abonnement Unibet Coolblue
pi_101295366


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!
[Centraal] Ryanair #11 ||| in december nog goedkoper
[Centraal] Ryanair #12 ||| Waar de koffers thuis blijven
[Centraal] Ryanair #13
[Centraal] Ryanair #15

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
Ja dat kan! Bijvoorbeeld met een Netteller Account, of met Wirecard.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport en Maastricht Airport betaal je meestal rond de 26 euro aan belastingen.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤15,- aan luchthavenbelasting, soms minder! Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.


Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!
pi_101301585
Net terug van een retourtje met Ryanair richting London Stansted.
Ging beide keren perfect, zeer vriendelijk personeel.

Blijf me verbazen dat mensen betalen voor priority: het voegt haast niks extra's toe.
Je zit in hetzelfde vliegtuig, zelfde klasse, zelfde tijd etc.

Zowel in Eindhoven als in Stansted ging het boarden deze keer zeer snel. Meteen werd de gate opengegooid en mochten we boarden. Priority of niet maakte niet uit.

Ik zat beide keren bij een nooduitgang (meer beenruimte). De terugweg zelfs in de eerste rij en was het eerst het vliegtuig uit (en dat zonder Priority ;)). Veel mensen weten niet dat je bij nooduitgangen mag gaan zitten, het duurde soms 10 minuten voordat mensen naast mij kwamen zitten ''als je hier wel mag gaan zitten, want niemand doet 't''...

Vooral niet op wijzen voortaan als je meer beenruimte wil dus! ;)
pi_101329402
Ik hoorde dat vanaf Januari goedkope tripjes van Ryanair tot de verleden tijd behoren.
Maar kan er niks over vinden?

Wie weet er iets meer van? Dit is het enige wat ik er over gehoord heb.
Screw them.
We're going home.
pi_101329921
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 20:12 schreef Deezertje het volgende:
Net terug van een retourtje met Ryanair richting London Stansted.
Ging beide keren perfect, zeer vriendelijk personeel.

Blijf me verbazen dat mensen betalen voor priority: het voegt haast niks extra's toe.
Je zit in hetzelfde vliegtuig, zelfde klasse, zelfde tijd etc.

Zowel in Eindhoven als in Stansted ging het boarden deze keer zeer snel. Meteen werd de gate opengegooid en mochten we boarden. Priority of niet maakte niet uit.

Ik zat beide keren bij een nooduitgang (meer beenruimte). De terugweg zelfs in de eerste rij en was het eerst het vliegtuig uit (en dat zonder Priority ;)). Veel mensen weten niet dat je bij nooduitgangen mag gaan zitten, het duurde soms 10 minuten voordat mensen naast mij kwamen zitten ''als je hier wel mag gaan zitten, want niemand doet 't''...

Vooral niet op wijzen voortaan als je meer beenruimte wil dus! ;)
Priority boarding is voor mensen die te pauperig zijn om met een 'reguliere' maatschappij te vliegen maar zich wel verheven voelen boven het normale Ryanair-plebs :P
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_101335329
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 14:16 schreef Idler het volgende:

[..]

Priority boarding is voor mensen die te pauperig zijn om met een 'reguliere' maatschappij te vliegen maar zich wel verheven voelen boven het normale Ryanair-plebs :P
Of omdat alleen Ryanair enkel vliegt op deze bestemming vanuit Nederland.. Al vlieg ik liever om.
pi_101342704
quote:
11s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:58 schreef CarOnline het volgende:
Ik hoorde dat vanaf Januari goedkope tripjes van Ryanair tot de verleden tijd behoren.
Maar kan er niks over vinden?

Wie weet er iets meer van? Dit is het enige wat ik er over gehoord heb.
Dat stond in de telegraaf, daar voorspelde een econoom dat late ticketprijzen door de hoge olieprijs niet rendabel zijn.
Alleen vergelijkt de econoom een Ryanair met KLM, Ryanair verdient namelijk veel aan de extra inkomsten buiten de kale ticketprijs om, naast natuurlijk de boordverkoop.
Daarnaast heeft Ryanair afspraken met de lokale luchthavens omtrent een minimaal aantal passagiers, als ze deze niet halen is er ongetwijfeld een boeteclausule.

Wel is er een ommekeer bij Ryanair geweest, waar je in 2010 regelmatig ticketacties had met vliegen voor 1 cent, of 1 euro, is dit jaar 5 a 6 euro de laagste ticketprijs.
Ryanair is nog steeds goedkoop, zeker als je met prepaid credit card kosten van het boeken kan vermijden, echt helemaal weggaan zal het niet, want niet de econoom maar de markt bepaald de vraag en het aanbod, en de daarbij behorende prijs.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_101409311
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat stond in de telegraaf, daar voorspelde een econoom dat late ticketprijzen door de hoge olieprijs niet rendabel zijn.
Alleen vergelijkt de econoom een Ryanair met KLM, Ryanair verdient namelijk veel aan de extra inkomsten buiten de kale ticketprijs om, naast natuurlijk de boordverkoop.
Daarnaast heeft Ryanair afspraken met de lokale luchthavens omtrent een minimaal aantal passagiers, als ze deze niet halen is er ongetwijfeld een boeteclausule.

Wel is er een ommekeer bij Ryanair geweest, waar je in 2010 regelmatig ticketacties had met vliegen voor 1 cent, of 1 euro, is dit jaar 5 a 6 euro de laagste ticketprijs.
Ryanair is nog steeds goedkoop, zeker als je met prepaid credit card kosten van het boeken kan vermijden, echt helemaal weggaan zal het niet, want niet de econoom maar de markt bepaald de vraag en het aanbod, en de daarbij behorende prijs.
Ohh het valt dus alles mee! Dank je voor je antwoord :)

Ja die tijden van 1 cent heb ik ook meegemaakt, zat voor 2 cent in Londen :D
Screw them.
We're going home.
pi_101411903
Heb ook voor 2 cent in Londen gezeten, daarna nog een keer voor 4 cent in Dublin. Dat waren nog eens tijden :)

Laatst voor mijn verjaardag een tegoedbon gekregen, dus binnenkort de acties maar eens in de gaten houden voor een leuke bestemming.
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:23:27 #9
330733 Bo_Risky
DJ/Producer/Musicfreak
pi_101528904
Ryanair ruuuuuuuules, helaas geen vlucht van 7 cent gehad, maar wel vanaf Weeze voor ¤70 op en neer naar Marrakech! Dat is nog eens goedkoop zon pakken! :-D En het is goed te doen vanaf Utrecht zelfs, 75 min rijden en ¤40 voor 2 weken parkeren. Dat lukt je niet op Schiphol!
http://www.DJSCHOOLUTRECHT.nl voor DJ les, DJ workshops, DJ cursussen, bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeestjes.
We geven les in Beatmatchen, Scratchen, Traktor, Ableton, Reason, Logic, Cubase en Fruityloops.
  vrijdag 9 september 2011 @ 19:55:05 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_101760546
Ryanair noemt de 737's nu naar bestemmingen waar ze op vliegen. Nog niet allemaal, sommigen hebben geen naam en op tenminste één staat dit:



:D
pi_101763471
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:55 schreef remlof het volgende:
Ryanair noemt de 737's nu naar bestemmingen waar ze op vliegen. Nog niet allemaal, sommigen hebben geen naam en op tenminste één staat dit:

[ afbeelding ]

:D
Haha, geweldig !!

Ik vlieg over paar weekjes weer naar Milaan en Valencia. Prima hoor, lekker goedkoop, en met zo'n korte vlucht hoef ik ook geen service te hebben. Al moet ik bekennen, dat ik af en toe best eens dat pilsje koop, samen met een baguette ham kaas en daar 10 euro voor afreken :) .. Vaak nog meer dan dat die vlucht me heeft gekost :D.
pi_101769155
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:55 schreef remlof het volgende:
Ryanair noemt de 737's nu naar bestemmingen waar ze op vliegen. Nog niet allemaal, sommigen hebben geen naam en op tenminste één staat dit:

[ afbeelding ]

:D
bedoel je niet gewoon de toestellen waar 'communitat valenciana' opstaat? Dat is een deal met de provincie aldaar waarvoor Ryanair flink geld vangt om op (ik meen) een toestel of 30 het provincielogo te vermelden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_101822915
Heb de afgelopen 2 jaar zo'n 26 keer met Ryanair gevlogen, kan tot nu toe niet klagen en m'n retourtjes altijd voor minder dan 100euro gekocht!

Over een paar weken vlieg ik ook naar Milaan. :D
  zondag 11 september 2011 @ 17:31:35 #14
104871 remlof
Europees federalist
pi_101823130
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

bedoel je niet gewoon de toestellen waar 'communitat valenciana' opstaat? Dat is een deal met de provincie aldaar waarvoor Ryanair flink geld vangt om op (ik meen) een toestel of 30 het provincielogo te vermelden.
Ja die, maar ik heb ze ook met andere plaatsen erop gezien.
pi_101825405
quote:
7s.gif Op zondag 11 september 2011 17:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja die, maar ik heb ze ook met andere plaatsen erop gezien.
Aantal met Nykoping, Costa Brava ook nog een paar, volgens mij houdt het dan wel op. Niet perse om te laten zien waar ze allemaal heen vliegen maar omdat ze er geld voor krijgen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 11 september 2011 @ 18:57:25 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_101826097
quote:
1s.gif Op zondag 11 september 2011 18:40 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Aantal met Nykoping, Costa Brava ook nog een paar, volgens mij houdt het dan wel op. Niet perse om te laten zien waar ze allemaal heen vliegen maar omdat ze er geld voor krijgen :)
Ah ok, dat wist ik niet.

En een paar dus om Easyjet te bashen :')
  woensdag 14 september 2011 @ 09:24:39 #17
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_101929345
De aanbiedingen momenteel kloppen vrijwel niet met het aanbod.

Londen, Marseille, Milaan en Stockholm zouden 9 euro moeten zijn vanaf Eindhoven, maar het aantal vluchten voor deze prijs is zeer beperkt. Bovendien, de goedkope vluchten die er wel zijn, kosten meestal 7 euro!
pi_101990828
Gister een onwijs gave tour door Europa geboekt met Ryanair! Echt weer fantastische prijzen naar hun mooiste bestemmingen :D

18 oktober: Maastricht-Girona 9.00 EUR
19 oktober: Girona-Pisa 6.00 EUR
20 oktober: Pisa-Rhodos 9.00 EUR
22 oktober: Rhodos-Pisa 9.00 EUR
22 oktober: Pisa-Sevilla 22.99 EUR
25 oktober: Sevilla-Barcelona 6.48 EUR
26 oktober: Barcelona-Amsterdam 35.00 EUR (transavia.com)

Dat zijn 7 vluchten voor 97,47, gem. ticketprijs dus 13.92 EUR.
We all love Ryanair, don't we?
pi_101991522
Dat is toch niet leuk meer, bijna elke dag met het vliegtuig. Wat zie je dan nog van die steden? (als je er al komt aangezien die vliegvelden vaak ver buiten de stad liggen)
pi_101994297
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 20:57 schreef Miendientje het volgende:
Dat is toch niet leuk meer, bijna elke dag met het vliegtuig. Wat zie je dan nog van die steden? (als je er al komt aangezien die vliegvelden vaak ver buiten de stad liggen)
Mwah, ik zie de lol er wel van in hoor, kijk maar eens op airliners.net daar heb je meer van dit soort vliegeniers.
En waarom niet voor de juiste prijs? Rechtstreekse vluchten zijn waarschijnlijk duurder, en zo zie je nog eens wat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102190463
Ik heb mijn koffer voor 15kg ingecheckt, maar heb toch eigenlijk wat extra gewicht dat ik moet meenemen, heb al online ingecheckt en zie ook nergens op de website hoe ik dit kan veranderen(Als dit al mogelijk is?) Wat gebeurt er als ik aankom zetten met een koffer van 18kg terwijl ik voor 15 heb betaald, 40 euro bijbetalen?
pi_102191223
Of je stopt gewoon 3 kilo extra in je handbagage? Of heb je die volle 10kg ook al gebruikt?
pi_102202589
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:30 schreef Deezertje het volgende:
Of je stopt gewoon 3 kilo extra in je handbagage? Of heb je die volle 10kg ook al gebruikt?
Ja. Laptop en een paar andere dingen en zat al aan de 10kg.
pi_102205255
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef IrCute het volgende:
Ik heb mijn koffer voor 15kg ingecheckt, maar heb toch eigenlijk wat extra gewicht dat ik moet meenemen, heb al online ingecheckt en zie ook nergens op de website hoe ik dit kan veranderen(Als dit al mogelijk is?) Wat gebeurt er als ik aankom zetten met een koffer van 18kg terwijl ik voor 15 heb betaald, 40 euro bijbetalen?
Dit zijn de gevallen waar Ryanair z'n winst vandaan moet halen, grote kans dus dat je moet betalen. ^O^

of je trekt 5 truien, 3 broeken en 7 onderbroeken aan.
  woensdag 21 september 2011 @ 10:34:28 #25
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_102210841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 19:11 schreef IrCute het volgende:
Ik heb mijn koffer voor 15kg ingecheckt, maar heb toch eigenlijk wat extra gewicht dat ik moet meenemen, heb al online ingecheckt en zie ook nergens op de website hoe ik dit kan veranderen(Als dit al mogelijk is?) Wat gebeurt er als ik aankom zetten met een koffer van 18kg terwijl ik voor 15 heb betaald, 40 euro bijbetalen?
Nee, je moet zelfs 60 euro bijbetalen: 20 euro per kg. En op de terugweg wellicht nog een keer.
Indien mogelijk, zou ik maar wat dingen thuislaten en ter plaatse aanschaffen.
pi_102228421
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 10:34 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, je moet zelfs 60 euro bijbetalen: 20 euro per kg. En op de terugweg wellicht nog een keer.
Indien mogelijk, zou ik maar wat dingen thuislaten en ter plaatse aanschaffen.
Ik zit al in Italie en ga morgen terug. Ik denk dat ik net over de 15kg zit, kan het helaas niet wegen hier, maar komt goed :P
pi_102237707
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:37 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik zit al in Italie en ga morgen terug. Ik denk dat ik net over de 15kg zit, kan het helaas niet wegen hier, maar komt goed :P
Probeer anders een andere lege balie voordat je gaat inchecken zodat je weegt hoeveel die koffer weegt, als je er iets overheen zit moet je maar wat 'noodgrepen' uithalen om de koffer wat lichter te maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102493132
Even een vraagje. Ik weet nu al dat ik in Mei 2012 vanaf Eindhoven naar Stockholm wil vliegen. Wanneer wordt de vliegschema voor de maand mei dan bekend?
pi_102493955
Ryanair is altijd relatief laat met het zomerschema publiceren. Voor een aantal bestemmingen staat het al wel live (bijv. Malaga), maar het grootste gedeelte nog niet. Gewoon je mail in de gaten houden of afentoe de website checken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102536590
Wat een prijzen zeg om naar Malaga te vliegen rond de kerst/oud-nieuw, doen niet onder voor concurrenten Vueling en Transavia die nogmeer dan de 270 van Ryanair durfen te vragen.
Weet nog vorig jaar heb ik voor 20 euro enkeltje kunnen boeken 3 maanden vantevoren.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
pi_102547144
Een vraagje.. Ik heb gister een aantal vluchten geboekt, maar dat ging volgens mij niet helemaal lekker. Doordat ik er meerdere tegelijk deed leek het systeem het niet helemaal meer te begrijpen. Ik kreeg derhalve 2 maal een bevestigingsmailtje van een boeking met hetzelfde reserveringsnummer. Ik neem aan dat ik me niet dubbel kan boeken voor eenzelfde vlucht? De creditcard afschrijvingen zijn nog niet gedaan dus ik kan dat derhalve niet checken op die manier of het ook dubbel is afgeschreven.

En wanneer ik geen bevestigingsmailtje heb gehad van een vlucht ga ik er ook vanuit dat die niet geboekt is? Want van een vlucht kreeg ik die niet die ik geboekt meende te hebben en heb ik deze derhalve de volgende dag (vandaag) nogmaals geboekt en toen kreeg ik wel gewoon een bevestigingsmailtje.
pi_102570470
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:13 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Een vraagje.. Ik heb gister een aantal vluchten geboekt, maar dat ging volgens mij niet helemaal lekker. Doordat ik er meerdere tegelijk deed leek het systeem het niet helemaal meer te begrijpen. Ik kreeg derhalve 2 maal een bevestigingsmailtje van een boeking met hetzelfde reserveringsnummer. Ik neem aan dat ik me niet dubbel kan boeken voor eenzelfde vlucht? De creditcard afschrijvingen zijn nog niet gedaan dus ik kan dat derhalve niet checken op die manier of het ook dubbel is afgeschreven.

En wanneer ik geen bevestigingsmailtje heb gehad van een vlucht ga ik er ook vanuit dat die niet geboekt is? Want van een vlucht kreeg ik die niet die ik geboekt meende te hebben en heb ik deze derhalve de volgende dag (vandaag) nogmaals geboekt en toen kreeg ik wel gewoon een bevestigingsmailtje.
Heb ik ook wel eens gehad, mailtje wordt dubbel verstuurd maar afschrijving 1x aangezien er maar 1 boeking is gedaan (1 boekingsnummer)
pi_102644850
Heb sinds kort een ID-kaart, wil ik online inchecken kan ik alleen maar voor Paspoort kiezen? Tijdens boeken vroegen ze niet om ID-gegevens dus dat is het probleem niet... vorige keer (3 weken terug) kon ik bij andere vlucht nog wel online inchecken met paspoort of ID... Heb wel een paspoort maar ID is vele malen makkelijker mee te nemen en bij te houden (past in portemonnee)...

Vlieg naar de UK.

Volgens de site is een ID-kaart nog wel degelijk geldig:

''Een geldige nationale identiteitskaart die is uitgegeven door de regering van een land uit de Europese Economische Ruimte (EER). (Alleen de volgende landen in de EER verstrekken nationale identiteitskaarten die geschikt zijn voor vervoer met Ryanair-vluchten: België, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.''
pi_102650053
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 12:05 schreef Deezertje het volgende:
Heb sinds kort een ID-kaart, wil ik online inchecken kan ik alleen maar voor Paspoort kiezen? Tijdens boeken vroegen ze niet om ID-gegevens dus dat is het probleem niet... vorige keer (3 weken terug) kon ik bij andere vlucht nog wel online inchecken met paspoort of ID... Heb wel een paspoort maar ID is vele malen makkelijker mee te nemen en bij te houden (past in portemonnee)...

Vlieg naar de UK.

Volgens de site is een ID-kaart nog wel degelijk geldig:

''Een geldige nationale identiteitskaart die is uitgegeven door de regering van een land uit de Europese Economische Ruimte (EER). (Alleen de volgende landen in de EER verstrekken nationale identiteitskaarten die geschikt zijn voor vervoer met Ryanair-vluchten: België, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland.''
Zie jij bij de landen dan Engeland of Groot-Brittanië oid. staan?
pi_102656718
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 15:05 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Zie jij bij de landen dan Engeland of Groot-Brittanië oid. staan?
3 weken terug (en daarvoor ook 3 weken terug) vloog ik naar de UK en toen had ik bij het online inchecken wel keuze uit paspoort of ID kaart... Weet niet als Ryanair je historie opslaat ofzo omdat ik nu alleen nog maar voor paspoort kan kiezen bij inchecken... vandaar mijn vraag. ;)
pi_102657604
Ik heb zelf ook een vraagje. Niet over Ryanair in dit geval, maar over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van ;)

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?

