abonnement Unibet Coolblue
pi_101331892
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog kende de doorsnee supporter hem niet ;)
Klopt, maar Fàbregas kende menig voetbalvolger 5 jaar geleden ook al wel. ;)
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:36:22 #177
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101332353
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:21 schreef Nober het volgende:

[..]

Klopt, maar Fàbregas kende menig voetbalvolger 5 jaar geleden ook al wel. ;)
Je hoort mij ook nergens klagen over de werkwijze van Wenger wat betreft jonge spelers ;)
Ramsey, Wilshere, Ryo, etc zijn allemaal prima in-house spelers waar je straks dus geen speler van 25 miljoen ofzo voor hoeft te kopen.

Mijn kritiek is voornamelijk op het feit dat hij wel vaak nalaat om met fatsoenlijke verdedigers en verdedigende middenvelders te komen, en vaak te lang een falende keeper het vertrouwen blijft geven. En als je die zelf niet kunt opleiden, dan kun je niet alleen maar hopen dat het wel goedkomt, maar dan zul je toch OF beter zelf moeten opleiden, OF beter moeten scouten, of (als dat beide niet goed lukt), dan met fatsoenlijke aankopen komen voor die verdediging.

Daarnaast vind ik Wenger tactisch verre van sterk, maar goed, dat staat los van een matige selectie. :)

Ik kan heus wel begrijpen dat hij nu last heeft van veel spelers die er niet bij konden zijn vanwege blessures/schorsingen enzo, maar dan nog zou DIT natuurlijk nooit mogen gebeuren. Het is wel zijn verantwoordelijkheid dat hij toch ook een redelijk fatsoenlijke bank heeft mochten er een paar spelers uitvallen, om wat voor reden dan ook, vooral met de financiele mogelijkheden die hij heeft, maar zo'n wedstrijd als gisteren kan niet...
pi_101332677
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:22 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Moet Arsenal dus net als de Europese top, vele miljoenen uitgeven om weer aansluiting te vinden?
op dit moment, JA. Ik dacht dat dit wel duidelijk was na die 8-2???
pi_101332725
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog kende de doorsnee supporter hem niet ;)

[..]

Redelijk mee eens (het eerste gedeelte), en hij komt idd beter tot zijn recht in een rol ACHTER een spits, maar goed, daar is volgens mij iedereen het over eens.

Dat hij er alsnog 20 in weet te schieten wil ik niet perse aan zijn uitzonderlijke kwaliteiten ophangen, want ik heb hem ook afgelopen jaar weer meer dan genoeg opgelegde kansen zien missen. Maar in een aanvallend Arsenal dat met druk naar voren speelt, dan ga je als eindstation gewoon veel doelpuntjes meepikken, helemaal als je zoals Van Persie dan toch vaak zelf voor eigen succes gaat.

Echt wat een bullshit, VP staat er juist om bekend elk jaar veel assists te geven.

2010/2011: 7 assists
2009/2010: 7 assists
2008/2009: 11 assists (Nummer 1 van de PL!)
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:50:39 #180
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101332858
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:47 schreef tech4u het volgende:

[..]

Echt wat een bullshit, VP staat er juist om bekend elk jaar veel assists te geven.

2010/2011: 7 assists
2009/2010: 7 assists
2008/2009: 11 assists (Nummer 1 van de PL!)
Kijk eens naar die zin die ervoor staat.

Je wilt nu beweren dat Van Persie niet af en toe een blind paard is wat betreft kansen voor anderen?

Ja hij geeft aardig wat assists, wat ook logisch is bij Arsenal met die speelstijl en spelers, maar is ook redelijk vaak vrij egoistisch en maakt dan de verkeerde beslissingen (zie ook het WK van vorige zomer...)
pi_101334545
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Kijk eens naar die zin die ervoor staat.

Je wilt nu beweren dat Van Persie niet af en toe een blind paard is wat betreft kansen voor anderen?

Ja hij geeft aardig wat assists, wat ook logisch is bij Arsenal met die speelstijl en spelers, maar is ook redelijk vaak vrij egoistisch en maakt dan de verkeerde beslissingen (zie ook het WK van vorige zomer...)
Beweer ik dat dan? Jij zegt dat VP vaak voor eigen succes gaat, terwijl ik hem een van de meest onzelfzuchtige spitsen vind.

