2cv | zondag 28 augustus 2011 @ 01:14 |
M'n buurman heeft een audi met een V6 blok er in. Wegens een koelwaterlek raakte de motor oververhit en is 1 koppakking kapot gegaan. Hij beweert dat hij beide koppen gedemonteerd heeft en alleen de beschadigde koppakking vervangen heeft. De goede pakking heeft hij laten zitten en met vloeibare pakking het 1 en ander wat afgedicht. Maar ... volgens mij kan dat niet. Een koppakking wordt bij montage wat platgedrukt en moet, als je de kop demonteert, altijd vervangen worden. En volgens mij verbrandt vloeibare pakking gewoon als je dat op een koppakking gesmeerd hebt. Of loop ik achter met mijn technische kennis en zijn dat soort dingen tegenwoordig heel normaal ? | |
Sounddragon | zondag 28 augustus 2011 @ 01:19 |
Je buurman kan best wel eens spijt krijgen van zijn aktie.. helaas is het geluk vaak met de dommen, en de pech vaak voor degene die hem erna in bezit krijgt | |
blup | zondag 28 augustus 2011 @ 01:21 |
Erg domme actie. Die pakking raakt bij het los halen zo poreus als de neten... | |
densmee | zondag 28 augustus 2011 @ 10:55 |
Wel een Audi v6 willen rijden maar niet 50 euro aan nieuwe pakking uitgeven | |
Gokhan03 | zondag 28 augustus 2011 @ 11:13 |
Denken dat je alleen een koppakking nodig hebt Iets als: -Kop vlakken -Koppakkingset(bouten etc) -Vaak ook kleppendekselpakking -Als je toch bezig bent, thermostaat ook meteen meevervangen ter preventie | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 augustus 2011 @ 13:05 |
en de Distrbutie riem, nokkenassen, sleepers, tuimelaars welke in slijten .... thermostaat is bij zon audi is een dag of 2 werk, die zit namelijk achter de distrubutie en om er bij te komen moet er een inlaat tandwiel af, veel plezier ik geef die "reparatie"1x goed warm worden, dan spuit het koelwater er uit | |
TheFreshPrince | zondag 28 augustus 2011 @ 13:09 |
Da's echt belachelijk Thermostaat zou eigenlijk niet meer dan een half uurtje werk moeten zijn. Als ik rustig aan doe red ik dat nog bij de Volvo | |
Barcaconia | zondag 28 augustus 2011 @ 13:35 |
Domme actie. Een koppakking kun je niet afdichten met vloeibare pakking en een koppakking kun je ook niet hergebruiken. Zo'n ding kun je 1x platdrukken, de 2de keer is ie gegarandeerd lek. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 augustus 2011 @ 14:29 |
iets met geen ruimte onder de motor kap, moet voller en voller, en meer ruimte in het interieur en dat moet ergens weg gehaald worden | |
Straatcommando. | zondag 28 augustus 2011 @ 15:35 |
De enige soort koppakking waarvan ik weet dat je hem kan en mag hergebruiken is een stalen, en zelfs dat heeft niet de voorkeur. | |
ZwartmetSuiker | zondag 28 augustus 2011 @ 16:23 |
Ik verwacht binnenkort pics van een kapotte Audi. | |
CafeRoker | zondag 28 augustus 2011 @ 16:46 |
Sneue actie. | |
classpc | zondag 28 augustus 2011 @ 17:59 |
Dat is inderdaad niet een al te slimme actie. Je zult die auto maar 2e hands kopen van zo iemand | |
CafeRoker | zondag 28 augustus 2011 @ 18:01 |
Precies, ik zie de advertentie al voor me. "Koppakking 2 maanden geleden vervangen" | |
ZwartmetSuiker | zondag 28 augustus 2011 @ 18:06 |
kun je zoiets niet zien van buiten dan? | |
Barcaconia | zondag 28 augustus 2011 @ 18:07 |
Nee. | |
NoBody122 | zondag 28 augustus 2011 @ 18:33 |
Voor en na proefrit altijd even de olie en koelvloeistof checken, zeker met zo'n beunreparatie als die TS omschrijft. Dan moet je hem er wel uit kunnen halen | |
Gokhan03 | zondag 28 augustus 2011 @ 19:37 |
Zulke types mogen meteen wegblijven | |
drdoofenshmirtz | zondag 28 augustus 2011 @ 19:41 |