Hoewel een langer verblijf in Valencia niet erg zou zijn ;)
  maandag 3 oktober 2011 @ 22:44:40 #37
256220 85
Together we're invincible
pi_102670512
Zojuist online ingecheckt bij Ryanair. Wat ik niet kan vinden is hoe lang je nu van te voren moet inchecken als je enkel handbagage hebt.. Kan iemand dat toelichten?
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
pi_102672331
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 22:44 schreef 85 het volgende:
Zojuist online ingecheckt bij Ryanair. Wat ik niet kan vinden is hoe lang je nu van te voren moet inchecken als je enkel handbagage hebt.. Kan iemand dat toelichten?
Als je er een uurtje van te voren bent, dan ben je meer dan ruim op tijd. Kom zelf meestal 30 minuten van te voren aan kakken, dan hoef je niet zo lang te wachten.
pi_102676903
Je hoeft ook niet in te checken op het vliegveld, je kunt gewoon direct doorlopen naar het vliegtuig...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:09:06 #40
256220 85
Together we're invincible
pi_102677871
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 23:19 schreef Greatmarked het volgende:

[..]

Als je er een uurtje van te voren bent, dan ben je meer dan ruim op tijd. Kom zelf meestal 30 minuten van te voren aan kakken, dan hoef je niet zo lang te wachten.
Maar is er niet een uiterlijke tijd dat je bij de gate moet zijn bijvoorbeeld? Als je vliegtuig (in mijn worst case) om 6.25 vertrekt, dan zou ik er nog om 6 uur binnen kunnen hoppen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 07:59 schreef Dolichologofobie het volgende:
Je hoeft ook niet in te checken op het vliegveld, je kunt gewoon direct doorlopen naar het vliegtuig...
Met mn papieren uitgeprinte ryan air a4tje heb ik verder niets nodig? Dat is wat gecheckt wordt bij het daadwerkelijke boarden?

Eerste keer ryanair..
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 09:55:15 #41
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_102678939
Bagage inname stopt 40 minuten voor vertrek. Zonder bagage zou ik minimaal een half uur aanhouden. Zelf ben ik er bij voorkeur anderhalf uur van te voren; liever een uur te vroeg dan een seconde te laat...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 10:53:59 #42
256220 85
Together we're invincible
pi_102680399
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:55 schreef detulp050 het volgende:
Bagage inname stopt 40 minuten voor vertrek. Zonder bagage zou ik minimaal een half uur aanhouden. Zelf ben ik er bij voorkeur anderhalf uur van te voren; liever een uur te vroeg dan een seconde te laat...
met 'bagage' bedoel je dan niet de handbagage toch? Ik neem enkel een handkoffer mee en moet dus erg vroeg op t vliegveld zijn wat het lastig maakt om ruim op tijd te zijn..
Face the facts of being what you are, for that is what changes what you are.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 18:20:43 #43
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_102697939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 10:53 schreef 85 het volgende:

[..]

met 'bagage' bedoel je dan niet de handbagage toch? Ik neem enkel een handkoffer mee en moet dus erg vroeg op t vliegveld zijn wat het lastig maakt om ruim op tijd te zijn..
Met bagage bedoel ik een koffer die het ruim in moet. Met een 'handkoffer' is 30-40 minuten ruim voldoende
pi_102698198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 09:09 schreef 85 het volgende:

[..]

Maar is er niet een uiterlijke tijd dat je bij de gate moet zijn bijvoorbeeld? Als je vliegtuig (in mijn worst case) om 6.25 vertrekt, dan zou ik er nog om 6 uur binnen kunnen hoppen?

[..]

Met mn papieren uitgeprinte ryan air a4tje heb ik verder niets nodig? Dat is wat gecheckt wordt bij het daadwerkelijke boarden?

Eerste keer ryanair..
Ja, en je ID of paspoort natuurlijk ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102714215
From November passengers must book with the MasterCard Cash Passport to escape a £6 each way surcharge.

But Which? said it was a bad deal and warned customers they would be charged £2.50 a month if they did not use the card for more than six months.

‘Ryanair is making it even more difficult to avoid paying the fees,’ said a spokesman for the consumer watchdog. ‘Before, you had to use any pre-paid MasterCard – now they’re narrowing it even further.’

He also warned card users would be hit with a £2 fee for withdrawing money from a cash machine, a £4 charge for withdrawing cash from a bank and a £10 penalty for having a negative balance.

It will also cost customers £6 upfront to buy it although this will be reimbursed in the form of Ryanair vouchers.

But a spokesman for the airline hit out at Which? for ‘moaning and complaining’. ‘The people who tell us we’re right or wrong are our customers and our bookings are up. We’re doing something right,’ he said.

The new card, launched on Monday, appears to fly in the face of the Office of Fair Trading, which in June urged the government to ban companies imposing such surcharges.

Read more: http://www.metro.co.uk/ne(...)engers#ixzz1ZqeLDA3S
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 23:04:03 #46
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102715079
Een tijdje geleden is een dergelijke link ook al door mij gepost.

Is overigens nog onduidelijk of dit alleen voor UK boekingen gaat gelden of ook voor 'vasteland' boekingen, want een dergelijk UK Cash Paspoort is voor een Europese inwoner niet te krijgen, wat zal inhouden dat Ryanair op het vasteland de credit card kosten altijd moet meenemen in de prijs, en daar worden de tarieven hoger van.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102715736
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 18:54 schreef DutchieBre het volgende:
Ik heb zelf ook een vraagje. Niet over Ryanair in dit geval, maar over Vueling.com, hopelijk hebben jullie als lowcost airline gangers daar ook verstand van ;)

Ik wilde online inchecken en heb mijn boardingpass geprint, maar ik heb nergens expliciet gezien dat ik daadwerkelijk incheckte, heel anders als bij Ryanair .. Zolang ik de boardingpass heb is alles toch prima ?

Hoewel een langer verblijf in Valencia niet erg zou zijn ;)
Bij Vueling kan je kostenloos op het vliegveld inchecken (tenminste 3 maand geleden nog wel) Vueling is gewoon Iberia dus bij die counters helpen ze je gwn.
pi_102754120
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. En nu wil ik alleen handbagage meenemen. Iemand een idee waar ik (redelijk) goedkoop een mooie tas/trolley kan kopen die binnen de afmetingen valt?
pi_102758771
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:33 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Ik ga binnenkort ook vliegen met Ryanair. En nu wil ik alleen handbagage meenemen. Iemand een idee waar ik (redelijk) goedkoop een mooie tas/trolley kan kopen die binnen de afmetingen valt?
Bij een winkel met goedkope dingen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 14:35:42 #50
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102771304
Weet iemand hoelang van te voren ze je aanraden om op het vliegveld te zijn? Ik dacht namelijk 2 uur, maar kan dit nergens terug vinden, alleen 30 min van te voren bij de gate...
geen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:03:40 #51
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102772323
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 15:23 schreef Professional het volgende:
Heb ook voor 2 cent in Londen gezeten, daarna nog een keer voor 4 cent in Dublin. Dat waren nog eens tijden :)

Laatst voor mijn verjaardag een tegoedbon gekregen, dus binnenkort de acties maar eens in de gaten houden voor een leuke bestemming.
Ik ben zo reuze-bijzonder-extreem-uiterst-mateloos-ongewoon-buitensporig-uitermate-uitzonderlijk JALOERS op het feit dat je voor 0,04 ct. naar Dublin bent geweest...
geen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:09:35 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102774335
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:35 schreef Isis20 het volgende:
Weet iemand hoelang van te voren ze je aanraden om op het vliegveld te zijn? Ik dacht namelijk 2 uur, maar kan dit nergens terug vinden, alleen 30 min van te voren bij de gate...
Aan twee uur heb je altijd genoeg als er geen rare dingen gebeuren onderweg naar de gate.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:17:04 #53
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_102774624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Aan twee uur heb je altijd genoeg als er geen rare dingen gebeuren onderweg naar de gate.
Ja, maar als het nergens aangegeven staat dat dit aangeraden wordt dan liever niet;)
geen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:19:37 #54
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_102774739
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:17 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Ja, maar als het nergens aangegeven staat dat dit aangeraden wordt dan liever niet;)
Dan ga je een uur van tevoren. Moet je alleen niet huilen als het druk is en je je vlucht niet haalt natuurlijk.
pi_102788031
Ik ga morgenochtend. Op Bergamo heb ik anderhalf uur om over te stappen. Moet genoeg zijn toch ? :)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 03:12:49 #56
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_102797332
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:36 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ga morgenochtend. Op Bergamo heb ik anderhalf uur om over te stappen. Moet genoeg zijn toch ? :)
1,5 uur moet voldoende zijn, echter, dan mag het vliegtuig geen vertraging hebben waarmee je aankomt.
Afhankelijk van het tijdstip van aankomst en vertrek duurt de beveiliging op Bergamo maximaal 30 minuten, vaak korter, tenzij je dus in de ochtendrush zit.
Persoonlijk zou ik een iets ruimere connectie nemen als het Ryanair betreft want als je de vlucht mist krijgt je geen vervangende vlucht aangeboden.
Dit is uiteraard anders als ik met KLM of LUFTHANSA vlieg, dan kan de connectie mij niet kort genoeg zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_102819538
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 23:04 schreef ozzietukker het volgende:
Een tijdje geleden is een dergelijke link ook al door mij gepost.

Is overigens nog onduidelijk of dit alleen voor UK boekingen gaat gelden of ook voor 'vasteland' boekingen, want een dergelijk UK Cash Paspoort is voor een Europese inwoner niet te krijgen, wat zal inhouden dat Ryanair op het vasteland de credit card kosten altijd moet meenemen in de prijs, en daar worden de tarieven hoger van.
Een Cash Passport is wel degelijk in NL te verkrijgen: http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/
pi_102925526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 03:12 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

1,5 uur moet voldoende zijn, echter, dan mag het vliegtuig geen vertraging hebben waarmee je aankomt.
Afhankelijk van het tijdstip van aankomst en vertrek duurt de beveiliging op Bergamo maximaal 30 minuten, vaak korter, tenzij je dus in de ochtendrush zit.
Persoonlijk zou ik een iets ruimere connectie nemen als het Ryanair betreft want als je de vlucht mist krijgt je geen vervangende vlucht aangeboden.
Dit is uiteraard anders als ik met KLM of LUFTHANSA vlieg, dan kan de connectie mij niet kort genoeg zijn.
T was prima te doen. Al met al was ik binnen 20 minuten van t uitstappen van t vliegtuig weer bij de gate om te gaan boarden. Dus ruim op tijd. Helaas dat de 2 de vlucht een enorm turbulente was, maar daar kan Ryanair natuurlijk niets aan doen :-P
pi_102931302
Weet iemand of ze in Dublin je handbagage wegen? In Rome deden ze dit namelijk niet!
pi_102932067
Wegen is zeer sporadisch. Ik vlieg ongeveer 16 keer per jaar met Ryanair en heb het nog nooit meegemaakt in 4 jaar (wel de afmetingen van je koffer) maar vrienden van mij gebeurt het om de vlucht. De regel is wel dat op een Ryanair basis veel vaker en strenger gewogen wordt. Dublin is daar één van. Probeer gewoon zo veel mogelijk (zware) dingen in de zakken van je jas/broek te stoppen en wat extra kleren aantrekken.
pi_102932093
Misschien een domme vraag maarja.

Dit staat er op de site: Ryanair accepteert de creditcards van Visa en Mastercard en de betaalkaarten van UK Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid Debit & Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.

Dan kan je tog met een Rabo BaseCard ook betalen tog?

En hoeveel zijn de kosten ervan?
pi_102932280
Rabo Basacard is gewoon een Mastercard dus dat moet lukken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_102936563
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 21:19 schreef qwerty31 het volgende:
Misschien een domme vraag maarja.

Dit staat er op de site: Ryanair accepteert de creditcards van Visa en Mastercard en de betaalkaarten van UK Maestro, Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid Debit & Visa Delta voor het betalen van uw vluchten.

Dan kan je tog met een Rabo BaseCard ook betalen tog?

En hoeveel zijn de kosten ervan?
Ja. 6 euro per vlucht. 12 euro voor een retourvlucht dus...
Beter gebruik je een pre-paid mastercard (gratis bij Neteller of voor 10 euro bij Moneybookers, Google maar eens...) betaal je die kosten niet. Handig als je vaker met Ryanair vliegt :)

Al mogen ze de vluchtprijzen bij Ryanair weer eens omlaag gooien! Erg 'duur' de laatste tijd... aanbiedingen zijn bijna nooit te vinden, zelfs niet meteen om middernacht! Hopen dat het voorjaar weer een beetje goedkoper wordt. 18 euro retourtje Londen waren nog prima prijsjes...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:04:39 #64
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_102941725
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Al mogen ze de vluchtprijzen bij Ryanair weer eens omlaag gooien! Erg 'duur' de laatste tijd... aanbiedingen zijn bijna nooit te vinden, zelfs niet meteen om middernacht! Hopen dat het voorjaar weer een beetje goedkoper wordt. 18 euro retourtje Londen waren nog prima prijsjes...
Pas nog Eindhoven-Gdansk geboekt voor 12 euro. Dat had ook 6 kunnen zijn, ware het niet dat er nog geen geld op mijn Wirecard stond.

En vorige week Eindhoven-Sevilla retour voor 45 euro. Niet ultra-goedkoop, maar wel een prima prijs voor Sevilla, die eigenlijk nooit écht in de aanbieding is!
pi_102964940
Handbagage werd niet gewogen in Dublin gelukkig :P In Eindhoven doen ze dat bij iedereen voordat je door de beveiliging gaat.
pi_102965726
In Bremen ook
pi_102968075
Vorige week werd in Bremen de handbagage gewogen tussen het afgeefpunt voor grote baggage en de entree naar de beveiliging van de vertrekhal. In Mallorca werd niet gewogen, maar moest je tas in de Ryanairformaatbepaler (of hoe heet zoiets)
pi_102971795
Iemand nog een tip voor een leuke ryanair bestemming voor paar daagjes eind december? Ben een beetje clueless waar naar toe te gaan :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_102977780
Ik zeg Malaga :)
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:16:15 #70
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_102981368
Marrakech is nieuw vanaf Eindhoven, kun je wellicht eens proberen.
pi_102982369
Marrakech met nieuw jaar? Wat moet ik me daar bij voorstellen :)
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:38:59 #72
95095 Pizzaman
16:00 Cup-a-soup.
pi_102982707
Nee Marrakech is een nieuwe bestemming vanaf Eindhoven. ;-)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 06:18:10 #73
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103408155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:00 schreef IrCute het volgende:
Handbagage werd niet gewogen in Dublin gelukkig :P In Eindhoven doen ze dat bij iedereen voordat je door de beveiliging gaat.
In Eindhoven hebben ze soms een manie dat ze alles wegen, maar dat duurt een dag, en daarna worden alleen weer de wat grote koffers gewogen.
Ik heb standaard geweigerd mijn kleine tas te laten wegen, en kon ook gewoon doorlopen omdat het personeel ook wel begrijpt dat in een dergelijk kleine tas niet teveel in kan zitten, soms worden ze echter aangesproken en zijn ze wat strikter.

Eigenlijk is dat wel goed, je hoort wel mensen klagen, maar dan kijk ik naar de persoon, zie 2 grote tassen, en dan denk ik, 1 stuks handbagage is niet voor niets, en is de klacht van die passagier onterecht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103424536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 06:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In Eindhoven hebben ze soms een manie dat ze alles wegen, maar dat duurt een dag, en daarna worden alleen weer de wat grote koffers gewogen.
Ik heb standaard geweigerd mijn kleine tas te laten wegen, en kon ook gewoon doorlopen omdat het personeel ook wel begrijpt dat in een dergelijk kleine tas niet teveel in kan zitten, soms worden ze echter aangesproken en zijn ze wat strikter.

Eigenlijk is dat wel goed, je hoort wel mensen klagen, maar dan kijk ik naar de persoon, zie 2 grote tassen, en dan denk ik, 1 stuks handbagage is niet voor niets, en is de klacht van die passagier onterecht.
Heb nu 3 keer vanaf Eindhoven gevlogen en alle 3 de keren werd bij iedereen de handbagage gewogen :o
  zondag 23 oktober 2011 @ 05:19:57 #75
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_103443272
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 19:17 schreef IrCute het volgende:

[..]

Heb nu 3 keer vanaf Eindhoven gevlogen en alle 3 de keren werd bij iedereen de handbagage gewogen :o
De regel is dat het grondpersoneel bij iedereen de bagage weegt, en vanuit het management worden de medewerkers daar over aangesproken, echter, net zoals dat bij de beveiliging officieel het zakje met vloeistoffen apart moet worden aangeboden, is dit iets waar een gemiddelde medewerker wat flexibeler mee omgaat, zeker bij niet te grote tassen kan je zelf ook wel inschatten dat e.e.a. niet teveel weegt, en na een dag na de opmerking zal een gemiddelde medewerker weer een eigen invulling geven en alleen grote tassen of rolkoffers wegen.

Althans dat is mijn ervaring, en aantal vluchten vanaf Eindhoven staat nu op 16 voor dit jaar.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_103622714
Ik heb een Samsonite S-Cape 55, deze is qua afmeting bijna perfect.. Zijhget niet dat de diepte +/- 3cm te groot is.. Zouden ze op Airport Weeze hier moeilijk mee gaan doen? En wat betreft de vloeistoffen? Moet ik die apart showen? Ik vertrek morgen namelijk naar Stansted met Ryanair..
  donderdag 27 oktober 2011 @ 13:59:44 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103622775
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 13:57 schreef johnnyd83 het volgende:
Ik heb een Samsonite S-Cape 55, deze is qua afmeting bijna perfect.. Zijhget niet dat de diepte +/- 3cm te groot is.. Zouden ze op Airport Weeze hier moeilijk mee gaan doen? En wat betreft de vloeistoffen? Moet ik die apart showen? Ik vertrek morgen namelijk naar Stansted met Ryanair..
Moeilijk doen: vaak wel in vakantieperiodes (nu dus). Kun je 'm niet een beetje induwen zodat je 'm er toch net in kunt proppen?
Vloeistoffen: ja.
pi_103623650
Het is een flexibele koffer.. En zo vol zit ie ook niet.. heb net gewogen: 7,5kg.. morgen maar het etuitje eruit halen laten zien dan!
  donderdag 27 oktober 2011 @ 14:27:52 #79
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_103623692
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 14:26 schreef johnnyd83 het volgende:
Het is een flexibele koffer.. En zo vol zit ie ook niet.. heb net gewogen: 7,5kg.. morgen maar het etuitje eruit halen laten zien dan!
Dan moet het wel lukken :) Zolang ie niet overduidelijk stampvol zit en je 'm een beetje in kan drukken indien nodig is er niks aan de hand.
pi_103791950
Ik heb altijd de CC kosten betaald bij boekingen. Wil daar nu wel eens van af maar ik zie dat Ryanair de virtuele kaart van Neteller niet meer accepteert, alleen de fysieke en dat duurt even voor je die binnen hebt.

Weet iemand of de virtuele mywirecard Mastercard nog wel geaccepteerd wordt? (als in; geen kosten)
pi_103792350
Een retourtje rome van Charleroi perfect gevlogen, alleen heen een uurtje vertraging. In Brussel werd wel gewogen, maar pas voordat je naar de gate liep (voor al die winkeltjes). EN als je daar dus boven de 10 kg zou zitten had je nog de mogelijkheid om met medereizigers wat te wisselen zodat het wel goed uitkwam. Ik zat op 9,75 kg :') Dacht dat het minder was, maar ach. Terug in Rome wel stress gehad, een rij tot buiten voor de beveiliging, gelukkig dat we ruim op tijd waren. Verder werd daar echt bijna niet gecontroleers, op de handbagage al helemaal niet. Niks gewicht of in die rekjes. Lees al vaker nu dat ze in Rome echt heel makkelijk zijn :P Maar het beviel wel, ga het denk ik vaker doen, zo goedkoop vliegen. Even op je handbagage letten en je kunt goed goedkoop overvliegen.
  maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:46 #82
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103807723
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 17:05 schreef VacaLoca het volgende:
Ik heb altijd de CC kosten betaald bij boekingen. Wil daar nu wel eens van af maar ik zie dat Ryanair de virtuele kaart van Neteller niet meer accepteert, alleen de fysieke en dat duurt even voor je die binnen hebt.

