abonnement Unibet Coolblue
pi_101123323
Vorig jaar zomer heb ik een begin gemaakt om een lang gekoesterde wens in vervulling te brengen. Mijn eigen phase I Renault 11 Turbo.

Hierbij een verslag van de reis die ik vorige zomer samen met mijn pa heb ondernomen om twee R11 Turbo's naar NL te halen. De ene (Groen) gaat als donor dienen, de Witte als basis voor het eindresultaat...

Met veel goede moed had ik natuurlijk mijn camera mee genomen. Helaas was ik de volle accu vergeten... DOM! Gelukkig zijn er tegenwoordig ook fotocamera's met telefoonfunctie...

Zaterdagochtend liep om 04:00 mijn wekker af. Nog sneller dan ooit was ik mijn bed uit, het is tenslotte de dag dat we naar Frankrijk afreizen om mijn nieuwe aanwinsten op te halen.
Om 05:00 reden we weg uit Ede, mijn pa en ik samen. De snelste route volgens de TomTom liep over Oberhausen, dus wij zetten snel koers richting Duitsland. We hadden de auto-ambulance bovenop de oprijwagen gezet waardoor we op de heenweg een hogere kruissnelheid konden aanhouden.


De chauffeur van de heenweg.


Bijna op de helft...



Op een paar wegwerkzaamheden en een verdwaalde thermoskan koffie hebben we een vlotte reis gehad want ondanks een zoektocht naar een tankstation waren we toch nog om 10:55 ter plaatse in het Franse Oberhausbergen. :wink:



http://img295.imageshack.us/img295/3353/img0099custom.jpg (copy/paste deze link)
De verdwaalde thermosfles.



Daar aangekomen eerst de autoambulance van de oprijwagen gehaald, toen eerst de Groene Donor op de auto en daarna de Witte op de autoambulance. Wat me opviel is dat de witte auto ineens geen bumpers meer had, die bleken op de groene te zitten want in de witte lagen groen gespoten bumpers...






Nadat het hele stel compleet kregen we een drankje aangeboden van de verkoper, we gingen het huis binnen van de garage. In deze garage stond een heuse Bugatti uit 1928, de restauratie had 16 jaar geduurd en was nu klaar. Toch een blijk van smaak, Bugatti & Renault...

Binnen hebben we het papierwerk in orde gemaakt (in Frankrijk echt een stuk makkelijk dan in Nederland en het kost nog eens geen geld ook...)! Daarna zijn we met het hele span terug naar Nederland gereden, deze keer via Duitsland en Venlo. Onderweg zijn we 2x gestopt om de spanbanden te controleren en waar nodig opnieuw af te spannen.

Zodra we thuis zijn gekomen heb ik eerst een paar goede foto's gemaakt, ik wilde ze natuurlijk wel vastleggen. O-).
Hieronder enkele foto's voorzien van wat commentaar.



De gehele combinatie, zoals te zien heeft de Groene uit schade gehad linksachter.


TURBO!! De stickerset is niet helemaal lekker meer na 26 jaar, en dus op zoek naar een nieuwe stickerset.


Interieur van de Witte, de tellerbak zit in de Groene auto.


Hier zal de tank van de Groene onderkomen...:P


Kale neus van een Phase 1½


Interieur van de Groene (oorspronkelijk uit de witte), gaat weer in de witte komen. De stoelen zijn nog erg mooi en zitten goed! De witte had 131.000 gereden toen hij uit elkaar gesloopt werd.


Remus sportuitlaat, ben er nog niet uit of deze ook op de witte komt. Klinkt toch wel leuk namelijk... Maar ja, het zat er origineel niet op hè.


2 velgen zijn al opnieuw gespoten, dat scheelt mij werk en het is nog eens erg netjes gedaan ook!


De Groene in de stalling, de Witte staat er naast maar toen was de geheugenkaart vol...

Aangezien ik jullie vanaf hier al bijna kan zien denken... Wat is dan nu de planning?

De groene zal ik zoveel mogelijk strippen, ook hiervan ga ik kijken wat ik kan/wil bewaren en wat ofwel te rot is of waar ik iemand anders blij mee kan maken. Als de groene dan klaar is gaat hij naar de sloop.

In de weken daarna ben ik bezig geweest met het sorteren, uitzoeken en opruimen van alle (reserve)onderdelen die bij de auto zitten. Hieronder een aantal foto's ter impressie.





Ik moet bekennen dat er toch wel een hele hoop onderdelen bij zo'n auto zitten waarvan ik eigenlijk niet weet wat het is of wat het doet. :|W

Hierna heeft het project een tijd stil gelegen i.v.m. werk en een verhuizing. Inmiddels is mijn eigen huisje zover klaar dat ik weer met de R11's bezig kan. Daarom heb ik dit weekend de DonoR11 naar mijn huis gehaald (speciaal een huisje gekocht met ruime garage). Hieronder een reportage.

