waar we al eens ooit lekkage hebben gehad via de dakkapel rechtstreeks de keuken en woonkamer in dus, wat gebeurd er als er water door het originele plafond kruipt? Lijkt me een spanplafond dan wél een opvangbak voor visjes :P ?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  maandag 29 augustus 2011 @ 21:59:55 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_101350060
Werkt je woning dan nog zoveel dat die scheuren niet normaal te vullen / repareren zijn?

Wat betreft spanplafonds, weinig ervaring mee, maar eigenlijk nog nooit echt negatieve reacties gehoord.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_101350994
2 jaar geleden gehele benedenverdieping compleet laten verbouwen ,keuken, plee, vloerverwarming, stucwerk dus ook nieuwe cementdekvloer (met dus toen héél veel water in huis wat omhoog gekropen is via de binnenmuren en nu 4 weken geleden nieuwe badkamer dus veel gesloop en getril en zo dus die binnenmuren met hun "sponsjes"in aansluiting op het plafond hebben nogal wat op de kloten gekregen zal ik maar zeggen. Boven is geen probleem, badkamermonteur heeft daar de "sponzen" vervangen maar beneden wordt het er niet mooier op, enkel bij de binnenmuren dus. Dan kan ik wel sierlatjes of zo aanbrengen maar daar houden we niet van, het moet strák. Vandaar dus.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101367094
Ik heb onlangs bij een klant van mij met een dergelijk probleem, een nieuw plafond bevestigd. Er is toen gekozen om gebruik te maken van een aluminium plafondsysteem. Die plafonds hebben een hele strakke uitstraling en je hebt het in no-time gemonteerd. Het plafond is ook maar een paar cm onder het bestaande plafond bevestigd, dus dat zou moeten passen met de ramen. Het aluminium systeemplafond wat ze hebben gebruikt is van Luxalon. Misschien kunnen zij je ook verder helpen met je probleem?
  FOK!fotograaf dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:25:50 #7
17893 Forno
pi_101367799
Spanplafonds zijn de schrootjes van de jaren 2010. Jakkes. :r

Alles is te repareren, ook stucwerk/spuitwerk. Dus dat is een non-argument.
Dat je het snel wilt doen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. ;)
pi_101372757
Haha Forno, ik hou ook niet van schrootjes ;)
We zitten dan ook nog in de zoekfase naar de beste en mooiste oplossing (en wat het kost :) ).
Onze stucadoor komt ook nog kijken.
Heb zelf boven wat stucwerk weggestoken en gerepareerd, ziet er goed uit maar was maar een vrij kleine plek. Beneden zit het dus helemaal langs de randen van de binnenmuren en dat is lastig omdat het 2 jaar oude stucwerk vd muren er tegenaan zit dus ben bang als ik het zelf ga proberen te repareren ik de mooie muren dan ook beschadig met afsteken.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101374082
Is dat nieuwe (twee jaar oude) stucwerk ca. 2 cm uit de muur gescheurd? In dat geval moet je de stucadoor die het oorspronkelijk heeft gestuct maar eens terug vragen! Dat scheuren was te voorkomen geweest als de stucadoor het stucwerk had losgesneden na het stucen (zoals ook in de verwerkingsvoorschriften van Knauf staat beschreven)

edit:
quote:
scheuren op 1=2 cm in het stucwerk op het plafond met aansluiting op "zachte" binnenmuren
Ja dus :{

edit 2:
Knauf schrijft voor:
quote:
Om scheuren in de hoeken te vermijden, moet het Knauf Stuc-plafond van aangrenzende vlakken worden gescheiden, b.v. door insnijden met de troffel, gebruik van 3,2 mm dikke Knauf scheidingsstroken of door voegen met PVC-randprofiel.


[ Bericht 22% gewijzigd door Ai_KaRaMBa op 30-08-2011 16:34:38 ]
pi_101377391
Nee Ai_KaRaMBa, het nieuwe stucwerk op de muren is perfect, er zitten scheuren in het 20 jaar (en verder nog gave) oude stucwerk van het PLAFOND zo'n 1-2 centimeter vd binnenmuren en daar laat het stucwerk dus los. Er is dus géén schade aan de 2 jaar geleden gestucte muren.
Lees mijn eerdere uitleg.

Het plafond is dus NIET 2 jaar geleden gestuct want zag er (toen) nog perfect uit.
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:51:40 #11
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_101377571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:02 schreef Frank_plafonds het volgende:
Ik heb onlangs bij een klant van mij met een dergelijk probleem, een nieuw plafond bevestigd. Er is toen gekozen om gebruik te maken van een aluminium plafondsysteem. Die plafonds hebben een hele strakke uitstraling en je hebt het in no-time gemonteerd. Het plafond is ook maar een paar cm onder het bestaande plafond bevestigd, dus dat zou moeten passen met de ramen. Het aluminium systeemplafond wat ze hebben gebruikt is van Luxalon. Misschien kunnen zij je ook verder helpen met je probleem?
-edit- niet meer doen graag :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Ml-etje op 03-09-2011 22:17:18 ]
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_101401598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 17:46 schreef Lottekoekkie het volgende:
Nee Ai_KaRaMBa, het nieuwe stucwerk op de muren is perfect, er zitten scheuren in het 20 jaar (en verder nog gave) oude stucwerk van het PLAFOND zo'n 1-2 centimeter vd binnenmuren en daar laat het stucwerk dus los. Er is dus géén schade aan de 2 jaar geleden gestucte muren.
Lees mijn eerdere uitleg.