Weet iemand of de virtuele mywirecard Mastercard nog wel geaccepteerd wordt? (als in; geen kosten)
Ja, die wordt geaccepteerd. Kosten: één euro per storting (van bankrekening naar Wirecard).
pi_103865132
Argh ik word gek hier. Dat mywirecard werkt met trage bankoverschrijvingen en kan wel 5 dagen duren tot ik de kaart kan gebruiken. Maar tegen die tijd zullen de tickets ws in prijs gestegen zijn :X

Nu in dubio van nu boeken met 10 euro pp admin.kosten of wachten en geen adminkosten maar ms tickets die 20 euro pp duurder worden...

Ik dacht gelezen te hebben dat als je ze screenshot stuurt dat je bank betaling verwerkt heeft ze het er meteen opzetten - niet dus.

En van iDeal hebben ze nog nooit gehoord blijkbaar..

.....
pi_103868464
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, die wordt geaccepteerd. Kosten: één euro per storting (van bankrekening naar Wirecard).
Ik heb een wirecard aangemaakt maar hoe gaat dit verder in zijn werking? Waar kan je je creditcardgegevens vinden? Moet je eerst een bedrag storten ofzo voordat je creditcardgegevens zichtbaar worden? Omdat er staat om je kaart te behouden je 10 euro moet storten...sorry snap het niet echt. Visa Electron was een stuk simpeler :)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_103869689
Ja pas na storten krijg je de cc gegevens. Gister gebeld met klantenservice naar aanleiding van bovenstaande, want op mail kreeg ik geen antwoord.

Ik wilde wirecard omdat ik snel virtueel een beschikbaar wilde hebben voor een trip die ik zsm wil boeken. Maar als je de tijd hebt zou ik voor een van neteller of moneybookers gaan. De virtuele van netellers werkt niet met Ryanair maar bij beiden kan je fysieke kaart krijgen die volgens mij wel werkt. En je kan dan geld er direct opzetten met iDeal... veel beter dus dan dat Duitse rotbedrijf wirecard.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:28:53 #86
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103890217
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:06 schreef VacaLoca het volgende:
Ja pas na storten krijg je de cc gegevens. Gister gebeld met klantenservice naar aanleiding van bovenstaande, want op mail kreeg ik geen antwoord.

Ik wilde wirecard omdat ik snel virtueel een beschikbaar wilde hebben voor een trip die ik zsm wil boeken. Maar als je de tijd hebt zou ik voor een van neteller of moneybookers gaan. De virtuele van netellers werkt niet met Ryanair maar bij beiden kan je fysieke kaart krijgen die volgens mij wel werkt. En je kan dan geld er direct opzetten met iDeal... veel beter dus dan dat Duitse rotbedrijf wirecard.
Ik ben er anders berst tevreden over.
Ja, het duurt drie werkdagen voordat je geld erop staat (vanaf 2012 één werkdag, nieuwe bankregels). Ook ik heb daardoor mijn eerste ticket dat ik wilde hebben na de activatie van mijn wirecard ook mét transactielosten gekocht, het duurde me te lang. Nu heb ik er gewoon wat geld opstaan, dat ik gebruik wanneer ik het nodig heb.

Het opsturen van kopieën van paspoort en electriciteitsrekeningen, wat Neteller wil, vind ik erg omslachtig en bovendien zit ik er helemaal niet op te wachten dat zijn die gegevens in handen krijgen.
pi_103909991
Nou, tevreden zal ik nooit zijn. Ik stort straks mn geld terug (als ik ooit bij mn geld kom) en nooit meer wirecard en kan het iedereen afraden.

Nu kan ik bijvoorbeeld niet inloggen. Elke keer als ik inlog krijg ik Sessie verlopen - log aub opnieuw in.... wat ik dus tot vervelens toe probeer. Kom er gewoon niet in.

Service reageert niet op e-mails... moet ik straks weer gaan bellen zeker.

Nog nooit zo'n slecht gevoel gehad bij een financiële toko.
  donderdag 3 november 2011 @ 19:25:22 #88
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103925114
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 11:43 schreef VacaLoca het volgende:
Nou, tevreden zal ik nooit zijn. Ik stort straks mn geld terug (als ik ooit bij mn geld kom) en nooit meer wirecard en kan het iedereen afraden.

Nu kan ik bijvoorbeeld niet inloggen. Elke keer als ik inlog krijg ik Sessie verlopen - log aub opnieuw in.... wat ik dus tot vervelens toe probeer. Kom er gewoon niet in.

Service reageert niet op e-mails... moet ik straks weer gaan bellen zeker.

Nog nooit zo'n slecht gevoel gehad bij een financiële toko.
Je geld terugstorten schijnt moeilijk te zijn. Geef het gewoon uit.
Het werkt als ik Ryanair tickets wil kopen, daar gaat het om. En het gevoel? Het is niet alsof er duizenden euro's op staan! Ze hebben in ieder geval niet mijn paspoort.
pi_103930193
Vraag aan de Ryanairexperts hier.

Ik heb begrepen dat de maximale afmetingen van handbagage 55x40x20 cm zijn.
Nou zit ik op iets van 50x30x25 (wel binnen de 10 kg)....is dat een probleem?
zelfde als diginoob
  vrijdag 4 november 2011 @ 02:31:51 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103945775
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 20:45 schreef diginoob2 het volgende:
Vraag aan de Ryanairexperts hier.

Ik heb begrepen dat de maximale afmetingen van handbagage 55x40x20 cm zijn.
Nou zit ik op iets van 50x30x25 (wel binnen de 10 kg)....is dat een probleem?
ja, dat is een probleem, als dat gecontroleerd gaat worden. Gaat het om een kunststof koffer of om een zachte tas? Die laatste kun je nog comprimeren, een harde koffer of trolley die 5 cm te diep is, zou ik zeker thuislaten.
Ik ga zelf ook binnenkort op zoek naar een leuke ruime rugtas met precies de Ryanair afmetingen. Heb nu een 22 l dagrugzak, maar die is meer om te wandelen. Iets groter, iets 'vierkanter', dan ben ik tevreden.
  vrijdag 4 november 2011 @ 02:34:04 #91
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_103945791
Net nog een ticket Eindhoven-Milaan geboekt voor 15 euro. Vervolgens een paar dagen later voor 9 euro naar Santander. Geen geld toch. En weer 12 euro bespaard met wirecard (die dus prima werkte).
pi_103952936
Ik ben twee weken geleden nog in Milaan geweest vanaf Eindhoven, en eigenlijk is het dus Eindhoven-Bergamo - 40 min. met de bus en je bent er. Bergamo zelf stelt niets voor en Milaan heb je overigens wel in 2-3 dagen gezien; wil je Het Laatste Avondmaal zien, dan moet je van te voren telefonisch reserveren [en een creditcard bij de hand hebben].
  woensdag 9 november 2011 @ 23:29:52 #93
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104186496
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 12:21 schreef Dolichologofobie het volgende:
Ik ben twee weken geleden nog in Milaan geweest vanaf Eindhoven, en eigenlijk is het dus Eindhoven-Bergamo - 40 min. met de bus en je bent er. Bergamo zelf stelt niets voor en Milaan heb je overigens wel in 2-3 dagen gezien; wil je Het Laatste Avondmaal zien, dan moet je van te voren telefonisch reserveren [en een creditcard bij de hand hebben].
Ik ga alleen naar Bergamo, want ik heb geen interesse in Milaan. Het is in januari, dus ik kom alleen voor bergen, sneeuw en lekker eten!


Oh, ik ben afgelopen weekend in Gdansk geweest. De heenvlucht met Ryanair, waarop we een UUR te vroeg waren, ongelooflijk!
De terugweg was met Wizzair, waar ik achteraf erg blij mee was, want de Ryanairvlucht van die dag had zesenhalf uur vertraging... Daarnaast heeft Wizzair leukere stewardessen dan Ryanair, hun kalender ten spijt.
pi_104283880
slecht stuk?

kijk, de telegraaf is niet mijn favoriet (ik haat ze vanwege de algemene slechte kwaliteit van het nieuws), maar dit stukje is niks anders dan waar.

wanneer een "ticket" 12 euro kost en uiteindelijk betaal je toch meer richting de 60 euro, dan noem ik dit niet echt low-cost!
pi_104283992
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:30 schreef chrisje013 het volgende:
slecht stuk?

kijk, de telegraaf is niet mijn favoriet (ik haat ze vanwege de algemene slechte kwaliteit van het nieuws), maar dit stukje is niks anders dan waar.

wanneer een "ticket" 12 euro kost en uiteindelijk betaal je toch meer richting de 60 euro, dan noem ik dit niet echt low-cost!
Niet mee eens. Je kunt nog steeds op de juiste tijden de perfecte tickets vinden. Zo ben ik al eens dik onder de 100 euro op en neer naar de Canarische eilanden geweest. Zo vloog ik voor nog geen 20 euro op en neer naar Italië en het vaste land van Spanje. Kijk, als je het vliegtuig puur als vervoersmiddel gebruikt en geen gebruik maakt van alle andere tierelantijntjes dan ben je zeker weten goedkoper uit.
pi_104284219
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 13:30 schreef chrisje013 het volgende:
slecht stuk?

kijk, de telegraaf is niet mijn favoriet (ik haat ze vanwege de algemene slechte kwaliteit van het nieuws), maar dit stukje is niks anders dan waar.

wanneer een "ticket" 12 euro kost en uiteindelijk betaal je toch meer richting de 60 euro, dan noem ik dit niet echt low-cost!
Al die extra's zijn je eigen keuze. Je hoeft geen reisverzekering, auto huren, currency omrekenkosten, bagage, eten etc. bij ze te kopen.
pi_104285198
nee, maar je moet wel betalen voor het betalen met een creditcard (12 euro per retour), je moet wel betalen om een iets grotere bagage mee te nemen (25 euro), je moet wel betalen voor een stoel reservering, je moet wel betalen om van een B-vliegveld naar je echte bestemming te komen, je moet wel betalen als je dorst krijgt in het vliegtuig etc. ...

ik zeg niet dat je niet goedkoop kan vliegen met ryanair, maar low-cost valt in de meeste gevallen echt wel mee hoor. soms ben je zelfs duurder dan BA of KLM!

en nog steeds klopt het artikel op telegraaf.nl, want die gast heeft gelijk. als het aan ryanair lag, had je ook staanplekken in het vliegtuig, moest je 1 euro betalen om te mogen zeiken (of overgeven, nog erger) etc. ...
pi_104285295
Ik neem met ryanair nooit bagage mee en ik reserveer mijn stoel ook niet (kan volgens mij ook niet) dus ik MOET niets. Ik vlieg gewoon goedkoop en neem mijn eigen krentebolletjes mee. Zo ver vlieg je nou ook weer niet, als ik de trein zit ik vaak langer en daar krijg ik ook geen eten.
pi_104285577
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef chrisje013 het volgende:
nee, maar je moet wel betalen voor het betalen met een creditcard (12 euro per retour), je moet wel betalen om een iets grotere bagage mee te nemen (25 euro), je moet wel betalen voor een stoel reservering, je moet wel betalen om van een B-vliegveld naar je echte bestemming te komen, je moet wel betalen als je dorst krijgt in het vliegtuig etc. ...

ik zeg niet dat je niet goedkoop kan vliegen met ryanair, maar low-cost valt in de meeste gevallen echt wel mee hoor. soms ben je zelfs duurder dan BA of KLM!

en nog steeds klopt het artikel op telegraaf.nl, want die gast heeft gelijk. als het aan ryanair lag, had je ook staanplekken in het vliegtuig, moest je 1 euro betalen om te mogen zeiken (of overgeven, nog erger) etc. ...
Ben je dan echt zo'n kuddedier die alles altijd maar gelooft wat hij hoort ? Die O'Leary is gewoon een fantastische zakenman die door scherpe opmerkingen altijd critici weet te triggeren om over zijn product te spreken. Geloof me, er komen geen staanplaatsen. Betalen voor op het toilet lijkt me ook sterk, maar daar zou ik nog sympathie voor kunnen opbrengen daar ik in in een openbare gelegenheid zoals in een restaurant, of bij een benzinestation ook wordt geacht om te betalen om mijn behoefte te doen. Niet dat ik er een voorstander voor ben, maar het is nu eenmaal zo.

Altijd zo grappig om te zien hoe mensen een mening weten te vormen op basis van wat andere mensen denken en uiten op internet.
pi_104285957
quote:
Vooral om dat Ryanair alleen met Boeing 737's vliegt, en niet met Airbus :')
Heul slecht stuk ja, deze man begrijpt er niet veel van...
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:54:29 #102
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104290456
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:21 schreef chrisje013 het volgende:
nee, maar je moet wel betalen voor het betalen met een creditcard (12 euro per retour), je moet wel betalen om een iets grotere bagage mee te nemen (25 euro), je moet wel betalen voor een stoel reservering, je moet wel betalen om van een B-vliegveld naar je echte bestemming te komen, je moet wel betalen als je dorst krijgt in het vliegtuig etc. ...

ik zeg niet dat je niet goedkoop kan vliegen met ryanair, maar low-cost valt in de meeste gevallen echt wel mee hoor. soms ben je zelfs duurder dan BA of KLM!

en nog steeds klopt het artikel op telegraaf.nl, want die gast heeft gelijk. als het aan ryanair lag, had je ook staanplekken in het vliegtuig, moest je 1 euro betalen om te mogen zeiken (of overgeven, nog erger) etc. ...
Voor credit card toeslagen bestaan veel oplossingen voor bijvoorbeeld Easyjet of Ryanair, want het moet gezegd, die toeslagen worden hoger en hoger, door virtual visa (Easyjet) of een prepaid Credit Card (Ryanair) ontwijk je de toeslagen.
Persoonlijk vindt ik het geen probleem dat er voor bagage bijbetaald moet worden, ik vlieg binnen Europa altijd met handbagage, zeker voor korte (zakelijke) trips hoef ik echt niets in te checken, dus het is fijn dat dit niet standaard in de ticketprijs zit.
Het feit of je op B-vliegvelden vliegt is maar betrekkelijk, natuurlijk, dat kan, maar wellicht is dat B-vliegveld nu net waar je wilt zijn.

Bij het boeken van een vliegticket moet je dan ook niet kijken naar de prijs die je ziet, maar alles, inclusief transportkosten van en naar het vliegveld meenemen wat je voor die vlucht nodig hebt.

Voorbeeld, ik moet binnenkort naar Camebridge, dit kan met Ryanair voor 16 euro retour vanaf Eindhoven naar Stansted, uiteraard zit daar geen bagage, drankje, of priority boarding bij, maar dat heb ik niet nodig voor een vlucht van rond de 30 a 40 minuten.
Vanaf Stansted naar Camebridge is een stuk logischer en sneller dan vanaf London City of Heathrow naar Camebridge.
Daarnaast zal BA, KLM het echt niet goedkoper kunnen dan Ryanair.

Het blijft dus altijd persoonlijk of een budgetairliner wel of niet geschikt is voor je doel, zolang je alle kosten maar in ogenschouw neemt is er niets mis mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 12 november 2011 @ 18:27:30 #103
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104291230
Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande verhaal.

De service is niet zo slecht als veel mensen willen doen voorkomen en bovendien, voor veel bestemmingen is vliegen met een lowcost maatschappij gewoon verreweg de goedkoopste oplossing.

Bijvoorbeeld naar Gdansk. Zowel Ryanair en Wizzair bieden regelmatig vluchten aan van minder dan 20 euro retour. Hoe kan ik voor die prijs met een conventionele maatschappij in Gdansk komen? Niet.

Tip: Met Wizzair kun je op10 januari 2012 voor 5 euro naar Gdansk (betalen d.m.v. overschrijving).

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemans24 op 12-11-2011 18:33:53 ]
  dinsdag 15 november 2011 @ 15:24:24 #104
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_104396250
Aardig artikel over provisies voor luchthavenpersoneel bij het betrappen van Ryanair-passagiers met te veel handbagage in de Belgische krant de Morgen.
It's not a lie, if you believe
  dinsdag 15 november 2011 @ 16:09:55 #105
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_104397994
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 15:24 schreef 18konijn het volgende:
Aardig artikel over provisies voor luchthavenpersoneel bij het betrappen van Ryanair-passagiers met te veel handbagage in de Belgische krant de Morgen.
Ah, dáárom werd er in Larnaca na ruim een half jaar zonder controle ineens een fuik opgezet waarbij iedereen z'n bagage in de bak moest proppen :')
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:22:01 #106
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104405318
:) En de regelingen voor eigen Ryanair personeel op de luchthavens van een standplaats hebben nog betere bonusregelingen, waardoor er zeker door deze personen goed wordt gekeken naar de grote van tassen.

Maar goed, opzich heeft Ryanair, Easyjet of een Wizzair wel gelijk, 1 stuk is 1 stuk en niet 1 grote tas met een grote handtas of een grote plastic duty free tas, alles moet in 1 tas passen.
En zelf heb ik nooit problemen, mijn handbagage is niet te groot of te zwaar, past allemaal prima, ik hoef dan ook nooit e.e.a. in de bakken te plaatsen of te laten wegen.

Degene die 'gepakt' worden zijn in mijn ervaring nu precies de mensen die teveel of te grote tassen met zich mee hebben, die maken dan een hoop heisa, maar dat je er de vorige keer mee weg kwam betekent niet dat dit is toegestaan, eenmaal een gatetoeslag betaald en men houdt de volgende keer wel rekening met de regels!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104882564
Even een vraagje, waarschijnlijk al wel beantwoord in de vele topics, maar toch.

wij vliegen aanstaande vrijdag met een clubje mensen naar Barcelona om daar onder andere een wedstrijd van de lokale FC zelf te gaan bezoeken. Nu wil het zo zijn dat ik aanstaande donderdag aan een nieuwe baan begin, en wellicht daarom niet mee kan. Zonde van het geld natuurlijk, maar ik zou graag iemand voor mij in de plaats laten gaan.

Als ik Ryanair mag geloven, kost mij/hem dit 100 euro?

En is het een probleem als ik (degene die de boeking gedaan heeft) niet op komt dagen op het vliegveld en er ook niemand voor mij in de plaats komt?
pi_104882881
een ticket op iemand anders zijn naam zetten kost idd 100 of 110 euro, weet ik niet uit mijn hoofd. ik weet niet of iemand anders nog mee kan wanneer er plekken over zijn, want ryanair is altijd te laat met boarden, dus ze zien pas op het laatste moment of iemand komt of niet. en dan kunnen ze jou niet binnen 5 minuten laten inchecken + security scan, dat gaat gewoon niet.

misschien ligt het anders, maar ik denk niet dat het gaat werken zo!
  zondag 27 november 2011 @ 17:23:46 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104884477
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 16:46 schreef Sandersson het volgende:
Even een vraagje, waarschijnlijk al wel beantwoord in de vele topics, maar toch.

wij vliegen aanstaande vrijdag met een clubje mensen naar Barcelona om daar onder andere een wedstrijd van de lokale FC zelf te gaan bezoeken. Nu wil het zo zijn dat ik aanstaande donderdag aan een nieuwe baan begin, en wellicht daarom niet mee kan. Zonde van het geld natuurlijk, maar ik zou graag iemand voor mij in de plaats laten gaan.

Als ik Ryanair mag geloven, kost mij/hem dit 100 euro?

En is het een probleem als ik (degene die de boeking gedaan heeft) niet op komt dagen op het vliegveld en er ook niemand voor mij in de plaats komt?
Je kan een naamswijziging doorvoeren tegen de aangegeven kosten, maar dan blijft het nog steeds een relatief hoog bedrag.

