abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 augustus 2011 @ 09:59:06 #1
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101118841
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.

Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm

Weblog van een ADHD-er over ADHD en meer.
Drukkonijn.nl

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis

Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.


Vorige topics.

De OP vind je hier

pi_101122461
Nieuwe titel was wel leuk geweest ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101126062
Hij was zo impulsief bezig dat ie daar niet naar gekeken heeft :P
pi_101128591
Dan doe je toch iets goed :)

Trouwens wat een dag met veel uitstellen is het hier.
Zit me alweer anderhalf uur voor te nemen oa de wc schoon te maken.

Wat heb ik gedaan....jawel Youtube gekeken.
:?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:23:23 #5
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101131653
Ik moet een afspraak maken bij m'n huisarts om zo'n test te laten doen!!!! (ADD)

Halp! Heb nog geen initiatief genomen om te bellen :P
ⁿڻⁿ
  woensdag 24 augustus 2011 @ 17:26:29 #6
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101134108
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Ik moet een afspraak maken bij m'n huisarts om zo'n test te laten doen!!!! (ADD)

Halp! Heb nog geen initiatief genomen om te bellen :P
En hoe kunnen we jou helpen dan?

Ik kan je probleem wel voorstellen. Heeft bij mij ook tijden geduurd voordat ik heb gebeld. Maar de point is: niet klagen maar doen.
pi_101147680
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Ik moet een afspraak maken bij m'n huisarts om zo'n test te laten doen!!!! (ADD)

Halp! Heb nog geen initiatief genomen om te bellen :P
Ok. Morgen doe je ons verslag hoe je telefoontje met de assistente van de huisarts is gegaan ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101149222
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:23 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Ik moet een afspraak maken bij m'n huisarts om zo'n test te laten doen!!!! (ADD)

Halp! Heb nog geen initiatief genomen om te bellen :P
Zet je wekker maar alvast aangezien je vaak tussen 8.00 en 9.30 de tijd hebt om een afspraak te maken.
En vraag om een dubbele afspraak aan de assistente zodat je de situatie goed kan uitleggen.
Voor het geval dat bellen niet lukt en je iets vergeet te zeggen schrijf een briefje en lees dat voor aan de telefoon ( de assistente ziet dat toch niet)

Verder inderdaad kom je vertellen wat voor een afspraak je hebt gekregen?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:24:11 #9
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101150676
:@ !!
Ik heb het in mn telefoon gezet om morgen de huisarts te bellen! Zodat ik het niet zal vergeten :).
Wekker staat altijd al op kwart voor 7 moet toch 8 uur op werk zijn.

Zal jullie op de hoogte houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ⁿڻⁿ
pi_101160256
Nou als het goed is kom je nu dan aan op je werk! Bellennnnnnnnn.......!!

Vandaag is mn eerste dag met dex. Gister bij de psych geweest en we gaan het een weekje proberen en dan even verder kijken. Twee keer 5mg per dag.
Moet zeggen dat ik me best een beetje onder invloed voel en had misschien niet in mn auto moeten stappen vanmorgen.. Of ik had moeite met mensen voor te laten of ik reageerde er gewoon te laat op :P
Aan de andere kant heb ik echt zin om is wat te gaan doen en voel ik me behoorlijk blij.. Volgens de meeste bronnen zijn dit bijverschijnselen dus dat zal met de tijd waarschijnlijk minder worden. Eerst maar even aan de lijven ondervinden of dit echt wat doet met mn concentratie :)

Edit: Zie net dat autorijden de eerste week ook behoorlijk wordt afgeraden.. moet te doen zijn.
pi_101160441
Dat is dan jammer dat het tijdelijke bijverschijnselen zijn. Altijd blij en actief zou niet slecht zijn. :)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:24:39 #12
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101160451
Zojuist gebeld!
Ik vroeg om volgende week een afspraak te maken omdat er hier al veel mensen met vakantie zijn. Maar de receptioniste stelde morgen om 8 uur al voor. Doordat ik wat zenuwachtig was heb ik daar direct mee ingestemd :')!
ⁿڻⁿ
pi_101160478
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:24 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Zojuist gebeld!
Ik vroeg om volgende week een afspraak te maken omdat er hier al veel mensen met vakantie zijn. Maar de receptioniste stelde morgen om 8 uur al voor. Doordat ik wat zenuwachtig was heb ik daar direct mee ingestemd :')!
_O_ Yeah! krijgen we morgen een update. Maar nou niet afbellen "omdat er al veel mensen op vakantie zijn" he.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 25 augustus 2011 @ 08:28:27 #14
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101160492
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:27 schreef seasushi het volgende:

[..]

_O_ Yeah! krijgen we morgen een update. Maar nou niet afbellen "omdat er al veel mensen op vakantie zijn" he.
Ja, ik doe morgen weer verslag haha.
Ik ga niet afbellen, me baas is ook op vakantie dus, blijf wel uurtje langer op werk :P
ⁿڻⁿ
pi_101160740
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:

[..]

Ja, ik doe morgen weer verslag haha.
Ik ga niet afbellen, me baas is ook op vakantie dus, blijf wel uurtje langer op werk :P
Goeie zaak!

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:23 schreef seasushi het volgende:
Dat is dan jammer dat het tijdelijke bijverschijnselen zijn. Altijd blij en actief zou niet slecht zijn. :)
Mwaaaa dat is misschien wel zo :) Zou natuurlijk super zijn als je daar aan went maar het is nu meer een beetje een blij maar onder invloed gevoel if you know what i mean.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:48:17 #16
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101161781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:28 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:

[..]

Ja, ik doe morgen weer verslag haha.
Ik ga niet afbellen, me baas is ook op vakantie dus, blijf wel uurtje langer op werk :P
He man, goed je hier te zien, en goed te zien dat je bezig bent!!!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:48:52 #17
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101161800
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:11 schreef Murmeli het volgende:
Nieuwe titel was wel leuk geweest ;)
"Waar we de titel vergeten aan te passen"? :)
  donderdag 25 augustus 2011 @ 11:56:04 #18
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101165336
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:48 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

He man, goed je hier te zien, en goed te zien dat je bezig bent!!!
Dankje! Ja heeft me wel wat tijd en moeite gekost haha!
Ben het alweer helemaal zat vandaag, al die drukte in me kop :N
ⁿڻⁿ
pi_101179977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:48 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

"Waar we de titel vergeten aan te passen"? :)
Waar we te druk zijn met andere dingen om nog een TT te maken:)

Oja...... grommmmm!
Durf me niet ziek te melden :( blijf bezig, ziek niet ziek ziek etc.... aargh!
Oja en ben dus n beetje gestresst :( als in: collega uit zich ff minder tactisch en murmeli zit in de hoogste boom. -O-
Feest!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:47:26 #20
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101180650
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar we te druk zijn met andere dingen om nog een TT te maken:)

Oja...... grommmmm!
Durf me niet ziek te melden :( blijf bezig, ziek niet ziek ziek etc.... aargh!
Oja en ben dus n beetje gestresst :( als in: collega uit zich ff minder tactisch en murmeli zit in de hoogste boom. -O-
Feest!
Gelukkig is het bijna weekend! :* Komt goed!
  donderdag 25 augustus 2011 @ 18:48:28 #21
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101180698
Hoe oud zijn de add/adhd-ers hier eigenlijk?

Ben zelf net 2 weken 33 :)
pi_101180714
36
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101180919
29
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_101183598
32
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:49:17 #25
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101189546
Onlangs 23 geworden
ⁿڻⁿ
pi_101195757
22
pi_101196567
17 hier :) moet nog 2 jaartjes vwo dan universiteit :D
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 02:17:05 #28
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101200286
24
pi_101202967
21 hier en ik mag over 2 weken weer is een knalfeestje geven :) Denk alleen dat het er niet van gaat komen de hele maand staat al vol =/
pi_101206490
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 18:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waar we te druk zijn met andere dingen om nog een TT te maken:)

Oja...... grommmmm!
Durf me niet ziek te melden :( blijf bezig, ziek niet ziek ziek etc.... aargh!
Oja en ben dus n beetje gestresst :( als in: collega uit zich ff minder tactisch en murmeli zit in de hoogste boom. -O-
Feest!
Ziek!!!!! Of een collega gaan slaan ~O>
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101206496
41
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:41:05 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101206875
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:29 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ziek!!!!! Of een collega gaan slaan ~O>
ik ben thuis een poging tot werken aan het doen. niet dat het lukt hoor. ik wacht nog ff op een telefoontje en dan neem ik de rest van de dag maar weer vrij. ga me maandag wel ziekmelden denk ik. klotezooi.
heb gisteren voor t eerst ook hardop mijn vrees uitgesproken dat het me niet zou verbazen als het er uiteindelijk op uitdraait dat ik gewoon afgekeurd kan gaan worden. want dit gezeik begint na 10 jaar een beetje vermoeiend te worden. Werd er niet zo blij van om dat hardop te zeggen.
maak me alleen een beetje zorgen of ik dan mijn huis (en mijn eten en mijn katten) nog wel kan betalen.... :( Ik haat weinig geld hebben (vond dat na 8 jaar studeren wel weer genoeg geweest).
k ga maar sparen....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101207357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik ben thuis een poging tot werken aan het doen. niet dat het lukt hoor. ik wacht nog ff op een telefoontje en dan neem ik de rest van de dag maar weer vrij. ga me maandag wel ziekmelden denk ik. klotezooi.
heb gisteren voor t eerst ook hardop mijn vrees uitgesproken dat het me niet zou verbazen als het er uiteindelijk op uitdraait dat ik gewoon afgekeurd kan gaan worden. want dit gezeik begint na 10 jaar een beetje vermoeiend te worden. Werd er niet zo blij van om dat hardop te zeggen.
maak me alleen een beetje zorgen of ik dan mijn huis (en mijn eten en mijn katten) nog wel kan betalen.... :( Ik haat weinig geld hebben (vond dat na 8 jaar studeren wel weer genoeg geweest).
k ga maar sparen....
Hier is het daar na 19 jaar op uitgedraaid. nog maar 70% inkomen, en nu dus met dochter ongeveer op bijstandsniveau.
Aan de andere kant is het eeuwige gevoel van de werkgever die in mijn nek staat te hijgen weg. En het gevoel om maar te moeten presteren en alles om werk te laten draaien en de angst om afgekeurd te worden weg. 'Dat zorgt voor een hele hoop rust. Ik merk nu dat ik jaren lang allerlei dingen heb laten verslappen omdat ik maar op een ding gefixeerd was en daar al mijn energie in moest stoppen. : meedoen aan de werkende maatschappij.
Ik weet wel dat dat eigenlijk zo hoort, maar het was geen leven zo
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:06:45 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101207752
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:54 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier is het daar na 19 jaar op uitgedraaid. nog maar 70% inkomen, en nu dus met dochter ongeveer op bijstandsniveau.
Aan de andere kant is het eeuwige gevoel van de werkgever die in mijn nek staat te hijgen weg. En het gevoel om maar te moeten presteren en alles om werk te laten draaien en de angst om afgekeurd te worden weg. 'Dat zorgt voor een hele hoop rust. Ik merk nu dat ik jaren lang allerlei dingen heb laten verslappen omdat ik maar op een ding gefixeerd was en daar al mijn energie in moest stoppen. : meedoen aan de werkende maatschappij.
Ik weet wel dat dat eigenlijk zo hoort, maar het was geen leven zo
Je hebt het inderdaad verteld, ik moest ook aan je denken toen ik er wat betreft mezelf over nadacht.
wat voor dingen heb je laten versloffen dan?
bij mij versloft ook van alles hoor. sociale contacten zijn er wel maar alleen binnen rotterdam, daarbuiten kom ik niet veel. en mijn huis (t is op zich wel netjes en dankzij schoonmaakster ook schoon, maar het duurt eeuwen voordat ik klusjes oppak, zoals dingen die stuk zijn laten fixen enzo)
zucht.... ik heb echt een hekel aan werken :( als het goed gaat vind ik het geweldig, ben ik als een kind zo blij dat het me eindelijk eens lukt, maar als het niet lukt (3/4 van de tijd denk ik) bleehhhhh..... ik word daar zoooo enorm somber van.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:09:59 #35
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101207868
Heb vanochtend dus de afspraak met m'n huisarts gehad. Heb gelijk alles maar verteld waar ik mee zat ( verhaal hier te lezen ). Maar m'n huisarts stelde eerst een gesprek met een psycholoog voor, en daar moet ik het ook nog even toelichten dat ik die test wil gaan doen.
Zij zal er vervolgens werk van maken om zo'n test te regelen. Volgende afspraak: Dinsdag de 30e.
ⁿڻⁿ
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:19:03 #36
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101208180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:09 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Heb vanochtend dus de afspraak met m'n huisarts gehad. Heb gelijk alles maar verteld waar ik mee zat ( verhaal hier te lezen ). Maar m'n huisarts stelde eerst een gesprek met een psycholoog voor, en daar moet ik het ook nog even toelichten dat ik die test wil gaan doen.
Zij zal er vervolgens werk van maken om zo'n test te regelen. Volgende afspraak: Dinsdag de 30e.
goedzo man. Suc6!!
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:20:44 #37
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101208238
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:19 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

goedzo man. Suc6!!
dit dus :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101213331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je hebt het inderdaad verteld, ik moest ook aan je denken toen ik er wat betreft mezelf over nadacht.
wat voor dingen heb je laten versloffen dan?
bij mij versloft ook van alles hoor. sociale contacten zijn er wel maar alleen binnen rotterdam, daarbuiten kom ik niet veel. en mijn huis (t is op zich wel netjes en dankzij schoonmaakster ook schoon, maar het duurt eeuwen voordat ik klusjes oppak, zoals dingen die stuk zijn laten fixen enzo)
zucht.... ik heb echt een hekel aan werken :( als het goed gaat vind ik het geweldig, ben ik als een kind zo blij dat het me eindelijk eens lukt, maar als het niet lukt (3/4 van de tijd denk ik) bleehhhhh..... ik word daar zoooo enorm somber van.
Vrienden verwaarloosd. dusdanig dat mensen afhaakten.
Ik heb in de 8 jaar dat ik hier woon bijvoorbeeld nooit kozijnen geschilderd( de vorige bewoners hadden er een aantal bubbelgum roze gemaakt :r ) Muren al 6 jaar niet meer geschilderd.
Dingen die kapot zijn niet maken(deurklinken lampen, enz enz) geen huishoudster. Het huis wel op het oog schoon, maar een luxaflex en kastjes enz enz waren echt plakkerig.
Een tuin waar ik steeds met mijn ogen dicht doorheen liep.
administratie heel erg niet in orde.
Administratie zeer slecht bijgehouden. ;(
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu krijg ik langzamerhand de energie om dingen op te gaan pakken. Nog steeds chaotisch en met 10 dingen tegelijk, maar niemand die me daar afkeurend op aankijkt. :) Helaas dus met weinig middelen, maar de sport is dan ook weer om het zo goedkoop mogelijk te doen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101213376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:09 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Heb vanochtend dus de afspraak met m'n huisarts gehad. Heb gelijk alles maar verteld waar ik mee zat ( verhaal hier te lezen ). Maar m'n huisarts stelde eerst een gesprek met een psycholoog voor, en daar moet ik het ook nog even toelichten dat ik die test wil gaan doen.
Zij zal er vervolgens werk van maken om zo'n test te regelen. Volgende afspraak: Dinsdag de 30e.
Mooi, de vaart zit er in!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:23:42 #40
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101213728
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:16 schreef seasushi het volgende:

[..]

Vrienden verwaarloosd. dusdanig dat mensen afhaakten.
Ik heb in de 8 jaar dat ik hier woon bijvoorbeeld nooit kozijnen geschilderd( de vorige bewoners hadden er een aantal bubbelgum roze gemaakt :r ) Muren al 6 jaar niet meer geschilderd.
Dingen die kapot zijn niet maken(deurklinken lampen, enz enz) geen huishoudster. Het huis wel op het oog schoon, maar een luxaflex en kastjes enz enz waren echt plakkerig.
Een tuin waar ik steeds met mijn ogen dicht doorheen liep.
administratie heel erg niet in orde.
Administratie zeer slecht bijgehouden. ;(
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu krijg ik langzamerhand de energie om dingen op te gaan pakken. Nog steeds chaotisch en met 10 dingen tegelijk, maar niemand die me daar afkeurend op aankijkt. :) Helaas dus met weinig middelen, maar de sport is dan ook weer om het zo goedkoop mogelijk te doen.
hmmm mja klinkt wel herkenbaar. t is bij mij wat minder, ik hou de dingen op het moment redelijk bij (al een paar jaar, eigenlijk sinds ik die schoonmaakster heb, dat ontlast me enorm).
maar verder is t wel een beetje hetzelfde.
weet niet zozeer of mensen bij mij echt afhaken maar ik krijg wel afentoe teleurgestelde blikken/stemmen (aan de telefoon) als ik wéér afzeg :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:20:10 #41
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_101232123
Zeg ook altijd dingen op het laatste moment af omdat ik er op dat moment geen zin in heb alles maar afschuiven want de lange termijn is nooit erg maar hou dichterbij het komt hoe meer ik me verzet,waardoor je weinig vrienden overhoudt ja......
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:04:51 #42
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101237512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:16 schreef seasushi het volgende:

[..]

Vrienden verwaarloosd. dusdanig dat mensen afhaakten.
Ik heb in de 8 jaar dat ik hier woon bijvoorbeeld nooit kozijnen geschilderd( de vorige bewoners hadden er een aantal bubbelgum roze gemaakt :r ) Muren al 6 jaar niet meer geschilderd.
Dingen die kapot zijn niet maken(deurklinken lampen, enz enz) geen huishoudster. Het huis wel op het oog schoon, maar een luxaflex en kastjes enz enz waren echt plakkerig.
Een tuin waar ik steeds met mijn ogen dicht doorheen liep.
administratie heel erg niet in orde.
Administratie zeer slecht bijgehouden. ;(
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nu krijg ik langzamerhand de energie om dingen op te gaan pakken. Nog steeds chaotisch en met 10 dingen tegelijk, maar niemand die me daar afkeurend op aankijkt. :) Helaas dus met weinig middelen, maar de sport is dan ook weer om het zo goedkoop mogelijk te doen.
check, check, check op alles :) herkenbaar..
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:03:36 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101240149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 21:20 schreef Nonverbaal het volgende:
Zeg ook altijd dingen op het laatste moment af omdat ik er op dat moment geen zin in heb alles maar afschuiven want de lange termijn is nooit erg maar hou dichterbij het komt hoe meer ik me verzet,waardoor je weinig vrienden overhoudt ja......
whahahaaaa zo herkenbaar. gelukkig ben ik er nog niet zoveel mensen door kwijtgeraakt, maar dingen ver weg lijken veel leuker dan als het dichtbij komt ja. hihihihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 28 augustus 2011 @ 16:39:19 #44
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101292724
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:09 schreef X_FoutBijRegistratie het volgende:
Heb vanochtend dus de afspraak met m'n huisarts gehad. Heb gelijk alles maar verteld waar ik mee zat ( verhaal hier te lezen ). Maar m'n huisarts stelde eerst een gesprek met een psycholoog voor, en daar moet ik het ook nog even toelichten dat ik die test wil gaan doen.
Zij zal er vervolgens werk van maken om zo'n test te regelen. Volgende afspraak: Dinsdag de 30e.
Goedzo :)
pi_101295917
Wat zijn jullie ervaringen met een coach dan?
aangezien ik nu hier mee bezig ben en dat lijkt wel z'n vruchten af te werpen.
Anderzijds ben ik er nog niet erg lang mee bezig dus zit al te wachten tot de "nieuwigheid" eraf is en ik terugval, maar tot nu toe ga ik als een speer en zie ik hier meer heil in dan in andere dingen die ik vroeger geprobeerd heb.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_101321754
Ik ga eens in de +/- 3 weken naar een coach voor het organiseren van mijn agenda en het plannen van mijn taken. Wel fijn dat ik elke zoveel tijd weer terug moet komen want dat werkt dan toch wel als een soort stok achter de deur.
pi_101325294
Ik ben min of meer gestopt bij Psyq, ze konden me niet echt meer iets bieden. Uiteindelijk zal ik de meeste dingen toch zelf moeten doen, aangezien de meeste problemen bij mij vooral op planmatig/organisatie gebied liggen. Misschien dat ik ook wel eens op zoek ga naar zo'n coach o.i.d, maar eerst eens even kijken of het überhaubt nodig is.