Hij is ook zeker vast wel eens een blind paard voor anderen, maar dat zijn alle spitsen. Het is inherent aan de positie spits.
pi_101334572
quote:
Arsenal are interested in signing £10m-rated Chelsea's Brazilian defender Alex.
Kom op Arsene dit gaat de goede kant op! ^O^

quote:
Arsenal can sign Marseille's Lucho - but only in a £7m permanent deal. Gunners boss Arsene Wenger wanted to pay £2m to land the Argentine playmaker on a season-long loan.
Dit is dan weer minder :'(

quote:
Arsenal have targeted Everton's Mikel Arteta to fill the vacant role of midfielder creator and are ready to offer Nicklas Bendtner as part of a swap deal.
:)

Nu maar hopen dat Cahill ook echt komt en M'Vila ook kan worden gekocht. Ik snap bovendien niet wat Arsene met de 80 miljoen gaat doen die hij heeft gekregen van Fabregas en Nasri.
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
pi_101334609
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:33 schreef Perunage het volgende:

[..]

Kom op Arsene dit gaat de goede kant op! ^O^

Dat zou echt baas zijn _O_
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:38:19 #184
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101334769
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:32 schreef tech4u het volgende:

[..]

Beweer ik dat dan? Jij zegt dat VP vaak voor eigen succes gaat, terwijl ik hem een van de meest onzelfzuchtige spitsen vind.

Hij is ook zeker vast wel eens een blind paard voor anderen, maar dat zijn alle spitsen. Het is inherent aan de positie spits.
... maar als diepe spits vind ik hem dus niet goed genoeg, waardoor ik vind dat hij veel beter tot zijn recht komt ACHTER de spitsen. Dat hij er op die positie 20 inschiet bij Arsenal vond ik ook niet zo heel bijzonder, gezien de positie en ook de 100% kansen die hij miste of de keren dat hij weigerde over te spelen op zo'n belangrijk moment.

Van Persie ACHTER de spits is een uitstekende speler. Als spits vind ik dat je betere spelers hebt voor die positie.
pi_101335420
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:33 schreef Perunage het volgende:

[..]

Kom op Arsene dit gaat de goede kant op! ^O^

[..]

Dit is dan weer minder :'(

[..]

:)

Nu maar hopen dat Cahill ook echt komt en M'Vila ook kan worden gekocht. Ik snap bovendien niet wat Arsene met de 80 miljoen gaat doen die hij heeft gekregen van Fabregas en Nasri.
Van de officiële site:
quote:
on whether there is truth in links with a move with Mikel Arteta…
No.
pi_101335519
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

... maar als diepe spits vind ik hem dus niet goed genoeg, waardoor ik vind dat hij veel beter tot zijn recht komt ACHTER de spitsen. Dat hij er op die positie 20 inschiet bij Arsenal vond ik ook niet zo heel bijzonder, gezien de positie en ook de 100% kansen die hij miste of de keren dat hij weigerde over te spelen op zo'n belangrijk moment.

Van Persie ACHTER de spits is een uitstekende speler. Als spits vind ik dat je betere spelers hebt voor die positie.
In het systeem dat arsenal vorig jaar speelde is hij een spits van wereldklasse. Na zijn blessure afgelopen jaar heeft hij in 2011 18 competitie doelpunten gemaakt in 17 wedstrijden. Dat zijn gewoon overtuigende cijfers.
In het NL elftal vind ik hem inderdaad minder overtuigend als spits.
pi_101335617
Alex, Hazard, Courcouff en een keeper een idee?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:01:26 #188
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101335704
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:57 schreef tech4u het volgende:

[..]

In het systeem dat arsenal vorig jaar speelde is hij een spits van wereldklasse. Na zijn blessure afgelopen jaar heeft hij in 2011 18 competitie doelpunten gemaakt in 17 wedstrijden. Dat zijn gewoon overtuigende cijfers.
In het NL elftal vind ik hem inderdaad minder overtuigend als spits.
Wat ik dus probeer te zeggen dat in het systeem van Arsenal vrijwel iedere spits als eindstation functioneert en dus die doelpunten echt wel mee zal weten te pikken...