Zo werd de R11aangetroffen in de stalling; beide voorbanden plat en geen leven meer in de accu. Omdat we met de lege banden totaal geen beweging in de auto kregen zijn we even snel naar Barneveld gereden om daar bij de Brezan een voetpomp + nieuwe accu te gaan halen.


Terug gekomen mijn pa aan het werk gezet met de voetpomp om de voorbanden weer wat lucht te geven. Ikzelf ben de accu's om gaan wisselen.

Banden opgepompt en de nieuwe accu gemonteerd. Maar toch nog geen leven te krijgen in het motortje, had dan ook en jaar niet meer gelopen |:(. Dan maar naar buiten duwen en op de aanhanger naar boven lieren.

De 11 op de aanhanger, achter de Laguna. Onderweg blijkt dat zo'n V6-24v toch een stuk geschikter is als trekauto dan de 2.0 in de Laguna (paar jaar geleden mijn ex-R11 TXE Electronic van Nunspeet naar Scherpenzeel gebracht met een ander R9-11 Cludlid samen, ging maar net toen achter de 2liter.)



Een paar foto's van de 11 in de garage bij mij thuis. EINDELIJK staat ze er! *:)* _O_



In mijn garage, mooi plekje voor de 11!

De 11 was toch wel erg vies geworden van een jaartje stalling en ook al is dit de DonoR11, dat verdient zo'n auto ook weer niet natuurlijk. Dus er moest gewassen worden!!



Eigenwijs dat ik ben wilde ik toch nog de motor draaiende zien te krijgen. Dus ben ik volhardend achter het stuur gekropen en langzaamaan kwam er steeds meer leven in het blokje. Eerst op 3 cylinders, daarna deden ze allemaal weer mee.




Stationair loopt het blokje nog niet helemaal lekker, maar kreeg het niet voor elkaar om zo 1-2-3 de Solex helemaal goed af te stellen.


Gisteravond ben ik gelijk maar begonnen om het interieur vast wat te demonteren:



Ook deze 11 heeft last van water in de achterbak :N



Ik zit heel erg te twijfelen of ik het schuifdakje wat in deze DonoR11 zit ook zal demonteren om de 5deurs te zetten. Het voordeel van zo'n dakje is natuurlijk enorm, al helemaal omdat de auto in de regen straks toch niet buiten te vinden zal zijn... ^O^ Maar ja, het betekent wel dat ik een gat zal moeten zagen in het dak van de 5deurs...

En nog even een plaatje van de Franse Lampen... 8)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  Forum Admin woensdag 24 augustus 2011 @ 12:46:54 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_101123583
Kan je niet beter de groene opknappen dan? Zo op het oog ziet ie er nog best redelijk uit toch?
Tof dat je zoveel moeite doet voor dit specifieke model. ^O^ al hoopte ik dat het deze was.

[ Bericht 32% gewijzigd door Opa.Bakkebaard op 24-08-2011 12:52:47 ]
pi_101123762
Nog nooit van dit type Renault gehoord, maar voor een Renault vind ik m wel gaaf ^O^

Succes ermee, klinkt als een leuk project :Y
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_101123832
IK heb niet zoveel met Franse auto's maar dit zijn wel gave exemplaren. Die 3-deurs is een strak model. Wat voor een blok ligt erin?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:00:55 #5
350787 henkiedegekste
Tekst onder me gebruikersnaam
pi_101124108
Gaaf project man! Echt mooi om te zien hoeveel tijd en moeite je in dit proces hebt gestoken voor een auto die de gemiddelde persoon als schroot ziet.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:07:14 #6
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101124348
Die schuur ken ik, sterker nog ik ben daar eens geweest en heb je 11 zien staan. Vriend van l0we?
pi_101124759
quote:
5s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:46 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Kan je niet beter de groene opknappen dan? Zo op het oog ziet ie er nog best redelijk uit toch?
Tof dat je zoveel moeite doet voor dit specifieke model. ^O^ al hoopte ik dat het deze was.
Had ook gekunt, die groene opknappen. Maar daar is de carrosserie linksachter echt lelijk door een schade in het verleden. Daarnaast wil ik een 5-deurs Turbo rijden, zijn in NL niet geleverd.

