pi_101089337
registreer om deze reclame te verbergen
4-FMP is een research chemical, wat betekent dat er weinig bekend is over de korte en de lange termijn effecten en de risico's voor de gezondheid

4-FMP.gif

4-FMP is een amfetamine en staat voor 4-fluoro-α-methyl-fenethylamine. De IUPAC benaming van 4-FMP is: 1-(4-fluorofenyl)propaan-2-amine.

Effecten

Het effect van 4-FMP is 'amfetamine achtig', wat inhoud dat het duidelijk stimulerend is. Het heeft een lichte empathogene werking en wordt daardoor vaak gezien als een wat minder intense variant van MDMA.

Dosering

Doorgaans wordt 4-FMP oraal genomen, maar nasaal is ook mogelijk.

Orale dosering:

* 50 - 80 mg is een lichte dosis

* 80 - 140 mg is de gebruikelijke dosis

* 130 - 180 mg is een zeer sterke dosis

Nasale dosering

Over de dosering van deze methode is weinig bekend, maar er kan worden aangenomen dat het een pijnlijke methode is.

Werkingsduur

De werkingsduur verschilt van persoon tot persoon. Waar het bij sommige personen een vergelijkbare werkingsduur heeft als MDMA, werkt het voor andere meer dan twee keer zolang, zelfs tot op 12 uur na inname. En bij zeer hoge doseringen kan de na stimulatie nog tot op 24 uur na inname merkbaar zijn.

Chemische Eigenschappen

* Formule: C9H12FN
* Moleculair gewicht: 153,20 g/mol
* CAS nummer: 459-02-9

Synoniemen

* 4-FA
* 4-fluoroamfetamine
* 4-flava
* RDJ
* Re-joce

Bron

Gebruikers die ik sprak vonden het een geweldige drug en beschreven het als een heerlijk XTC-gevoel maar dan zonder het opdringerige en 'neppe' gevoel, meer een chill drug. Aangezien het voor de wet een vrij onbekend middel is, is er relatief makkelijk aan komen. Wel zijn de effecten op langere termijn helaas niet bekend.
Omdat er tegenwoordig veel troep op de XTC markt is zit ik dit middel sterk te overwegen. Mensen hier met ervaringen met deze drug?

Vorige topics:
4-FMP - Vragen & Antwoorden #1
4-FMP - Vragen & Antwoorden #2 - Lekker trippen!
4-FMP - Vragen & Antwoorden #3
pi_101089365
Lapo:

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja maar... jezus, het wordt er niet makkelijk op zo. Heel fijn, maar toch net niet. Moet ik het dan wel of niet kopen?
Nouja het zit er gewoon net tussenin. En ik vond het prettig, maar MDMA is 1, pep is 2. 4FMP is dan 1,5. Als je dat niet erg vindt is het wat voor jou, maar achteraf (niet op dat moment zelf dus) had ik liever MDMA of methylone (of een combi van die twee) gedaan die nacht.
pi_101090163
Ik vind het geen net-niet-stofje hoor. Ik vind het vooral chill op feestjes, omdat je er in een relaxte feeststemming van komt en je ook lekker helder blijft. Na een uur of 3 is die eerste euforie wel voorbij, maar als je er dan M1 bij gooit ga je nog even extra hard, maar ook dan weer zonder zo vaag te worden als wanneer je mdma bijpakt.

Voor mij betekent die combinatie dus: keihard gaan, zonder de negatieve bij-effecten die je bij mdma kan hebben als je daarop lang wilt doorgaan. Bovendien kan je het een stuk vaker doen zonder dat het effect afneemt en de kater groter wordt, dat vind ik ook wel een voordeel.
pi_101090423
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:34 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja maar... jezus, het wordt er niet makkelijk op zo. Heel fijn, maar toch net niet. Moet ik het dan wel of niet kopen?
wel doen, ik vind het van alles een beetje hebben en dat maakt het een geniale partydrug.

en het duurt gewoon lekker lang ^O^
alcohol=harddrugs
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:13:55 #5
280735 Deeltjesversneller
not for human consumption
pi_101098519
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:00 schreef StormWarning het volgende:
Ik vind het geen net-niet-stofje hoor. Ik vind het vooral chill op feestjes, omdat je er in een relaxte feeststemming van komt en je ook lekker helder blijft. Na een uur of 3 is die eerste euforie wel voorbij, maar als je er dan M1 bij gooit ga je nog even extra hard, maar ook dan weer zonder zo vaag te worden als wanneer je mdma bijpakt.

Voor mij betekent die combinatie dus: keihard gaan, zonder de negatieve bij-effecten die je bij mdma kan hebben als je daarop lang wilt doorgaan. Bovendien kan je het een stuk vaker doen zonder dat het effect afneemt en de kater groter wordt, dat vind ik ook wel een voordeel.
Dit dus, behalve die combo die heb ik nog niet geprobeerd (sowieso nog nooit methylone gehad). Is wel iets wat bovenaan mijn verlanglijstje staat. Maar 4fmp los vind ik gewoon super chill, alleen is het na 3 uur bij mij ook wel uitgewerkt, jammer genoeg geen speedy-effect maar gewoon kapot...
pi_101098752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 17:00 schreef StormWarning het volgende:
Ik vind het geen net-niet-stofje hoor. Ik vind het vooral chill op feestjes, omdat je er in een relaxte feeststemming van komt en je ook lekker helder blijft.
Dan blijf ik net zo lief nuchter.
pi_101105500
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:18 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Dan blijf ik net zo lief nuchter.
Waarom? Je gebruikt toch ook pep?
pi_101105584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:23 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Waarom? Je gebruikt toch ook pep?
Ik vind pep leuker dan 4FMP. Tot nu toe. Maar ik denk dat ik het nog wel een herkansing geef, ooit. :+ En moet de M1/4FMP combi nog een keer proberen.
pi_101105690
Hoe veel 4fmp heb je genomen dan?
pi_101105849
Weet niet precies, maar capsule maat 4 5/8ste gevuld (rond de 120 mg), en daarna nog eentje die 3/4 gevuld was (na een uur of twee). Toen kwam het relaxte even terug maar daarna met name speed-effect. En da's kut als je het relaxte terug wilt.