Dus ja, hij heeft rendement en dus heeft hij het op zich goed gedaan als spits, maar hij speelde verder niet geweldig (niet zo goed als hij zou kunnen), en ik denk dat hij van meer waarde zou zijn wanneer hij dus iets daarachter of vanuit een vrije rol vanaf de zijkant komt.
pi_101335954
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:01 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat ik dus probeer te zeggen dat in het systeem van Arsenal vrijwel iedere spits als eindstation functioneert en dus die doelpunten echt wel mee zal weten te pikken...

Dus ja, hij heeft rendement en dus heeft hij het op zich goed gedaan als spits, maar hij speelde verder niet geweldig (niet zo goed als hij zou kunnen), en ik denk dat hij van meer waarde zou zijn wanneer hij dus iets daarachter of vanuit een vrije rol vanaf de zijkant komt.
Vrijwel iedere spits? Bendtner en Shamahk bakten er anders weinig van afgelopen seizoen. Ik vond hem sinds januari fenomenaal spelen en is in veel wedstrijden beslissend geweest.
Hij was vorig jaar de ideale spits voor Arsenal in mijn opinie.
  maandag 29 augustus 2011 @ 17:31:40 #190
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101336907
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:08 schreef tech4u het volgende:

[..]

Vrijwel iedere spits? Bendtner en Shamahk bakten er anders weinig van afgelopen seizoen. Ik vond hem sinds januari fenomenaal spelen en is in veel wedstrijden beslissend geweest.
Hij was vorig jaar de ideale spits voor Arsenal in mijn opinie.
Bendtner heeft zelden een echt eerlijke kans gekregen. Chamakh viel tegen idd. Neemt niet weg dat Van Persie weliswaar zeer veel rendement had het laatste half jaar, maar echt niet fantastisch speelde...
pi_101337393
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Bendtner heeft zelden een echt eerlijke kans gekregen. Chamakh viel tegen idd. Neemt niet weg dat Van Persie weliswaar zeer veel rendement had het laatste half jaar, maar echt niet fantastisch speelde...
Bendtner heeft vaak zat een kans gekregen, maar hij komt gewoon kwaliteit tekort. Hoe kun je nou zeggen dat een spits niet fantastisch speelt als hij wel veel doelpunten en assists maakt. Het is de graadmeter voor een spits.
pi_101339078
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 15:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ja, maar alsnog kende de doorsnee supporter hem niet ;)

[..]

Redelijk mee eens (het eerste gedeelte), en hij komt idd beter tot zijn recht in een rol ACHTER een spits, maar goed, daar is volgens mij iedereen het over eens.

Dat hij er alsnog 20 in weet te schieten wil ik niet perse aan zijn uitzonderlijke kwaliteiten ophangen, want ik heb hem ook afgelopen jaar weer meer dan genoeg opgelegde kansen zien missen. Maar in een aanvallend Arsenal dat met druk naar voren speelt, dan ga je als eindstation gewoon veel doelpuntjes meepikken, helemaal als je zoals Van Persie dan toch vaak zelf voor eigen succes gaat. Zodra Arsenal achter iets wordt teruggedrongen en Van Persie op 30 meter komt te spelen van de goal, met niemand voor hem, dan heb je weinig maar een hem. Vandaar dus dat we hem liever ACHTER een spits zien spelen die hij weg kan sturen of de kaats van kan ontvangen in de combinatie....

1 van de vele redenen dat Arsenal nu zo matig speelt is omdat Wenger Van Persie probeert te 'pleasen' door hem in die spits te zetten, wat Van Persie graag wil... maar wat in principe niet het beste is voor het team.

Wellicht dat daar straks verandering in komt wanneer die Park in de spits gaat spelen, met hopelijk Van Persie iets erachter. Op die manier denk ik dat hij ook beter de spelers op de zijkanten kan bedienen, zoals vroeger Bergkamp ook op die positie optimaal tot zijn recht kwam en spelers als Ljungberg en Pires constant 'voedde'...
Denk dat Van Persie blijer is te maken met de nummer 10 positie. Zijn favoriete positie, zijn rugnummer en de positie van al zijn idolen (Maradona, Cruijff, Bergkamp). Van Persie weet alleen ook dat er geen betere nummer 9 is en dus wil hij daar nu spelen.