Als jij niet komt opdagen is er niets aan de hand bij Ryanair, je wordt als no-show gezien en daar worden geen extra kosten voor berekend.
Daarnaast werken Easyjet en Ryanair met enkele reizen, wat inhoudt dat je de terugreis nog wel kan maken op de genoemde datum ondanks dat je de heenreis niet hebt gemaakt, dat is een belangrijk verschil met bijvoorbeeld KLM.
Dus je zou er ook nog voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld een dat later de heenreis te maken (met een nieuw geboekt ticket), je terugreis kan je dan met het oude ticket maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_104890893
Het is trouwens 100 euro PLUS het verschil in tarief tov het moment dat je geboekt hebt, hou daar rekening mee ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 28 november 2011 @ 16:10:36 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104925455
De vlucht van Sevilla naar Eindhoven van afgelopen zaterdag, was een interessante. Op het vliegveld van Sevilla was de douanecontrole erg streng, zo moest ik voor het eerst m'n laptop uit m'n tas halen en moest ook het zakje met vloeistoffen duidelijk zichtbaar op de band liggen.
Bij het landen in Eindhoven maakte ik vervolgens een doorstart mee, omdat het vliegtuig voor ons een 'grote vogel' had gerapporteerd. Tien minuten later zijn we alsnog zonder problemen geland.
pi_104943344
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:10 schreef Lemans24 het volgende:
De vlucht van Sevilla naar Eindhoven van afgelopen zaterdag, was een interessante. Op het vliegveld van Sevilla was de douanecontrole erg streng, zo moest ik voor het eerst m'n laptop uit m'n tas halen en moest ook het zakje met vloeistoffen duidelijk zichtbaar op de band liggen.
Bij het landen in Eindhoven maakte ik vervolgens een doorstart mee, omdat het vliegtuig voor ons een 'grote vogel' had gerapporteerd. Tien minuten later zijn we alsnog zonder problemen geland.
gebeurt bijna overal, is normaal. in eindhoven bijna nooit, maar daar checken ze niet zo nauw!
pi_104945396
Ik zag laatst in eindhoven dat ze iemand allemaal scharen uit zijn bagage haalden. Dan ben je ook wel heel erg dom om die in je handbagage te stoppen.

Bij mij ging dat poortje piepen. Dat gebeurt wel vaker, ik vermoed door de haakjes op mijn bergschoenen. Ik hoefde toen niet eens mijn schoenen uit te doen. Ik had zo van alles onder de zooltjes kunnen verstoppen als ik wilde. In Amerika was het standaard dat je je schoenen uit moest doen voor je door de scan ging.
  maandag 28 november 2011 @ 23:00:42 #114
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_104949089
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:38 schreef chrisje013 het volgende:

[..]

gebeurt bijna overal, is normaal. in eindhoven bijna nooit, maar daar checken ze niet zo nauw!
Hoe kan je als buitenstaander iets zeggen over de beveiliging?

Dat Eindhoven Airport wellicht niet zo panisch is op de vloeistoffen is best mogelijk, je kan nu eenmaal niet op alles tegelijk focussen, als je zoals in de UK nu weer je best doet om iedereen de vloeistoffen in zakje te laten doen van de juiste afmetingen en dit nu weer echt aan het naleven bent is prima, maar de testresultaten laten zien dat er nu zoveel tijd aan de vloeistoffenmanie wordt besteed dat andere zaken wat minder onder de aandacht zijn.

Het is maar net waar de focus bij de beveiliging van een bepaalde luchthaven op is gebasseerd, uiteraard zijn er standaard regels maar het toepassen ervan blijft mensenwerk en is mede gebasseerd op de lokale dreiging.

Persoonlijk ben ik meer van de aanpak op de Nederlandse luchthavens, in de VS en vooral de UK maken ze de beveiliging een onnodige stressvolle gebeurtenis voor veel passagiers, waar je eerst alles in 1 tas moet stoppen en vervolgens 2 meter verder de laptop en de vloeistoffen er weer apart moet uithalen, dat alles onder het schreeuwen van aanwijzingen van het aldaar aanwezige personeel die niet inzien dat juist door dergelijk gedrag agressie wordt uitgelokt. In de UK wordt dan als middel zwaar bewapende politie opgeroepen en bij de beveiligingscontrole gereed gehouden. Het is maar net wat je wilt natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:27:36 #115
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104953119
De 'grote vogel' werd overigens is het Engels vertaald als Big Biird (pino...), maar in het Spaans als pajarito (vogeltje). De reacties waren derhalve wat lacherig.
Op de doorstart zelf werd dan weer een beetje paniekerig gereageerd. (met zelfs mensen die elkaars bezweette handen vasthielden, alsof we neer gingen storten)
pi_104953747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:27 schreef Lemans24 het volgende:
De 'grote vogel' werd overigens is het Engels vertaald als Big Biird (pino...), maar in het Spaans als pajarito (vogeltje). De reacties waren derhalve wat lacherig.
Op de doorstart zelf werd dan weer een beetje paniekerig gereageerd. (met zelfs mensen die elkaars bezweette handen vasthielden, alsof we neer gingen storten)
Zeker ook klappen na het bekende deuntje :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:55:24 #117
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_104953887
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 00:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Zeker ook klappen na het bekende deuntje :')
Nee, de landing was immers niet vlekkeloos ;)
pi_105029192
Help;

ik heb zojuist proberen in te checken voor de reis naar Barcelona. Alle stappen doorlopen, maar op het eind krijg ik dat er een fout is opgetreden. Zodoende kan ik dus niet de boarding passes printen. Als ik echter nog een keer probeer in te checken, krijg ik alleen de opties om opnieuw af te drukken voor de heen en terugreis, maar niet de mogelijkheid nog een keer in te checken. Het inchecken is dus wel gebeurd. Uiteindelijk heb ik wel de boardingpasses gekregen van alleen mezelf (toen deed ie het wel even ineens). Echter zijn er nog 8 boardingpasses meer nodig voor de anderen. Ook als ik de boeking bekijk staat alles nog goed.

Heeft iemand al eens eerder problemen gehad en deze foutmelding gekregen? En wat heb je toen gedaan?
pi_105032035
Echt super vaag; site gaf een error op 1 persoon. Rest van de passes wel uit kunnen printen en morgen maar bellen voor die laatste. Snap er niks van i i g :P. Kan ook niet zien waar het wellicht fout is gegaan (persoon staat wel gewoon ingechecked zegt de site).
  zondag 4 december 2011 @ 14:22:58 #120
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105165775
Hallo iedereen
Ik had een vraagje. Komende donderdag vlieg ik met een vriendin met Ryanair. Nu hebben we één ingecheckte tas (die staat op vriendins naam) en verder alleen handbagage. Vallen koffers ook onder 'ingecheckte tassen'? Wij wilden namelijk een koffer meenemen om daar twee slaapzakken in te doen, aangezien die niet onze handbagage passen.
Niet dat we straks op het vliegveld een ontzettend hoge boete moeten betalen omdat we een koffer hebben en geen 'tas' of iets dergelijks.

alvast bedankt
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_105165834
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
pi_105166966
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag
Idd :D
  zondag 4 december 2011 @ 16:02:31 #123
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105169516
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:24 schreef Piles het volgende:
Warrige vraag, maar ingecheckte bagage maakt niet uit of het tas of koffer is :)
Wat begrijp je er dan niet aan?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_105169556
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wat begrijp je er dan niet aan?
Vond het nogal een uitgebreid verhaal bij zo'n simpele vraag :P
  zondag 4 december 2011 @ 16:09:12 #125
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105169809
Ik dacht al. Je hoeft geen genie te zijn om de vraag te begrijpen lijkt me :P
Bedankt voor het antwoord :)

tot ziens
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 8 december 2011 @ 19:44:24 #126
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_105349187
Nog een vraag: koffers mogen dus maximaal 81 bij 119 bij 119 zijn?
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_105440716
De Ierse low-cost luchtvaartmaatschappij Ryanair gaat in 2012 de bijkomende kosten op hun vluchten fors verhogen. Vergeet men de koffer bij het boeken van de vlucht aan te melden, dan dient men op de luchthaven een toeslag te betalen die kan oplopen tot ruim 100 euro.

Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Ryanair is Europa's grootste 'goedkope' luchtvaartmaatschappij. Het bedrijf gaat voortaan het jaar opdelen in een hoog- en laagseizoen, met verschillende tarieven voor de vluchten én voor de bijkomende kosten.

Het bedrijf verhoogt de kosten voor het meenemen van ruimbagage van 18 naar 30 euro in het laagseizoen. Een tweede koffer meenemen kost bijna 60 euro.

Het meenemen van handbagage blijft gratis, maar is bij Ryanair onderworpen aan strengere regels dan bij de concurrentie. Passagiers mogen slechts een tas van maximaal 44 liter en maximaal 10 kilogram meenemen. Bij concurrent Easyjet mogen grotere tassen worden meegenomen.

Een woordvoerder van Ryanair zegt dat de prijsverhogingen ongeveer 30 procent van de reizigers zullen treffen: 'Veel mensen die met ons vliegen, nemen alleen handbagage met zich mee, waardoor ze niet met extra kosten worden geconfronteerd.'

Er is al jaren veel kritiek op de 'verborgen kosten' die low cost carriers rekenen. Naast de koffertarieven rekenen de maatschappijen tot wel 15 euro creditcardkosten. Ook de prijzen van versnaperingen aan boord gaan volgend jaar omhoog: een blikje bier kost u volgend jaar 7 euro.

De Engelse krant The Independent rekende uit dat, als u met koffers reist, u het goedkoopst uit bent bij reguliere luchtvaartmaatschappijen. British Airways rekent voor een vlucht van Londen naar Barcelona, voor een stel met twee koffers, tientallen euro's minder dan de low-cost concurrentie. -ad
pi_105451326
Wtf, doei ryanair. Ik heb vrijwel altijd ruimbagage en zou ik dus voor een retour 60 euro voor bagage moeten neertellen. 40 was elke keer al op het randje, 60 gaat er overheen.

Ik ga wel lekker met KLM vliegen. Houdoe.

[ Bericht 13% gewijzigd door VacaLoca op 11-12-2011 14:12:03 ]
pi_105452209
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 11 december 2011 @ 14:31:41 #130
104871 remlof
Europees federalist
pi_105452271
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 14:29 schreef danos het volgende:
Lol, je moet ryanair gebruiken waar het voor bedoeld is.....
Precies, vliegen met alleen handbagage. Ik ga deze week een paar dagen naar Portugal. Kosten retourtje: ¤60 :P
pi_105452337
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:58 schreef Piles het volgende:
Vooral om dat Ryanair alleen met Boeing 737's vliegt, en niet met Airbus :')
Heul slecht stuk ja, deze man begrijpt er niet veel van...
En in Toulouse alleen de wide bodies worden gemaakt, de A318/319/320 komen uit Hamburg.

Maar goed, het is duidelijk dat Ryanair echt geen bagage meer wil vervoeren. Blijkbaar zit daar de grootste kostenpost/ inkomstenbron.

Vorig jaar heb ik rond deze tijd nog voor 20 euro een retourtje Sevilla in februari kunnen boeken, maar dat gaat nu niet meer lukken. Prijzen zijn toch echt omhoog nu, en andere airlines kunnen aardig meeconcurreren.
pi_105540279
Nouuu ik heb me toch net het reisje met ryanair gehad.

Vertrektijd vanaf Krakow om 18.45.We mochten boarden en toen ineens: Boarding suspended wat overging in delayed. Oké prima. Maar vervolgens : Flight delayed,more information will follow in 30 minutes(uiteindelijk bijna een uur)...en dat weer,en toen duurde het 50 min. Toen final information in 15 minutes...toch weer niet....geen informatie meer .Uiteindelijk mochten we toch boarden om 22.15.Dit alles was om ,little technical difficulties'
Ik had het eigenlijk helemaal niet meer verwacht en dacht dat de vlucht gecanceld zou worden omdat je in Eindhoven niet meer na half 12 oid mag landen. Maar goed dacht ik. Het zal wel goed zijn dan.

Hoop gedoe in het vliegtuig en ik vertrouwde het eigenlijk allemaal niet echt. Liepen continue 'mannetjes' heen en weer ,en in en uit.
Om 22.45 gingen we dan toch echt vliegen. En toen kwam na ongeveer een uur het nieuws dat we ipv Eindhoven in Osnabruck zouden landen! Dit was volgens hen al bekend alleen de communicatie was niet helemaal goed verlopen en daardoor wisten zij het niet. Volgens mij ligt Osnabruck redelijk uit de route en nogal wat noordelijker. Bullshit dus!

Daar zouden bussen naartoe komen die ons naar Eindhoven zouden brengen. Die bussen waren zojuist uit Eindhoven vertrokken vol met passagiers die eigenlijk de vlucht na ons moesten hebben naar Dublin.
Om 2 hr kwamen dan de bussen. Buschauffeur moest verplicht rusten dus om een uur of 3 gingen we dan op weg naar Eindhoven. Het was ook nog eens noodweer en z'n ruitenwissers deden het niet goed.

De mensen van de Dublinvlucht konden btw pas om 10 hr s'ochtends vliegen vanaf Osnabruck!!! Die moesten dus NOG eens 8 uur wachten .

Uiteindelijk tegen kwart voor 6 s'ochtends kwamen we aan op Eindhoven airport. Daar gelukkig een taxibusje kunnen delen met medepassagiers om naar Eindhoven Centraal te kunnen en vervolgens de eerste trein naar Rotterdam te kunnen pakken!

Voorlopig even geen Ryanair meer voor mij! Vooral de manier waarop het ging. De zogenaamde verkeerde communicatie en de weinige informatie op Krakow.
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  dinsdag 13 december 2011 @ 19:22:08 #133
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_105545584
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_105546098
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_105547156
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Weeze is alleen ook dicht na 2330u, dus dat is dan ook geen optie meer. Ze willen het toestel uiteindelijk natuurlijk ook weer in Dublin krijgen aangezien deze wrs. hier gebaseerd staat. Wel opvallend dat ze dan Munster/Osnabruck kiezen aangezien ze daar uberhaupt niet naartoe vliegen :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_105547157
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
:) Hoewel het wellicht niet helemaal eerlijk is van Ryanair, is het wel begrijpelijk dat je de passagiers niet inlicht, daar krijg je namelijk een heleboel problemen van, bijvoorbeeld mensen die niet meer mee willen, waardoor je de bagage van boord moet halen, en wellicht moet iedereen van boord uit veiligheidsoverwegingen omdat er handbagage achtergelaten kan zijn.

Dat wil je als (low cost) maatschappij niet, dat zorgt voor steeds meer vertraging, dus zal je er voor kiezen om toch te vertrekken, wellicht in de gedachte dat men zou afreizen naar Dusseldorf Weeze, want dat is de normale alternate voor Ryanair vluchten naar Eindhoven, om daar de passagiers in bussen te proppen, dan zou de vertraging wat te overzien zijn.

Het zijn niet alleen de Ryanair's van deze wereld die dit doen, ook KLM kan er wat van, vaak wordt het grondpersoneel ook niet ingelicht, de piloten krijgen opdracht van het HQ.
Netjes is het zeker niet. Gelukkig heb ik zulke zaken nog niet meegemaakt.
Absoluut. Ik begrijp ook wel waarom ze het gedaan hebben. Dit was de makkelijkste oplossing. Dan maar kijken waar ze nog wèl mogen landen en snel boarden (het was sowieso al te laat om nog naar Eindhoven te kunnen) Vervolgens konden we dus blijkbaar terecht op Osnabruck als 'gast' want normaliter vliegt Ryanair daar niet eens op. Snel iedereen eruit schoppen en dan zijn ze er vanaf. Want vervolgens was van Ryanair niemand meer te bereiken. De bussen maar afwachten. Die kwamen dus na ruim 2 uur. Wel lullig ook want er stonden rond 12hr s'nachts op Eindhoven aardig wat mensen om iemand op te halen (zo ook voor mij). Voor niks dus. Ach ja zo'n 9 uur later waren we dus alsnog op Eindhoven ;)
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_105548062
Je hebt recht op EU compensatie...
http://www.consuwijzer.nl(...)Waar_heb_ik_recht_op

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.
Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:25:04 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 19:34 schreef kalinhos het volgende:
Haha Osnabruck! Alsof je een retourtje AMS-MAD hebt en ineens ipv Schiphol, Heathrow ziet opdoemen bij 't landen :P
Dat is een beetje overdreven, zó ver liggen die vliegvelden nou ook weer niet van elkaar. Maar toch 250 km, niet naast de deur.

Begin november, toen ik met Wizzair terugvloog uit Gdansk, had de hele Ryanair vloot vertraging. De vlucht naar Leeds werd echter omgeleid en mensen werden eerst met bussen van Gdansk naar Poznan vervoerd. 300 km verderop...

Een paar weken geleden, in Sevilla, hoorde ik een Spaans meisje vertellen dat hun vlucht vanuit Duitsland naar Sevilla werd omgeleid naar Malaga. Met de bus zijn ze vervolgens naar Sevilla vervoerd (waardoor de airportbus naar de binnenstad van Sevilla zo bomvol zat, dat ik een uur langer moest wachten...) Ook zomaar 220 km verderop.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:28:56 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_105548993
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:12 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt recht op EU compensatie...

[...]

Let op
Soms gebeuren er dingen in een land waar de luchtvaartmaatschappij niets aan kan doen. Bijvoorbeeld een oorlog of een orkaan. Dat heet overmacht. Door de oorlog of de orkaan kan uw vlucht vertragen. U krijgt dan geen vergoeding.
Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:07:06 #141
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_105554581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:28 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vaak is het weer wel de reden. Hoe zit het met mist en compensatie?
Ook overmacht, ze kunnen immers het weer niet beinvloeden.
pi_105577085
quote:
Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_105700424
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
pi_105701436
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 19:08 schreef Gitaarmat het volgende:
Gaan ze vanaf volgend jaar vluchten doen vanaf Airport Eelde?
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
  zaterdag 17 december 2011 @ 19:45:54 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_105701703
Ik heb m'n portie Ryanair er voor deze week wel weer opzitten, op en neer van Eindhoven naar Faro.

Zonder vertragingen, dat wel.
pi_105727033
quote:
Dan moet eerst de landingsbaan nog verlengt worden, of is dat al gebeurt?
Nee, het is nog wachten op een (echt het allerlaatste...) besluit over de verlenging van de baan. Dat besluit wordt nog deze maand verwacht van de Raad van State.
De aannemer kan dan gelijk los, maar pas voorjaar 2013 kan dan de verlengde baan werkelijk gebruikt worden.

Zou wel handig zijn voor mij, Ryanair op een half uurtje rijden dan :)
Nu 2 of 2,5 uur rijden naar Bremen, Weeze of Eindhoven.
pi_105749617
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
pi_107252332
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:16 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad al ingediend. De vertraging in totaal was meer dan 9 uur maar voor vertrek was 3,45 uur. Dus het minimum aan 3 uur vertraging gaan we sowieso.Ze gaven zelf aan dat het om technische redenen was dus op overmacht kunnen ze het ,lijkt mij, niet gooien. Maar Ryanair kennende en afgaand op eerdere berichten van mensen die dit geprobeerd hebben gaat het nog aardig lastig en vooral een langdurend proces worden. Ik ben benieuwd!
Heb je hier al iets van gehoord?
gr gr
  donderdag 26 januari 2012 @ 15:56:36 #149
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107261159
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
Vueling vliegt alvast naar Barcelona vanuit Eelde, vanaf 28 april.
pi_107261552
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 22:58 schreef Miendientje het volgende:
Ik zou het ook niet erg vinden, zouden er ook vluchten van Eelde naar Eindhoven komen :+
Transavia heeft zulk soort vluchten, maar dan is Eindhoven alleen de tussenstop :P.
pi_107272078
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:53:24 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107272470
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
pi_107273275
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:11:37 #154
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107273549
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Doel je op de handbagage? Ik zie dat dat 55x40x20cm mag zijn, anders moet je het inchecken tegen extra betaling. Maar ik begrijp dat dat me weer veel extra gaat kosten toch?
Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
  donderdag 26 januari 2012 @ 21:52:03 #155
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107275829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 21:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik doel op alles, handbagage en check-in bagage. Ze controleren de laatste tijd steeds strenger op gewicht en afmetingen.
Ze controleren steeds strenger, zeker op de luchthavens, maar in mijn beleving zijn de personen welke bij moeten betalen ook de personen welke gewoon teveel handbagage bij zich dragen.
Één tas is één tas, en niet 1 trolly en een grote handtas of een grote plastic zak met spullen erin. In mijn ervaring doen ze bij mij nooit moeilijk en wordt er nooit gevraagd om de tas in de afmetingenbak te stoppen of te wegen, het personeel weet echt wel wie ze eruit moeten pikken.