Overigens, 24 hier.
pi_101326309
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 00:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

whahahaaaa zo herkenbaar. gelukkig ben ik er nog niet zoveel mensen door kwijtgeraakt, maar dingen ver weg lijken veel leuker dan als het dichtbij komt ja. hihihihi
Leuk. Een ADD& ADHD FOK! Meet.. "Waar iedereen op het laatste moment afzegt" :P
Ik ben al bijna zover dat ik vrienden niet meer afzeg, maar ook niet ga :@
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 29 augustus 2011 @ 12:25:53 #49
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101326552
De psyQ heeft me wel gediagnosticeerd maar voor de rest niet echt geholpen met therapie.
Ik kreeg uiteindelijk een coach die mij zou helpen met zoeken naar een coach :P

Die heeft een pgber en een coach gevonden. En nu komt langzaam het gebeuren opgang.
pi_101327745
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 12:25 schreef AcidFay het volgende:
De psyQ heeft me wel gediagnosticeerd maar voor de rest niet echt geholpen met therapie.
Ik heb wel wat handvaten gekregen, maar de dingen die de aanbieden zijn met name op emotionele problemen gericht. Als je daar weinig tot geen problemen mee hebt ben je daar dus vrij snel klaar, hoewel ik dat ook weer niet heel erg vind.
  maandag 29 augustus 2011 @ 15:30:32 #51
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101332169
Ik vind dat psyq me vooral erg laat vallen momenteel. heb niks aan die lui. leek eerst wel veelbelovend maar uiteindelijk bleh :( ze snappen adhd wel en daar kunnen ze me ook wel mee helpen, maar als er dan meer aan de hand is, zoals nu, dan zeggen ze alleen maar: ja je doet het wel goed, kom over 6 weken nog maar eens een keer :(

rare lui :(

en bah bleh gatver, ik ging net even boodschappen doen en langs de wibra (allemaal dichtbij, 5 min fietsen ofzo). nou liep weer vrolijk iedereen uit te schelden en kom zwaar gestresst terug, met als gevolg dat ik me nu ook weer kut voel :(
denk dat ik nog maar ff thuis blijf. Voelde me best wel een hele pief voor ik naar de winkel ging. *bummer*
mja enige dat ik er wel fijn aan vind is dat ik het blijkbaar dus wel goed heb aangevoeld dat ik maar beter effe niet naar mijn werk kan gaan.

@zeesushi: hihi ja dat is grappig, gezellig allemaal afzeggen ;) Ik geloof dat ik voorlopig sowieso maar niet teveel afspreek. Ben benieuwd hoe ik de verjaardag van mijn moeder ga overleven (as zaterdag, in arnhem, en ik ben ook nog eens aan het regelen om met alle visite samen een kado te geven :? (lekker bijdehand he, maar ja vond t ook niet leuk om het niet te doen, ze wordt maar één keer 60 he)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101335993
Ik ben helemaal tevreden met m'n therapie en m'n coaching.
Vind het zelfs wel leuk om naartoe te gaan! gezellig kopje thee leuten, babbelen over mijzelf ( ;) )
Ik heb de afgelopen 2 weken meer in het huishouden gedaan dan het afgelopen jaar (dankzij de methode waar ik met m'n coach mee bezig ben)
dus loopt allemaal wel lekker :)

(o ja, 22 hiero!)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_101348234
Als kind was ik vroeger echt een stuiterbal. Nooit een minuut stil kunnen zitten. Altijd kletsen. Ik kreeg zelfs in groep 2 een pleister op mijn mond van de juf omdat ik mijn mond niet wilde houden. Ik heb er nog trauma's van ;( Naar mate de jaren vorderden werd ik wel steeds rustiger. Maar ik ben er haast van overtuigd dat in vroeger ADHD had, hoewel dit niet is gediagnosticeerd.

Op de middelbare school, in de eerste uiteindelijk gediagnosticeerd met dyslexie. Niet echt veel moeite mee gehad. Wel bijna op elk rapport de opmerking meegekregen dat ik goed bezig was, vooral als ik interesse had in het vak. Met veel pijn en moeite uiteindelijk mavo, mbo en hbo weten af te ronden.

Op werk echter begin ik nu wel problemen te ondervinden. Ik merk dat, wanneer ik iets interessant vind of een bepaalde druk opgelegd krijg (een deadline ofzo) ik het best presteer. Hyperfocus dus. Als ik het kunstje eenmaal onder de knie heb is de lol er dan ook weer snel vanaf en verval ik terug in mijn oud gedrag. Dat gedrag laat zich het best omschrijven als iemand die met van alles en nog wat bezig is op zijn werk (voornamelijk FOK! en andere internetsites) dan waarmee hij bezig moet zijn: werken dus. De moeite die het mij kost om me gewoon aan mijn gewone en saaie werkzaamheden toe te zetten is echt enorm. Een schop onder mijn hol helpt meestal wel, maar voor even... Wanneer de deadline nadert raffel ik het meestal af (gek genoeg is de klant dan nog tevreden ook :') ).

Dit klinkt op zich wel relaxed, beetje niksen op het werk en toch het werk op tijd en naar tevredenheid van de klant af hebben. Maar zo ervaar ik het allerminst. Er zijn gewoon dagen bij waarbij ik echt de hele dag geen fuck uitvoer en me 's avonds echt doodmoe voel. Echt moe van het niks doen dus. En constant het knagend gevoel dat ik 100% meer en beter kan dan wat ik nu laat zien.

Om een lang verhaal kort te maken, ik weet bijna wel zeker dat ik ADD heb. Stel ik laat me hiervoor diagnosticeren. En dan? En hoe dan verder?

Enig voordeel dat ik nu zie is dat ik een zoontje heb van drie die hetzelfde gedrag laat zien als ik op die leeftijd.
It's like that, and that's the way it is
pi_101351517
Hoe moet k de coaching en therapie zien? En hebben jullie zelf de psy benaderd of ging het via een instantie?

Heb namelijk vorige week bij de dokter een verwijzing gehad en eem week later al een intake gehad. Ging goed en vorige week weer gesprek en beginnen met een behandeling heb alleen geen idee wat k kan verwachten.

Ben opzoek naar meer structuur, meer initatief en een soort rem als ik bepaalde dingen doe. Ook tijdje aan de medicatie gezeten maar dat is niks voor mij.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:51:19 #55
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_101365053
Naar mijn verwijzing door de huisarts (ik kwam niet binnen voor adhd) had ik eerst een aantal gesprekken met een sociaal verpleegkundige en daarna pas de psych.

Nadat de psychiater na een jaar met adhd kwam moest ik elke keer een soort vragen lijst invullen.
pi_101378445
Ik heb een vraagje:

Er wordt vermoed dat ik OCD (obsessieve compulsieve stoornis) heb.
Nu heb ik een test gedaan en en kenmerken leken toch vele malen meer op ADD.

- niet kunnen concentreren
- grote gedachtestroom
- heel vergeetachtig
- slaapproblemen
- rusteloos
- impulsief gedrag
- en ook heeel erge dwangmatige gedachten

ook enorm nagels/velletjes bijten

lijkt dit wat op ADD ?
heb volgende maand afspraak met psycholoog

Dus, lijkt dit er een beetje op?
pi_101384194
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 18:16 schreef allesmetkaas het volgende:
Ik heb een vraagje:

Er wordt vermoed dat ik OCD (obsessieve compulsieve stoornis) heb.
Nu heb ik een test gedaan en en kenmerken leken toch vele malen meer op ADD.

- niet kunnen concentreren
- grote gedachtestroom
- heel vergeetachtig
- slaapproblemen
- rusteloos
- impulsief gedrag
- en ook heeel erge dwangmatige gedachten

ook enorm nagels/velletjes bijten

lijkt dit wat op ADD ?
heb volgende maand afspraak met psycholoog

Dus, lijkt dit er een beetje op?
De kenmerken die je noemt komen inderdaad deels overeen met AD(H)D, wat overigens niet betekent dat je geen OCD kan hebben. Twee derde van de mensen met AD(H)D heeft daarnaast last van andere psychische problemen.

Ik zou de afspraak met de psycholoog afwachten en kijken wat die te zeggen heeft :). Je kunt natuurlijk wel aangeven dat je vermoedens hebt dat het misschien geen of niet alleen OCD is waar je last van hebt.
pi_101449835
o|O ....grr moe zijn en stuiteren goede combi.

trouwens ook leuk vanaf 13 uur geen werk...en dan toch stil moeten zitten.
na wel 10 x weglopen lukt het wel :)
pi_101452673
Ik sta al de hele dag in de keuken om dat ik een keer in een onbewaakt moment heb voor 7 man zelfgemaakte roti met zelfgemaakte rotiplaten te maken. Volgens mij heb ik tot volgende week nodig om de keuken schoon te krijgen. Bloem en saus tot aan het plafond, stapels afwas ook.
o|O o|O o|O Timing tot nu toe goed
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101455495
Op de goede timing dan maar!
pi_101460511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:33 schreef Dropkogel het volgende:
Op de goede timing dan maar!
HA!!!!!! en omdat ik gekookt heb , heeft de rest de afwas gedaan!
Ik zie nieuwe perspectieven!. Ik mijn hobby uitvoeren en anderen die zooi achter mijn kont opruimen *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101468141
Ik zou echt even willen dat er 28 uur in een dag zat. Dan heb ik tenminste de tijd om zowel al m'n werk te doen, genoeg te slapen en tijd over te hebben voor leuke dingen. Nu schieten namelijk de verkeerde dingen erbij in :').
  donderdag 1 september 2011 @ 22:36:23 #63
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_101468983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:22 schreef Horchata het volgende:
Ik zou echt even willen dat er 28 uur in een dag zat. Dan heb ik tenminste de tijd om zowel al m'n werk te doen, genoeg te slapen en tijd over te hebben voor leuke dingen. Nu schieten namelijk de verkeerde dingen erbij in :').
Haha ik zat echt net aan hetzelfde te denken, ik keek op de klok en dacht, damn nu alweer half 11 pff.

Had dinsdag trouwens mijn gesprek, met een tussenpersoon. Moest een vragenlijst invullen over hoe het hedendaags gaat met me. En gevraagd voor een test voor ADD. Moet dinsdag weer op gesprek en als het goed is wordt de kwestie van ADD dan ook besproken ( waarschijnlijk krijg ik dan een verwijs brief mee oid, we zullen zien ).

Ik merk dat het telkens wat slechter gaat, meer en meer drukte in me hoofd, die ik niet kan onderdrukken en wat best zwaar is om constant te hebben. Veel vaker afgeleid dan vorige week e.d.
ⁿڻⁿ
pi_101540005
Pfff, amper een week met nieuw werk begonnen, voor nu maar 2 dagen in de week (eigenlijk was één dagdeel de bedoeling maar in mijn enthousiasme werden t maar gelijk 2 dagen van 9 uur), en ik ben mentaal totaal uitgeblust. Maar dan ook echt nergens toe in staat, tv kijken voelt al als overbelasting.. Nou helpt ws ook niet dat normaal gesproken ál mijn tijdsbesteding van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat uit werken en presteren bestaat, of ik nou aan mijn website werk, muziek mix, of video edit.. Ik probeer mezelf wel eens te dwingen tot een pauze, maar dan verveel ik me na één minuut al en ga gelijk weer aan de slag.. :{

Voor mijn medicatie kon ik iig elke avond nog een paar uurtjes rust afdwingen met een biertje maar nu staat mijn hoofd echt geen seconde meer stil, terwijl ik uiteindelijk de energie helemaal niet heb om het zo vol te houden -O-

Herkenbaar? Tips?
  zondag 4 september 2011 @ 11:24:42 #65
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101547677
Hmm dat jezelf geen rust kunnen geven ken ik heel goed. Stilzitten is gewoon een ramp voor adhd-ers ;)

Wat ik nu zelf heb gedaan: ik heb een e-reader aangeschaft, in de hoop dat een nieuw speeltje me zover krijgt om stil te zitten en te gaan lezen. Bij voorkeur dom leevoer natuurlijk (ben in de shopaholicreeks begonnen). En op zich werkt dat wel redelijk. Ik had nog veel teveel achter internet (dat is mijn zwakke plek en daar word ik onrustig van), maar het is wel minder, en ik ben ook meer uitgerust sinds ik weer aan het lezen ben geslagen. (goedkopere optie is bibliotheekboeken lenen of boeken van vrienden)

En misschien kan het helpen om bijv met een vriend/vriendin af te spreken om daar thee te gaan drinken ofzo, dan ben je ook gedwongen om stil te zitten. of zelf lekkere thee (of andere drankjes) kopen, lekker eten erbij, en jezelf zover proberen te krijgen om dat rustig op te eten/drinken.

Of een spijkermat kopen (bij de tuinen hebben ze die) en daar 20 min op gaan liggen. Ik val daar altijd half van in slaap. (maar kost ook weer geld en ik weet natuurlijk niet of je dat hebt)

Maar ehm...als je hoofd zo onrustig wordt met medicatie.... dan heb je niet de goede medicatie denk ik? althans, als het om adhd-meds gaat. Dus misschien is een verandering daarin mogelijk?

of overdag een uurtje gaan slapen? Lukt dat? dan heb je weer wat meer energie om het rennen en racen vol te houden?

Dagen van 9 uur is wel meteen lang trouwens. Mag je het nu niet meer aanpassen? Al kan je terug naar 7 uur, dat scheelt denk ik al een hoop onrust in je leven.

En 1 biertje kan wel met adhd meds trouwens. (1 blikje/flesje ofzo gaat bij mij meestal zonder problemen, als ik meer drink word ik misselijk - ik heb nog nooit zo goed maat kunnen houden als sinds ik aan de concerta ben gegaan)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101549722
Dat stilzitten mmm.
Tijdens het lezen van de bovenstaande post ben ik alweer met andere dingen bezig.

Een half uurtje liggen met wat muziek op werkt vaak wel.
( als het me al lukt om te gaan liggen)

Hebben jullie ook vaak dat je omgeving zich irriteert als je opeens opstaat omdat er iets je te binnen schiet wat je meteen af wil maken?
pi_101550322
Gisteren was ik aan het lopen...in de omgeving van Hilversum/ Bussum, denk ik ow als ik hier in loop kom ik wel weer bij een bushalte uit en kan ik terug naar huis.
Om vervolgens bij Naarden vesting uit te komen.

Maar goed als ik loop heb ik ook niet zoveel gedachten en wordt het behoorlijk stil...

Kom ik thuis een paar blaren...tja dat heb je als je vergeet je sokken aan te doen en dan denkt ik loop toch maar 1 uurtje.
pi_101555208
@Murmeli Helaas heb ik ook asperger dus contacten met vrienden vreten ook energie.
Medicatie die ik heb is bupropion die tegen ADHD/angst en depressie moet werken.. ik merk wel dat ik minder in paniek schiet, en me makkelijker lang op iets kan focussen, alleen lijkt het wel nonstop hyperfocus sindsdien.. dat middel schijnt echt héél slecht samen te gaan met alcohol, en maat houden is ook niet mijn sterkste kant. Vandaag wéér zo moe alsof ik net thuis ben van een veel te drukke stedentrip, ik kan gewoon niet eens helder uit mijn ogen kijken.. maar weer proberen het rustig aan te doen :{
  zondag 4 september 2011 @ 17:11:54 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101559025
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 15:15 schreef Maartel het volgende:
@Murmeli Helaas heb ik ook asperger dus contacten met vrienden vreten ook energie.
Medicatie die ik heb is bupropion die tegen ADHD/angst en depressie moet werken.. ik merk wel dat ik minder in paniek schiet, en me makkelijker lang op iets kan focussen, alleen lijkt het wel nonstop hyperfocus sindsdien.. dat middel schijnt echt héél slecht samen te gaan met alcohol, en maat houden is ook niet mijn sterkste kant. Vandaag wéér zo moe alsof ik net thuis ben van een veel te drukke stedentrip, ik kan gewoon niet eens helder uit mijn ogen kijken.. maar weer proberen het rustig aan te doen :{
Snap ik ja, dat mensen zien energie kost. heb ik op zich ook wel. Maar sommige mensen zijn wel zodanig relaxed dat ik er soms rustig van kan worden. ;)
Bupropion ken ik (wellbutrin) die slik ik als antidepressiva, naast de concerta dus nog. Ik merk geen effect met alcohol hiervan. (als ik geen concerta slik kan ik alcohol namelijk wel verdragen). Maar je hebt eigenlijk ook wel gelijk dat je er niet bij drinkt, dat is beter dan wat ik doe misschien :@

Wat heb je gedaan dat je zo moe bent? Toch teveel prikkels gehad om je heen?

Hoop dat je een beetje tot rust kunt komen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101563209
Ben sinds maandag weer begonnen met Concerta na 6 weken niet gedaan te hebben. Eerste dag 36mg gedaan om nog beetje aan te wennen, hier voelde ik helemaal niks van. Volgende dag meteen over gegaan op 54mg, heb wel de bijwerkingen ervan, maar verder voel ik helemaal niks. Terwijl ik daar eerst toch best heftig op reageerde. :(
pi_101569916
Beetje rustig in dit topic. Ik gebruik geen meds meer. Ritalin maakte me depressief en dexamfetamine vlakte me ook af. Gebruik nu gewoon caffeine 250mg. Kan er prima door concentreren. In de les sla ik het gelul van de leraar voer en begin meteen aan mijn werk.

Hoop dat dit wel gaat werken.
pi_101570407
3 maal daags 2 dexamphetamine van 5 mg. Bevalt me wel goed. Alleen neem soms teveel omdat ik me er chill van voel maar daar moet ik mee ophouden. Morgen begint school weer kijken hoe de dex dan bevalt met het concentreren en opletten enz.
pi_101574098
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:11 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Snap ik ja, dat mensen zien energie kost. heb ik op zich ook wel. Maar sommige mensen zijn wel zodanig relaxed dat ik er soms rustig van kan worden. ;)
Bupropion ken ik (wellbutrin) die slik ik als antidepressiva, naast de concerta dus nog. Ik merk geen effect met alcohol hiervan. (als ik geen concerta slik kan ik alcohol namelijk wel verdragen). Maar je hebt eigenlijk ook wel gelijk dat je er niet bij drinkt, dat is beter dan wat ik doe misschien :@

Wat heb je gedaan dat je zo moe bent? Toch teveel prikkels gehad om je heen?

Hoop dat je een beetje tot rust kunt komen :)
Dank je.. ik ben vorige week voor het eerst met nieuw (vrijwilligers)werk begonnen. Hartstikke leuk, maar wel heel chaotisch en behoorlijke tijdsdruk.. en merkte tegen een uur of 2 al dat t teveel was, maar toch tot 7 uur doorgewerkt en leek er toen wel weer boven op te zijn.. maar na 4 van zulke dagen ben ik helemaal op. 't is niet eens meer 'hmm, ik moet maar even een uurtje liggen', maar echt vermoeidheid in de mate dat ik om alles moet janken en t gevoel heb gewoon zo instabiel te zijn als de pest, en daarbij ben ik dan gelijk weer bang voor een terugval..
Eind vorig jaar voelde ik me ook zo, lag toen (vermoedelijk) aan de risperdal, toen tijdelijk bij mijn ouders gezeten en opgenomen geweest om andere medicatie op te bouwen.. en de conclusie daar was wel dat ze alles gedaan hadden wat ze konden doen, dus ik heb niet het gevoel dat er nog veel 'hulplijntjes' over zijn.

Het zal ook niet helpen dat ik weken lang amper voor 4 uur in bed lag omdat ik gewoon niet moe werd. En mijn gepieker vreet energie.. dan zegt mijn RIBWer weer dat ik beter begeleid kan gaan wonen, dan zegt een vriend weer dat ik het totaal niet nodig heb, dan zegt SPVer dat ik nog niet klaar ben om te werken, vervolgens zegt een vriendin 'je wilt toch ook niet je hele leven thuiszitten?'.. en ik trek het me werkelijk allemaal aan en heb het gevoel iedereen te moeten pleasen..