Ik ben niet zo enthousiast over die Park. Volgens mij kun je dan net zo goed Theo of Gervinho er neer zetten. Zie graag een spits komen die zich al heeft bewezen. Dan schuift Van Persie ook met alle liefde een linie terug.
pi_101339213
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 17:08 schreef tech4u het volgende:

[..]

Vrijwel iedere spits? Bendtner en Shamahk bakten er anders weinig van afgelopen seizoen. Ik vond hem sinds januari fenomenaal spelen en is in veel wedstrijden beslissend geweest.
Hij was vorig jaar de ideale spits voor Arsenal in mijn opinie.
Inderdaad...zo makkelijk is scoren niet. Zeker als je van oorsprong geen echte goalspits bent. En we hebben het ook nog eens over goals tegen de beste verdedigers/keepers ter wereld.
pi_101339343
Ik vind het schrijnend dat Arsenal fans klagen over het geld dat Kaka zou kosten om te halen op huurbasis (8 a 9 miljoen), terwijl Wenger 13 miljoen uitgeeft aan een 17-jarige speler Oxlade-Chamberlain die niet eens goed genoeg voor de basis wordt bevonden.

Begin niet over resale-waarde, het gaat erom dat Arsenal nu gaat presteren niet over 2/3 jaar.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 29 augustus 2011 @ 18:46:14 #195
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101339454
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:36 schreef Lily1987 het volgende:

[..]

Denk dat Van Persie blijer is te maken met de nummer 10 positie. Zijn favoriete positie, zijn rugnummer en de positie van al zijn idolen (Maradona, Cruijff, Bergkamp). Van Persie weet alleen ook dat er geen betere nummer 9 is en dus wil hij daar nu spelen.

Ik ben niet zo enthousiast over die Park. Volgens mij kun je dan net zo goed Theo of Gervinho er neer zetten. Zie graag een spits komen die zich al heeft bewezen. Dan schuift Van Persie ook met alle liefde een linie terug.
Oh, dat ik het liefst Theo als centrale spits zie geef ik al jaren aan, dus wat dat betreft spreek ik je absoluut niet tegen. Maar goed, op de een of andere manier weigert Wenger dat. Helaas.
pi_101339584
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind het schrijnend dat Arsenal fans klagen over het geld dat Kaka zou kosten om te halen op huurbasis (8 a 9 miljoen), terwijl Wenger 13 miljoen uitgeeft aan een 17-jarige speler Oxlade-Chamberlain die niet eens goed genoeg voor de basis wordt bevonden.

Begin niet over resale-waarde, het gaat erom dat Arsenal nu gaat presteren niet over 2/3 jaar.
Het zegt al alles dat die ´fans´ Kaka per se willen hebben. Iedereen die Kaka de afgelopen 2-3 jaar maar een beetje gevolgd heeft weet dat hij zwaar over-the-hill is en veel te duur is. Real is er al ingetrapt door hem voor een belachelijk bedrag over te nemen..hopelijk is Arsenal wat slimmer.
  maandag 29 augustus 2011 @ 19:09:19 #197
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_101340288
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het zegt al alles dat die ´fans´ Kaka per se willen hebben. Iedereen die Kaka de afgelopen 2-3 jaar maar een beetje gevolgd heeft weet dat hij zwaar over-the-hill is en veel te duur is. Real is er al ingetrapt door hem voor een belachelijk bedrag over te nemen..hopelijk is Arsenal wat slimmer.
Sowieso, 'sterren' uit de Serie A blijken vaak tegen te vallen zodra ze in de Premier League of de Spaanse league moeten spelen..
pi_101340781
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Sowieso, 'sterren' uit de Serie A blijken vaak tegen te vallen zodra ze in de Premier League of de Spaanse league moeten spelen..
Je begrijpt het niet.

Het probleem bij Arsenal is niet eens zozeer technisch of tactisch, maar een groot deel ligt aan het mentale aspect, de mentaliteit binnen het elftal. Veel spelers zijn na 3/4 jaar zo zeker van hun positie dat ze lui zijn geworden, en geen strijdlust meer tonen. Daarnaast mist de ploeg leiderschapskwaliteiten en spelers die de wedstrijd om kunnen keren bij een achterstand.