Eigenlijk vindt ik het wel mooi om te zien hoe inventief mensen zijn, dan opeens blijkt er toch van alles aan te kunnen, zodat de bagage aan de afmetingen voldoet.
Daarnaast is de ruimte in een vliegtuig beperkt, zeker in de wintermaanden met de winterjassen welke mee moeten is het lastig ruimte te vinden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107275834
En vergeet je boardingpass niet uit te printen na online inchecken tenzij je ze wilt sponsoren met 40e pp.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:43:36 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107282578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga over anderhalve week voor het eerst met Ryanair vliegen. Ga met drie vrienden een weekje naar Polen. Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Vergeet ook niet online in te checken en je boardingpas uit te printen. Vergeet je dit, moet je betalen.

Oh, en neem warme kleding mee, indien Krakow voor de temperatuur (-15 verwacht), indien Gdansk ook i.v.m. de wind. Gevoelstemperatuur -25, zie ik...
  vrijdag 27 januari 2012 @ 00:51:23 #158
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_107282765
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
  zaterdag 28 januari 2012 @ 14:11:43 #159
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_107327502
Ik wil dus wellicht woensdag met Ryanair gaan vliegen en moet dus eigenlijk ook nog een creditcard(vervanger) regelen. Gezien de ervaring hier met wirecard en neteller zal dat best te vertrouwen zijn dacht ik zo. Las wel dat er wat problemen waren met wirecard, is dat inmiddels opgelost? Wat ik me verder een beetje afvraag is of ik nog op tijd regelen dat ik én een (virtuele) creditcard heb én er geld op heb?

Als Ryanair nou gewoon American Express accepteerde... ;(
pi_107339700
Aanvraag van de Moneybookers / Skrill creditcard (prepay mastercard) ben je zo 3 weken mee kwijt, maar het werk dan ook wel erg snel en makkelijk; via iDeal geld er op zetten, dat je direct kan uitgeven.
pi_107339780
Na een tijdje geen echt goede aanbiedingen gezien te hebben, nu maar eens een retourje Sardinië vanaf Eindhoven geboekt voor 30 euro inclusief :)
pi_107347650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat je je absoluut aan de gegeven maten en het gewicht van de bagage houdt als je geen zin hebt om achterlijk veel bij te betalen.
Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  zondag 29 januari 2012 @ 01:06:23 #163
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_107348369
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 00:41 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Eigenlijk slaat het nergens op, wij waren op Newark en vlogen naar San Francisco. Ik had in mijn koffer 26 kilo, er moest dus 1 kilo uit, ik moest voor een kilo aan spullen eruit halen en dat mocht ik in m'n handbagage doen. Precies hetzelfde gewicht gaat dan toch mee het vliegtuig in? :')
Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
  zondag 29 januari 2012 @ 16:32:03 #164
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107366506
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:51 schreef Splackavellie02 het volgende:
Bedankt voor de tip. Het wordt inderdaad krakow
Het lijkt er op dat je aan gewoon warme kleding niet genoeg hebt. De voorspelling zegt nu dat het zowel overdag als 's nachts onder de -15 wordt, met op vrijdag een gevoelstemperatuur van -35. Ik denk dat het bier je goed zal smaken, binnen :)
  zondag 29 januari 2012 @ 17:33:29 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107368459
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Regels regels ;(

Ik had zo laatst ook wat moois bij KLM.. Had 17 kilo aan handbagage bij me in een trolley, en iets van 8 kilo in m'n check-in koffer. Dit omdat ik m'n studieboeken niet wilde inchecken, kon het me op dat moment niet veroorloven om ze eventueel een paar dagen kwijt te zijn (of misschien voor altijd :') ). In ieder geval, ik zag de bui al hangen dus ik verstopte m'n trolley achter de balie en gaf m'n koffer af om in te checken. Nou alles prima, trolley niet gewogen..
Kom ik bij de douane, staan daar een paar KLM dames. Nou, ook al vloog ik niet met KLM maar met hun code share partner, ze lieten me met geen mogelijkheid doorlopen zonder m'n trolley te wegen ;(
Uiteraard bleek bij het wegen dat er 9 kilo uit moest. Ze zegt: "heb je een koffer bij je?". "Ja, maar die is al ingecheckt" ( :7 ). "Ja dan moet het daar in want zo mag de trolley niet mee". "Die koffer is al ingecheckt, gaat u 'm terug halen?". "Nee dat kan niet mevrouw". "Nou dat weet ik het goed gemaakt, ik heb een tas in m'n trolley zitten, als ik daar nou de boeken in doe en die tas onder de stoel voor me schuif in het vliegtuig?". "Ja dat is ook goed". Nou, dat was makkelijk :D

Om een lang verhaal kort te maken: blijkbaar mag er dus maar x kilo in de overhead bin om veiligheidsredenen, en maakt het voor de rest vrij weinig uit wat je meesleept aan handbagage :') Zal ook zo werken met ruimbagage. Zeker in Nederland, met hun arbo regels.
Dat wegen van koffers op bepaalde routes is niet voor niets, want er zijn routes waar mensen veel veel handbagage willen meenemen naast de koffer welke is ingechecked.
Als iedereen dit maar ongezien doet dan kan het startgewicht van het vliegtuig afwijken hoe deze vooraf is berekend.
In jouw geval heb je geluk, op de bagagesticker welke je krijgt staat het aantal stuks en gewicht, bijvoorbeeld 1/8 en weten de medewerkers ook wel dat er verder bij jouw niets te halen zou zijn omdat je dan simpelweg de koffer nog kan en mag gatechecken als je maar niet boven het toegestane totaalgewicht komt.
De reden van bijvoorbeeld bagagebakken is deels waar, deze is inderdaad gebouwd op een maximaal aantal kilo's, maar daar zit een ruime marge in.

Een leuke manier om geld te verdienen voor de luchtvaartmaatschappij voor het rekenen van extra kosten voor overbagage. Want door de ruime marges in het totaalgewicht kost een kilo overgewicht bagage voor de luchtvaartmaatschappij zelf nagenoeg niets, maar voor de passagier een hoop extra.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107860896
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
pi_107861300
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
Ik heb anders in januari nog een vlucht bij Ryanair gemaakt voor ¤9 retour!!! :)
pi_107861397
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
pi_107861758
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:21 schreef VacaLoca het volgende:
Maar die heb je in November oid geboekt lijkt me? Sindsdien is er eea veranderd bij RyanAir kwa prijsstelling.
Nee, ik had die vlucht half december geboekt.Ik weet niet of die prijsstelling toen al veranderd was?
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:10:51 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107864319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 15:02 schreef VacaLoca het volgende:
Het lijkt aardig over met het spotgoedkoop vliegen bij RyanAir. Waar je vorig jaar nog aanbiedingen had van ¤6 per enkele vlucht en voor ¤12 dus klaar kon zijn, is het nu vanaf ¤12 en dus ¤24. En zijn ook minder data lijkt het waartegen het kan voor die prijzen. Dan zit je al snel weer aan 50 a 100 euro anders.

Fucking irritant trouwens die zgn veiligheidscontrole op de website bij het boeken, om de haverklap van die onleesbare tekens natypen.... lekker potentiele klanten het bemoeilijken..
Zo nu en dan vind je nog niet-geadverteerde prijzen van ¤ 8,99 of ¤ 7,00. Momenteel bijvoorbeeld Eindhoven-Kaunas op 5 maart voor 7 euro en Kaunas-Eindhoven op 2 maart en 30 maart ook voor 7 euro.

Al lijkt dat ook steeds meer richting ¤ 9,99 en ¤ 12,99 te gaan.

En ik ben het met je eens dat de veiligheidscontrole zwaar irritant is. Ik heb die codes inmiddels al tientallen keren overgetikt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemans24 op 11-02-2012 17:55:49 ]
pi_108014289
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:17:38 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108017166
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:56 schreef Miendientje het volgende:
http://www.groningenairpo(...)ort-eelde-gaat-door/

Ik hoop dat Ryanair nou ook eindelijk op Groningen gaat vliegen. Ze zeiden altijd dat ze dat zouden gaan doen als de baan verlengt werd.
Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:24:54 #173
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017477
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
pi_108017574
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:24 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Straks kun je met het vliegtuig naar Groningen, handig toch?

Vueling: Amsterdam-Barcelona-Groningen.
Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 15 februari 2012 @ 19:30:13 #175
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108017714
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:26 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat kan nu ook al, via Aberdeen, Innsbruck of Salzburg :P
stukje duurder wellicht?

Via Barcelona 245 euro, zonder overnachting.
pi_108017977
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

stukje duurder wellicht?

Via Barcelona 245 euro, zonder overnachting.
Aberdeen is wel duurder ja, Groningen - Amsterdam (of RTM/EIN) via Innsbruck of Salzburg moet je al voor rond de ¤130 lukken.

Om maar ontopic te blijven ;) Goed nieuws de uitbreiding! Al weet ik niet of Ryanair er direct in zal springen. GRQ-STN hebben ze in het verleden al gevlogen meen ik, en dat heeft ook nooit gewerkt. Summeronly vluchten naar het zuiden (net zoals Maastricht heeft) zit misschien meer potentie in.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_108027933
Groningen vliegt nu ook wel internationaal, bijvoorbeeld naar Turkije, maar als Ryanair daar vliegt wordt het wel wat drukker.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik hoop het voor de Groningers, maar verwacht er niet teveel van, Groningen mist één heel belangrijk ding, namelijk passagiers, in de directe omgeving wonen nu niet zo heel veel mensen, je krijgt misschien de verdwaalde Duitser uit Bremen, maar de Randstedeling uit Nederland zit niet te wachten op Groningen.....
Bremen heeft zelf een luchthaven, dus daar komen ze niet vandaan. Maar er zijn wel meer 'dun bevolkte' gebieden waar Ryanair vliegt. Nederlanders zijn sowieso een reislustig volkje en in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel bij elkaar wonen zo'n 2,8 miljoen mensen die dat dan als dichtstbijzijnde (lowkost) vliegveld krijgen.
pi_108040183
Volgens onderstaand stuk is het niet te verwachten dat Ryanair naar Groningen komt.


Op het plaatje is ook te zien waar ze nu al op vliegen.
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:10:24 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_108040715
Ik vlieg regelmatig naar Milaan, de laatste jaren meestal met Ryanair, maar volgende week gewoon weer met KLM vanaf Schiphol.

Het ticket is wat duurder, maar het verschil is lang niet meer zo groot als vroeger. En ik vlieg naar Linate, vlakbij het centrum ipv naar Bergamo :P
pi_108051090
Als je met bagage reist is het verschil idd klein genoeg vaak dat je KLM kan pakken. Heb je ook niet het risico dat je tig euro moet betalen als je keer een printje kwijt bent of toch extra bagage wilt inchecken. Tel daar bij op dat RyanAir enkele bestemmingen idd ver van het centrum landt waarbij je nog 10-30 euro kwijt bent aan vervoer daar naar toe en dat ej bij KLM niet al 1,5-2 uur vantevoren aanwezig hoeft te zijn en de keuze wordt vrij makkelijk.

Minimaal retour is nu in meeste gevallen namelijk ¤24, Bagage ¤40, CC-kosten als je nog geen debit card hebt ¤12, Vervoer naar centrum van verafgelegen vliegveld ¤15 en je zit op ¤91. Dus als je voor ¤109 met KLM kan...
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:12:41 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_108051195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:08 schreef VacaLoca het volgende:
Als je met bagage reist is het verschil idd klein genoeg vaak dat je KLM kan pakken. Heb je ook niet het risico dat je tig euro moet betalen als je keer een printje kwijt bent of toch extra bagage wilt inchecken. Tel daar bij op dat RyanAir enkele bestemmingen idd ver van het centrum landt waarbij je nog 10-30 euro kwijt bent aan vervoer daar naar toe en dat ej bij KLM niet al 1,5-2 uur vantevoren aanwezig hoeft te zijn en de keuze wordt vrij makkelijk.

Bij Ryanair hoef je toch ook niet 1,5-2 uur vantevoren aanwezig te zijn? Juist níet, omdat de vliegvelden waar Ryanair vanaf vliegt, vaak veel kleiner zijn.

Ryanair is trouwens momenteel vooral goed voor de steden waar andere maatschappijen niet naartoe vliegen. En zonder bagage natuurlijk.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:00:38 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108052762
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:33 schreef Miendientje het volgende:
Groningen vliegt nu ook wel internationaal, bijvoorbeeld naar Turkije, maar als Ryanair daar vliegt wordt het wel wat drukker.

[..]

Bremen heeft zelf een luchthaven, dus daar komen ze niet vandaan. Maar er zijn wel meer 'dun bevolkte' gebieden waar Ryanair vliegt. Nederlanders zijn sowieso een reislustig volkje en in Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel bij elkaar wonen zo'n 2,8 miljoen mensen die dat dan als dichtstbijzijnde (lowkost) vliegveld krijgen.
Vanuit Bremen kan de prijsbewuste Duitser nog wel intresse hebben in Groningen, of beter gezegd, de Duitsers die net over de grens wonen, in Nederland is bijvoorbeeld geen ticketbelasting zoals Duitsland nu voert en die wij in Nederland ook gehad hebben, dus financieel kan het aantrekkelijk zijn.

Die doelgroep van 2,8 miljoen reizigers in Nederland klinkt leuk, maar dat is toch echt te weinig voor een basis van Ryanair, je zal de verdwaalde lijnvlucht naar London Stansted en wellicht Girona nog wel tegen kunnen komen, verder zal Groningen het moeten gaan heben van de Charter vluchten richting de zonbestemmingen van bijvoorbeeld Transvertragia.
Dus de baanverlenging an sich is positief, maar het wordt geen Eindhoven of zelfs maar een Maastricht Airport.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109016058
Ze gaan toch vanaf Groningen vliegen, naar 3 bestemmingen, ik zie alleen zo snel niet welke dat zijn:

http://www.groningenairpo(...)gen-airport-eelde-1/
pi_109016231
Milaan, Mallorca en Marseille. Vanaf 2 mei.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:59:18 #185
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109016253
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:58 schreef Grunner het volgende:
Milaan, Mallorca en Marseille. Vanaf 2 mei.
Hmm jammer, niet waar ik naartoe moet ;(
pi_109016582
Ik kijk bij Ryanair meestal waar je goedkoop naar toe kunt en niet waar ik naar toe wil. Meestal ben je in dat laatste geval bij andere maatschappijen goedkoper uit. Lijkt me wel wat om in het voorjaar of najaar naar een van deze 3 bestemmingen te gaan.
  maandag 12 maart 2012 @ 17:30:04 #187
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109017368
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:07 schreef Miendientje het volgende:
Ik kijk bij Ryanair meestal waar je goedkoop naar toe kunt en niet waar ik naar toe wil. Meestal ben je in dat laatste geval bij andere maatschappijen goedkoper uit. Lijkt me wel wat om in het voorjaar of najaar naar een van deze 3 bestemmingen te gaan.
Ik vlieg een aantal keer per jaar naar één bepaalde bestemming met Ryanair, maar helaas kan dat dus nog steeds niet vanuit Nederland. Ik blijf hopen :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 17:44:22 #188
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_109096129
Weekendje Alghero is redelijk goedkoop, maar is daar wat te doen?
pi_109096334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Professional het volgende:
Weekendje Alghero is redelijk goedkoop, maar is daar wat te doen?
Voor bestemmingsinfo kan je beter de specifieke topics over de bestemmingen opzoeken :) 4 dagen Alghero (Sardinië)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_109102222
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Professional het volgende:
Weekendje Alghero is redelijk goedkoop, maar is daar wat te doen?
Dat kan ik je volgende week vertellen, want ik vond 30 euro voor een retourtje ook wel een goede deal.

Vorige week ook met Ryanair gevlogen naar Barcelona vanaf Weeze. Was weer niets op aan te merken, behalve op de passagiers die denken dat ze toch wegkomen met hutkoffers meenemen in het vliegtuig en dan zonder morren aan de gate betalen, omdat het vier van de vijf keer wel kan :')
pi_109614285
Ongemerkt heeft Ryanair deze week het voordeel van de Prepaid Mastercard geschrapt... :(
Tenminste voor de volgende landen van vertrek: Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland en Spanje.

Vorige week nog probleemloos zonder adm.kosten geboekt vanaf Weeze, maar nu wilde ik hetzelfde doen vanaf Bremen, maar helaas, die 12 euro adm.kosten (retour) werden gewoon erbij geteld.
Tja, wat moet ik nu nog met die prepaidcard....

En zijn die adm.kosten al langer 6 euro per enkele vlucht? Ik dacht dat het 5 euro was.
  woensdag 28 maart 2012 @ 17:24:37 #192
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109614694
quote:
8s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:16 schreef Caspar_X het volgende:
Ongemerkt heeft Ryanair deze week het voordeel van de Prepaid Mastercard geschrapt... :(
Tenminste voor de volgende landen van vertrek: Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland en Spanje.

Vorige week nog probleemloos zonder adm.kosten geboekt vanaf Weeze, maar nu wilde ik hetzelfde doen vanaf Bremen, maar helaas, die 12 euro adm.kosten (retour) werden gewoon erbij geteld.
Tja, wat moet ik nu nog met die prepaidcard....

En zijn die adm.kosten al langer 6 euro per enkele vlucht? Ik dacht dat het 5 euro was.
:( gelukkig had ik niet alleen een debitcard voor Ryanair, maar wel jammer want ik moet deze week ook nog een vlucht boeken.
pi_109616221
De admininstratietoeslag (¤6 was al langer trouwens) wordt langzaam toegevoegd aan landen waarin Ryanair een Ryanair-branded prepaid creditcard (Ryanair Cash Passport) lanceert. Eerst was dit alleen UK en Italie, nu dus ook Duitsland. Ik zie zelf Spanje er nog niet tussenstaan.

Gezien het feit dat Nederland een bejaard land is qua creditcardgebruik zou het best eens kunnen dat het nog lang duurt voordat je hier ook een Ryanair Cash Passport introductie krijgt, en je vluchten ex-NL nog zonder de toeslag kan boeken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:02:14 #194
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109618386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:
De admininstratietoeslag (¤6 was al langer trouwens) wordt langzaam toegevoegd aan landen waarin Ryanair een Ryanair-branded prepaid creditcard (Ryanair Cash Passport) lanceert. Eerst was dit alleen UK en Italie, nu dus ook Duitsland. Ik zie zelf Spanje er nog niet tussenstaan.

Gezien het feit dat Nederland een bejaard land is qua creditcardgebruik zou het best eens kunnen dat het nog lang duurt voordat je hier ook een Ryanair Cash Passport introductie krijgt, en je vluchten ex-NL nog zonder de toeslag kan boeken.
quote:
‡ exclusief vluchten die uit de volgende landen komen – Groot Brittanië, Ierland, Italië, Duitsland & Spanje
Dus ook Spanje staat erbij, echter als je vanuit Nederland een retourvlucht boekt heb je daar in principe (nog) geen last van omdat deze dit dan ziet als een vlucht geboekt uit Nederland.