Hoop iig niet totaal in te storten, maar weet ook dat ik over zulke dingen vooral niet na moet denken als ik al moe ben, want dan lijkt alles zwaar.
Da's alleen makkelijk gezegd.. voor een avondje lukt me dat nog wel, maar na al 4 dagen moe opstaan en in de loop van de dag alleen maar moeër worden, word ik er nogal moedeloos van.
pi_101582023
Tja, omdat ik geen ADHD medicatie mag gebruiken, slik ik af en toe 's middags oxazepam om een beetje "in te dalen" "s avonds slik ik sowieso o.a. slaapmedicatie. zodat ik in ieder geval die 8 uur per nacht slaap. Nog steeds valt iedereen over me heen, omdat het zo verslavend is en er steeds meer van moet gebruiken. Dat is (in mijn geval) niet waar. In moeilijke periodes slik ik meer, waarna ik op het moment dat het beter gaat, weer minder kan gebruiken. Ook heb ik niet het gevoel dat ik er nou zo suf van ben. (of ik ben dat van nature :D )
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_101582434
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:41 schreef Generalissimo het volgende:
3 maal daags 2 dexamphetamine van 5 mg. Bevalt me wel goed. Alleen neem soms teveel omdat ik me er chill van voel maar daar moet ik mee ophouden. Morgen begint school weer kijken hoe de dex dan bevalt met het concentreren en opletten enz.
Zit nu op 3 maal daags 1 dex... Sinds 2 weken. Het bevalt mij ook goed! Ook het gevoel van hmm zal ik er gewoon nog eentje nemen is mij bekend... Maar zolang alles goed gaat valt ook dat reuze mee. Ik misbruik het in ieder geval niet en ben super blij dat het zo goed gaat nu :)
pi_101583249
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:33 schreef Elco.. het volgende:
Beetje rustig in dit topic. Ik gebruik geen meds meer. Ritalin maakte me depressief en dexamfetamine vlakte me ook af. Gebruik nu gewoon caffeine 250mg. Kan er prima door concentreren. In de les sla ik het gelul van de leraar voer en begin meteen aan mijn werk.

Hoop dat dit wel gaat werken.
250mg?! Ik sla al op tilt na meer dan 1 kop koffie _O-

Toch blijft het apart hoe enorm verschillende iedereen op de verschillende soorten medicatie reageert.
  maandag 5 september 2011 @ 10:57:22 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101585233
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:35 schreef Maartel het volgende:

[..]

Dank je.. ik ben vorige week voor het eerst met nieuw (vrijwilligers)werk begonnen. Hartstikke leuk, maar wel heel chaotisch en behoorlijke tijdsdruk.. en merkte tegen een uur of 2 al dat t teveel was, maar toch tot 7 uur doorgewerkt en leek er toen wel weer boven op te zijn.. maar na 4 van zulke dagen ben ik helemaal op. 't is niet eens meer 'hmm, ik moet maar even een uurtje liggen', maar echt vermoeidheid in de mate dat ik om alles moet janken en t gevoel heb gewoon zo instabiel te zijn als de pest, en daarbij ben ik dan gelijk weer bang voor een terugval..
Eind vorig jaar voelde ik me ook zo, lag toen (vermoedelijk) aan de risperdal, toen tijdelijk bij mijn ouders gezeten en opgenomen geweest om andere medicatie op te bouwen.. en de conclusie daar was wel dat ze alles gedaan hadden wat ze konden doen, dus ik heb niet het gevoel dat er nog veel 'hulplijntjes' over zijn.

Het zal ook niet helpen dat ik weken lang amper voor 4 uur in bed lag omdat ik gewoon niet moe werd. En mijn gepieker vreet energie.. dan zegt mijn RIBWer weer dat ik beter begeleid kan gaan wonen, dan zegt een vriend weer dat ik het totaal niet nodig heb, dan zegt SPVer dat ik nog niet klaar ben om te werken, vervolgens zegt een vriendin 'je wilt toch ook niet je hele leven thuiszitten?'.. en ik trek het me werkelijk allemaal aan en heb het gevoel iedereen te moeten pleasen..

Hoop iig niet totaal in te storten, maar weet ook dat ik over zulke dingen vooral niet na moet denken als ik al moe ben, want dan lijkt alles zwaar.
Da's alleen makkelijk gezegd.. voor een avondje lukt me dat nog wel, maar na al 4 dagen moe opstaan en in de loop van de dag alleen maar moeër worden, word ik er nogal moedeloos van.
He bah joh, dat is allemaal niet leuk, zo bij elkaar opgeteld. Ik herinner me nog wel van een tijd geleden dat je het toen erg moeilijk had.

Wat betreft de mening van anderen: weet je wat je zelf het liefste zou willen met werk en wonen? Ik zou daar namelijk het meest op af gaan. Jij weet wat je voelt, die anderen niet. En het is jouw leven, niet dat van hen. Mensen pleasen is zonde van je energie. Probeer echt om (op een moment dat je je redelijk voelt) eens voor je te zien hoe jij de komende 1 a 2 jaar wil doorbrengen.
Als je dat plaatje helder hebt voor jezelf, kan je het altijd nog aan een professional voorleggen met de vraag of die het realistisch vindt. En dan nog hoef je niet naar de mening van diegene te luisteren.
Volgens mij ben je absoluut niet dom, dus voor het denkwerk kan je echt wel op jezelf vertrouwen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101585393
Hoipiepeloi!
Wat interessant om ieders ervaringen te lezen met ADD/ADHD en soms ook medicatie!
Ik ben zelf sinds één september begonnen met 3xdaags 10mg methylfenidaat, omdat de vermoedens van ADD groot zijn en de medicatie nu als 'meetinstrument' dient.
Mijn ervaringen hiermee schrijf ik in een blog (http://de-letter-a.blogspot.com/) omdat ik altijd rust heb kunnen vinden in schrijven en op die manier mijn gedachten kan ordenen (ben benieuwd of ik dat dus nog nodig heb als die medicijnen echt aanslaan, haha!). Maar ook omdat ik hoop dat andere ADD'ers het lezen en we elkaar kunnen helpen met onze ervaringen.
Ik werk zelf met ADHD/ADD'ers, ken dus de problemen goed en ook de uitwerkingen van de medicatie, maar ja, dat zijn kinderen en jongeren, toch iets anders dan volwassenen en ook heel anders wanneer je het zelf slikt!

Iemand anders hier ervaringen met methylfenidaat?
Oh ja, ik ben 28!
Liefs!
pi_101585603
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 10:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

He bah joh, dat is allemaal niet leuk, zo bij elkaar opgeteld. Ik herinner me nog wel van een tijd geleden dat je het toen erg moeilijk had.

Wat betreft de mening van anderen: weet je wat je zelf het liefste zou willen met werk en wonen? Ik zou daar namelijk het meest op af gaan. Jij weet wat je voelt, die anderen niet. En het is jouw leven, niet dat van hen. Mensen pleasen is zonde van je energie. Probeer echt om (op een moment dat je je redelijk voelt) eens voor je te zien hoe jij de komende 1 a 2 jaar wil doorbrengen.
Als je dat plaatje helder hebt voor jezelf, kan je het altijd nog aan een professional voorleggen met de vraag of die het realistisch vindt. En dan nog hoef je niet naar de mening van diegene te luisteren.
Volgens mij ben je absoluut niet dom, dus voor het denkwerk kan je echt wel op jezelf vertrouwen :)
Eens met Murmel!
Ik herken het willen pleasen van anderen wel, maar uiteindelijk ben jijzelf de enige die zichzelf gelukkig kan maken! En... als jij overspannen thuis zit, maak je daar jezelf EN anderen niet gelukkig mee.
Ikzelf werk al jaren 28 uur per week, omdat ik bij meer mij niet lekker voelde (nu denk ik dus onbewust een reactie op de ADD), met onregelmatige diensten is dat soms wat onhandig en ook ik wil wel eens te ver gaan, als er iemand ziek is, of ik mij erg goed voel en denk dat ik de hele wereld aan kan... zo heb ik deze vakantie dus een aantal weken rond de 60 uur gewerkt (dat lijkt veel, maar daar zitten slaapdiensten bij waarbij er dus uren tellen die je lekker ligt te ronken). Werd in week drie wakker en kreeg mijn ogen niet open, had overal pijn, heb mij ziek gemeld, ben in bed gaan liggen en heb tot vier uur smiddags geslapen, daarna was ik weer 'beter', oververmoeid!
Gun jezelf de tijd, blijf niet vechten tegen het feit dat je misschien dingen niet 'kunt' doen die je wel graag zou willen (want daar word je een partij moe van...). Ga er rustig voor zitten en denk na wat jij echt wilt. Vraag dan hulp in de uitvoering. Laat je niet tegenhouden door de mening van anderen, die zijn belangrijk, natuurlijk, maar zij leven niet jouw leven!
SUCCES!
Liefs!
pi_101587266
Bedankt :)
Anderen pleasen klonk misschien te sociaal, het komt er meer op neer dat ik vanuit me zelf altijd alles van 2 (of meer) kanten bekijk, en ik heb maar een klein duwtje in een richting nodig om te denken 'tja, da's ook wel weer waar'. Niet handig wanneer iedereen je een andere kant op duwt.

Aan de ene kant staat hulpverlening en mijn ouders die me meer in de zieke richting praten en denken dat ik overal in ondersteunt moet worden (geeft rust om daar aan toe te geven, maar ik word er ook héél gemakzuchtig van), aan de andere kant mijn vrienden die meer de gezonde kant aanspreken en de indruk krijgen dat ik van meer hulp alleen maar 'zieker' lijk te worden. En daar zit wel wat in.. toen ik 2 weken opgenomen zat en voor elk angstje gelijk om een gesprekje kon vragen was ik daarna als de doods om weer alleen naar huis te gaan, terwijl ik daarvoor 2 jaar niet anders gedaan heb..

Hoe stom het ook klinkt, ik weet zelf nog steeds niet goed welke hindernissen uitdagingen zijn die ik aan moet gaan, en wat obstakels zijn die ik als duidelijke grenzen moet zien. En op één of andere domme manier heb ik altijd het idee dat met mijn diagnose íémand toch ergens wel een draaiboekje heeft liggen waarin precies staat wat ik wel en niet moet doen.. en aangezien ik nogal makkelijk ontregeld ben wil ik gewoon zeker weten dat ik geen enkele verkeerde stap zet..
Maarja..
  maandag 5 september 2011 @ 12:33:29 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101587735
oeh dat klinkt echt zó herkenbaar wat je nu schrijft maartel...
en dan ook echt álles dat je nu opschrijft :(
lastig is dat he?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:22:55 #82
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101635179
Zo...net 2 en een half uur puzzels gemaakt, plaatjes in de goede volgorde gelegd, woorden uitgelegd, verbanden gezien, rekensommen gemaakt, onbrekende dingen op plaatjes gezocht figuurtjes goed aangevuld, enz enz

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt :)
  dinsdag 6 september 2011 @ 16:42:20 #83
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101635922
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 11:03 schreef Diva1982 het volgende:
Hoipiepeloi!
Wat interessant om ieders ervaringen te lezen met ADD/ADHD en soms ook medicatie!
Ik ben zelf sinds één september begonnen met 3xdaags 10mg methylfenidaat, omdat de vermoedens van ADD groot zijn en de medicatie nu als 'meetinstrument' dient.
Mijn ervaringen hiermee schrijf ik in een blog (http://de-letter-a.blogspot.com/) omdat ik altijd rust heb kunnen vinden in schrijven en op die manier mijn gedachten kan ordenen (ben benieuwd of ik dat dus nog nodig heb als die medicijnen echt aanslaan, haha!). Maar ook omdat ik hoop dat andere ADD'ers het lezen en we elkaar kunnen helpen met onze ervaringen.
Ik werk zelf met ADHD/ADD'ers, ken dus de problemen goed en ook de uitwerkingen van de medicatie, maar ja, dat zijn kinderen en jongeren, toch iets anders dan volwassenen en ook heel anders wanneer je het zelf slikt!

Iemand anders hier ervaringen met methylfenidaat?
Oh ja, ik ben 28!
Liefs!
Cool weblog, goed omschreven, wel volhouden dan he! ;)

Nog geen ervaring, maar het zit er aan te komen...
pi_101646348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:22 schreef DuracellPower het volgende:
Zo...net 2 en een half uur puzzels gemaakt, plaatjes in de goede volgorde gelegd, woorden uitgelegd, verbanden gezien, rekensommen gemaakt, onbrekende dingen op plaatjes gezocht figuurtjes goed aangevuld, enz enz

Ik ben benieuwd wat hier uitkomt :)
Had men dat niet gelijk samen kunnen voegen met je ADHD test?
pi_101650602
Heb me net aangemeld bij PsyQ. Heb het gevoel dat zij mij goed kunnen helpen bij mijn ADHD omdat ze er veel vanaf weten. Verder heb ik morgen mijn tweede gesprek bij de psycholoog, kan ik dit combineren met PsyQ of vinden jullie dat overbodig?
  woensdag 7 september 2011 @ 10:37:37 #86
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101665706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:32 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Had men dat niet gelijk samen kunnen voegen met je ADHD test?
Ja/nee. Ik krijg nog wat onderzoeken, omdat ze willen weten of niet meer dan alleen ADHD is. En ze willen weten hoe slim (of dom) ik ben :)
  woensdag 7 september 2011 @ 11:14:04 #87
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101666598
Jij bent keislim ;) (ik lul maar wat)

Ik heb ook een iq-test gehad rond dezelfde tijd als mn adhd onderzoekjes.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101668003
Waarom nemen ze een iq-test af in dit verband?

Ik snap natuurlijk dat de intelligentie gemeten wordt, maar worden daar dan conclusies aan verbonden met betrekking tot gedrag/symptomen?
pi_101668293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:42 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Cool weblog, goed omschreven, wel volhouden dan he! ;)

Nog geen ervaring, maar het zit er aan te komen...
Pffff, ja, al die testen staan mij nog vers in mijn geheugen!
Vooral de vragen die ik niet wist (Maar toen ik thuis was wel...). Als je zo perfectionistisch bent wel een vervelende test, haha!
Hoop dat het voor jou meer duidelijkheid gaat bieden en dat je er iets mee kunt doen!
Bedankt voor het compliment!
pi_101668529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:02 schreef Horchata het volgende:
Waarom nemen ze een iq-test af in dit verband?

Ik snap natuurlijk dat de intelligentie gemeten wordt, maar worden daar dan conclusies aan verbonden met betrekking tot gedrag/symptomen?
Die IQ testen zijn erg belangrijk voor een goede conclusie.
Daar komt namelijk ook uit in hoeverre je verbanden kunt leggen en je IQ kan ook helpen met het bepalen van verdere hulpverlening. Iemand die een laag verbaal IQ heeft (simpel: lage woordenschat en woordbegrip) moet je misschien geen 10 miljoen gesprekken gaan aanbieden.
Bij mij bleek bijvoorbeeld dat mijn woordenschat hoog was, maar dat het leggen van verbanden (performaal) daar op achter blijft, waardoor ik vaak wel problemen doorzie en kan bespreken/benoemen, maar niet de oplossing tot actie kan omzetten waardoor ik erg gefrustreerd raak. Dat is ook een van de ADD kenmerken.
Het hoge IQ heeft er waarschijnlijk ook voor gezorgd dat de ADD kenmerken in kindertijd niet zijn onderkend/herkend. Dat was namelijk waar bij mij vraagtekens bij werden gezet. Ik heb wel alle kenmerken van ADD, behalve een van de belangrijkste, dat het in kindertijd ook moet zijn voorgekomen.
Ikzelf vond de IQtest erg verhelderend.
En wat ik weet wordt de IQtest altijd gedaan bij een PO. IQ en persoonlijkheid hangen erg samen.
pi_101668571
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:44 schreef stoeltafel het volgende:
Heb me net aangemeld bij PsyQ. Heb het gevoel dat zij mij goed kunnen helpen bij mijn ADHD omdat ze er veel vanaf weten. Verder heb ik morgen mijn tweede gesprek bij de psycholoog, kan ik dit combineren met PsyQ of vinden jullie dat overbodig?
Bij PsyQ hebben ze toch ook 'gewoon' psychologische gesprekken?
(Ken het niet zo goed)
Ik zou het bespreken met je psycholoog en PsyQ, zij zullen ook contact moeten/willen hebben om jou zo goed mogelijk te helpen.
Anders heb je kans dat ze dingen dubbel gaan doen en dat is alleen maar nadelig voor jezelf!
pi_101669185
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:37 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Ja/nee. Ik krijg nog wat onderzoeken, omdat ze willen weten of niet meer dan alleen ADHD is. En ze willen weten hoe slim (of dom) ik ben :)
Dus men gaat je ophangen aan een IQ cijfertje, ook gezellig :)

Zo moest ik vorig jaar voor een psychologisch onderzoek een boom tekenen...ik had er geen bladeren aan gegeven wat men heel typisch vond.
Mijn antwoord ja in mijn hoofd was het winter ( het was maart toen ik die test kreeg ofzo)
pi_101669236
Hmm eigenlijk heb ik wel iets leukers te doen als schoonmaken.

*O* *O* en dan een rothumeur hebben best gezellig.
pi_101669377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:20 schreef Diva1982 het volgende:

[..]

Die IQ testen zijn erg belangrijk voor een goede conclusie.
Daar komt namelijk ook uit in hoeverre je verbanden kunt leggen en je IQ kan ook helpen met het bepalen van verdere hulpverlening. Iemand die een laag verbaal IQ heeft (simpel: lage woordenschat en woordbegrip) moet je misschien geen 10 miljoen gesprekken gaan aanbieden.
Bij mij bleek bijvoorbeeld dat mijn woordenschat hoog was, maar dat het leggen van verbanden (performaal) daar op achter blijft, waardoor ik vaak wel problemen doorzie en kan bespreken/benoemen, maar niet de oplossing tot actie kan omzetten waardoor ik erg gefrustreerd raak. Dat is ook een van de ADD kenmerken.
Ik ben bekend met het verschil tussen het verbaal-performaal iq, toch bedankt voor de uitleg :).

Toch vraag ik me af wanneer er besloten wordt om het iq bij de diagnose/behandeling te betrekken. Het kan natuurlijk verhelderend werken, maar ik vind het moeilijk om te zeggen hoe/of relevant het is voor een diagnose.
pi_101669574
Misschien controleert men alleen met IQ of je evt minder begaafd bent of juist hoogbegaafd zodat men daar rekening mee kan houden in de behandeling.

Tenminste dat werd mij verteld toen ik vanwege iets anders vroeg waarom men mijn slimheid danwel domheid wilde meten voor behandeling.

Ze zei we moeten wel weten of je niet evt zwakbegaafd bent want dan heeft het geen zin om bepaalde voorbeelden in een dagelijkse situatie te gebruiken omdat je die dan toch niet snapt.
pi_101673160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:22 schreef Diva1982 het volgende:

[..]

Bij PsyQ hebben ze toch ook 'gewoon' psychologische gesprekken?
(Ken het niet zo goed)
Ik zou het bespreken met je psycholoog en PsyQ, zij zullen ook contact moeten/willen hebben om jou zo goed mogelijk te helpen.
Anders heb je kans dat ze dingen dubbel gaan doen en dat is alleen maar nadelig voor jezelf!
Hoef toch niet perse nadelig te zijn? Nieuwe inzichten misschien? Maar morgen ochtend telefonisch intake bij PsyQ en net weer gesprek met de psycholoog gehad, was wel oke. De volgende keer mag me vriendin mee.
pi_101674711
IQ test werd bij mij oa ook afgenomen om andere dingen uit te sluiten.
't zal wel nuttig zijn anders zouden ze niet al die moeite nemen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_101680993
Wat is dat toch met de dag na de hyperfocus....lijkt wel alsof je zeker 3x harder moet rondstuiteren.