Het plafond is dus NIET 2 jaar geleden gestuct want zag er (toen) nog perfect uit.
Ah, sorry, dat had ik er inderdaad niet uitgehaald; ik was onder de veronderstelling dat jullie plafond ook gestuct was twee jaar terug... Op 20 jaar oud stucwerk heb je inderdaad geen garantie meer neem ik aan :+
pi_101412406
Neu, niet echt, dat plafond wás toen nog steeds perfect, eigenlijk grotendeels nog ( en is zelfs al 28 jaar oud)
Maar onze stucadoor is ook geweest vandaag, die gaat de hele bovenverdieping en trapgat doen en uiteraard kan hij het plafond beneden ook weer helemaal perfect krijgen (en het ís me een goede stucert O+ )
Maar toch willen we even de mogelijkheden van een spanplafond bekijken, mede vanwege het feit dat er dan wat spotjes kunnen worden verwerkt.
Vooralsnog ga ik toch voor stucwerk maar manlief niet dus afwachten.
Dus ervaringen met en foto's van spanflafonds die níet van een website maar uit eigen gebruik komen blijven welkom.
(Zolang het er maar niet uitziet als een 70-er jaren schrootjesplafond :P )a
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101434068
Geen ervaring met een spanplafond, maar voor mij zijn dat de streenstrips van de jaren '80.

Voor wat de spotjes betreft heb je met 5-6 cm wel een leuke uitdaging. De gemiddelde led inbouwspot vraag toch een centimeter of tien inbouwhoogte. Die kleine led lampjes tussen de 3-5,5 cm. Dan kom je in dit
http://www.lampenlicht.nl/nl/led-inbouwset-van-5-sky-vierkant/g15/p3345/

of http://www.opti-blue.nl/component/page,shop.product_details/flypage,flypage.tpl/product_id,107/category_id,32/option,com_virtuemart/Itemid,26/

of http://www.natuurlijk-led.nl/power-spot-inbouw-p-1348.html
  donderdag 1 september 2011 @ 03:27:51 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_101438485
Gaat de plafond hoogte EINDELIJK weer omhoog, verzinnen er een paar dat er wel een leuk systeemplafond in kan of nog mooier, een spanplafond.

Het spul is kwetsbaar, je kunt er geen moer mee qua verlichting als je NU niet weet wat je over 3 jaar met je eettafel wil..

en had ik al aangegeven dat het een hoop geld is voor een stukje krimpfolie ?

Bezint eer ge begint :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_101453324
De kogel is door de kerk, heb de spanplafond-meneren afgezegd en onze stuc-held komt het prachtig maken, in oktober hebben we weer een strak plafond.
Ik deelde jullie mening inzake een spanplafond maar mijn hub was niet overtuigd. Maar aangezien hij net zoveel vertrouwen heeft in onze stucadoor is ook hij óm. (temeer daar hij hier thuis helemaal niks te vertellen heeft :9 )
Ik ben er blij mee (en van spotjes in plafonds hou ik overigens helemaal niet zo dus die ga ik absoluut niet missen).
Hoe dan ook, hartelijk dank voor jullie input.
Dus ik heb me oprecht bezonnen eer ik ben begonnen _O-
Maar wie niks uitzoekt weet ook niks, nietwaar?
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101463881
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:40 schreef Lottekoekkie het volgende:
mede vanwege het feit dat er dan wat spotjes kunnen worden verwerkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:20 schreef Lottekoekkie het volgende:
(en van spotjes in plafonds hou ik overigens helemaal niet zo dus die ga ik absoluut niet missen).
_O-
pi_101464779
@ Hilfiger, voor de duidelijkheid:

Mán wilde spotjes, die vindt dat geinig maar,


ikke dus niet, ik hou niet van spotjes

_O-
;)
(dus ik heb gewonnen in huize LK en bovendien: jij gaat niet door voor de manjetron noch de refrizjureeter laat stáán de wosjdraier :+ )
:P

[ Bericht 12% gewijzigd door Lottekoekkie op 01-09-2011 21:39:24 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101465699
Moet ik die allemaal weer zelf aanschaffen :'(
pi_101466177
Ja, sorry :'(
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
pi_101467224
Zal morgen nog trachten foto's te maken van de scheuren en zal tegen die tijd ook foto's maken van het plafond zónder scheuren nadat de stucmeneer is geweest ^O^
Onder het motto: een vraag verdient ook een definitief antwoord :Y
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:59:40 #22
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_101536657
Goed dat je toch niet voor het spanplafond bent gegaan. M'n ouders hebben er een in de woonkamer en in de slaapkamer. Is wel strak enzo, misschien leuk voor een nieuwbouwhuis. Maar verder ziet het er wel een beetje plastic uit (zonde van zo'n mooi oud huis ;( )
My mama didn't raise no fool
pi_101537076
Thanx, mijn lief is inmiddeld al overtuigd maar dit helpt ook nog extra ^O^ .
(bovendien is het al rond met de stucmeneer voor oktober, hij kon woensdag a.s. al maar dat gaat ff niet lukken)
Doet hij dan plafond beneden én de nieuwe badkamer alvast én ws trapgat overloop en hal ^O^
Weer een stukje huis klaar :P
Enne, een huis uit 1983 is toch niet zó oud?
(en na al die vele ingrepen al helemaal niet meer (het huis dan hè, ik ben zelf echt niet meer te redden ;) )

[ Bericht 7% gewijzigd door Lottekoekkie op 03-09-2011 22:18:40 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:06:02 #24
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_101538814
Hm nee uit de jaren 80 is niet zo oud. M'n ouders hebben een huis uit de jaren 30, dus das wel echt zonde vind ik dan.

Misschien dat het bij sommige huizen mooi is hoor, met een strakke inrichting ofzo dat het er wel bij past. Maar het is gewoon niet echt mijn cup of tea :o
My mama didn't raise no fool
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')