Wat een Faalhaas met een grote F zeg, koppakking altijd vervangen na loshalen kop. Als hij zo'n handige Harrie is, waarom heeft hij dan de koppen niet op druk (laten) zetten, dan ben je er zo achter. Al ben ik van mening dat als je al die troep loshebt je ze beter beide kunt doen. Maar als hij weer problemen heeft, lach je hem dan even keihard uit voor ons allemaal? | |
T42 | zondag 28 augustus 2011 @ 21:43 |
ik doe dat ook alstijd zo bij cross auto;s die nog 1uur mee moeten gaan.. meestal halen ze het niet eens 40min. | |
2cv | zondag 28 augustus 2011 @ 22:00 |
Oftewel: het kan dus niet (nouja, het KAN wel, mar het is beter van niet ). Ik merk het vanzelf wel als het ding weer stuk is. Gister reed hij ook in z'n bedrijfsbarrel en niet in z'n privébarrel Ik wou overigens alleen mijn vermoeden bevestigd hebben, verder makt het me geen biet uit | |
Russelheimer | maandag 29 augustus 2011 @ 11:04 |
het kan wel maar niet met vloeibare pakking. ik heb een 2.0 turbo moter van opel heb ook eens dezelfde pakking gebruikt. en als je een metale pakking hebt ken ik genoeg mensen die die al meer als 1 keer herbruikt hebben en dit allemaal bij motoren die standaard 115 a 150 pk hebben en nu 325 a 400 pk hebben. als de pakking van dat zelfde materiaal is als die van mij zit er een rode streep met folie om de omtrek van de pakking zolang de folie niet stuk is kan je hem hergebruik. anders, zou ik hem weg gooien, beun oplossing zou fixen met vloeibaar zijn. maar dat is wel erg beun. tevens kan bij het rijden zonder koelvloeistof de pakking idd wel kapot gaan, maar ik heb ook wel eens de zuigerveren zien kapot gaan ipv de pakking of erger nog de zuiger. | |
Turquaz52 | maandag 29 augustus 2011 @ 23:09 |
Dat heeft me baas een keer gedaan om snel snel een auto uit de garage te kicken, is de beste man nog 6-7x terug gekomen waarna me baas genoodzaakt was om een ander motor in te pleuren... niet doen dus.... Mijn BMW komt van Jet Cars af (ooit), toen ik mijn koppakking opblies en de motor ff voor de lol uit elkaar draaide om te kijken wat er precies is gebeurd zag ik ook overal vloeibare pakking tussen, incl. op de koppakking.. | |
Russelheimer | maandag 29 augustus 2011 @ 23:14 |
als je weet wat je doet kan het wel. zoals ik al aangaf drag racen ik en me maten er mee en die motoren gaan een x aantal keer per jaar uit elkaar en weer in elkaar en 99 van de 100 keer met dezelfde pakking en bouten. deze motoren krijgen veel meer op hun flikker als van a naar b auto1s echter beschadigde pakking zijn niet te repareren. en auto`s bij jet cars kopen is vragen om problemen | |
TheFreshPrince | maandag 29 augustus 2011 @ 23:19 |
Kevers hadden dan toch weer een groot voordeel bij de cross | |
2cv | maandag 29 augustus 2011 @ 23:22 |
Die hebben geen koppakking ? | |
TheFreshPrince | maandag 29 augustus 2011 @ 23:25 |
Ze hebben wel min of meer een koppakking (1 pakking per cilinder) maar door de vorm van de cilinder (opstaand randje valt een stukje in de kop) heeft die pakking weinig te doen. En luchtkoeling, dus sowieso al geen koelvloeistof problemen. En geen distributie-riem/ketting maar tandwiel. Best simpel Grootste gevaar van falen is gebroken dynamo-snaar en doorrijden = geen koeling = motor warm- of vastlopen. Rood lampje dynamo is dus direct stoppen en niet denken dat je het volgende tankstation nog wel haalt. [ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 29-08-2011 23:31:23 ] | |
madco | dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:55 |
Mijn Audi A4 nu al naar garage De buurman heeft hem al verkocht? | |
2cv | dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:30 |
Nope, is een andere audi. Maar ik had wel iets van 'huh?' | |
NoBody122 | woensdag 31 augustus 2011 @ 19:18 |
? |