Kwam ik vandaag iemand ophalen bijj meditatie zegt diegene die daar voorzit als ware blijven jullie 2 maar langer ( maat van me en ikzelf dus).
Shit dat waren een lange 20 min ik heb mijn gedachten nog nooit zo hard meegemaakt volgens mij.
pi_101683416
Heeft dexamphetamine invloed op de spiergroei? Als ik gewoon goed blijf eten. Fitness namelijk fanatiek en hoop niet dat dit het belemerd.
  woensdag 7 september 2011 @ 19:44:10 #100
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101684689
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:14 schreef Murmeli het volgende:
Jij bent keislim ;) (ik lul maar wat)

ik hoop het! ;)
pi_101687414
morgen ADD test....
  woensdag 7 september 2011 @ 20:44:41 #102
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101687473
Succes!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101688585
dankje!
en, hoe ging dat bij jullie?

stel, ik heb ADD en dan?
medicijnen?

ik heb echt geen idee sorry...
  woensdag 7 september 2011 @ 22:12:56 #104
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101692173
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef allesmetkaas het volgende:
dankje!
en, hoe ging dat bij jullie?

stel, ik heb ADD en dan?
medicijnen?

ik heb echt geen idee sorry...
psychiater ging vragen stellen over mij en de adhd kenmerken zeg maar.
met mn moeder erbij vanwege kenmerken in mn kindertijd.
Als het goed is, stellen ze je ook andere vragen, om andere dingen uit te sluiten (bijv een slechte concentratie kan ook komen doordat je andere dingen aan je hoofd hebt die je bezig houden).

Mocht je het hebben, dan kan je medicijnen gaan slikken, maar dat is niet verplicht ofzo ;)
psyQ bijvoorbeeld doet vrij veel aan coaching, groepsbijeenkomsten en/of opdrachten om te leren omgaan met je adhd/add dingen (bijv leren plannen, maar ook werken aan je gedachten/zelfbeeld etc). Zij staan wel heel erg vóór medicatie, maar ze zullen je neem ik aan ook wel willen coachen als je ze niet slikt.

en met de medicijnen, als je ze wel gaat slikken: meest voor de hand liggend is ritalin (kortwerkend 3 a 4 uur) of concerta (zelfde spul maar langwerkend, 8 - 12 uur). Je begint met de laatste dosering (bij ritalin is dat 10 mg per pilletje, kan ze ook doormidden breken, voor mij is 10 nl teveel) en bij concerta is dat 18 mg per pilletje. En dan kijken hoe je erop reageert. Verminderen je klachten, krijg je bijwerkingen etc.

weet je hoe lang je gesprek morgen gaat duren? en met wat voor iemand is het (psycholoog, psychiater...?), bij welke instantie? En heb je zelf nog iemand die je mee moet nemen (ouders, evt iemand die jou nu heel goed kent zoals je nu bent)?

zoiets een beetje. geeft dat wat meer duidelijkheid?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 7 september 2011 @ 23:07:49 #105
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_101694637
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 22:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

psychiater ging vragen stellen over mij en de adhd kenmerken zeg maar.
met mn moeder erbij vanwege kenmerken in mn kindertijd.
Als het goed is, stellen ze je ook andere vragen, om andere dingen uit te sluiten (bijv een slechte concentratie kan ook komen doordat je andere dingen aan je hoofd hebt die je bezig houden).

Mocht je het hebben, dan kan je medicijnen gaan slikken, maar dat is niet verplicht ofzo ;)
psyQ bijvoorbeeld doet vrij veel aan coaching, groepsbijeenkomsten en/of opdrachten om te leren omgaan met je adhd/add dingen (bijv leren plannen, maar ook werken aan je gedachten/zelfbeeld etc). Zij staan wel heel erg vóór medicatie, maar ze zullen je neem ik aan ook wel willen coachen als je ze niet slikt.

en met de medicijnen, als je ze wel gaat slikken: meest voor de hand liggend is ritalin (kortwerkend 3 a 4 uur) of concerta (zelfde spul maar langwerkend, 8 - 12 uur). Je begint met de laatste dosering (bij ritalin is dat 10 mg per pilletje, kan ze ook doormidden breken, voor mij is 10 nl teveel) en bij concerta is dat 18 mg per pilletje. En dan kijken hoe je erop reageert. Verminderen je klachten, krijg je bijwerkingen etc.

weet je hoe lang je gesprek morgen gaat duren? en met wat voor iemand is het (psycholoog, psychiater...?), bij welke instantie? En heb je zelf nog iemand die je mee moet nemen (ouders, evt iemand die jou nu heel goed kent zoals je nu bent)?

zoiets een beetje. geeft dat wat meer duidelijkheid?
Methylfenidaat (ritalin) is er wel in 5mg hoor. Met die dosering ben ik gestart!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
  donderdag 8 september 2011 @ 08:49:22 #106
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101700026
Ah, dat wist ik niet. Wel verstandig van je arts. 10 is veel....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101700791
Heb zo telefonisch intake gesprek bij PsyQ

Over twee weken kan k al naar PsyQ, vrij snel dus :)

[ Bericht 65% gewijzigd door stoeltafel op 08-09-2011 10:59:38 ]
  FOK!fotograaf donderdag 8 september 2011 @ 12:48:45 #108
159915 -Menn0-
MNO
pi_101705769
Wie gebruikt hier Concerta? En welke dosering? Ik heb 54mg maar ik lees overal mensen met lagere doseringen. Is mijn dosering zo hoog?
,,/
pi_101706446
Ik gebruik Concerta, 36mg per dag met een halve ritalin als ik 's ochtends de concerta pak en nog een halve ritalin 's avonds rond de tijd dat de concerta aan het uitwerken is. Dus zit op 46 mg methyl per dag. Vind 54 mg best meevallen hoor.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_101706532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:49 schreef Murmeli het volgende:
Ah, dat wist ik niet. Wel verstandig van je arts. 10 is veel....
Ik ben meteen met 10mg per keer (en 3 keer per dag) begonnen. In die zelfde week ook verhoogd tot 4 keer 10mg per dag. Moet wel zeggen dat ik me behoorlijk beroerd heb gevoeld van de bijwerkingen (maar die vond ik niet opwegen tegen de voordelen) :p
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  donderdag 8 september 2011 @ 13:30:45 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101707219
Ik heb mezelf even op een hogere dosis gezet :@ (vond nog een potje 36 mg)
36 smorgens en 18 eind vd middag.

54 totaal is niet veel. 54 smorgens en bijv savonds nog 18 of 36 erbij is wat aan de hoge kant, maar vind ik nog wel ok.

Ik word trouwens zo nerveuzig van dat spul, maar ga ff kijken of ik daaraan kan wennen. 36 is wel fijner dan 18 namelijk...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 8 september 2011 @ 13:31:14 #112
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101707236
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 09:40 schreef stoeltafel het volgende:
Heb zo telefonisch intake gesprek bij PsyQ

Over twee weken kan k al naar PsyQ, vrij snel dus :)
Netjes!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101709374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:48 schreef -Menn0- het volgende:
Wie gebruikt hier Concerta? En welke dosering? Ik heb 54mg maar ik lees overal mensen met lagere doseringen. Is mijn dosering zo hoog?
Niet laag! Ben begonnen met 18/36/45 en bij 45 werd ik echt naar. Heel onrustig gevoel, heel apart en jij zit dan nóg hoger.
  FOK!fotograaf donderdag 8 september 2011 @ 15:03:46 #114
159915 -Menn0-
MNO
pi_101710248
Heb wel dat soms echt een opgeblazen gevoel heb. Alsof ik een heeeeleeee grote boer moet laten maar die niet lukt, ook soms heeel warm.
,,/
pi_101711622
quote:
1s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:37 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Niet laag! Ben begonnen met 18/36/45 en bij 45 werd ik echt naar. Heel onrustig gevoel, heel apart en jij zit dan nóg hoger.
Het is moeilijk je eigen dosis te vergelijken met anderen,
het hangt samen met gewicht, leeftijd, mate van klachten enz enz.
Ik weet dat er in het begin van concerta op mijn werk altijd werd gezegd dat 54mg de max was op een dag, maar dat ging over kinderen t/m 13. Al gauw kwamen er trouwens kids die een 54mg en een 36mg op een dag slikten. Dat lijkt mij eerlijk gezegd erg veel.
Ik ben zelf net begonnen met methylfenidaat, 3x per dag 10 mg. In het begin ook veel onrust, maar dat ebde na een paar dagen weg. Heb het nu vooral 's avonds.
Als je je echt afvraagt of je dosis niet te hoog is zou ik het aankaarten bij je psychiater. (ik ben zelf niet zo'n fan van huisartsen die dit soort middelen voorschrijven...)
pi_101713222
ben bij het ggz gekomen met adhd klachten,,ze willen beginnen met een uitgebreid onderzoek , hoe heeft jullie onderzoek er uit gezien ,was dit ook bij het ggz en zo uitgebreid?

[ Bericht 16% gewijzigd door rico18 op 08-09-2011 16:38:34 ]
pi_101734246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:48 schreef -Menn0- het volgende:
Wie gebruikt hier Concerta? En welke dosering? Ik heb 54mg maar ik lees overal mensen met lagere doseringen. Is mijn dosering zo hoog?
Ik gebruik ook 54mg, juist omdat ik bij lagere doseringen veel last had van bijwerkingen. En volgens mij is het niet bijzonder hoog. Het hangt er vanaf hoe gevoelig je bent voor de werkzame stof. Bij de een werkt een lage dosis al heel goed en de anderen reageren juist niet of hebben veel bijwerkingen bij een verkeerde dosis. Het is een kwestie van proberen en kijken wat voor jou werkt.

Gewicht e.d staan overigens lost van welke dosis het beste voor je werkt. Mijn arts vertelde dat hij altijd begon met de laagst mogelijke dosis (ongeacht leeftijd/geslach/gewicht e.d) en dan kijkt hoe daarop gereageerd wordt. Afhankelijk daarvan kan dan in overleg de dosis verhoogd worden of mochten de bijwerkingen te hevig zijn of dat het niet werkt een ander medicijn gezocht worden.
  vrijdag 9 september 2011 @ 07:19:14 #118
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101740273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:08 schreef Crapbag het volgende:
Ik gebruik Concerta, 36mg per dag met een halve ritalin als ik 's ochtends de concerta pak en nog een halve ritalin 's avonds rond de tijd dat de concerta aan het uitwerken is. Dus zit op 46 mg methyl per dag. Vind 54 mg best meevallen hoor.
54mg valt reuze mee, ik zit per dag op 90mg. Voor sommigen is dat echt teveel, maar voor mij is het juist precies goed. Vijftien milligram per keer (ritalin heb ik het dan over), zes keer per dag. De vijftien omdat ik me daar optimaal bij voel, zes keer per dag omdat ik relatief lange dagen maak en ik het zat werd om elke dag de laatste (+/-) zes uur met een rebound worstelen. Na 3,5 uur begint het namelijk uit te werken bij mij. Het duurt een half uur voordat het is ingewerkt, dus voor een perfecte aansluiting moet ik dus om de 3 uur een nieuwe dosis innemen. Doe ik dat zes keer per dag, dan kom ik precies goed uit.

Wat ik dus maar wil zeggen: de goede hoeveelheid verschilt van persoon tot persoon. Je moet de hoeveelheid slikken waar jij je het beste door voelt. Het maximum per 24 uur ligt in elk geval op 1,3mg per kilogram lichaamsgewicht. Ter illustratie: ik weeg honderd kilogram, dus ik zou theoretisch gezien maximaal 130mg per dag mogen innemen. Nou ja, daar zit ik 40mg onder, dus in dat opzicht maak ik me nergens zorgen om. Nog even los van het feit dat ik op een droge mond na überhaupt geen last heb van bijwerkingen.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_101752478
Ik merkte pas hoe erg het mijn eetlust onderdrukte toen ik op vakantie een tijdje zonder deed. Ik had echt de hele dag door honger ineens :').
pi_101806759
Wat ik wel interessant vind is wat voor hyperfocussen iedereen heeft, want dat is een bekend verschijnsel van ADD/ADHD.
  zondag 11 september 2011 @ 08:50:08 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101807605
Ik ben weer ff verhoogd, nu 36 + 27. Totaal 63 dus. Maar ik wissel nogal vaak, heb nog niet echt de ideale dosering gevonden.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 11 september 2011 @ 08:53:25 #122
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101807628
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 03:20 schreef robertos43 het volgende:
Wat ik wel interessant vind is wat voor hyperfocussen iedereen heeft, want dat is een bekend verschijnsel van ADD/ADHD.
Ik had het vroeger (voor de meds) vrij vaak. Studie, werk, internetten. Nu bijna nooit meer, hooguit met internetten. Vind het wel jammer, dan kwam er altijd veel uit mijn handen. Maar werd er vaak ook misselijk van, das minder grappig.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 11 september 2011 @ 11:31:55 #123
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101809605
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 03:20 schreef robertos43 het volgende:
Wat ik wel interessant vind is wat voor hyperfocussen iedereen heeft, want dat is een bekend verschijnsel van ADD/ADHD.
Nee nog :) Was om 8 uur wakker, boek in bed gepakt in 1 keer uitgelezen. Net klaar.

Ik stond op en zag sterretjes, nu ook beetje koppijn :P

Was trouwens Pil van Mike Bodde
  zondag 11 september 2011 @ 11:47:30 #124
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101810005
Zo nu en dan heb ik er nog eentje, maar niet meer zo vaak als vroeger. Jammer, want ze gaven me altijd wel een kick. Gewoon uren achtereen op één ding gefocust zijn en daardoor voor elkaar krijgen waar je anders misschien wel een week over deed. Het gevoel dat je iets bereikt had, dat was heerlijk. Van de andere kant: ik had vrij weinig controle over, kon niet zelf beslissen wanneer ik wilde hyperfocussen en wanneer niet. De rest van de tijd was ik ook behoorlijk chaotisch - nu ben ik veel evenwichtiger.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_101813077
Ik heb nu een paar keer een uber ADHD er ontmoet. Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die ook zo extreem zijn. Hij gebruikt geen medicatie meer want die hielp toch niet. Kan echt geen seconde stil zitten op zijn stoel en niet langer dan 5 minuten sowieso blijven zitten. Bemoeit zich werkelijk met elk gesprek tegelijkertijd, terwijl hij ondertussen ook nog met 10 andere dingen bezig is (muziekjes zoeken, drinken voor iedereen in blijven schenken, met de hond spelen, telefoneren of smssen.) Ik heb constant de neiging om te roepen dat hij nou eens een keer zijn mond moet houden. Anderen doen dit ook. Hij schuift alles af op "ik heb nou eenmaal ADHD dus ik kan er niks aan doen" Het is een schat van een jongen, maar o wat erger ik me aan hem. Hopelijk herkend niemand zich hierin :{
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 11 september 2011 @ 15:32:57 #126
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101818346
Haha, nee zo erg ben ik niet tenzij ik zo'n stuiterbui heb
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 11 september 2011 @ 21:43:37 #127
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_101835278
Ik heb het in elk geval niet zo extreem. Ik gedraag me wel eens zo, vooral als mensen zoiets hebben van 'Rikketik heeft ADD? No way, hij is altijd zo rustig". Ik moet ook wel zeggen dat het dan behoorlijk oplucht om gewoon even alle energie eruit te gooien. Het voelt toch alsof ik, ook als ik geen medicatie heb genomen, altijd onder een soort van rem zit die voorkomt dat ik me heel chaotisch ga gedragen.

Misschien ligt het er ook wel aan dat ik op mijn achttiende pas gediagnosticeerd ben met ADD. Ik bedoel dan dat ik er sowieso uit mezelf al min of meer mee heb leren omgaan. Ik weet niet of die kennis van jou al in zijn jeugd ermee gediagnosticeerd is, maar misschien dat hij daarom niet kan aanpassen, hij is immers al van kinds af aan bevestigd in zijn 'ik ben druk en ik kan er niets aan doen'-rol. Ik kan me voorstellen dat het dan ook echt wel moeilijk is om die knop om te zetten en eens heel kritisch naar je eigen gedrag te kijken.

Moeilijk, maar echter zeker niet onmogelijk. Ik hoop dat die kennis dat nog eens voor elkaar krijgt. Jezelf zijn is één ding, maar op deze manier benadeelt hij zowel zichzelf als anderen met zijn gedrag als ik het zo lees.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  maandag 12 september 2011 @ 00:11:26 #128
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101843212
Liggen er nog meer mensen wakker?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2011 @ 00:22:19 #129
159915 -Menn0-
MNO
pi_101843632
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 03:20 schreef robertos43 het volgende:
Wat ik wel interessant vind is wat voor hyperfocussen iedereen heeft, want dat is een bekend verschijnsel van ADD/ADHD.
Muziek, speel gitaar en daar kan ik volledig in op gaan. Maar ook films. Ik onthoud teksten eng snel, na 1 keer horen lul ik de hele film mee... Met liedjes zelfde verhaal, 2x horen en ik zing het mee.
,,/
pi_101844235
ola senor ben zo zat als een torw
pi_101867693
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 00:11 schreef Murmeli het volgende:
Liggen er nog meer mensen wakker?
Ja tot een uur of 3 vannacht.
  maandag 12 september 2011 @ 20:03:06 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101870552
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:15 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ja tot een uur of 3 vannacht.
Aargh! Kut he?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101871151
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2011 20:03 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Aargh! Kut he?
Best wel.
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:49:32 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101905709
AAAAAARRRRGGGHHHHHH!!!! mn arts van psyQ heeft ALWEER het verkeerde recept doorgefaxt naar de apotheek :( Ik word echt gestoord van die lui!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 14 september 2011 @ 01:06:36 #135
353713 Lumberbob
Rolt soepel,brandt gelijkmatig
pi_101926081
komt ze ook om 1 uur snachts achter ook he... xD wel stijlvol. ^^
pi_101926415
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:15 schreef Dropkogel het volgende:

[..]

Ja tot een uur of 3 vannacht.
Eens :{
Brutal. Fucking. Metal.
pi_101928453
Gisteravond een ouderavond op de school van mijn dochter gehad. Waar het over gegaan is weet ik niet zo goed want heb alleen maar geconcentreerd opgelet of ik wel stilzat, niet met mijn voeten wiebelde, niet de hele tijd om me heen keek enzovoort.
Daarna maar een prive afspraak met haar mentrix gemaakt :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 14 september 2011 @ 10:50:19 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101931254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:30 schreef seasushi het volgende:
Gisteravond een ouderavond op de school van mijn dochter gehad. Waar het over gegaan is weet ik niet zo goed want heb alleen maar geconcentreerd opgelet of ik wel stilzat, niet met mijn voeten wiebelde, niet de hele tijd om me heen keek enzovoort.
Daarna maar een prive afspraak met haar mentrix gemaakt :D
Hihihi
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101944257
Ik ben ook een stille ADD'er, ik kom volgens mij vaak heel sereen en rustig over, vaak als ik me niet op mijn gemak voel. Maar dan is er juist een druk feestje in mijn hoofd.
Vind het ook heerlijk als ik mezelf kan laten gaan, dan ben ik een gelukkig mens. En het lukt de laatste tijd steeds beter, en nu lijkt het ook of ik het steeds meer onder controle heb. Op school en werk gaat alles zoveel beter dan een halfjaar geleden.