Nouja het was wel chill allemaal, maar als dit het is, dan liever niet. Relaxt voel ik me ook als ik nuchter ben en energie kan je krijgen door pep. Combi van relaxt en daarna pep vond ik kut. Maar misschien, omdat ik het nu weet, dat het dan anders is. En daarom nog een keer een herkansing.
pi_101105995
Capsules die tot weet ik veel hoe veel gevuld zijn zegt nog heel weinig imo, dat kan bij de ene stof 150mg zijn en bij de ander 100mg. Heb je het niet afgewogen?
pi_101106077
Nope, heb geen weegschaal. Die euforie duurde wel vrij kort, dus misschien te weinig genomen? Bben wat voorzichtiger geworden. :P
pi_101106162
Wat vind je kort? Bij mij duurt het zo'n 2 a 2,5 uur.

Ik raad je aan zo'n weegschaal te kopen btw.. diepte investering ;)

En helemaal niet zo duur
pi_101106438
Bij mij ook, maar had het langer verwacht.

I know, maar steeds als ik geld heb vergeet ik het of wil ik andere dingen kopen (feestjes ftw). :') Misschien maar eens doen van m'n nieuwe stufi, help je me herinneren? :D
pi_101106659
Dat komt morgen binnen dus dat lijkt me niet zo heel moeilijk te onthouden :P
pi_101106894
Oh jawel hoor. :')
pi_101110372
In een capsule maat 4 krijg ik met moeite een afgewogen 140 mg 4-FA.
pi_101110658
Oh had nog gegoogled naar wat het ongeveer woog enzo. Maar dan was het dus een stuk minder. :')
pi_101115784
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:46 schreef Utca het volgende:
In een capsule maat 4 krijg ik met moeite een afgewogen 140 mg 4-FA.
met aanstampen? ik krijg daar dus echt niets in, maat 3 is veel beter maar volgende keer bestel ik maat 2 :P

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 23:50 schreef Mexicaantje. het volgende:
Oh had nog gegoogled naar wat het ongeveer woog enzo. Maar dan was het dus een stuk minder. :')
met 80mg heb ik ook een prima avond hoor, maar voor een feest wil ik wel wat meer.

[ Bericht 17% gewijzigd door julian6 op 24-08-2011 03:03:54 ]
alcohol=harddrugs
pi_101119093
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 22:25 schreef Mexicaantje. het volgende:

[..]

Ik vind pep leuker dan 4FMP. Tot nu toe. Maar ik denk dat ik het nog wel een herkansing geef, ooit. :+ En moet de M1/4FMP combi nog een keer proberen.
Maar wat vind je dan precies leuker aan pep? Denk dat je volgende keer gewoon een iets hogere dosis moet nemen ja, bij lagere doses vind ik het ook te kort duren en verandert het snel in een onaangenaam opdringerig gevoel.

Overigens moet je het ook niet gaan bijpakken - daar duurt het veel te lang voor. Gewoon in één keer genoeg nemen en na een tijdje evt iets anders erbij.
pi_101120432
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 10:12 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Maar wat vind je dan precies leuker aan pep? Denk dat je volgende keer gewoon een iets hogere dosis moet nemen ja, bij lagere doses vind ik het ook te kort duren en verandert het snel in een onaangenaam opdringerig gevoel.

Overigens moet je het ook niet gaan bijpakken - daar duurt het veel te lang voor. Gewoon in één keer genoeg nemen en na een tijdje evt iets anders erbij.
Bij pep is het gewoon de hele tijd leuk energie en blij zijn. Ik vind het kut als je je eerst een paar uur heel chill voelt waarna het ineens omslaat naar alleen energie. Dan wil ik dat chille gevoel terug.
pi_101123244
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:07 schreef Mexicaantje. het volgende:
Bij pep is het gewoon de hele tijd leuk energie en blij zijn. Ik vind het kut als je je eerst een paar uur heel chill voelt waarna het ineens omslaat naar alleen energie. Dan wil ik dat chille gevoel terug.
mdma dan?
Ja, ik generaliseer.
pi_101123600
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:36 schreef Northside het volgende:

[..]

mdma dan?
Vind ik te vaag tegenwoordig op feestjes. Kom zo in m'n eigen wereld dan, vind ik zonde. M1 + MDMA is dan wel weer briljant.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:48:58 #24
280735 Deeltjesversneller
not for human consumption
pi_101123652
Wat is het verschil tussen m1 + mdma en m1 + 4fmp? Wat is fijner?
pi_101123736
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:48 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Wat is het verschil tussen m1 + mdma en m1 + 4fmp? Wat is fijner?
Ik vond m1 + 4-fmp veel beter

combi m1 + mdma gaat de m1 alleen maar de mdma tegenwerken
alcohol=harddrugs

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')