Het zit er natuurlijk aan te komen, de luchtvaartmaatschappijen zijn druk doende om zoveel mogelijk geld binnen te halen o.a. noodzakelijk voor de hoge brandstofkosten, op de vluchten zelf is dat lastig, hierop is de consument zeer prijsbewust, dus door de diverse toeslagen op te schroeven kan je via een zijweg alsnog genoeg geld binnenhalen zonder dat de consument dit doorheeft.
Easyjet doet dat door bijvoorbeeld een vast tarief administratiekosten toe te voegen die niet te omzeilen is en daarnaast nog een relatief laag bedrag voor credit card kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109620322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

[..]

Dus ook Spanje staat erbij, echter als je vanuit Nederland een retourvlucht boekt heb je daar in principe (nog) geen last van omdat deze dit dan ziet als een vlucht geboekt uit Nederland.

Ah ik zie dat hij bij het rijtje van toeslagen wel staat idd. Ik keek in de booking engine naar vluchten ex-Spanje en als je daar Mastercard Prepaid selecteert wordt de ¤6 er nog niet bij gerekend :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:50:26 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109628250
Mensen, ik zit met een probleempje:

Vanavond boekte ik een vlucht London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april. Na het betalingscherm volgt een verwerkingscherm (Itinerary) waarop staat dat het verwerken van een boeking maximaal 45 seconden duurt. In mijn geval duurt de aanvraag echter al bijna 2 uur ... !

Wat kan ik doen? Het scherm vannacht laten staan en morgenochtend kijken of er nog ontwikkelingen zijn? En uiteraard de mailbox checken? Ik waag het scherm niet weg te klikken en zeker geen nieuwe boeking te regelen ... !

Is het zo dat indien geen bevestigingsmail volgt, er ook geen geld wordt afgehouden?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:55:09 #197
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109628607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Mensen, ik zit met een probleempje:

Vanavond boekte ik een vlucht London (Stansted) - Eindhoven voor 15 april. Na het betalingscherm volgt een verwerkingscherm (Itinerary) waarop staat dat het verwerken van een boeking maximaal 45 seconden duurt. In mijn geval duurt de aanvraag echter al bijna 2 uur ... !

Wat kan ik doen? Het scherm vannacht laten staan en morgenochtend kijken of er nog ontwikkelingen zijn? En uiteraard de mailbox checken? Ik waag het scherm niet weg te klikken en zeker geen nieuwe boeking te regelen ... !

Is het zo dat indien geen bevestigingsmail volgt, er ook geen geld wordt afgehouden?
M'n vriend had laatst ook zoiets, maar toen hij opnieuw wilde boeken kreeg hij vanzelf de melding dat hij nu een dubbele vlucht ging boeken (omdat zelfde naam en zelfde route), en of hij dat wilde doen.
Toen wist ie gelijk dat de eerste dus blijkbaar wel was doorgekomen.
  woensdag 28 maart 2012 @ 22:16:13 #198
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109630441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

M'n vriend had laatst ook zoiets, maar toen hij opnieuw wilde boeken kreeg hij vanzelf de melding dat hij nu een dubbele vlucht ging boeken (omdat zelfde naam en zelfde route), en of hij dat wilde doen.
Toen wist ie gelijk dat de eerste dus blijkbaar wel was doorgekomen.
Hmmm OK. Ik heb zojuist mijn online creditcardgegevens bekeken maar er is geen nieuwe afschrijving zichtbaar. Financiëel gezien geen man overboord wellicht ... ?
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:53:24 #199
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109672305
En inmiddels nog geen afschrijving zichtbaar bij online cc-gegevens. Is een boeking bij Ryanair direct zichtbaar indien je online cc-gegevens bekijkt ... ?
pi_109717434
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:03 schreef Thetallguy het volgende:
De admininstratietoeslag (¤6 was al langer trouwens) wordt langzaam toegevoegd aan landen waarin Ryanair een Ryanair-branded prepaid creditcard (Ryanair Cash Passport) lanceert. Eerst was dit alleen UK en Italie, nu dus ook Duitsland. Ik zie zelf Spanje er nog niet tussenstaan.

Gezien het feit dat Nederland een bejaard land is qua creditcardgebruik zou het best eens kunnen dat het nog lang duurt voordat je hier ook een Ryanair Cash Passport introductie krijgt, en je vluchten ex-NL nog zonder de toeslag kan boeken.
Ryanair weet dat vooral veel Nederlanders vanaf Weeze vliegen, dus marketingstrategisch een sluwe en slimme zet.

quote:
Um eine Ryanair Cash Passport Karte zu beantragen, müssen Sie mindestens 18 Jahre alt sein und Ihren Wohnsitz in Deutschland haben. Im Rahmen der Geldwäschebekämpfung benötigen wir von Ihnen einen Nachweis Ihrer Identität und Ihres deutschen Wohnsitzes.

(http://www.cashpassport.com/1/de/Ryanair/FAQ1/)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:38:53 #201
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109728774
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:23:33 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109732813
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 13:38 schreef kwiwi het volgende:
Je kunt bij Ryanair tegenwoordig blijkbaar je stoel kiezen, maar ik kan bij het boeken alleen maar "instappen met prioriteit" aanklikken... Kan ik dan bij het online inchecken pas een stoel kiezen ofzo? Want ik zie bij "boeking beheren" nergens die optie staan. Of moet ik nog wat extra's kopen om een stoel te kunnen kiezen? :?
Volgens mij is de stoelkeuzemogelijkheid nu nog maar op een beperkt aantal vluchten beschikbaar en dus niet bij alle vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:32:10 #203
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109733005
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Volgens mij is de stoelkeuzemogelijkheid nu nog maar op een beperkt aantal vluchten beschikbaar en dus niet bij alle vluchten.
Op Ryanair.com las ik dat het op alle vluchten mogelijk was nu. Maar toevallig heeft m'n vriend deze vlucht vorige week ook gedaan en kon hij ook een stoel kiezen. Kan wel zijn dat hij die keuze al gelijk kreeg omdat hij de vlucht pas boekte toen inchecken ook al mogelijk was, dat is bij die van mij nog niet het geval.
pi_109757159
Vraagje, kon het antwoord zo snel niet vinden..Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld aanwezig zijn? Ik vlieg vanaf Eindhoven. Wordt de eerste keer dat ik niet via Schiphol ga..
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_109762695
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:40 schreef Nailpolish het volgende:
Vraagje, kon het antwoord zo snel niet vinden..Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld aanwezig zijn? Ik vlieg vanaf Eindhoven. Wordt de eerste keer dat ik niet via Schiphol ga..
Officieel sluit de gate een half uur voor vertrek. Dus voor die tijd moet je al door de security heen geweest zijn en in de rij staan bij de gate.
  zondag 1 april 2012 @ 14:40:07 #206
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109763398
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:40 schreef Nailpolish het volgende:
Vraagje, kon het antwoord zo snel niet vinden..Hoe lang van te voren moet je op het vliegveld aanwezig zijn? Ik vlieg vanaf Eindhoven. Wordt de eerste keer dat ik niet via Schiphol ga..
Het hangt een beetje van de drukte af op Eindhoven, maar ik heb het gered met 11 minuten van tevoren aanwezig zijn, maar dat kwam toen door vertraging van het openbaar vervoer.
In principe is 1 uur op Eindhoven, zeker als je geen bagage hebt, voldoende, je kunt dan door de beveiliging heen en bent dan direct bij de gate.

Eindhoven Airport is in de ochtenduren, zeker in de niet wintermaanden, nog wel eens druk door de vele vluchten die rond het zelfde tijdstip vertrekken, over het algemeen wordt voor vluchten die bijna vertrekken de passagiers welke in de rij staan voor de veiligheidscontrole naar voren gehaald om deze er zo snel mogelijk doorheen te hebben.
Dit laatste is geen garantie, maar Eindhoven Airport weet dat door de layout van de terminal op dit moment bijplaatsen van extra securitypunten niet mogelijk is waardoor het zeker niet altijd de fout van de passagier is dat ze niet tijdig door de beveiliging heen kunnen komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 1 april 2012 @ 18:17:33 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_109772296
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 14:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eindhoven Airport is in de ochtenduren, zeker in de niet wintermaanden, nog wel eens druk door de vele vluchten die rond het zelfde tijdstip vertrekken, over het algemeen wordt voor vluchten die bijna vertrekken de passagiers welke in de rij staan voor de veiligheidscontrole naar voren gehaald om deze er zo snel mogelijk doorheen te hebben.
Dit laatste is geen garantie, maar Eindhoven Airport weet dat door de layout van de terminal op dit moment bijplaatsen van extra securitypunten niet mogelijk is waardoor het zeker niet altijd de fout van de passagier is dat ze niet tijdig door de beveiliging heen kunnen komen.
Ik neem aan dat de nieuwe terminal een betere layout zal krijgen? De chaos van rijen is niet echt praktisch.
  maandag 2 april 2012 @ 19:01:12 #208
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109814881
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de nieuwe terminal een betere layout zal krijgen? De chaos van rijen is niet echt praktisch.
Ze zijn Eindhoven Airport aan het uitbreiden, één van de adviezen ging over de opzet van de veiligheidscontrole.
In de huidige terminal is simpelweg geen plaats voor een uitbreiding en doet men het niet eens zo slecht, maar op de drukke momenten is het nogal chaotisch inderdaad, maar kom om 09:00 uur binnen en je kunt zo overal doorlopen omdat net de eerste groep vluchten is vertrokken, vandaar dat je de Stansted vlucht van 09:25 opzich wel kan halen als je rond deze tijd binnenkomt.

Eindhoven Airport groeit gestaag, al dan niet met instemming van de bewoners rondom, en met de uitbreiding van de terminal zal e.e.a. klaar zijn voor de toekomst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:50:57 #209
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109870608
Vraagje; indien je online incheckt, dien je dan uiterlijk 30 minuten vóór vertrek bij de juiste gate te verschijnen? Ik neem aan dat online inchecken voorkomt dat je 2(?) uur van tevoren op het vliegveld moet verschijnen?
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:00:19 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109871377
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Vraagje; indien je online incheckt, dien je dan uiterlijk 30 minuten vóór vertrek bij de juiste gate te verschijnen? Ik neem aan dat online inchecken voorkomt dat je 2(?) uur van tevoren op het vliegveld moet verschijnen?
De gate sluit vaak al 30 minuten voor vertrek, ligt eraan of ze plaats hebben om mensen ergens te laten wachten of niet na het boarden. Dus ik zou zorgen dat je er eerder bent.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:18:55 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109906575
Wanneer je binnen Schengen vliegt kan je op Eindhoven Airport prima 30 minuten voor vertrek bij de gate aankomen, vaak zijn ze dan nog niet eens begonnen met boarden, dat doen ze pas op het moment dat het vliegtuig daadwerkelijk geland is, eerder kan je ook niet beginnen met boarden, want je kan mensen wel vast preboarden, zolang het vliegtuig er niet is kan je ze nooit in laten stappen, en het boarden van een vliegtuig duurt gemiddeld 15-25 minuten, dus is er geen noodzaak om eerder te beginnen dan het moment dat het vliegtuig geland is.

Buiten Schengen moet je de paspoortcontrole door, bijvoorbeeld voor vluchten naar Stansted of Sofia, dan is 30 minuten ook voldoende, maar daar wordt vaak de gate gebruikt die ruim genoeg is voor het pre-boarden en wordt als iedereen er is ook daadwerkelijk afgesloten.

Je moet alleen wel rekening houden met drukte bij de veiligheidscontrole, afhankelijk van de periode wanneer je vliegt en het tijdstip kan de veiligheidscontrole 5 tot 30 minuten duren, dus dat zal je wel mee moeten nemen in de planning.
Zeker als iedereen ervan uitgaat dat men niet 2 uur van tevoren aanwezig hoeft te zijn, want dan is het drukte moment bij de beveiliging ook later.

Voor Eindhoven zou ik persoonlijk ervan uitgaan dat je 1 uur voor vertrek aanwezig moet zijn, deze stelregel werkt voor mij prima, bij een eventuele vertraging in het OV van 30 minuten heb je nog een relatief grote kans dat je meekunt omdat Eindhoven niet zo'n groot vliegveld is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:24:57 #212
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109906903
Ik heb bij Ryanair al regelmatig 30 - 45 minuten staan wachten omdat ze elke keer de boardingprocedure gingen starten ruim voordat het vliegtuig er was. En dat wachten vond meerdere keren plaats in een glazen ruimte waar de zon vol opstond :') Heerlijk.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:30:51 #213
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109910932
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:24 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb bij Ryanair al regelmatig 30 - 45 minuten staan wachten omdat ze elke keer de boardingprocedure gingen starten ruim voordat het vliegtuig er was. En dat wachten vond meerdere keren plaats in een glazen ruimte waar de zon vol opstond :') Heerlijk.
Dat is inderdaad gate 4 waar dat kan voor de schengen vluchten, of gate 2 bij de niet schengen vluchten.
In principe is de SOP van Eindhoven Airport dat er pas mag worden begonnen met boarden zodra het toestel in finals is, m.a.w. elk moment kan landen, nu kan het natuurlijk zijn dat door onvoorziene omstandigheden het toestel niet direct kan landen, maar dat zou niet standaard mogen zijn, hoewel ik mij kan voorstellen dat bij volle vluchten zo vroeg mogelijk met boarden wordt begonnen en in de afgesloten glazen ruimte de passagiers worden gepropt.

Mijn ervaring is gelukkig dat dat echt pas gebeurd zodra het vliegtuig op het tarmac aanwezig is, want ook dan nog betekent dat het zo 15 a 20 minuten duurt voordat je daadwerkelijk aan boord kan, toestel moet nog naar de gate rijden, aankomende passagiers moeten eruit, en toestel moet zo goed als het kan schoongemaakt worden voordat de nieuwe passagies aan boord kunnen.
Omdat Eindhoven niet werkt met bussen, maar met een soort provisorisch hekkensysteem duurt dat wachten dan inderdaad vaak lang.
Maar met de bus naar de vliegtuig gaat op Eindhoven Airport gelukkig niet zo snel gebeuren, daarvoor is de infrastructuur onvoldoende en de layout van de airport maakt dit dusdanig dat het geen toegevoegde waarde zal zijn qua veiligheid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 4 april 2012 @ 21:40:40 #214
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109914637
Hm, uur van tevoren aanwezig zijn dus ... !

Ik ga binnen een paar weken kortstondig naar Londen, maar alleen de terugreis gaat per Ryanair (London Stansted - Eindhoven), vertrek om 9:00 uur op een zondagmorgen. Zal niet al te druk zijn of heb ik het mis ... ? :o
  maandag 9 april 2012 @ 11:24:43 #215
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_110089427
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:24 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb bij Ryanair al regelmatig 30 - 45 minuten staan wachten omdat ze elke keer de boardingprocedure gingen starten ruim voordat het vliegtuig er was. En dat wachten vond meerdere keren plaats in een glazen ruimte waar de zon vol opstond :') Heerlijk.
In Triëst gooiden ze op de schematijd voor boarden de wachtruimte op slot, ook al werd er nog helemaal niet met boarden begonnen. Laatkomers hadden het nakijken. Doet Ryanair dat overal en waarom? Ze moeten dan toch de eventuele bagage van iemand die niet mee mag uit het vliegtuig halen, en dat kan vertraging opleveren.
It's not a lie, if you believe
  maandag 9 april 2012 @ 11:57:04 #216
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110090193
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:24 schreef 18konijn het volgende:

[..]

In Triëst gooiden ze op de schematijd voor boarden de wachtruimte op slot, ook al werd er nog helemaal niet met boarden begonnen. Laatkomers hadden het nakijken. Doet Ryanair dat overal en waarom? Ze moeten dan toch de eventuele bagage van iemand die niet mee mag uit het vliegtuig halen, en dat kan vertraging opleveren.
In Larnaca heb ik het ook al meegemaakt, geen idee waarom ze dat doen. Ze doen het niet overal trouwens.
pi_110091131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Hm, uur van tevoren aanwezig zijn dus ... !

Ik ga binnen een paar weken kortstondig naar Londen, maar alleen de terugreis gaat per Ryanair (London Stansted - Eindhoven), vertrek om 9:00 uur op een zondagmorgen. Zal niet al te druk zijn of heb ik het mis ... ? :o
Stansted is altijd druk. ;)
Ik ben er meestal ruim anderhalf uur voor vertrek zodat je ruim tijd hebt voor security en de wandeling naar je gate.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 9 april 2012 @ 21:38:12 #218
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110111966
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:24 schreef 18konijn het volgende:

[..]

In Triëst gooiden ze op de schematijd voor boarden de wachtruimte op slot, ook al werd er nog helemaal niet met boarden begonnen. Laatkomers hadden het nakijken. Doet Ryanair dat overal en waarom? Ze moeten dan toch de eventuele bagage van iemand die niet mee mag uit het vliegtuig halen, en dat kan vertraging opleveren.
Op Eindhoven zijn er slechts 2 gates waar je deze eventueel zou kunnen afsluiten en mensen opgepropt in de glazen afgescheiden kunnen stoppen, maar Eindhoven Airport doet netjes de gate 10 minuten voor vertrek afsluiten. Door de relatief kleine terminal kan Eindhoven Airport ook niet veel anders dan op deze manier werken.

Ik ken Triest niet, ben er nog nooit geweest, maar het is wel een wat vreemde praktijk, op deze manier zorg je er wel voor dat je mensen optijd bij de gate hebt, maar zo groot kan Triest nooit zijn dat dit noodzakelijk is.
Het is potverdorie geen Singapore Changi Airport die belachelijk groot is dat je mensen wel moet stimuleren om op tijd naar de gate te bewegen omdat anders de vlucht vertraging oploopt....

Al moet worden gezegd dat in de planning van één ieder wel moet zijn opgenomen dat je 30 minuten voor vertrektijd wel in de buurt van de gate bent, het moet niet zo zijn dat je dan nog op het vliegveld aankomt en door de beveiligingscontrole moet, want wanneer meer mensen dat op deze manier doen zal er vertraging ontstaan omdat het vliegveld de hoeveelheid mensen niet aankan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110128782
Dit weekend ga ik met vrienden een weekend naar Budapest vanaf Eindhoven met Ryanair. Ik keek laatst even bij het online inchecken en daar kon ik bij Reisdocument alleen kiezen voor een passport en niet voor een ID-kaart.. Iemand hier een idee van?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:33:53 #220
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110157265
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:05 schreef Black-Death het volgende:
Dit weekend ga ik met vrienden een weekend naar Budapest vanaf Eindhoven met Ryanair. Ik keek laatst even bij het online inchecken en daar kon ik bij Reisdocument alleen kiezen voor een passport en niet voor een ID-kaart.. Iemand hier een idee van?
Ik weet dat er niet gecontroleerd wordt op het reisdocument voor vertrek, want ik heb ingechecked met het paspoort, maar toen een dag later in het bezit van een ID card toch maar met het laatste gereisd en geen problemen ondervonden, niet op Eindhoven en niet op Stansted, ze kijken vooral naar de naam.

Maar je kunt toch gewoon ID card kiezen? En anders vul je bij het paspoortnummer toch gewoon het ID card nummer in? In Bulgarije is je NL ID gewoon geldig.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110171952
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:33 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet dat er niet gecontroleerd wordt op het reisdocument voor vertrek, want ik heb ingechecked met het paspoort, maar toen een dag later in het bezit van een ID card toch maar met het laatste gereisd en geen problemen ondervonden, niet op Eindhoven en niet op Stansted, ze kijken vooral naar de naam.