Sorry, ik kom ook weer even binnenstormen :P
pi_101958511
Tijdje dexamphetamine geslikt maar stop er toch maar mee. Vind het niet fijn het vaker per dag te moeten innemen, ook had ik de neiging meer te nemen dan werd aanbevolen omdat ik me er zo chill van voelde. Ook heb ik tinnitus sinds ik dexamphetamine gebruik, en dat kan een bijwerking zijn als ik het internet moet geloven. Morgen starten met 36 mg concerta.
  woensdag 14 september 2011 @ 23:44:37 #141
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101962037
Concerta O+ ;)

Had ik trouwens hier al neergezet dat ik weer terug omhoog ben met de concerta? Zit nu op smorgens 36 en einde vd middag 27. Gaat best goed. De eerste paar dagen koppijn, maar nu niet meer geloof ik. In ieder geval is mijn hoofd een stuk minder chaotisch, heerlijk!
Nu hopen dat ik niet weer teveel last krijg van de bijwerkingen, want dat was een paar maanden geleden de reden dat ik geen 36 meer wilde.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101966803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 23:44 schreef Murmeli het volgende:
Concerta O+ ;)

Had ik trouwens hier al neergezet dat ik weer terug omhoog ben met de concerta? Zit nu op smorgens 36 en einde vd middag 27. Gaat best goed. De eerste paar dagen koppijn, maar nu niet meer geloof ik. In ieder geval is mijn hoofd een stuk minder chaotisch, heerlijk!
Nu hopen dat ik niet weer teveel last krijg van de bijwerkingen, want dat was een paar maanden geleden de reden dat ik geen 36 meer wilde.
Ben je alweer aan het werk?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 15 september 2011 @ 09:06:17 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101967430
Ik was weer aan het werk, maar ben weer thuis. T ging ff niet helemaal lekker. Ik wil te veel te snel denk ik.
Misschien probeer ik volgende week wel 2 ipv 4 halve dagen ofzo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101967599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:06 schreef Murmeli het volgende:
Ik was weer aan het werk, maar ben weer thuis. T ging ff niet helemaal lekker. Ik wil te veel te snel denk ik.
Misschien probeer ik volgende week wel 2 ipv 4 halve dagen ofzo.
Hmmmm. Misschien overbodig om te zeggen, maar let je er op dat je weer beter gemeld wordt als je weer aan het werk gaat, of dat je als je gedeeltelijk weer aan het werk bent (dus niet therapeutisch) dit ook correct aan het uwv doorgegeven wordt? Mijn werkgever heeft me hier ongelooflijk mee genaaid
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  donderdag 15 september 2011 @ 10:16:43 #145
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_101968796
Moest net bij de doktert een 3 minuten oefening doen, stilzitten ogen dicht en voelen wat er gebeurt...

Antwoord: Wervelstormachtig iets in mijn borstkas wat wil dat ik ga bewegen, storm in mijn hoofd, zaken die ik meteen wil benoemen. Ze moest er om lachen, ze zag het gebeuren:)

Ik vond het een hel :P
  donderdag 15 september 2011 @ 10:38:27 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_101969304
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 09:14 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hmmmm. Misschien overbodig om te zeggen, maar let je er op dat je weer beter gemeld wordt als je weer aan het werk gaat, of dat je als je gedeeltelijk weer aan het werk bent (dus niet therapeutisch) dit ook correct aan het uwv doorgegeven wordt? Mijn werkgever heeft me hier ongelooflijk mee genaaid
Ja, dat merk ik vanzelf als ik in het tijdschrijfsysteem kijk, of ik gewoon alle uren kan boeken.
Ben er gelukkig tot nu toe niet mee genaaid :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_101999579
Deze week eindelijk diagnose gesteld; ik heb ADD. Nu eerst aantal bijeenkomsten met andere halve zolen en dan pas medicatie enzo.

Nog andere nieuwe instromers bij Altrecht hier?
pi_102008990
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 22:58 schreef Tim_Kuik het volgende:
Deze week eindelijk diagnose gesteld; ik heb ADD. Nu eerst aantal bijeenkomsten met andere halve zolen en dan pas medicatie enzo.

Nog andere nieuwe instromers bij Altrecht hier?
gefeliciteerd dat je nu een halve zool bent ;( (en alle anderen in dit forum dus blijkbaar ook)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102009230
Hoe zit het bij jullie met de voedingen? Eten jullie alles of wordt er bepaalde voeding gemeden?

In het verleden at ik bijna geen suiker en geen kleurstoffen en dat heeft mij goed geholpen. Afgelopen jaar zat ik aan de medicatie maar dit schoot echt niet op. Het is toch drugs en het was voor mij niet prettig ivm de bijwerkingen.

Sinds gisteren heb ik medicatie op natuurlijke basis gekregen,
Super taurine, Super DHA, Neurosan, deze drie supplementen geven mijn hersenen meer energie.

Verder mag ik geen suiker, chocolade, zuivel en varkensvlees meer eten omdat ze de supplementen tegen werken en ik werd nog drukker van deze producten. Binnen een week ga ik al resultaat merken en deze supplementen hoef ik maar tijdelijk te slikken. Het schijnt dat door deze supplementen wegen worden aangemaakt in mijn hersenen en zodat mijn hersenen meer energie krijgen en ik rustiger wordt.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

4 oktober intake gesprek bij PsyQ voor coaching en misschien groepsgesprekken. Ik las dat het beleid van PsyQ is dat ze iedereen aan de medicatie willen helpen, is dit bij jullie ook zo geweest? Hoe wordt er gereageerd als je weigert?
  vrijdag 16 september 2011 @ 10:18:34 #150
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102009383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

gefeliciteerd dat je nu een halve zool bent ;( (en alle anderen in dit forum dus blijkbaar ook)
Ik had er overheen gelezen ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 16 september 2011 @ 16:56:43 #151
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102022605
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:14 schreef Murmeli het volgende:
Jij bent keislim ;) (ik lul maar wat)

Ik heb ook een iq-test gehad rond dezelfde tijd als mn adhd onderzoekjes.
126 :)
pi_102023201
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:12 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe zit het bij jullie met de voedingen? Eten jullie alles of wordt er bepaalde voeding gemeden?

Ik vermijd caffeïne, verder niks.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 10:12 schreef stoeltafel het volgende:

4 oktober intake gesprek bij PsyQ voor coaching en misschien groepsgesprekken. Ik las dat het beleid van PsyQ is dat ze iedereen aan de medicatie willen helpen, is dit bij jullie ook zo geweest? Hoe wordt er gereageerd als je weigert?
Ze raden het aan omdat ze vinden dat het de behandeling ondersteunt, je bent echter vrij om het te weigeren. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat ze dan moeilijk gaan doen, gezien ze het je niet kunnen verplichten en van meerdere mensen weet dat ze daar lopen zonder medicatie :).
pi_102026735
Ik slik sinds zondag 54 mg Concerta...
je moet me eens zien autorijden!
ik ga zo soepel! was helemaal trots! dat ik mezelf niet de hele tijd tot de orde hoefde te roepen:

Opletten!!! je bent aan het rijden! (hmm volume mag wel wat harder) oh komt een rotonde aan even aandacht erbij! (even raampje open hoor!) oh..bochtje! (hmm airco is toch lekkerder) oh ja ik moest opletten (goh als ik de airco aan doe moet ik ook wel weer m'n raam dicht doen) oh ja ik ben aan het rijden.. (misschien mag het volume toch wel iets omlaag *zingt mee met liedje*) 8)7

:|W eigenlijk heel onverantwoordelijk dat ik toch gewoon auto reed... dan ben ik toch wel blij met m'n pilletjes... :{
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_102035114
Wie krijgt er allemaal concerta vergoedt? En bij welke zorgverzekeraar is dat?
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
  zaterdag 17 september 2011 @ 10:09:17 #155
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102047399
Ik heb ook trouwens een deeltje 2 gemaakt over wat is ADHD, deze keer de jager en de boer :)
  zaterdag 17 september 2011 @ 10:43:16 #156
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102047825
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 16:56 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

126 :)
Dat zeg ik, keislim ;)

Vergoeding concerta bij avero achmea, aanvullend pakket royaal.

Bij psyQ dwingen ze de medicatie niet af, maar ze gaan wel zeggen dat je zonder minder goed vooruitkomt.
Hangt er ook vanaf waarom je geen medicatie wil. Als je bijv vaak slecht reageert op meds, of zoiets, zullen ze je standpunt makkelijker ondersteunen dan als je het bijv eng vindt. In dat laatste geval zullen ze je proberen gerust te stellen, wat ook kan overkomen als pushen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 17 september 2011 @ 10:46:16 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102047866
Leuk stukje dp. Ik heb die theorie vaker gehoord.
Er staan wel wat kromme zinnen in, aan t eind (if you care....)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102070817
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]
Vergoeding concerta bij avero achmea, aanvullend pakket royaal.
danku, dat lijkt me wel een duur pakket of niet? verder nog mensen tips? ik hoorde dat ASR het standaard vergoedt, maar het is zo'n uitgepluis om dat te vinden...

IQ trouwens 130-134 hier, best hoog :7
of ging het daar niet over?
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
pi_102086296
Heb zelf ook ADHD, maar wat ik wazig vind bij jullie: Die sloomheid, van ik ben uitgeput...

ik barst juist van de energie, slaap maar een uurtje of 4 per dag en kan maar door blijven gaan.
Slik geen medicijnen, ben dus wel wat impulsief. Zoals Jochem meijer zei: het is een geschenk van God! Tijdens tandpoetsen bijvoorbeeld nog wat opruimen etc.. lekker toch!
pi_102103264
Ik weet wel dat ze bij fbto aangeven dat ze adhd medicatie vergoeden.. maar of ze het dan ook hebben over concerta en andere meds (en niet alleen ritalin) weet ik niet.
dan zit het wel bij je basis verzekering. zonder vrijwillig eigen risico zo rond de 101 euro per maand.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  dinsdag 20 september 2011 @ 14:25:48 #161
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102179153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2011 10:46 schreef Murmeli het volgende:
Leuk stukje dp. Ik heb die theorie vaker gehoord.
Er staan wel wat kromme zinnen in, aan t eind (if you care....)
je moet de reacties nu zien op nujij. Zitten vage onwetende kortzichtige gasten tussen.

Niemand hier zin om een beetje tegengas te geven? :)

Gaat om dit stukje
pi_102184336
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Weer terug van werken en een gesprek met de psychiater.

Op het werk stond er een spellingsfout tussen de opmaak van de tekst.
Zet iemand de printer stil komt een van de werkleiders terug uit de pauze gaat ie te keer dat ik het printwerk niet had moeten lezen, terwijl ik het op een andere fout controleerde nl een kleur die er niet in mocht zitten.

Iig was ik blij dat ik om half 2 weg mocht/moest eigenlijk, mijn concentratie is nergens naar door slaapgebrek.

Kom ik bij de psychiater gaat het over het werken danwel het voelen van emotie en hoe je er wenselijk mee omgaat :?
( het zou eigenlijk over noodmedicatie moeten gaan daarvoor was de extra afspraak )
Iig geen noodmedicatie gehad en men heeft ook niet de crisisdienst gebeld voor mij de afgelopen weken ( iemand zei me dat te gaan doen) gelukkig maar.

Vraagt hij hoe ben je als je je Ritalin niet neemt?
Mijn reactie dat stuiter ik in het weekend mijn bed uit...begint hij te lachen.
Moet ik nog eens beschrijven hoe ik dan doe....nou zou ik zeggen kom onaangekondigd op huisbezoek :)
pi_102185976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:25 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

je moet de reacties nu zien op nujij. Zitten vage onwetende kortzichtige gasten tussen.

Niemand hier zin om een beetje tegengas te geven? :)

Gaat om dit stukje
Nee. geen zin om mensen op andere gedachten te willen brengen. Ik doe wel wat leuks met mijn energie ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 20 september 2011 @ 17:41:34 #164
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102186846
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 14:25 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

je moet de reacties nu zien op nujij. Zitten vage onwetende kortzichtige gasten tussen.

Niemand hier zin om een beetje tegengas te geven? :)

Gaat om dit stukje
Wat een chaos, wat reageert nou op wat? Ik heb me er toch zeker 30 seconden op kunnen concentreren, daarna was ik er klaar mee. Sorry dp
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 20 september 2011 @ 18:11:05 #165
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102188089
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2011 17:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat een chaos, wat reageert nou op wat? Ik heb me er toch zeker 30 seconden op kunnen concentreren, daarna was ik er klaar mee. Sorry dp
Ja snap ik, heb er zelf ook moeite mee, was ook puur voor de sport ;)

Bedankt voor het proberen :)

Edit: nog een stukje over ADHD testen online :)

[ Bericht 10% gewijzigd door DuracellPower op 20-09-2011 19:51:06 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:47:35 #166
333525 AcidFay
Geweldadig genoten
pi_102201273
Wie heeft hier allemaal PGB?
pi_102204872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:47 schreef AcidFay het volgende:
Wie heeft hier allemaal PGB?
wie heeft het en gaat het kwijtraken?
en wie gaat voor psychische hulpverlening moeten betalen? En wie gaat er op een sociale werkplaats moeten werken omdat je moet werken naar vermogen, wat voor werk dan ook? Wie gaat er veel meer zorgkosten moeten betalen, daarom alleen maar een basispakket kan nemen waar niet alle medicatie vergoed wordt? Wie gaat er een hoop huursubsidie minder krijgen?
:o
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102207724
Ik heb maandag Dex gekregen en meteen mee begonnen. ik heb daarbij last van 2 bijwerkingen. Hooftpijn en slaperigheid deze laatste is soms heftig aanwezig. voor al op de eerste dag ben ik tegen 21:30 naar ben gegaan en geslapen.

Nu op dag 3 ben ik zeer vroeg wakker rond 5 uur in de ochtend. herkend iemand dit ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_102208509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 06:26 schreef daanski82 het volgende:
Ik heb maandag Dex gekregen en meteen mee begonnen. ik heb daarbij last van 2 bijwerkingen. Hooftpijn en slaperigheid deze laatste is soms heftig aanwezig. voor al op de eerste dag ben ik tegen 21:30 naar ben gegaan en geslapen.

Nu op dag 3 ben ik zeer vroeg wakker rond 5 uur in de ochtend. herkend iemand dit ?
Ik heb nergens last van.. Maar toen ik dex kreeg gebruikte ik al lange tijd ritalin.. Welke dosis neem je enzo?
pi_102208547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 08:32 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Ik heb nergens last van.. Maar toen ik dex kreeg gebruikte ik al lange tijd ritalin.. Welke dosis neem je enzo?
Ik zit op 5 mg, deze neem ik in om 8 uur en de laatste om 14 uur. Al hoe wel ik de indruk heb dat dex na 5 uur is uitgewerkt. Maar zit nu op dag 3 dus eerst even aan kijken.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 21 september 2011 @ 12:28:10 #171
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_102214400
Kzit nu 2 weken aan de Dex en het bevalt me prima. Ik gebruik nu 3 a 4 keer daags 7.5mg. Weinig bijwerkingen (beetje hoofdpijn de eerste 2 dagen). Bij ritalin kreeg ik altijd zo'n zenuwachtig gevoel in combinatie met een hoge bloeddruk. Ook was ritalin bij mij al na 2 uur uitgewerkt en werkte ik de hele dag van rebound na rebound. Niet echt prettig dus. Dex werkt bij mij pak en beet 3 uur mss net iets meer. Het enige is dat ik wel meer moeite heb met inslapen vergeleken met Ritalin.
pi_102215228
Was vanmorgen mijn Ritalin vergeten.
Stuiter ik wakker later....denk ik ja hoor ik moet nog van alles doen...onee ik heb vrij.
Muziek op en terug naar bed het bed lag zo lekker warm :)
pi_102216954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 12:28 schreef Flosdraadje het volgende:
Kzit nu 2 weken aan de Dex en het bevalt me prima. Ik gebruik nu 3 a 4 keer daags 7.5mg. Weinig bijwerkingen (beetje hoofdpijn de eerste 2 dagen). Bij ritalin kreeg ik altijd zo'n zenuwachtig gevoel in combinatie met een hoge bloeddruk. Ook was ritalin bij mij al na 2 uur uitgewerkt en werkte ik de hele dag van rebound na rebound. Niet echt prettig dus. Dex werkt bij mij pak en beet 3 uur mss net iets meer. Het enige is dat ik wel meer moeite heb met inslapen vergeleken met Ritalin.
Toen ik nog ritalin slikte nam ik om 21 uur nog een tablet van 10 mg en kon toen prins heerlijk slapen. Zeker toen ik melatonine vond sliep ik ook meteen in. Misschien is melatonine iets voor jou
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 21 september 2011 @ 13:55:36 #174
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_102217314
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:45 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Toen ik nog ritalin slikte nam ik om 21 uur nog een tablet van 10 mg en kon toen prins heerlijk slapen. Zeker toen ik melatonine vond sliep ik ook meteen in. Misschien is melatonine iets voor jou
Ik heb Melatonine al een keer voorgeschreven gekregen toen ik nog aan de Ritalin zat, maar god wat is dat spul duur. Ik zit er over te denken om een potje uit Engeland over te laten komen. Scheelt echt enorm. Maar goed spul is Melatonine zeker. Van waar gebruik jij het en wat betaal je ervoor? Mss suggesties?
pi_102219669
Ik ben ook sinds vandaag overgestapt op dex. Tot nu toe lijkt het wel prima, merk nog groot verschil. Hoogstens wat relaxter dan met concerta . Ik merk wel dat ik héél erg moet wennen aan het om de paar uur innemen, maar ik ben benieuwd :).
  woensdag 21 september 2011 @ 15:23:59 #176
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_102220517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:02 schreef Horchata het volgende:
Ik ben ook sinds vandaag overgestapt op dex. Tot nu toe lijkt het wel prima, merk nog groot verschil. Hoogstens wat relaxter dan met concerta . Ik merk wel dat ik héél erg moet wennen aan het om de paar uur innemen, maar ik ben benieuwd :).
Succes ermee, ik ben allang blij dat ik het nu pas om de 3 uur moet nemen ipv om de 2 wat met Ritalin het geval was ;)
pi_102221164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:02 schreef Horchata het volgende:
Ik ben ook sinds vandaag overgestapt op dex. Tot nu toe lijkt het wel prima, merk nog groot verschil. Hoogstens wat relaxter dan met concerta . Ik merk wel dat ik héél erg moet wennen aan het om de paar uur innemen, maar ik ben benieuwd :).
Ik koop bij het kruitvat zo'n klein potje Met 0.01mg. En ik blijk bij 4 tabletjes er op te reageren. Ik was in amerika en zag daar een pot staan met 1mg per tablet. En nee mog deze helaas niet van mijn partner pakken :-( ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  woensdag 21 september 2011 @ 17:53:34 #178
326994 Flosdraadje
Dagelijks flossen
pi_102226751
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:38 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ik koop bij het kruitvat zo'n klein potje Met 0.01mg. En ik blijk bij 4 tabletjes er op te reageren. Ik was in amerika en zag daar een pot staan met 1mg per tablet. En nee mog deze helaas niet van mijn partner pakken :-( ;-)
Ik had een potje van 5mg per stuk. Een halve werkte goed en van 1tje lag ik zo voor pampus. Maar ik had ze op recept. Ze waren veel te duur naar mijn mening......
  woensdag 21 september 2011 @ 19:14:38 #179
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102230269
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 15:38 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Ik koop bij het kruitvat zo'n klein potje Met 0.01mg. En ik blijk bij 4 tabletjes er op te reageren. Ik was in amerika en zag daar een pot staan met 1mg per tablet. En nee mog deze helaas niet van mijn partner pakken :-( ;-)
De tuinen heeft ze ook van 1.5 gram.
pi_102233582
Ik heb er een paar van een adhd-er gepikt... 3 mg per stuk. Maar die kun je toch zo op recept krijgen? Mn psychiater keek er in ieder geval niet gek van op of zo...
  zaterdag 24 september 2011 @ 12:54:06 #181
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102329127
Zijn er hier nog meer mensen die zich afvragen op basis van welke criteria ze nu wel of geen diagnose hebben gekregen?

Ik ben een gevalletje waarschijnlijk (gecombineerd type), dus nog geen officiele diagnose. Maar men vindt het geen punt mij medicatie voor te schrijven en een behandeling te starten.
pi_102331831
Pfff, is t ook een ADHD ding om bij verliefdheid totaal niet meer te functioneren?
(het zal ook wel licht menselijk zijn, maar de tamelijk obsessieve 'niks anders kan mijn aandacht meer vasthouden' manier waarop ik er mee omga is geloof ik tamelijk extreem :@ )
  zaterdag 24 september 2011 @ 15:03:13 #183
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102331887
Weet niet.