Zo'n Renault 5 Turbo 2 is natuurlijk erg vet, maar niet te betalen!

quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
IK heb niet zoveel met Franse auto's maar dit zijn wel gave exemplaren. Die 3-deurs is een strak model. Wat voor een blok ligt erin?
Het blok is een 1400cc turbo, ook geleverd in de Renault 5 GT Turbo. In de R11 zit die standaard op 115PK.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:00 schreef henkiedegekste het volgende:
Gaaf project man! Echt mooi om te zien hoeveel tijd en moeite je in dit proces hebt gestoken voor een auto die de gemiddelde persoon als schroot ziet.
Uhhh, bedankt.. :P

quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:07 schreef blup het volgende:
Die schuur ken ik, sterker nog ik ben daar eens geweest en heb je 11 zien staan. Vriend van l0we?
Grappig, wat is de wereld dan toch klein. Maar ben geen vriend van l0we, heb hem weleens gesproken daar toen hij met de Renault 6 bezig was.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:19:29 #8
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101124798
Ik ben daar eens geweest om bij l0we een trekhaak op te halen voor mn 5.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 13:23:59 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_101124981
Tof project, beetje vergeten model, maar tof en snel, erg benieuwd naar het resultaat
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_101125120
Gaaf project! Zie je bijna nooit meer die wagens.
Ik meen dat Joris uit De huilende professor (Bassie en Adriaan) er ook een had :D
pi_101125221
quote:
10s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:19 schreef blup het volgende:
Ik ben daar eens geweest om bij l0we een trekhaak op te halen voor mn 5.
En rijdt de 5 nog steeds vrolijk rond met de trekhaak eronder? Wat voor 5 heb je?

quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:23 schreef Klonk het volgende:
Tof project, beetje vergeten model, maar tof en snel, erg benieuwd naar het resultaat
Voor huidige maatstaven valt snel ook wel mee. 9 seconden naar de 100km/h en een top van 190km/h. Maar destijds, voor de klasse auto, inderdaad goed snel.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:28 schreef El_Liberaliste het volgende:
Gaaf project! Zie je bijna nooit meer die wagens.
Ik meen dat Joris uit De huilende professor (Bassie en Adriaan) er ook een had :D
Bedankt! Leuk weetje over Bassie & Adrian, nooit geweten. Zal eens kijken of ik daar iets van kan vinden. :)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 15:39:24 #12
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101129903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:31 schreef Headlong het volgende:

[..]

En rijdt de 5 nog steeds vrolijk rond met de trekhaak eronder? Wat voor 5 heb je?

[..]

Voor huidige maatstaven valt snel ook wel mee. 9 seconden naar de 100km/h en een top van 190km/h. Maar destijds, voor de klasse auto, inderdaad goed snel.

[..]

Bedankt! Leuk weetje over Bassie & Adrian, nooit geweten. Zal eens kijken of ik daar iets van kan vinden. :)
De 5 rijdt nog steeds, 1.4 automaatje :)
pi_101130016
Ik moest toen ik de TT zag denken aan onderstaande Renault uit de film Rien à déclarer.
Maar dat is een getunede Renault 4 :P
Echt een leuke film om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder natuurlijk een mooi topic dat ik zeker ga volgen ;)
pi_101130316
Mooi project!
pi_101148545
Vanavond nog weer even bezig geweest. Voornamelijk met het demonteren van het front (bumper, koplampen, grille, motorkap en zijschermen).





In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_101148647


[ Bericht 100% gewijzigd door Headlong op 24-08-2011 22:46:50 (Dubbele post) ]
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_101150229
Die uitlaat is wel gaaf. Op een 'sportauto' hoort immers ook geen zeikpijp :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_101150349
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die uitlaat is wel gaaf. Op een 'sportauto' hoort immers ook geen zeikpijp :P
Ghehe, Remus power! >:)
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_101150474
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:18 schreef Headlong het volgende:

[..]

Ghehe, Remus power! >:)
Ach da's aardig spul toch :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:26:06 #21
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101150757
Heeft dat ding trouwens ook gewoon een C2J turbo net als in de GTT?
Ik zou wel eens ooit voor de gein me 5 automaat om willen bouwen tot een turbo blokje + behorende handbak :-)
pi_101151172
quote:
Gave reclame!

quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:26 schreef blup het volgende:
Heeft dat ding trouwens ook gewoon een C2J turbo net als in de GTT?
Ik zou wel eens ooit voor de gein me 5 automaat om willen bouwen tot een turbo blokje + behorende handbak :-)
In de basis is het inderdaad exact hetzelfde blok als in de 5GTT, echter omdat de 5 net wat later kwam met deze motor is die net een tikkeltje verder door ontwikkelt in de 5.
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:35:22 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101151232
Jij houdt 1 blok over toch? O-)
pi_101151684
Ghehe, helaas zit er maar in 1 v/d twee auto's een motorblok. Die moet ik nog overzetten van de groene naar de witte (slik). }:|
In Hen, tot Hen en door Hen is alle muziek. Queen...
pi_101151733
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:34 schreef Headlong het volgende:

[..]

Gave reclame!

[..]

In de basis is het inderdaad exact hetzelfde blok als in de 5GTT, echter omdat de 5 net wat later kwam met deze motor is die net een tikkeltje verder door ontwikkelt in de 5.
Reanult reclame van die tijd zijn geniaal! Zelf een 21 nevada gehad :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')