Maar je kunt toch gewoon ID card kiezen? En anders vul je bij het paspoortnummer toch gewoon het ID card nummer in? In Bulgarije is je NL ID gewoon geldig.
Nou het probleem was dat er bij het dropdown menu alleen passport kon worden gekozen. Maar ik heb ergens gelezen dat het na het invullen van Nationaliteit etc wel mogelijk is ID kaart te kiezen. Straks even opnieuw proberen :)\
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_110174863
Het is inmiddels gelukt. De dropdown veranderde zoals verwacht bij het kiezen van de Nederlandse nationaliteit.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 11 april 2012 @ 18:39:02 #223
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110192760
Inmiddels online check-in doorlopen en de boarding pass op een A4-tje uitgeprint. Moet dat per sé in kleur overigens?
  woensdag 11 april 2012 @ 18:47:41 #224
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110193126
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
Inmiddels online check-in doorlopen en de boarding pass op een A4-tje uitgeprint. Moet dat per sé in kleur overigens?
Nee, het gaat om de barcode ;)
pi_110318100
Gisteren twee vluchten geboekt. Heen naar Valencia en een weekje later terug vanuit Barcelona (Weeze). 175,- euro totaal voor ons tweeën. _O_

Wel zo ongeveer door 20 pop-ups met extra opties door moeten klikken zodat er geen toeslagen berekend werken (dat wordt ook steeds erger), maar dat neem ik voor deze prijzen graag voor lief. :)
^ To je nesmysl ^
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:17:31 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110327048
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:58 schreef TyVole het volgende:
Gisteren twee vluchten geboekt. Heen naar Valencia en een weekje later terug vanuit Barcelona (Weeze). 175,- euro totaal voor ons tweeën. _O_

Wel zo ongeveer door 20 pop-ups met extra opties door moeten klikken zodat er geen toeslagen berekend werken (dat wordt ook steeds erger), maar dat neem ik voor deze prijzen graag voor lief. :)
Ik vind het vooral vervelend dat er nu een extra pagina wordt geopend voor het boeken van hotels, elke keer als je een vlucht opzoekt.
Ik begrijp dat er wellicht geld mee kan worden verdiend, maar je moet al het vervelende anti-spam menu door waar je woorden moet overtypen en dan kan je ongeveer 5 vluchten zoeken voordat je weer in het spam-menu komt.

Ryanair gooit hier zijn eigen glazen wel mee in, want ik kijk bijvoorbeeld eerst bij andere aanbieders voordat ik uberhaupt bij Ryanair ga kijken, en ik denk dat er nog wel meer zijn die zich afkeren van Ryanair, want lage prijzen zijn belangrijk, gebruiksgemak mischien nog wel meer, ik wil best al die stappen nemen voor een 12 euro retourvlucht van Eindhoven naar Stansted, maar voor andere vluchten die toch duurder zijn ga ik wel naar een andere aanbieder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110332454
Heb net een e-mail van Ryanair gekregen (zie hieronder), blijkbaar moet ik nog bijbetalen om de retourvlucht vanaf Alicante te mogen maken.. :?
Ik vind hier niets over op de site van Ryanair.
Rare gang van zaken...

Dear Customer

In relation to your flight reference NJXXXX

Ryanair has been advised by the Spanish Government of a budgetary proposal to increase airport charges later this month.

In accordance with our General Terms and Conditions of Travel* we are advising customers with a reservation that includes a flight departing from a Spanish airport that we may be forced to debit passengers for any government imposed increases in airport charges prior to your travel date.

Once the Spanish government budget is published Ryanair will advise affected passengers by email of any additional airport charges that may apply to your reservation before any charges are made.

Please see our website for updates regarding increases in Spanish airport charges.

Yours sincerely

Ryanair Customer Service
  zaterdag 14 april 2012 @ 23:17:06 #228
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110332748
Zou wel kunnen, je gaat er immers mee akkoord dat ze de prijs mogen veranderen (= verhogen :') ) als bepaalde kosten omhoog gaan.
  zondag 15 april 2012 @ 16:08:28 #229
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_110353945
nvm
pi_110353976
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:08 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Ik had een vraag, hoe lang moet je ongeveer van te voren op het vliegveld zijn wanneer je via internet incheckt?
Half uur voor vertrek.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zondag 15 april 2012 @ 16:09:53 #231
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_110354002
quote:
19s.gif Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Half uur voor vertrek.
Ah :) dank je, las net op de pagina ervoor het antwoord al maar goed dat je het kan bevestigen.
pi_110354118
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:09 schreef Granduppaaaaah het volgende:

[..]

Ah :) dank je, las net op de pagina ervoor het antwoord al maar goed dat je het kan bevestigen.
Dan ben je vrij save. Laatst in Rome stond ik een kwartier voor vertrek nog in de rij voor de douane. Maar dat raad ik je niet aan om te doen. Dat werkt redelijk op je zenuwen kan ik je vertellen :P
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_110354749
Als je ruimbagage hebt moet je er wel eerder zijn.

Half uur voor vertrek lijkt me sowieso wat krap overigens? de gate gaat dan toch dicht?
pi_110355188
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:28 schreef VacaLoca het volgende:
Als je ruimbagage hebt moet je er wel eerder zijn.

Half uur voor vertrek lijkt me sowieso wat krap overigens? de gate gaat dan toch dicht?
Dat zeggen ze ja om iedereen op tijd te laten zijn. In werkelijkheid gaat de gate 5 minuten voor vertrek dicht.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  zondag 15 april 2012 @ 16:44:10 #235
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110355580
quote:
19s.gif Op zondag 15 april 2012 16:36 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ja om iedereen op tijd te laten zijn. In werkelijkheid gaat de gate 5 minuten voor vertrek dicht.
Niet overal!
  zondag 15 april 2012 @ 18:58:13 #236
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110360442
Vanmorgen nog geluk gehad qua sluitingstijd van een gate; door structureel uitval van treindiensten vanaf Liverpool Station in London kwam ik feitelijk te laat op Stansted Airport. Volgens mijn ticket zou Ryanair de gate om 8:30 uur dichtgooien, maar ik bereikte de gate pas om 8:40 uur (gedoe over een tube tandpasta bij security gaf nog iets meer vertraging :') ). Tot mijn aangename verrassing was de gate tóch nog open ... !
  zondag 15 april 2012 @ 20:12:38 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110364015
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:17 schreef kwiwi het volgende:
Zou wel kunnen, je gaat er immers mee akkoord dat ze de prijs mogen veranderen (= verhogen :') ) als bepaalde kosten omhoog gaan.
Elke maatschappij mag de passagiers een naheffing sturen wanneer de luchthavenbelastingen vanuit overheidswege omhoog gaan, dat zijn namelijk kosten die de vliegtuigmaatschappij krijgt opgelegd en moet doorberekenen aan de passagiers. (Hierop hebben zij geen enkele directe invloed).
Dit om praktijken zoals in Indonesië, Myanmar, Cambodja, Nieuw Zeeland (!) en vele Afrikaanse landen doen voorkomen dat je ter plaatste in lokale valuta dit bij vertrek bij de paspoortcontrole nog deze belasting moet betalen. (Ik zie altijd mensen die compleet verrast worden op Bali en Jakarta airport en die dan ter plekke tegen een gigantisch slechte wisselkoers de lokale belastingen moeten voldoen).

Kleine stijgingen in belastingen worden over het algemeen door de maatschappijen geabsorbeerd, het kost meer geld om de naheffing bij de passagiers te verhalen dan dat het oplevert. Vandaar dat bij het boeken van een vliegticket naar een niet euroland de luchthavenbelasting altijd een fractie hoger is om wisselkoersschommelingen op te kunnen vangen.
Bij een grote stijging zit er niets anders op om dit bij de passagiers te incasseren omdat het anders rechtstreeks verlies zal opleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_110367143
Voor alle mensen die vragen hoe laat je aanwezig moet zijn op het vliegveld: zorg gewoon dat je er op tijd bent, minimaal een uur! Zit je altijd goed.

Bij een trein kan je er eentje later pakken, niks aan de hand, maar als je een vliegtuig mist ben je toch wel érg de sjaak (sowieso wordt het dan een heeeeeeel duur ritje!).

Dus doe jezelf een lol en zorg gewoon dat je er minimaal een uur van te voren bent! :)
Wachten is nooit leuk nee, maar een vlucht missen al helemaal niet!

Zelf heb ik trouwens een retourtje Londen geboekt voor 44 euro, eind juni.
Normaal kost me dat hooguit 22 euro ofzo maar met de huidige brandstofprijzen lukt dat helaas niet meer zo vaak. 44 euro was dan nog wel te doen. Voor Londen betaal ik maximaal 50 euro retour, vlucht is maar 40 minuten dus meer heb ik er niet voor over.

Ben trouwens benieuwd of Ryanair ook meegaat met de Olympics 2012 hype en de ticketprijzen in juli en augustus omhoog krikt...
pi_110370208
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 23:09 schreef Caspar_X het volgende:
Heb net een e-mail van Ryanair gekregen (zie hieronder), blijkbaar moet ik nog bijbetalen om de retourvlucht vanaf Alicante te mogen maken.. :?
Ik vind hier niets over op de site van Ryanair.
Rare gang van zaken...

Dear Customer

In relation to your flight reference NJXXXX

Ryanair has been advised by the Spanish Government of a budgetary proposal to increase airport charges later this month.

In accordance with our General Terms and Conditions of Travel* we are advising customers with a reservation that includes a flight departing from a Spanish airport that we may be forced to debit passengers for any government imposed increases in airport charges prior to your travel date.

Once the Spanish government budget is published Ryanair will advise affected passengers by email of any additional airport charges that may apply to your reservation before any charges are made.

Please see our website for updates regarding increases in Spanish airport charges.

Yours sincerely

Ryanair Customer Service
Ik heb de mail ook gekregen. Ben benieuwd hoeveel de prijs omhoog gaat.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  maandag 16 april 2012 @ 15:22:17 #240
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110397574
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 20:58 schreef Deezertje het volgende:
Bij een trein kan je er eentje later pakken, niks aan de hand, maar als je een vliegtuig mist ben je toch wel érg de sjaak (sowieso wordt het dan een heeeeeeel duur ritje!).
Ja, had ik de vlucht vanuit Stansted Airport gisteren gemist had ik een nieuwe ticket van circa 350 euro moeten aanschaffen. Pure mazzel dat de gate langer open bleef.
  maandag 16 april 2012 @ 20:25:59 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110410920
quote:
3s.gif Op maandag 16 april 2012 15:22 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ja, had ik de vlucht vanuit Stansted Airport gisteren gemist had ik een nieuwe ticket van circa 350 euro moeten aanschaffen. Pure mazzel dat de gate langer open bleef.
Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 17 april 2012 @ 18:30:44 #242
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_110449889
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat je meer had moeten betalen voor een vlucht vanaf Stansted bij het missen van de geboekte vlucht klopt, maar 350 euro kost dat dan gelukkig ook weer niet, want zowel Ryanair als Easyjet vliegen op dit traject richting Nederland, en de gemiddelde prijs voor een enkeltje op het laatste moment is ongeveer 100 - 175 euro afhankelijk welke dag je vliegt, temeer omdat Easyjet ook nog eens van de andere luchthavens richting Amsterdam vliegen, het moet wel een zeer bijzondere omstandigheid zijn wil de prijs hoger dan dit zijn.
Die prijs (296 pond meer precies) kreeg ik telefonisch door via een familielid die op internet had gekeken hoeveel de volgende vlucht zou kosten. Kan ook zijn dat ie verkeerd gekeken heeft.

Ik denk trouwens erover een paar vluchten te boeken puur vanwege 't vliegen en de uitzichten. :+ Zou ik wel een stoel moeten reserveren ... !
pi_111512694
Vraagje van een non-frequent flyer: In plaats van al mijn voornamen in te vullen bij de boeking heb ik alleen de voorletters ingevoerd. Gaat dit een probleem worden?
  zondag 13 mei 2012 @ 22:16:56 #244
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111513089
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 22:10 schreef TwanTwan het volgende:
Vraagje van een non-frequent flyer: In plaats van al mijn voornamen in te vullen bij de boeking heb ik alleen de voorletters ingevoerd. Gaat dit een probleem worden?
ik heb het al zien gebeuren dat ze er inderdaad een probleem van maakten en die persoon mocht terplekke bijlappen. In principe zijn alleen voorletters nooit voldoende.

Maar je kunt het nog wel online wijzigen (helaas kost dit +/-100 euro).
pi_111539965
ter plekke wijzigen koste eerder ook ¤100,-, dan zou je er kunnen gokken. Of is dat nu nog duurder geworden?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:37:03 #246
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111540078
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:34 schreef Miendientje het volgende:
ter plekke wijzigen koste eerder ook ¤100,-, dan zou je er kunnen gokken. Of is dat nu nog duurder geworden?
Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.
pi_111543895
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2012 17:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je iets op het vliegveld moet laten doen is het altijd een paar tientjes duurder. Zal wel 140+ zijn in dit geval.
¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).

Plus wellicht nog het tariefsverschil van je ticket, ik weet niet of ze deze doorberekenen bij het aanvullen van een voornaam, maar zou er wel op rekenen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 14 mei 2012 @ 21:34:21 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111553050
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:03 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

¤160, plus ¤60 heruitgave boardingpass (of je moet meer dan 4u voor vertrek aan de balie je naam aanpassen en snel nog online inchecken).

Plus wellicht nog het tariefsverschil van je ticket, ik weet niet of ze deze doorberekenen bij het aanvullen van een voornaam, maar zou er wel op rekenen.
Ryanair is hard voor de passagiers, maar nu ook weer niet zo hard dat ze een tariefsverschil van het ticket doorberekenen, het is immers een naamswijziging en daar zijn deze kosten al gedekt.
Daarnaast wordt na de aanpassing van de naam ook een nieuwe boardingpass aangemaakt, wellicht dat het daarom 160 euro kost, 110 euro voor de wijziging en 50 euro voor de uitgifte van een boardingpass, maar er komt geen aparte toeslag bovenop voor het inchecken.

Afhankelijk van de aanpassing kan het vooraf ook telefonisch gratis uitgevoerd worden als het een kennelijke fout betreft als bijvoorbeeld 1 letter verkeerd staat, maar met slechts 1 letter zal Ryanair niet zo makkelijk zijn, er staat immers duidelijk bij het boeken dat de volledige eerste voornaam zoals deze in het paspoort vermeld staat moet worden ingevuld.

Het is trouwens verstandiger in de meeste gevallen om een nieuw ticket te boeken, immers die prijzen zullen wel eens lager kunnen zijn dan de wijzigingskosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111577391
De eerste keer dat ik met een vliegtuig ging vliegen was met Ryanair, naar Spanje, en toen ik bij de balie kwam zei de mevrouw erachter dat mijn naam onjuist was [ik had m'n roepnaam gebruikt]; zij heeft het toen gratis voor mij gewijzigd. :)
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:53:36 #250
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111578091
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?

Dankjewel!
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:01:47 #251
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111578401
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?

Dankjewel!
Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.
Een jas vasthouden, wordt nog wel getolereerd.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:03:42 #252
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111578477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:01 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je hoeft niet 'kaal' het vliegtuig in, maar meer dan één tas mag je niet meenemen. Ook geen opbergtas met camera of laptop/tablet dus. Doe die gewoon in je handbagage of in broek- en jaszakken. Past dat niet, zul je toch bagage moeten inchecken.
Een jas vasthouden, wordt nog wel getolereerd.
Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:09:22 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111578703
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:03 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Dus als ik het vliegtuig in wil stappen met mijn tablet, mag dat niet? Moet eerst in mijn handbagage en pas in het vliegtuig mag ik het eruit halen?
Ja. Dat zullen ze je verschillende keren vertellen tijdens het wachten, de controle en het instappen.
pi_111578939
Dit is de officiële tekst uit hun AV:

quote:
Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 14:25:30 #255
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111579405
Ah okey, laat ik maar niet klagen. Want de prijs is er natuurlijk ook naar! Maar dan weet ik dat, thanks :)
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  maandag 21 mei 2012 @ 11:59:09 #256
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111824705
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikken ;( Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden -O-
pi_111825953
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikken ;( Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden -O-
Je wil serieus een stoel reserveren? :')

En nee, kan niet.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:37:07 #258
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111826027
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:34 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Je wil serieus een stoel reserveren? :')

En nee, kan niet.
Ja, waarom niet? Bij 4 uur of meer vliegen heb ik graag meer beenruimte aangezien ik lang ben. Maar ik zat altijd op m'n vaste favoriete plaats en nu kun je daar met priority boarding niet meer zitten omdat ze gereserveerd zijn :{ Dat hele priority heeft nu dus geen zin meer -O-
pi_111826413
Een boeking veranderen bij Ryanair.... ik zou de 4 uur wat minder beenruimte maar even voor lief nemen.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:36:50 #260
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111828287
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:49 schreef VacaLoca het volgende:
Een boeking veranderen bij Ryanair.... ik zou de 4 uur wat minder beenruimte maar even voor lief nemen.
Je kunt je boeking vrij makkelijk veranderen hoor, gewoon even inloggen. Maar goed ik zag "stoel reserveren" niet bij de opties staan die je nog kunt bijboeken, vandaar mijn vraag want wellicht keek ik er overheen.
pi_111840241
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb met prioriteit geboekt in plaats van "stoel reserveren" aan te klikken ;( Weet iemand of ik dit nog kan veranderen? Want ik kan het nergens vinden -O-
Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111927173
Ik wil begin juli een paar dagen naar Porto. Nu zijn de tickets vanaf eindhoven rond de 100 euro, een week eerder zijn ze 25 euro!

Aangezien vele van jullie veel ervaring hebben met prijswatchen van Ryanair: Zal ik die tickets nu boeken voordat ze duurder worden of verwachten jullie dat de prijzen nog dalen? (door de actie van de maand juli, actie is nu tot 28 juni)

Kan namelijk vanaf juli pas weg!
pi_111927681
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:41 schreef kutstudent_ het volgende:
Ik wil begin juli een paar dagen naar Porto. Nu zijn de tickets vanaf eindhoven rond de 100 euro, een week eerder zijn ze 25 euro!

Aangezien vele van jullie veel ervaring hebben met prijswatchen van Ryanair: Zal ik die tickets nu boeken voordat ze duurder worden of verwachten jullie dat de prijzen nog dalen? (door de actie van de maand juli, actie is nu tot 28 juni)

Kan namelijk vanaf juli pas weg!
Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen. :)
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:27:14 #264
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111931540
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 14:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Nu boeken, juli lijkt me aardig hoogseizoen. :)
Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118 :')
De boekingen zullen niet zo storm hebben gelopen als ze eerder dachten....
  woensdag 23 mei 2012 @ 16:28:09 #265
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111931589
quote:
2s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:23 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Kan nadat je geboekt hebt alleen via het callcenter (of bij de online checkin, dan heb je ook nog een mogelijkheid meen ik). Dan betaal je inderdaad wel voor overbodige priority, omdat dat ook al bij de seatreservation zit, plus kosten voor het callcenter.
Dan laat ik het mooi zitten... Ik ga wel zo ver mogelijk vooraan zitten en in de gaten houden of er nog een plek met extra beenruimte over is als iedereen zit.
pi_111934509
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 16:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... Vorige maand een vlucht geboekt voor 220 euro, en nu betalen m'n ouders voor diezelfde vlucht 118 :')
De boekingen zullen niet zo storm hebben gelopen als ze eerder dachten....
Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:11:55 #267
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_111936226
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 13:53 schreef Dionysiou het volgende:
Even een vraagje, 28 juni ga ik voor het eerst vliegen met Ryanair naar Marrakech vanuit Eindhoven.
Ik neem alleen mijn handbagage mee. Mag ik daarnaast ook mijn fotocamera (in een opbergtas) om mijn nek hangen en mijn iPad in de handen houden? Of moet ik helemaal kaal het vliegtuig in?