Ik ben wel geobsedeerd door mijn vriendin. Maar ligt denk ik ook aan haar :P
pi_102332812
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:00 schreef Maartel het volgende:
Pfff, is t ook een ADHD ding om bij verliefdheid totaal niet meer te functioneren?
(het zal ook wel licht menselijk zijn, maar de tamelijk obsessieve 'niks anders kan mijn aandacht meer vasthouden' manier waarop ik er mee omga is geloof ik tamelijk extreem :@ )
Haha ik herken het, maar weet niet of het daar aan ligt. Maar ben sowieso nogal obsessief met dingen snel.
pi_102333280
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door lennd op 24-09-2011 21:24:54 (never mind :)) ]
pi_102334186
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 15:00 schreef Maartel het volgende:
Pfff, is t ook een ADHD ding om bij verliefdheid totaal niet meer te functioneren?
(het zal ook wel licht menselijk zijn, maar de tamelijk obsessieve 'niks anders kan mijn aandacht meer vasthouden' manier waarop ik er mee omga is geloof ik tamelijk extreem :@ )
Best een goeie vraag eigenlijk. Ik vind mijzelf ook wel behoorlijk obsessief bij een verliefdheid. Een soort van "hyperfocus" Die vrij lang duurt ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102341415
Tja, ik heb sowieso wel een tikje OCD, en ook nog Asperger als diagnose erbij, dus waar het mee samen hangt (en of er al een labeltje bij past) weet ik niet, maar de manier waarop ik er mee omga is voor mijn gevoel niet echt heel gezond. Ik bouw geen altaartjes ofzo, maar om nou te zeggen dat ik t goed los kan laten...
  zondag 25 september 2011 @ 02:32:27 #188
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102351568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik heb er een paar van een adhd-er gepikt... 3 mg per stuk. Maar die kun je toch zo op recept krijgen? Mn psychiater keek er in ieder geval niet gek van op of zo...
Ik heb ze hier ook liggen van 3 mg. Die moeten alléén terug naar de apotheek want ik moest 1 en 5 hebben (foutje van de apotheek). Dus lig ik weer wakker.

Maken jullie artsen en apotheken trouwens ook zoveel fouten bij voorschrijven en uitgifte van medicatie? Ik kan me niet herinneren wanneer het voor de laatste keer zonder fouten ging. Word er gek van en ik had nog niet genoeg aan mn kop

@sushi: wat een opsomming van ellende in jouw post een eindje hierboven. Krijg jij dat allemaal op je dak?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 25 september 2011 @ 02:33:52 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102351586
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 16:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Best een goeie vraag eigenlijk. Ik vind mijzelf ook wel behoorlijk obsessief bij een verliefdheid. Een soort van "hyperfocus" Die vrij lang duurt ;)
Ik kan ook erg obsessief zijn als ik verliefd ben. Heb niet het idee dat dat met adhd te maken heeft, maar meer met hechtingsproblemen e.d. in mijn geval dan.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102417795
heb me net maar eens bij psyq aangemeld voor een intake... na drie jaar twijfelen en dubben of ik wilde _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 26 september 2011 @ 22:19:48 #191
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102418797
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2011 22:02 schreef littledrummergirl het volgende:
heb me net maar eens bij psyq aangemeld voor een intake... na drie jaar twijfelen en dubben of ik wilde _O-
Tja, de één heeft meer tijd nodig dan de ander om zich aan te melden. Het is nogal een stap die je zet, zeker als blijkt dat je het hebt (of als er iets anders concreets uitkomt). Props dat je je aangemeld hebt in elk geval... moet toch wel een beetje als een opluchting voelen lijkt me?

Met mij gaat het op dit moment niet zo goed... of nou ja, er is niets ernstigs aan de hand, maar ik ben dus vergeten om mijn medicijnen op te halen. Ik was in de veronderstelling dat ik nog wel genoeg had, maar het blijkt dus dat mijn voorraad bestond uit anderhalve tablet, 15mg om precies te zijn. Normaal gesproken slik ik tussen de 60mg en 90mg per dag... Nu neem ik dan maar gewoon 5mg per keer (drie keer een half tabletje dus) en hoop ik er maar het beste van. Ik heb één keer eerder twee dagen zonder medicijnen gezeten en zo cold turkey "stoppen" deed me niet bepaald goed. :D
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102419717
quote:
11s.gif Op maandag 26 september 2011 22:19 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Tja, de één heeft meer tijd nodig dan de ander om zich aan te melden. Het is nogal een stap die je zet, zeker als blijkt dat je het hebt (of als er iets anders concreets uitkomt). Props dat je je aangemeld hebt in elk geval... moet toch wel een beetje als een opluchting voelen lijkt me?
ik ondervind niet heel veel last, maar er zijn wel een hele boel symptomen die allerlei belletjes doen rinkelen :) ( ik ben chaotisch, praat veel, word gek van caffeine en nog wat dingetjes).
ik doe een sociale opleiding en ga volgend jaar fulltime aan het werk en zal ook een berg adhd'ers tegen gaan komen, dus het leek me handig als ik eerst voor mezelf zeker weet of ik het heb of niet :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 september 2011 @ 07:37:47 #193
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102426521
Als je er niet zo veel last van ondervindt zul je ook niet snel een diagnose krijgen denk ik.
pi_102426781
quote:
11s.gif Op maandag 26 september 2011 22:19 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Tja, de één heeft meer tijd nodig dan de ander om zich aan te melden. Het is nogal een stap die je zet, zeker als blijkt dat je het hebt (of als er iets anders concreets uitkomt). Props dat je je aangemeld hebt in elk geval... moet toch wel een beetje als een opluchting voelen lijkt me?

Met mij gaat het op dit moment niet zo goed... of nou ja, er is niets ernstigs aan de hand, maar ik ben dus vergeten om mijn medicijnen op te halen. Ik was in de veronderstelling dat ik nog wel genoeg had, maar het blijkt dus dat mijn voorraad bestond uit anderhalve tablet, 15mg om precies te zijn. Normaal gesproken slik ik tussen de 60mg en 90mg per dag... Nu neem ik dan maar gewoon 5mg per keer (drie keer een half tabletje dus) en hoop ik er maar het beste van. Ik heb één keer eerder twee dagen zonder medicijnen gezeten en zo cold turkey "stoppen" deed me niet bepaald goed. :D
Vandaag dus voor openingstijd bij de apotheek op de stoep liggen...
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  dinsdag 27 september 2011 @ 08:19:37 #195
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102426970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 08:03 schreef seasushi het volgende:

[..]

Vandaag dus voor openingstijd bij de apotheek op de stoep liggen...
Acht uur ging-ie open, ik kom er net vandaan. :7
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102427758
Als horchata er nog is. Hoebevalt de dex tot nu toe?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:08:52 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102429170
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 07:37 schreef BASBRO het volgende:
Als je er niet zo veel last van ondervindt zul je ook niet snel een diagnose krijgen denk ik.
Klopt.
Eis 1 is dat je er last van ondervindt in minimaal 2 levensgebieden: werk, relaties, thuis etc

[ Bericht 4% gewijzigd door Murmeli op 27-09-2011 10:14:02 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102429218
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 09:11 schreef Fes1-2 het volgende:
Als horchata er nog is. Hoebevalt de dex tot nu toe?
Ik kom zojuist binnen, goedemorgen :D

Tot nu bevalt het me erg goed moet ik zeggen. Waar ik bij concerta vaak last had van een soort zenuwachtige spanning is dat nu vrijwel weg. Ik merk ook dat ik wat meer gefocust ben en dat is fijn want dat is een van de voornaamste redenen dat ik met concerta stopte omdat ik op dat gebied weinig verschil merkte. Bijwerkingen heb ik tot nu toe vrijwel niet, wat ook een verademing is vergeleken met de start van concerta. Dus tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden eigenlijk :) .

Ik vind het meerdere malen per dag innemen alleen een ramp :N
pi_102429293
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Klopt.
Eis 1 is dat je er last van ondervindt in minimaal 2 van de volgende gebieden: werk, relaties, .... (kut, wat is die 3e ook alweer)
tja last is een rekbaar begrip. Ik heb soort van geaccepteerd dat ik gewoon zo ben en heb een heleboel maniertjes aangeleerd om het een beetje te controleren :)

er zijn wel dingen die beter kunnen. Ik zou het bijvoorbeeld veel beter kunnen doen op school als ik eens langer dan vijf minuten geconcentreerd met mn huiswerk bezig zou kunnen zijn als ik in een drukke omgeving werk etc. Het zou fijn zijn als ik tijdens presentaties gewoon het verhaal zou kunnen vertellen wat ik had voorbereid zonder ineens een heel verhaal erbij te vertellen :P dat soort dingen. Het is niet onoverkomelijk, maar wel irritant :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:17:34 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102429366
Volgens mij is er van dex ook een slow release versie. Sinds dit jaar ergens. Dat hoorde ik tenminste bij psyQ.

Ik vind trouwens concerta 36 best fijn. Savonds 27 is niet goed voor mijn slaap. Dus neem nu een paar dagen 18.
Heb nu ook eindelijk melatonine. Moet begin vd avond 1 mg nemen, en voor het slapen gaan 5. Word wel suf wakker. Kan dat kloppen? Of ben ik gewoon heel moe?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:20:08 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102429431
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

tja last is een rekbaar begrip. Ik heb soort van geaccepteerd dat ik gewoon zo ben en heb een heleboel maniertjes aangeleerd om het een beetje te controleren :)

er zijn wel dingen die beter kunnen. Ik zou het bijvoorbeeld veel beter kunnen doen op school als ik eens langer dan vijf minuten geconcentreerd met mn huiswerk bezig zou kunnen zijn als ik in een drukke omgeving werk etc. Het zou fijn zijn als ik tijdens presentaties gewoon het verhaal zou kunnen vertellen wat ik had voorbereid zonder ineens een heel verhaal erbij te vertellen :P dat soort dingen. Het is niet onoverkomelijk, maar wel irritant :)
Ja, klopt. Dan heb je er dus wel last van. (zo zal psyQ dat zien denk ik)
Compensatiegedrag komt veel voor bij volwassenen met adhd/add.

Ik vind het wel goed dat je gaat. Ben benieuwd wat eruit komt. Hoe lang is de wachttijd?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102429473
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:17 schreef Murmeli het volgende:
Volgens mij is er van dex ook een slow release versie. Sinds dit jaar ergens. Dat hoorde ik tenminste bij psyQ.
Hmm, ik zit daar ook nog maar mij is daar niks over verteld. Misschien volgende keer even naar vragen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:17 schreef Murmeli het volgende:
Word wel suf wakker. Kan dat kloppen? Of ben ik gewoon heel moe?
Dat kan misschien ook liggen aan het feit dat je geen ochtendmens bent? ;)
pi_102429483
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:20 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, klopt. Dan heb je er dus wel last van. (zo zal psyQ dat zien denk ik)
Compensatiegedrag komt veel voor bij volwassenen met adhd/add.

Ik vind het wel goed dat je gaat. Ben benieuwd wat eruit komt. Hoe lang is de wachttijd?
wachttijd is volgens de website zes weken :) weet niet hoe betrouwbaar dat is?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 september 2011 @ 10:27:56 #204
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102429622
Hihihi @ geen ochtendmens ;)

Ze vertelden dat bij psyQ den haag. Van diezelfde apotheek die ook een andere slowrelease versie van Ritalin heeft gemaakt.

Denk dat die 6 wk wel klopt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102433277
Dex wordt naar mijn weten iig niet onder een bepaalde merknaam verkocht in NL.. maar goed.

Maar Murmeli ik word ook altijd suf wakker van die melatonine. Daarom neem ik het ook bijna nooit.
  dinsdag 27 september 2011 @ 13:38:47 #206
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102435418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 10:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

tja last is een rekbaar begrip. Ik heb soort van geaccepteerd dat ik gewoon zo ben en heb een heleboel maniertjes aangeleerd om het een beetje te controleren :)

er zijn wel dingen die beter kunnen. Ik zou het bijvoorbeeld veel beter kunnen doen op school als ik eens langer dan vijf minuten geconcentreerd met mn huiswerk bezig zou kunnen zijn als ik in een drukke omgeving werk etc. Het zou fijn zijn als ik tijdens presentaties gewoon het verhaal zou kunnen vertellen wat ik had voorbereid zonder ineens een heel verhaal erbij te vertellen :P dat soort dingen. Het is niet onoverkomelijk, maar wel irritant :)
Bij mij werd het pas duidelijk toen ik begon te werken... Dus wellicht staat je nog wat te wachten :P op school kon ik me wel redelijk aan de sleur onttrekken en om de zoveel tijd een beetje leren lukte ook wel. Anderzijds kwam ik wel in de shit toen we begonnen met "het studiehuis"... Voorloper van de "2e fase".

Daarnaast ben ik niet tevreden te stellen. Alles is me te weinig, te langzaam of te laat. Als iets een keer voldoet aan mijn wensen (en daarmee een bepaald gevoel wegneemt) dan ben ik meteen verslaafd en kan ik het ook niet accepteren wanneer dit minder wordt.

Dus ook relaties zijn erg moeilijk. Maar daar was ik toen nog niet mee bezig.

Het is na een tijdje het gevoel alsof ik moet kiezen tussen mezelf en de ander. Nogal een pijnlijke keus.
  dinsdag 27 september 2011 @ 15:21:29 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102439246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 12:36 schreef Fes1-2 het volgende:
Dex wordt naar mijn weten iig niet onder een bepaalde merknaam verkocht in NL.. maar goed.

Maar Murmeli ik word ook altijd suf wakker van die melatonine. Daarom neem ik het ook bijna nooit.
Ik ben nu nog steeds duf :(
Denk dat ik gewoon moe ben. Heb ook koppijn en heb 4 weken thuis gezeten. Moet een beetje wennen aan dat werken denk ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102439424
Nouuuuuuuuuuuu dan pakkie toch lekker een bakkie koffie :* ;)

Maar grote kans dat je weekend dip een dagje langer duurt misschien? :P
pi_102441634
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 13:38 schreef BASBRO het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik niet tevreden te stellen. Alles is me te weinig, te langzaam of te laat. Als iets een keer voldoet aan mijn wensen (en daarmee een bepaald gevoel wegneemt) dan ben ik meteen verslaafd en kan ik het ook niet accepteren wanneer dit minder wordt.

Dus ook relaties zijn erg moeilijk. Maar daar was ik toen nog niet mee bezig.
dat heb ik ook wel een beetje,het moet altijd ultiem tof zijn, gewoon prima en gezellig voelt alsof het altijd beter kan zeg maar. :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:41:22 #210
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102442358
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 15:25 schreef Fes1-2 het volgende:
Nouuuuuuuuuuuu dan pakkie toch lekker een bakkie koffie :* ;)

Maar grote kans dat je weekend dip een dagje langer duurt misschien? :P
Zou kunnen. Morgen ben ik vrij, dan kan ik do + vrij weer weekend-dippen ;) hihi

@onverzadigbaar: heb ik wel een beetje. Als mijn leven gewoon goed gaat, als in zn gangetje, moet ik altijd weer rare plannen gaan opstarten (want ik verveel me anders), waar ik daarna weer spijt van krijg omdat ik het er niet bij kan hebben. Dan krijg ik dus weer een dip waarin ik besluit geen rare plannetjes meer te maken. Tot het weer goed gaat en ik me verveel.
En dan geen plannetjes als: lange vakantie, een kamer schilderen oid, neuh... dan kopen we een klushuis en gaan we studies beginners enzo.
Zucht. zo leuk, adhd ;) gelukkig ben ik niet impulsief ;)

Op zich wel een goed idee, een kamer schilderen als ik weer zo'n bui heb. Of plinten leggen oid. Dat klushuis moet nog af :')
Hoop echt dat het me lukt om kleine dingen op te pakken voortaan, vindt mn baas ook leuker denk ik, ivm ziekteverzuim ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102442535
Bij deze zou ik graag een medicijn willen tegen uitstelgedrag }:|
  FOK!fotograaf dinsdag 27 september 2011 @ 16:51:45 #212
159915 -Menn0-
MNO
pi_102442854
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:45 schreef Horchata het volgende:
Bij deze zou ik graag een medicijn willen tegen uitstelgedrag }:|
Doe mij ook maar een doos!
,,/
  dinsdag 27 september 2011 @ 16:56:01 #213
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102443068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:45 schreef Horchata het volgende:
Bij deze zou ik graag een medicijn willen tegen uitstelgedrag }:|
:* klote he? :(
Ik heb er zelf wel wat trucjes tegen, die het iets verbeteren. Maar het blijft lastig.

En ik wil een medicijn tegen het vergeten van medicijnen. De concerta gaat meestal wel goed, maar mn antidepressiva en allergieshit en de vitamientjes vergeet ik wel. Eerst lagen ze naast mijn bed, bij de concerta, maar dat was niet fijn. Toen in de keuken op het aanrecht, maar daar ligt het in de zon. Nu liggen ze in een kastje, en daar haal ik ze savonds uit als ik ook mijn ontbijtspul klaarzet, maar dan vergeet ik ze vaak klaar te zetten. Dus vandaag weer zonder antidepri's. Als ik ze nu neem word ik morgen ziek van een overdosis namelijk :(

Aargh! Stom!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102445050
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:* klote he? :(
Ik heb er zelf wel wat trucjes tegen, die het iets verbeteren. Maar het blijft lastig.

En ik wil een medicijn tegen het vergeten van medicijnen. De concerta gaat meestal wel goed, maar mn antidepressiva en allergieshit en de vitamientjes vergeet ik wel. Eerst lagen ze naast mijn bed, bij de concerta, maar dat was niet fijn. Toen in de keuken op het aanrecht, maar daar ligt het in de zon. Nu liggen ze in een kastje, en daar haal ik ze savonds uit als ik ook mijn ontbijtspul klaarzet, maar dan vergeet ik ze vaak klaar te zetten. Dus vandaag weer zonder antidepri's. Als ik ze nu neem word ik morgen ziek van een overdosis namelijk :(

Aargh! Stom!
Mijn voornaamste truc is gewoon maar beginnen, uiteindelijk de enige oplossing.. o|O

Voor de pillen die ik nu om de paar uur moet nemen heb ik standaard een aantal alarmmeldingen in mijn telefoon gezet die iedere dag om dezelfde tijd afgaan. Dan hoef ik zelf geen tijd bij te houden of iedere dag opnieuw deze in te voeren. Werkt tot nu toe best ok (zo lang ik dan ook echt metéén dan die pil ga nemen, anders vergeet ik het alsnog :'))
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:01:04 #215
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102445510
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:* klote he? :(
Ik heb er zelf wel wat trucjes tegen, die het iets verbeteren. Maar het blijft lastig.

En ik wil een medicijn tegen het vergeten van medicijnen. De concerta gaat meestal wel goed, maar mn antidepressiva en allergieshit en de vitamientjes vergeet ik wel. Eerst lagen ze naast mijn bed, bij de concerta, maar dat was niet fijn. Toen in de keuken op het aanrecht, maar daar ligt het in de zon. Nu liggen ze in een kastje, en daar haal ik ze savonds uit als ik ook mijn ontbijtspul klaarzet, maar dan vergeet ik ze vaak klaar te zetten. Dus vandaag weer zonder antidepri's. Als ik ze nu neem word ik morgen ziek van een overdosis namelijk :(

Aargh! Stom!
Ik heb alles inmijn digitale agenda gezet, die weer synct met mijn phoon, dus alarmen met een melding wat ik moet slikken. Helpt goed, maar nog gaat het wel een fout (ben nu heel erg aan het focussen om te doen wat mijn telefoon zegt ;))
pi_102451893
Misschien moet ik is wat foto´s online zetten van hoe ik het allemaal van mn coach moet doen.. Met een papieren agenda etc etc.

Ik heb dan ´arbeid´ uren waar ik of met verkopen of met dingen maken bezig ben. Dan weer een administratieblok. Wat ik moet doen en wie ik moet bellen in mn administratieblok staat dan in een papieren todo boekje. Ik mocht niks meer digitaal doen maar nu raak ik min of meer in paniek als ik die papieren agenda niet heb en er niet in kan kijken want ik weet dan gewoon niet wat de dag me gaat brengen haha. Het werkt voor mij wel goed in ieder geval :)
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:36:35 #217
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102452930
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat heb ik ook wel een beetje,het moet altijd ultiem tof zijn, gewoon prima en gezellig voelt alsof het altijd beter kan zeg maar. :@
Kun je nagaan hoe te gekkie ik me voel bij om het even welk uitdagend werk in een dynamische omgeving, blahblahblah.