RVP is geen leider, als het even tegenzit, neemt hij het team niet op sleeptouw, dan gaat Robin mokken, laat hij zijn hoofd hangen en gaat hij ruzie maken met de scheids, eigenlijk alles behalve zijn team motiveren om er weer bovenop te komen.

Een ander probleem is dat de jongere spelers de ervaren spelers niet meer respecteren. Rosicky en Arshavin worden uitgekafferd door spelers als Jenkinson. Vermaelen heeft leiderschapskwaliteiten maar helaas is hij 90% van de tijd geblesseerd, dus op hem kan je niet rekenen. Dit probleem had Feyenoord ook 3 jaar geleden toen spelers als Makaay, Van Bronckhorst en De Cler niet werden gerespecteerd door de jonge spelers, en niet geheel verrassend was Feyenoord destijds ook heel diep gezonken.

Het halen van Kaka zou niet alleen betekenen dat ze veel sterker worden op het middenveld; maar het verandert ook de hele verstandhouding in de kleedkamer. Kaka straalt rust uit en heeft autoriteit, niemand bij Arsenal zal durven een grote bek tegen hem op te zetten. De jongere spelers worden beter omdat ze gemotiveerd zijn om met Kaka te spelen, de ervaren spelers spelen beter omdat ze kunnen samenspelen met een wereldspeler.

En om daar dan 9 a 10 miljoen aan uit te geven, tegenover het risico lopen hem niet te halen en het seizoen volledig in het soep te laten lopen en zodoende CL-inkomsten mislopen, dat gaat een stuk meer dan 9 a 10 miljoen kosten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_101341534
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:21 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet.

Het probleem bij Arsenal is niet eens zozeer technisch of tactisch, maar een groot deel ligt aan het mentale aspect, de mentaliteit binnen het elftal. Veel spelers zijn na 3/4 jaar zo zeker van hun positie dat ze lui zijn geworden, en geen strijdlust meer tonen. Daarnaast mist de ploeg leiderschapskwaliteiten en spelers die de wedstrijd om kunnen keren bij een achterstand.

RVP is geen leider, als het even tegenzit, neemt hij het team niet op sleeptouw, dan gaat Robin mokken, laat hij zijn hoofd hangen en gaat hij ruzie maken met de scheids, eigenlijk alles behalve zijn team motiveren om er weer bovenop te komen.

Een ander probleem is dat de jongere spelers de ervaren spelers niet meer respecteren. Rosicky en Arshavin worden uitgekafferd door spelers als Jenkinson. Vermaelen heeft leiderschapskwaliteiten maar helaas is hij 90% van de tijd geblesseerd, dus op hem kan je niet rekenen. Dit probleem had Feyenoord ook 3 jaar geleden toen spelers als Makaay, Van Bronckhorst en De Cler niet werden gerespecteerd door de jonge spelers, en niet geheel verrassend was Feyenoord destijds ook heel diep gezonken.

Het halen van Kaka zou niet alleen betekenen dat ze veel sterker worden op het middenveld; maar het verandert ook de hele verstandhouding in de kleedkamer. Kaka straalt rust uit en heeft autoriteit, niemand bij Arsenal zal durven een grote bek tegen hem op te zetten. De jongere spelers worden beter omdat ze gemotiveerd zijn om met Kaka te spelen, de ervaren spelers spelen beter omdat ze kunnen samenspelen met een wereldspeler.

En om daar dan 9 a 10 miljoen aan uit te geven, tegenover het risico lopen hem niet te halen en het seizoen volledig in het soep te laten lopen en zodoende CL-inkomsten mislopen, dat gaat een stuk meer dan 9 a 10 miljoen kosten.
Nee hoor het grootste probleem is gewoon de afwezigheid van kwaliteit spelers die je nodig hebt om een kans te maken op een prijs. En natuurlijk elk jaar je beste spelers verkopen en er "veelbelovende talenten" voor terug kopen
pi_101342039
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 19:37 schreef tech4u het volgende:

[..]

Nee hoor het grootste probleem is gewoon de afwezigheid van kwaliteit spelers die je nodig hebt om een kans te maken op een prijs. En natuurlijk elk jaar je beste spelers verkopen en er "veelbelovende talenten" voor terug kopen
Juist, de afwezigheid van kwaliteitsspelers, dat is mijn hele punt. Daarom juist Kaka halen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')