quote:
Op maandag 29 augustus 2011 21:15 schreef ElisaB het volgende:[..]
Wij hebben in ons bedrijf in anderhalf jaar tijd 4 'bijzondere' werknemers gehad. Puur en alleen uit maatschappelijke bewogenheid, want voor het rendement hadden we (zeker achteraf gezien) beter een normaal betaalde kracht kunnen hebben.
Er is een groot verschil tussen 'zonder loonkosten' en 'zonder kosten'. In ons geval zijn we er na 4 mee gestopt, omdat de kosten simpelweg te hoog werden.
Dit verhaal kan ik ook beamen. Een Wajongere is niet voor niks een moeilijk plaatsbare medewerker.
We hebben in totaal één succesvol iemand gehad die anderhalf jaar bij mij op de afdeling gewerkt heeft. Zij was supergemotiveerd om verder te komen, ook al lukte dat niet meteen. Ze heeft dus drie maanden bij mij op de afdeling gewerkt, en werkt nu op een andere afdeling in het bedrijf, met een regulier contract en volgt een opleiding om zich te specialiseren.
Maar dat is echt een uitzondering op de regel. Andere zogenaamde gratis medewerkers hebben ons klauwen met geld gekost doordat ze zich niet konden uiten, niet kwamen opdagen, woedeaanvallen kregen, niets durfden te vragen en daardoor dure fouten maakte, gewoon wegliepen, andere dingen gingen doen, en ga zo maar door.
Het is voor een werkgever niet zo dat je zomaar een gratis medewerker hebt. Die mensen komen met een rugzak vol, en dat maakt werkgevers huiverig om het te proberen. Dat is voor de Wajongeren die het wel kunnen/willen lastig, want zij moeten zich extra bewijzen. Maar als het dan lukt, kan ik uit ervaring zeggen dat een werkgever die mensen ook echt wel wil behouden.
[b]Op
zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef
Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*