Ik doe echt m'n best, maar ik kan er NIET tegen. Zit liever een dag lang met een blocnote op de pot. Interessanter.

Ik zou het liefst lekker gaan vechten ergens. Zoals die mensen in Libie enzo... Dat doet wat met me. Of iets anders heftigs.

Kantoor is in ieder geval out of the question, zullen we maar zeggen :')

[ Bericht 6% gewijzigd door BASBRO op 27-09-2011 21:30:17 ]
  dinsdag 27 september 2011 @ 21:29:20 #218
349996 Nonverbaal
never eat yellow snow
pi_102455972
Hoe kan je dan je medicijnen vergeten,je zet toch 3x per dag je telefoonwekker kan je instellen dat hij iedere dag op zo laat afgaan zo veel je wilt,dus 3x per dag dat ding zetten en dagelijks laten herhalen.....:)
pi_102458650
Kom ik vandaag op mijn werk heb ik vanmorgen mijn avondmedicatie in mijn tas gegooid.
Ben maar naar huis gegaan om Ritalin op te halen.
Men vond me irritant :)
pi_102481969
Wat is add?
pi_102482040
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:01 schreef Powerflowerrr het volgende:
Wat is add?
de op staat vol met linkjes over add, kijk daar eens ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_102502294
quote:
15s.gif Op woensdag 28 september 2011 17:01 schreef Powerflowerrr het volgende:
Wat is add?
Aan De Drugs :D
  donderdag 29 september 2011 @ 13:23:13 #223
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102510800
Wat gebeurt er eigenlijk als een niet adhd'er ritalin neemt?

Merkt die daar iets van?
pi_102510913
Voor degene die Dexamphetamine slikken, hoeveel mg nemen jullie per dag? En elke dag dezelfde tijdstippen? Om de hoeveel uur is dat dan bij jullie?

Ik neem elke dag 35 mg maar vind het moeilijk het steeds om dezelfde tijden te nemen. Ook voel ik me de laatste tijd de dag nadat ik alcohol heb gedronken niet echt chill (geen kater), beetje neerslachtig ofzo heel vreemd en niet helemaal mezelf.
  donderdag 29 september 2011 @ 14:16:18 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102512540
Adhd meds en alcohol vinden elkaar niet echt leuk.
Ik word heel snel misselijk van alcohol door de concerta
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102513180
ik heb eigenlijk geen last van meds in combi met alcohol.

ik ben nu tijdelijk gestopt met de concerta 54 mg.
nog 1 week en dan ga ik 2 weken op vakantie en daarna ga ik weer verder.
Naast dat ik nog in de uitprobeerfase ben en ze niet mee kon nemen naar mn bestemming wilde ik ook even goed vergelijken hoe het met en zonder meds is.
Doordat het zo opgebouwd is (eerst 18 toen 36 en nou 54 mg) heb ik niet echt het idee gehad dat ik erg goed het verschil kon voelen.

nu wel dus... :{
voel me nu de hele tijd erg vervelend. en klinkt misschien een beetje raar, maar heb het idee dat ik met meds veel meer mezelf kan zijn en minder wordt beïnvloed door alles om me heen.
2 weken terug had ik zelfs een moment dat ik even dacht: "goh, ik voel me zo...normaal" :s)

alleen de 5 dagen voordat ik stopte met de 54 mg waren kut.
ik was zo moe omdat ik zo slecht sliep van de meds, maar tegelijkertijd merkte ik niet dat ik zo moe was (ook weer door de meds).
totdat ik blijkbaar iets te moe was. dat uitte zich dan door me duizelig te voelen en een beetje brakkig. (alsof ik heel veel gezopen heb en maar 1 of 2 uur geslapen = brak, maar nog steeds bezopen).
dus als ik terug kom van vakantie dan moeten er toch echt wel slaappilletjes bij komen!
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_102513831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Generalissimo het volgende:
Voor degene die Dexamphetamine slikken, hoeveel mg nemen jullie per dag? En elke dag dezelfde tijdstippen? Om de hoeveel uur is dat dan bij jullie?

Ik neem elke dag 35 mg maar vind het moeilijk het steeds om dezelfde tijden te nemen. Ook voel ik me de laatste tijd de dag nadat ik alcohol heb gedronken niet echt chill (geen kater), beetje neerslachtig ofzo heel vreemd en niet helemaal mezelf.
3 x 5mg per dag. Ongeveer om dezelfde tijd. Heb vaak dat ik uit het niets in oude ritmes verval (nutteloos internet browsen) in plaats van te werken en kom er dan vaak achter dat ik al een pilletje had moeten nemen. Dat voelt dan ook zo. Dus eigenlijk neem ik gewoon een pil als ik het idee heb dat ik een nieuwe moet nemen. Voelt een beetje alsof je als een junk gebruikt maar de medicijnen doen wel echt wonderen voor me.
pi_102517330
Ik weet zelf ook niet meer wat nou ADHD/asperger/labeltje naar keuze is, maar ik blijf nog maar ff trouw in dit topic. Word de afgelopen dagen weer even helemaal kriegel van mijn eigen onrust.
Ik heb nogal de neiging over mijn grenzen heen te gaan en in paniek te raken als dingen rommelig gaan, maar nu er net een beetje rust en en regelmaat is wil ik er zo snel mogelijk van af.
De medicatie heeft de randjes er een beetje afgehaald, maar ik mis de randjes.. ik heb gewoon bijna zin om drama te schoppen om niks, ontslag te nemen, relatie te beëindigen of wat dan ook.
Reinste zelfsabotage natuurlijk, en als er stress is wil ik er zo snel mogelijk van af, maar als alles 'zijn gangetje' gaat raak ik ook enorm gefrustreerd. Herkenbaar?
pi_102517712
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:56 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

3 x 5mg per dag. Ongeveer om dezelfde tijd. Heb vaak dat ik uit het niets in oude ritmes verval (nutteloos internet browsen) in plaats van te werken en kom er dan vaak achter dat ik al een pilletje had moeten nemen. Dat voelt dan ook zo. Dus eigenlijk neem ik gewoon een pil als ik het idee heb dat ik een nieuwe moet nemen. Voelt een beetje alsof je als een junk gebruikt maar de medicijnen doen wel echt wonderen voor me.
3 x 5mg dat is weinig. Maar hoe minder van die rommel in je lichaam hoe beter hoor! Ik ben in augustus begonnen en al heel snel de dosis verhoogd. Dat nutteloos op internet zitten herken ik heel erg en ik denk wel meer ADHD'ers. Heb jij nooit de neiging om meer te nemen? Ik voel me er altijd veel te chill van en dan neem ik soms teveel.
  donderdag 29 september 2011 @ 16:52:14 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102517883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:37 schreef Maartel het volgende:
Ik weet zelf ook niet meer wat nou ADHD/asperger/labeltje naar keuze is, maar ik blijf nog maar ff trouw in dit topic. Word de afgelopen dagen weer even helemaal kriegel van mijn eigen onrust.
Ik heb nogal de neiging over mijn grenzen heen te gaan en in paniek te raken als dingen rommelig gaan, maar nu er net een beetje rust en en regelmaat is wil ik er zo snel mogelijk van af.
De medicatie heeft de randjes er een beetje afgehaald, maar ik mis de randjes.. ik heb gewoon bijna zin om drama te schoppen om niks, ontslag te nemen, relatie te beëindigen of wat dan ook.
Reinste zelfsabotage natuurlijk, en als er stress is wil ik er zo snel mogelijk van af, maar als alles 'zijn gangetje' gaat raak ik ook enorm gefrustreerd. Herkenbaar?
Ja, ik heb daar eerder in dit topic wat over geschreven
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102517925
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja, ik heb daar eerder in dit topic wat over geschreven
In exact dit topic (deeltje 47) ook?
Dan ga ik even teruglezen!
pi_102518221
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:41 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Zou kunnen. Morgen ben ik vrij, dan kan ik do + vrij weer weekend-dippen ;) hihi

@onverzadigbaar: heb ik wel een beetje. Als mijn leven gewoon goed gaat, als in zn gangetje, moet ik altijd weer rare plannen gaan opstarten (want ik verveel me anders), waar ik daarna weer spijt van krijg omdat ik het er niet bij kan hebben. Dan krijg ik dus weer een dip waarin ik besluit geen rare plannetjes meer te maken. Tot het weer goed gaat en ik me verveel.
En dan geen plannetjes als: lange vakantie, een kamer schilderen oid, neuh... dan kopen we een klushuis en gaan we studies beginners enzo.
Zucht. zo leuk, adhd ;) gelukkig ben ik niet impulsief ;)

Op zich wel een goed idee, een kamer schilderen als ik weer zo'n bui heb. Of plinten leggen oid. Dat klushuis moet nog af :')
Hoop echt dat het me lukt om kleine dingen op te pakken voortaan, vindt mn baas ook leuker denk ik, ivm ziekteverzuim ;)
Ah gevonden!
Inderdaad herkenbaar. En op een of andere manier worden alle hobbies in een paar minuten tijd gigantische projecten, waar ik vervolgens alleen maar stress van krijg en niet kan wachten tot ik klaar ben.. om gelijk weer iets nieuws te verzinnen. Ik vraag me af-en-toe (nu) echt af of ik überhaupt ooit gelukkig kan worden. Zeker als ik stilsta bij het patroon wat ik al jaren lang volhoud en elke keer weer op dezelfe manieren de mist ingaat, krijg ik al bijna het gevoel van 'wat heeft t ook nog voor zin om uberhaupt ergens aan te beginnen? Over een week vind ik het toch weer vervelend'. Zo gefrustreerd over mezelf momenteel.
En ik mis nog steeds mijn biertjes die me iig een paar uurtjes rust per dag gaven.

Sorry overigens dat ik dit topic alleen maar opzoek als ik wat te klagen heb, daar heb ik in t algemeen een handje van :@
  donderdag 29 september 2011 @ 17:02:49 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102518295
Post 210 in dit topic. Er zijn meer mensen die dat gevoel hebben en het ook in de buurt van mijn post hebben opgeschreven :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 29 september 2011 @ 17:05:53 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102518401
Maartel, dit topic is oa om te klagen dus voel je niet schuldig :)

Dat gevoel van kan ik ooit gelukkig worden herken ik ook wel. Op dit moment gaat het heel slecht dus dan heb ik t heel erg. Het beste is om niet teveel vooruit te kijken, maar dat vind ik ook lastig.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102518723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:05 schreef Murmeli het volgende:
Maartel, dit topic is oa om te klagen dus voel je niet schuldig :)

Dat gevoel van kan ik ooit gelukkig worden herken ik ook wel. Op dit moment gaat het heel slecht dus dan heb ik t heel erg. Het beste is om niet teveel vooruit te kijken, maar dat vind ik ook lastig.
Ja, daar zit ik nu ook. Dan spelen paniek en somberheid ook weer op, maar uiteindelijk is t toch in de eerste plaats de onrust die zorgt dat ik er moeilijk mee om kan gaan. En ik weet ook dat t een stukje loslaten is hoor.. iemand heeft me net er op gewezen dat t daar aan ligt dus nu zit ik me ook gewoon obsessier 'onrustig te voelen'.. totdat ik weer ergens zo in opga dat ik t vergeet.
Zou wel even iets doms als een stroom of internetuitval kunnen gebruiken zodat ik mijn energie kwijt kan in het concreet aanpakken van iets :')
  donderdag 29 september 2011 @ 17:41:43 #236
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102519642
*stuurt virus naar maartel dat voor 1 dag internet plat legt

(sorry verder geen tekst meer, te depri)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102519875
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 17:41 schreef Murmeli het volgende:
*stuurt virus naar maartel dat voor 1 dag internet plat legt

(sorry verder geen tekst meer, te depri)
Aaw.. niet iets kleins te verzinnen waar je altijd van opknapt? Al is t maar ff gaan shoppen of een leuke serie kijken?
pi_102520612
Ik zou stiekem ook wel voor een dagje ADHD willen hebben.
Iemand tips & tricks? Ik merk niks van 10 blikjes redbull.
pi_102520697
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:15 schreef Powerflowerrr het volgende:
Ik zou stiekem ook wel voor een dagje ADHD willen hebben.
Iemand tips & tricks? Ik merk niks van 10 blikjes redbull.
Als je t topic even goed leest dan vraag ik me af of je t nog steeds wilt.
T is meer een kwestie van nooit rust in je kop hebben dan 'energie hebben om lekker veel te doen op een dag'. Je mag mijn portie gerust hebben.
  donderdag 29 september 2011 @ 18:38:44 #240
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_102521229
Één van de algemene(re) bijwerkingen van methylfenidaat volgens mij ook dat je depressieve gedachten en gevoelens kunt krijgen. Dus als je je echt een keer depri voelt en je hebt geen flauw idee waar het vandaan komt, dan kan dat dus ook door de medicatie komen.

Maar goed, op het moment gaat het beter met me, maar ik voelde me de afgelopen weken behoorlijk kut. Weet je wat het is? Ik weet niet of het in mijn geval iets typisch AD(H)D'erigs is, maar ik kan gewoon totaal niet met spanning omgaan en tegelijkertijd ben ik er juist constant naar opzoek.

Stel er is bijvoorbeeld een nieuwe serie op televisie. Spannend, leuk, maar het is een gloednieuw seizoen en je kunt nog nergens opzoeken hoe het afloopt. Dan word ik dus echt helemaal gek. Aan de ene kant wil ik blijven kijken, want spanning geeft een kick. Aan de andere kant geeft die spanning zo'n grote kick dat ik me er rot door voel en ik het liefst op het internet wil opzoeken hoe het verhaal afloopt zodat ik weer rustiger word. Maar het is een nieuw seizoen, dus dat kan niet. Een oplossing zou zijn om te wachten met kijken totdat het verhaal bekend is, maar dat gaat nog wéken duren en nu ik het begin al gezien heb, wil ik ook NU weten hoe het afloopt!

Tegelijkertijd denk ik ook: waarom ben ik in hemelsnaam 24/7 met die serie bezig? Waarom kan ik het nu niet gewoon eens loslaten? Dat is het ADHD-gedeelte denk ik. Je obsessief op iets focussen is leuk als het om een hobby gaat, maar blijkbaar doe ik het ook bij zaken waarvan ik weet dat ik me er slecht door ga voelen. Het probleem is dat ik er voor mijn gevoel niets anders tegen kan doen dan het gewoon uitzitten en hopen dat er snel iets anders langskomt waar ik mij op kan storten.

----

Voor de rest gaat het gelukkig best goed met me, zeker sinds ik vergeten was mijn medicijnen op te halen. Omdat ik op zondag nog maar 6 tabletjes overhad, ben ik uit noodzaak een dagje teruggegaan van 15mg per keer naar 10mg. 6x10mg leek mij namelijk handiger dan 4x15mg en de rest van de dag een rebound. Maar dat beviel dus zo goed, dat ik er, ook nu ik weer genoeg tabletten heb, gewoon mee doorgegaan ben.

Misschien is het te vroeg om conclusies te trekken, maar ik denk dat 15mg net iets té goed werkte. Ik werd er zo geconcentreerd door, dat het me afleidde. Klinkt paradoxaal, maar zo voelde het echt. Een half uur na inname voelde ik zo'n rush dat ik automatisch stopte met waar ik mee bezig was en als het ware in mezelf keerde. Terwijl ik het juist slik om mij te kunnen concentreren op externe dingen. Nu met 10mg lukt dat echt een stuk beter. Ik heb al een paar keer gemerkt dat ik een uur na inname plotseling dacht van: hey, het is al een uur geleden en ik heb het afgelopen half uur gewoon lekker geconcentreerd kunnen werken! 10mg werkt dus eigenlijk even goed als 15mg, alleen valt het minder op, de overgang is geleidelijker. Het voelt alsof het nu makkelijker voor mij is om dingen te ondernemen en dat werkt behoorlijk rustgevend. :Y
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_102521745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:18 schreef Maartel het volgende:

[..]

Als je t topic even goed leest dan vraag ik me af of je t nog steeds wilt.
T is meer een kwestie van nooit rust in je kop hebben dan 'energie hebben om lekker veel te doen op een dag'. Je mag mijn portie gerust hebben.
Nah, allemaal mensen die veel te snel typen en hele lappen tekst produceren
pi_102521748
Ik weet niet of t typisch ADHD is maar dat niet tegen spanning kunnen maar ook niet zonder herken ik wel heel erg. Én als ik op mijn werk bijvoorbeeld een hele drukke dag heb ben ik 's avonds thuis alleen maar rustelozer omdat omschakelen van drukte naar rust me voor geen meter lukt.
Dus dan ben ik eigenlijk op mijn werk al over mijn grenzen gegaan en werk ik vervolgens thuis nog de hele avond door omdat ik niet kan ontspannen..
pi_102521928
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:57 schreef Maartel het volgende:
Ik weet niet of t typisch ADHD is maar dat niet tegen spanning kunnen maar ook niet zonder herken ik wel heel erg. Én als ik op mijn werk bijvoorbeeld een hele drukke dag heb ben ik 's avonds thuis alleen maar rustelozer omdat omschakelen van drukte naar rust me voor geen meter lukt.
Dus dan ben ik eigenlijk op mijn werk al over mijn grenzen gegaan en werk ik vervolgens thuis nog de hele avond door omdat ik niet kan ontspannen..
ik heb bijvoorbeeld dat ik een vrije dag niet leeg kan laten, ik wil m volplannen met toffe dingen, met toffe mensen en zoveel mogelijk drukte :P dunno why

t viel me heel erg op toen ik na een jaar fulltime stagelopen en daar keihard werken ineens vakantie had. Ik had zo'n drive om dingen te moeten doen, en ineens was er al die vrije tijd :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_102522471
Ja herkenbaar, maar wanneer ik een week thuis zit heb ik er weer geen probleem mee.. t is vooral t omschakelen/contrast bij mij. Als ik de hele dag bij vrienden ben vind ik t ineens ook lastig om vervolgens de avond alleen door te komen terwijl t geen probleem is als ik de hele dag thuis zit.
pi_102523340
Het is een combinatie, net alsof adhd geen energie levert...
Je moet niet zo zielig doen

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 18:18 schreef Maartel het volgende:

[..]

Als je t topic even goed leest dan vraag ik me af of je t nog steeds wilt.
T is meer een kwestie van nooit rust in je kop hebben dan 'energie hebben om lekker veel te doen op een dag'. Je mag mijn portie gerust hebben.
pi_102523652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 19:37 schreef GJonline het volgende:
Het is een combinatie, net alsof adhd geen energie levert...
Je moet niet zo zielig doen

[..]