Dankjewel!
Ga er maar vanuit dat alles in 1 tas moet zitten. Als je mazzel hbt mag je je ipad gewoon vasthouden, fototas sws niet..
pi_111936430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 17:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Ach, wat is logica met Ryanair? Het is ook maar net met welke prijs je zelf tevreden bent.
Behalve de prijs gaat het er natuurlijk ook om hoeveel zekerheid je wil dat je een plaats hebt.

Prijzen van tickets zijn bij meer maatschappijen moeilijk voorspelbaar. De prijs voor mijn vluchten met Transavia laatst schommelden ook flink in prijs. Eerst ¤ 100, later ¤ 110, toen we boekten weer ¤ 100, twee weken later ¤ 65, daarna uiteindelijk weer ¤ 110. De terugvlucht zat uiteindelijk wel vol, de heenvlucht niet.
  woensdag 23 mei 2012 @ 18:33:07 #269
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_111937053
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

In Marokko is een tijdsverschil van 2 uur minus. Dus als ik 18.40 aankom, is het daar dan 16.40?
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_111938146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 18:33 schreef Dionysiou het volgende:
Van Eindhoven (EIN) naar Marrakesh (RAK)
Thu, 28Jun12 Vlucht FR5895 Vertrek EIN om 15:50 en aankomst RAK om 18:40

In Marokko is een tijdsverschil van 2 uur minus. Dus als ik 18.40 aankom, is het daar dan 16.40?
Het is in Marokko een uur eerder, als je om 18:40 aankomt dan is het daar..18:40 ;) in Nederland is het dan 19:40. Schemavliegtijd is dus 3 uur 50 minuten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111960555
Ik wacht meestal zo lang mogelijk met het boeken bij ryanair. Ondertussen houdt ik wel de prijzen in de gaten. Als ze echt al heel vroeg laag zijn boek ik gelijk uiteraard. Mijn ervaring leert (ervaring als in 10 vluchten per jaar met ryanair) Dat ik met lang wachten goedkoper uit ben. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zorg dat mijn reisdata een tikkeltje flexibel zijn. 1 dag eerder laten komen/gaan is geen probleem.

Het verschilt ook nogal per bestemming. De verste vluchten worden nooit heel goedkoop. (cyprus, canarische eilanden etc)
pi_111960811
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Abloom het volgende:
Ik wacht meestal zo lang mogelijk met het boeken bij ryanair. Ondertussen houdt ik wel de prijzen in de gaten. Als ze echt al heel vroeg laag zijn boek ik gelijk uiteraard. Mijn ervaring leert (ervaring als in 10 vluchten per jaar met ryanair) Dat ik met lang wachten goedkoper uit ben. Ik moet er wel bij zeggen dat ik zorg dat mijn reisdata een tikkeltje flexibel zijn. 1 dag eerder laten komen/gaan is geen probleem.

Het verschilt ook nogal per bestemming. De verste vluchten worden nooit heel goedkoop. (cyprus, canarische eilanden etc)
Je theorie klopt niet.
Ryanair is vrij duur met haar tickets als je ver van tevoren boekt. Maar als je weer heel dicht bij de datum van vertrek komt worden ze met de dag duurder. Ook als er vakanties zijn, en dan denk ik ook aan vakanties in het land van bestemming, dan worden de tickets snel duurder en worden vanaf het begin al duurder ingezet. Daarnaast kijkt Ryanair ook nog hoe vaak er op een bepaalde vlucht op een bepaalde datum wordt gezocht. Als er vaak op een bepaalde vlucht wordt gezocht gaat de prijs automatisch omhoog, ook als er niet geboekt wordt!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_111962644
quote:
19s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je theorie klopt niet.
Ryanair is vrij duur met haar tickets als je ver van tevoren boekt. Maar als je weer heel dicht bij de datum van vertrek komt worden ze met de dag duurder. Ook als er vakanties zijn, en dan denk ik ook aan vakanties in het land van bestemming, dan worden de tickets snel duurder en worden vanaf het begin al duurder ingezet. Daarnaast kijkt Ryanair ook nog hoe vaak er op een bepaalde vlucht op een bepaalde datum wordt gezocht. Als er vaak op een bepaalde vlucht wordt gezocht gaat de prijs automatisch omhoog, ook als er niet geboekt wordt!
Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.

bijv milaan
http://puu.sh/wu9K

of londen
http://puu.sh/wub7

ibiza:
http://puu.sh/wucd

boedapest
http://puu.sh/wucO

[ Bericht 3% gewijzigd door Abloom op 24-05-2012 11:21:08 ]
  donderdag 24 mei 2012 @ 11:24:33 #274
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_111963315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 10:02 schreef Abloom het volgende:

Het verschilt ook nogal per bestemming. De verste vluchten worden nooit heel goedkoop. (cyprus, canarische eilanden etc)
Ik vlieg toevallig altijd naar cyprus met ryanair, en ook die tickets zijn relatief goedkoop buiten het hoogseizoen. Zelfs een keer met z'n tweeen voor 75 euro heen en terug gegaan :') Maar dat was een aanbieding omdat die lijn er toen pas net was denk ik.
pi_111966561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vlieg toevallig altijd naar cyprus met ryanair, en ook die tickets zijn relatief goedkoop buiten het hoogseizoen. Zelfs een keer met z'n tweeen voor 75 euro heen en terug gegaan :') Maar dat was een aanbieding omdat die lijn er toen pas net was denk ik.
Dat is inderdaad wel heel goedkoop. Maar normaal ben je toch wel minimaal 100 p.p. kwijt denk ik?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 22:49:40 #276
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112194706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 11:08 schreef Abloom het volgende:

[..]

Misschien heb ik het niet helemaal goed verwoord. Ik wacht niet zo lang mogelijk maar boek wel vrij laat. (in tegenstelling tot bij de niet prijsvechters) Als ik 3/4 weken van tevoren een vlucht boek, vlieg ik vaak tegen het goedkoopste tarief wat ze aanbieden op die lijn.

bijv milaan
http://puu.sh/wu9K

of londen
http://puu.sh/wub7

ibiza:
http://puu.sh/wucd

boedapest
http://puu.sh/wucO
Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112206760
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op dit moment hanteert Ryanair inderdaad deze tactiek en is het Yield Management dusdanig afgesteld dat ongeveer 3-6 weken voor vertrek de vluchten goedkoop worden aangeboden.

De ervaring leert als je flexibel bent met de dagen dat je wilt vliegen dat je dan erg goedkoop kan vliegen, echter, alleen vluchten die niet een bepaalde bezettingsgraad hebben worden vrijgegeven tegen goedkope tarieven, zoals je in je voorbeelden kon zien is dat vooral buiten het weekeinde. Kort van tevoren boeken is bij Ryanair dusdanig duur dat het loont om te kijken bij andere aanbieders, langer van tevoren boeken levert bij Ryanair op dit moment niet de laagste prijzen op, maar als je gebonden bent aan data kan je opzich goede tarieven vinden. (Mensen willen nu ook eenmaal een verblijf boeken op de bestemming, en doen dat bij voorkeur natuurlijk wat vroeg zodat daar nog goede prijzen te vinden zijn, lastminute kunnen er wel goede prijzen beschikbaar komen voor hotels, maar misschien niet degene waar jij wilt verblijven, mensen houden niet van onzekerheid.

Nu zit Ryanair niet stil en zal het beleid ten opzichte van het Yield Management vast nog wel bijstellen, want Ryanair speelt nu handig in op de onzekerheid van mensen, maar het mag ook niet te voorspelbaar worden.
Het blijft een mooi spelletje om een zitplaats voor de best mogelijke prijs te verkopen en daarnaast ook rekening te houden dat de bezettingsgraad niet te laag wordt in verband met afspraken met luchthavens inzake passagiersaantallen.
Daarom zal na een aantal keer kijken op bepaalde vluchtdata de prijs ongetwijfeld omhoog gaan, echter als daar geen boekingen tegenover staan zal later door Ryanair handmatig worden in gegrepen op het Yield Management systeem. Maar dat doen alle maatschappijen.
Net zoals dat vluchten in de zomerperiode duurder zullen uitvallen dan in het voor- en naseizoen.
wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
pi_112215443
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 11:05 schreef Abloom het volgende:

[..]

wat deze man zegt :Y

Waar ik me wel echt kapot aan kan ergeren, is die beveiligingcode die je moet overtypen om te laten zien dat je 'human' bent. Zeker als je veel naar goedkope vluchten zoekt wordt je daar helemaal para van.
Ze hebben dat gedoe met die code er een paar weken af gehad en nu zit het er weer op. Ik weet zeker dat ze daardoor echt klanten mislopen.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:24:09 #279
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_112304976
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:30:01 #280
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112305197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.
Mijn ervaringen zijn wel goed, nooit problemen gehad (hou je wel aan alle eisen), en maar 1x echt lang vertraging gehad maar daar kon Ryanair niks aan doen. Alleen voor langere afstanden minder fijn vanwege het gebrek aan comfort, maar naar Engeland zou ik er zeker gebruik van maken :Y
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:27:36 #281
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112314327
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
net terug van Barcelona (Girona) via Weeze (Nijmegen grens over). Wat viel mee: de ticketprijs (gemiddeld 70 euro pp) , de snelheid en stiptheid van boarden (wij hadden enkel handbagage), de reisduur en stiptheid (voor op schema), de medepassagiers :P en goed bereikbaar vliegveld.
Wat viel tegen: op onze tickets was de voornaam uit ons paspoort niet voluit geschreven.. :% dat was een vervelend foutje, let daar dus op. Dat betekent dus teruggestuurd worden bij t boarden en stempel halen bij ticketservice en in Spanje ff met Ryanair gebeld om daar melding van te maken, want wilden geen gezijk hebben op de terugreis. krappe stoelen, net genoeg voor 2 uurtjes vliegen, maar bij de nooduitgang zijn ze wat breder en is de beenlengte meer. De hele vliegreis krijg je reclame en aanprijzingen; kraskaarten, drank/eten, energy-bracelets :N , sigaretten, krant, enz. van, volgens ons, Oosteuropees personeel. Vertraging op terugvlucht, vanwege 'control slot' door de luchthaven, was ca 20 minuten. tot slot, 4 dagen parkeren kost je 42 euro in Weeze.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:02:25 #282
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 13:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met Ryanair? Qua reizen, vertragingen, problemen of juist niet? Ik zie namelijk veel goedkope prijzen (van 10/20 euro naar Engeland). Erg fijn, die zijn soms goedkoper qua prijs dan Easyjet.

(Als we ervoor gaan, dan verken ik binnenkort namelijk een langere afstandsrelatie. En hoe goedkoper ik dan zou kunnen vliegen, des te beter!)
Ryanair is prima voor goedkoop op en neer naar Stansted, nu kost het met de bus wel 1,5 uur naar London zelf, of met de trein 45 minuten, maar de trein is wel relatief duur, veel duurder dan de vlucht.

Wel vlieg je vanaf Eindhoven, deze luchthaven is lekker klein, maar wat minder snel bereikbaar dan Schiphol vanaf Utrecht, omdat je de trein en bus moet nemen, ter vergelijking, als ik op Schiphol land kan ik om 18.47 landen, 18.52 bij de gate aankomen, met een beetje doorlopen om 19.00 uur in de trein stappen en om 19.49 in mijn woonplaats uit de trein stappen, wanneer ik in Eindhoven om 18.47 land kan ik door de slechtere connecties pas om 21.07 uit de trein stappen in mijn woonplaats.

Zolang je verder aan de handbagage regels houdt, dus 1 stuk is echt 1 stuk binnen de afmetingen en minder dan 10 kg zal je geen problemen hebben en kan je daadwerkelijk goedkoop vliegen.
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend, met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.

Daarnaast is Ryanair niet veel meer dan een veredelde bus, niets meer niets minder. Ikzelf doe vanaf Eindhoven niet mee aan de boardinggekte, wacht rustig tot iedereen aan boord is, de daadwerkelijke vliegtijd is 32 minuten dus het maakt mij echt niet uit waar ik zit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:05:46 #283
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112320332
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Als je heel vaak gaat vliegen is een fysieke prepaid credit card wel handig omdat zonder deze prepaid credit card 12,00 euro voor een retourvlucht aan boekingskosten worden berekend,

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:11:21 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112320621
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Is dat nog wel zo? Ik kon namelijk eerst met mijn debitcard die 12 euro aan kosten inderdaad ontwijken, maar de laatste maanden niet meer...
Het is tegenwoordig met Ryanair wel afhankelijk waar je vlucht begint, wanneer dit bijvoorbeeld in Spanje, Verenigd Koninkrijk of Duitsland is kan je de boekingskosten inderdaad niet vermijden met een prepaid credit card en alleen met een Ryanair Cash Paspoort.

Wanner je vlucht van oorsprong uit Nederland komt betaal je geen boekingskosten, ook niet als het een retour is van Nederland naar een Engelse of Spaanse bestemming wanneer de boeking in één keer gemaakt is, als je 2 boekingen maakt, dus Eindhoven - London Stansted en een nieuwe boeking London Stansted - Eindhoven betaald je bij de eerste niet en bij de 2de wel de credit card kosten. (Het is overigens niet verstandig om als het even kan om boekingen te maken in Engelse Ponden omdat deze vaak gelijk zijn aan het eurobedrag maar door de wisselkoers natuurlijk relatief duurder zijn).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112340008
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 20:02 schreef ozzietukker het volgende:

... met een prepaid credit card zal dit voor 20 euro retourvluchten uitkomen op 2 euro aan fees, (stortingskosten op de prepaid credit card, wisselkoersopslag of kosten voor jaarlijks gebruik), voor de betreffende prepaid credit card maatschappij.
...
Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
pi_112603519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:44 schreef JohnQnl het volgende:

[..]

Tip: als je Neteller (http://www.neteller.com/) gebruikt, kost een prepaid credit card niks, geen aanvraag kosten, geen kosten voor de plastic kaart, geen kosten om geld erop te zetten (iDeal) en geen kosten als je er mee betaald online of bij een winkel, alleen als je pint bij een pinautomaat...
Ik begrijp dit principe niet helemaal. Dien je wel of niet een gewone fysieke credit card te hebben? Of kun je dit net als paypal gebruiken en heb je er dus alleen een bankrekening voor nodig?
pi_112607498
Dus je zet gratis geld op je netteller account en zo vermijdt je de 12¤ aan betalingskosten?
pi_112617837
Ja, volgens mij werkt het wel zo. Ik heb ook een Neteller account, inclusief prepaid credit card. Daarmee kan je zonder boekingskosten boeken bij Ryanair. Het is echter wel zo, dat als je je pasje opzegt, je daar 10¤ voor moet betalen geloof ik. En ik werk zelf nog met best veel dollars, en de omwisselkoersen daarvan zijn wel belachelijk hoog :-S

Ontopic, ik heb nog wel zin om paar daagjes weg te gaan. Ik denk dat het er wel op neer zal komen dat ik in mijn ééntje moet gaan, aangezien mijn vrienden allemaal geen vrij kunnen krijgen enzo :S
pi_112684163
Even een vraagje...

Ik heb een vlucht geboekt voor mijn vriend en mij, maar heb niet onze volledige voornamen ingevuld alleen de eerste naam.. is dit een probleem? Kan ik alsnog tijdens het online inchecken alle voornamen erbij zetten?

In een van de vorige Ryanair-topics stond dat je alleen de eerste officiële voornaam hoeft in te vullen, maar op andere sites wordt weer iets anders verteld. Wie kan mij vertellen hoe het echt zit?

Ik zag ook iets staan over dat iemand te lange voornamen had en deze gegevens niet verwerkt konden worden, nu heb ik best lange voornamen dus ik hoop dat een roepnaam voldoende is :').

[ Bericht 0% gewijzigd door NEKONEKOCHAN op 10-06-2012 04:43:50 ]
pi_112684346
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:19:47 #291
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_112763250
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2012 05:21 schreef DutchTrain het volgende:
Alleen eerste naam zoals in paspooort, Dat is voldoende. Geen roepnaam, doopnaam, bijnaam, nickname of wat dan ook, gewoon precies overtypen wat er in je paspoort staat.
Dit en niet anders!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_112767226
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
  maandag 11 juni 2012 @ 23:16:38 #293
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_112767642
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
Ik heb voor m'n ouders ook maar alle namen opschreven - dacht: beter teveel dan te weinig. Had er eerder nooit over na hoeven denken omdat ik zelf gelukkig maar één voornaam heb.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:24:05 #294
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112773825
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 23:10 schreef Miendientje het volgende:
Ik heb anders 2 officiële voornamen waarvan er in het dagelijks leven maar eentje gebruikt wordt. Die 2e naam (doopnaam) staat gewoon in het paspoort. Die moet er dan toch gewoon bij officieel? En wat als je een dubbele naam hebt die alle bij gewoon gebruikt worden zoals Willem Jan?
Nog steeds alleen de eerste.
Bij Willem Jan Maria Jansen: Willem
Bij Jan Willem Maria Jansen: Jan
Bij Jan-Willem Maria Jansen: Jan-Willem of Janwillem

Dus *alleen* de eerste voornaam.
En de achternaam natuurlijk ;)

Welke naam je in het dagelijks leven gebruikt, is hierbij geheel onbelangrijk.
pi_112776487
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:14:38 #296
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112786212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
als je op http://www.ryanair.com/nl kijkt zie je rechtsboven een groene balk met online check in.
dan kom je op een nieuwe site van t online inchecksysteem van Ryanair. dan heb je 3opties om in te checken. Moet toch werken denk ik zo
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_112797325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:38 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ik heb een vraagje en hoop dat iemand me kan helpen..

Vorige week heb ik een ticket geboekt van Brussel Charleroi naar Lanzarote. Ik vlieg a.s. donderdag 14 juni en kom 17 juni weer terug. Ik heb een email gekregen met daarin mijn reserveringsnummer. In de email staat een link om in te checken. Als ik hierop klik krijg ik wel een site, maar onder de kopjes 'vertrek' 'passagiers' e.d. staat niks. Als ik de voorwaarden accepteer en klik op 'vluchten zoeken' gebeurd er niets. Via de site heb ik ook geprobeert in te checken, dan krijg ik een foutmelding dat mijn gegevens niet overeenkomen, terwijl ik letterlijk het reserveringsnummer gekopieerd heb uit de email en het emailadres gebruik waar de emails allemaal naartoe gestuurd zijn.. HELP?! Ik heb Ryanair al een email gestuurd, maar ze reageren niet..
Deze link staat zeker in je mail: https://www.bookryanair.c(...)e=NL-NL&pos=MYFLIGHT ? Die is inderdaad zo brak als een aap :) Inderdaad gewoon de manier van mcwops gebruiken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_112825826
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
pi_112826668
Ik heb dat Netteller toch maar niet gebruikt. Zit toch wel wat 'verborgen' kosten aan dat systeem.
  woensdag 13 juni 2012 @ 13:23:59 #300
128384 mcwops
gat in je glas
pi_112833206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
kloppen je 2 luchthavens wel? even goed nakijken, misschien dat het daaraan ligt :{
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:30:50 #301
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112842711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 10:19 schreef Rosa1989Rosa het volgende:
Ja, dat heb ik uiteraard ook al geprobeerd. Ik voer dan het reserveringsnummer in wat in de email staat, dan het emailadres waar de mail naartoe gestuurd is en vervolgens de twee luchthavens, waarna ik een melding krijg 'de details die u heeft opgegeven om uw boeking op te halen, komen niet overeen met de details die bij ons zijn opgeslagen'.

Ik ga zo wel weer met de klantenservice bellen, maar ben er flink zat van. Met boeken was er betaald, geld afgeschreven en geen bevestiging. Daarvoor heb ik ook een half uur met de klantenservice moeten bellen en nu wéér omdat er iets niet klopt..
Heb je het goede nummer? Het reserveringsnummer bestaat uit zes cijfers en letters. En je kunt ook inloggen met het creditcardnummer toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')