En bedankt.
Maar over t algemeen als ik mezelf met mensen om me heen vergelijk ben ik over t algemeen eerder degene die t eerst uitgeblust is dan degene die eindeloos door kan gaan met dingen.
't is niet alleen zielig en triest, maar ik zou zeker niet zeggen dat het een voordeel is of dat het je in staat stelt tot dingen die de gemiddelde mens niet kan.
pi_102524008
Ja, volgens mij ben je nog jong? Ik kan toevallig wel door blijven gaan, zo heb je je wel 100 soorten adhd.. Als je geen pillen slikt, ga je er op een gegeven moment wel anders mee om.. Ik slaap bv maar 3,5 uur per dag. Het is niet anders, je kan er ook zeker je voordeel uithalen. Kom je nog wel achter!
pi_102524213
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 19:52 schreef GJonline het volgende:
Ja, volgens mij ben je nog jong? Ik kan toevallig wel door blijven gaan, zo heb je je wel 100 soorten adhd.. Als je geen pillen slikt, ga je er op een gegeven moment wel anders mee om.. Ik slaap bv maar 3,5 uur per dag. Het is niet anders, je kan er ook zeker je voordeel uithalen. Kom je nog wel achter!
Ah, ik besefte niet dat je het zelf ook had.
Tja, jong? 29.
Ik zei overigens nergens dat het alleen maar een drama is, maar als mensen denken 'oh, leuk, geef mij eens wat ADHD' dan heb ik toch het idee dat ze er een beetje een verkeerd idee van hebben. Als ik zonder zou kunnen zou ik er iig zeker niet voor kiezen.
En als ik minder dan 7 uur slaap ben ik een wandelende paniekaanval dus dat voordeel gaat iig helaas niet op hier :p
pi_102524549
Leuk is anders ja, maar je leert er toch mee omgaan? Ik word juist van die pillen gek. Zo zijn we gelukkig allemaal anders. Ik kan mijn ei kwijt in werken schijnbaar. Daar zijn ze er blij wel blij mee.. Succes ermee! En sorry van net..
pi_102524715
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 20:04 schreef GJonline het volgende:
Leuk is anders ja, maar je leert er toch mee omgaan? Ik word juist van die pillen gek.
Nouja, ik probeer er nu mee om te gaan mét pillen, en da's vooralsnog idd geen succes. Maar zonder ging t ook niet echt lekker. Dus tja, ik hoop idd dat ik t uiteindelijk een keer leer.
En je hebt qua zielig doen wel een klein beetje gelijk hoor, dat slachtoffer denken helpt me natuurlijk ook niet, maar ik heb vandaag net een dag waarop het voelt alsof ik 3 thermoskannen koffie heb weggewerkt en dan valt een 'oh, ik zou best wel eens adhd willen' opmerking ff wat minder lekker.
pi_102524913
Snap ik ook wel, ik ben een beetje impulsief met alles. Ik heb allang spijt dat ik zo reageerde op je...
pi_102539515
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 16:47 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

3 x 5mg dat is weinig. Maar hoe minder van die rommel in je lichaam hoe beter hoor! Ik ben in augustus begonnen en al heel snel de dosis verhoogd. Dat nutteloos op internet zitten herken ik heel erg en ik denk wel meer ADHD'ers. Heb jij nooit de neiging om meer te nemen? Ik voel me er altijd veel te chill van en dan neem ik soms teveel.
Ja. Dat heb ik wel vaak haha. Ik heb overigens ADD en ik zou mn dosis we kunnen verdubbelen maar dit geeft me net dat kleine zetje om 'in de flow' te komen en gewoon alles te doen wat ik moet doen. Als ik twee keer zoveel neem wordt ik (denk ik) net een robot en zou ik echt alles alles alles doen wat ik moet doen maar dan denk ik niet dat ik nog 'leef'.
Heb ook redelijk wat drugs gebruikt (weekenden) en tja..... het moet niet die kant op gaan.
pi_102540133
moet even mijn gal spuwen

had net economie toets 8.45... je raadt het al: ik was er om 8:46.
Nu heeft mijn school een idiote regel dat je na 8:45 de toets niet mag maken. Ik kan die maatregel best begrijpen maar kom op zeg.. een beetje redelijkheid op de vroege vrijdagochtend is toch wel mogelijk? De toets was nog niet eens uitgedeeld. Ik ben FUCKING pissig nu.

:( :( :(
pi_102540153
ADD is echt een kankerziekte.
pi_102540163
En om weer te ontspannen:

pi_102540184
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Generalissimo het volgende:
Voor degene die Dexamphetamine slikken, hoeveel mg nemen jullie per dag? En elke dag dezelfde tijdstippen? Om de hoeveel uur is dat dan bij jullie?

Ik neem elke dag 35 mg maar vind het moeilijk het steeds om dezelfde tijden te nemen. Ook voel ik me de laatste tijd de dag nadat ik alcohol heb gedronken niet echt chill (geen kater), beetje neerslachtig ofzo heel vreemd en niet helemaal mezelf.
Ik slik nu 2x per dag 10mg, 20 in totaal dus, volgende week naar de 25 en de week daarop naar 30mg... Ik heb hiervoor methylfenidaat geprobeerd, maar daar merkte ik niets van op de de bijwerkingen na. Nu dus dexamphetamine, ook nog weinig resultaat moet ik zeggen
"Mendoza's been hit! Mendoza's been fucking hit!"
  vrijdag 30 september 2011 @ 13:25:18 #257
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_102547561
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 september 2011 09:05 schreef Elco.. het volgende:
ADD is echt een kankerziekte.
en dit is een rotopmerking..
  vrijdag 30 september 2011 @ 15:23:53 #258
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102551233
Ik heb geprobeerd de voordelen van ADHD in een stukje te zetten :)
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:14:56 #259
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_102552782
Goed stukje! Eindelijk eens een positieve reactie op de 'stoornis'...
pi_102554982
Met plezier gelezen DP :)
pi_102557271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 13:26 schreef Generalissimo het volgende:
Voor degene die Dexamphetamine slikken, hoeveel mg nemen jullie per dag? En elke dag dezelfde tijdstippen? Om de hoeveel uur is dat dan bij jullie?

Ik neem elke dag 35 mg maar vind het moeilijk het steeds om dezelfde tijden te nemen. Ook voel ik me de laatste tijd de dag nadat ik alcohol heb gedronken niet echt chill (geen kater), beetje neerslachtig ofzo heel vreemd en niet helemaal mezelf.
ik zit nu al bijna 2weken aan Dex en slik 2x er dag 5mg. 1e om 8 uur en de 2e om 13 uur. Dank zij mij iPhone neem ik ze optijd in. Gewoon alarm gezet.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_102559445
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 17:17 schreef Dropkogel het volgende:
Met plezier gelezen DP :)
_O_
pi_102605967
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 13:25 schreef Swiffer het volgende:

[..]

en dit is een rotopmerking..
Ja maar is wel zo :Y
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:50:07 #264
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102607318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:23 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb geprobeerd de voordelen van ADHD in een stukje te zetten :)
leuk stukje, ik herken er ook wel dingen in :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102618312
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 15:23 schreef DuracellPower het volgende:
Ik heb geprobeerd de voordelen van ADHD in een stukje te zetten :)
:*
Daar kan Elco.. nog wat van leren.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102621951
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 18:06 schreef seasushi het volgende:

[..]

:*
Daar kan Elco.. nog wat van leren.
De voordelen wegen het echt niet op tegen de nadelen. Hard maar waar.
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:59:09 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102629972
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:57 schreef Elco.. het volgende:

[..]

De voordelen wegen het echt niet op tegen de nadelen. Hard maar waar.
I agree. Ik haat het soms ook hoor. En soms ook niet.
Heb me vandaag mogen uitleven in de tuin bij vrienden. Planten wegslopen, schuur leegruimen. Heb me prima vermaakt!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102634205
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 21:59 schreef Murmeli het volgende:

[..]

I agree. Ik haat het soms ook hoor. En soms ook niet.
Heb me vandaag mogen uitleven in de tuin bij vrienden. Planten wegslopen, schuur leegruimen. Heb me prima vermaakt!
kom je vooral hier ook uitleven... Voor de tuin heb ik dan weer geen puf. Ik ben wel kieskeurig waar ik mijn overtollige energie in gooi ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102636129
Las hier laatst over dexamfetamine die je maar 1 keer per dag neemt net als concerta? Kan iemand me hier meer over vertellen. Kan er weinig over vinden.
pi_102640105
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 23:52 schreef Generalissimo het volgende:
Las hier laatst over dexamfetamine die je maar 1 keer per dag neemt net als concerta? Kan iemand me hier meer over vertellen. Kan er weinig over vinden.
Dat is adderall XR. Adderall of andere merk dexamfetamine medicijnen zijn via de normale weg niet in Nederland te verkrijgen. Dat komt omdat ze niet geregistreerd zijn (en dus geen handelsvergunning hebben) bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Magistrale bereiding wordt in Nederland wel gedaan. Dit betekent dat de apotheker het medicijn zelf maakt.

http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)middelen/default.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dextro-amfetamine
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=2249
pi_102642749
Hallo mensen,

Als ik zo in het kort bekijk, zijn hier vele mensen die mij misschien verder kunnen helpen.

De situatie is als volgt:

Ik heb een broertje van 20 die, toen hij rond de 6 jaar was, ADHD en PDD/NOS heeft gediagnosteerd gekregen. Heeft in het verleden ritalin gebruikt, dit hielp wel, maar hij kreeg veel last van bijwerkingen. Verder nooit weer medicatie geprobeerd. Hij heeft op speciaal onderwijs gezeten, dit ging goed, doordat hij goed werd begeleid. Heeft zijn vbo diploma gehaald en zou daarna een opleiding doen waarbij hij het werken ging combineren met leren. Hierbij kreeg hij ook nog begeleiding bij van zijn vorige school. Dit ging erg goed, totdat het bedrijf failliet ging en mijn broertje, zoals het adhd´ers betaamd, toch graag een andere opleiding wilde gaan doen. Maar het ging bergafwaarts met hem. Ging her en der solliciteren, maar doordat hij zijn achtergrond niet vertelde werd hij naar een woordenwisseling/ruzie steeds weer ontslagen. Hij is in dat jaar twee keer weggelopen van huis, omdat hij dacht dat hij zich elders wel zelf kon redden (mede door problemen thuis met z’n ouders), is telkens op hangende pootjes thuisgekomen. Heeft schulden gemaakt en zit momenteel ook in de schuldsanering. Heeft een jaar thuisgezeten om na te denken wat hij wil doen in de toekomst, en is momenteel weer met een opleiding gestart. Is naast zijn opleiding druk bezig met van alles en nog wat, en als ik het zo goed begreep, zich nog verder in de schulden te werpen. Ik merk aan diverse dingen die ik krijg te horen, dat het momenteel weer bergafwaarts met hem gaat. Hij woont nu weer bij mijn ouders, maar die weten ook niet goed hoe ze met hem om moeten gaan. Hij moet zich grotendeels maar zelf zien te redden, maar dat kan natuurlijk niet in zijn situatie, dat wordt alleen maar erger. Hij gebruikt momenteel geen medicijnen en heeft ook geen begeleiding oid.

Ik zou graag zien dat mijn broertje hulp oid dergelijks kreeg, maar welke en waar? En het liefst ergens op zichzelf kan wonen met begeleiding die hem helpt met alles om hem te helpen met volwassen worden en alles wat daarbij komt kijken. Want de situatie thuis is voor mijn ouders ook geen doen meer, die gaan er zelf ook aan ten onder.

Graag zou ik jullie ervaringen willen horen en tips en adviezen krijgen.

Gr. een bezorgde zus
pi_102652446
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 08:14 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Dat is adderall XR. Adderall of andere merk dexamfetamine medicijnen zijn via de normale weg niet in Nederland te verkrijgen. Dat komt omdat ze niet geregistreerd zijn (en dus geen handelsvergunning hebben) bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Magistrale bereiding wordt in Nederland wel gedaan. Dit betekent dat de apotheker het medicijn zelf maakt.

http://www.cbg-meb.nl/CBG(...)middelen/default.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dextro-amfetamine
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=2249
Oké bedankt voor je antwoord! En dankzij jou vind ik de dexamphetamine nu veel fijner :) nam eerst een hele hoge dosis 40 mg per dag maar ben erachter gekomen dat ik zo'n hoge dosis helemaal niet nodig had! Omdat jij laatst hier zei dat je 3 keer per dag een pilletje van 5mg nam ben ik dat ook eens gaan proberen en ik voel me veel fijner zo. Ben veel rustiger en minder opgefokt ^O^ Op zich ook wel logisch want dexamphetamine is in hoge doseringen een oppeppend middel.
pi_102658592
Hey, er word al lang gezegd dat ik misschien ADD heb (sinds groep 2 ongeveer) maar heb het nooit echt laten testen of zo..
Heeft iemand misschien een goede link voor een test (ik weet heus wel dat dit niet alles zegt maar het geeft me wel een beter idee of dat ik het misschien zou hebben)
Ik ben trouwens 17 jaar oud
Bedankt
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:41:55 #274
35189 Troel
scherp en bot
pi_102663300
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 19:15 schreef Peter9182 het volgende:
Hey, er word al lang gezegd dat ik misschien ADD heb (sinds groep 2 ongeveer) maar heb het nooit echt laten testen of zo..
Heeft iemand misschien een goede link voor een test (ik weet heus wel dat dit niet alles zegt maar het geeft me wel een beter idee of dat ik het misschien zou hebben)
Ik ben trouwens 17 jaar oud
Bedankt
www.psyq.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 oktober 2011 @ 20:42:32 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_102663332
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 10:56 schreef Fleur101 het volgende:

Gr. een bezorgde zus
Via de huisarts zijn er tal van mogelijkheden, maar aangezien je broertje volwassen is, zal hij in moeten stemmen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102695877
ik vind psyq nu al stom, ze bellen een keer voor de intake,krijgen me niet te pakken dus mailen dat in hun moet bellen. Bel ik ze, zeggen dat ze terug bellen vandaag :P drie keer raden wat ze dus niet gedaan hebben }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:39:43 #277
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102696179
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:32 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind psyq nu al stom, ze bellen een keer voor de intake,krijgen me niet te pakken dus mailen dat in hun moet bellen. Bel ik ze, zeggen dat ze terug bellen vandaag :P drie keer raden wat ze dus niet gedaan hebben }:|
Ik geef het op...
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:45:03 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_102696399
Nu ja, ik heb geen klachten over ze tot nu toe :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102696797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:45 schreef Troel het volgende:
Nu ja, ik heb geen klachten over ze tot nu toe :)
ach, hopelijk blijft het hierbij :) maar ik was stiekem best een heel klein beetje nerveus voor dat gesprekje, dus ik vond het wel een vervelend dat ze niet gewoon terug belden zoals ze zeiden :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 17:55:22 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_102696850
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ach, hopelijk blijft het hierbij :) maar ik was stiekem best een heel klein beetje nerveus voor dat gesprekje, dus ik vond het wel een vervelend dat ze niet gewoon terug belden zoals ze zeiden :@
terecht :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_102699756
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 17:54 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ach, hopelijk blijft het hierbij :) maar ik was stiekem best een heel klein beetje nerveus voor dat gesprekje, dus ik vond het wel een vervelend dat ze niet gewoon terug belden zoals ze zeiden :@
Ik zou er gewoon wat van zeggen, is ook niet netjes van ze.
pi_102700273
Heeft iemand met bupropion de ervaring dat het na een aantal maanden minder gaat werken?
Het kan tussen mijn oren zitten hoor, maar ik kan sinds ongeveer een week echt amper stilzitten terwijl de weken ervoor continue hyperfocus was.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 19:56:54 #283
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102703077
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:02 schreef Horchata het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon wat van zeggen, is ook niet netjes van ze.
Mee eens! PsyQ heeft wel vaker zulke neigingen. Heel irritant. Ik merk nu wel dat als je goed aandringt als je wat van ze wil dat ze dan wel meedenken. Mijn psych was gisteren in ieder geval lief, ze begint geloof ik door te krijgen dat als ik zeg dat het kut met me gaat, dat dat ook echt zo is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 20:01:52 #284
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102703408
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 19:11 schreef Maartel het volgende:
Heeft iemand met bupropion de ervaring dat het na een aantal maanden minder gaat werken?
Het kan tussen mijn oren zitten hoor, maar ik kan sinds ongeveer een week echt amper stilzitten terwijl de weken ervoor continue hyperfocus was.
Ik slik ze als ad. Dus weet de werking voor adhd niet.
Vannacht lag ik weer wakker trouwens. Volgens mij een beetje teveel indrukken opgedaan die dag.
Vanmorgen een leuk gesprekje gehad met een van de schilders hier (buitenboel wordt gedaan *O* huisje wordt mooi en ik word blut). Ik vertelde dat ik adhd heb en zij was meteen helemaal enthousiast aan het stuiteren dat ze dat ook heeft. Weer allemaal van die dingen van heb jij dat ook? Was leuk :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102704064
Hoi :W
Wow... Lang geleden dat ik hier was :o
pi_102709845
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:12 schreef Michhas het volgende:
Hoi :W
Wow... Lang geleden dat ik hier was :o
Niks gemist, niemand "genezen"
*O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_102710072
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:40 schreef seasushi het volgende:

[..]

Niks gemist, niemand "genezen"
*O*
Aaaah jammer ;( Ik ook niet ;(
pi_102711300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 21:40 schreef seasushi het volgende:

[..]

Niks gemist, niemand "genezen"
_O-

Ik moet zeggen dat ik me niet 'ziek' voel door m'n adhd overigens.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 09:06:08 #289
355513 BASBRO
Waarom spelen we niet meer...?
pi_102723605
Ik wel. Ziek in m'n hoofd.

Geen kanker ofzo, maar toch zeker een hele zware verkoudheid. Lichte griep misschien.
pi_102723964
quote:
99s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 20:12 schreef Michhas het volgende:
Hoi :W
Wow... Lang geleden dat ik hier was :o
Hallo! Inderdaad.
pi_102724007
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 16:22 schreef Generalissimo het volgende:

[..]

Oké bedankt voor je antwoord! En dankzij jou vind ik de dexamphetamine nu veel fijner :) nam eerst een hele hoge dosis 40 mg per dag maar ben erachter gekomen dat ik zo'n hoge dosis helemaal niet nodig had! Omdat jij laatst hier zei dat je 3 keer per dag een pilletje van 5mg nam ben ik dat ook eens gaan proberen en ik voel me veel fijner zo. Ben veel rustiger en minder opgefokt ^O^ Op zich ook wel logisch want dexamphetamine is in hoge doseringen een oppeppend middel.
Geen probleem. Goed om te horen! En in lage doseringen trouwens ook hoor..... (beetje slaapgebrek hier)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 11:20:31 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_102727557
Michas!!! *O*

ik ben ook nog niet genezen helaas ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_102731759
Vinden jullie wachten ook zo moeilijk?
Niet dat het lang duurde hoor maar toch heb ik onderhand heel de apotheek door gehupst.

Ik ben ook nog niet genezen, alhoewel een beetje dan aangezien ik me niet meer dagelijks irriteer aan adhd.
pi_102731890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:26 schreef Dropkogel het volgende:
Vinden jullie wachten ook zo moeilijk?
Niet dat het lang duurde hoor maar toch heb ik onderhand heel de apotheek door gehupst.

Ik ben ook nog niet genezen, alhoewel een beetje dan aangezien ik me niet meer dagelijks irriteer aan adhd.
Wachten is mijn lievelings :P
Ik kies op een of andere manier ook altijd de verkeerde kassa. Annoys me. Krijg er kriebels van :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 16:02:04 #295
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_102737549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:26 schreef Dropkogel het volgende:
Vinden jullie wachten ook zo moeilijk?
Niet dat het lang duurde hoor maar toch heb ik onderhand heel de apotheek door gehupst.

Ik ben ook nog niet genezen, alhoewel een beetje dan aangezien ik me niet meer dagelijks irriteer aan adhd.
Volgens mij ben je nooit "genezen"...
pi_102737651
Wachten nooit zo erg maar tussen HONDERDEN mensen. JA! Verschrikkelijk. Naar het topje van de eiffeltoren? Laat maar hangen met al die mensen voor die kut lift. En dan ook nog is een keer naar beneden........

Even wachten in de apotheek vind ik altijd wel leuk. Beetje ontspannend.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 18:44:30 #297
238488 Crapbag
I love crap
pi_102742939
Wachten is horror! Vooral omdat ik op een of andere manier altijd de verkeerde rij kies en in de rij sta die het langzaamste gaat ;(
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_102746756
Middag allen... We hebben vandaag op school een experiment uitgevoerd op wat eerstejaars (Bourdon-Wiersma, hier van heeeel bekend).

1 van de vragen die we gesteld hebben is of iemand de AD(H)D diagnose heeft gekregen en of die persoon daar ook medicatie voor slikt. Van 1 persoon kregen we het antwoord "Equasym"... Wa's da?
pi_102746889
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 16:02 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nooit "genezen"...
Gelukkig niet.
Zo wel :) lijkt me het leven dan misschien wel saai.
pi_102761687
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:17 schreef RvLaak het volgende:
Middag allen... We hebben vandaag op school een experiment uitgevoerd op wat eerstejaars (Bourdon-Wiersma, hier van heeeel bekend).

1 van de vragen die we gesteld hebben is of iemand de AD(H)D diagnose heeft gekregen en of die persoon daar ook medicatie voor slikt. Van 1 persoon kregen we het antwoord "Equasym"... Wa's da?
Net zoiets als concerta. Gewoon MF met verlengde/gereguleerde afgifte.
pi_102761691
Knal hem maar dicht ook dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')